Martínez Inglés, militar i favorable a la independència

| 06/09/2012 a les 19:35h
Arxivat a: Política, Alamán, Amadeo Martínez Inglés, militat
Aquesta notícia es va publicar originalment el 06/09/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
El polèmic coronel Alamán ja té qui l'escriu, i en aquest cas es tracta d'un homòleg seu, militar espanyol i també retirat, el coronel Amadeo Martínez Inglés, que en una carta publicada al web Ara o Mai defensa el dret a l'autodeterminació i la possibilitat que "Catalunya sigui el que els catalans vulguin".

Martínez Inglés, que ja va destacar fa uns anys per posicionar-se contra la guerra a l'Iraq, escriu en la seva carta, com a resposta implícita als pensaments d'Alamán, que Catalunya ha estat "immersa políticament a Espanya clarament per la força de les armes" i demana un canvi en l'article 8 de la Constitució Espanyola, en les que s'elimini el concepte "defensart l'ordre constitucional", a l'entendre que dóna la possibilitat als militars d'actuar per sobre del govern espanyol i la sobirania nacional.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Parlar el mateix idioma...
Anònim , 06/09/2012 a les 20:18
Interessant
+55
-2
Independentment de les idees que cadascú tingui, hi ha quelcom que es diu : respectar la voluntat democràtica dels pobles... Chapeau coronel !
VISCA L'ESTAT CATALÀ!!!!!!!!
Anònim, 06/09/2012 a les 20:22
+28
-2
//*//
Sobre això hi ha poc escrit, em sembla..
Garriguenc, 06/09/2012 a les 20:25
+37
-1
Sort que encara queda algun militar plenament democràtic ! Pensava que era una espècie extingida ! Però una flor no fa estiu, no ? ..
Benvingut al club de la gent decent ........
Anònim, 06/09/2012 a les 20:37
+43
-4
Sr.

El felicito perquè vostè demostra que és un militar com cal : al vertader servei del poble.

També , perquè vostè, com els capitans Luis Daoíz y Torres i Pedro Velarde defensaria de debò als ciutadans en qualsevol circumstància. I no solament quan les coses estessin del cantó dels " guanyadors ", quedant-se amagat a casa quan pinten bastos .. com a fet la oligarquia patriotera esPPanyola i els seus covards " militars " acòlits.

Vosté és un bon, i autèntic, militar :

* primer les persones i desprès les causes justes ....
com aquells bons militars del tercer Reich que s'enfrontàren al nazisme i que tants i exemplars exemples de bonhomia, valentia, i heroicitat ens han deixat.

Jo no sóc independentista, sinó, federalista.

Jo crec que la unió fa la força .... però... la unió la fa la bona convivència ... i els ibérics, com a mínim,
estem obligats per la geografia a tenir-la.

Per tant, sóc federalista .. perquè dins la UNIÓ cada poble
pugui ésser el que vol ser .. però junts en un destí comú.

El PP i espècimens com l'Alaman em fan independista.

Moltes gràcies per donar a conèixer que entre militars i policies també hi ha neurones que funcionen i persones dignes del lloc que ocupen.


Cordialment :


Sandra
Fals titular
Pere B., 06/09/2012 a les 21:16
Interessant
+65
-0
En cap moment no diu que sigui favorable a la independència de Catalunya. El que diu aquest militar espanyol retirat és que Catalunya té dret a decidir el seu futur. Martínez Inglés és un demòcrata i per tant és favorable al dret a l'autodeterminació dels pobles. No li feu dir el que no diu.
És d'agrair
Lampègia, 06/09/2012 a les 21:21
Interessant
+55
-0
No està malament, per començar... En sortirà algun més?
Bé, almenys heus ací un home coherent i raonable.
Anònim, 06/09/2012 a les 21:31
Interessant
+73
-1
Està bé perquè no tota la cúpula militar espanyola pensa igual.
ROMA NO PAGA A TRIDORES...
BEJOTA, 06/09/2012 a les 22:22
+4
-29
SR. INGLÉS.
Uuauu!!
Anònim, 06/09/2012 a les 22:49
+25
-2
Un militar demòcrata, et felicito, fill; ara sí que crec que existeixen els miracles!!!.
tots tenim de sumar
Anònim, 06/09/2012 a les 23:30
+19
-0
cada dia hi ha mes gent que es posiciona inclus militars es que ningu vol que li falti el plat a taula

