Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Bauzá es queda sol

| Actualitzat el 29/05/2012 a les 19:42h
José Ramón Bauzá, en un míting electoral.

El tret per la culata. Així li ha sortit la jugada a la política lingüística de segregació per llengües del PP a les Illes. El president José Ramón Bauzà ha vist com l'estadística contradiu la seva voluntat de confinar l'ensenyament en català en el sistema públic. Només un  7% de les famílies de nens de 3 a 8 anys han triat l'ensenyament en castellà, un 3,5% de la concertada, i concretament a Menorca el percentatge es redueix tant que no s'arriba al mínim ni per omplir una aula de castellà. Només 46 dels 4.500 nens en edat per poder escollir llengua a Menorca, de 3 a 8 anys han demanat l'educació en castellà per als seus fills, si fa o no fa, l'1%.

Segons el Sindicat de Treballadores i Treballadors-Intersindical de les Illes Balears , la xifra demostra que la política del govern de Bauzà és equivocada i que ha de corregir el tret. De fet, en poblacions menorquines com Es Migjorn o Ferreries no han  rebut ni una sola petició d'escolarització en castellà.

Així mateix la trobada anual del Institut de la Mar Blava, dels partits d'esquerres dels Països Catalans, celebrada aquest dissabte a Maó, el representants de les Illes no amagaven la seva satisfacció per l'estadística de les matriculacions. De fet, segons explica Jaume Bosch, diputat d'ICV assistent al conclave, assegurava que les xifres demostren que el "discurs de Ciutadans i PP cau pel seu propi pes".

Així mateix, Mateu Martínez, exconseller de Cultura del Consell de Menorca assegurava durant la trobada que a Es Mercadal només s'hi va matricular un infant i no era pas cap dels que estan empadronats a la Caserna de la Guàrdia Civil. "La conclusió és clara, Bauzà s'ha d'adonar que ni la Guàrdia Civil vol estudiar en espanyol", ironitzaven durant la trobada. 

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+49
-0
A veure, doncs, ...
Bellk, 29/05/2012 a les 20:03
Em sembla que això ja va caient sol. És qüestió d'anar fent rodar la roda i a la fí: INDEPENDÈNCIA !!!!
Vinga SES ILLES !!!!
+15
-4
////
Anònim, 29/05/2012 a les 20:11
MORI LA GUARDIA CIVIL I MORI ESPAYA
+35
-0
Política equivocada?
Carles Viñals Casado, 29/05/2012 a les 20:13
No, no. Les coses pel seu nom. L'intent d'extermini d'una llengua per part d'un poder forà és un crim cultural. Si és per part del propi govern és, a més, ALTA TRAÏCIÓ. Vidkund Quisling a Noruega i Philippe Petain a França la cometeren i ho pagaren car. José Ramon Bauzà se'n sortirà prou millor.
+32
-0
Si fossin coherents
Anònim, 29/05/2012 a les 20:15
1- Dimissió de Bauzá i el seu govern castellà genocida
2- Declarar davant l'evidència el qué és la realitaa: Les Illes Balears parlen català i són catalanoparlants. Català llengua pròpia i única oficial a les Illes.
3-il·legalitzar el PP. És un partit segregacionista i que incentiva la divisió entre comunitats, és genocida cultural respecte el català i voldria posar en perill la conviència i vertebració i cohesió social del país. Sol·lució: il·legalitzar-lo.

Bauzà, fota't Balears vol parlar en català! Quan es deixa fer al poble aquest posa les coses al seu lloc.
+19
-1
motivador
pepet, 29/05/2012 a les 20:15
El català porta centenars d'anys parlan-se en un àrea. El normal és que la gent vulgui seguir vivint en aquest idioma. El PP de manera patética vol implantar el castellà (com si no ho estigues prou) i exterminar definitivament el català com a principal llengua. Això es veu a valencia dient que no es catala, es valencia. a les Illes ara o a Catalnunya amb propostes de bilinguiesme xorres, etc. Molt bé per les illes. I una cosa importantíssima: llengua i sentiments identitaris no van necessariament junts. Cal recordar-ho, per be o no.
+22
-1
PPCC //*//!
Anònim, 29/05/2012 a les 20:17
feixista dictador conqueridor...
+24
-1
La República Catalana
Anònim, 29/05/2012 a les 20:19
que aviat veurà la llum....em sembla que estarà composta per Catalunya i Balears. País valencià i Catalunya Nord ja vindran amb el temps...però que a curt termini estiguem catalans i illencs sota un mateix estat català independent (federal), si ho veig factible.
+26
-1
Ara, com que no poden prohibir, toca impedir
Anònim, 29/05/2012 a les 20:19
Als nazis del PP poc els importa el que digui o pensi la gent, ells en continuar l'obra dels seus antecessors (Franco, i tots els que han intentat acabar amb la llengua catalana) en tenen prou.
+15
-1
motivador
pepet, 29/05/2012 a les 20:20
El català porta centenars d'anys parlan-se en un àrea. El normal és que la gent vulgui seguir vivint en aquest idioma. El PP de manera patética vol implantar el castellà (com si no ho estigues prou) i exterminar definitivament el català com a principal llengua. Això es veu a valencia dient que no es catala, es valencia. a les Illes ara o a Catalnunya amb propostes de bilinguiesme xorres, etc. Molt bé per les illes. I una cosa importantíssima: llengua i sentiments identitaris no van necessariament junts. Cal recordar-ho, per be o no.
+19
-1
VISCA L'ESTAT CATALÀ!!!!!!!!!
Anònim, 29/05/2012 a les 20:46
//*//
+23
-1
PP GENOCIDES!!!!!
Anònim, 29/05/2012 a les 20:49
VOLEM PASSAPORT CATALÀ!!!!!!!!
+24
-1
Denuncien l'Estat espanyol
Vicenç Ramoneda, 29/05/2012 a les 20:51
Denuncien l'Estat espanyol per incomplir la Carta Europea de les Llengües.
http://www.racocatala.cat/noticia/27242/denuncien-lestat-espanyol-incomplir-carta-europea-llengues


"Quan algú invoca al bilingüisme sempre ho fa perquè un altre canviï de llengua".

"Hi ha gent a qui no agrada que es parle, s’escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no els agrada que es parle, s’escriga o es pense." - Ovidi Montllor

El colonialisme visible et mutila sense dissimular:
et prohibeix dir,
et prohibeix fer,
et prohibeix ser.
El colonialisme invisible, en canvi, et convenç que
no es pot dir,
no es pot fer,
no es pot ser.

+15
-1
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº39d
Anònim, 29/05/2012 a les 20:53
Just després de proclamar la Independència:

A) Als Col·laboracionistes de la ocupació caldrà inculpar-los, jutjar, condemnar i tancar a la Presó.
B ) Als Col·laboracionistes de la ocupació espanyola caldrà perdonar-los.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
+18
-1
inadaptats
Anònim, 29/05/2012 a les 20:54
Això li passa al Govern Balear per adoptar la política lingüística histèrica del "Círculo Balear", que vol que les Balears siguin una província castellana amb el "castellorquín" parlat a la intimitat.
+14
-1
desconfieu
Berta, 29/05/2012 a les 20:55
Com diuen a les series interessants de TV el que li ha passat a Bauza te un nom i el nom es "Zas, en toda la boca". Però ull, desconfieu... hem guanyat una batussa. cap batalla...cap guerra. Al país vapencia han desprestigiat i destruït el català...i son gent molt pacient aquest peperos....
+10
-12
voteu-me en negatiu,va que ja tardeu
Anònim, 29/05/2012 a les 20:59
Doncs jo penso que a Catalunya s'hauria de fer una doble xarxa escolar bilingue (català-anglès i castellà-anglès),declarar oficials el català,el castellà i l'anglès,i donar llibertat absoluta. Ens en faríem creus de les estadístiques!. No hem de tenir mai por a la llibertat. Es més: l'independentisme s'hauria d'associar a la llibertat.
A Mallorca el problema no és la llibertat sinó el fet de que malgrat que el català sigui cooficial no sigui un requisit per a ser funcionari.Això sí que és greu perquè impedeix l'ús de la llibertat.
+30
-1
Això sí que és una bomba!
Mercè P.B., 29/05/2012 a les 21:01
Com me n'alegrooooooooo !!!
Enhorabona, Balears!!

El Bauzà se l'haurà d'embeinar. El que caldria és que dimitís, doncs ha demostrat la seva total incompetència i desconeixement de la realitat de ses Illes.
+12
-1
Obsès malaltís
Anònim, 29/05/2012 a les 21:05
Amb la cara i la mirada, paga. Quina por que fa.
+24
-2
Obriu els ulls !!!!
Manucat, 29/05/2012 a les 21:23
Aquestes son les consequencies de votar a aquests faixistes
Espero que la gent de ses illes aprenguin la lliçó.
+18
-1
2 x 1
Anònim, 29/05/2012 a les 21:41
Entre aprendre Català i Castellà alhora o aprendre només Castellà, s'ha de ser malpare/malamara per triar només el Castellà.
Aquest Bauzà és un curt de gambals.
+28
-1
Aquests feixistes volen acabar amb el Català arreu
SPAIN IS BANKIA espanyolisme és feixisme, 29/05/2012 a les 21:50
23.400 Milions d'Euros públics per rescatar Bankia, converteix el rescat més car de la història financera d'espanya, amb 23.500 milions d'euros.

A part milers de milions més cap a AVES i aeroports fantasmes i deficitaris.

Un deute de més de 35.000 Milions d'Euros només al Ministeri de defensa espanyol.

8,4 Milions d'Euros de sou al rei de espanya cada any és a dir 23.000 Euros al dia(3.800.000 pessetes) per no fer res a part de matar animals.

3.500 Milions d'Euros a l'any en embaixades espanyoles.

18.000 Milions a l'any en l'exèrcit de la cabra i panxo villa.


Dels 140 millons d’€ recaptats en impostos a Catalunya per a finalitats socials, el 91% es van quedar a espanya.

Els estudiants catalans representen el 16% del total d’espanya, però reben menys del 9% de les beques.

El Ministerio de Cultura espanyol destina un 52% dels seus recursos a Madrid i un 2,8% a Catalunya.


http://www.youtube.com/watch?v=nMCxUD0omYo


L'Estat espanyol paga un 50% menys als discapacitats catalans que als d'altres territoris.

l’espoli és un mal que afecta el benestar del conjunt de la ciutadania i ens fa més pobres a tots els habitants de Catalunya tot i que molts ciutadans encara no en són conscients.

Els catalans som més pobres per estar sotmesos al Regne d'espanya i al seu espoli fiscal.

Alliberem Catalinya FREEDOM FOR CATALONIA
+10
-1
Els experiments pel postre...
Bell, 29/05/2012 a les 21:56
El de les 20.59: Si vas a Madrit, és l'últim crit: "Enseñanza bilingue" (Español-Inglés). Què te'n sembla? Company, amb tots els respectes, la teva, no és una bona idea. La nostra immersió, és la millor, de moment.... D'aquí a poc, ja no hi haurà problemes.
+5
-4
informeu-vos també sobre altres paisos
Anònim, 29/05/2012 a les 22:28
Bell: a Madrid ja han començat l'escola bilingue espanyol-anglès a més de 300 centres.I no ho poden aplicar a la totalitat del sistema com pretén Agirre per falta de professorat competent en anglès.No trigaran massa mentre aquí estarem ben distrets.
+12
-0
Heu llegit sobre Eurovisión?
Anònim, 29/05/2012 a les 22:30
Us agradarà:

(de El Periodico)

Els comentaris a Twitter i a la premsa i a la televisió no es van fer esperar. "A la cantant espanyola --que va acabar en desè lloc-- se la veu molt emocionada; deu ser perquè té un compte a Bankia", va dir el presentador de la BBC Graham Norton, que va continuar amb els seus jocosos comentaris després amb l'actuació de la representant grega: "Sembla que les retallades han arribat a la faldilla de la cantant grega".

"Sobre l'escenari Pastora Soler amb Quédate conmigo, la cançó que els bancs espanyols canten ara als seus clients", va escriure un altre periodista, Rober Petson.

"A causa de la crisi econòmica, la cantant porta les terceres millors estovalles de la seva mare", va publicar diumenge The Guardian, que encara va ser més lacerant a l'escriure que Soler deu "anar molt restreta i té problemes per pujar les escales". No deia res, en canvi, del penúltim lloc que va aconseguir per al seu país el cantant britànic. The Guardian seguia amb els seus insults: "La cantant està donant tot el que té. Bàsicament, crida tant com pot". Les haurien d'"agafar a ella i a la representant d'Albània i posar-les en una sitja en desús a cantar fins que a algú li esclati el crani".

Les burles no van ser només de britànics. A Itàlia també van aprofitar Eurovisió per riure's de la situació econòmica espanyola. A Rai5 van insistir no podia guanyar el certamen perquè "no té diners ni per organitzar el certamen".
+8
-4
Una pregunta senzilla:
Anònim, 29/05/2012 a les 22:33
Qui governa a Catalunya amb un pacte tàcit amb el PP?

Tic-tac tic-tac tic-tac...
+9
-2
M'agrada això d'altres països...
Bell, 29/05/2012 a les 22:45
al de les 22.28 perdona, amb l'anglès no hi ha problemes. És amb l'idioma imposat on hi ha problemes.
+0
-13
doble xarxa de gent lliure
Anònim, 29/05/2012 a les 22:55
Bell: doncs justament criticaves una proposta d'un model pel qual no hi ha cap idioma imposat i l'anglès és llengua franca. Amb un model de doble xarxa escolar català-anglès i espanyol-anglès,els uns no estan obligats a apendre espanyol i els altrs tampoc el català.Després de l'experiència de Mallorca, no veieu que no hem de tenir por a la llibertat?.Si s'obliga al trilinguisme per a exercir en la funció pública,per a garantir la llibertat i les 3 llengues són oficials, no hi hauria d'haver cap problema.
+24
-1
Països Catalans
Toni Arregui, 29/05/2012 a les 23:04
A ses illes hi ha esperança!!! :-)))))
+11
-3
No està sol.
Jaume P., 29/05/2012 a les 23:09
Doncs que ningú s'oblidi que amb aquests enemics declarats de sa nostre llengua és amb qui el president Artur Mas, prefereix fer pactes estables de govern abans que amb qualsevol altre partit català.
Lògicament, així ens va com a poble. malament.
+2
-39
Adión patuá, hasta nunca.
Anònim, 29/05/2012 a les 23:11
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+2
-38
Adión patuá, hasta nunca.
Anònim, 29/05/2012 a les 23:20
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+21
-1
.
Anònim, 29/05/2012 a les 23:22
Aquests del PP són una mica fills de puta
+20
-2
Parlarem català !
Anònim, 29/05/2012 a les 23:29
Bauzà fora de Balears, hi tot el què sigui català, fot el camp a la teva puta Espanya !!! Felicitats a Balears per la seva dignitat !!!
+3
-41
UN ÉXITO ROTUNDO Y SIN PRECEDENTES.
Anònim, 29/05/2012 a les 23:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+3
-39
Es lo que hay.
Anònim, 29/05/2012 a les 23:38
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+14
-1
per no remenar més
Bell, 29/05/2012 a les 23:39
No sé si ets teòric o tens experiència, el que et puc assegurar és que el model que tenim a casa nostra és molt bo. A més a més, no és de cap partit. Això és molt sa.
Crec que dividir, a hores d'ara, no va gens bé. Hi ha males experiències.
+21
-2
jda
Anònim, 29/05/2012 a les 23:46
Grandíssims arguments "Es lo que hay"; per gent com tu aquest pais (Catalunya) se'n va a la merda arrastrat per Espanya. Pots estar orgullós.
+2
-38
Estaís sentenciados (nunca mejor dicho).
Anònim, 29/05/2012 a les 23:48
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+22
-2
Per als espanyols parlar dues llengues és un impossible
Anònim, 29/05/2012 a les 23:49
Vaja, algun dels de Neardental espanyols que corren per aquí sap escriure! ara ja només els queda aprendre educació … cosa imposible en un simi, lo seu és donar pel cul, que poden haver après sinó dels seus pares?
+2
-40
Es lo que hay
Anònim, 29/05/2012 a les 23:51
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+25
-1
Via fora els adormits!
Anònim, 29/05/2012 a les 23:51
Els espanyols porten 300 anys intentant assimilar-nos, encara no ho han aconseguit del tot, és a dir encara som a temps de rebutjar-los i aconseguir la independència. Però, és una feina de tots, primer hem de despertar tots els nostres connacionals.

Impedim que els espanyols vertebrin la seua Espanya a costa d'anoherrar la nostra terra, la nostra nació, la nostra llengua i cultura.

Fora ocupants!
+2
-47
Es lo que hay.
Anònim, 29/05/2012 a les 23:53
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+30
-0
jda
Anònim, 29/05/2012 a les 23:57
"Es lo que hay"

El meu sentiment cap a tu és una mescla de pena i vergonya que pensis així. Si parles així és perquè saps que sense Catalunya els espanyols us aneu a la merda. Ets una persona llastimosa
+38
-0
Ni França ni Espanya: Països Catalans
Anònim, 30/05/2012 a les 00:04
El nostre món és el món, i la llibertat dels Països Catalans passa per explicar la nostra posició de forma directa, desacomplexada i sense intermediaris.

L'espanyolam no té arguments, solament saben repetir:
"és lo que hay", "nacionalidà de los catalanes: lo que pone en el passaporte", "los catalanes imponen(?) su lengua", "cuando suena el himno espanyol hay que levantar-se"...

Ha ha

Si els catalans fossim una mica més assenyats ja faria temps que seriem un estat independent!
+24
-0
Bauzà és poc intel.ligent
Llengonissa, 30/05/2012 a les 00:20
Donada la fugida massiva de pares cap a l'educació en Català, s'ha preguntat el senyor Bauzà el que costa mantenir dues línies diferents de Immersió?

Que li preguntin als valencians. Molts d'ells no van poder escolaritzar els seus fills en català perquè no hi havien diners.

La hipocresia espanyolista costa molt cara.
+26
-0
D'on no n'hi ha no en raja
Anònim, 30/05/2012 a les 01:27
A les Pitiüses el percentatge de les famílies que han triat l'ensenyament en espanyol ha estat encara més baix. Això demostra que quasi ningú desitja la segregació lingüística, ni els natius ni els arribats d'altres llocs del món. És de sentit, comú uns per respecte a la seua llengua i els altres per respecte a la llengua pròpia del país on han triat viure.

Solament una ment fantasma nonacionalista espanyolista pot titllar d'"imposició" aprendre a llegir i escriure la llengua pròpia d'un país a les escoles.
+10
-0
A la garjola, com tots els lladres del PP,
Anònim, 30/05/2012 a les 06:17
però com la justícia està podrida!
+13
-0
PP, espanyolisme ronyós, caspa franquista i castellanització tercermundista
Anònim, 30/05/2012 a les 06:59
Aquesta colla de nazis.es del PP-Caudillo-Rajoy estan a les ordres del Jimenez LosSantos, un feixista del cap al cul; es divertit, veure, que aquesta colla de feixistes esfonsen la seva demencial España al pou de merda; amb el Rajoy, España es la merda d'Europa, i tothom a Europa demana que torni Zapatero; per cert, amb el ZP la prima de risc no existia; Rajoy, estas bé del cap?
+18
-1
el rentat de cervell té un límit
Anònim, 30/05/2012 a les 07:02
Interessant. La gent, a l'hora de votar, deixa que els rentin el cervell per la televisió i voten al PP, però després a l'hora de matricular els fills a l'escola, si els vénen amb tonteries de que els seus fills hauran d'estar a una escola especial perquè els ensenyin en castellà, ja no es deixen fer el rentat de cervell tan fàcilment.
+17
-1
CONDUCTES NAZIS DEL PP
NAZIS DEL PP, 30/05/2012 a les 08:18
CONCLUSIO : EL PP PROMOU EL CASTELLA COM A LLENGUA IMPERIALISTA PER PODER SALVAGUARDAR UNA PRETESA INVASIO COMERCIAL DEL MON, DEL TIPUS QUE SIGUI. PERO LA GENT VALORA EL SEU ARRELAMENT AL LLOC ON VIU I LES SEVES COSTUMS I PRINCIPIS MES ENLLA DE LA PROGRAMACIO ESTATAL DEL PP QUE PRETEN FABRICAR CASTELLANS FORA DE CASTELLA, ON NO EXISTEIX NI LA CULTURA NI L'ORIGEN CASTELLÀ.

RESOLUCIO : BAUZÁ, VES-TE'N A LA MERDA . AMB UN 93 % DE VOLUNTARIS CATALANOPARLANTS FAS EL RIDICUL UNIVERSAL I A MES AQUEST 93% DE PERSONES QUE DESPRECIES T'HAURIA DE PERSEGUIR PENALMENT PER VOLER-LOS IMPOSAR UN MODEL LINGUISTIC QUE RATLLA EL GENOCIDI CULTURAL I EL JUSTIFICA.

OBLIGAR ALS CATALANOPARLANTS DE VOLUNTAT A SER CASTELLANOPARLANTS PER OBLIGACIO, ES UNA CONDUCTA NAZI, GENOCIDA I PERVERSA QUE S'HA VIST COM LA GENT HA REBUTJAT, FINALMENT.
+19
-0
Uf, quins nervis, entre el sector castellanot...
Anònim, 30/05/2012 a les 09:46
Darrerament s'està apreciant una sensible pujada de to en els comentaris anticatalans -generalment escrits en castellà. El nerviosisme és patent; el qual, unit a la tradicional poca intel·ligència d'aquest sector, ens presenta un còctel de format violent més proper al "quiero y no puedo" que no pas a la realitat. En insulten amb més duresa que mai, ens amenacen, tracten la nostra llengua de dialecte infecte que no serveix per a res, ens avisen constantment que estem condemnats a desaparèixer i, finalment, ens avisen que la seva victòria és molt pròxima.

Ahir em vaig mirar un documental sobre Francisco Franco elaborat fa uns anys per la BBC. Lògicament, es tracta d'un document seriós elaborat en base a dades reals, sense propaganda ni prejuducis, la realitat tal qual amb testimonis reals totalment fiables i contrastats. Aquell home realment es pensava que havia estat enviat per Déu a salvar Espanya dels enemics de la pàtria, per això va fer tot el que va fer. El drama és que alguns dels seus fidels seguidors continuen pensant que Espanya és plena d'enemics que sense la democràcia seria més fàcil eliminar. El problema de fons és l'imperialisme nostàlgic hispànic, que encara és latent en les ànimes d'alguns il·luminats que encara no han entès que han passat més de 100 anys des que Espanya va perdre les darreres colònies americanes en una guerra que el va situar en un ridícul internacional del qual encara no ha sortit. Franco va voler refer una part de l'imperi hispànic pactant amb Hitler la cessió de bona part del nord d'Àfrica. Hitler no li va fer ni cas i Franco se'n va haver haver d'anar amb les mans buides i la cua entre les cames, i a partir d'aleshores la seva obsessió fou mantenir la unitat de l'Espanya peninsular, més que res perquè Espanya no va més enllà. Per això tota aquesta colla de feixistes de pa sucat amb oli, seguidors de l'assassí Francisco Franco, es posen tan histèrics quan s'adonen que Catalunya cada cop vol saber menys de tota aquesta merda. Catalunya no mira a l'Àfrica, sinó que sempre ha mirat cap a Europa. Bàsicament, aquesta és la principal diferència entre catalans i espanyols.
+20
-1
La realitat del català
Anònim, 30/05/2012 a les 09:59
El problema dels castellanots és que es pensaven que amb internet i la xarxa la gent de Catalunya deixaria de parlar en català per passar-se a una llengua "universal" com el castellà (que a Europa només es parla a Espanya, i en part). A l'hora de la veritat, però, s'han trobat que la globalització el que ha provocat és justament el contrari del que s'esperava, perquè les identitats nacionals s'han consolidat i el resultat és que el català és una de les llengues més utilitzades a internet, bastant més que altres llengües europees que compten amb un estat al darrere. La Unió Europea no ha oficialitzat l'ús del català bàsicament perquè Espanya no vol, per bé que a la xarxa, que és lliure, aquesta llengua està passant al davant d'altres llengües reconegudes a la UE. Com sempre sol passar, la realitat va molt per davant de les lleis, que no obeeixen a la realitat sinó a prejudicis de sectors pro espanyolistes. Els castellanots poden posars-s'hi com vulguin, però el català està guanyant pes cada dia que passa. Universitats com la UOC creixen sense parar en nombre d'alumnes i prestigi, i el català s'estén cada cop més dintre i fora de les fronteres del Principat. Jo mateix de petit vaig estudiar en castellà (als anys 60-70 no hi havia cap altra opció), però de gran, passats els 50, he començat una carrera que estic fent en català, amb la satisfacció que suposa per algú que en el seu dia no va poder estudiar amb la llengua pròpia del país. Aquesta és la realitat: la gent que ens sentim catalans, utilitzem el català en tots els àmbits en què ens resulta possible. I això irrita els detractors irracionals d'aquest llenguatge mil·lenari que lluny de ser inútil, cada cop és més útil, sobretot a l'hora de posar de manifest que els catalans no som espanyols, per això parlem diferent.
+12
-0
Illes
serra, 30/05/2012 a les 11:08
Bauzà és un president estranger que ocupa un país que no és el seu, presideix de moment pels vots dels colonitzadors de les illes. !!Visca Ses Illes!!
+5
-0
Bufetada
Josep Ramon, 30/05/2012 a les 14:39
Au, clatellada al botifler (perquè no és foraster, com algú insinua aquí, sinó un renegat)!

Visca Balears (ses illes, amb s'article salat, no ho diu ningú!)!
+6
-1
Bufetada
Josep Ramon, 30/05/2012 a les 14:42
Au, clatellada al botifler (perquè no és foraster, com algú insinua aquí, sinó un renegat)!

Visca Balears (ses illes, amb s'article salat, no ho diu ningú!)!
+7
-0
Visca la terra lliure
Anònim, 30/05/2012 a les 15:24
Bauzá ves cagar!!! El teu tic feixista s'ha quedat en això, en tic!

VISCA ELS PAÏSOS CATALANS, LLIURES I SOBIRANS!
+1
-5
Good bye catalán.
Anònim, 30/05/2012 a les 23:43
¡jaque mate!, el año que viene un 20%.
+1
-0
Lluitar pel que és evident .
Tomeu, 31/05/2012 a les 21:17
Uns desgraciats fan soroll mediàtic en contra de la comunitat balear que els acull : PROVOCADORS .
Un arribista malparit titella de l’élite centralitzadora estableix amb el suport tàcit d’una judicatura totalment castellanitzada i espanyolitzada en els pitjors sentits d’aquests termes una legislació prepotent , irreal , onerosa i fora del sentit comú i del respecte vers els autòctons : DETRITUS illenc .

On són els jutges que han de protegir a les famílies que a BALEARS o al País Valencià han demanat ser escolaritzades en català?
La judicatura és bel•ligerant (i en fa bandera) contra tot allò que sigui català.
Aquest camí que forcen els tribunals ens porten a un trencament amb l'ordenament jurídic. Ens hi estan portant. Cada cop hi ha una malfiança major de tots els àmbits, però també del poder judicial. Totes les informacions que ens arriben de la judicatura ens porten al desacatament.
I aquest estirabot no li han recordat mai això de que ROMA no paga traïdors ?