Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Busquen jaciments de petroli i gas a la Catalunya Central

| Actualitzat el 01/10/2012 a les 11:11h

L'empresa Montero Energy,  amb seu a Madrid i vinculada a un grup canadenc, ha sol·licitat els corresponents permisos d'investigació d'hidrocarburs al departament d'Economia i Empresa de la Generalitat de Catalunya. Així, doncs, Catalunya podria tenir d'aquí uns anys un paisatge que simularia les estepes russes, els deserts algerians o les torres d'Aràbia Saudita.

El primer permís és per al possible jaciment anomenat Darwin, de 89.683 ha, en els termes municipals següents de les comarques de la Noguera, l'Urgell, la Segarra i el Solsonès: Agramunt, Alòs de Balaguer, Artesa de Segre, Balaguer, Bellcaire d’Urgell, Bellmunt d’Urgell, Biosca, Cabanabona, Calonge de Segarra, Camarasa, Castellfollit de Riubregós, Castellserà, Cubells, els Plans de Sió, Foradada, Guissona, Ivorra, la Molsosa, la Sentiu de Sió, Llobera, Massoteres, Montgai, Oliola, Ossó de Sió, Penelles, Pinós, Pinell de Solsonès, Ponts, Preixens, Puigverd d’Agramunt, Sanaüja, Sant Guim de la Plana, Sant Ramon, Tornabous, Torà, Torrefeta i Florejacs i Vilanova de l’Aguda.

El segon jaciment és anomenat Leonardo, de 76.641 ha, en els termes municipals següents del Barcelonès, Osona, Bàges i Berguedà: Avinyó, Borredà, Calldetenes, Folgueroles, Gaià, Gurb, la Quar, la Vall d’en Bas, les Masies de Roda, les Masies de Voltregà, Lluçà, Manlleu, Muntanyola, Olost, Olvan, Orís, Oristà, Perafita, Prats de Lluçanès, Puig-reig, Roda de Ter, Sagàs, Sant Agustí de Lluçanès, Sant Bartomeu del Grau, Sant Boi de Lluçanès, Sant Feliu Sasserra, Sant Hipòlit de Voltregà, Sant Julià de Vilatorta, Sant Martí d’Albars, Sant Pere de Torelló, Sant Sadurní d’Osormort, Sant Vicenç de Torelló, Santa Cecília de Voltregà, Santa Eugènia de Berga, Santa Eulàlia de Riuprimer, Santa Maria de Corcó, Santa Maria de Merlès, Sobremunt, Sora, Tavèrnoles, Tavertet, Torelló, Vic i Vilanova de Sau.

La Generalitat obre a partir d'ara un termini de dos mesos a partir de l’endemà de la publicació d’aquest Anunci al DOGC per a que es puguin presentar altres ofertes en competència o formular oposicions les persones que es considerin perjudicades en el seu dret. En cas de presentar-se més ofertes, la millor proposta rebrà el permís de la Generalitat i la firma podrà començar a fer prospeccions. Durant un periòde de 7 anys es podran dur a terme prospeccions i exploracións així com estudis cartogràfics.

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Interessant
+94
-8
Quin desastre!
Anònim, 01/10/2012 a les 11:18
Com descobreixen petroli abans de ser independents llavors si no ens deixaran marxar mai....
+15
-18
Quina porqueria....
Anònim, 01/10/2012 a les 11:26
Entre el Barcelona World i el petroli, ens haurem d'anar a viure a la Hispania. !!??!!
No hi cabrem.
+34
-8
INDEPENDENCIA
Anònim, 01/10/2012 a les 11:27
ARA FINS I TOT TINDREM PETROLI I GAS, SEREM AUTOSIFICIENTS
MARXEM JA
+46
-8
Quina oportunitat!
Lord Halifax, 01/10/2012 a les 11:49
Com descobreixin petroli, després sí que els Estats Units ens ajudaran a ser independents!
+12
-5
millor esperem una mica
Anònim, 01/10/2012 a les 12:30
Sempre ho he pensat, als indrets on havia hagut mars deu d'haver petroli, el que no se sap és a quina profunditat. Però jo m'esperaria a què siguem independents, perquè llavors sí que no ens deixaran ni de conya, per motius econòmics.
+12
-5
Independència
Agustí, 01/10/2012 a les 13:21
Quan siguem independents, també marxaran aquests com en Lara?
+8
-13
Sense títol
Anònim, 01/10/2012 a les 13:58
Senyors amb tot el respecte del món hos dic que esteu equivocats, crec que les ganes de una Catalunya independent no hos permeten ser gaire objectius amb aqueste tema, primer el E.E.U.U no ajudarien a Catalunya a ser independents per mol petroli o gas que tinguéssim sinó mireu el exemple dels Saharauis. Segon, heu pensat en com pot afecta això el la vida del veïns dels municipis anomenats? Suposo que no perquè no sou de cap, la qüestió es que no sa de fer cualsevol cosa per conseguir cales ser autosuficients, no a cualsevol preu.
+32
-13
ULL....
Anònim, 01/10/2012 a les 14:14
Una empresa de Madrid? Prefereixo que ho busqui una d'aquí.
Només faltaria que hi hagi petroli i ens el fotin!!!
+18
-11
fotem el camp o sinos tindrem de marxar en calçotets
Anònim, 01/10/2012 a les 15:12
ara nomes falta que ens robin petroli i tot
+4
-2
Al lluçanes
Anònim, 01/10/2012 a les 15:42
Fa molts anys que en busquen i de fet fa temps que n'han trobat a osona, pero la quantitat no es suficient com per que surti rendible extreure'l.

