El govern Rajoy admet que pot retirar estelades als estadis

| 22/09/2012 a les 13:38h
Arxivat a: Esports, estelada, Govern espanyol
Joan Lleal va ser sancionat per exhibir una estelada. Foto: ND

Els darrers mesos diversos aficionats blaugranes han comprovat que exhibir una estelada a un estadi de futbol espanyol és una autèntica quimera. Fins i tot, en alguns casos, l'acció ha acabat amb una multa de 3.000 euros. Ara, després d'una pregunta del diputat republicà Alfred Bosch, el Govern espanyol admet que es poden confiscar “malgrat no tractar-se de cap tipus d'infracció”.

Segons Europa Press, l'executiu de Mariano Rajoy justifica la retirada de simbologia independentista “quan es tracta d'un espectacle esportiu de masses en els quals l'exhibició pugui provocar una reacció violenta per part d'uns sectors d'aficionats” en funció d'aspectes com la rivalitat, ideologies dels grups d'animació, etc. En aquestes circumstàncies la decisió recau en el comandament policial que assumeix la tasca de coordinador de seguretat.

Cal recordar però que la confiscació arbitrària de símbols també ha afectat a republicans espanyols com va succeir en el partit d'handbol Espanya-Algèria.

També us pot interessar

Polítics catalans entrevistats a «La Sexta Noche» | Drets
L'Observatori 27-S mostra l'esbiaixament ideològic davant el procés sobiranista | Un primer estudi sobre “La Sexta Noche” assenyala que els darrers tres mesos no s'ha convidat cap veu independentista per 16 polítics unionistes
El magistrat assenyala que "a vegades actuen més com a polítics que com a juristes"

COMENTARIS

Però símbols nazis sí, oi?
Jordi S, 22/09/2012 a les 13:51
Interessant
+78
-1
Si ara es treuen això de la màniga, que no ho diu la seva sacrosanta constitució, això també ha de valdre pels que ensenyen banderes franquistes, nazis, i demès, oi?

O aquests no compten?
NO
Manel, 22/09/2012 a les 14:02
+30
-1
Jordi S: No compten, son els seus símbols del seu tarannà democràtic i pacífic.

Ara ja s'han tret la màscara. I estan amb la por ficada al cos... molta, per que saben que no ens poden parar.

Catalunya, nou estat del mon !
Al camp nou no les treuen oi?
Anònim, 22/09/2012 a les 14:07
+12
-1
Al camp nou no les confisquen no? Gracies
Arbitraris
Josep Fourier, 22/09/2012 a les 14:17
+29
-1
Si hi hagués un rècord Guinnes de l'arbitrarietat el tindria l'estat espanyol, m'hi jugo un pèsol.
també?
fideli, 22/09/2012 a les 14:53
+28
-1
la consti, també parla de no a les estelades? com que tot és la contitució....
esparreguera
singlot, 22/09/2012 a les 15:43
+35
-1
del balcó de casa meva no la podran retirar, colla de malparits
Per què no entren avui al Nou Camp?
Anònim, 22/09/2012 a les 16:26
+22
-1
Doncs la policia i l'exèrcit espanyol tenen aquesta nit una oportunitat magnífica de requisar milers d'estelades al Nou Camp. Els animo a fer-ho. Hi haurà el gruix de la premsa internacional disposada a enregistrar l'acció.

Ànims!
neteja
fideli, 22/09/2012 a les 17:03
+22
-1
Hem de netejar Catalunya d'aquesta Malura Africana que és l'españolitat i españa, i dels seus tufs!!!!
Reacció violenta?
Anònim, 22/09/2012 a les 17:05
+25
-1
A mi la reacció violenta me la provoquen les banderes espanyoles... També les retiraran aquestes? Si tant els hi molesta tot, que ens ajudin a retirar el país sencer d'Espanya...
I el pollastre?
Anònim, 22/09/2012 a les 17:45
+30
-1
Curiós que retirin les estelades i no ho facin amb l'espanyola que porta el pollastre. Que Europa prengui nota de que això és un altre cop, discriminació.
Millor ¡¡¡
Joaquim de Juià, 22/09/2012 a les 18:31
+20
-1
Siguem intel.ligents ¡¡¡¡ Com creie-ho que hem arribat a on som ?
Dons perquè ens han retirat banderes, i les han llençat al pot de l'escombraries... en que no ens deixen parlar la nostra llengua...en que interfereixen en la nostra educació..en que ens imposen la seva Santa Costitució... en que ens estan humiliant dia si dia també...
Si volem un foc ben viu... he que NO posarem entrebancs al que hi llença'n llenya al foc ???
Dons aixó mateix companys ¡¡¡
Mas madera ¡¡¡¡ que deia en Grouxo
Qui és violent?
Anònim, 22/09/2012 a les 19:23
+19
-1
Als camps esportius d'Espanya es treuen "estanqueres"(*) per rebre als equips bascos i catalans i no hi ha risc de violència, si es treuen estelades sí.
Cal que digui la conclusió?
Potser s'haurien de democratitzar una mica aquests espanyols.

(*)aclariment pels més joves; abans als estancs hi havia un cartell que deia "TABACOS" escrit d'amunt d'una bandera espanyola.
ja ja ja
Jordi 60, 22/09/2012 a les 19:25
+26
-1
A veure qui les vindra a treure del CAMP NOU
Alternativa
❙❙★❙❙ Doctor Who ❙❙★❙❙, 22/09/2012 a les 19:56
+24
-1
☆Entreu tots amb les samarretes del Madrid posades i segur que no us registren, i un cop a l'Estadi,,, taxannnnn!!!, del Madrid i amb una estelada!!!.
Als de Intereconomia i amics tindran un "gatillazo" ☆
Hola
Lluc Espadaler Poch, 22/09/2012 a les 20:23
+17
-1
Dictadura encoberta, cada dia és més evident cap on va tot plegat. Siguem forts, no ens podran parar!
Deja vu
lo raier, 22/09/2012 a les 20:41
+11
-1
El mateix argument que utilitzen alguns jutges casposos quan en un cas de violació esgrimeixen que: 'es que vestía muy provocativa'.... Penós!
Adeu !!
Josep Escofet, 22/09/2012 a les 20:45
+10
-1
Adeu!! incults. Tots al camp nou amb estelades i cridan independencia!!! ho veura tot el mon.


http://srisc.wordpress.com/2012/09/21/ajudem-a-guiar-los-els-politics/
es repeteixen
Lluïsa, 22/09/2012 a les 21:19
+8
-1
Em vé a la memòria l'estrofa de la versió antiga dels Segadors: "llicència els he donat jo, molta més se'n poden prendre".
Doncs dues tasses
Anònim, 22/09/2012 a les 22:44
+9
-1
El que mai podran evitar però, és que els catalans la portem sempre dins el nostre cor i ho saben prou. Per cert, i si a falta de l'estelada, els cridem tots plegats el seu significat?. Sí, allò d'IN-INDE-INDEPENDÈNCIA. Podran controlar-ne el volum del so, alterant com sempre fan ells, la realitat, però, als camps esportius hi ha reporters internacionals que se'n faran ressò del fet. Que ens sentin doncs!.
Realitat
Torrecollons, 23/09/2012 a les 09:45
+7
-0
jordi S, tens tota la raó. Estem en un país de pandereta. És pot retirat l'estelada perquè pot generar violència i al retirar-la s'eviten reaccions. El més natural seria actuar contra qui mostra violència, no contra qui només porta una bandera i no diu res. S'ha de tenir respecte.



parlant de banderes
felix the cat, 23/09/2012 a les 10:29
+0
-0
parlant de banderes


https://www.facebook.com/dani.eltoretegonzalez

baixeu una mica i veureu la foto a cara descoberta cremant la senyera
Aquesta si que es bona
Anònim, 23/09/2012 a les 12:32
+5
-0
Aviat ens prohibirà parlar català!...
SON ESPANYOLS
Manel de Sant Antoni, 23/09/2012 a les 14:54
+0
-0


Lluc Espadaler

Encoberta?
7 d'octubre
Anònim, 23/09/2012 a les 15:46
+5
-0
LLanos de LUna i marian el 7 d'octubre veniu al Nou camp que tindreu feina
Només saben prohibir
Anònim, 23/09/2012 a les 19:06
+6
-0
És l'únic idioma que saben, prohibir, ofegar, anular. Marxem d'Espanya ja!

||\*/||
Estelada
Anònim, 24/09/2012 a les 08:12
+5
-0
Ja que a Espanya et roben l'estelada i et multen, el 7 d'octubre omplim el Camp Nou de estelades.
Prohibir la roja y gualda
enrisolaj, 05/10/2012 a les 20:25
+0
-0
que prohibeixin la roja y gualda aquesta si que pot provocar aldarulls al Camp Nou