De Cospedal als sobiranistes: «Abandoneu les barricades»

Sosté que a l'Estat espanyol només hi ha una sobirania legítima: "La d'Espanya"

| 19/09/2012 a les 12:45h
Arxivat a: Política, María Dolores de Cospedal, recentralització, PP, CiU-PP
Aquesta notícia es va publicar originalment el 19/09/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
María Dolores de Cospedal, secretària general del PP, durant una roda de premsa. Foto: PP.

La secretària general del PP, María Dolores de Cospedal, ha advertit aquest dimecres els sobiranistes que cal que "abandonin les barricades" perquè per "salvar aquest vaixell", en referència a l'Estat, cal treballar units, i "els que vagin per lliure naufragaran". Paral·lelament, no s'ha estat d'afirmar que l'Estat de les autonomies "ha tingut molts excessos" i que cal tenir en compte que només hi ha una sobirania legítima: "La d'Espanya." 

Durant la seva participació a la II edició dels esmorzars autonòmics de La Razón , De Cospedal ha reiterat que Catalunya forma part d'Espanya com "considerem la majoria dels espanyols, i també la majoria dels catalans" i ha qualificat "d'irresponsable" la deriva nacionalista del govern de la Generalitat. "El futur d'Espanya el decidim els espanyols, els que viuen a Catalunya i els que no viuen a Catalunya".

Cospedal ha fet aquestes manifestacions a 24 hores de la reunió que el president de la Generalitat, Artur Mas, i el president del govern espanyol, Mariano Rajoy, mantindran aquest dijous a La Moncloa, malgrat que el cap de l'executiu espanyol ja ha avançat aquest dimecres des del Congrés dels Diputats que s'oposa al "concert econòmic" que planteja Catalunya, i ha advertit que respondrà a les ànsies sobiranistes que va posar de manifest la manifestació des de la Constitució, que "complirà i farà complir".

La número dos del PP també ha afirmat que l'independentisme és una ideologia "molt legítima" però "no és la forma de pensar de la majoria de la societat cayalana, que és una part de la societat espanyola, i que s'utilitza irresponsablement per aconseguir un grapat de vots i que fa molt de mal a Catalunya i a Espanya".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Meny preu total
Anònim, 19/09/2012 a les 12:57
+49
-1
Això ho poden fer,doncs saben que tenen les seves complicitats a casa nostra : Nou Psc = PP(Si no fos així ja ho veuriem Sra de Cospedal)
Anar tocant allò que no sona
Anònim, 19/09/2012 a les 13:01
+30
-0
Perdoneu mestressa, nosaltres no ens hem d'amagar de res.
En tot cas, sou vosaltres que heu d'abandonar les barricades i fotre el camp del nostre destí.
Ho heu d'entendre: El POBLE CATALà vol la LLIBERTAT. El POBLE CATALA vol ser POBLE CATALà.
I vosaltres no hi heu de pintar RES.
manipuladora
Anònim, 19/09/2012 a les 13:01
+34
-0
On ha vist les barricades? no hi ha cap barricada, la gent va sortir al carrer pacificament i va tornar tambe pacificament a casa seva, avui continua treballant com sempre , amb mes ilusio que mai i amb l esperança d obtenir un estat que l hi doni tot allo que Espanya mai l hi volgut donar. No hi ha barricadas, esta intentant posar l opinio publica espanyola en contra amb mentides i enganys propis del faixistes mes deplorables. Cuanta rao te el nostre president. Pro dit aixo, ni cas a aquesta "presidenta", nosaltres fidels al nostre full de ruta i ni un pas enrera.
COM SEMPRE : LA RAÓ DE LA FORÇA
Anònim RCR, 19/09/2012 a les 13:03
+26
-0
Si tant clar teniu al Gobern de Madrid que els Catalans son i volen ser Espanyols...¿PER QUÈ NO ELS HI HO PREGUNTEU EN UN REFERENDUM ?
Lliures
Catalans, 19/09/2012 a les 13:03
+27
-0
La Cospedal vol enviar Catalunya a galeres. Ens vol esclaus, ens vol sotmisos, ens vol espoliats, ens vol ciutadans de segona, ens vol regionalistes perifèrics sense cap dret i amb l'obligació de callar i pagar. AIXÒ S'HA ACABAT! VISCA CATALUNYA LLIURE I DEMOCRÀTICA !
Si Aquesta
Xavi S.O, 19/09/2012 a les 13:05
+35
-0
té un càrrec públic, crec que l'hariem de denunciar a TPI (Tribunal Penal Internacional) de L'Haia per les amenaces be.ligerants als catalans
LAMENTABLE
Anònim, 19/09/2012 a les 13:06
+23
-0
COM SAP QUE NO ES MAJORIA, EL MILLOR ES PREGUNTAR, PRO PER PREGUNTAR ES TÉ QUE SER DEMÓCRATA I NO TINDRA POR A LA VEU DEL POBLE
UNA MANIFESTACIÓ TRANSEVERSAL NO ES PER FER GUANYAR VOTS A UN PARTIT O ALTRE
NO VEUEN QUE NO ENS ENTENEM NI ENS ENTENDREM MAI, SOM DOS CULTURES, DOS FORMES DE PENSAR DIFERENTS, L'UNIC QUE ENS UNEIX ES QUE ESTEM DINS DE LA PENINSULA IBERICA, PERQUÉ NO ES SENTEN ESPANYOLS ELS PORTUGUESOS PUES PERQUE NO SON ESPANYOLS, IGUAL ENS PASSA A NOSALTRES
Ens dóna instruccions
Josep Fourier, 19/09/2012 a les 13:07
+24
-0
Ens recomana que abandonem les barricades, i és el que estem fent. El sentiment independentista ha arribat a la presidència de la Generalitat (al·leluya!) i els carrers són plens d'estelades. Ara som majoritaris i per tant no necessitem barricades, ara el que volem és "llum i taquígrafs".

Ja fa 300 anys que sabem que a l'estat espanyol només hi ha una sobirania i és la espanyola. Per què et penses que frisem per marxar-ne, espavilada?

No em preocupa Espanya, em preocupa Catalunya, que ha de mantenir l'ímpetu sense defallir, i el Món, que ens ha d'acceptar com a nou estat.
ladran luego cabalgamos
Anònim, 19/09/2012 a les 13:08
+21
-0
ladran luego cabalgamos
oi oi
Anònim, 19/09/2012 a les 13:08
+28
-0
El que passa "senyora" és que a la legalitat internacional la vostra constitució i l'interpretació interessada que en feu els hi importa ben poc, i a nosaltres els catalans encara menys
preguntem
Anònim, 19/09/2012 a les 13:09
+22
-0
"no és la forma de pensar de la majoria de la societat catalana"

preguntem-ho, doncs
imperialisme bolibariano i xavacano
zapata, 19/09/2012 a les 13:12
+20
-0
Aquesta dona parla i pensa com en franco ( fuera las barricadas , abajo los separatistas,la ley soy,mando y ordeno,la inquisición es para todos,sois mis subditos )Jo l´hi dic.Cospedal ets un cancer democratic,per espanya i per europa.
Ves a l'oculista
Anton-tat, 19/09/2012 a les 13:13
+20
-0
Sra.jo no estic a cap barricada. Amb una ma em guardo la cartera i amb l'altre la dignitat, i ara ves a l'oculista!!!
Agència Fiscal Catalana
Anònim, 19/09/2012 a les 13:14
+26
-0
Estic esperant poder presentar la meva declaració de renda a la nostra agència tributària. I que consti, que em tocarà pagar.
Ho sap De Cospedal?
Unilateral, 19/09/2012 a les 13:15
+31
-0
De Cospedal, ja sap que va passar a Kosovo? Sap que va declarar l'independència unilateralment? Sap que Servia va actuar com vostè? Sap que Kosovo esta reconegut per Europa ? Sap que entrará a la UE ? Ho sap ?
Ho ténen molt cru.
Anònim, 19/09/2012 a les 13:17
+18
-0
Als espanyols que esgrimeixen les seves lleis per retenir-nos se'ls ha de dir clar que ja no estem disposats a instar-los a que les modifiquin. Que el problema és seu i només seu. Que ei no les modifiquen corren el risc d'haver d'aplicar-les cosa que els farà mal a ells i no pas a nosaltres. Que si no les modifiquen ràpid, abans que declarem la independència, la seva aplicació, o no aplicació, dividirà el poble espanyol i corren el risc de cop d'estat o guerra civil.
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº1
Anònim, 19/09/2012 a les 13:18
+36
-0
A) Considero Il·legítim el marc legal espanyol a Catalunya, perquè té l'origen en els Decrets de Nova Planta, imposats per la força de les armes, sang i foc.
