Quico Sallés/Barcelona | Actualitzat el 27/06/2012 a les 16:00h

«Els independentistes voten CiU»

Artur Mas rodejat d'estelades. Foto: ACN

"A la vista dels resultats, del suport electoral de CiU i de la tendència a l'alça estable d'ERC, podem afirmar que la majoria dels independentistes voten CiU". Amb aquesta contundència s'ha expressat el director del CEO, Jordi Argelaguet, en presentar la segona onada del Baròmetre d'Opinió Política d'aquest 2012 que atorga una majoria absoluta del 51% al "Sí", en un virtual referèndum sobre la independència de Catalunya. 
 
De fet, el mateix Baròmetre d'actualitat política creua els enquestats amb els seus vots a les passades eleccions al Parlament, i els números quadren amb l'anàl·lisi d'Argelaguet. Pel que fa CiU, més del 60% dels seus votants, estaria a favor de la independència. De fet en tres mesos els sobiranistes de CiU guanyen adeptes passant del 56,4% al 64,5% i un 14,8% ho faria en contra quan al darrer baròmetre era un 18,3%. 
 
Per part del PSC, més de la quarta part del seu sac de vots -un 29,1%- estaria a favor de l'autodeterminació política, i un 41,5% en contra. ICV-EUiA té una nítida majoria independentista entre la seva parròquia, que ha crescut tres punts en els darrers mesos, un 53,2% mentre que el 15,5% hi està en contra. Per part dels partits clarament independentistes, cap sorpresa, llevat d'ERC ja que el 1,6% dels seus votants no votarien a favor de la independència. De tota manera, el 95,7% dels votants d'Esquerra hi votarien a favor així com el 99,1% de Solidaritat, tenint present que d'aquesta formació ningú votaria en contra.

Independentistes del PP
 
La formulació d'aquest creuament de daders regala alguna sorpresa com és el fet que el 8,8% dels votants del PP estarien a favor de la independència, i en canvi cap dels votants de C's votaria a favor de la plena sobirania.

Navega per les etiquetes

independènciaceo

COMENTARIS

+2
-0
99,9%INDEPENDENTISTES?
BEJOTA, 29/06/2012 a les 13:17
El Sr. Mas treu les mostres a Arenys de Munt.De manera que'm passat del 12% de les consultes subiranistas al 51%.I,qué hi fa el Sr. President que no lloga 20 avions cap a la ONU ?
+2
-0
CEO
Anònim, 29/06/2012 a les 00:32
Em podeu dir si a cap de les persones que esteu llegint o comentant han respost una enquesta de la CEO? jo no, mai, ni cap persona que conegui.
Som molt mes del 51% d'independentistes, al sr. menys no li convé que surtin les dades reals. Hi ha qui es pugui creure que en Duran sigui el mes valorat?, on han preguntat?.
cYu es expert en mentir, robar, falsejar..., que ha de fer ara? doncs el que fa! i nosaltres com veritables idiotes ens ho creiem!
Companys, si CEO, si grup Godó donen aquests resultats es que anem moooooolt be.
Endavant que la nostra nació esta al tocar la llibertat.
+1
-0
DONCS JO NO VOTO cYu
Anònim, 29/06/2012 a les 00:23
Aquest titular es un acudit, oi?
Jo soc independentista, per això, NO VOTO, NI HE VOTAT MAI cYu! Sempre havia votat en blanc fins ara que vaig votar SI.
Hi ha molts partits independentistes de debò. Els que voten en mas i el seu govern dels millors o son imbècils o es creuen que estan dins d'una secta. No pot haver cap persona intel-ligent que voti en aquesta colla de poltronats botiflers, que per tal de guanyar 1 euro son capaços de vendren's al millor postor.
JO SOC INDEPENDENTISTA I PER AIXO VOTO SI I NO cYu!
INDEPENDÈNCIA ||*||
+1
-3
VISCA EN DURAN
Anònim, 28/06/2012 a les 18:48
JAJJAJA, Cuanto cuento teneis todos. Luego llegara Duran Lleida y os fastidiara vuestros delirios. Porque es un hombre con los pies en la tierra, claro que si.
+7
-3
Idiotes
republicà, 28/06/2012 a les 11:49
Estic absolutament d'acord amb la afirmació de que els independentistes que voten CyU son "IDIOTES"
+5
-1
TOT VA A FAVOR NOSTRE !!!!!
L´avi Guifré, 28/06/2012 a les 11:23
Ja tinc una certa edat i experiència, toco de peus a terra i no m´escalfo amb facilitat. No crido ni insulto gaire, només per a treure´n profit.
Gràcies als " Penita, Maricruz, i tubero " ( que pel tub hi passaran ells !!), gràcies a aquests ens hem adonat del que voliem... Ja feia anys que no veia això. M´agrada molt aquesta explosió d´independentisme català, doncs això també es va aconseguir fa 1000 anys, i fins avui...
Guardeu-vos l´empenta i les forces per quan calguin de veritat: Marxa x la independència, Onze de setembre, Consulta per la independència... Llavors donarem la gran campanada, i tot el món ho veurà.
Mentres tant ens podem seguir entrenant amb els "cervell-escorreguts" dels Penita i demés, que dintre de poc renaixerem de nou independents. Tothom hi està d´acord.
Confiança i fermesa. Visca Catalunya Independent !!!!!!
+5
-0
Prima de risc a 550 punts
Spain is Bankia, 28/06/2012 a les 10:12
El de les 00:06 és el clar exponent de l'España xarni. L'estat líder de la UE en atur, deute, consum de drogues, ..., però lo més important és si 11 rics vestits com a nens posen una pilota entre tres pals. Si podem celebrar els gols, que més dona si dp mengem pedres. Spain is pain!!!
+5
-1
Ep, que quasi tots els d'ERC també són independentistes!
Jordi M, 28/06/2012 a les 01:02
Els independentistes voten CiU? La majoria, sí. Però no tots. N'hi ha que voten d'altres partits. La nova ERC, per exemple: quasi tots els seus votants són independentistes.
+2
-17
Que penita me dais. . . .
CATALONIA IS SPANAIR, 28/06/2012 a les 00:06
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+10
-3
UN PETIT APUNT:
Anònim, 27/06/2012 a les 23:51
EL GRAN DOCTOR CARRETERO VA DIR:
"QUI ES DIU INDEPENDENTISTA I VOTA CyU ÉS IDIOTA".

PER TANMT D'AQUEST TITULAR SE'N POT EXTREURE:
"LA GRAN MAJORIA DELS INDEPENDENTISTES ÉS IDIOTA".

JO NO DESCONFIARIA DE LES PARAULES DEL DOCTOR...

JUTJIN VOSTES MATEIXOS I ALLÀ AMB LES SEVES CONSCIÈNCIES.
+9
-0
INDEPENDÈNCIA
INDEPENDÈNCIA, 27/06/2012 a les 23:48
Ara és l'hora més que mai d'anar tot junts a una, demà quant siguem un país independent i normal, ja tornarem a dir si som de dretes o d'esquerres, però avui, això no importa, el més i absolutament important es anar tots a una... INDEPENDENCIA.

Penseu que el pitjor enemic de la nostra llibertat som nosaltres mateixos, facturant-nos, divindint-nos,... ara més que mai, tot junts a una INDEPENDENCIA.

//*//
+2
-1
Los independentistas votan partits
Anònim, 27/06/2012 a les 23:43
Los auto deterministas votan l'auto determinacion.

Punt.
+8
-3
NO ENTENC RES!!!!
Anònim, 27/06/2012 a les 23:34
Si a un govern que retalla en sanitat, ensenyament, serveis socials i es incapaç de crear llocs de treball sota esl miratges de la hisenda pròpia i d'Eurovegas el poble el torna a votar, és un poble que s'ho ha de fer mirar.
+4
-1
Manipulados
Papa, 27/06/2012 a les 22:56
Cortina de fum als problemes actuals, CiU comença a perdre els papers i no sap per on sortir.

Mentras tan colla de polítics inútils, indignes, defensors del gran capital i dels defraudadors al fisc, sense valor de defensar els interessos dels catalans, que us deixeu trepitjar per les intransigències del govern espanyol i esteu ensorran als catalans amb la vostra incapacitat.

Si Catalunya és Espanya vull els mateixos drets i avantatges dels espanyols, NO VULL PAGAR MES.

Si Catalunya no és Espanya VULL QUE DIMITIU per votar un govern de veritat que em dongui un passaport Català i un benestar que vosaltres ens negueu.
+24
-0
Ets independentista imbècil?
Pere de Clariana, 27/06/2012 a les 21:27
Ets votant de SI i fots a parir ERC sempre que pots?
Ets votant d'ERC i fots a parir SI sempre que pots?
Ets independentista conservador i fots a parir les CUP sempre que pots?

Doncs ets un independentista imbècil.

Quan es tracta de fotre Catalunya, els partits espanyols ho tenen ben clar i van tots a una.
+12
-3
Tenim el que ens mereixem
Anònim, 27/06/2012 a les 21:20
Com pot ser que els convergents puguin continuar enganyant a la majoria d'independentistes?
+6
-0
per sensepàtria
Anònim, 27/06/2012 a les 20:55
Els sensepàtria no prenen part ni per Espanya ni per Catalunya. Només els mou l'interès de viure les seves vides tranquilament. No veig perque algú hauría pensar en no deixar-los on són ara: a casa seva.

En tots els casos la nacionalitat será la que escolleixin ells. A Eibissa és plena d'alemanys.
+25
-6
«Els independentistes voten CiU»
Vicenç Ramoneda, 27/06/2012 a les 20:24
«Els independentistes voten CiU»

A SI? Carretero: «Qui es diu independentista i vota CiU és idiota» MAS clar, aigüa!


Visca la llibertat!
Visca Catalunya estat!
+7
-3
Adéu, Espanya!
Sóc tontu de cullons, 27/06/2012 a les 20:13
Ens hemus de desempallegà d'aquets fastigossus espanyols lu més aviat pusipla i seguí el nostra camí sols com una nasió dintra de la Unió Urupea i ens hemus de fé respectà en el mon sensé perque els espanyols son mú malus i nus están expuliant día rrera día, gñé.

Visca Cacalunya independient!!

Visca la indipindensia!!
+11
-2
El director
Tonii, 27/06/2012 a les 20:05
El director del CEO és militant de CIU.

Diu el que ha de dir.
+6
-1
independència!
Anònim, 27/06/2012 a les 19:58
SÓC INDEPENDENTISTA
Una jubilada, 27/06/2012 a les 19:52
.........................................
ben volguda senyora la respecto perque vosté em podria donar lliçons tranquilament ja que tinc nomès 39 anys,però pot ser que sigui el negit de no veure arribar la independència ja que no em fa refiar de CIU,pot ser vosté es referix a que el nostre pais estigui preparat.
+14
-4
Independentistes
Fedor, 27/06/2012 a les 19:57
Sempre he cregut que la bossa més gran d'independentistes estava a CDC, no a CiU. I també sempre he cregut i encara ho crec que la independència passa necassàriament per CDC.
+11
-2
Fer camí
Francesca, 27/06/2012 a les 19:53
Perquè tenim sentit pràctic.

Però faci camí, president Mas, que no ens volem cansar d'esperar infructuosament.
+15
-6
SÓC INDEPENDENTISTA
Una jubilada, 27/06/2012 a les 19:52
I voto CiU. I sé que el presindent Mas, sempre ben aconsellat per Jordi Pujol, en conduirà a la independència. I serà més d´hora que tard.
+8
-15
Titular equivocat
Raimon-Mataró, 27/06/2012 a les 19:48
Dedicat als que han votat ocultar
Havia de dir: Els independentistes intel•ligents, voten CiU.
Els somiatruites, els canta manyanes i els il•luminats, a part d’alguns bona fe, ves a saber que collons voten, o si directament llencen el vot a la brossa, votant partidets creats per dividir l'independentisme seriós.
Els que ja portem anys de vol, tenim les coses clares.
+8
-3
@ Anònim, 27/06/2012 a les 16:06
Toni Arregui, 27/06/2012 a les 19:48
Desenganya't: com en el matrimoni, dos partits no fan una coal·lició si un d'ells no ho vol. En Masell té prou poder com per desfer aquesta quan vulgui. I no ho fa, perquè no la vol desfer. CDC, igual que UDC, NO és independentista, ells no desitjen marxar d'Escanya. CyU = Masell i Gran Botifler.
+8
-0
independència!
Anònim, 27/06/2012 a les 19:46
jo vull veure jugar als jugadors del meu pais baix el nom de catalunya i no d'espanya,així que espanyols no es cuestió unicament economica sino que no sentim espanya com el nostre pais,llavors podeu dir tot el que vulgueu,però el que digueu no canviará el fet que siguem catalans.
+3
-0
independència!
Anònim, 27/06/2012 a les 19:39
es diu que no es vol que guanyi la selecció espanyola,però es que es que hi ha jugadors catalans que marquin un d'aquests,si es clar,però saps quin es el problema?que juguen en nom d'espanya,aquest es el problema,per lo tant veure el partit per veure els jugadors catalans i perque m'agrada l'esport,però el veure amb indiferencia.
+12
-3
Montilla contra el Concert economic
Anònim, 27/06/2012 a les 19:31
Els ultims dies Navarro - Rocio Martinez Sempere i Montilla han fet declaracions contra el Pacte fiscal , la clau de caixa i els interessos dels catalans

I algu s´estranya que Ciu sigui el partit dels independentistes ?

Ho podria ser E , pero despres de 16 anys de pacte sistematic amb el PSC-PSOE i de ser minyones de Montilla fins fa poc mes d´un any , el seu independentisme resulta com a minim una mica cinic
+17
-3
Vaig votar CiU.
Anònim, 27/06/2012 a les 19:29
Vaig votar CiU per fer fora el PSC de la Generalitat. A la propera probablement votaré SI.
+9
-4
Per això, ases!!!
Toni Arregui, 27/06/2012 a les 19:24
Per això estem patint el que estem patint, ases, més que ases. Ja veieu on ens porta que voteu CyU. A Pactes Fiscals i Hisendes Pròpies. Si voteu el que hauríeu d'haver ja votat ja seríem estat!!!
+0
-4
sensepàtria
Anònim, 27/06/2012 a les 19:06
Què fareu els patriotes amb els sensepàtria?
+4
-27
España ha metido la pata
Española, 27/06/2012 a les 19:04
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+8
-3
L'ARGELAGA de VIC
Miquel del Fai, 27/06/2012 a les 19:04
Argelaguet, ex ERC, ara menja al com de CDC i fa mèrits per a superar al mateix MADÍ. Segurament aviat el veurem com a cap de campanya de CDC les properes eleccions.
Si la enquesta no estigues manipulada, diria que els ciutadans i ciutadanes de Catalunya patim un xoc de personalitat dual i contraposada al que volem del que votem.
Crec que Espanya pot dormir tranquil.la per a molts anys, mentre la majoria de ciutadans de Catalunya vaguin votant a unionistes disfressats de independentistes durant el cap de setmana. L'argelaga
+13
-2
estem tontos?
coriolá, 27/06/2012 a les 18:59
O hi ha trampa,o ens mereixem la miseria que ens caurá al damunt!!!!.
LA NOSTRA INDEPENDENCIA LA VOLEM DE XIRUCA CUMBAYA? .
INDEPENDÉNCIA AMB CIU, ON HEU TROBAT AQUESTS "TRIPIS"?.
+11
-1
Prioritats
Anònim, 27/06/2012 a les 18:44
A veure.

Si a la gent se li pregunta, en una enquesta, si volen la independencia o no, 3 de cada 4 diuen que si, si fa no fa.

Si a la gent se li pregunta, en unes eleccions, qui vol que governi el pais els seguents quatre anys, voten majoritariament CiU. Per que? Doncs perque suposo que son els que veuen mes preparats, perque els darrers set anys de govern tripartit va deixar-nos a tots molt farts o perque els sembla be.

Confondre i barrejar les dues preguntes i les dues respostes no porta enlloc i no significa res.
+7
-9
Un in dependetista no pot votar Cyu ?
Anònim, 27/06/2012 a les 18:38
El paio que sempre escriu Ciu es constant i sembla que visqui a Nacio Digital , d´ell nomes sabem que odia a Ciu , la resta es veu que li importa poc

Nomes preguntar-li : Si els independentistes no voten Ciu , com es possible que hagi un 51% d´independentistes ?

Ara resultara que els independentistes voten el teu estimat PSOE-C ?
+8
-0
Julianico, ho tens perdut...
ECM, 27/06/2012 a les 18:38
Què s'ha fumat el Julianico?

Quan ens separem hi hauran 2 estats, els 2 hauràn de demanar la reincorporació a Europa. Ja sigui mitjançant referèndum o votat als parlaments respectius.
Catalunya pot:

1.Reclamar el nom d'Espanya. O vetar que Castella se l'adjudiqui. Això ja ha passat varies vegades. Hi ha jurisprudència al respecte.

2.Deixar de pagar els 17.000M€ a "Espanya", tancar les mercaderies, tallar l'aixeta de l'electricitat.
Les empreses espanyoles no produiran ja que no tindran entrada de matèries primes ni electricitat per fer res.

3.Reclamar les pensions. Primer el govern i si no prospera individualment ja que per llei NO et poden obligar a renunciar a la nacionalitat espanyola i per tan ets espanyol, has cotitzat i et pertoca cobrar, faltaria més. I sinó a Estrasburg, que ja hi ha jurisprudència...

4.Pot nacionalitzar totes les infrastructures espanyoles, ja que les hem pagades amb escreix. Pot reclamar el 20% de l'exèrcit espanyol.
O podem deixar-ho tot als espanyols i no pagar un duro.
Això és contraure un deute de 120.000M€ amb Espanya i nacionalitzar-ho tot i anar pagant "el que debem" o no pagar un duro i que s'ho hagin de malvendre.
Tal i com està Espanya, sense els ingresos dels catalans i el deute que té, se'ls pot collar bastant.

Per altra banda el boicot que ens puguin fer no arribarà ni a 7000M€. I a la llarga s'estaran fent mal ells mateixos.
Els castellans, per vendre productes catalans sense que els seus ciutadans espanyolets se'n adonguin hauran d'importar els productes catalans, canviar l'envàs i dir "Made in Castille" o el nom que s'atribueixin. Amb el sobrecost que això els comportarà. (això és el que fan amb l'oli els italians).
A més al ser més pobres els espanyols que els catalans, a nosaltres no ens sortirà a compte vendre a Castella, millor França. De fet ja està succeint, la balança comercial, disminueix a raó d'un 0,8% anual. D'aquí 10 anys si arriba al 17% ja serà molt. Et recordo que fa 30 anys era el 38%.

-Els clubs esportius me la pelen. El futbol és l'opi del poble, que està amanyat i serveix única i exclusivament per donar alegries al poble sotmès.
Sense el Barça, el Madrid no és res. Així que ja s'inventaran alguna excusa com "lliga hispànica, lliga ibèrica o lliga europea".
De totes maneres sense haver de ser humiliats, espoliats i insultats, igual que passa a molts altres països europeus, el futbol no serà tan important.

-Empreses internacionals s'establiran a Barcelona. Barcelona és una marca, un hub i està situat al ben mitg de la Mediterrània. El port de Barcelona serà el 3 o 4 del món en entrada de mercaderies. La mentalitat catalana, esforç, enginy i talent és ben vist per tothom amb 2 dits de front.
-Moltes de les empreses internacionals hauran de establir-se a Catalunya i obrir sucursal. Això vol dir més feina.

-L'atur disminuirà en 100.000 persones als primers anys. Bé s'haurà de crear tota l'estructura d'estat.

-La solvència de Catalunya i les noves oportunitats faran sortir del bo escombraria.

-Si anem a "Espanya" i la sanitat no la tenim gratuita serà perquè els "espanyols" no tindran un puto duro.

-Pel què fa a les oligarquies dels mitjans de comunicació, ja es pot veure que la Vanguardia i Periòdico venen més en català que castellà.

Espero més "tastets" dels teus, per anar-los desmembrant...
+1
-10
Independencia gráfica
Española, 27/06/2012 a les 18:28
La independencia gráfica es un tampón ensangrentado saliendo de mi ñoco.

¿A quién le gusta comer pavo ensangrentado?
+4
-11
PARLEM CLAR: PPSOE = COLONIALISME; CYU/ESgUERRA = COLLABORACIONISME
Anònim, 27/06/2012 a les 18:23
LA RESTA = IDIOTESAS
+1
-11
JAJAJAJAJJAJA
Anònim, 27/06/2012 a les 18:23
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-10
CyU és un partit español
Anònim, 27/06/2012 a les 18:21
Si una persona és independentista, no pot votar CyU de cap de les maneres ja que durant 35 anys han demostrat que treballen per l'encaix de Catalunya dins d'España.
Actualment, l'única formació política que és independentista i que treballa per aconseguir la INDEPENDÈNCIA de CATALUNYA, és SI. I si SI no creix més en intenció de vot és perquè la màfia española encapçalada per CyU i tots els poders fàctics com ara el grup godó, el grup Z, la caixa, planeta, etc. treballen per silenciar a SI en tots els mitjans de comunicació escrits o audiovisuals (ràdios i TVs) ja siguin públics o privats.
Aquesta manera de procedir és pròpia de repúbliques bananeres i de democràcies com la del Marroc.
+4
-21
Y claro que tengo razón
UPyDero, 27/06/2012 a les 18:19
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+7
-2
Arguelaguet bis
Anònim, 27/06/2012 a les 18:12
Jo ho diría d'una altra manera..."la majoría dels votants de Cius'han tornat independentistes".
+9
-0
Aquesta tarda
Guifré, 27/06/2012 a les 18:11
Aprofitem aquesta tarda quan estiguin veient el futbol per a proclamar efectivament la mateixa autonomia de la que gaudeix Portugal .

No som ni Portugal ni Porugal , però sabem que la INDEPENDÈNCIA és el que ens cal !
+17
-0
Contestar SI a una enquesta no vol dir ser independentista
Anònim barcelonauta, 27/06/2012 a les 18:08
L'única raó per la qual encara no som independents és perquè LA MAJORIA A CIU VOTARIA SI EN UN REFERÈNDUM, PERÒ NO SÓN NI INDEPENDENTISTES NI TREBALLEN PER ACONSEGUIR-LA.

Ser independentista vol dir fer quelcom per fer-la possible: mobilitzacions, activisme, no pagar peatges, tractar de carregar-te de raons amb veïns, familiars i amics, escriure als mitjans de comunicació...Ser independentista és arribar a la conclusió que ara no és temps de pensar a omplir-se les refotudes butxaques, sino de lluitar per la nació que vols lliure.

És així de clar, i jo no veig que aquestes reflexions caracteritzin a dirigents i bases de CiU. Se'ns ha obert una porta que és una oportunitat única i que no trigarà a tancar-se. La història jutjarà.



+10
-6
Parlem clar
Anònim, 27/06/2012 a les 18:02
Agradi o no , el gran partit catalanista es Ciu i el gran partit espanyolista es el PSC-PSOE , els unics que a hores d´ara poden governar . Esta clar que ni PPC , ni ERC , Ni IC-IU , ni SI , ni Cs , poden aspirar a guanyar les eleccions i governar

Per tant entre un partit obertament sobiranista , que a nivell retoric es obertament independentista i a nivell real com a pas previ presenta el concert economic

I per altre banda un partit obertament espanyolista , antiindependentista i anti concert economic

Es logic que Ciu sigui el partit majoritari
+10
-5
Tienes razón UPyDero
Anònim, 27/06/2012 a les 18:00
Tenéis razones sólidas para la tranquilidad. Este millón y medio de potencial votante de CiU no quiere la independencia efectiva, sino hacer el gilipollas, com en el programa APM de TV3 o cualquier programa de televisión y radio "catalanas", son todos de humor, de coña, de estupidez y de cobardía.

Tens raó i no hi ha cap motiu d'inquietud per la possible separació de Catalunya d'Espanya, perquè no són independentistes, són uns caganers entranyables.
+8
-1
a cascasr-la feixistes ultraespanyols
Anònim, 27/06/2012 a les 18:00
la demencia senil es una plaga biblica tu! tots aquests independentistes virtuals i de salo s'ho haurien de fer mirar... nois la realitat no te res a veure amb e; pamflet aquest que us foteu per la vena anomenat la vanguardiia. el vostre full parroquial us te zombivitzats per la senzilla rao de que es el que voleu. feu mes fastic que res. vosaltres no sou catalans, vosaltres sou ESPANYOLS, per accio o per omissio. ningu mes que vosaltres creu en la gran castella. sense vosaltres, votans fidels de cyu espanya ja fa molt de temps que no existiria. be i no continuo pq el que diria ara seria massa gran :D
+10
-1
TANTA FEINA PER RES
Anònim, 27/06/2012 a les 17:59
Tanta feina,hi si guanya "La roja" tot queda en quasi res.
Terrassa inundada d'estanqueres espanyoles altre vegada.
Que ha fet Cyu per mimetitzar-ho. Contesta: RES.
+3
-15
Las encuestas de Juan Palomo.
Anònim, 27/06/2012 a les 17:58
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+4
-3
Soberanisme de debò
Casimir Mir ( Capcir) , 27/06/2012 a les 17:57
Amb confiança i amb il•lusió . CiU sap com anar cap a l'estat propi , situar-se a la Unió Europea i desempallegar-se dels trilers i malfactors paràsits de la societat catalana.
+10
-2
Electorat independentista d'"aquella manera".
Anònim, 27/06/2012 a les 17:57
Potser que se'n sentin, però a la pràctica no ho són.

Els del PSOE són republicans, se suposa, però des de 1981, amb una majoria aclaparadora no han fet res més que llepar el Senyor, i de fet han portar a la dreta radical al republicanisme pràctic i operatiu.

Els votants de CiU són una colla de mediocres i panxacontents que tenen exactament el que mereixen. Són ells el problema, si no, no deixarien aquestes paparres xuclar la sang d'aquesta regió, nació o com en vulgueu dir, d'aquesta manera tant descarada.
+4
-7
Los catalanes no quieren la independencia efectiva
UPyDero, 27/06/2012 a les 17:54
Si votan a CiU yo me quedo tranquilo
+8
-1
Qui perd la identitat perd, no els orígens: ho perd tot
Jordi M, 27/06/2012 a les 17:53
Jo voto CiU però no m'agrada dir-me independentista. Jo sóc separatista. Nacionalista identitari i separatista. I de les tres coses, la que més, la del mig. Identitari.
+11
-1
MIREU QUE US DIC....
Trinxaire, 27/06/2012 a les 17:47
Em jugo l'òrgan més sensible que tenim al cos, és a dir, aquell que de tant en tant fem servir, uns més que altres, jo no tant com voldria, a que això és un muntatge dirigit a donar oxígen a CiU, que veu que la situació li marxa de les mans. Ja ho he dit en més d'una ocasió "EL VOT INDEPENDENTISTA DE CiU, ÉS UN VOT DESACTIVAT, MALMÈS". NO HO SERIA SI DE VERITAT CiU VOLÉS LA INDEPENDENCIA, PERÒ LA CRUA REALITAT ÉS Q U E N O L A V O L". ¿Com es pot enviar a Joana Ortega al Quèbec a informar-se sobre el tema de les consultes si ni tan sols " VOL UNA HISENDA PROPIA". La deixeble d'en Duran, el gran Botifler. ¿ES QUE ENS HEM BEGUT L'ENTENIMENT O QUÈ COLLONS US PASSA ? Després de la clatellada d'ahir amb la resolució del Suprem, calia donar un cop d'efecte. Fins i tot la foto d'aquí dalt "CANTA COM UNA ALMEJA". Disculpeu-me, però s'ha de ser babau per empessar-se tota aquesta moguda. SALUT. VISCA CATALUNYA LLIURE!!PER UN ESTAT CATALÀ!!
+9
-0
Futbol i independència
Anònim, 27/06/2012 a les 17:36
La lliga de futbol espanyola,ja fa anys que no existeix. Ara hi ha la Lliga BBVA. Si el patrocinador posa algun dia oficines a Portugal,podria ben ser que Lisboa jugués en aquesta lliga... Ens pregunten amb qui jugaria el Barça i ens ridiculitzen parlant d'una lliga catalana de baix nivell. I ells? Quin atractiu tindria el Reial Madrid guanyant sempre amb el Getafe? Molt internacional no és pas que diguem... El futbol també està canviant i globalitzant a passos de gegant.Milers de professionals europeus estan per Asia i els països d'orient mitjà creant escoles i lligues que cada dia són de més bon nivell. Tot fa pensar que a mig termini, la Lliga serà Europea i que l'espanyola del BBVA ni existirà: el Barça i el Madrid s'enfrontaran sempre amb equips de categoria equivalent europea i no pas amb el Gijón amb tots els respectes.I bé que s'hauran de crear noves competicions internacionals per donar entrada a aquests nous equips de futnol de ciutats importants que ara neixen per àsia i orient...
En resum: l'argument del Barça-Madrid per anar contra la independència política de Catalunya és un argument de psiquiatria.
+9
-0
Julianico viu a Matrix
Anònim, 27/06/2012 a les 17:24
Julianico: s'ha d'estar completament cec de no veure que l'independentisme és un moviment transversal,polític,social i econòmic,amb una força que ni Escòcia pot arribar a somiar.
L'independentisme català està en tots els àmbits socials,en tots els partits polítics,en tots els sectors econòmics. Creus que estaba preparat fa dues setmanes quan el Barça de bàsquet va guanyar una competició i el públic es va posar a cridar "independència"? Està preparat quan a Montmelço el públic xiula l'himne espanyol?.Quin país ha estat capaç de fer un Lip-dub com el de la independència amb més de dos milions i mig de visitants? La manifestació del 10-J no va ser l'expressió independentista més gran que hi hagi hagut mai a Occident? Et pots autoenganyar com vulguis, i pensar que el treball que durant dècades ha efectuat l'independentisme per articular una majoria social,econòmica,política,cultural, es pot girar com un mitjó i que l'espanyolisme pot ser majoritari. Però serà això: un autoengany, perquè a l'independentisme només i exclusivament el pot aturar un....referèndum! I això és el que volem!
+14
-1
ELECTORAT MEDIOCRE
Anònim, 27/06/2012 a les 17:18
Tenim un electorat català mediore i ingenu. S'ha de caure baix per ser independentista i votar a un partit que ho pacta tot constantment amb el PP, el partit que està destruint Catalunya. Cal ser desgraciat i molt incult per votar convergència i paral·lelament demanar l'Estat propi. Els catalans no ens passa el que ens passa per culpa d'Espanya, ens passa el que ens passa per culpa de Catalunya. Perquè encara que les enquestes reflecteixen clarament l'augment indiscutible de l'independentisme, aquest independentisme segueix posant la papereta d'uns botiflers a les urnes, aquests que criden independencia als concerts, als actes públics, són els mateixos que després traeixen les seves idees votatant a partits que no porten la independència en el seu programa. Si tantes ansies d'independencia teniu, voteu a Solidaritat i serem independents la propera legislatura, si voleu seguir reformant espanya, perseguint pactes fiscals i hisendes propies en somnnis, pudeu seguir votant a cyu i esguerro.
+7
-8
PERQUE MOLTS INDEPENDENTISTES VOTEN CIU?
Anònim, 27/06/2012 a les 17:16
VOTEN CIU PERQUE TE UNA TRAJECTORIA DE MOLTS ANYS COHERENT, HA GOVERNAT MOLTS ANYS I LA GENT ELS TÉ CONFIANÇA, EL QUE DIUEN ELS PARTITS DECLARATS CLARAMENT INDEPENDENTS, HI HAGUT MOLTS MOVIMENTS EN ELS PARTITS COM ES EL CAS DE ERC, I AIXÓ CREA DUBTES, SOLIDARITAT ES UN PARTIT NOU, NO HA GOVERNAT I SON SENSACIONALISTES, ENCARA QUE DIUEN COSES MOLT INTERESSANTS, EN GENERAL EL POBLE CATALÁ ES MODERAT, S'ACONSSEGUIRÁ L'INDEPENDENCIA AMB CONVERGENCIA
ARA BÉ TOTS EL PARTITS TENEN EL SEU PAPER MOLT IMPORTANT, PRESIONAN AL GOVERN
HO ACONSSEGUIREM TOTS JUNTS
+12
-0
al pobre Julianico
Anònim, 27/06/2012 a les 17:03
Per en Juaniliaco Carmonil, en un referèndum hi ha tanta i tanta pluralitat que es veu que mai s'arriba a una majoria absoluta.... Es prou lliure d'autoenganyar-se i negar la contundència dels fets. Des dl 10-J que mig món sap que Catalunya serà un nou Estat europeu.

No t'ho creus Julianico? mira les TV de Xina,de Russia,o d'Israel....

http://www.youtube.com/watch?v=ApRzfCRZEIk
+10
-0
Pel Julianico
Anònim, 27/06/2012 a les 16:59
- Trencaria un mercat d'oportunitats socials i econòmiques... Com a ciutadans europeus, no canviaria res.
- Les pensions: Igual que tu, no soc cap expert en el tema, no sé contestar-hi.
- Obligaria a una resituació de tots els mitjans de comunicació: No sé veure per què, però vaja, la veritat és que la majoria dels mitjans ja estan reduint ara les plantilles, o sigui que no sé què canviaria.
- La llengua catalana es veuria gairebé isolada a Catalunya i perdria els vincles amb Balears i el País Valencià: Pots explicar per què? Sincerament, no veig per què un mallorqui deixarà de xerrar en català pel fet que Catalunya sigui independent.
- L'atenció sanitària per a qualsevol català que viatgés a la resta d'Espanya deixaria de ser pública, universal i gratuïta: Amb la targeta sanitària europea, seria tan publica i universal com si fos un francès qui hi anés.
- Catalunya sortiria del règim comunitari de la Unió Europea. Això és fals. L'Espanya actual estaria dividida en dos països, per què un dels dos heretaria pertinença a Europa i l'altre no? Els ciutadans ja estem reconeguts com a ciutadans europeus, no veig per què ens farien fora.
- Es trencarien els vincles afectius i familiars amb la resta de ciutadans espanyols. Per què? Que no pertanguem al mateix estat no vol dir que ens hàgim de matar.
- Els clubs professionals esportius que s'han fet grans competint amb la resta de clubs espanyols perdrien tota la dimensió professional perquè seria impossible mantenir pressupostos en lligues catalanes intranscendents. Si aquest és l'unic problema, per mi endavant. De totes maneres, no crec que fos tan senzill. Moltes lligues europees estarien encantats de poder comptar amb el Barça, no tot s'acaba a Espanya.
- Quin seria l'estatus dels qui no volguessin la independència? Podrien tenir els mateixos drets i tenir dret a la doble nacionalitat? S'hauria de definir, però no veig per què no. Hi ha molta gent que té més d'una nacionalitat i no passa res.
- Els partits que no volen la independència -PSC, PP, C's, UPYD i fins i tot ICV- podrien seguir participant de la vida política catalana. Evidentment, els seus candidats i votants son ciutadans de Catalunya, i com a tals seguiran participant a la vida politica de pais.
+10
-3
les opcions dels fatxilles
Anònim, 27/06/2012 a les 16:57
quan siguem independents, a tota aquesta colla de convivència civica, PP, Ciudadanus, i fatxilles en general que viviu a catalunya tindreu dues opcions:

a) marxar a les espanyes o al nord d'africa, que es el vostre hàbitat original i natural.

b) si us quedeu, us esterilitzarem a tots, que no ens continueu ompliu de merda el país. De fet, això serà seguir la dinàmica de la selecció natural, perquè sense catalunya haurieu mort de gana!!!!
+14
-1
VISCA L'ESTAT CATALÀ!!!!!!!!!
Anònim, 27/06/2012 a les 16:57
//*//
+4
-25
Titular equivocat
Raimon-Mataró, 27/06/2012 a les 16:54
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+11
-0
Catalonia Next State in Europe 2014
Anònim, 27/06/2012 a les 16:52

http://www.youtube.com/watch?v=Es3oRLUAIjE&feature=related

After almost 300 hundred years after the violent and bloody dissolution of the Catalan Corts by Spain and France, Catalonia is still being treated as a colony by Spain. Today Catalonia have the dubious honor of maintaining the highest tax in the EU. Not only that but besides paying taxes the money never goes back to Catalonia. Spain and Spanish nationalism seem to don't understand Catalonia is a nation ( as stated on the constitution) and they constantly attack the language of Catalonia, it's traditions, history and economy. It's time for a change.
+10
-1
pobrets
Anònim, 27/06/2012 a les 16:49
Julianico Carmonil: el teu món és d'un passat que ja no existeix.Per sinó te n'has assabentat,cada dia hi ha més Europa i menys Espanya.Comprendràs que ha d'arribar un dia en què els europeus tinguem Defensa (exèrcit) i ambaixades europees (política exterior) comuns a tota la Unió,amb un President escollit democràticament, a part de que ja ara mateix es planteja un Ministre d'Economia de la Unió.Si ho has entès,doncs,no cal que et digui que els catalans no pagarem a Espanya perquè ens faci d'Estat si és la UE l'Estat... Les teves plagues bíbliques són pura fantasia. Després d'Escòcia, ve Catalunya.I Euskadi... i més que en vindran! Però el negoci d'això que en diuen Espanya,s'ha acabat. Espanya és Madrid i rodalies.
+21
-0
A pendre vent!
Cansat d'aguantar indecents, 27/06/2012 a les 16:46
Julianico, Catalunya no se separa d'Espanya, hi continuarà unida, però serà a través de la Unió Europea. El primer que farem quan siguem lliures serà unir-nos a Europa a través de l'eix ferroviari euro-mediterrani (aquell que els espanyols no ens volen fer)- Tots els teus arguments són ridículs. Començant pel català, que serà llengua oficial a la UE (aquella oficialitat que Europa voldria però els espanyols ens neguen). Les pensions? però si no som en un règim de capitalització. Al contrari, les pensions dels catalans millorarien significativament amb la independència. A Europa ja donen per fet que Catalunya marxa d'Espanya, a Brussel·les hi ha rum rum des de fa mesos.
+11
-1
Anem a pams.
Carles Viñals Casado, 27/06/2012 a les 16:43
Si per capitalitzar-lo hem d'entendre brandar l'estelada en campanya electoral per fer desprès política autonomista amb vots independentistes, en resum, utilitzar-lo, hi estic d'acord.

Si per contra hem d'entendre fomentar-lo, afavorir-lo, fer-lo crèixer, liderar-lo, promoure'l... Llavors encara els he de donar les gràcies. M'esgarrifa pensar què faríen si no fos aquest el seu propòsit. El PP sería tan extraparlamentari com Falange de les JONS.
+13
-0
Internacionalitzem el cas Català
Anònim, 27/06/2012 a les 16:41

http://www.youtube.com/watch?v=nMCxUD0omYo

CATALONIA IS READY FOR INDEPENDENCE

Catalonia lost its sovereignty in 1714
when it was conquered by the Spanish Bourbon Kingdom (with french troops collaboration), since then, Spain has not treated with respect the catalan nation. Now, 300 years after, Catalonia is ready for independence.
+15
-0
Militants
Anònim, 27/06/2012 a les 16:36
El què haurien de fer els votants independentistes de CiU és fer-se militants, desplaçar els regionalistes de les cúpules del partit i dirigir-ne el full de ruta.
+2
-27
Cadascú és lliure d'enganyar-se
Julianico Carmonil, 27/06/2012 a les 16:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-0
A l'Anònim de les 16:14
Anònim, 27/06/2012 a les 16:34
La gent que es dedica a perdre el temps sembrant la zitzània entre els independentistes, en comptes de dedicar cada minut disponible a lluitar per la llibertat del nostre país no mereix la consideració ni de patriota ni d'independentista.

Al contrari, cal considerar-los enemics de la causa, quintacolumnistes que la feina bruta als enemics del nostre país.
+17
-1
KUNGFUSIÓ
La Iaia, 27/06/2012 a les 16:32
No entenc res..... els de CIU diuen que no són independentistes i els independentistes voten a CIU....
Aixó és una equivocació..!
+11
-2
i és veritat
Anònim, 27/06/2012 a les 16:28
Jo conec un grapat de votants de CiU que són independentistes. Sorprenent? doncs molt, però és així. Jo confio però en que CiU, és a dir tant convergència com unió, algun dia (que espero no sigui massa llunyà) acabarant fent cas a la seva majoria de votants i els seus militants i proclamaran la independència. Perquè al cap i a la fi, si el que interessa als dirigents de CiU, com sembla, és fer diners, és evident que amb espanyistan no hi ha negoci, i més encara quan la seva única distracció dins de la seva ruïna és anar a caçar catalans. En canvi les possibilitats de fer diners en una Catalunya independent són molt i molt grans
+8
-12
Vull ser lliure però no em sento d'esquerres
Un votant de Ciu, 27/06/2012 a les 16:26
Voto CIU i vull ser lliure. No em sento gens ni mica d'esquerres ni representat per l'actual ERC, Soli i els postcomunistes d'IC. Fins i tot de vegades trobo que CIU és una "miqueta d'esquerres".
No tinc cap altra opció.
El problema de Catalunya és que no hi ha llistes obertes i els parlamentaris no tenen llibertat de vot. Si això canviés, sortirà disparat el xampany( perdó cava) que hi ha dins de l'ampolla.Tot arribarà. Per tant el que és prioritari( depèn de Catalunya)és nova llei electoral, llistes obertes i lliberta de vot per als diputats.
+2
-19
No deben haber tantos independentistas
UPyDero, 27/06/2012 a les 16:19
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+26
-0
Marxem ja!
Josep del Vallès, 27/06/2012 a les 16:18
President, volem marxar! enguany... si pot ser ara mateix.
+3
-18
Montillisme o carterisme espanyol
Anònim, 27/06/2012 a les 16:14
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+26
-4
Aquesta és la raó!!
rcde1900, 27/06/2012 a les 16:12
«Els independentistes voten CiU»

Aquesta és la principal i única raó per la qual encara no som independents.

Anéu votant a CiU, convergents independentistes...
+7
-8
els el que n'hi ha a l'independentisme
Marta Fontal, 27/06/2012 a les 16:10
doncs amb aquesta colla de xoriços que son CiU al capdavant no se si es pitjor el remei que la infermetat.
+19
-2
com??
Lord Halifax, 27/06/2012 a les 16:07
Cony, doncs qui ho diria! I si és així, no deuen estar gaire contents els seus votants, veient el cas que els hi fan en Mas, Duran & Co.
+43
-2
Duran de Lerida, el Roucco de la Roja
Anònim, 27/06/2012 a les 16:06
Ara que s'ha demostrat que en Duran de Lerida es el que divideix la nació caalana amb el seva ridicula obssessió espanyolista, i que amb el seu NO A LA NACIÓ CATALANA, es avui dia, el cancer terminal de la mateixa, CAL D'UNA VEGADA, que CDC deixi plantat a aquest espanyolista residual; si es el mes valorat, es per que el voten el SECTOR ULTRA-NAZIONALISTA ESPANYOL resident a Catalunya, o sigui el OPUS-DEI.ULTRA-SUR i el bisbat ultra-catolic i franquista del General Rouco el Caudillo

FEU EL VOSTRE COMENTARI


Aquest comentari quedarà pendent d'aprovació per part de l'administrador del web. Si voleu que el vostre comentari es publiqui de forma instantània i sense passar control previ, heu d'estar registrats. Podeu registrar-vos fent clic aqui

Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

 
Vés a: Cullerot 2011: glops d'identitat

Cullerot 2011: glops d'identitat

Un vi en que es recupera l'elaboració i criança tradicional en gerres de fang cuit soterrades

Vés a: Redescobrint les aplicacions mòbils

Redescobrint les aplicacions mòbils

Google no presenta una nova versió d'Android, però el renova a través d'apps

Vés a: Festival dels Colors

Festival dels Colors

Una divertida celebració que abraça tota la gama cromàtica

Vés a: Una aplicació ofereix 500 propostes per promoure el turisme local entre els catalans

Una aplicació ofereix 500 propostes per promoure el turisme local entre els catalans

'Catalunya, the real experience' pretén portar més visitants sobretot a l'interior del país

Vés a: Estiuet a Barcelona

Estiuet a Barcelona

Un vídeo d'un dia d'estiu a la capital, en miniatura

Vés a: Google I/O: moltes novetats en un  dia

Google I/O: moltes novetats en un dia

Bona part de les previsions es fan bones en la primera jornada de la conferència

Vés a: Tot a punt pel Google I/O

Tot a punt pel Google I/O

Enguany s'hi espera veure novetats de Google Glass, Maps i Android, entre d'altres | No es presentarà cap nou terminal Nexus, segons Google

Vés a: Nit i dia a Dubai

Nit i dia a Dubai

Un complet time-lapse de la nova ciutat dels gratacels

Vés a: Google ho posa més fàcil

Google ho posa més fàcil

A partir d'ara, l'espai de GMail i Drive s'uneix, sumant 15Gb entre els dos serveis

Vés a: Facebook s'equivoca d'icona

Facebook s'equivoca d'icona

Una actualització per iOS inclou la de desenvolupament

Vés a: Els interrogants de la tecnologia

Els interrogants de la tecnologia

Google Glass, connexions 4G o impressores 3D deixen cada cop més preguntes sobre el futur sense resposta

#igerscatalunya


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: