B.F. | Actualitzat el 18/08/2012 a les 17:02h

El mapa de l'atur a Europa, per regions

Taxa d'atur a les regions europees. Foto: Flute Thoughts.

La taxa d'atur a les regions europees no és, ni de bon tros, homogeni a tot arreu. Així ho posa de manifest la gràfica del blog Flute Thoughts , basat en dades de l'Eurostat, que està triomfant a Facebook. Segons que ressalta l'autor del blog, "les regions amb més atur d'Itàlia tenen més o menys la mateixa taxa de desocupació que les millors regions d'Espanya".

"El major problema és, òbviament, a Espanya", que ressalta per sobre de qualsevol altre estat europeu, ressalta, afegint-hi que "Grècia té gairebé el mateix nivell d'atur, però Espanya és molt més gran. A més a més, els espanyols estan fins al coll de deutes després de l'esclat de la seva monumental bombolla immobiliària..."

"També és interessant de veure com la desocupació sovint no segueix les fronteres nacionals. El nord d'Itàlia, per exemple, sembla tenir més en comú amb l'àrea de parla alemanya d'Europa que no pas amb el sud de la península. Però de vegades, les fronteres nacionals sí que fan una gran diferència, com passa per per exemple entre Espanya i Portugal", apunta l'autor del blog, escrit des d'Estocolm.

Navega per les etiquetes

Unió Europeaaturcrisiintervenció

COMENTARIS

+5
-0
Països Catalans
Anònim, 20/08/2012 a les 17:18
Ens cal l'autonomia de Portugal ja fa molts anys que en sóc partidari per motius històrics, econòmics i de coherència nacional.

Primer de tot cal tenir consciència que molts catalans pateixen una sindrome d'Estocolm molt pregona.

Després fer tot el necessari per a aconseguuir l'anhelada independència.

Salut i endavant!
+3
-0
Enganxats a la m....
Anònim, 20/08/2012 a les 13:32
Desengamxem-nos!!
+8
-1
Només un comentari
Anònim, 19/08/2012 a les 19:15
Us heu fixat en les zones de l'estat que tenen concert econòmic.
Hi ha relació entre disposar dels diners propis i tenir menys atur?

L'atre dia un noruec em deia: I per què no heu declarat la independència?... I no vaig saber contestar.
+10
-0
Com pot ser?
Anònim, 19/08/2012 a les 16:22
Com han permès els governs i els polítics aquest atur tan gran que es veu en el mapa, que no té cap parangó amb cap altre país?

I per cert, a part Àustria i el sud d'Alemanya, les taxes més baixes d'atur les tenen Noruega i Suïssa, que no estan a l'euro i ni tan
sols a la UE.

Quin desastre!
+16
-2
massa gent
Anònim, 19/08/2012 a les 13:24
En el cas català no es pot passar per l'alt l'enorme quantitat d'immigrants sense qualificaci´oque hem rebut durant els darrers 10 anys que ara, sense construcció, són carn d'atur. La clau per reduir la taxa d'atur a Catalunya seria el retorn massiu dels immigrants sense feina als seus països d'origen o la seva emigració a un país emergent, com ara el Brasil. Reduïríem l'atur i les despeses socials que genera tot aquest contingent de persones que fa quatre dies que és aquí i que, igual que va venir, se'n pot anar ara. (Ep: prego que no se'm confongui amb un seguidor de l'Anglada ni amb cap friqui xenòfob. Intento fer una aproximació racional al problema, sense populisme.)
+1
-5
21:43
Anònim, 19/08/2012 a les 12:51
Doncs potser em conec millor el tema dels minijobs que tu.

O ara em vindràs a dir que a Alemanya hi ha 7.500.000 de treballadors d'allò més contents de gaudir d'un sou de menys de 400 euros (no de 400, com dius, que és el màxim) per una feina que no els dóna dret d'atur ni computa per a la jubilació?

Au, va, aprèn a llegir i no repeteixis consignes de la patronal com una cacatua, que a mi també em cansa haver de desmuntar els "arguments" dels que teniu fills (de mentida) que han treballat a tants llocs.

Que no en tens ni idea, cagarro.
+9
-1
Quina vergonya!
Xandri, 19/08/2012 a les 10:59
Se'm cau la cara de vergonya i no sé ont'amagar-me.
+8
-1
I funcionaris
Anònim, 19/08/2012 a les 08:44
Donc afegiu aquest dels funcionaris i la suma és explosiva
http://www.racocatala.cat/forums/fil/148334/mapa-funcionaris-regions-deuropa


Marxem ja. Els vascos amb el concert tenen un atur europeu. Necessitem els nostres recursos per crear ocupació. I no precissament pública.
+28
-3
NO PODEM ANAR A EUROPA
SENGLAR, 18/08/2012 a les 22:51
EL MÉS TRIST ÉS QUE ENS HAN IMPOSAT UN IDIOMA, EL CASTELLÀ QUE PER ANAR PER EUROPA NO SERVEIX DE RES, A MÉS CREA REBUIG; ET PRENEN PER DROPO.
+5
-6
España va bien !
Anònim, 18/08/2012 a les 22:00
España va bien, y Cataluña de P. Madre !
+15
-1
I sense el PER i el tant per cent de funcionaris seria pitjor
Anònim, 18/08/2012 a les 21:46
Sense el PER (p.e. a Marinaleda el 65% dels qui tenen edat de treballar estan a l'atur però cobren el PER) i sense tants funcionaris (a Extremadura el 30% de les persones que treballen són funcionaris) encara seria pitjor, cosa que sembla impossible.
+16
-2
Per a "Amb pinces"
Anònim, 18/08/2012 a les 21:43
La meva filla ha viscut els últims dos anys a dues zones d'Alemanya d'aquestes del color més clar. I no és cert el que dius. Hi ha molta i molta feina. Una setmana va fer la prova de demanar feina a diversos llocs i a tot arreu li deien que sí. I la majoria de persones que tenen minijobs els tenen perquè per circumstàncies no volen una feina sencera (per exemple, és típic que tinguin minijobs estudiants universitaris --ja m'agradaria que aquí fos igual--, i alguns universitaris tenen el sou sense treballar i quan acaben la carrera tornen la meitat dels que els han donat). Altres persones que tenen els minijobs (amb menys proporció, però) són per exemple immigrants sense cap formació, que en molts països només rebrien una paga i a Alemanya aprenen a fer alguna cosa que després els permet fer una feina normal. Per tant, mira de conèixer el tema de què parles i no repetir consignes com un lloro (això de criticar els minijobs --sempre ho feia el PSOE i ara el PP suposo-- sense conèixer el tema ja cansa).
+14
-19
no digueu....
Anònim, 18/08/2012 a les 20:41
deixeu de dir bejenades, si fosim independents com a molt estariem de color taronja, però de color blanc res de res, que tb hi ha molt vago, vividor i maleante a CAT,
+3
-10
La mapa de l'autur
Anònim, 18/08/2012 a les 20:05
Creo che el mapa de italia sea muy poco realistico
+8
-6
Amb pinces
Anònim, 18/08/2012 a les 20:04
Aquestes dades, tot i que hi estic evidentment d'acord, també cal mirar-se-les dins el seu context.

Al sud d'Espanya, correspon en bona part a la "zona PER", que vol dir que allà tothom s'apunta a l'atur agrari per a cobrar la prestació.

Per contra, a Alemanya cal tenir en compte que qui treballa amb un contracte de "minijob" (màxim 400 euros al mes, horari parcial, sense cotitzacions i sense atur ni jubilació) se'l considera ocupat.

Per tant, com deia en Napoleó, hi han tres menes de mentides: estadístiques, estadístiques i estadístiques.
+9
-0
sense comentaris
Anònim, 18/08/2012 a les 18:49
.
+4
-22
Per: Estariem en color blanc.
Anònim, 18/08/2012 a les 18:26
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+33
-2
si fossim independents
Anònim, 18/08/2012 a les 17:57
Estariem en color blanc:
+21
-0
...
Anònim, 18/08/2012 a les 17:50
Molt revelador.
+32
-1
Titanic, i Catalunya de ximeneia podent ser flotador o barca
Anònim, 18/08/2012 a les 17:44
Tant que es parla d'Itàlia, i en questió d'atur está semblant a França, en cambi España está pitjor que Grècia.
+30
-2
VISCA L'ESTAT CATALÀ!!!!!!!!!!!!
Anònim, 18/08/2012 a les 17:30
//*//
+38
-0
CAMPIONS D´EUROPA
Anònim, 18/08/2012 a les 17:17
Oe, Oe, Oe, Oeee. Com més polítics corruptes té un país, més atur.

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

 
Vés a: Cullerot 2011: glops d'identitat

Cullerot 2011: glops d'identitat

Un vi en que es recupera l'elaboració i criança tradicional en gerres de fang cuit soterrades

Vés a: Redescobrint les aplicacions mòbils

Redescobrint les aplicacions mòbils

Google no presenta una nova versió d'Android, però el renova a través d'apps

Vés a: Festival dels Colors

Festival dels Colors

Una divertida celebració que abraça tota la gama cromàtica

Vés a: Una aplicació ofereix 500 propostes per promoure el turisme local entre els catalans

Una aplicació ofereix 500 propostes per promoure el turisme local entre els catalans

'Catalunya, the real experience' pretén portar més visitants sobretot a l'interior del país

Vés a: Estiuet a Barcelona

Estiuet a Barcelona

Un vídeo d'un dia d'estiu a la capital, en miniatura

Vés a: Google I/O: moltes novetats en un  dia

Google I/O: moltes novetats en un dia

Bona part de les previsions es fan bones en la primera jornada de la conferència

Vés a: Tot a punt pel Google I/O

Tot a punt pel Google I/O

Enguany s'hi espera veure novetats de Google Glass, Maps i Android, entre d'altres | No es presentarà cap nou terminal Nexus, segons Google

Vés a: Nit i dia a Dubai

Nit i dia a Dubai

Un complet time-lapse de la nova ciutat dels gratacels

Vés a: Google ho posa més fàcil

Google ho posa més fàcil

A partir d'ara, l'espai de GMail i Drive s'uneix, sumant 15Gb entre els dos serveis

Vés a: Facebook s'equivoca d'icona

Facebook s'equivoca d'icona

Una actualització per iOS inclou la de desenvolupament

Vés a: Els interrogants de la tecnologia

Els interrogants de la tecnologia

Google Glass, connexions 4G o impressores 3D deixen cada cop més preguntes sobre el futur sense resposta

#igerscatalunya


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: