Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

El president d'«El País» amenaça l'independentisme

| Actualitzat el 23/09/2012 a les 11:33h
Juan Luis Cebrián, ideòleg de l'esquerra espanyola, també entra en escena. Foto: Prisa.

El president del diari progressista El País i de la comissió executiva del grup Prisa, Juan Luis Cebrián, també ha cregut necessari irrompre en el debat sobre la independència de Catalunya mitjançant un extens article publicat a l'edició d'avui. A Escolta, Catalunya, avisa el milió i mig de manifestants que van participar a la manifestació independentista de la Diada que "Catalunya no ha tingut ni té poder polític suficient per a separar-se d'Espanya, i no ho farà", alhora que sosté que l'independentisme català "amenaça amb despertar la fera del nacionalisme espanyol, cosa que tindria conseqüències no desitjables ni per al futur de Catalunya ni per al nostre país en el seu conjunt"

Des del seu punt de vista, hi ha el risc que "el crit d'"adéu Espanya" amb el que Joan Maragall culminava la seva famosa oda, es converteixi ara en un populista i indesitjable "adéu Catalunya" amb el que els perseguidors professionals del poder comencin a arengar les masses".

Cebrián felicita Rajoy per haver "adoptat un perfil baix que no irriti els ànims", però creu que, a partir d'ara, "el govern central i les forces polítiques majoritàries a Espanya no poden seguir emparant-se en una actitud defensiva, com si se sentissin injustament assetjats pels pidolaires catalans".

Per tot plegat, demana una reforma de la Constitució espanyola que compti amb l'aprovació de CDC i PNB que articuli "una Espanya federal", perquè creu que una Catalunya independent patiria "una immediata absència de l'Europa unida, l'obertura de llargues i pesades negociacions per a la seva incorporació i el molt provable veto de no pocs països centrals, inclòs el nostre. En definitiva, una decadència cada cop més profunda i duradora del que serien els estats català i espanyol".

L'excepcionalitat basca, "suportable"

Sobre la demana d'un nou pacte fiscal en la línia del concert econòmic que reclamava el Parlament de Catalunya, Cebrián raona que és impossible perquè "faria inviable l'Estat mateix, motiu pel qual cap ocupant de la Moncloa, sigui quina sigui la seva ideologia, acceptarà mai una proposta similar, ni és pensable que la pugui aprovar cap Congrés dels Diputats". Paral·lelament, reconeix que el concert econòmic del País Basc i Navarra són "una excepció suportable degut al limitat pes del PIB d'ambdues comunitats en el conjunt del país".

De la Diada a la "primavera àrab"

Dirigint-se explícitament als manifestants de la Diada, els avisa: "Els sentiments de la gent, per majoritaris que siguin, no són suficients per a convertir els seus desitjos en realitat. Necessiten ser vertebrats en un projecte polític i que aquest sigui viable, no sigui que la impossibilitat d'obtenir els seus objectius generi una frustració encara més gran que la que va justificar les manifestacions (...). No passi amb la Diada allò que va passar amb la primavera àrab. Que va ser bonica mentre va durar.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Interessant
+93
-0
GRACIES
LLambrich, 23/09/2012 a les 11:58
GRACIES Cebrián cada vagada que obren la boca es per donar mes força a la INDEPENDÈNCIA de CATALUNYA amb les seves declaracions hem guanyat més vots gràcies....
Interessant
+84
-0
M'adorms, Cebrian!!
PereH, 23/09/2012 a les 11:59
zzzzzzzzzzzzzzzzzzz M'adorms Cebrián!!!!!!!!! Tu deixa'ns fer i prou, que ja som grandets! Per cert guardaré el teu article de "El País" per a rellegir-lo d'aquí a uns anys en el meu estat independent!!!! ;-)
Molt interessant
+136
-1
PSOE i "progressites espanyols"
Anònim, 23/09/2012 a les 12:00
us esteu quedant ben retratadets, ah i no ens fareu pas por amb la "fera" perquè aquesta sempre l'heu tinguda contra nosaltres, que sigui més evident o més dissimulada no ens ve d'aquí.
Ni un pas enrere, estan acabats, si som ferms amb els nostres proposits les seves amenaces se les poden ficar on els hi càpiga.
I a més algú té algun dubte que si després de la que s'està liant ara al final no fem res ens aniquilaran en quatre dies i a més es prendran revenja?
El procés és irreversible:
INDEPENDENCIA
+39
-0
Me n'alegro
Anònim, 23/09/2012 a les 12:02
Me n'alegro que estigueu tan nerviosos. Se us està acabant la bicoca.
Ah, i les vostres mentides, aquí, a Catalunya, no ens les empassem.

Adéu Espanya!
+38
-0
Acollonits
Anònim, 23/09/2012 a les 12:03
Estan super acollonits! No ho hauria pensat mai. Estava convençut que a Espanya passarien de nosaltres com sempre han fet, però ha canviat alguna cosa...
+34
-0
despertar?
fideli, 23/09/2012 a les 12:05
la fera española MAI ha estat dormida...què vol despertar aquest?
+22
-0
Cebrian, saps que es això ?
Anònim, 23/09/2012 a les 12:06
II*II
+29
-0
Acollonits
Anònim, 23/09/2012 a les 12:08
Estan super acollonits! No ho hauria pensat mai. Estava convençut que a Espanya passarien de nosaltres com sempre han fet, però ha canviat alguna cosa...
+27
-0
No ens coneix.
Brive la Gaillarde, 23/09/2012 a les 12:09
Aquest home no sap del que es capaç el poble català quan es lleva ben, ben d'hora cada matí per treballar cada ú en el seu.
Fa molt de temps que tot, i a tots els nivells, ha estat discretament previst, els caps intel.ligentment lligats i els nous escenaris de futur que es generaràn meticulosament previstos i pactats.
I el Cebrián, millor que ningú, ho hauría de saber.
O potser es que desde que Prisa i la monarquía espanyola van tant de baixa, ni ell ni la reina ja no hi pinten tant com abans al Club Bildelberg?
+37
-0
PSOE i PP el mateix
Anònim, 23/09/2012 a les 12:10
Igual que la COPE i la SER , igual que A3 i la Sexta , igual que el Mundo i el Pais

Les forems poden ser diferents , pero el contingut , el moll de l' os , es exactament el mateix
+20
-0
Acollonits
Anònim, 23/09/2012 a les 12:11
Estan super acollonits! No ho hauria pensat mai. Estava convençut que a Espanya passarien de nosaltres com sempre han fet, però ha canviat alguna cosa...
+39
-0
SR. CEBRIAN
eyrikur, 23/09/2012 a les 12:11
Sr Cebrian, no sé perquè ens diu aquestes coses a nosaltres que desitjem el bé d'Espanya, ens han dit per activa i per passiva que Catalunya s'aprofita dels diners d'Espanya, que som insaciables, escolti estem entristits que ens diguin aquestes coses i, amb molt sentiment hem decidit que no es just que ens aprofitem dels esforços de tots els espanyols i que tot i que no podrem entrar a Europa i que el nostre PIB disminuirà fins a nivells de Xipre, preferim això que seguir-nos aprofitant dels espanyols, no entenem que vostè ens amenaci amb no se sap quines accions coercitives, després de tot nosaltres l'unic que volem es deixar de ser pidolaires, com diu vostè.
+29
-0
QUINS NASSOS
Anònim, 23/09/2012 a les 12:12
Ells mateixos reconeixen que Escanya sense Catalunya és inviable i per tant no pot haver-hi secessió. Aquests missatges de por i d'amenaces ja comencen a aburrir. On són els arguments dels unionistes?
+3
-38
Al de las 11:58
Anònim, 23/09/2012 a les 12:13
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+37
-0
miqarq@gmail.com
miquel sj, 23/09/2012 a les 12:13
però qui parla?
Si l'empressa que pressideix està en total fallida, amb una cotització misserable i salvada per raons polítiques per un fons d'inversió americà. A més a més, que és un niu de baralles.

Aquests son els qui diuen el què es bo i dolent?
Aquests son els què marquen els límits de la democràcia?

Cada cop més penso, que semblen més i més els franquistes que es negaven a l'obertura democràtica, amparant-se en la legalitat del moment, el "Principios del Movimiento". Exactament el mateix. Però, en lloc de "Principios del Movimiento", ara en diuen "Constitución!
+30
-0
buff
Anònim, 23/09/2012 a les 12:18
La fera espanyola deu fins i tot les calces. El gos borda, i el tren de l'estat catala passa...
+33
-0
"pot despertar la fera del nacionalisme espanyol"
Anònim, 23/09/2012 a les 12:20
Fantàstic! Veig que la vostra fàbrica ha decidit augmentar instal·lacions productives.

Nous independentistes conversos en 3,2,1...
+32
-0
U veureu tot fosc
Mariona, 23/09/2012 a les 12:21
Aixo ja us u explicaran des de Bruselas o fins i tot dels EE.UU,estem fent molts amics ultimament es bo tenir amics qui no te amics es torna gris,negra,la foscor que trist.
+32
-0
Pateix per nosaltes
PEPBETZINA, 23/09/2012 a les 12:22
Imaginat !!! el paio pateix perque no anirem be.
Molt d'acord amb el comentari de las 12.00.
Tranquil, ara ja no es pot parar rés. Si en Mas o qui sigui surt del camí, li tornarem a col.locar.
+28
-0
No saben fer altra cosa
Anònim, 23/09/2012 a les 12:24
És possible que la fera ja s'hagi despertat, en forma d'agitació a les autonomies de Ceuta i Melilla. Segurament els serveis secrets espanyols estan darrera de les agitacions que hi tenen lloc aquests dies. Possiblement aquestes s'incrementaran i hi faran una repressió "de mostra", per veure si ens acollonim. Que poc creatius!
+36
-0
Reconeixement
Serrallonga, 23/09/2012 a les 12:25
Diu aquest xicot que el PF: "faria inviable l'Estat mateix", el que representa un reconeixement explìcit que sense robar el 8% del PIB de Catalunya l'Estat no s'aguanta. Clar com l'aigua. I qué diuen que s'ha de negociar? A partir d'ara ens insultareu una mica menys (dia si, dia no) i ens furtareu una mica menys, digem-ne que un 7.9%. Adeu i busqueu-vos económicament la vida...
+29
-0
¿?
Anònim, 23/09/2012 a les 12:26
El País: diari progressista? Va, home, va, i El Mundo de centre-esquerra, oi?
+26
-0
!!!!!!!!
Anònim, 23/09/2012 a les 12:28
No us tenim por. I si seguiu per aquest camí aviat tampoc no us tindrem ni respecte. Bye bye Spain.
+29
-0
ras i curt
Anònim, 23/09/2012 a les 12:28
La unica veritat de tot l'article es que Espanya sense l'expoli de Catalunya es inviable.
+31
-0
Josep Pla
Anònim, 23/09/2012 a les 12:28
"El que més s'assembla a un espanyol de dretes és un espanyol d'esquerres".

També un esperem a vosaltres, jacobins.
+28
-0
Vinga, va
SBA, 23/09/2012 a les 12:31
Au, feu la fera, això es el que més farà per la nostra independència, i de passada, els espanyols quedareu ben retratadets davant la comunitat internacional.
+18
-0
VISCA L'ESTAT CATALÀ!!!!!!!!!
Anònim, 23/09/2012 a les 12:33
//*//
+38
-0
no els hi surten els números
Anònim, 23/09/2012 a les 12:35
Tanta desesperació espanyola em fa pensar que la independència seria molt més profitable per Catalunya del que pensem i molt més desastrosa per Espanya del que hem calculat. Vaja, que el tema no és només la viabilitat d'una Catalunya independent, sinó la possible inviabilitat d'una Espanya sense Catalunya. Andalusia, Extremadura, Castella, Astúries, Galícia.....potser és massa gent posant només la ma i les festes regionals.
+14
-7
Cataloniawatch
Candide, 23/09/2012 a les 12:36
I l'amenaça, quina era?
+33
-0
aneu a cagar
Anònim, 23/09/2012 a les 12:38
Tenemos Prisa, muuucha Prisa, hahahahha
+25
-0
Primavera que?
Anònim, 23/09/2012 a les 12:40
Ls primavera arab diu. Aqui els unics arabs sou vosaltres espanyolufos, que en teniu mes d'un 50% de la sang.
+33
-0
estelades al vent
gatell, 23/09/2012 a les 12:40
la fera apañola esta capada,nano. ara nosaltres tenim la protecció europea i mundial,ningú us deixara fer amb nosaltres el mateix que vareu fer amb els nostres avis i pares,esteu acabats i no feu por a ningú
+25
-0
El Conquistador - Inquisidor s'ha "pronunciado"
Anònim, 23/09/2012 a les 12:41
Ha parlat el Conquistador - Inquisidor ! Vaja i en poques paraules d'aquest "federalista" que no imperialista vomitiu i irrespectuos: Els catalans hem nascut per mantenir la fatxenderia imperial ESP i econòmica! I com que ja és un classic de l'ultranacionalisme ESP no té cap vergonya d'exigir el respecte i la estimació que no solament no s'ha guanyat sino tot el contrari.
+26
-0
La diferència és la manera no el fons
Saa, 23/09/2012 a les 12:45
Hem de recordar que l'"amic" Cebrián va tenir uns inicis de joventut `més propers al falangisme, on militava el seu pare, que no pas a la democràcia. De la mateixa manera Felipe González i Bono o d'altres.
L'engany del socialisme espanyol està a l'alçada del castrisme que va tenir enganyat a la intel.lectualitat occidental durant anys.
El socialisme espanyol és una deriva del falangisme,cal recordar que l'any 1982, amb la vistòria del PSOE, la premsa americana parlava de la victòria dels "joves nacionalistes espanyols", eren antifranquistes,perquè no estaven en el poder, però no eren demòcrates.
La seva manca de democràcia es demostra, més enllà de la seva acció de govern poc democràtica especialment en el període Gonzàlez, en la seva voluntat d'esborrar la realitat nacional catalana.
L'anticatalanisme del PSOE es diferencia del del PP, en que mentre els segons et matarien amb un kalashnikov, els del PSOE ho fariem amb silenciador
+22
-0
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 23/09/2012 a les 12:46
Tranquil Cebrian, quan es desperti la fera sempre podras exiliar-te a Barcelona, que es mes aprop que Paris.
+29
-0
nacionalisme espanyol !!
Anònim, 23/09/2012 a les 12:51
Nacionalisme espanyol ?? Brrrrrrrr quina por !! No entenc perque els espanyols es preocupen tant ara del nostre futur independent,mes val que's preocupin del seu futur sense Catalunya !!
+26
-0
La seva fera de paper
Anònim, 23/09/2012 a les 12:53
La seva fera ja la coneixem de fa tres segles i qualsevol cosa és pitjor. Marededéusenyor! I el País és un diari progressista?
+16
-0
aNIMS, FEU L'EDITORIAL CONJUNTA
indptista instrumental, 23/09/2012 a les 12:54
Qué espereu !
+29
-0
tu preocupat de cas teva
Anònim, 23/09/2012 a les 12:54
que nosaltre ens preocuparem de la nostra.
+28
-0
Si tu estas cagat, allà tu.
Charly Brown, 23/09/2012 a les 12:54
Vosaltres socialistes sou els que os deixeu dominar pel tigre de paper que és el falangisme espanyol sota l'apariencia democraticadel PP. Os han dit de tot. De vendre Espanya als catalans cada dos per tres, quan vau lluitar brutament contra ETA os van tractar d'antidemocratics, despres de col·laboradors dels terroristes d'ETA i fins i tot de col·laboradors del terrorisme islamista. I ho heu tragat tot cagats a les calces i fins i tot heu ajudat al PP a fer la feina bruta, cop d'estat del 23F, llei antipartits i insultar i calumniar als catalans cada dos per tres.

Nosaltres confiem en que la fera de l'imperialisme espanyol está lligada de peus i mans perque sap que no té cap possibilitat de sobreviure si es mostra tal com és. Seria abatuda d'una patada al cul. I ja no ens fa por perque volem ser un poble lliure, no com vosaltres que tot i ser molt federalistes ja os conformeu amb l'Espanya "atada y bien atada" del post-franquisme.

Lo que haurieu de fer si de veritat fossiu federalistes és mirar de modernitzar Espanya en lloc de pujar-os al carro dels nacionalistes contraris al dret d'autodeterminació dels pobles que ho demanen.
+17
-0
tele CINCO AHIIR
indptista instrumental, 23/09/2012 a les 13:06
Felicito al Jordi de TELE CInCO PEL DEBAT d'ahir al vespre.
+32
-0
Patètics espanyoleros, amb arguments típics de sempre. Res més.
Anònim, 23/09/2012 a les 13:09
Passem de vosaltres, no ens feu gens de por i cada cop que que obriu la boca a part de fer un ridicul espantós puja l'independentisme, moltes gràcies.

Aquest home, com en pedro J o en losantos en caja etc.. n'hi ha tants, be dons tots aquests són uns autentics terroristes propagandistics espanyols.

Cebrián Adéu Espanya!!!!! no t'has enterat t'ho torno a dir Adéu Easpanya!!!
+26
-0
Si tu estas cagat, allà tu.
Charly Brown, 23/09/2012 a les 13:09
Vosaltres socialistes sou els que os deixeu dominar pel tigre de paper que és el falangisme espanyol sota l'apariencia democraticadel PP. Os han dit de tot. De vendre Espanya als catalans cada dos per tres, quan vau lluitar brutament contra ETA os van tractar d'antidemocratics, despres de col·laboradors dels terroristes d'ETA i fins i tot de col·laboradors del terrorisme islamista. I ho heu tragat tot cagats a les calces i fins i tot heu ajudat al PP a fer la feina bruta, cop d'estat del 23F, llei antipartits i insultar i calumniar als catalans cada dos per tres.

Nosaltres confiem en que la fera de l'imperialisme espanyol está lligada de peus i mans perque sap que no té cap possibilitat de sobreviure si es mostra tal com és. Seria abatuda d'una patada al cul. I ja no ens fa por perque volem ser un poble lliure, no com vosaltres que tot i ser molt federalistes ja os conformeu amb l'Espanya "atada y bien atada" del post-franquisme.

Lo que haurieu de fer si de veritat fossiu federalistes és mirar de modernitzar Espanya en lloc de pujar-os al carro dels nacionalistes contraris al dret d'autodeterminació dels pobles que ho demanen.
+25
-0
A qui vols enredar ?
Escolta...Cebrian, 23/09/2012 a les 13:20
Per què no t'adreces al federalistes ( ? ) que hi hagi per Espanya ????? Potser aniriíem més bé.
Bo i que la capacitat d'escolta en aquest pasi no la perdem mai , potser que les orelles se les han de netejar uns altres, no ???
Sou abans nacionalistes espanyols que "progres"i /o socialistes ..... En auqesta terra, ara, de moment, apostem per la democràcia.....referendum ja..... Cebrian...ens ajudes a fer més democràcia ?????
+42
-0
Les feres al corral
Josepó, 23/09/2012 a les 13:22
Espanyols, l'independentisme català és serè i pacífic. Aquesta és la nostra força. Qui es vulgui afegir, serà benvingut i qui no serà respectat. No en volem de feres ni incitadors a l'odi entre pobles.
+30
-0
picar ferro fred
stinger, 23/09/2012 a les 13:22
ja guanyem
+30
-0
Cansen !
Anònim, 23/09/2012 a les 13:25
Sí, teniu raó, les noticies del sr Cebrian cansan, dormen i són altament tòxiques. Però no olvideu que hi ha tota una claca de seguidors palmeros que es creuen que si som un dia independents els expulsarem del país talment com els jueus.
Ja se que hi ha molts arguments que ells podrien escoltar en contra d'això, però ell nomès s'escolten als seus predicadors i xarlatans a qsurten a la radio i Tvs que fan pudor a ranci.
Ull!! encara que tinguem raó i siguem cauts i honrats en els nostres fets cap a la independència hauriem de tenir en compte i neutralitzar aquells que amb mentires hi van en contra.
+45
-0
Franquista
Surucucu, 23/09/2012 a les 13:25
De mica en mica van sortint tots els franquistes disfraçats de demòcrates. Si fossiu democrates permetriu fer un referendum d'autodeterminació vinculant a Catalunya, però com que no ho sou ni ho voleu ser, amaneceu a Catalunya i els catalans amb tots els mitjans que teniu al vostre abast.