i catalunya necesitara tenir el seu propi exercit i segur que no seral unic militar que faci aquest pas
Seny castellà
D2B, 07/09/2012 a les 00:17
+35
-0
Estic convençut de que si l'actitud del Col. Martínez Inglés fos majoritària a la resta d'Espanya, aleshores no hauria calgut arribar als extrems que actualment es venen plantejant. No vull deixar passar la ocasió de felicitar-lo pel seu valor.
ÉS VOSTÉ UN SENYOR
Anònim, 07/09/2012 a les 00:48
+33
-0
Si Catalunya esdevé mai un estat propi i hem de tenir exèrcit vull algú com aquest paio com a cap de l'exèrcit...
Contractar-lo de cap de l'exèrcit no, però sí d'assessor
Jesus, 07/09/2012 a les 01:48
+19
-0
Encara que, de cop i volta, tots els espanyols es mostressin “comprensius” amb Catalunya, els catalans no hauríem de desistir de secessionar Catalunya d’Espanya-Estat. La condescendència l’haurien de demostrar tal com fa aquest general, amb fets, jugant-se la carrera i la jubilació. És encomiable el pas que ha fet. Quan tinguem la independència i un exèrcit regular i permanent, el podríem contractar d’assessor o instructor; fer-lo cap de l’estat major fóra excessiu.
xiflats
majoria silenciosa, 07/09/2012 a les 06:41
+10
-36
doncs res ...ja tenim uns qüants xiflats nacionalistes (dels dos bandos)i tots els `motius´´
per ``liarla parda´´ en ple segle XXI.

Qué serà el següent lluites per els condats???

La gran majoria de gent l´unic que volem es trevallar i vivir en pau a més molts catalans som aliens a aquestes coses polítiques .

No siguem titelles dels politics que es matin entre ells , si volen jugar a les guerretes i que ens deixin en pau a la resta de ciudadans .
Pau germans .

Rucada
Josep Fourier, 07/09/2012 a les 08:31
+16
-6
Us hi heu fixat que un es diu 'Alamán' i l'altre 'Inglés'?
Un militar demòcrata!
Anònim, 07/09/2012 a les 09:04
+16
-2
Això si que ja no m'ho esperava!!! Però potser escrivia en to irònic i no l'hem entès. Suposo que si té aquestes idees no l'hi devia anar molt bé a l'exèrcit.

Coronel, l'ascendim a general. Comenci a organitzar l'exèrcit català!



Dos militars
Anònim, 07/09/2012 a les 10:11
+12
-0

Francesc Macià:
Nascut a la Rambla de Sant Josep, a Vilanova i la Geltrú [2], Francesc Macià va ser el segon de set fills. Poc després que son pare morís, tenint ell 16 anys va ingressar a l'Acadèmia militar de Guadalajara per unir-se al cos d'enginyers de l'Exèrcit espanyol.[2] El 1887 el van destinar a Lleida, on coneixeria a la que un any després seria la seva esposa, Eugènia Lamarca, amb qui va tenir tres fills.[2] A l'Exèrcit espanyol, Macià va arribar a assolir el rang de Tinent Coronel.


Antonio Escobar Huerta:
Era coronel de la Guardia Civil destinado en Barcelona cuando se produce el golpe militar del 18 de julio de 1936. Católico y conservador, se mostró fiel a su juramento al gobierno de España, resultando decisivo en la derrota de la sublevación en Barcelona.

Puesto a las órdenes del presidente de la Generalidad, Lluís Companys, al estallar la sublevación....
....juzgado por rebelión militar, es condenado a muerte. A pesar de que altos dignatarios de la Iglesia católica como el cardenal Segura solicitan su indulto, Franco no cede y el coronel Escobar (no se le reconocieron los ascensos durante la guerra) es fusilado en los fosos del castillo de Montjuïc el 8 de febrero de 1940
Ole tu, ole tu!
Sr. Canons, 07/09/2012 a les 11:02
+23
-0
M'alegro que hi hagi persones dins l'estament militar espanyol amb seny i amb una veritable convicció democràtica- Em trec el barret davant d'aquest coronel.
"L'anti fatxisme" vist "desde el otro lado"
Anònim, 07/09/2012 a les 12:33
+5
-0
Per fortuna, encara en queden:




//*//
Això sí és notícia
Anònim, 07/09/2012 a les 12:46
+18
-0
Espanyol, militar...i demòcrata.
Espero que estigui preparat per als atacs brutals que vindran de part dels "no nacionalistes".

Ja he vist un miracle en la meva vida.
Si veig el segon (un convergent valent) ja podré morir tranquil.
Diferència
Indígena, 07/09/2012 a les 13:21
+20
-2
A diferència de la majoria de militars espanyols, segurament aquest senyor deu tenir formació superior perquè demostra tenir molta cultura. Tot i que hi ha coses que són de sentit comú i no cal tenir una carrera per poder comprendre.
Jo d'entrada no soc pacifista
indptista instrumental, 07/09/2012 a les 13:57
+4
-1
Jo d'entrada no soc pacifista.Cal controlar la despesa, de sortida.Manen arreu els lobbies d'armament
Militars catalans
Josep Maria Casamajo, 07/09/2012 a les 19:08
+9
-1
Som molts el què som catalans i tenin el esprit del Coronel Macià
Perqué?
Anònim, 07/09/2012 a les 20:18
+2
-5
Això és noticia?
perqué?,
per que pensa així, com qualsevol ésser humà?
per que ho fa públic?, o
per que és l'excepció que confirma la norma.
NO HO ENTENC.
DE TOT N'HI HA A L'EXERCIT
Anònim, 08/09/2012 a les 00:33
+2
-0
D'Alaman i d'Inglés
DE TOT N'HI HA A L'EXERCIT
Anònim, 08/09/2012 a les 00:36
+1
-0
D'Alamán i d'Inglés
Demòcrata? Sobretot és separatista! Molt més compromès
Anònim, 08/09/2012 a les 01:29
+1
-0
Aquest coronel, més que demòcrata, és partidari de la secessió de Catalunya, és molt més compromès per a un militar espanyol i molt millor per a Catalunya. Els grans botiflers i els polítics del PP i del PSOE, se'n diuen, de demòcrates.
español
español, 08/09/2012 a les 11:39
+6
-12
¿Marinez Inglés militar?

Más bien parece un payaso y un títire
pensem
Anònim, 08/09/2012 a les 16:38
+0
-1
voleu dir que no es una tactica per amagar la cagada del alaman aquell? no se jo ja no m'en refio de res del que veig
Gent intel·ligent i honesta
Anònim, 08/09/2012 a les 20:02
+4
-0
A tot arreu, també a l'exèrcit, hi ha gent intel·ligent, honesta i assenyada com aquest militar.
Gent que no amenaça ni coacciona sinó que mira la realitat i les raons i els drets dels altres.
Quan vaig fer la "mili", i parlo de més de 30 anys enrera, teniem un capità d'uns cinquanta que ens feia adoctrinament a la companyia i que en un col·loqui, quan un recluta català li va dir "Somos una nación!" en resposta a una pregunta seva, va contestar que això ja ho reconeixia la Constitució que deia que erem una nacionalitat, "y el diccionario dice que nación y nacionalidad són sinónimos". Després va parlar de que històricament s'havia dit "las Españas" en reconeixement del caràcter plural, i que fins en temps de Franco s'havia dit oficialment "el Estado español", perquè el fet que Espanya era una nació de nacions ningú informat en podia dubtar. Clar que no sempre era tan obert com en aquest cas concret.
Un home del seu temps, que per poc no va fer la guerra civil, i que havia medrat a l'exèrcit franquista però que almenys en aquest punt veia les coses tal com son i ho reconeixia. No com molts polítics actuals centralistes, que ens surten amb idees que no tenen en compte la història, la cultura, la tradició ni la realitat, i que creuen que tot ho poden acomodar a la seva ideologia i als seus desigs.
I s'enganyen.
Sr.Maaaasssss
Anònim, 09/09/2012 a les 16:10
+3
-0
Sr.Mas, fins i tot un militar li ha de dir el que ha de fer?. Quina vergonya, president...