Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Fernández Díaz: «El Nosaltres Sols ja ha passat a la història»

| Actualitzat el 16/06/2012 a les 13:16h
Jorge Fernández Díaz, durant la sessió inaugural del congrés del PPC de Barcelona. Foto: Paula Mateu.

El ministre espanyol de l'Interior, Jorge Fernández Díaz, ha advertit que, amb la situació econòmica que viu Europa, es fa evident que "vivim a un món en el què no hi ha lloc per a les independències". Fernández ha assegurat que "l'hora del Nosaltres Sols ja ha passat a la història" i convé que "a Catalunya, alguns ho tinguin clar". Segons el seu punt de vista, allò que caracteritza el context actual és la interdependència i "l'agregació" d'esforços per superar la crisi.

Fernández Díaz ha posat com a exemple el fet que les eleccions gregues de demà tenen una importància cabdal fins i tot per als Estats Units, fet que creu que demostra que el món cada vegada és més interdependent.

En la seva intervenció a la inauguració del congrés del PPC de Barcelona, a volgut enviar un missatge de tranquil·litat i ha declarat que el govern espanyol genera confiança. Si no fos així, ha afegit, no hagués rebut ajuda per sanejar el sistema financer.

"Nosaltres Sols" és, literalment, la traducció al català del nom de l'històric partit independentista irlandès, el Sinn Féin, considerat el braç polític de l'IRA. Emmirallant-se en el cas irlandès, el 1931 es va fundar a Catalunya l'organització paramilitar Nosaltres Sols!, que tingué un paper destacat en els Fets d'Octubre del 1934.

"Idees clares"

Fernández ha reconegut les dificultats de la situació econòmica, però ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat. Segons ha assegurat, el govern espanyol està fent els deures, segueix el camí per a la consolidació fiscal i la reducció del dèficit i porta a terme les reformes estructurals que calen a l'Estat espanyol. En aquest sentit, ha dit que cap executiu de l'entorn ha fet tantes reformes i de tanta importància en els pocs mesos en què ho ha fet el govern de Rajoy.

Sobre el president espanyol, Fernández ha assenyalat que "té les idees clares" i "sap el que s'ha de fer". El ministre s'ha declarat convençut de que, amb aquests condicionants, l'estat espanyol sortirà de la crisi i la seva economia assolirà cotes més elevades de competitivitat.

A més, l'únic ministre català del govern del PP s'ha mostrat convençut que l'executiu genera confiança a les institucions europees i internacionals. Prova d'això és, segons ha dit, l'ajuda que ha rebut l'Estat pel sanejament i reestructuració del seu sistema financer. Fernández considera que, si no es té confiança en la solvència d'un país, en la seva economia i en la capacitat d'aquest de retornar un préstec, no se li dóna una línia de crèdit de les característiques de la què se li va atorgar ara fa una setmana a l'estat espanyol.

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+37
-0
El qe està a punt de passar a la història
Anònim, 16/06/2012 a les 13:31
és l'estat espanyol. Diguem les coses clares. I les nacions com Catalunya un cop lliures resistiran i se'n sortiran molt millor de la crisi. Aquest es el futur. Que un Ministre d'interior espanyol dediqui aquests titulars...es que la cosa avança, estem més a prop.
+45
-0
Confiança
rcde1900, 16/06/2012 a les 13:35
"ha declarat que el govern espanyol genera confiança."

Mira si genera confiança que la prima de risc cada cop està més alta.

Senyors, la descomposició del Reino de España avança a passos agegantats, per molt que els feixistes picats d' "orgullo ibérico" vulguin vendre el contrari.
+43
-0
Ja amenacen, el següent pas la nostra victòria.
Pirineus., 16/06/2012 a les 13:37
Ha dit: "convé que a Catalunya alguns ho tinguin clar."

L'estat propi i la resolució de la crisi són al caure. Ara ja ho veig clar.

Proclamació d'independència immediata, cal anar-nos-en.
+36
-0
PLANTEM CARA AL PP
Anònim, 16/06/2012 a les 13:43
El PP és un partit que persegueix la llengua catalana. Ens volen esborrar del mapa.
+34
-0
ARA O MAI
Anònim, 16/06/2012 a les 13:46
Spain´s difficulty = Catalonia´s opportunity.
Interessant
+79
-1
El projecte "comú"?
Vicenç Ramoneda, 16/06/2012 a les 13:49
El projecte "comú" es el de sempre.
Seguir robar-nos 20.000.000.000 d'euros per les vostres festes! Seguir atacant la nostre llengua!
Seguir atacant les nostres costums!

Mira nanu!. Que ja us coneixem! Alberto Fernández Díaz y los valores de la família.
http://www.youtube.com/watch?v=vDHIVWAmG40


Catalunya serà lliure i estat per mes garrotades que ens foteu els anticatalanistes!
Val mes ser el quart estat d'Europa que no pas pertànyer a l'últim.
Que tot el mon se'n riu de vosaltres, els espanyols per ineptes, "garrulos"* i ganduls!

Mes que mai, Visca Catalunya lliure d'Espanya!
Visca Catalunya estat!

(*garrulo: paleto, cateto, rústico, hortera).
+27
-0
Predicant al cor
Thomas More, 16/06/2012 a les 13:55
Sí, convé que els seus ho tinguin clar.

Els nostres tenen clara la cosa contrària.
+29
-0
Hi sòc d'acord
Anònim, 16/06/2012 a les 13:57
Sr. Fernández Díaz, estic amb vosté, espere que Espanya renuncii a la seva independència i entregui la seva sobirania al Marroc o a l'Aràbia Saudí. Joan Carles té bones amistats per allà, els aconseguirà el petroli de franc.
+34
-0
l'Opinió del Ministre d'Interiors
Reagrupat, 16/06/2012 a les 13:57
No havíem quedat amb de Guindos i Montoro que Espanya és inviable amb aquesta prima de risc i el deute ?. Diuen que la majoria de catalans voldríem provar tots sols si som capaços però sense SANGONERES. A Espanya se li ha estroncat una mamella europea i volen seguir munyint la catalana que es deixar eixorcar sense dir "mu". I encara si posa bé votant segons quins colors. Mesells que devem per suportar vexacions tant evidents com certes manifestacions de ministre
+39
-0
Recepta equivocada: ja hem patit massa
Anònim, 16/06/2012 a les 13:59
El que avui no té lloc és aguantar per més temps l´actual dependència. A Catalunya no li convé seguir com ara. Hem de deslligar-nos de la sangonera española i plantar-nos pel nostre compte, que segur ens revifarem.
Senyor ministre, discrepo del seu diagnòstic, i precisament ARA ÉS EL MOMENT !! d´emprendre el vol. Bye...
+38
-0
Sapin is misery. Long life Free Cagtalonia
Anònim, 16/06/2012 a les 13:59
Agregació d'esforços? No ho diu pas dir per Espanya. Quina colla de paràsits, robant els catalans i pidolant a Europa. Els catalans volem ser interdependents, tant com ho són la resta de pobles lliures, però sense intermediaris feixistes i autoritaris com vosaltres. Sou els espanyols els fatxendes orgullosos que no voleu reconèixer que us esteu enfonsant per moments. Adéu Espanya. Tant de bo mai no t'hagués conegut.
+1
-41
Al de las 13:49
Anònim, 16/06/2012 a les 14:00
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+42
-0
Els catalans us coneixem massa. I ara també us coneix el món
Anònim, 16/06/2012 a les 14:01
Governs espanyols = mentiders estafadors i ineptes.
+47
-0
Interdependència
Jefferson, 16/06/2012 a les 14:02
Doncs això, Sr. Fdez-Diaz, volem ser "interdependents" nosaltres sols, com persones grans.
+36
-0
Ho tenim claríssim...
Trinxaire, 16/06/2012 a les 14:15
convé que "a Catalunya, alguns ho tinguin clar". Ho tenim claríssim. Foteu-vos el vostre projecte col·lectiu on us hi càpiga. Ramon Tremosa també ho té clar : "Jo estic convençut que ara és el moment d'anar-nos-en".
VISCA CATALUNYA LLIURE!!
+37
-0
...
Anònim, 16/06/2012 a les 14:17
Però que diu aquest inútil? Qui collons voldria anar amb ells?

Qui vol formar part d'un país rescatat, arruïnat, intervingut i en fallida com ells?

Qui vol formar part de l'estat del 22% d'atur, del 40% d'atur juvenil, del 20% de pobresa infantil, del 500 de prima de risc, del president anant a veure el futbol a la pitjor crisi econòmica que es recorda, de Bankia, dels mentiders, del postfranquisme i del Real Madrid?

Es creu que som idiotes? marxem d'aquí, tonto el último!
+29
-0
heil main fürer!!!!!
exterminador, 16/06/2012 a les 14:26
Amb una paraula....SÁTRAPA.
GENOCIDA DE DRETS,DICTADOR,AL ASSAD DE BAIXA ESTOFA,PORTA'M VEU DEL PENSAMENT ÚNIC,PENQUES,ABUSANANOS...RESUMINT: mitjamerda amb corbata.
+37
-0
És culpa nostra
Araki, 16/06/2012 a les 14:29
La confusió del ministre espanyol de la Policia és certament culpa nostra, dels demòcrates catalans, per no parlar clar. És un dels nostres grans vicis col·lectius i cal penedir-se'n. Per això, li ho explico, Sr. Ministre: quan diem "nosaltres sols" en realitat el que volem dir és "nosaltres sense Espanya". Ara segur que ho entèn: com nosaltres, 192 estats més al món i innumerables nacions, que tampoc no volen saber-ne res del seu "proyecto común".
+35
-0
Projecte comú
Anònim, 16/06/2012 a les 14:39
Renunciant a la nostra llengua i sense dret, ni tant sols, a un estatut de segona divisió B. No gràcies!
+37
-0
Pam i pipa
Anònim, 16/06/2012 a les 14:45
Malvolgut sr. Fernández Díaz, ara que ja deu viure més a Madrid que a Barcelona aprofiti per quedar-s'hi definitivament i vingui de vacances a la Catalunya lliure i independent que estem a punt de construir, on hi trobarà un País meravellós. Tot això si és que a l'Estat li queden prou diners per pagar-li un sou després de la castanya que es fotran.
+26
-0
Español!
k-tut, 16/06/2012 a les 15:10
Español de merda, no renuncies pas a la independència de la merda d'España, oi que no?. Temps enrere t'haurien penjat dels collons cap per avall per traidor! Ves-te'n a España. Deixeu-nos en pau, no volem saber amb vosaltres, sou España, sou misèria i pobresa, sou una merda, i tothom, tot el món així us considera, encara que us creieu una superpotència és el que sou: UNA MERDA ESPAÑOLA. ADEU.
+31
-0
pero a quien quiere engañar este hombre?
Anònim, 16/06/2012 a les 15:14
el govierno español genera confianza? no te lo crees ni harto de vino, os están dando de vuestra propia medicina atontao! españa exprime a cataluña, y europa exprime a españa, ahora europa tiene a españa donde queria, a sus pies. Los europeos están mas que hartos de la chuleria española.
+5
-9
estigueu alerta
NS!, 16/06/2012 a les 15:21
els escamots tornaran a donar una lliçó quan arribi el moment
+19
-0
VISCA L'ESTAT CATALÀ!!!!!!!!!!!
Anònim, 16/06/2012 a les 15:36
//*//
+17
-0
Imperialisme i colònies
gat escaldat, 16/06/2012 a les 15:48
El que ha passat a la història és l'imperialisme, ja no haurien d'existir les colònies.
+12
-0
Només els queda la "MENSTRUOSA"…
Anònim, 16/06/2012 a les 15:51
…i aviat ni aixó.
+17
-0
PP I PSOE GENOCIDES!!!!!!!
Anònim, 16/06/2012 a les 15:57
//*//
+20
-0
I TANT
Anònim, 16/06/2012 a les 16:07
I tant que ho tenim clar, clarissim diria jo, INDEPENDÈNCIA JA!
Es clar que els ecspañoles no volen ni sentir-ne parlar, qui els hi pagaria el rescat amb interessos i el corredor central?, a mes de mantenir-los, entre d'altres....
Va home, mes clar impossible, adéu ecspaña!
INDEPENDÈNCIA ||*||
+17
-0
Gàvia del Portal de Mar. Barcelona
Gral Moragues, 16/06/2012 a les 16:28
Venint d'un membre del govern amb el que els esdeveniments succeeixen en sentit contrari del que asseguren és una gran notícia. L'únic dubte és quan.
+19
-0
Sols?
ramonsp, 16/06/2012 a les 16:34
És que no volem anar sols enlloc, sr. ministre. SDom molts i molts els que volem anar a tot arreu amb Europa i depenent de Brusel·les. I el que no volem és haver d'anar pel món amb un estat espanyol que ens escanya fins a l'extenuació.
+17
-1
Genocides
Segadors, 16/06/2012 a les 16:34
Aquesta opinió del PP és una opinió del hereus del franquisme, dels enemics de Catalunya, dels promotors de la catalanofòbia, dels espoliadors, dels imperialistes castellans, dels partidaris de la maquinaria del estat esPPanyol contra la Nació Catalana, dels que practiquen sistemàticament el genocidi cultural i lingüistic contra el català. !!ELS PATRIOTES CATALANS VOLEM L'ESTAT PROPI!! !!FORA ESPPANYA!!
+18
-1
Despres de la crisis si ?
Anònim, 16/06/2012 a les 16:41
Aixo vol dir que despres de la crisis , si que sera el moment ? aixo vol dir que l´unic impediment es la crisis ?

Fins i tot els del PP s´ens estan tornant independentistes
+8
-1
INDEPENDÈNCIA!
Anònim, 16/06/2012 a les 16:45
"espanya genera confianza",de que?ja s'ha dit que els diners no es donarien gratis,s'enviará una comissió de seguiment europeu,des de europa li estan donan mès pressió per retallar mès,etc...,i torno a dir,diu que "espanya genera confianza"?,això deixant de banda la prima de risc,el deute,etc....
per un altre banda "convé que a catalunya alguns ho tinguin clar",be això en qualsevolracó del mon es una amenaça.
i per respondre a l'anonim de les 15:14,es cert,europa l'esta donan lo mateix que anosaltres els espanyols ens dona,pero saps que passa a causa de tota això de la crisis?que si ja estem soportant els catalans per part dels espanyols molt abans de la crisis ara amb les exigencies d'europa ens fará pagar lo que ja estem sofrint per l'estat espanyol i lo que fa pagar europa a espanya pagarem part d'aquest sofriment,es a dir,el doble de lo que ja estem sofrint,i CIU ENTRE ELLS EL CAMÍ A LA INDEPENDÈNCIA COM SI FÒS UNA REUNIÓ D'AMICS,I FORA DE LA REUNIÓ D'AMICS DE MANETES AJUDANT AL PP,mès o menys com va dir l'URIEL BERTRAN,el meu paisá de badalona,conclusió:
sino volem que espanya ems arrosegui mès val que encetem ja el camí fins a la independència.
AH IMPORTANT,ENS HA COMPARAT AMB EL GRUP TERRORISTA ALS INDEPENDENTISTES AMB EL BRAÇ POLITIC SINN FÉIN,BE POT SER SOC MAL PENSAT PERÒ POT SER ES REFERRIA A ERC,PARTIT AL CUAL VOTO,QUAN ERA TERRA LLIURE.


CAP A LA INDEPENDÈNCIA!!!!!!!!!!!!!!!!
+17
-0
I tant que sí
Damià el cartoixà, 16/06/2012 a les 16:56
Aquest serà el nom del teu partit? "Nosotros solos".
Perquè em fa la impressió que us quedareu més solets que la UNA.
INDEPENDÈNCIA JA.
I parlant d'Història, sabies que volien els de NOSALTRES SOLS?
+18
-0
el que ha passat a la història és el colonialisme
Anònim, 16/06/2012 a les 16:57
i també ha passat a la història anar cap al precipici de la mè d¡Espanya.
I de sols, res de res. Anem junts amb tots el pobles lliures d'Eurpopa i del món
+16
-0
Des del poble d'en Daniel Cardona
Jordi B., 16/06/2012 a les 17:07
Des de Sant Just Desvern, poble d'en Daniel Cardona i Civit, desitgem a aquest subnormal d'en Jorgito que Déu li conservi la vista molts anys, i de pas a tots els ecspanyols de pro.

No veureu les hòsties venir fins que les tingueu ben bé a sobre. I que us aprofitin (o no).
+23
-0
Sempre és temps per la llibertat de qualsevol Poble
Anònim, 16/06/2012 a les 17:11
Caram! Un ministre espanyol d'Interior "perdent el temps" parlant de la independència de Catalunya amb la de problemes que té Espanya. Doncs sí que estan amoïnats. I això que diuen que som quatre gats.
+18
-0
Els catalans que volen saber, de la cultura Catalana, en “La edad de Oro” de la cultura castellana, que no s`el perdin.
Cartanya, 16/06/2012 a les 17:25
Llegiu els llibres d`en Jordi Bilbeny, i el d`en Lluis Mª Mandado i Rosell: “El Quixote va esborrar el Quixot”, es una obre caudal (solament els intel•ligents la podran gaudir) per entendre la farsa del 500 anys del que ells diuen Espanya. Demostra que avui amb ple segle XXI, la censura i la inquisició encara funciona, com es natural de una manera mes civilitzada, però en Bilbeny que treballava a la Universitat,donant classes de historia, desprès de tot lo publicat, ja no i treballa, i aquí i han intervingut tan les mans negres Espanyoles com les Catalanes. Llegiu-lo i ja m`ho direu.
+18
-0
les colonies
Anònim, 16/06/2012 a les 17:36
A les colonies d'escaya fa dos segles que els hi deien lo mateix. No os convé independitzaros. No es que estiguin massa be però millor que ser una colonia escanyola o deu ser.
Es una vergonya que els castellans facin lo que volen amb Catalunya.Els reponsables son els mals politics que hi han
+19
-0
les colonies
Anònim, 16/06/2012 a les 17:38
A les colonies d'escaya fa dos segles que els hi deien lo mateix. No os convé independitzaros. No es que estiguin massa be però millor que ser una colonia escanyola o deu ser.
Es una vergonya que els castellans facin lo que volen amb Catalunya.Els reponsables son els mals politics catalans que hi han
+18
-0
Convé que alguns ho tinguin clar
Anònim Barcelona, 16/06/2012 a les 17:45
"Convé que alguns ho tinguin clar"...Més clar impòssible, segons aquest personatge, les majories no han de decidir pas el seu futur...Només alguns, és a dir, els immobilistes i els botiflers de sempre...Que evidentment no són majoria...
+24
-0
Això és el que voldríes penjat!
Anònim, 16/06/2012 a les 18:03
El que està a punt d'acabar és Espanya, Catalunya en canvi te per davant un gran futur en llibertat. Sabem que et pesa Jorgito, però afortunadament per a nosaltres és el que hi ha.
+24
-0
s, ha acabat
ANTON, 16/06/2012 a les 18:07
Gamarus, nosaltres per desgracia mai em an.nat sols, sou vosaltres els que ho feu, ames, de quin projecte comú em parle voste, del que jo et robo i tu et deixes robar, del que jo et destrosso la llengua i tu a parlar castella,del que les obres publiques les faig a l´espanya castellana i vosaltres us pagueu les vostres, etc etc..... voste es creu que seguirem sempre sent idiotes.
+16
-0
Il·lús...
Anònim, 16/06/2012 a les 18:09
D'il·lusions també es viu! això és especialment cert pels quixotescos espanyols, que tant gaudeixen d'enganyar-se a ells mateixos... els cal un bon psiquiatra.
+25
-0
Per sota del coeficient intelectual normal
Anònim, 16/06/2012 a les 18:14
Prima de RISC a 540 punts i els governats espanyols neguen les indicacions del FMI.
Amenacen com Grecia. Si s¡enfonsa Espanya a la merda la U.E i Catalunya. pero no serà aixi. A la merda Espanya de la peseta i Catalunya serà al Euro amb prima de risc = 0.

Aquest paios no tenen ni la tercera part de capacitat dels catalans.
+21
-0
Il·lús...
Anònim, 16/06/2012 a les 18:26
D'il·lusions també es viu! això és especialment cert pels quixotescos espanyols, que tant gaudeixen d'enganyar-se a ells mateixos... els cal un bon psiquiatra.
+2
-31
Ni con crisis ni sin crisis
Anònim, 16/06/2012 a les 18:32
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+2
-29
Ilusos...
Anònim, 16/06/2012 a les 18:33
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+3
-35
Independencia= indigencia mental
Anònim, 16/06/2012 a les 18:34
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+21
-0
A Catalunya ,només gent que s´estimi aquesta terra
Anònim, 16/06/2012 a les 19:19
Tots aquests que esteu en contra del que és natural ja us ho trobareu.
Aneu a viura a la vostra terra estimada, si coneixes com us dieu i quina és la vostra feina no us contractaria mai a la vida haviam si així us arruinesiu.
+30
-0
Molt clar
Anònim, 16/06/2012 a les 19:21
Doncs jo tinc molt clar que si no fugim d'aquest país de pandereta i toreros, ens veurem arrosegats al precipici amb aquesta colla d'inútils que gobernen.
Independència o anem a la merda.........
Per mi que hi vagin sols.
+32
-1
Gilipolles
Anònim, 16/06/2012 a les 19:38
El que has de tenir clar tú, gilipolles, és que fotrem el camp d'Espanya, us agradi o no.
+24
-1
Però què hem fet?
Montserrat, 16/06/2012 a les 20:05
Algú em pot dir què hem fet els catalans perquè no podem tenir un estat independent propi....com tenen la majoria de nacions del món?????????
PP: el seu maxim objectiu és fer desapareixer la nació catalana....no ho hem d'oblidar ni un segon!!!!
Independencia...i ens lliurerem d'aquests sapatres!!!!
Ja triguem massa!!!
+0
-20
MIRAR BIEN LA FOTO..
Anònim, 16/06/2012 a les 21:13
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+17
-1
VISCA L'ESTAT CATALÀ!!!!!!!!!!
Anònim, 16/06/2012 a les 21:33
//*//
+18
-1
LA CRISI SOU VOSALTRES ELS ESPANYOLS!!!
Anònim, 16/06/2012 a les 22:41
VISCA CATALUNYA LLIURE //*//
+16
-1
Ara toca
XX, 16/06/2012 a les 23:06
Tenint en compte que sempre menteixen quan fan declaracions, si surten a dir això és que ara toca.
+16
-1
bye bye
moragues, 17/06/2012 a les 00:03
estan acollonits veuan que aixo caura pel seu propi pes i els tocara treballar,que dura es la vida eh lladregots fastigosos
+9
-1
El que era ZP i els seus ara és Rajoy i els seus.
Observant, 17/06/2012 a les 00:14
Aquest home no ha entès res...que no volem anar sols, farem el possible per anar amb els europeus però sense haver de passar per Madrid. Sense el llast d'Espanya.
+1
-2
Anònim, 16/06/2012 a les 21:13
Serenor, 17/06/2012 a les 00:16
Tu también tienes IP, así que ve comprando baselina por si acaso.
+13
-1
GENERAL MORAGUES
coriolá, 17/06/2012 a les 00:34
PERMETREU QUE EN TORNIN A ESCUARTERAR I PENJIN LA MEVA TESTA AL PORTAL DE MAR ?.
ENDAVANT I VIA FORA!!!!!.
PER SANTA EULÁLIA!!!!!.
+16
-1
GRÀCIES PP I PSOE PER ENFONSAR ESPANYA!
Anònim, 17/06/2012 a les 00:37
VOLEM PASSAPORT CATALÀ!!!!!!!!

ANAR PEL MÓN AMB PASSAPORT EJPANOL FA MOLTA VERGONYA!!!!
+13
-2
La "interdependència" és la negació de la independència
Blai, 17/06/2012 a les 01:01
Sr. Fernández. Compti els nous estats que s’han format en el món, oimés a Europa, del 1945 ençà. Si Eritrea, Croàcia, el Sudan del Sud... han reeixit en la secessió, per què no Catalunya? Nosaltres Sols, com Estat Català, eren partits separatistes que van lluitar durament per la independència de Catalunya, són la seva glòria. La interdependència és la negació de la independència, de la sobirania, de la llibertat nacional, de l’estatalitat.
+15
-1
Sense títol
DURRUTI, 17/06/2012 a les 03:07
Amb governants així,no caldrà proclamar cap independència...!!! Ells mateixos s´enfonsen sols i nosaltres marxarem d´una p... vegada. Són la vergonya d´Europa...!!! Adios Jorge...
+15
-1
si bwana
cat, 17/06/2012 a les 10:00
hi haura lloc per la independencia quan to ho diguis espanyolarro fastigos
+7
-0
ALLÒ QUE MOLTS VOLDRIEM PODER FERR AL NOSTRE PAIS
Anònim, 17/06/2012 a les 12:47
Els grecs han sabut crear una opció politica que els permet enfrontarse al MODEL DE L'EUROPA DEL CAPITALISME LIBERAL encarnat pels partits conservadors, liberals, "cristià"-democrates, socialistes, eurocomunistes,...I apoiat pels EE.UU.
L'EUROPA SOCIAL TE AVUI UNA ESPERANÇA EN EL BRESSOL DE LA DEMOCRÀCIA !!!!
Que triomfi i sigui el NOSTRE MODEL I EXEMPLE
+8
-0
La independència és la plenitud nacional plasmada amb l'estatalitat sobirana
Blai, 17/06/2012 a les 17:22
La independència política vol dir valer-nos per nosaltres mateixos; ser responsables dels nostres actes; no dependre d’altri; caminar tots sols sense crosses, ni males companyies que cada any ens roben 22.000 milions d’euros. És la situació més òptima i harmoniosa a què pot aspirar qualsevol nació del món.
+6
-0
El CIRCO DE LOS HORRORES
M. Planos de Marte, 17/06/2012 a les 17:32
El Gobierno de el Mariano es el circo de los horrores. Para poder descansar sacan en el intermedio, el còmico a decir chorradas, que tiene el cargo de M. del Interior.
( Acuérdense Uds. que actuan en SU país de pandereta, peineta y torturan tanto a animales como personas.
Se creen actores y no son nada màs que pobre gente, intelectualmente hablando.
+4
-0
Fora franquistes de Catalunya!!
Anònim, 17/06/2012 a les 22:56
Té raó, ara toca el "Colons nazis, go home! "
+3
-0
Fora franquistes de Catalunya!!
Anònim, 17/06/2012 a les 23:01
Té raó, ara toca el "Colons nazis, go home! "
+2
-0
Més bé sols que tan mal acompanyats !
Anònim12, 17/06/2012 a les 23:08
Sap què Sr. Fernandez, val més anar sol que molt mal acompanyat.
I vosté ja deu saber de qui es tracta, oi?
Perquè anar amb una companyia com la que representa
no porta enlloc: mal tracte, ofenses, mentides, insídies,
incompliments de pactes i de pagaments, opressions, catalanofòbia persistent, robatori continuat i perpetu.

De veritat pot arribar a creure que amb una tal companyia
no és molt millor anar sols per a poder estar al concert de les Nacions en què si no haguessin estat pels espanyols
Catalunya no hauria d'haver-ne sortit mai.

Faci's-ho mirar, porta el pas canviat i moltes lleganyes
als ulls per no veure que els espanyols mai no voldran comprendre els catalans i els catalans, després de més de 300 anys de mala companyia obligada per força, estem decidint ja des d'ara que no volem ser espanyols.

No s'esforci en mentir, res del que digui serà escoltat
pels catalans i menys d'un PP que es va negar a votar al Congrés en contra dels assasinats del franquisme.

El seu partit està tocat, molt tocat, de democràtic (y esto que es ??), no té ni el folre.

Visca l'Estat Català !!
Fora mentiders, opressors i botiflers !!

Salut i independència !!
+1
-0
sols?
Anònim, 18/06/2012 a les 09:55
Tu no has siguat mai part dels nosaltres.
Tu has sigut i ets part "D'ELLS". Dels que no es volen integrar, dels que volen el català com a "folcklore", etc.. etc..
Que quedi ben clar.

Així són les coses.
+1
-0
INDEPENDENCIA
Anònim, 18/06/2012 a les 11:06
PRO SI HI HA LLOC PER EL EXPOLI, PEL EMPOBRIRSE, CUAN UN ESTATT NO FUNCIONA ES TENE QUE PENDRE DECISSIONS, QUE ALGUNS NO AGRADARÁ, EL MILLOR PER CATALUNYA I PER LA SEVA GENT ES L'INDEPENDENCIA, SI VOSTÉ NO HO VOL VEURE ES EL SEU PROBLEMA
EL POBLE TÉ QUE DECIDIR SI VOL SER UN PAIS INDEPENDENT I NO ELS POLITICS DE TURN
+1
-0
INDEPENDENCIA