Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies. Accepto
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Rafael Ribó: «Volem aprimar? Aprimem el Defensor del Pueblo!»

El Síndic de Greuges desmenteix "categòricament" qualsevol relació sentimental amb la seva cap de gabinet i acusa a "la caverna" de persecució política

| Actualitzat el 08/06/2012 a les 22:45h

Galeria de fotos (Jordi Borràs)

El Síndic de Greuges, Rafael Ribó, a la seu de Nació Digital, a Barcelona. Foto: Jordi Borràs

Rafael Ribó (Barcelona, 1945) fa vuit anys que és Síndic de Greuges, el temps necessari per haver coincidit amb tres presidents de la Generalitat que, segons diu, l'han encoratjat a buscar projecció internacional. El Mundo l'acusa de viatjar massa i e-notícies de fer-ho amb algú amb qui hi té una relació sentimental. Ell nega ambdues coses i adverteix: "sóc Taure i no m'acovardeixo fàcilment". En donem fe des del primer moment en què ha tocat el timbre d'aquest diari, molt enfadat amb un article del director, però disposat a l'interrogatori...

- ... Doncs anem al gra. Vostè creu que si un alt càrrec promociona algú a partir d'una relació sentimental entra en un conflicte ètic, encara que tot el procés sigui legal?

- Del tot. Els nomenaments s'han de fer en base a criteris bàsics i objectius.

- Ja sap que se li atribueix justament aquesta circumstància amb Judith Macaya, la seva cap de gabinet...

- És absolutament fals, sense cap mena de contrastació. Es tracta d'una llicenciada en sociologia que entra el 2004 com a encarregada de totes les dades de l'informe anual, un càrrec no pas irrellevant. El 2006 passa a ser assessora de l'àrea social en base a un concurs i el 2009, per malaltia del responsable de comunicació i perquè marxa per raons familiars la responsable de protocol, ho fusionem, tot demanant a la Judith Macaya que ocupi aquest càrrec. Després, el 2010, presento un equip al Parlament on hi ha el Jordi Sànchez com a adjunt primer i, entre d'altres, també la Judith Macaya. I tot això és ratificat pel Parlament per unanimitat.

- No li preguntem sobre la legalitat de l'itinerari professional de la directora de gabinet, sinó per les motivacions del seu nomenament.

- És sorprenent que se'm demani per una dona i per cap dels homes. La capacitat de la senyora Macaya porta a que, després de dos anys i mig de treball, és promocionada a assessora. És encara més tard que assumeix les funcions actuals.

- Sí, però si vostè hi té una relació sentimental reconegui que...

- (Interromp) Jo desmenteixo categòricament qualsevol relació sentimental. Suposo que el que interessa a Nació Digital o a qualsevol altre mitjà és si el Síndic respecta la legalitat en els nomenaments i això està del tot contrastat en la documentació que aporta la Sindicatura.

- Un altre front de crítica és el que plantegen les informacions del diari El Mundo en el sentit que vostè ha realitzat una quantitat de viatges desproporcionada i incompatible amb el context d'angoixa social que comporta la crisi.

- El nombre de viatges són uns seixanta els darrers tres anys, que estan penjats a la web, com ho està el sou del Síndic. No hi ha cap altra institució a Catalunya amb aquest nivell de transparència. Pel que fa al nombre, són viatges de suport a institucions més febles sota els criteris del Consell d'Europa, o per cooperació directa, com en el cas dels Balcans. També poden ser per raó de relacions internacionals amb institucions que busquen consultors sobre grans temes de l'àmbit del Síndic. Un tercer capítol és el que té a veure amb xarxes monogràfiques com els drets dels infants. I el més important és l'IOI (Institut Internacional de l'Ombudsman), que aplega tots els síndics del món, que presidim des de Catalunya. És aquesta institució que nomena la Judith Macaya com a cap de Secretaria.

- Però tot això és a Barcelona...

- Sí, i això motiva que l'octubre de 2010 es faci a Barcelona l'assemblea de tots els ombudsman europeus, amb el que això significa per a la projecció internacional de la ciutat. I s'han fet moltes més activitats relacionades amb aquesta presidència.

- Quant han costat els viatges del Síndic?

- Són 45 mil euros el 2010, 42 mil el 2011 i hi ha una projecció de 37 mil per al 2012. Tot plegat, el 0'5% del pressupost de la institució. Un pressupost que hem reduït en un 23%. El Síndic ja no té cotxe oficial, per exemple. I també hem reduït despeses de representació, publicitat i personal.

- Això no implica rendibilitat, necessàriament.

- Hi ha resultats. Un és l'aprenentatge dels països més avançats per millorar l'eficiència, intercanvi d'experiències també amb empreses privades que donen serveis generals. També el reconeixement de la institució i del país, i això és el que més molesta a la caverna perquè això projecta Catalunya. També generem un flux cap a Barcelona de persones que participen d'aquest tipus d'activitat.

- Ha parlat vostè amb el president?

- Jo he parlat cada any amb la comissió del Parlament de Catalunya i sempre ens han reconegut l'activitat internacional. A tots els presidents de la Generalitat jo els he anat informant del que hem anat fent a nivell internacional, entre d'altres raons per demanar-los el suport. Però és que també n'he informat al govern espanyol.

- Ha parlat aquests últims dies amb el president Mas?

- No, però hi vull parlar abans de la compareixença parlamentària. Jo entenc que en temps de crisi sigui llaminer presentar aquesta activitat en termes erosionants però, què és viatjar? Quinze hores de vol per anar a Hong Kong a fer reunions? He anat a Bermuda a la reunió de l'executiva mundial dels Ombudsman, però no hi he fet ni cinc minuts de turisme.

- Vostè no és precisament un nouvingut a la política. Deu tenir una opinió sobre aquest qüestionament de l'acció internacional del Síndic.

- He llegit l'editorial i els articles que l'acompanyen al diari que ha llançat aquesta ofensiva. I és molt senzill, les autonomies sobren. És molt fàcil començar pels defensors, que són un punt aparentment feble. Però aquestes institucions tenen un gran reconeixement internacional. Si es vol aprimar s'ha de fer per dalt, per què ens hem de gastar diners en assessors del Defensor espanyol per visitar el CIE (Centre d'Internament d'Estrangers) de la Zona Franca quan jo hi puc anar en autobús? Volem aprimar? Aprimem el Defensor del Pueblo!

- Quina relació té vostè amb la Defensora del Pueblo de l'estat?

- Personalment, esplèndida. Ella parla català i coneix Barcelona, però a nivell institucional no hi ha cap conveni de col·laboració, encara que ho marqui l'Estatut. I també hi ha mania a Catalunya. Quatre dels sis últims recursos al Tribunal Constitucional són contra l'Estatut i tres lleis catalanes més. Només veuen inconstitucionalitats allà on hi ha voluntat d'autogovern.

- Per acabar, li faig saber que li hem fet preguntes que vostè va considerar mancades de deontologia quan les va fer un altre periodista.

- Perquè ja van quatre vegades que aquest periodista primer em pregunta sobre qüestions personals per anar a derivar a una tesi que, després, és la que publica i que afecta a temes institucionals. M'estic plantejant que, en comptes d'entrar en aquesta trampa, quan aquest periodista em pregunti, faré com si sentís ploure.

- Vosté sempre té dret a no respondre. Sempre. Una altra cosa és quin efecte té aquesta actitud sobre la imatge pública d'un càrrec institucional.

-M'estan arribant missatges de tot l'arc parlamentari demanant-me que aguanti, perquè tot és radicalment fals.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+18
-84
Tot està preparat...
Magda Comes Huertos, 08/06/2012 a les 23:10
CiU i PP tenen per objectiu fer fóra aquest home...
El Mundo fa la feina bruta.
Interessant
+86
-14
Fals 1,2
Anònim, 08/06/2012 a les 23:10
1. Calen tants viatges, avui en dia, amb la facilitat de comunicació via internet?
2. Què ha fet a favor del poble (desnonacions, llengua, hisenda, peatges...) aquest defensor del poble català?
+21
-81
O actuem com un país normal o serem una provincia més
Manelus, 08/06/2012 a les 23:20
Aveure si ens n'adonem tots plegats, o ens creiem que som un país i que com a tal ha de tenir un defensor del poble fort i que faci els viatges necessaris per potenciar Catalunya i les associacions o empreses que pugui tenir a l'exterior (això sí, justificant viatges i sense despilfarrar diners, i reduint costos en el possible en temps de crisi) o ens quedem com una província espanyola més tipus la rioja o Múrcia.
Reconec que vaig malpensat d'en Ribó quan van sortir les notícies sobre aquest afer, però ara mel crec i crec que diu la veritat.
+22
-82
Jo me'l crec
Toni Arregui, 08/06/2012 a les 23:30
La seva manera de defensar-se és neta.
+17
-77
Doncs, mira. Té raó
Anònim, 09/06/2012 a les 00:31
Probablement és un inútil, però el càrrec de síndic de greuges, que és el que realment els hi regira l'estòmac a la premsa espanyola no deixa de ser una figura molt més antiga que la de "defensor der pueblo". Posats a suprimir, que es suprimeixi a aquest.

A més, aquest serà un "progre" però el Múgica o la dona aquella que hi havia darrerament si no l'han canviada per un titella del PP, l'única cosa que feien era propaganda independentista amb les diatribes fatxo-no-nazionalista-español que ferien la sensibilitat d'una persona normal.

I finalment, però no menys important: ESPANYA ENS ROBA, no ho oblidem.
+12
-77
PARA AHORRAR, INDEPENDÈNCIA JA
Anònim, 09/06/2012 a les 00:33
Ens estalviarem que ens robi Escanya i ens estalviarem que ens vulguin donar lliçons els que estan a punt de ser intervinguts per lladres.
+14
-78
Reflexionem-hi
Observant, 09/06/2012 a les 01:15
Home, primer que no n'hem de fer res de si té relacions sentimentals o amb quí, però en la questió d'incompatibilitats com és que sempre que una dona destaca se li presuposa l'ajut d'una braguetada?
Interessant
+78
-11
No se no se
Anònim, 09/06/2012 a les 01:19
Son molts viatjes i mo se per qué serveix la seva figura quand tots els Països tenen un sol Síndic o Defensor.
Interessant
+91
-12
Quin fart de riure
Anònim, 09/06/2012 a les 01:34
Diu que la Judith Macaya aquesta va ser promocionada a assessora del Síndic per concurs?????!!!!!!!! Ja, ja ,ja, ja, ja, ja!!!!!! A qui vol enganyar????!!!!!Una mica de seriositat, si us plau, que al final tot s'acaba sabent, el món és molt petit.
Interessant
+87
-9
Antes se coge a un mentiroso que a un cojo
Rasputín, 09/06/2012 a les 01:34
No dejan de sorprenderme las declaraciones del Sr. Ribó.

Comentarios varios:

1.- Si la Sra. Macaya fue promocionada a asesora en el año 2006 en base a un concurso, entiendo que público aunque no lo dice, supongo que el Sr. Ribó no tendrá inconveniente en detallar dónde y cuándo se publicó este concurso, cuáles fueron los criterios de selección así cómo cuántas personas se presentaron al mismo. ¿Esta información también se puede encontrar a dos 'clicks' en la página web del Síndic?

2.- ¿Quién propone a la Sra. Macaya como secretaria de la región europea del IOI? ¿No habrá sido por casualidad el propio Sr. Ribó? ¿O también fue por concurso público?

3.- El Sr. Ribó comenta que se contrata a la Sra. Macaya "com a encarregada de totes les dades de l'informe anual". ¿Realmente, este tratamiento de datos da para justificar el puesto de trabajo de una persona durante todo un año? Cualquiera que se mueva en el mundo del tratamiento de información y le pegue un vistazo a la memoria del Síndic ve de sobras que ni de coña.

4.- Y por cierto, ¿con la experiencia que se adquiere tratando datos se puede considerar que se obtiene el bagaje suficiente para ocupar el puesto de asesora en al Área Social? Venga ya !!! Un poco más de imaginación por favor!!!!


En otro orden de cosas y en aras a la transparencia:

1.- ¿Podría el Sr. Ribó explicar cuál fue el coste de la reforma asociada a la actual sede del Síndic? Recuerdo que la cifra publicada en su momento en los medios era astronómica. Estaría bien que en la Web del Síndic colgase algunas fotos del interior para compartir con el sufrido contribuyente que lo ha pagado. ¡Qué se ha quedado sin coche oficial dice el tío....!!!!

2.- El presupuesto de personal del Síndic es de más de 65000 € por persona !!!! En una institución pública !!!! Por favor !!!! Para alguien que trabaja en el entorno privado es un dato aberrante.

3.- No puedo evitar pensar en lo 'sorprendente' del nombramiento del Sr. Vendrell como 'Director????' tras haber hecho posible que el Sr. Ribó se perpetuara en el cargo hasta el 2019. Eso es independencia y lo demás son historias.

4.- Quizás será bueno preguntarle al Sr. Ribó si considera higiénico desde el punto de vista democrático que alguien ostente un cargo como el suyo durante 15 años. A mí no me lo parece.

En fin, que él "sí que s'ho ha de fer mirar".

Felicito al articulista.Me alegra que un medio catalán, en absoluto sospechoso de atacar a Cataluña, sea el que publique informaciones como ésta. De lo que estamos hablando es de corrupción y falta de ética, no de confrontaciones España - Cataluña. Resulta realmente patético que éste sea el argumento defensivo del personaje en cuestión. Al igual que mezcle que le pregunten por la Sra. Macaya con el hecho de que ésta sea mujer. Doy por supuesto de que en el caso de que estuviéramos hablando del Sr. Macaya la situación, y la pregunta, sería la mismo.

¡Váyase Sr. Ribó!

Interessant
+84
-4
Efectivament, reflexionem-hi
Anònim, 09/06/2012 a les 02:27
En resposta al comentari d'Observant:

En primer lloc, efectivament no n'hem de fer res de si té relacions sentimentals i amb qui, sempre i quan no afectin l'àmbit institucional, aquí està el problema.

En segon lloc, el problema és que aquesta dona no destaca, si més no, no pel seu CV, si fos així és consideraria justificat el seu nomenament i no es qüestionaria, no trobes?
Interessant
+81
-7
Cinisme, hipocresía...quin farsant!
Poltrona i plaers carnals, 09/06/2012 a les 04:21
Quina barra i quin cinisme, típic de l' ultra esquerra acostumada a malbaratar fons públics.

Llavors, el fet de que na Judith Macaya fos anomenada cap de secretaria del IOI, Institut Internacional de l' Ombudsman, va ser totalment aleatori? Rafael Ribó no va incidir, directa o indirectament per aconseguir la nominació? Si us plau, una miqueta de vergonya, que no ens xuclem el dit.

Aquesta noia, "introductora de dades" de l' informe anual, està capacitada per ser la cap de gabinet? Quin tipus de concurs es va fer? Excloent hipotètics temes sexuals,sentimentals i personals...quins van ser els criteris professionals per el nomenament? Es va fer amb total transparència? Quines altres persones es van presentar?

Potser es pot enganyar a alguns tot el temps, però Rafael Ribó hauría de saber que no es pot enganyar a tothom tot el temps.

Per dignitat democràtica, cal que dimiteixi.
+12
-66
Som un país?
Trinxaire, 09/06/2012 a les 07:32
Que poc ens coste als catalans tirar-nos els plats al cap a la primera de canvi.Un diari nacionalista espanyol deixa anar la pilota a l'aire i nosaltres l'agafem al vol. No li tinc cap simpatia especial al senyor Ribó però la maniobra del nacionalisme espanyol és tan evident que em costa entendre com podem ser tan ingenus. Es ben be que als catalans ens tenen ben agafat el número.
+14
-68
Bona defensa.
Euro, 09/06/2012 a les 08:14
El senyor Ribó ha donat la cara, i tot i que no tot acaba d'encaixar, les explicacions són força satisfactòries.

Perquè és evident que l'ofensiva és en el marc del conflicte Catalunya-Espanya, i aquests viatges són una altra modalitat del "disparate de las embajadas catalanas".

El que els emprenya és que doni projecció internacional a Catalunya i que entri en competència amb institucions espanyoles, com el Defensor del Pueblo espanyol.

Tu, RASPUTÍN, autor dels primers comentaris i d'aquestes rèpliques, ja que dones noms, cognoms i xifres, hauries de donar també el teu nom i cognom i si tens proves d'alguna il.legalitat, anar al jutjat.
+15
-66
La caverna odia Catalunya i els catalans
Anònim, 09/06/2012 a les 08:19
Per a la caverna tot el que gasta la roja: Un mes llarg de concentració, partits amistosos pagant una calerada llarga als equips sparrings i estar-se una setmana per endavant abans del primer partit a un hotel de luxe a Polònia els hi sembla bé. Però per ells els catalans som una merda que no tenim dret a res. Que els bombin!!Que es preocupin de les malifetes que han fet els seus amics i protectors a Bankia.
Quines ganes tinc de fotre el camp d'aquest país que tant ens odia y ens menysprea !!
Interessant
+68
-7
Prou embolicar-se amb la senyera! Això ja no cola!
Txell Txell, 09/06/2012 a les 08:29
Si us plau, ja estem farts de veure com alguns, com ara Ribó, s' emboliquen amb la senyera per tapar-se les vergonyes. Aquests patriotes normalment només ho fan quan els hi afecta la butxaca, els privilegis o per evitar pagar davant la justícia per algún pressumpte delicte.
Interessant
+68
-8
Jo vull un bon càrrec, poca feina i una secre amb bon pitram.
Sindicatus Sindicalistum, 09/06/2012 a les 08:34

Fart de treballar, matinant cada día i pagant un munt d' impostos, jo demano i reivindico el meu desig de que em donin un bon càrrec institucional, fantàsticament remunerat. Ep! Però que pugui delegar, no vull tenir gaire feina. Condició indispensable és que tingui una secretaria/assistent personal de molt bon veure i pitram generós, d' edat inferior als 27 anys, de moral laxa i relaxada, amb disponibilitat d' horaris i viatges oficials. Cal que domini i gaudeixi amb tot allò que un home necessita, ja que entre tiberi i tiberi a càrrec de la Visa oficial en països llunyans, m' estaré deixant la pell per Catalunya.
+1
-67
sap greu...
innisfree, 09/06/2012 a les 09:08
Massa calés i massa mitjans per a una institució que, al capdavall, no té cap mena de capacitat executiva i tota l'activitat de la qual es resumeix en un informe anual que passa pel Parlament amb la mateixa efectivitat que els corrents d'aire que en recorren els passadissos.

Sap greu, però, que la validesa de la figura del síndic hagi de ser posada en qüestió per un mitjà de fora i cavernari. Això passa per l'endogàmia política. Al cap i a la fi, els partits es tapen les vergonyes per allò de l'"alerta, que encara podríem prendre mal". A quin partit li interessa posar sota la lupa el síndic si, al final, pot acabar sent una bona poltrona per al final de la carrera política d'un dels seus...

Ara, el que ens queda per saber --i, això, "El Mundo" no ho dirà-- és quant ens costa el "defensor del pueblo" i quina activitat desplega. No hi va anar a les Bermudes? No té cotxe oficial? Són transparents tots els nomenaments que fa? La seva activitat, com ens beneficia o ens perjudica, als catalans?

Au, senyors de ND, ja tenen feina, si la volen fer. Perquè no crec que el senyor Rius s'hi posi.
+17
-63
el xalet i les excursions de Cava de Llano
innisfree, 09/06/2012 a les 09:47
Bé, la senyora María Luisa Cava de Llano, l'actual "defensora del pueblo", que tant ens estima als catalans i que té la seu al Palacio del Marqués de Bermejillo --res, una barraqueta--, va viatjar durant l'any 2011 als països següents:

Tailàndia
Macedònia
Egipte (dos cops)
Dinamarca
Sèrbia
Argentina
Eslovènia
Perú
Bèlgica
Regne Unit (dos cops)
Suïssa (sis cops)
França
República Txeca
Àustria (dos cops)
Croàcia
Malta
Estònia
Marroc
Mèxic

El seu adjunt segon és més casola. Només va fer cinc sortides:

Armènia
Egipte
Suïssa
Bèlgica
Turquia


+7
-64
SPAIN'S SECRET CONFLICT
SPAIN IS BANKIA, 09/06/2012 a les 09:47

http://www.youtube.com/watch?v=65dkCds920I&feature=related

Documental encarregat per internacionalitzar el cas català. Una obra molt pedagògica que permet difondre el conflicte català arreu del món. Subtítols en català.

FREEDOM FOR CATALONIA
+8
-63
I el Defensor del Pueblo?
Trinxaire, 09/06/2012 a les 09:59
Tots aquests d'aquí baix que es mostren tan irritats amb la figura del Síndic, no tenen res a dir sobre el Defensor del Pueblo espanyol que fins i tot va vetar l'estatut i va ficar el crit al cel perquè els catalans voliem més autogovern?
Interessant
+66
-5
BURGUES COMUNISTA
Veritat, 09/06/2012 a les 10:00
En Ribo igual que els Maragall son els encarregats de controlar l'esquerra. En Ribo es un burgues comunista, com s'enten això sino es que cobra de EEUU o d'Espanya, un per liberals i altres per controlar l'independentisme. Te una casa a la Cerdanya de mes de 800 metres quadrats d'edificacio mes les que te per tot Catalunya, que la dongui als OKUPES ella i la MAYOL I SAURES.
VISCA CATALUNYA LLIURE DE VIVIDORS
+8
-63
mas cortinas de humo
Anònim, 09/06/2012 a les 10:13
la prensa de Madrid no tiene ninguna buena noticia que dar de su "querida" España, ahora no les interesa mucho publicar que se está cocinando por las "Castillas" porqué seguramente no les hace quedar muy bien, que si el "marron"de Bankia que por cierto, la prensa de Madrid, por lo visto no tiene interes en exigir responsabilidades, que si los ministros del PP van cada uno por su lado, que si Europa tiene que rescatar España etc.etc. Y delante de todo esto que hace la prensa española? buscar otra manera de distraer a los lectores, y esta vez le ha tocado al sr. Ribó, como podia tocarle a otro, pero si es catalán mejor.
Interessant
+65
-3
El Síndic amb "querida" endollada i sovint companya de viatges?
Ryazan, 09/06/2012 a les 10:20


Caldría investigar els punts aportats per el primer comentari de les 18:52 de l' editorial d' ahir de Salvador Cot....

És veritat tot això?

La seva cap de gabinet, Judith Macaya, 34 anys (Més de 30 anys més jove que ell) és la 'querida' del senyor Ribó?

Si fos així, la suposada parella sentimental del Sr. Ribó, ha arribat a cap de gabinet del Síndic de Greuges sota quin criteri? Hauría arribat a ser la seva ma dreta si no hi hagués hagut una relació sentimental? Aquesta noia ha estat endollada o no? Gaudeix de un sou de 110.000 euros anuals pagats per tots nosaltres via impostos per el pressumpte estatus de 'querida' del Senyor Ribó?

Aquesta noia, Judith Macaya, diu que també és la cap de secretariat del IIO a Europa, Institut Internacional de l' Ombudsman, ubicat a Barcelona. Sota quin criteri? Ha sigut endollada per el Sr. Ribó? Hipotèticament, si no fos la 'querida' del Sr. Ribó, hagués sigut nomenada Cap de secretariat del IIO?

Per un altre banda, si Rafael Ribó, considera necessari, vital i imprescindible fer 50 viatges en dos anys, no està al seu despatx durant molts díes cada any. Potser convindría que una persona que gaudeix d' un gran sou públic pagat per tots nosaltres enlloc de viatjar, amb o sense pressumpta querida, dediqués el seu temps a estar fent feina al seu despatx.

Li estem finançant a Rafael Ribó la "querida" i els seus viatges juntets entre tots els catalans? Sí o no? Jo pregunto, no afirmo.

De fet, tot fa una ferum insuportable. Sembla que gaudim d' institucions de país 'bananeru', molts xiringuitos, molt ben subvencionats, per uns quants aprofitats.
+6
-64
Mentides de la caverna
Down with the cavern, 09/06/2012 a les 10:24
"A lo largo del año 2011, la Defensora del Pueblo, María Luisa Cava de Llano, protagonizó ocho viajes al extranjero. "Los viajes internacionales del Defensor del Pueblo tienen su razón de ser en nuestra condición de Institución NACIONAL de Derechos Humanos, lo que significa que somos parte de un sistema que exige participar en reuniones al igual que lo hacen otras instituciones homólogas del resto de países democráticos, en el ámbito de derechos humanos", subraya la institución."

Com a institució nacional espanyola, té una de les seves funcions és putejar els catalans i interposar tota classe de recursos contra la llengua catalana, amb què aquests espanyols infidels proven de emprenyar els bons espanyols que resideixen a la comunitat autònoma de Catalunya.

Però a més, els VIATGES de la institució, fonamentats en el seu caràcter NACIONAL -vol dir que altres no hi tenen dret, perquè no en són-, han estat FRENÈTICS, com es pot veure a l'INFORME ABREUJAT 2011 al web www.defensordelpueblo.es, pàgines 130 i següents, com un altre comentarista reflexa.

Suposant que dues persones que treballen allà mateix tinguin una relació sentimental, això ¿què té de dolent? La gent es coneix, entre d'altres llocs, a la feina, el que importa és que estiguin on són per criteris de mèrit i capacitat professional.
Interessant
+67
-3
Comunista Bon Vivant.."Fes allò que jo dic, però no allò que jo faig"
Barrut aprofitat i poltronaire, 09/06/2012 a les 10:25

Típic dels comunistes vividors, sempre donant lliçons morals, plens de cinisme i hipocresía......."Fes allò que jo dic, però no allò que jo faig!"
Interessant
+68
-4
Crisi? Per els comunistes mai....sempre amb els diners dels demés!
Godivax, 09/06/2012 a les 10:32
Típic malbaratament comunista, que la festa no pari, vinga viatges amunt i avall...ara, això sí, sempre pagant el poble, amb els diners dels demés. Quin escàndol.
Interessant
+68
-6
Per higiene i dignitat democràtica, Ribó dimissió.
Dimissió , 09/06/2012 a les 10:35
Si realment s' estima Catalunya i no viure de Catalunya, cal que dimiteixi.
+7
-63
La dreta cavernària espanyolista no fo...
Anònim, 09/06/2012 a les 10:38
El que passa és que no es pot dir, però a la dreta carvernària i espanyolista hi ha un nombre considerable de personalitats polítiques, no sols dones, que casualment han tingut afers sentimentals, per dir alguna cosa, amb altres persones influents del seu partit. Au, El Mundo, Gaceta, La Razón, Abc, etc. etc. etc. expliqueu-nos-ho.

I entrant en el terreny d'allò públic, l'alcaldessa de Madrid ho és només pels seus mèrits personals, o el ser cònjuge de l'heroi de Perejil i les Açores hi té alguna cosa a veure?

Ribó ha negat la insídia, tot indica que aquesta persona ha seguit tots els passos procedimentals per tenir el càrrec que té, i ja està. Són víctimes del foc de la caverna per catalans, i prou. Per això els fiquen el microscopi a sobre i presenten com disbarats coses normals i acceptables.

Interessant
+63
-6
Al manelus de las 23:20
Anònim, 09/06/2012 a les 10:38
Vaya tonterias tiene que leer uno, uffff.

Según usted : "......o ens creiem que som un país i que com a tal ha de tenir un defensor del poble fort i que faci els viatges necessaris per potenciar Catalunya i les associacions o empreses que pugui tenir a l'exterior ....."

¿Pero usted sabe lo que es el "Sindic de Greuges"?

+8
-61
Ei, acusador anònim en castellà
Anònim, 09/06/2012 a les 10:46
Les teves acusacions han estat canalitzades per la Brunete mediàtica i pel Tejedor Rius, que encara que és il.legible perquè escriu malament, el llegim de vegades, com en l'article de fa un parell de mesos en què va explicar que un històric nacionalista li va dir a la cara que li constava per a qui treballa, cosa força evident per altra banda.

Però el teu punt de vista sembla el d'un empleat a qui han despatxat, cosa molt comprensible si ets un fatxa. ¿Quina garantia pot donar un fatxa en una institució que ha de protegir els drets dels ciutadans enfront de les administracions? A més, sembla que no ets pas bilingüe, i suposo que aquest és un requisit pels funcionaris de Catalunya.
Interessant
+62
-3
Ni un pam de net Sr. Ribó!
Prou privilegis, 09/06/2012 a les 10:54
Veient com es defensa i la seva falta d' arguments, fot pena. Crec que el Ribó, ara que l'han eixampat, sense prestigi social a partir d' aquest affaire, ja porta molts anys gaudint dels privilegis de tenir càrrecs públics. Ja toca que marxi cap a casa.
Interessant
+63
-5
Un comunistot decent? Oxímoron?
Tovarich, 09/06/2012 a les 10:59

Crisi? Per un comunistot, mai hi ha crisi....amb els calers dels demés.
Interessant
+62
-5
Ribó i la seva colla ens han arruïnat amb el tripartit.
Indecent, 09/06/2012 a les 11:03
Ribó i la seva colla de Sauras, Mayols, etc...sense parar de malbaratar pressupostos públics, ens han arruïnat el país durant els anys del tripartit. Quina Gentola.
+8
-60
M'agrada perquè té "cuiongs"
Micapitalmismanos, 09/06/2012 a les 11:13
Dona la cara i no s'amaga de res. I el PSU va ser un partit importantíssim, i català; ara mateix la classe obrera surt a fer les reivindicacions amb banderes catalanes gràcies a la feina d'aquest partit, si no, estarien fàcilment sota l'influx de pallassos lerrouxistes o feixistes.

Ribó, Síndic de Greuges i per molts anys, endavant!
Interessant
+62
-6
Dimisión
Anònim, 09/06/2012 a les 11:14
Ribo vete ya. No te creo. Has actuado como DSK pero a lo chatillo baratillo.
Interessant
+66
-6
I aquest home ens ha de defensar dels greuges de les Administracions?
Que foti el camp!, 09/06/2012 a les 11:23
Si ell mateix és un greuge! A qui vol enganyar? Prou viatges amb la "cap de gabinet" 30 anys més jove que ell, i que marxi cap a casa si li queda un mínim de dignitat.
Interessant
+66
-6
No té defensa, només fa servir un victimisme cínic i infumable.
Prou xulería , 09/06/2012 a les 11:28
Té collons que un cop que l'han eixampat amb el carret dels gelats, encara el tio va de xulo, enlloc de demanar disculpes, s' inventa un contuberni de les forces del mal. Patètic.
+3
-59
SPAIN'S SECRET CONFLICT
SPAIN IS BANKIA, 09/06/2012 a les 11:38

http://www.youtube.com/watch?v=65dkCds920I&feature=related

SPAIN'S SECRET CONFLICT
Documental encarregat per internacionalitzar el cas català. Una obra molt pedagògica que permet difondre el conflicte català arreu del món. Subtítols en català.

FREEDOM FOR CATALONIA
Interessant
+60
-2
LA PELA ES LA PELA
CATALONIA IS SPANAIR, 09/06/2012 a les 11:41

http://elmundo.orbyt.es/2012/06/08/elmundo_en_orbyt/1339184449.html



Ribó, unico alto cargo catalan que NO renuncio a la paga extra navideña.

Interessant
+64
-5
Ribó i la menjadora.
Ufffffff, 09/06/2012 a les 11:44
Ja porta molts anys vivint a cos de rei de la menjadora, ara que l' han 'pillat' de ple, caldría que fes un pensament. Com es que tants dels que viuen de la menjadora són uns vividors que no volen deixar la poltrona?
Interessant
+64
-6
Gairebé 90 persones al Síndic, per no fotre res?
Retallades, 09/06/2012 a les 11:53
És indignant, tots patint retallades i al Síndic treballen gairebé 90 persones amb sous altíssims, per a fer què? Siguem realistes, al cap i a la fi, no serveix per res, només perquè tots aquest visquin de conya a càrrec nostre i amb el seu Jefe no parant de viatjar per tot el món amb la cap de gabinet 30 anys més jove que ell.
+11
-58
Molta ràbia i poc cap
PITU, 09/06/2012 a les 12:06
Acceptem-ho i tanquem la barraca ja! Tal com demostren moltes opinions d'aquest fòrum molts catalanets donen validesa i s'aferren amb ganes a allò que diu un diari espanyolíssim i anticatalà per tal de destruir i vexar aquells que ideològicament no pensen com ells.Catalunya i les seves institucions els importen un rave, una veritable merda. Així va el país. Molts catalents (de mirada curta i cervell escàs. I no se n'adonen) sempre han preferit alinear-se amb el feixisme i la guerra bruta espanyola que amb la llibertat del seu país per atacar uns suposats enemics ideològics que ja no existeixen. Obviant un atac clar i contundent a una institució catalana per part de la caverna. L'odi antiquat a un 'comunisme' que ja no existeix els fa posicionar-se amb el feixisme i oblidar les seves arrels i el joc de l'opressió al país i a ells mateixos. S'ha de ser ben curt i nútil. No tenim futur companys!
+7
-53
Mireu les potes del llop
Anònim, 09/06/2012 a les 12:46
No ens enrederen els fatxes per molt que esriguin en català.

Se'ls veuen les potes negres per l'odi que destilen.
+51
-52
Arrel del problema
Anònim, 09/06/2012 a les 12:59
El problema d'en Ribó no és el seu passat comunista. Tampoc que tingués (que no té) una relació sentimental amb algú de la feina. Ni tan sols que se n'hagués anat a Marbella 20 caps de setmana, de 4 dies, seguits amb càrrec a la Visa de la feina (què em recorda això?).

No. El problema d'en Ribó és que és català, que n'exerceix i que representa una institució cabdal per a la democràcia i, per tant, Catalunya.
+55
-6
Jo també vull viatjar amb una assistenta joveneta!
Me too!, 09/06/2012 a les 13:01
Quina vidorra! Jo també vull! Bons àpats, viatges transoceànics, acompanyat per una assistenta que estigui bona i sigui molt jove.... I es clar, també vull la millor part del pastís...que m'ho paguin tot i que no em costi ni un duru!!!
+53
-6
Com és que sempre que enxampen algú diuen que és un atac a Catalunya? Demagògia.
Realisme, 09/06/2012 a les 13:08
Que cony atac a Catalunya ni xorrades? És aquesta l' excusa del barruts i corruptes per tapar-ho tot i no haver de ser fiscalitzats? Sona a excusa tan cutre. Llum i taquígrafs. Demagògia, victimisme i enemics exteriors no.
+51
-8
Ribo, vividor a costelles del poble
Anònim, 09/06/2012 a les 13:32
El que hem de veure..fins i tot els comunistots "ciutadans del mon" s'emboliquen amb la senyera si els ataquen.
+47
-7
Ribó sinverguensa
Anònim, 09/06/2012 a les 13:45
Fot el camp puteru.
+43
-17
Ciudadano alemán
Anònim, 09/06/2012 a les 13:49
Es increible que una región tenga una institución que quiera representar a su región a nivel internacional sin representar a su Estado frente a otros Estados. Me pregunto ¿cómo se presentaría el Sr. Ribó en los foros internacionales?. Diría que representa o a una Nación sin Estado colonizada por España, si es así es para reirse. Es increíble, aparte del gasto que conlleva y que al final hemos tenido que pagar los alemanes.
+11
-42
Saber abans d´opinar
Anònim, 09/06/2012 a les 14:07
És fàcil deixar-se portar per la demagògia o pels prejudicis. Crec que abans d´opinar, primer comprobar-ho, i després actuar o opinar.
A Madrid ho tenen molt clar: divideix i guanyaras! Com si al Mundo no tinguessin assumptes més importants per a fer les portades (els hi convé mantenir els problemes lluny de casa seva). Els CATALANS els hem de plantar cara UNITS, ferms. Només així vencerem nosaltres i no ells.
+13
-43
Indigents mentals omplen el fòrum
2012, 09/06/2012 a les 14:22
Insisteixo en titllar molt opinador d'aquest fòrum de veritable xacra de Catalunya. Anteposen la seva ràbia ideològica anti-esquerranosa al país i a la defensa de les seves institucions. El meu comentari anterior puntuat massivament en negatiu demostra i em reafirma en els meus arguments. Per desgràcia de la nostra anció. Fent evident les escasses possibilitats que tenim de sobreviure amb tanta rata plena de bilis al nostra costat. La gent de dretes aposta decididament pel feixisme abans que per la defensa de les institucions del país, alinenant-se abans amb la caverna més foribunda. Els hi va la marxa d'atacar ex-comunistes (esteu caducats!) acanvi de res. Bé, sí, a canvi de matar a cops de apl foribund la dignitat de les nostres insitucions nacionals. Quant de cega hi ha en aquest fòrum! Però que no ho veieu qu ej ademanen suprimir el síndic? IO no ho veieu que després demananran suprmir-vos a vosaltres com a catalans? O poster és que ja no ho sou?

I que consti. Sóc furibundament anti ICV. Tot i el meu odi a aquesta gent no caure´ç mai al parany d'uns Espanya que ens ataca per cel mal i aire. Els tontos com voslatres no us podeu estar de tirar pedres. Sou uns nens i uns cervells esquifits! Quina llàstima!
+40
-6
Sí, ICV no són comunistes, són Soviètics, fills de Stallin!
Gulag, 09/06/2012 a les 14:41
Cada vegada que els de ICV surten al carrer, alguns van amb banderes de l' Unió Soviètica, bons cadells del Sòviet Suprem, bons cadells de Stalin, cofois de compartir la mateixa bandera soviètica. Quins demòcrates!
+45
-7
Ribó, un vividor aferrat a la poltrona, com defensarà els nostres drets?
Divina comèdia., 09/06/2012 a les 14:57
Gaudint de la bona vida i dels luxes del càrrec, amb o sense plaers carnals ad hoc, segur, segur, segur, seguríssim que es deixarà la pell per nosaltres defensant els nostres drets. Quina farsa. Quin fart de riure.
+12
-37
El comando boderline en acció
Anònim, 09/06/2012 a les 15:03
Aquí no hi ha l'excusa de la competitivitat entre formacions polítiques en competició per un mateix electorat, sinó un cas flagrant d'agressió de claveguera contra el titular d'una institució catalana, però amb la finalitat de dinaminar aquesta institució i totes les que puguin.

I així i tot, amb paraules manllevades d'un "escriptor", "barruts", "comunistots", van pixant fora de test, alguns per ximpleria i d'altres perquè són ximplets. La caverna usa de mentida, la tergiversació i el treure coses de context una vegada més, i aquests borderlines persistents, amb la seva ofensiva, amagant comentaris on es descobreix que el Defensor del Pueblo ha viatjat molt més i ho justifica en el caràcter "nacional" de la seva magistratura.
+45
-6
Prou embolicar-se amb la senyera! Això ja no cola!
Txell Txell, 09/06/2012 a les 15:08

Si us plau, ja estem farts de veure com alguns, com ara Ribó, s' emboliquen amb la senyera per tapar-se les vergonyes. Aquests patriotes normalment només ho fan quan els hi afecta la butxaca, els privilegis o per evitar pagar davant la justícia per algún pressumpte delicte.
+46
-6
Culpable? Mai!
Clar i català, 09/06/2012 a les 15:12

La llista d'excuses dels esquerranosos sempre es la mateixa:
o els ataca la dreta o espanya o el sionisme internacional. Del que en podeu estar segurs es que ells mai no son culpables de res.
+11
-35
Posem-ho amunt
Anònim, 09/06/2012 a les 15:23
Les dades d'aquest comentari anterior es poden comprovar a l'informe del Defensor del Pueblo 2011, al web www.defensordelpueblo.es, pàgines 130 i següents, de la mateixa manera que la premsa de la caverna MENTEIX en dir que només va fer VUIT viatges:


"Bé, la senyora María Luisa Cava de Llano, l'actual "defensora del pueblo", que tant ens estima als catalans i que té la seu al Palacio del Marqués de Bermejillo --res, una barraqueta--, va viatjar durant l'any 2011 als països següents:

Tailàndia
Macedònia
Egipte (dos cops)
Dinamarca
Sèrbia
Argentina
Eslovènia
Perú
Bèlgica
Regne Unit (dos cops)
Suïssa (sis cops)
França
República Txeca
Àustria (dos cops)
Croàcia
Malta
Estònia
Marroc
Mèxic

El seu adjunt segon és més casola. Només va fer cinc sortides:

Armènia
Egipte
Suïssa
Bèlgica
Turquia"
+36
-5
Tot fa pudor
Anònim, 09/06/2012 a les 16:32
LA manera com va arribar al carrec , la manera com es va blindar per anys i anys quan va veure que el tripartit perdria , la quantitat bestial de viatges , aquesta joveneta que ha pujat com l´escuma per damunt de gent mes experimentada

Pero clar com el sr Ribo es ex comunista ( dels que viuen com burgesos ) es pensa que te impunitat total

Si tingues una engruna de vergonya dimitiria , pero calr , aixo MAI
+20
-9
fill de puta
Anònim, 09/06/2012 a les 19:22
Dimiteix ja
+2
-20
lo mateix
Anònim, 09/06/2012 a les 19:39
El Mundo, Gaceta, La Razón, Abc, Nació Digital
+18
-4
lladre
Anònim, 09/06/2012 a les 22:04
Sí; Que marxi, però que torni primer els diners, si s'els emporta no arreglem gran cosa.De tans lladres no ens en sortirem.
+7
-13
L'ofensiva ha començat
Benet, 10/06/2012 a les 00:13
El 15 d'abril, a les pàgines de EL Punt Avui, Manel Cuyàs transcrivia l'avís que li havia fet algú de Madrid:

"No et pensis que a Madrid observin amb tranquil·litat i sense preocupació les expressions independentistes de Catalunya"

"Et puc garantir que hi ha calaixos amb uns dossiers que comprometen el bon nom d'alguns líders catalans en camps diversos (...). Són als calaixos esperant l'ordre o el moment de ser traslladats a la lletra impresa o electrònica amb la intenció de moure soroll, desprestigiar i fer mal."

L'ofensiva ha començat.


http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/7-vista/8-articles/528207.html
+5
-12
El cas Ribó: un conflicte entre espanyolistes
Jesus, 10/06/2012 a les 01:34
La caverna s’abraona contra Ribó perquè és marxista, no perquè sigui separatista, que no n’és. Ribó mai no ha fet una professió de fe secessionista, al contrari, va de confederador, com Duran Lleida, Pere Navarro i Joan Herrera. La Sindicatura de Greuges està en mans d’Iniciativa i només té ulls per a la immigració il•legal. Deixem que es barallin els hispanistes d'esquerra amb els de dreta.
+11
-3
Turisma
Anònim, 10/06/2012 a les 06:36
Sr Rafel Ribo
Del Turisme que voste fa , faci fotos, i els que no podem fer turisme gratis, almenys, tindrem alegria pels nostres ulls
Gracies
+9
-9
Amunt
Anònim, 10/06/2012 a les 09:39
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per amagar el comentari.

Les dades d'aquest comentari anterior es poden comprovar a l'informe del Defensor del Pueblo 2011, al web www.defensordelpueblo.es, pàgines 130 i següents, de la mateixa manera que la premsa de la caverna MENTEIX en dir que només va fer VUIT viatges:


"Bé, la senyora María Luisa Cava de Llano, l'actual "defensora del pueblo", que tant ens estima als catalans i que té la seu al Palacio del Marqués de Bermejillo --res, una barraqueta--, va viatjar durant l'any 2011 als països següents:

Tailàndia
Macedònia
Egipte (dos cops)
Dinamarca
Sèrbia
Argentina
Eslovènia
Perú
Bèlgica
Regne Unit (dos cops)
Suïssa (sis cops)
França
República Txeca
Àustria (dos cops)
Croàcia
Malta
Estònia
Marroc
Mèxic

El seu adjunt segon és més casola. Només va fer cinc sortides:

Armènia
Egipte
Suïssa
Bèlgica
Turquia"
+13
-4
Ribó i la menjadora.
Uffffffff, 10/06/2012 a les 09:50

Ja porta molts anys vivint a cos de rei de la menjadora, ara que l' han 'pillat' de ple, caldría que fes un pensament. Com es que tants dels que viuen de la menjadora són uns vividors que no volen deixar la poltrona?
+6
-8
volem saber més coses sobre el "defensor del pueblo"
innisfree, 10/06/2012 a les 10:42
Gràcies, anònim de les 09.39, per restituir el meu comentari. Efectivament, la informació l'he treta de la web del "defensor del pueblo".

Un error: he posat "casola" quan el que volia dir era "casolà".

Animo ND a ampliar el coneixement que es té del funcionament del "defensor". El senyor Cot, que durant força temps ha estat a Madrid, segur que sap quines tecles ha de tocar.

Seria interessant saber, per exemple, el que costa mantenir el palauet on té la seu la nostra estimada Cava de Llano.

Els "mentideros" de la capital espanyola segur que en deuen anar plens, d'enraonies sobre el tema. Només caldria contrastar-les i publicar-les

+8
-3
Ni un pam de net.
Ni un pam de net., 10/06/2012 a les 17:51
Ni un pam de net.
+5
-4
Ribó té el càrrec gràcies als vots d'ERC i CiU
Anònim, 10/06/2012 a les 18:37
Idem.
+4
-2
Resposta a Euro
Rasputin, 11/06/2012 a les 15:57
Perdoni vosté, però jo no tinc cap càrrec públic ni en gestiono de diners públics. Donat això jo no tinc per què defensar-me ni denunciar a ningú.

És el que està al servei públic el que a petició dels ciutadans ha de un exercici de transparència. Només faltaria !!!!

Suposo que vosté és dels que pensen que si es demanen responsabilitats a polítics catalans s'està atacant a Catalunya.Greu error. N'hi ha uns quants que viuen de nassos gràcies a defensors com vosté. La meva aspiració es que siguin quants menys millor. Ah, i en aquest cas parlem d'un personatge català, però aplico el mateix barem a espanyols, andalusos, guatemaltecs .... I en parlo perque Catalunya és on vaig néixer i on visc. Faltaria més.

Ja està bé de que uns vividors se n'aprofitin de la gent que cada matí s'aixeca per anar a treballar i paga els seus impostos. Ja està bé de que gastin amb alegria uns diners que no serien capaços, mai però mai, de generar a l'àmbit privat. Ja està bé de tant farsant aixoplugat en grans paraules i utilitzant la paraula pàtria cada dos per tres.

Ribó, o expliques i ets convincent o dimiteix !!!!

Tranquil, l'empresa privada t'està esperant !!!!
+4
-2
Resposta a Euro
Rasputin, 11/06/2012 a les 16:57
Perdoni vosté, però jo no tinc cap càrrec públic ni en gestiono de diners públics. Donat això jo no tinc per què defensar-me ni denunciar a ningú.

És el que està al servei públic el que a petició dels ciutadans ha de un exercici de transparència. Només faltaria !!!!

Suposo que vosté és dels que pensen que si es demanen responsabilitats a polítics catalans s'està atacant a Catalunya.Greu error. N'hi ha uns quants que viuen de nassos gràcies a defensors com vosté. La meva aspiració es que siguin quants menys millor. Ah, i en aquest cas parlem d'un personatge català, però aplico el mateix barem a espanyols, andalusos, guatemaltecs .... I en parlo perque Catalunya és on vaig néixer i on visc. Faltaria més.

Ja està bé de que uns vividors se n'aprofitin de la gent que cada matí s'aixeca per anar a treballar i paga els seus impostos. Ja està bé de que gastin amb alegria uns diners que no serien capaços, mai però mai, de generar a l'àmbit privat. Ja està bé de tant farsant aixoplugat en grans paraules i utilitzant la paraula pàtria cada dos per tres.

Ribó, o expliques i ets convincent o dimiteix !!!!

Tranquil, l'empresa privada t'està esperant !!!!