Aqui s'acava sempre la historia del petroli a catalunya (amb ilusio)
+5
-0
Petroli
Anònim, 01/10/2012 a les 16:42
Em l´gran cantitat d´petroli que trobaran tots rics o mes aviat rucs.
+8
-1
No ens hauría d'interessar massa
Observant, 01/10/2012 a les 18:48
El petroli és un recurs en fase de ser abandonat al primer món. La tecnología va en aquesta direcció. En cambi els danys als aqüifers i aigües potables en general (un recurs de futur molt més valuós) a causa de l'extracció són grans i molt negatius.
+2
-2
???
Anònim, 01/10/2012 a les 21:42
Ho trobo extrany Tot.
I mes extrany que ho vulguin fer ara.
Pero n´hi ha? I no ho sabien?
Algunes ajudes els cauran? Subvencions? Crèdits? Endeutament al quadrat?
Una excusa per tenir una part del territori controlat, al establir-se aquí? Qui vetllarà per la seguretat del jaciment? Seguretat privada o pública?
Expropiacións de terrenys i cases, i mes pagaments?
Molts interrogants...
+1
-1
ERRATS
Anònim, 01/10/2012 a les 22:32
Estan buscan a llocs aproximats però errats. petroli o gas nhi ha, però desconec el tamany de la bossa. Ho signa un dels tres darrers descendents d´un mas dominant al seu moment.
+0
-3
Algú ho sap?
Rosamariadelacreu, 02/10/2012 a les 20:04
Quan Catalunya sigui independent, qui tindrà la propietat del sub-sol??

M'explico: si al jardí de casa meva s'hi troba petroli, aquet petroli serà meu i el podré comercialitzà jo, com passa a Texas, o be, vindrà la Generalitat i m'expropiarà casa i jardí en nom del be nacional?

Necessito saber-ho abans de decedir si val la pena omplir el jardi de forats buscant petroli.
+0
-3
independents
Anònim, 03/10/2012 a les 19:32
Ja ho tenim tot , si es veritat que hi ha ,ja podrem viure com jeques .
+0
-0
Motor d'hidrogen ¡JA!
P.S., 04/10/2012 a les 00:16
Petroli i gas, ni ha, i molt. Un exemple es a Olvan quant Petrocat va fer les prospeccions fa bastants anys es va justificar el final dels treballs al•legant que se’ls hi havia escapat la broca i el forat va quedar tapat. El que va passar realment es el contrari, segons paraules del enginyer en cap: "vàrem trobar un bossa de gas i es va optar per deixar escapar la broca i cegar el pou." Evidentment aquesta troballa esta considerada com a reserva estrategica. (Ho puc explicar de primera mà, per que l’enginyer era veí meu i així m’ho va explicar)
+0
-4
Regalem petroli als americans
Anònim, 23/10/2012 a les 00:46
El regalem als americans amb la condició que ens ajudin a ser independents... Si no ens deixen ser independents a les bones doncs per força...
+1
-0
indignant
Anònim, 17/12/2012 a les 13:04
es molt indignant que fagin aixó aun pais tant bonic com catalunya sabent que destrosaran els acuifers naturals, paisatges i tot
+2
-0
increïble
ment, 05/01/2013 a les 01:56
sincerament, patètic. No aconsegueixo compendre l'ho poc que estimeu la vostre terra, voleu fer-la "vostre" a canvi de rebentar-la? veureu algún céntim d'aquest petroli? l'únic que veureu serà la vostre terra destrossada, i una independència que tampoc arribarà.

És increïble veure com la consciència col·lectiva catalana s'ha degenerat fins a arribar a aquest extrem, hem feu llàstima.

+3
-0
Goig
Plàstic, 05/01/2013 a les 02:29
Davant d'una noticia així tants sortiu amb l'independentisme? No heu pensat que si sóm independents gràcies al diners provinents del petroli, en cas que la petrolera en deixi, mai més tindrem el paisatge que ja mica en mica les grans empreses estan destrossant (el cas de la MAT per exemple) ?
Preferiu ballar al voltant d'una estelada envoltats per una boira negre en un desert a on avans hi havia boscos amb milers d'anys? Us heu informat del mètode que volen fer servir? Realment preferiu ser "autosuficients" a costa de la natura que és el què ens dona la gran riquesa del nostre territori. S'ens en va tot de les mans i a ningú l'importa, només importa un drap penjat d'un pal de plàstic, perque de fusta ja no n'hi haurà, quin giog! Aquesta història l'he sentit més d'un cop com el plutòni al pantà de Sau, espero que segueixi siguent un tema de debat i no sigui una realitat. Salut