Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Ortega: «Cada dia em fan sentir més independentista»

| Actualitzat el 08/06/2012 a les 21:14h
Ortega saluda Vila d'Abadal, el nom que representa el corrent independentista d'UDC, partit de la vicrepresidenta. Foto: Q.S./ND

"No sóc una persona volgudament independentista però cada dia me'n fan sentir més". Així de contundent es mostra la vicepresidenta del Govern, Joana Ortega, en una entrevista al programa El Suplement de Catalunya Ràdio que s'ha emès aquest dissabte al matí.

Ortega assegura que està per la confederació i per la "sobirania fiscal" com a projecte immediat però que "quan en un lloc no ets ben rebut te'n fan sentir d'independentista".
"Jo no sóc una persona que vulgui trencar i sortir d’aquest Estat espanyol voluntàriament -ha afegit Ortega-, el que passa és que sí que sento que m’hi empenyen. Quan un sent que no és ben rebut on està, sí que li agafen aquestes ganes de marxar. Jo sóc una persona de diàleg, de consens, però també sóc una persona que crec que hi ha moments determinats en què un ha de prendre decisions i ara és un moment en què conjuntament tots hem de defensar allò que ens correspon, que és un tracte just fiscal per a Catalunya i això passa perquè ens deixin de prendre el pèl".
 
La vicepresidenta va votar a la consulta sobiranista de Barcelona celebrada el 10 d'abril de l'any passat i, segons el líder d'UDC, el seu partit, Josep Antoni Duran i Lleida, va votar "no", perquè el seu projecte és la confederació.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+23
-1
Difonguem i convencerem
SPAIN IS BANKIA, 08/06/2012 a les 21:28

http://www.youtube.com/watch?v=nMCxUD0omYo

CATALONIA IS READY FOR INDEPENDENCE
Difonguem per la xarxa el nostra missatge, busquem altaveus per al nostra missatge de llibertat, busquem comprensió i aliats arreu.

FREEDOM FOR CATALONIA
+29
-3
Cyu
Anònim, 08/06/2012 a les 21:30
Avui toca dir això, demà ja direm tot el contrari...
+8
-14
Perque es critica mes a UDC que a PSC-PSOE i IC-IU
Anònim, 08/06/2012 a les 21:33
Tant amb els fets com amb les paraules , els d´UDC , fins i tot els mes reticents , son infinitament mes sobiranistes que els del PSC-PSOE i els d´IC-IU

Pero tot i aixi es critica molt mes als d´UDC que als del PSC-PSOE i IC-IU , fins i tot arribant al deliri i l´estupidesa total , se´ls critica mes que als del PPC i els de Ciudadanos
+12
-0
Cal aclarir
Anònim, 08/06/2012 a les 21:39
Si el seu projecte és la confederació - cal aclarir de quina mena: la d'Estats Units i d'Europa?!?
+17
-0
SPAIN'S SECRET CONFLICT
Anònim, 08/06/2012 a les 21:48

http://www.youtube.com/watch?v=65dkCds920I&feature=related

Documental encarregat per internacionalitzar el cas català. Una obra molt pedagògica que permet difondre el conflicte català arreu del món. Subtítols en català.

FREEDOM FOR CATALONIA
+15
-0
el recanvi
Anònim, 08/06/2012 a les 21:52

La Ortega no vol perdre càrrec i ja aposta pel nou contrincant de Duran, aqui ja la veiem amb en Mia Vila Abadal.
Ortega, saps en Mia es més jove i la eva dona es murciana, tens molts numeros, jajajaja
Quina perla.............
+11
-0
Acomiadat
Cagondena, 08/06/2012 a les 21:53
Un responsable polític en una democràcia que diu què ha votat una altra persona hauria de ser acomiadat. No hi és això a la constitució o a l'estatut?
+23
-0
//*//!
Anònim, 08/06/2012 a les 21:58
Ortega sumat als nostres guapa //*//
+12
-1
@ Anònim, 08/06/2012 a les 21:33
Toni Arregui, 08/06/2012 a les 22:15
Als d'UDC se'ls critica per botiflers. Els altres són directament l'enemic i no n'esperes més. En canvi, les traïcions fan més mal...
+18
-0
Santa innocència
Toni Arregui, 08/06/2012 a les 22:22
A veure si la Ortega perd la innocència o baixa de la parra, tant se val, encara que el que més s'ajusta a la realitat és desitjar que posi seny i passi a reforçar les files independentistes reagrupant-se, per exemple. O que se'n vagi al partit de'n Laporta, que diu que és com CyU però independentista. O a SI. A UDC no hi ha futur...
+27
-0
La independència no és una experiència sentimental
Anònim, 08/06/2012 a les 23:38
És l'objectiu pel qual treballem els que no volem estar sotmesos al veí. I tu hi treballes en contra, botiflerota.
+30
-0
Ja n'hi ha prou de fer el passerell
Anònim, 09/06/2012 a les 00:14
Jo no hem sento pas independentista, ni ningú hem fa «sentir» independentista, senzillament: sóc independentista, no pas per sentiments ans per la dignitat que té tota nació a bastir un estat propi en llibertat.
+15
-0
Doncs imaginis...
Anònim, 09/06/2012 a les 00:14
... els que ja ho sóm de fa temps com ens en arribem a sentir. Més que farts de tanta conveniència, tantes mandangues i tants jocs de paraules. Que això no és un partit polític, això és un serial insuportable d'aquells que no s'acaben mai i per a més inri, dit amb sinònims.
+18
-0
S'ha avançat o hi ha canvi d'estratègia?
Anònim, 09/06/2012 a les 00:20
Però... que avui no era divendres?. Així que ara "toca" tranquilitzar també als independentistes que encara creuen en CIU els divendres?
+41
-0
«Independentistes d'anada i tornada?»
Anònim, 09/06/2012 a les 00:29
Aleshores si l'ocupant dóna una mica de «peixet»... al cove, per a entretenir uns quants anys més els botiflers tornaran, a estar per la «confederació»?

Ja coneixem massa aquesta cançoneta, portem 300 anys!

I amb qui es pensen «confederar»?
Dos no es «confederen» si un no vol.

La sobirania la necessitem i la volem tota.
+23
-0
Des d'avui
Anònim, 09/06/2012 a les 00:30
Des d'avui fins diumenge al vespre independentista. Dilluns botiflerota altra vegada. Ara ja ens coneixem massa.
+19
-0
JA podem fer el referendum!
Anònim, 09/06/2012 a les 01:09
Si algu tan curtet com la Juanita ho ha entes, dubto que quedi algu a Catalunya que no entengui que ens conve la independenca.
+23
-1
Confederats amb quí?
Anònim, 09/06/2012 a les 01:20
Que ens digui la sr. Ortega, el dia que la Unió Europea sigui una realitat confederal què collons hi farem confederats amb Espanya? una confederació de confederats? doncs total una merdeta punxada en un pal.
+18
-1
CIU...
Anònim, 09/06/2012 a les 02:58
com avorriu!
+10
-1
N'estic fart!!
Trinxaire, 09/06/2012 a les 07:55
N'estic fart de missatges contradictoris, i ara sí ara no. Ortega "maca",tu i tots els titafluixes d'Unió no ens marejeu més, ja sabem que encara que volguer aparentar les vostres simpaties per la causa independentista, en el fons sou botiflers de mena.
+11
-0
Cap de setmana!
Vicenç Ramoneda, 09/06/2012 a les 08:47
Ortega: «Cada dia em fan sentir més independentista»,
El dilluns ja canviara d'opinió. Cap problema!
+7
-0
Per confederar-se
Anònim, 09/06/2012 a les 09:33
Primerament s'ha de ser lliure, però " Se han de tener cojones" per conferderar-se amb Espanya.
Avui s'ha de ser Duran del Palace per pensar que us donaran la confederació.
+12
-0
CONFEDERACIÓ?
Josep-Nages-, 09/06/2012 a les 10:09
Si us plau, pareu de fotre històries de terror.La confederació HELVETICA tenen una democràcia directa,poden fer esmenes a la constitució,fan referèndums per a totes les coses que cada cantó creu importants.I els de la capital, no diuen ni piu.Això és veritable democràcia.Us imagineu una confederació a la castellano-madrilenya? Cada dia hi hauria problemas,ja que no volen entendre, ni acceptar que tothom pot decidir lliurement el seu futur.Ells únicament entenen el sistema d'abans del 1900,quan tenien el control de 23 llocs.23 partits perduts.23 llocs lliures.23 que no han tornat pas a demanar cap federació,confederació,etc.No són prou rucs per fer-ho.
Sra.Ortega els d'Unió sempre sortiu amb coses estranyes.
+15
-0
bona notícia
Manel, 09/06/2012 a les 10:23
cada cop més rates saltant del barco Espanya! nembé!
+12
-0
Tranquila Sra Ortega
Anònim, 09/06/2012 a les 11:06
Cada vegada s'apropa més el dia en el qual els independentistes de veritat us farem fora del poder i us enviarem a tots a fer punyetes.
Fora feixistes, lladres, botiflers, llepaculs i corruptes, del poder i de Catalunya.
+11
-0
Fart de somiatruites
Anònim, 09/06/2012 a les 11:29
Estic fart de sentir parlar de federalisme i confederalisme. A la península ibèrica l'únic lloc on hi ha algú que parla d'aquestes coses es a Catalunya. Ningú mes. Només gent (alguna) d'Unió i els sociates. Penso que es perdre el temps amb aquesta gent.
Amb Espanya no hi ha cap altra possibilitat: o seguir igual que ara, o la independència. A el Reino de España ningú no contempla cap altra possibilitat. I si ells no contemplen cap altra possibilitat o estàs a favor de continuar igual que ara o de la independència.
+11
-1
Perquè critico
Montserrat, 09/06/2012 a les 11:43
Perquè critico a CIU
Perqùe és el partit que governa Catalunya (m'imagino que deu tenir algun poder de decisió perquè si no és així més val plegar) i és el que pot convocar el referendum.
I sobretot els critico perquè s'autoanomen nacionalistes catalans i jo no veig que actuin en consequència: els nacionalistes defensen la seva nació i l'única sortida digne per a Catalunya és la independencia....i no treballen per arribar-hi.
I ENGANYEN als catalans diuen que volen sobirania i no fan RES per aconseguir-la.
+3
-2
Esquerra ja no és lluita de classes, és progressia
Blai, 09/06/2012 a les 12:35
A Catalunya ser esquerrà ja no vol dir la lluita de classes marxista. Ara significa: immigracionisme salvatge a tot estrop; papers per a tothom; malthusianisme; avortisme; dèficit demogràfic català; ideologia de gènere; filoislamisme; homosexualitzar i sodomitzar Catalunya... És a dir, tota una claveguera ideològica que en comptes d’enfortir i secessionar Catalunya de l’Estat espanyol, l’afebleixen d’allò més, ostensiblement. Ben mirat, l'esquerra de sempre ja no existeix, existeix la progressia que és molt diferent. Els fets de maig del 1968 és quan va fer el canvi de direcció.
+5
-1
Unió és confederadora, desestima la secessió terminantment
Blai, 09/06/2012 a les 12:51
El confederalisme peninsulós d’Unió és estructural, fundacional del partit al 1931. No hi pot fer res, no pot ni vol canviar. Si ara s’escorés cap al separatisme, deixaria de ser Unió per ser una altra cosa distinta. Vull dir que el seu confederalisme peninsulós és consubstancial, inherent, a la seva ideologia primigènia, informada el 1931.
+11
-0
Ai trapella!
Indígena, 09/06/2012 a les 12:53
Joana Joana, que n'ets de trapella. Compte amb el dius, que en Duran et farà pum pum al culet.
+10
-0
Normal
Anònim, 09/06/2012 a les 13:07
Home, sabent que parteix d'un nivell independentista de sota zero, el que seria estrany es que cada dia se'n fes menys!
+2
-4
Confederar-nos un cop siguem independents
...i pagar el beure!, 09/06/2012 a les 14:41
Es més inimaginable la confederació (que proclamà Macià) que la independencia. Ara bé ens podem confederar desde la independència, mai des de la submissió i colonització actuals, i menys amb algú que no sap ón va!!
+1
-5
Confederar-nos un cop siguem independents
...i pagar el beure!, 09/06/2012 a les 14:43
Es més inimaginable la confederació (que proclamà Macià) que la independencia. Ara bé ens podem confederar desde la independència, mai des de la submissió i colonització actuals, i menys amb algú que no sap ón va!!
+8
-0
Ni més ni menys
Benet, 09/06/2012 a les 23:48
Sra. Ortega, una persona no pot sentir-se més o menys independentista, se n'és o no se n'és.

És com estar embarassada, o ho estàs o no ho estàs.
+6
-0
Ara toca
Anònim, 10/06/2012 a les 00:55
Veuen que estan perdent pistonada,o sigui que, ara toca tornar-se una mica independentista no sigui que perdem la poltrona a les proximes eleccions
+5
-0
Confederar-se des de la independència? Impossible
Blai, 10/06/2012 a les 01:58
Resposta a ...i pagar el beure, 9 juny 2012, 14:43. A l’Anònim de les 09:33. I a l’Anònim de les 01:20.

Confederar-se des de la independència? No té sentit. Qui des de la llibertat es vol supeditar “una mica” a un estat estranger? És fals que per confederar-se primer s’ha de ser estat independent. La Confederació Helvètica són un grapat de cantons que prèviament no han sigut Estat sobirà. Els Estats Confederats d’Amèrica (1861-1865) es van confederar sent estats autònoms, no independents; el nou Estat format per la Confederació sí que n’era, d’independent. A més, d’un estat confederal una de les parts no se’n pot donar de baixa. A Suïssa el Jura ho va provar i no se’n va sortir. Fet i fet, una confederació no és més que la forma més elevada d'autonomia.
+6
-0
udc
Anònim, 10/06/2012 a les 12:32
ortega, el primer enemic de catalunya, ès el teu cap el sr.

dran i lleida.