B) Considero Legítim el marc legal espanyol a Catalunya.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
Gracies
Josep.bcn, 19/09/2012 a les 13:19
+23
-0
Van despertant, estan abandonant les coaccions i les amenaces, ara baixaran el to del discurs:
Se han adonat que si usen la Força tot sera mes irreversible i pot haver intervencio internacional per garantir el proces, tambe que quedarien fora de la UE i demes organismes internacionals. La carta de les NU i lleis de la UE garantitzen inclus amb la intervencio si es necesari el dret dels pobles a decidir...
Les denuncies atacs e insults que rebem els catalans per internet desde molt avans del #11s2012 tambe estan arrribant a la premsa internacional.
ESPAÑA TENEIS UN PROBLEMA
Anònim, 19/09/2012 a les 13:19
+24
-0
El problema el té España, val més que sortim per les bones, si no el reste del mon sabrá el que es España, un pais que no respecta les diferencies,que prenguin exemple de Canadá o el Reine Unit
Si acabem malament el mon els tancará les portes i serán el cul d'Europa, nosaltres som la porta d'Europa i del Mediterrá.
Com diu el Sr. Mas, mirem a Europa i al reste del mon
La llesta
Lo Palleter, 19/09/2012 a les 13:23
+21
-0
La llesta ha parlat... és que és tan llesta!
Adéu Escanya!
Anònim, 19/09/2012 a les 13:24
+18
-0
Adéu Escanya!
Qi vol quedar-se en un vaixell que fa aigües?
Selrac, 19/09/2012 a les 13:26
+24
-0
Veig que això de les metàfores nàutiques va calant... El vostre vaixell s'enfonsa i nosaltre ja hem pujat al bot salvavides. Adeu Espanya!
BARRICADES?
Anònim, 19/09/2012 a les 13:35
+34
-0
Aquest del PP encara es creuen que la DEMOCRÀCIA és una guerra? Fòra la MONARQUIA FRANQUISTA!!!!
VISCA L'ESTAT CATALÀ!!!!!!!!!!
Anònim, 19/09/2012 a les 13:37
+19
-0
//*//
.-.
Anònim, 19/09/2012 a les 13:42
+21
-0
Això "d'una, grande y libre" ja ho he escoltat abans!!!
Ara encara ho veig més clar.
Pirineus, 19/09/2012 a les 13:47
+40
-0
El que fa més mal a l'estat espanyol castellà, com diu avui la senyora Gil, és el poble català unit, alegre i pacífic. I fora de la seva onda, afegeixo jo.

President Mas no afluixi i no se senti sol. Som amb vós.
UNA CHICA YE YE YE YÉ YÉ....
NO TE QUIERES ENTERAR YE YE YE YE...., 19/09/2012 a les 13:54
+24
-0
o no s'entera O NO SE QUIERE ENTERAR, ES UNA CHICA YE YE YE YE YE YE YE, NO TE QUIERES ENTERAR, YE YE YE YE YÉEEEE
Darius Pistoia
Anònim, 19/09/2012 a les 13:55
+23
-0
"Cautivo y desarmado el ejército rojo..."

Me sona igual.
I UN BÉ NEGRE AMB POTES ROSES
Anònim, 19/09/2012 a les 14:10
+33
-0
L'única sobirania a Catalunya es la del Poble català. I les "barricades" com tu dius, nena, no les pensem abandonar mai, fins la victòria. Mai ens rendirem!!!! Visca Catalunya lliure! El futur és nostre! Ara és l'hora! Apartem a tota aquesta colla de les nostres vides per sempre!!!!
A la cospedal
Anònim, 19/09/2012 a les 14:17
+28
-0
L'anticatalanisme no és una forma de pensar de la societat española, només serveix per agafar un grapat de vots a les eleccions al "gobierno"
Independència es llibertat.
Un patriota, 19/09/2012 a les 14:25
+25
-0
Comença ha ser hora de dir-lis i explicar-lis als espanyols que una majoria de catalans ni volen ni és consideren espanyols. Els nostres polítics podrien començar una campanya explican que significa "La Declaració Universal dels Drets Humans" i que qualsevol ciutada té tot el dret de decidir on i amb qui vol estar. Aquests castellans no tenen cura ni estar al segle XXI els ha fet millorar l'estigma, són centralistes, espanyols i sobre tot colonialistes. Per ells les voluntats democratiques de tot un poble no són "legitimes" només ho són les seves. Fa fastic i tristor alhora i la pitjor conclusió és que ni hi ha res ha fer, per tant no perdem més temps i Sr. Mas convoqui eleccions.
Que s'enfonsi!
Anònim, 19/09/2012 a les 14:29
+28
-0
No penso moure ni un dit per salvar el vaixell que ens bombardeja des de fa segles. Espanyolistes, abandoneu les rucades.
JO VULL VOTAR !
astronauta46, 19/09/2012 a les 14:41
+42
-0
Els catalans hem deixat de ser imbècils.
JO VULL VOTAR ! : ADÉU ESPANYA !

( PER favor : No hem parleu de Constitució espanyola perque en temps de Hitler a Alemania TOT ERA LEGAL. )
Aixo ja ha començat
Anònim, 19/09/2012 a les 14:43
+32
-0
A tots els catalans que senten que Espanya està maltractat Catalunya, que no actua dins el límits de la democràcia internacional, que es un pais mal governat, que ha perdut el control, que Catlunya es mereix quelcom mes, aposten per un estat propi, ! Ara es l hors de recolçat al nostre líder! Els que encara no teniu l estelada penjada al balcó , busqueu ne una i que no que ni un balcó sense una estelada! El moment ha arribat!

Preambul de la llei d'independència.
adria, 19/09/2012 a les 14:49
+10
-1


Com a darrer acte en exercici de les seves facultats com a institució espanyola, el Parlament de Catalunya vol explicitar solemnement la seva percepció de la situació política del Regne d’Espanya en el moment en que Catalunya ha pres la determinació de deixar de formar-ne part.

En percebre que la reacció dels poders espanyols front a aquesta decisió legítima és de repressió, i en constatar que tanmateix és una reacció legítima pel fet d’estar avalada per la legislació vigent al Regne d’Espanya, per tal d’evitar un conflicte de legitimitats,

Advertim al Regne d’Espanya que considerem:

1- Que la legislació que esgrimeix en contra de la voluntat democràtica de Catalunya és violenta i obsoleta i que només 40 anys de dictadura franquista en justifica la seva vigència.

2- Que faria bé de canviar-la abans no es vegi obligat a aplicar-la i quedar al marge dels principis fundacionals d'Europa, dels valors que predica el seu monarca i, al nostre entendre, l’esperit que la transició democràtica donà a la Constitució Espanyola.

3- Que si no la canviés a temps se'ls podria girar en contra i córrer el risc de cop d'estat i/o guerra civil, en el qual cas Catalunya no se'n sentiria responsable ni involucrada.

4- Que encara que la canviï a temps d’evitar el conflicte, no variarà la nostra voluntat de ser un estat independent, perquè és única i exclusivament pel seu interès que considerem que ha de canviar-la.

5- Que si la canvia Catalunya entendrà que hi ha voluntat mútua d'entesa en el futur i que si no la canvia i això li porta problemes, malgrat tot el nou Estat Català estarà disposat a ajudar al Regne d'Espanya a refer-se.

Lo que hacen
Anònim, 19/09/2012 a les 15:06
+31
-0
Con las coaciones es ponerse en evidencia, sabe que aportado España a Catalunya?

Expolio, represión, la sifilis y los toros.

Vayanse ya de una vez.

Lo dice un andaluz.
No n'encertes ni una
Sr. Canons, 19/09/2012 a les 15:29
+13
-0
1.- Els catalans no tenim cap intenció dee salvar aquest "vaixell" que és l'Estat Espanyol. Més que un vaixell és el Titanic.

2.- El futur d'Espanya el deciudiu els Espanyols, d'acord. el de Catalunya l'hem decidit els catalans.

3.- L'independetisme -segons mostren les enquestes- sí que és la forma de pensar majoritària a Catalunya.ç

Encara no us n'heu adonat , espanyols, que els vostres tòpics, les vostres amenaces i la vostra constitució no tenen res a fer contra un país que ha decidit.
El que Catalunya ha d'abandonar rabent és Espanya-Estat
Blai, 19/09/2012 a les 15:31
+10
-0
.
DEMOCRACIA
Anònim, 19/09/2012 a les 15:35
+18
-0
JA SELS VEU EL LLAUTO, AQUETS DEL PP NOMES ENTENEN DE LA SEGONA PART DE LA PARAULA O SIGUI "CRACIA" DE LA PRIMERA... DONS SE LA PASSAN PEL FORRO.

VISCA LA REPUBLICA CATALANA.
No n'encertes ni una
Sr. Canons, 19/09/2012 a les 15:39
+32
-0
1.- Els catalans no tenim cap intenció dee salvar aquest "vaixell" que és l'Estat Espanyol. Més que un vaixell és el Titanic.

2.- El futur d'Espanya el deciudiu els Espanyols, d'acord. el de Catalunya l'hem decidit els catalans.

3.- L'independetisme -segons mostren les enquestes- sí que és la forma de pensar majoritària a Catalunya.ç

Encara no us n'heu adonat , espanyols, que els vostres tòpics, les vostres amenaces i la vostra constitució no tenen res a fer contra un país que ha decidit.
Què vol aquesta tropa? Ser un nou estat d'Europa!
Jordi M, 19/09/2012 a les 15:39
+30
-0
Vinga al·lusions al 36. Que no, espanyols, que no volem tornar al 36. Al contrari: volem fugir-ne com de la pesta perquè el 36 és Espanya. Saps què va ser el millor de la concentració de l'Onze de Setembre i probablement el que més us hauria d'esverar: el seu aspecte qualitatiu. No el quantitatiu, que també, el quantitatiu també (heu vist la fotografia de la NASA), però encara més el qualitatiu. El tipus de concentració que va ser. L'esperit. L'alegria. El to positiu. La mirada en el futur. No en el 36. En el 36 quedeu-vos-hi vosaltres per sempre més si tant us agrada refregar-vos en la merda.
Nervis, nervis, nervis...
Ui quina por!, 19/09/2012 a les 16:28
+8
-0
Això, va vinga, més, passem-nos la democràcia pel forro! Totes aquestes cosetes les diuen per què a Madriz no agafen TV3 i no van poder veure la gentada que érem. Pobrets. Ho hem d'entendre, hoooome!
Això es precisament
Anònim, 19/09/2012 a les 16:43
+11
-0
Això es precisament el que volem. Abandonar les barricades i la barraca aquesta que es diu: España.
Un dia
JoaquimGirona, 19/09/2012 a les 16:49
+9
-0
Algun dia aquesta gent veura com ens ajuda que vagin fent aquestes manifestacions i deixaran de fer-les, però mentes, benvingudes siguin totes les bordades perquè això ens fa creixer cada dia una mica més. Si és el que ells diuen: "Ladran, luego son perros".
||*||
Anònim, 19/09/2012 a les 16:51
+13
-0
Anar per lliure no és un naufragi, el que és un naufragi es quedar-se amb Espanya...
Barricades?
yesweCAT, 19/09/2012 a les 17:09
+11
-0
Quines barricades?
Adéu Cospedal
Anònim, 19/09/2012 a les 17:52
+11
-0
Adéu Cospedal, fins mai més!
Barricades
Francesc Fabre, 19/09/2012 a les 17:58
+7
-0
De moment les barricades només les he vist posar de l'altra banda. Els catalans que volem la independència (jo, si més no) construirem tants ponts com siguin possibles per relacionar-nos amb els estats veïns.
Les sobiranies legítimes no les decideix cap estat ni cap constitució, les decideixen el conjunt dels països del món mitjançant l'acceptació majoritària com a estat propi dels països que les demanen democràticament.
Quantes vegades caldrà recordar l'article 10.2 d'aquesta constitució que tant posen com a barricada?:

2. Las normas relativas a los derechos fundamentales y a las libertades que la Constitución reconoce se interpretarán de conformidad con la Declaración Universal de Derechos Humanos y los Tratados y acuerdos internacionales sobre las mismas materias ratificados por España.

De moment he vist molt poques interpretacions dels espanyolistes "de conformitat amb la Declaració Universal de Drets Humans i altres tractats subscrits per Espanya". Potser badaven quan els van subscriure? O eren condició indispensable per pertànyer a les Nacions Unides?
Un dia
JoaquimGirona, 19/09/2012 a les 18:07
+9
-0
Algun dia aquesta gent veura com ens ajuda que vagin fent aquestes manifestacions i deixaran de fer-les, però mentes, benvingudes siguin totes les bordades perquè això ens fa creixer cada dia una mica més. Si és el que ells diuen: "Ladran, luego son perros".
Som gent pacífica, nosaltres
Anònim, 19/09/2012 a les 18:09
+8
-0
D'on ha sortit aquesta senyora tan ben documentada? Ells ja ho voldrien, que féssim barricades, però nosaltres no en fem. No els donarem el gustasso de titllar-nos de violents. El moviment independentista català és un exemple de pacifisme i civisme. I això, segurament trastoca tots els plans que tenen els que només saben recórrer a la violència per resoldre els conflictes.
por molta por
Jordi.d.B., 19/09/2012 a les 18:18
+8
-0
amb la cara pagues reina, he ,he
Qui és irresponsable?
Mercè BB., 19/09/2012 a les 18:32
+11
-0
I aquesta senyora parla "d'irresponsabiliat per a aconseguir un grapat de vots i de mal a Catalunya i a Espanya"? I no va ser irresponsable demanar signatures contra l'Estatut per tot Espanya? No ho van fer per a aconseguir grapats de vots? Ara es troben amb el que van sembrar.
Quines barricades?
Anònim, 19/09/2012 a les 19:38
+12
-0
No saben reconèixer un procés democràtic ni encara que l'iluminin amb un focus gegant.
unpages
Anònim, 19/09/2012 a les 19:48
+10
-0
Aixi tambe puc dir tanqueu las corts que s escapen els porcs.
TENIM DEMOCRÀCIA
Josep de Cardona , 19/09/2012 a les 22:50
+8
-0
No necessitem barricades, d'on ha sortit aquesta ?
com pot pensar que podem compartir estat amb ella?

Som pacífics, resistents, guanyadors, treballadors, inteligents i dialogants.

No som tontos ni violents

VISCA CATALUNYA LLIURE !
I aquesta què s'ha fumat?
Selrac, 19/09/2012 a les 23:28
+6
-0
estàn bojos, aquests romans!
Soldat Català
Anònim, 19/09/2012 a les 23:41
+7
-1
Aixó mai, no podran amb nosaltres.
Em d'apujar el to de les nostres reivindicacions, ara som majoria i l'hem d'aprofitar.
Si el president Mas no es prou valent l'hem de fer fora i votar algú capaç de declarar la independencia al parlament. és l'única manera possible, tirar pel dret.

Espanya i la constitució espanyola no són democracia són una gran presó.

Alliberem-nos companys!!
estelades al vent
gatell, 20/09/2012 a les 07:30
+4
-0
quan siguem lliures
Pobre dona!! es on es per dona guapa
Anònim, 20/09/2012 a les 09:02
+6
-0
Perque es superburra com a persona. A Catalunya no hi barricades no es produeixen morts per un proces politic que es imparable.
No se perque esta en nivells tant alts de politica, pot ser com el nivell mitja espanyol es tan baix, pero el d'aquesta dona esta per sota.