Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

L'elefant que va matar un rei

| Actualitzat el 10/06/2012 a les 23:59h
Arxivat a: Nació.cot
Ahir, l'exhibició patriòticofutbolística va anar a càrrec del príncep Felip i la seva esposa. Tots dos van protagonitzar la feina del realitzador espanyol, que va estar atent a les seves ostentoses gesticulacions cada vegada que la selecció no nacionalista marcava o n'estava a punt. Tots dos s'aixecaven, alçaven els punys, cridaven... Tot plegat, una actuació ben esforçada.

Queda clar que ha començat el relleu. De cop, tot l'aparell propagandístic ha abandonat el rei vigent i concentra els esforços en elevar la rellevància pública de la parella successora. Ja no hi ha compassió per Joan Carles I, que s'esforça en va per mantenir-se dempeus durant tota la desfilada de les forces armades del seu país. Quan intenta viatjar per Sudamèrica, com abans, es troba que les cròniques dels diaris que sempre l'havien adulat ara destaquen que s'equivoca en els discursos i que manté un equilibri precari amb el bastó.

Quaranta anys de culte a la personalitat s'han evaporat i deixen al descobert un personatge patètic sobre el qual el món només sap que va matar un elefant. Un home incapaç d'entendre que la seva impunitat ha quedat destruïda pel ridícul. No fa pena, però sí angúnia.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+33
-19
Internacionalitzem el cas Català
Els catalans no tenim rei, 11/06/2012 a les 00:03

http://www.youtube.com/watch?v=nMCxUD0omYo

CATALONIA IS READY FOR INDEPENDENCE
Difonguem per la xarxa el nostra missatge, busquem altaveus per al nostra missatge de llibertat, busquem comprensió i aliats arreu.

FREEDOM FOR CATALONIA
+25
-33
Cot, Mande Firmes! Viva España!
Timbaler, 11/06/2012 a les 00:15
Benvolguts Cot i parròquia, demà penso agafar el cotxe. D' aquí no gaire em toca fer la revisió. Ep! Però encara ho tinc en garantía.
+22
-34
Vas progressant, Cot
Anònim, 11/06/2012 a les 00:20
No solament segueixes amb interès la trajectoria del equip de futbol d'Espanya sino que mantens el teu Rei al pensament mentre ho fas. Enhorabona.
+20
-13
el segion marit de...i el sogre de...
Anònim, 11/06/2012 a les 00:28
A mi com que el futbol no em diu res,no he pogut veure les imatges del segon marit de la Leticia Ortiz cridant i animant a uns jugadors de futbol que seleccionen amb criteris de lloc de naixement o de document d'identitat oficial.
Però sí que és cert que el sogre d'Urdangarín és conegut al món per matar a un elefant.Abans el coneixiem només a Europa per matar ossos a Romania...
+11
-7
classe de català pel que no progressa
Anònim, 11/06/2012 a les 00:31
Al de les 00:20.
Pren nota que no s'escriu "del equip de futbol" sinó "de l'equip de futbol".
A veure si progresses...
+23
-20
Fitxatge d'estiu al Nació Digital
Berenguer, 11/06/2012 a les 00:38
Enhorabona Salvador Cot, pel fitxatge d'en Víctor Alexandre:
http://www.naciodigital.cat/opinionacional/noticiaON/3821
+25
-13
FelipVI????Nooooo
Anònim, 11/06/2012 a les 00:53
Jo no vull saber res dels hereus de Felip V
+18
-12
Catalonia Next State in Europe 2014
Anònim, 11/06/2012 a les 00:56

http://www.youtube.com/watch?v=Es3oRLUAIjE&feature=related

After almost 300 hundred years after the violent and bloody dissolution of the Catalan Corts by Spain and France, Catalonia is still being treated as a colony by Spain. Today Catalonia have the dubious honor of maintaining the highest tax in the EU. Not only that but besides paying taxes the money never goes back to Catalonia. Spain and Spanish nationalism seem to don't understand Catalonia is a nation ( as stated on the constitution) and they constantly attack the language of Catalonia, it's traditions, history and economy. It's time for a change.
+15
-38
Yo tb quiero.
Anònim, 11/06/2012 a les 01:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+23
-11
Títol genial
Marcel., 11/06/2012 a les 01:20
Molt encertat l'article i molt ben trobat el títol.
+15
-9
Uganda??
Jordi de Bagà, 11/06/2012 a les 02:04
Primer Botswana i ara Uganda.

De Guindos a Mariano. Mariano Mariano, donde está Uganda?, coño, al norte, al norte...............
+11
-10
Encara sort
Anònim, 11/06/2012 a les 03:52
Valguem Déu quina tribu ens envolta. Encara sort que no en som encerclats del tot per ells amb el Mediterrani que ens aireja i, a un pas, l'Europa culta per a desintoxicar-nos.
Aquestes comèdies, d'altra banda, els les deixarem totes per ells. Se'ls adiuen.
+23
-8
L'elefant i la Fundació Príncep de Girona
Milletopoulos, 11/06/2012 a les 07:35
No sóc gens partidari de la Pastoret mediàtica (la sòcia catalana de la Brunete med.) però he de reconèixer que alguna vegada, com avui en Cot, hi toquen quarts i hores.

Malgrat tot, CIU, i per tant fidel infanteria de la Pastoret, tenen creada i controlada una fundació a Girona a major glòria del príncep de les Aspanyes.
+14
-7
A rey morido rey ponido
Jordi M, 11/06/2012 a les 08:04
Quatre anys enrere, també Eurocopa, també Espanya-Itàlia. Els no-nacionalistes van enfocar el partit com la revenja del cop de colze al nas de Luis Enrique. Tot Espanya era un clam no-nacionalista. Òbviament, la retransmissió no-nacionalista de la televisió no-nacionalista va començar amb un primer pla del no-nacionalista Juan Carlos, que simbolitzava aquell clam no-nacionalista alhora que el capitalitzava. Només quatre anys enrere! Però, atenció, que si ens van vendre la cabra Juan Carlos ara ens vendran la cabra Felipe amb major facilitat. El procediment serà el mateix: unanimitat en la llepada de cul i repressió de la crítica. I comprarem la cabra perquè, en definitiva, l'annus horribilis del pare no és perquè els republicans pintin un cagarro sinó perquè el PP d'Aznar li té unes ganes de no dir perquè el troba, amb raó, parasociata.
+9
-20
vaja vaja
Anònim, 11/06/2012 a les 08:08
Home Cot, que vostè critiqui a algú per "exhibiciosnisme patriòtic" és com Hannibal Lecter es queixes per que el Big Mac estigués "poc Fet".
S'ha llevat avui una mica hipòcrita, vostè...
+17
-6
Sort que ells no són nacionalistes!
Jordi M, 11/06/2012 a les 08:17
Senties la retransmissió del partit a qualsevol ràdio espanyola i pensaves: menys mal que no són nacionalistes! Si fossin nacionalistes igual anirien amb pistoles per disparar contra els jugadors rivals.
+16
-8
de mal a pitjor
monarquic, 11/06/2012 a les 08:46
Del foc a les brasses, si el Rei per tu ara es poca cosa, menys es el principet i la seva companya la princesa Leti. Estem ben arreglats si la Leti ens te de solucionar algun problema, vaja trepa.
+5
-16
sort que ells no son nacionalistes
Anònim, 11/06/2012 a les 09:08
Curiós argument.
Acusem a altres d'allò que som nosaltres.
Doncs si "ells" són nacionalistes ja tens un mirall en el qual mirar-te per que "vosaltres" sou iguals o pitjors
+3
-6
Coincidencia
RURAL, 11/06/2012 a les 09:43
El que ba salva l'honor dels españols un POLAC no de Polonia de Catalunya.
Hara els nazionalistes españols ens respectaran mes????,als catalans (polacs)
+9
-5
No som precisament nosaltres, els que amaguem el nacionalisme!
Jordi M, 11/06/2012 a les 09:51
Curiós contraargument. Curiós i absurd. 'Acusem a ells del mateix que sou vosaltres'. No, home, no. Justament al contrari. Acuso els espanyols de pretendre no ser com nosaltres. Acuso els espanyols de pretendre's no nacionalistes. Acuso els espanyolistes -botiflers inclosos-, de pretendre ser no nacionalistes. I per tant té tot el sentit del món remarcar que sí que ho són. Encara que, amb franquesa, més que el pretès no nacionalisme dels espanyols, l'enemic a batre durant tots aquests anys ha estat l'encara més ridícul pretès no nacionalisme dels botiflers progres. Aquella pretesa ciutadania del món. Aquell pretès cosmopolitisme perquè, és clar, aquí, si es contraposava nacionalisme espanyol versus nacionalisme català tenien les de perdre. I és clar, que el catalanisme polític és nacionalista. Bàsicament perquè tothom és nacionalista.
+32
-7
El rei de Castella és el rei dels castellans de la nació castellana.
MIK., 11/06/2012 a les 09:55


L'ESTAT CASTELLÀ CONSTRUÏT AMB VIOLÈNCIA PELS CASTELLANS ÉS CAN PIXA. ELS DIRIGENTS DE CASTELLA SÓN ELS CAMPIONS DE LA INCOMPETÈNCIA. FAN PENA, FAN ANGÚNIA, FAN LLÀSTIMA. ALLUNYEM-NOS-EN D'UNA MERETRIU VEGADA.

ELS CATALANS NO SOM CASTELLANS.

"CATALONIA IS NOT CASTILE". CATALÀ A L'ATAC.

CAP A LA INDEPENDÈNCIA...I MÉS ENLLÀ.



+12
-6
Xiulem Felipe Borbón
Anònim, 11/06/2012 a les 11:17
Els caps d'estat de la nació espanyola, fundada el 18 de juliol de 1936 mitjançant la violència de la guerra civil, l'ajuda de Hitler-Mussolini i la matança de 200000 civils:
1. Francisco Franco 1936-1975
2. Juan Carlos Borbón 1975-2012
3. Felipe Borbón 2012-?

Els presidents de la nació catalana, restaurada democràticament el 14 d'abril de 1931 després d'haver estat ultratjada per la violència de la monarquia absoluta dels borbons, i sempre elegits democràticament excepte quan en les condicions de l'exili es van seguir les normes legals de successió del president en cas d'emergència:
1. Francesc Macià 1931-1933
2. Lluís Companys 1933-1940
3. Josep Irla 1940-1954
4. Josep Tarradellas 1954-1980
5. Jordi Pujol 1980-2003
6. Pasqual Maragall 2003-2006
7. José Montilla 2006-2010
8. Artur Mas 2010-?

Ara només falta saber quan la Generalitat recuperarà finalment la sobirania que li fou usurpada el 1714, i que va voler recuperar el 1931 però només va aconseguir un estafatut, amb el qual només podem sobreviure amb prou feines i treballs, inclús després del retorn de l'exili provocat pel fundador de l'actual estat espanyol, Francisco Franco, i d'una reforma democràtica que va ser totalment insuficient i mai no ha portat ni portarà al reconeixement del dret a l'autodeterminació.
+16
-3
Patriotes ?
Anònim, 11/06/2012 a les 11:51
I que feu tants catalans mirant, opinant i gaudint ( inclòs el Salvador Cot ) de la sel.lecció dels lladres que deixen la nostra gent gran morir-se alls passadissos dels hospitals o els nostres fills sense estudis de qualitat i escanyant-nos a tots cobrant autopistes.
Carai ... així no anirem pas gaire lluny. Ells si que en som de nacionalistes, però vosaltres teniu mol poc de patriotes. Quin País el nostre.
+3
-4
el rei
Anònim, 11/06/2012 a les 13:56
Personatjes com aquest. Solament per ser rei de Castella es pot dir alguna cosa. Lo demès un riícul total de persona.
Que dirá la historia d'aquest paio?. jo imagino. No pot está gens orgullós.
+4
-2
Diu que ja estarien pels 26 esconara s
Jordi M, 11/06/2012 a les 14:20
Patriotes també m'està bé. Nacionalistes, patriotes. Fins i tot et compraria l'expressió salvapàtries, que tant us agrada de fer servir pejorativament. La deriva botiflera de l'antifranquisme progre va dur-los a substituir mecànicament Franco per Pujol però mantenint el mateix no a tot. Així doncs, com que Franco es definia com salvador de la pàtria (espanyola), qualificant els nacionalistes catalans de salvapàtries s'estava equiparant l'intent de redreçament nacional català amb el franquisme. I d'aquí a Ciutadans només hi havia un pas. El PSC ha fet molt de mal a Catalunya però el mal sobreviurà al propi PSC (continuen baixant).
+14
-4
Catalonia Next State in Europe 2014
Anònim, 11/06/2012 a les 14:30

http://www.youtube.com/watch?v=Es3oRLUAIjE&feature=related

After almost 300 hundred years after the violent and bloody dissolution of the Catalan Corts by Spain and France, Catalonia is still being treated as a colony by Spain. Today Catalonia have the dubious honor of maintaining the highest tax in the EU. Not only that but besides paying taxes the money never goes back to Catalonia. Spain and Spanish nationalism seem to don't understand Catalonia is a nation ( as stated on the constitution) and they constantly attack the language of Catalonia, it's traditions, history and economy. It's time for a change.
+5
-11
En negre de Banyoles
Anònim, 11/06/2012 a les 17:39
Desenes d'anys amb un negre disecat en un museu de Banyoles, i de Bostwana!. Això sí que va ser un gran ridícul.
+4
-16
Que penita me dais. . . .
CATALONIA IS SPANAIR, 11/06/2012 a les 17:42
QUE TRISTE QUE NO HAYA AQUI NINGUNA MENCION AL SEPTIMO TRIUNFO DE RAFA NADAL EN ROLAND GARROS.


CLARO, COMO NO SALE CON LA SEÑERA SINO CON LA BANDERA DE ESPAÑA. EN CAMBIO, UN DESGRACIADO EN MEJICO, QUE NO LO CONOCE NI SU PADRE, SI LO HACE, MERECE UN EXTENSO ARTICULO
+2
-2
Podrits d'autoodi
Jordi M, 11/06/2012 a les 18:15
Algú que escriu des d'un autoodi català com el del comentari sobre el negre de Banyoles segur que deu considerar que Catalunya és Espanya de manera que, segons el seu criteri, aquell ridícul també el va fer Espanya.
+3
-11
Se ha pasado tres pueblos...Señor Cot...
XxX, 11/06/2012 a les 19:11
Pero...mire...una buena noticia...el Timbaler ha vuelto a su sección...algo es algo...
+2
-1
Aquell no era el Príncep
Francesc Ametller , 11/06/2012 a les 19:31
Aquell que hi havia al camp de Gdanks no pot ser considerat el príncep de Girona (ni de Asturias) duc de Montblanc, comte de Cervera ni senyor de Balaguer i el motiu era proper i clar el seu matrimoni desigual amb la donota que tenia al costat. El "legítim successor de la dinastia històrica" que estableix la Constitució de 1978 és el compleix les normes de la dinastica història, inclosa la pragmàtica de 1776 de Carles III que aparta del tron i dels títols de l'hereu, els membres de la casa reial que fan matrimoni desigual.

El veritable príncep de Girona és Sa Altesa Reial l'infant don Carles de Borbó Dues Sicílies que es veu forçat a utilitzar el títol de duc de Calàbria però a qui els súbdits informats de Castella i Aragó rendim lleialtat.

Catalunya per Don Carles!
+1
-12
Que penita me dais . . .
CATALONIA IS SPANAIR, 11/06/2012 a les 20:10

http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/2-societat/5-societat/549406-transit-cobra-la-primera-multa-pel-novullpagar.html



EXTRA EXTRA, MAS BUENAS NOTICIAS FINANCIERAS PARA ESPAÑA

YA SE ESTAN COBRANDO 100 EUROS POR MULTA DE LOS FRIKIS DE LOS PEAJES. EL DEFICIT CATALAN SERA COSA DEL PASADO
+4
-0
LA MASCOTA - Que penita me dais . . .
Anònim, 11/06/2012 a les 20:13
Ostres companys, ja tenim la mascota aquí!
+1
-0
Indiferència
Anònim, 11/06/2012 a les 20:38
Hi ha una manera fàcil d´acabar amb la mascota: no puntuar els seus comentaris. Ni a favor, ni en contra. Indifèrència. I ja està
+0
-1
No, home, no
Anònim, 11/06/2012 a les 20:40
Francesc Ametller, no em facis riure , home. Tu vols que ens en treiem un de sobre i ens n´hi posem un altre? A quin segle vius, dit sigui amb tot el respecte...
+3
-5
Pujol
Anònim, 11/06/2012 a les 20:52
el rei ? doncs a mi em sembla més en forma que l´avi Pujol que el pobre ja repapieja , fins ara tothom li riu les gracies, fins hi tot els d´ERC que han perdut tot sentit de la realitat el proposen com embaixador per Europa quan no podria ser ni president d´un esplai de jubilats.
+2
-10
Culto a la personalidad ???
Anònim, 11/06/2012 a les 21:23
¿Que entiendes por culto a la personalidad? ¿lo de Juan Carlos te parece "culto a la personalidad"? ¿donde tienes el coco? ¿se te ha extraviado el coco? ¿has oido hablar de Kim Il Yong, de Stalin, de Hoxka, de Mao? ¿crees sinceramente que el Rey de España es equiparable a todos ellos? ¿pretendes ser un periodista serio, o un tio pa descojonarse?

Saludos a la Mascota
+2
-0
No tenen vergonya
Anònim, 11/06/2012 a les 22:07
El pitjor de tot es veure com es gasten els nostres calés fents viatges especials per veure un simple partit normal de pilota. No era pas una final, era un simple partit. Tots eren alli amb el seu seguici,havent fent vols especials i hostatjats en hotels de primera.Ens deien tot rient:
Però estrenyeu-vos el cinturó vosaltres !! que nosaltres som de casa gran