Podeu estar ben segurs que tots els vostres intents de fer-nos por, fracassaran i no tindreu altre remei que engolir la independència del nostre país.
+29
-0
Ho diu el Diccionari.
Anònim, 23/09/2012 a les 13:27
Quimera: Organisme format per teixits portadors de caràcters propis de genotips diferents.

Una Espanya federal seria una quimera.

El vostre rei ja us va dir que no féssiu servir aquesta arma contra Catalunya.
+40
-0
Apa, cal apretar el gas, en aquests moments
Anònim, 23/09/2012 a les 13:28
Els que sou decadents, sou tots plegats. Collons que en sou de pesats.
"Via fora"
INDEPENDENCIA
+47
-0
Almenys reconeix
Anònim, 23/09/2012 a les 13:31
que som una gran majoría majoria i que la fera nacionalista espanyola ens ho impediran perquè sense nosaltres la seva España és inviable. Tant sols els resta l'argument de la força.

Cridi-ho ben alt Sr. Cebrian, que se senti bé a tota Europa, quan mes palesa feu el vostre totalitarisme i la vostra incapacitat secular per adaptar-vos als temps democràtics mes tindrem a europa del nostre costat i mes en contra la tindran vostès.

Moltes gràcies Cebrian.
+49
-0
Alguna cosa em guanyat !! !!
Trinxaire, 23/09/2012 a les 13:31
De moment el que va quedant clar cada dia que passa, amb declaracions de "personatges" rellevants com aquest i molts s'altres, és que Espanya sense Catalunya és INVIABLE, quan fins fa molt poc ho desmentien.
Tota aquesta gent que vomita amenaces respecte a una suposada independencia catalana no em fa cap neguit. L'única cosa que em preocupa és l'actitud de CiU, ja que per un costat diu amb veu alta que ara és moment d'unitat i deixar-nos de questions partidistes, mentre que de l'altre està pendent d'obtenir una majoria absoluta per convocar eleccions, la qual cosa és del tot contradictoria. (La puta i la ramoneta ?)
Tinc molt clara una cosa : en cas d'obtenir CiU una majoria absoluta ja ens podem anar oblidant d'independencia.¿ O és que Duran i Lleida s'ha tornat independentista? Per la qual cosa se'ls ha de lligar ben curt i l'única manera de fer-ho és votant partits netament independentistes.
Interessant
+66
-0
Nosaltres també tenim "PRISA"
Anònim, 23/09/2012 a les 13:34
Tenim pressa, molta pressa!
+16
-0
Cebrian es ho mes se sembla a un nacionaliste espanyol de dretes.
Anònim, 23/09/2012 a les 13:34
Cebrian seria a la transició de la dictadura al fuero de los españoles a la "Democracia Monarquica del 78 "
Que no t'en recordes.? Els espanyols no tenien poder politic.
Sembla que no t'anodonis que esta passant el mateix que al any 75. Pero si us plau, no amenacis, no siguis feixista, ni els cridis per mantenir-te al teu imperi. Saps que el PSOE mai governarà sense el PSC, aixo es el que et preocupa.
Seria Espanya com el feixisme a Libia ?. O t'agrada alimentar aquestes coses. La UE no ho permetra, espanya, sense democracia sortira fora de la U.E. La OTAN i U.E protegiran Espanya. Espanya tornara a l'any 39. I hauran morts. T'ha agradarà això ? Penseu una mica i crideu el mal temps i colaborem. Sabem que diue que es inviable el Concert a Catalunya, pero ¿ Perque tants diners al Madrid Capital de l'estat?
+38
-0
Inconcebible
Joan Garcia, 23/09/2012 a les 13:44
Aquest senyor (en minúscula) possiblement te enmarcats els seus galons. Que faran?, invadirnos?, fer entrar els tancs?, no s´ha adona que estem al segle XXI?, els catalans farem el que Catalunya vulgui, l´esclavatge fa dies que ha desaparagut encara que no ho sembli i el dictador fa dies que esta criant malves, ni això. Jo i tots els catalans treballem per a les nostres families i els nostres fills, si a la resta d´Espanya no n´han tingut prou amb 30 anys de robatori a Catalunya que s´ho facin mirar. Molts Garzons mes fan falta per esbrinar a on anat a parar aquests diners, el poble espanyol no els ha vist, prou ruqueries, ni cas.
+30
-0
por molta por
Jordi.d.B., 23/09/2012 a les 13:44
coi, ara de cop comencen a ser federalistes.Si ara araaa.
El llop, què ve el llop. El llop? El llop jeu ,quin tip de gemegar es fa.
+46
-0
Esperem mantenir bones relacions amb Espanya i amb Europa
Anònim, 23/09/2012 a les 13:47
No pateixi. L'Estat català intentarà el bon veïnatge i buscar ponts d'acord i de diàleg amb Espanya en tot allò que repercuteixi positivament en els dos països, però mai més des de la subordinació ni el menyspreu. Només es pot actuar des de la igualtat i la llibertat més absolutes.
Interessant
+54
-1
democrata?
Anònim, 23/09/2012 a les 13:52
Quan diu aquest personatje: "Els sentiments de la gent, per majoritaris que siguin, no són suficients per a convertir els seus desitjos en realitat", deixa molt clar quina mena de democrata es.
+50
-1
Massa tard
Hector, 23/09/2012 a les 13:52
Nomes tinc un comentari per a aquest senyor. Per molt que voste i els seus tinguin por de perdre la menjadora nosaltres no afluixare,. S'ha acabat el broquil. No ens interessen les seves amenaces.
+15
-4
Duran, Pujol i Mas estan en consonància, en sintonia perfecta
Blai, 23/09/2012 a les 13:54
Duran Lleida està fent mans i mànigues perquè CiU no s'escori cap al separatisme. Entre bastidors, Pujol i Mas hi assenteixen deixant a Duran la direcció de l'operació botiflera i ells en queden al marge. Atribuint a Duran tota la responsabilitat de l'operació desmantelladora del sobiranisme català, el que està en l'esfera d'influència de CiU. Al meu entendre hi ha una complicitat perfecta entre aquests tres personatges, l'un juga el paper de dolent i de botifler, els dos altres naveguen en una ambigüitat calculada, insidiosa i desesperant. Ja cal que tot el moviment secessionista català s'unifiqui a l'entorn d'un cap o d'un regiment compacte, carismàtic, astut i esforçat.
+22
-0
L´auca
Joanet, 23/09/2012 a les 14:09
Que ningú s´esveri. Aniran apareixent tots els personatges de l´auca espanyolista.
Ignoro si dins aquests 60 comentaris algú ho ha dit. Però, algú ho havia de dir.
+21
-0
Qui ho passará pitjor?
Anònim, 23/09/2012 a les 14:22
El que diu el Sr. Cebrián es tan sols la opinió del director d'un diari que, al igual que d'altres mitjans, ja sabem com pensen, peró sempre m'he preguntat: Per qué es preocupen tant per els problemes que tindrá Catalunya si ens independitzem? Només diuen que mentides i falsetats (Telemadrid) per possar por i demostrar que pateixen per nosaltres. Tots aquestos comentaris fan mal als indecisos -ells ho saben i per aixó ho fan- peró nosaltres hem de lluitar per la nostra llibertat i prou. Endavant i sense por. A mí el que em preocupen son els d'açí. No m'agraden les reunions d'en Mas amb en Durán, per exemple. Tots hem d'empenyer i fer força i apretar al President perque no s'adormi i retardi les decisions. Tenim molta pressa!
+26
-0
mes clar que l´aigua
Anònim, 23/09/2012 a les 14:22
per si alguna catalunya es pensava encara que el PP i els socialistes eren diferents doncs amb la radiografia consequencia del 11-S mostra que son dues copias exactes
+29
-0
no ens feu por
Anònim, 23/09/2012 a les 14:24
Sou mediocres,com els fonamentalistes religiosos que es basen en un text escrit en un paper. Dos milions de persones ens vam manifestar democràticament. Quin país el vostre, davant d'unes eleccions que preveuen perdre no se us acudeix rés més que amenaçar d'nular-les i fer boicot, amb els nostres dinersoi? A partr d'ara com ens amenaçareu? Si amb la vostra renda no en podreu comprar de cava català. Aneu a pastar fang tits plegats!!!
+29
-0
anna
Anònim, 23/09/2012 a les 14:25
És el que deis J.F. Mira en una article fa temps: els bascos són com el fill pròdig, algun dia tornarà i si no torna doncs no deixa de ser fill, díscol i rebel però fill . Els catalans no han estat mai fills, sempre estrangers (sotmesos).
Ara hi ha la revolta dels esclaus. Ara és possible. No hi pot haver armes com al 1640, 1714 o 1936, només urnes i a més, no tenim por ni ens deixarem provocar per policies que registren o directors de diari o el que sigui. Nosaltres, tranquils, hem de fer e nostre camí pacífic i democràtic cap a l'estat propi.
+24
-0
lliure d'opinar
Anònim, 23/09/2012 a les 14:42
Vosté pot veure al Nou Estat Català decadent.
Fora d'Europa! Ai quina por.
Si per mi fos, ara mateix en marxaria.
M'agradaria un Estat propi amb personalitat, productiu i creatiu, governada per gent amb bones idees, lluny d'actuar per mimetisme.
Del que pugin dir els de fora de casa no m'interessa.
Una persona i un poble estan a gust quan poden ser el que volen.

+28
-0
Qui li ha preguntat?
Frank, 23/09/2012 a les 14:45
A Catalunya no ens importa l'opinió d'aquest personatge ni de cap espanyol, en tot cas que es preocupi de lo seu. Sembla que tothom diu la seva i es publica en els mitjans com si haguéssim de creure o fer cas. Això arreglarà a les urnes i qui no visqui a Catalunya no te dret a vot
+42
-0
ADÉU ESPANYA!!!!
Anònim, 23/09/2012 a les 14:45
Que amenecem de fer sortir la fera del nacinonalisme espanyol?

Què fareu, ara, doncs? Treure'ns els tancs...? Ui mamma por...Amb dos dies, serieu vosaltres els que us fotrien fora d'Europa amb una bona coça al cul...

Els comença a sortir la fúria: que si no tenim dret de convertir els desitjos en realitat (antidemocrata!!!), que Catalunya rebrà l'absència d'Europa (i què sap ell??, la realitat ara ja l'està desmentint), que si caurem en la decadència... (No confonguis, Cebrián. Espanya potser sí que hi caurà, però Catalunya, no en tinguis cap dubte, un cop desempellagada del llast que es diu Espanya, tornarà a surar... I remuntarà.

Increïble: "que Catalunya amenaça amb despertar la fera del nacionalisme espanyola...? I aquest paio representa la intel·lectualitat progre espanyola? No hi ha cap mena de dubte, es posen nerviosos i els surt l'essència de l'ànima espanyola: imperalista, prepotent, cega!

Visca Catalunya lliure!
Interessant
+53
-0
Siau!
David, 23/09/2012 a les 14:53
Ahir González i avui Cebrian .
Massa tard.
Tots els Catalans recordem la posició de PRISA durant l' Estatut, la posició del PSOE i l'article publicat a El Pais despres de la sentencia i firmat per González i Chacón.
Heu fet tard i us veiem el llauto. No sou ni democrates!

Siau España.!!!
+38
-0
Coc, coc, coc
Eudó (aquesta vegada no passareu), 23/09/2012 a les 15:02
Molta amenaça, molts tancs, molta exclusió d'Europa, molta fam i misèria... doncs va, mariques!!! a què espereu? On està la puta fúria espanyola?
Us hem pixat a la cara i no heu passat d'altaneries i jocs florals, Va espanyols!!! que ja ni treballeu per sorgir el vostre infecte Estat. Au va, vagarrassos, que cada dia us assembleu més a les vostres mares.

Si teniu collons apliqueu el 155 i deteniu al President Mas (si podeu).

Coc, coc, coc, gallines arruïnades.
+35
-0
Com més merda tiren... més ens ajuden
NI UN PAS ENRERE, 23/09/2012 a les 15:04
Dons això, com més agressius es posen amb els seus comentaris i amenaces, més indecisos que tiren cap a la nostra banda. //*//
+15
-2
enquesta del PSOE
Anònim, 23/09/2012 a les 15:04
enquesta del PSOE a la seva militancia sobre amb qui s´identifica del partit per a dur les relacions Catalunya-Espanya?
a.Excelent,Bono.
b.Molt Bo,Rubalcaba. Recomanat.
c.Bo,Chacon.
d.Regular.Navarro.
e.Dolent.Tura.
f.Fill de puta.Ernest Maragall.
No oblideu de anotar el nº d´afiliació,i on treballeu;ajuntaments,gene,Prisa,UGT,partit,es a dir si "chupeu"si no "pringats" no cal.
+20
-0
a aquest home se li ha parat el rellotge
En Cesc, 23/09/2012 a les 15:53
ni els que som prou grans per haver votat a favor d'una constitució, quan creiem que el problema era Franco i no Espanya, ho tornaríem a fer, ni la immensa majoria de catalans (que eren massa joves per votar) serien tan estúpids de creure's, a hores d¡ara, més mentides.
En Cebrian ens avisa que darrere Espanya i ha "la fera del nacionalisme espanyol", excloent, que és doncs la seva fortalesa: raó de més perquè ens acostem a Europa i fugim d'aquestes companyies.
Sort Cebrian!
+27
-0
Si Espanya no és viable....que belluguin el cul!
qvic, 23/09/2012 a les 16:01
Aquest senyor, indirectament, està donant la raó als independentistes: "Espanya, sense Catalunya, és inviable". I a que han destinat les multimilionàries ajudes rebudes d'Europa i de la mal anomenada "solidaritat catalana", és a dir, l'espoli més brutal del món fet als catalans i catalanes? A construir el SEU estat d'esquena a Catalunya. A més, un estat malbaratador, ple de "xoriçam", subsidiat i ruïnós. Evidentment que Espanya no seria viable. El problema és que ara ni Espanya ni Catalunya son viables. Com més sentim els irrisoris i amenaçadors "arguments" dels espanyols, més clar tinc que hem de desempallegar-nos d'aquest jou espanyol que ens lastra i arrossega en el seu declivi imparable.
+39
-0
No compreu "El Pais". És un pamflet, no un diari.
qvic, 23/09/2012 a les 16:03
Desprès de sentir a aquest senyor, recomanaria als que encara creien que el "El Pais" era un diari seriós, que deixin de comprar-lo per pamfletari i tendenciós espanyolista.
+23
-0
Cebrian és un mal personatge !
Josep de Cardona , 23/09/2012 a les 16:14
Tots els que especulen amb la por dels més dèbils, que són ?

Volen guanyar per al feixisme espanyol als jubilats fent-los creucre que no cobraran quan siguem independents i altres coses per l'estil, no m'agrada jutjar, però a partir d'avui a aquesta gent els dic directament: DOLENTS ! INMORALS !

ACCEPTEU LA DEMOCRÀCIA !

VISCA CATALUNYA LLIURE !
+21
-0
Tu tens PRISA i nosaltres tenim PRESSA
Jordi M, 23/09/2012 a les 16:22
Quant abans, millor. Engeguem-los a pastar fang. I que no hi posin pegues perquè, altra cosa, no, però fang en tenen. Hi ha una comarca espanyola que el fang li dóna nom i tot: Tierra de Barros.
+23
-0
Cuida't de tu
Anònim, 23/09/2012 a les 16:28
Cuida't de les teves emissores Espanyoles.La majoría dels teus "professionals" de la Ràdio són Catalans,fins-i-tot en aquest ambit ens necessiteu.Una mica de respecte i deixan's fer la nostra.
+26
-0
El sou d'en Cebrián
Anònim, 23/09/2012 a les 16:34
Que bé que vius Cebrian, tot i que socialista, amb el teu sou es podria pagar un fotimer de PIRMIS, potser per això has perdut la mesura de les coses.
+15
-0
quina ferum!!
miquel A.O., 23/09/2012 a les 16:46
s'ha d'esser desestructurat mental,amb la colla de bajanades propies d'aquest inutil mental,pero ja ens va bè que morts de gana d'aquesta mena obrin la boca,,,s'estan retratan devant la comunitat internacional I A EUROPA ARA INTERESA GENT AMB CAPAçITAT,NO GENT DE PANDERETA,ELS TEMP EN ELS QUE ESTEM I QUE VENEN DEMANEN MES QUE MAI MOLT DE SENY,I LA CLASE POLITICA ESPANYOLA I LA SEVA SOCIETAT NO LA TÉ...EL SEU CUENTO ES "ALICIA EN EL PAIS DE LAS MARAVILLAS",,,SABEU QUE?? ..A VENECIA EN DIUEN "IO VOGLIO ESE MORTO" (perdo per el meu dialecte venecià,fa anys que no el parlo).
+29
-0
Error de traducció.
Anònim, 23/09/2012 a les 17:12
Penso que hi ha errors greus en la traducció de l’original:
"faria inviable l'Estat mateix, motiu pel qual cap ocupant de la Moncloa, sigui quina sigui la seva ideologia, acceptarà mai una proposta similar, ni és pensable que la pugui aprovar cap Congrés dels Diputats"

la traducció és incorrecte, s’hauria d’haver traduït:
“Els catalans heu nascut per mantenir Espanya i com que nosaltres som més, no acceptarem mai cap reforma que no us obligui a seguir-nos mantenint”
+21
-0
Tant se val
Anònim, 23/09/2012 a les 17:15
Molt bé senyor Cebrián, si és així no es preocupi i vagi-se'n cap a casa seva.
+41
-0
Cebrian
Elisa, 23/09/2012 a les 17:27
Ets com el PP, que surten a fer por, ja que no saben fer res mes. Jo era lectora del País, fins avui, ja no em passeu coll avall.
+24
-0
Catalans a votar.
Cartanya, 23/09/2012 a les 17:33
Aquí podríem aplicar aquells escrits de Hamlet: Per que en amenaceu, per que ens voleu fer por, si ens ferim no traiem sang com vosaltres, si riem . . . . .etc. Com mes ens amenacin mes fort ens faran, Catalunya avui no mes te un problema, i es obtindre la majoria, en les eleccions per la independència, per que alguns catalans, amb la seva poruga prudència, no votin i les perdem.





+33
-0
SadoMaso
Anònim, 23/09/2012 a les 17:39
Un altre que ens amenaça. No volem ser part d'un estat que ens amenaça en expulsar-nos de la UE. Prefereixo estar fora de la UE!
+16
-0
D'acord
Anònim, 23/09/2012 a les 17:45
D'acord, home, decadents i tot... però sols.
+18
-0
Il·lús
Querol, 23/09/2012 a les 17:56
"i el molt provable veto de no pocs països centrals, inclòs el nostre."
El senyor que en el mateix article diu que Espanya no es pot permetre continuar sense mantenir l'espoli a Catalunya i que amenaça implícitament amb la fera espanyolista com a garant de la Unidad_de_destino_en_lo_universal resulta que atorga a l'Espanya que resultaria de la secessió de Catalunya la categoria de país central de la UE.
Patètic.
Visca la dignitat dels ciutadans. Visca Catalunya Lliure. Països Catalans lliures i sobirans.
+24
-0
però seria el nostre
Anònim, 23/09/2012 a les 18:12
Potser seria decadent tant com ho es el vostre, però seria el nostre.
+27
-0
Que no tenim poder polític suficient?
Anònim, 23/09/2012 a les 18:15
Que no tenim poder polític suficient per a separar-nos? Algú li ha explicat a aquest senyor que ja érem un país abans que ells exercissin el seu "derecho de conquista" sobre nosaltres? I que el nostre parlament farà una declaració "unilateral" en resposta a la vau del poble?
Per altra banda, perquè hauríem de respectar la seva constitució si ells es van passar pel forro les nostres quan van regalar la Catalunya Nord a França?
Això no es pot aturar, i tot el que facin per evitar-ho els farà quedar davant de la comunitat internacional com el que són: una colla de feixistes.
AMUNT EL POBLE UNIT CONTRA L'INVASOR!
+24
-0
Cebrian un feixista encara no jutjat
Anònim, 23/09/2012 a les 18:32
Cebrian, un franquista-feixista com cal, que en temps del criminal Arias-Navarro, era jefe Nazional de TVE; Cebrian, els feixistes com vosté cal que siguin jutjats per terroristes de la banda del criminal-golpista i lladre Francisco Franco
+32
-0
Insultant
Anònim, 23/09/2012 a les 18:39
Les paraules d'aquest paio són un insult als que ens vam manifestar. Ens menysprea i ens menysté com fan la majoria dels españols. Tots fan el mateix, ens amenacen amb l'exèrcit o el nacionalisme español i només intenten fer-nos por dient-nos que el futur que ens depara és fosc i fruit d'una ment malaltissa. La ment malaltissa (o "calenturienta") es la seva, senyor Juan Luis Cebrian.

Ja no volem parlar amb Espanya, volem marxar, ja.
+5
-0
El Pais.........
Ramon-A., 23/09/2012 a les 19:20
Com el Psc-PSOE, no tenen clar el que volen ser de grans........., i mes en aquest moments.
+8
-0
amenaçes i mes amenaçes...
yes, we CAT, 23/09/2012 a les 19:44
Però, que hi ha cap argument mes sólid, que no siguin les amaneçes, que ja cansen, més vistes que les folclóriques i que la "sagrada constitución" que guia les als espanuyols cap a la seva desaparició.

+14
-0
MISERABLES
Montserrat, 23/09/2012 a les 19:53
Es pot ser més miserable????????
O sigui ens roben i insulten i hem d'estar calladets per què podria ser pitjor?????????????Que miserables....
Catalans hem de tenir BEN CLAR que el que vol Espanya és destruir-nos com a nació....i si no aconseguim la independencia ho aconseguiran....o sigui TOTS els nostres esforços encarats a la independencia....és SUPERVIVENCIA
+18
-0
VIVEN DEMASIADO BIEN.
M. Planos de Marte, 23/09/2012 a les 20:16
Sois vosotros, gente de influencia que vivís en Madrid, gente con poder en vuestros medios de comunicación, que os habeís convertido en DECADENTES.
Vuestra información españolizada, pierde cada día lectores "despiertos" mientras vosotros rodeados de políticos ineptos, seguis creyendo que informaís a la sociedad.
¡ Que manera más lamentable de deambular por la vida !
+10
-0
vaya colla de chorizos e ignorantes
Anònim, 23/09/2012 a les 20:26
Por que todos dicen que hara cataluña sin españa no haria nada y nadie dice que haria españa sin cataluña? alguien lo puede explicar ??
+10
-0
arto de tonterias
Anònim, 23/09/2012 a les 20:34
hablan que somos nacionalistas los catalanes que son nacionalistas los vascos
Y los españoles no?? y son haceptados sin tapujos y bien vistos pues vaya por mi se pueden quedar con ella pero no nos undiremos por que lo españoles quieran undirse que se undan solitos que nosotros saldremos a flote somos luchadores y trabajadores como el que mas pero quiza un poco mas que los demas visca cataluña
Como puede tanto soplaflautas en el mundo es increible con la gente tan bien preparada que hay y nos tocan los mas tontos
+17
-0
Decadencia
Agusti Vilella, 23/09/2012 a les 20:38
Decadència sinònim de españa.
+16
-0
Catalunya, decadent??
Lampègia, 23/09/2012 a les 20:56
Si hi ha quelcom decadent és aquest individu i el seu diari: "El Pais"... espanyol, és clar. A pastar fang, noi!
+23
-0
capficada
Anònim, 23/09/2012 a les 21:23
Caldria que el Sr. J.L. Cebrián es prengués la petita molestia de preguntar o esbrinar si voldrien pertanyer novament d'Espanya els ciutadans d'alguns països com per exemple: Cuba, Puerto Rico, Filipines, Veneçuela, Equador, Bolivia, Argentina, Mexic, Perú, Chile, Guinea, etc. Et respondrien que si els prens el pèl o es un nou mal acudit. No t'hi capfiquis més: aqui tens la resposta.
+6
-0
Espanya i Catalunya viables
Anònim, 23/09/2012 a les 21:41
Cebrian era a la transició de la dictadura al fuero de los españoles a la "Democracia Monarquica del 78 "
Que no t'en recordes.? Els espanyols no tenien poder politic i els espanyols van haver de suportar-se amb Catalunya que era d'allò mes avançat en democracia.
Sembla que no t'anodonis que esta passant el mateix que al any 75. Pero si us plau, no amenacis, no siguis feixista, ni els cridis per mantenir-te al teu imperi. Saps que el PSOE mai governarà sense el PSC, aixo es el que et preocupa.
Seria Espanya practicant la brutalitat que es pateix a Libia ?. O t'agrada alimentar aquestes coses. La UE no ho permetra, Espanya, sense democracia sortira fora de la U.E. La OTAN i U.E protegiran Calalunya, el subjecte politic que democraticament s'ha separat. Espanya tornaria a l'any 39. I hauran morts ? T'ha agradarà això ? Penseu una mica i no crideu el mal temps i colaborem. Sabem que diuen que es inviable Espanya amb el Concert a Catalunya, pero ¿ Perque tants diners al Madrid Capital de l'estat com si fos el sonmi d'aconseguir el Paris i Espanya aconseguir ser França.
Espanya haura de ser un pais com Belgica o Holanda, haura de reduir l' exercit, els estaments inutils de l' estat, les autonomies i el senat a l'hora que la casa reial reduexi també el cost.
Sense Catalunya no sera França, sera com Holanda, pero viable. Catalunya també serà com Noruega. Per qùe no colaborar
+21
-0
La fera ferotge
Joan Llaveria, 23/09/2012 a les 21:43
Quan un animal se sent ferit o moribund, mossega amb més força; pero al final, mor.
+1
-7
Qui s´en recorda del General Batet
Anònim, 23/09/2012 a les 21:45
$7 morts, el President Companys a la presí i kaput a la Generalitat... ja veurem si aquest senyor tant importan per l´esquerra espanyola diu mentides... No es tracta de no tenir por, peró ja veurem si hi han collons si venen a tancar el Parlament i la Generalitat.
+12
-0
Colonialisme
Anònim, 23/09/2012 a les 21:51
Ressonen les expressions dels colonialistes referint-se a les seves colònies de l'Àfrica. Estats decadents? Potser sí, però abans decadent que esclau humiliat. Però és que a més a més la decadència de Catalunya estarà al nivell de la d'Holanda, Dinamarca o Finlàndia.
+9
-0
Massa tard,inúil!!
Dan, 23/09/2012 a les 22:01
Colla de vivillus,ganduls,i falsos!!
+14
-0
WANTED
Anònim, 23/09/2012 a les 22:12
¿Què passa que acabereu oferint 100.00 euros pel cap d'en Mas, també?
+10
-0
BOUM!
Anònima, 23/09/2012 a les 22:41
El País era el BOE, el Boletín Orteguiano del Estado, quan manaven els nacionalistes jacobins del PSOE. Ens odien a mort i ens menyspreen i per justificar-ho redueixen la realitat nacional catalana a "la burgesia nacionalista" (quan és evident que aquí la bugessia de debó vota al PP), amagant la realitat del catalanisme popular. La seva falsedat els hi ha EXPLOTAT ALS MORROS.
+9
-0
resposta
xino xano, 23/09/2012 a les 22:44
sin PRISA pero sin pausa
+11
-0
300 anys amb la fera
Anònim, 23/09/2012 a les 23:00
Fa 300 anys que la fera ens vigila, ens mossega i ens mata quan li plau. I doncs, que hem de suportar 300 anys més?, pot ser 1 any més? 1 dia més? Als països civilitzats les feres es tanquen a les gàbies o es porten a viure lluny a la selva.
+10
-0
No ens equivoquem
Anònim, 24/09/2012 a les 00:11
Cebrián,"ideòleg de l´esquerra"??? Hauríem de començar a filar més prim, amb els qualificatius. Aquest individu té tant d´esquerrà com Rouco Varela de germaneta de la caritat . Amenaçar la voluntat d´un poble, com ell ha fet, és de feixistes. Ja fa molt de temps que no em gasto ni un euro en El País i així seguiré.
+10
-0
LA FERA QUE NO HI ERA
Anònim, 24/09/2012 a les 00:16
Què diu de "la fiera del nacionalismo español"?... però no havíem quedat que això del nacionalisme era una pesta exclusivament catalana (i basca)? Vaig de sorpresa en sorpresa, a fe de neu...
+16
-0
Clar i castellà
Anònim, 24/09/2012 a les 00:20
El punyetero article no té desperdici! Ara bé, deixant de banda les amenaces fastigoses , el que sí que és d´agrair és la claredat meridiana amb què reconeix que Catalunya manté Espanya. Comencem a parlar clar!
+13
-0
No prisa
Anònim, 24/09/2012 a les 00:26
Cebrián, els catalans no tenim "Prisa"... EL QUE TENIM ÉS PRESSA!!! MOLTA, MOLTÍSSIMA PRESSA!!!
+11
-0
Pireeeeeeem ja!
Anònim, 24/09/2012 a les 00:29
Intel.lectuals ejpañols: Jiménez Losantos, Cebrián, Antonio Gala, Marhuenda.... hay alguién más? SILENCI SEPULCRAL
+9
-0
Decadència absoluta
Anònim, 24/09/2012 a les 00:34
Pobra Espanya! Pobres demòcrates espanyols (siguin on siguin)!
+12
-0
Amb cometes, per favor
Anònim, 24/09/2012 a les 00:39
El País NO és un "diari progressista"(sic). O és que no ho veieu, senyors de Nació Digital? On teniu el sentit de la realitat? Un mitjà de comunicació no es pot permetre aquestes relliscades. Al menys, feu servir les cometes... (") Gràcies.
+10
-0
La història aquesta vegada no s'ha de repetir
Anònim, 24/09/2012 a les 00:47
Observeu el que passa, durant els darrers 300 anys, cada vegada que hem estat a prop de l'alliberament nacional, l'absolutista o el dictador de torn ho ha frustrat mitjançant l'exèrcit espanyol i la violència estúpida. I és clar els polítics espanyols s'estalviaven de donar arguments democràtics.

Ara que aplicar la violència, gràcies a la Unió Europea que no ho permetrà, no els és possible, resten retratats i observem que no tenen cap argument positiu per a intentar fer-nos espanyols. Tot són amenaces i arguments negatius i de mal rotllo.

La Unió Europea i el segle XXI, ves per on juguen a favor nostre.
+7
-0
Això ja es nostre
catlliure, 24/09/2012 a les 02:39
Res res!

Moltes amenaces però res! Estan tots espantats veient que aquesta vegada va en serio i ara ja estem a les portes! Visca Catalunya!
+8
-0
espanyols barrruts
Anònim, 24/09/2012 a les 07:12
Aquest senyor ha causat un DEUTA ESTRATOSFERIC a prisa que ha traves de BANKIA l´acabarem pagant tots, inclosos els catalans (si no futem el camp abans)i ara es permet el luxe de venir a donar-nos lliçons encara
+11
-0
Formen part del decorat
Josep Fourier, 24/09/2012 a les 08:23
Espanya no pot resistir no ser actor de primera en aquest esdeveniment. Volen fer veure que el seu parer o la seva actitud seran decisives en el nostre procés d'alliberament, quan no és veritat. Ens cal unió com a poble per forçar a CiU a acceptar el que volem que acceptin, ens calen suports internacionals per entrar a les institucions del món, ens cal -i potser és la més important- que els mercats creguin que una Catalunya independent pagarà puntualment i ens donin crèdit. El que NO ens cal és el beneplàcit de l'estat. Tots els escenaris amb els que es treballa consideren que Espanya intentarà bloquejar la nostra independència per tots els medis al seu abast. Només poden fer una cosa, la punyeta, i per tant no tenen llibertat d'acció. Qui no té llibertat d'acció és només una part del decorat, no un actor.
+3
-0
comprat un pony
Anònim, 24/09/2012 a les 11:56
fa pena.
+5
-0
Hem de marxar ràpid
petrus, 24/09/2012 a les 15:52
Prisa?
nosaltres també tenim pressa. Molta pressa!
+5
-0
La fera?
Anònim, 24/09/2012 a les 16:12
La fera del nacionalisme espanyol? Uuiiii, quina poooor !!!!
Catalunya decadent ??? Al teu costat, ni tan sols les rates de clavaguera resulten decadents.
+4
-0
progre
ton, 24/09/2012 a les 19:32
carai, sr. Cebriàn qui l´ha vist i qui el veu.Algú no recorda aquell jove progressista que va ésser el primer director del diari El País, que ens va explicar tantes históries de bons i dolents i ells sempre eren els bons, els socialistes és clar i vet aquí per on surt ara aquest home.Un altre jacobí disfressat de no se sap ben be que, i a sobre ens vol fer por i ens amenaça, sap que sr. Cebriàn ja pot tornar a ser un progre com en els anys vuitanta que era més bonic, adéu.
+1
-0
Fatxa
Anònim, 07/10/2012 a les 23:16
Son tots uns fatxes IMPERIALISTES......
Els espanyols no ens volen som una COLÒNIA ......

FEU EL VOSTRE COMENTARI



NomTítol Comentari ComprovacióEscriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

A la portada de Nació Digital

Manos Limpias es querella contra Forcadell per «crida a la sedició»

A més, preveu actuar contra el president Artur Mas, i el líder d'ERC Oriol Junqueras així que s'aprovi la Llei catalana de consultes

El Suprem imposa la LOMCE a Catalunya el proper curs

La Generalitat demanava la suspensió cautelar de la implantació del decret sobre la FP bàsica

David Fernández anuncia que la CUP plantejarà «múltiples desobediències»

David Fernández anuncia que la CUP plantejarà «múltiples desobediències»

Proposa que Mas convoqui els partits proconsulta abans de la decisió del TC | La CUP reitera a Guanyem que no compartirà llista amb ICV a Barcelona


Carregant les notícies...
Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Nació Digital
Adreça: Passeig de Gràcia, 26, 4rt. 08007 Barcelona
Publicitat: 934464215
Redacció: naciodigital@naciodigital.cat
Amb la col·laboració de: