Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Alon Bar: «Sé que als catalans us diuen els jueus d'Espanya»

Entrevista amb l'ambaixador d'Israel per a l'Estat espanyol i Andorra

| Actualitzat el 20/05/2012 a les 23:59h
Aron Bar. Foto: Adrià Costa


Alon Bar (kibutz de Sasa, 1958). Un tipus extraordinàriament afable i de resposta mesurada, sagaç i delicada. De fet, és una habilitat que ha de tenir per exercir com ambaixador d'Israel a Espanya i Andorra. Té una activitat frenètica i assegura que Israel és terra d'oportunitats per a les empreses i els ciutadans de Catalunya. L'afalaga que l'autogovern de Catalunya s'emmiralli en la creació d'Israel i recorda que “per anar cap a la independència és millor fer-ho negociant amb els veïns”. Promet treballar per obrir un consolat a Barcelona. Segons el somriure franc i generós de Bar tenim molts, molts negocis per fer.


- Benvingut a Barcelona... un altre cop

- Fa nou mesos que faig d'ambaixador i vinc gairebé cada mes. M'encanta Barcelona, m'agrada molt. A més col·laborem molt amb la Generalitat de Catalunya i l'Ajuntament  de Barcelona, fet que justifica les visites.

- De fet, li agrada la ciutat però també als seus compatriotes, 300.000 israelians visiten cada any Barcelona i 40.000, Madrid... Ens coneixen bé?

-Existeix una relació d'amistat especial, i certa admiració, per exemple, en el sistema de renovació paral·lel de l'hebreu i el català. Recordem els contactes amb  Jordi Pujol abans de l'establiment de relacions diplomàtiques entre Espanya i Israel. Existeix una relació especial que amb les circumstàncies s'ha enfortit.

- Vostè diu que té bones relacions amb la Generalitat i amb l'Ajuntament de Barcelona, pot ser més concret i quines són aquestes circumstàncies?

- Són relacions bones i fluïdes, tant amb l'equip del  president Artur Mas, tant amb  la comissió d'Exteriors del Parlament de Catalunya com amb l'Ajuntament. Tenim un interès especial en els contactes comercials. Hem firmat convenis de projectes conjunts entre administracions per fomentar les relacions comercials i hem enfortit la Cambra de comerç catalana-israeliana, que és molt activa. Circumstàncies com les oportunitats en allò que pot oferir Israel en èpoques de crisi: sector TIC, energies renovables, tractament d'aigües, innovació... Moltes coses, de fet, per primera vegada un artista israelià actuarà al Festival Grec.

- Potser ens empelten alguna cosa, vostès tenen un 5% d'atur i nosaltres quatre vegades més..

-La innovació ha estat molt important. Cinquanta-set multinacionals com Apple o Google tenen centres a Israel i invertim més en capital en innovació que Xina, Japó i els estats europeus junts. Som un "Start-up nation", com defineix el llibre de Peter Singer, un dels gurus de la innovació que, per cert, presentarà la versió catalana el President Mas. Viure i conviure a Israel no és fàcil però tenim molta inquietud, molta empenta, i això,  per l'economia és important.

- És Catalunya una "start-up nation"?

- M'agrada el concepte, tenim una germandat que hem de fomentar. Tenim similituts però també diferències, i podem ser socis i clients. I així treballem, de fet, avui sóc a Barcelona per una trobada amb la PIMEC. Teniu una empenta suficient, més que altres llocs d'Espanya.

- Ja sap que els espanyols als catalans ens diuen jueus?

- Sí, sí, ho sé. Fa uns dies vaig estar a la setmana cultural catalana-israeliana a Sabadell, i m'ho recordaven. És un compliment. Sé que a Espanya quan es refereixen als jueus no ho fan necessàriament en positiu. Cert, tenim característiques nacionals catalanes que es corresponen amb les israelianes. Vostès amb esforç se'n sortiran de la crisi.

- Quan tindrem consolat a Barcelona?

- No puc donar cap data, però sí un compromís personal per esmerçar esforços per obrir-lo, perquè té sentit i justificació.


- Vostès tenen una imatge de Catalunya potser d'estar massa escorada en la causa palestina...

-Miri, allò negatiu és el que apareix en les notícies. Potser sí que hi ha un nivell gairebé d'obsessió de veure Israel des de l'angle del conflicte entre Palestina i Israel, i reconec que és important en la nostra vida. Ara, amb un govern de coalició, esperem obrir un procés de negociació i aproximació. Crec que la dedicació gareibé exclusiva als mitjans sobre el conflicte no ha contribuït a explicar bé les societats. L'angle molt reduït del conflicte no ajuda a l'enteniment d'una societat com Israel ni de l'anàlisi de la relació entre Israel i Palestina. S'ha de conèixer més Israel, i detalls que serien molt més rellevants per la societat catalana, i aquest és un dels objectius de la meva feina.

- De tota manera, ambaixador, aquí a Catalunya molta gent, fins i tot politòlegs, posen com exemple de la lluita per l'autogovern a Israel. Com ho valora tenint present que, fins i tot, el Govern veu possible una immediata confrontació de Catalunya amb Espanya?

- Em sembla magnífic que Israel sigui una inspiració per a Catalunya. I la manera amb què es resolgui la seva petició de més autonomia o independència és una qüestió entre Catalunya i Espanya. No tenim prou informació sobre el que passa. Però ens encantaria col·laborar amb Catalunya sigui quina sigui la seva situació en relació a Espanya, com autonomia, país o nació. Però no ens hi posarem en les tensions entre la Generalitat i el govern espanyol, amb qui també tenim bones relacions.

- Però si es fes un referèndum d'independència si sortís el sí, què faria Israel?

-M'encanta que s'emmirallin en Israel. Hi ha aspectes positius en la creació d'Israel. La realitat israeliana esdevé d'un compliment d'un mandat de les Nacions Unides, un estat àrab i un altre jueu. Els àrabs no ho van acceptar i amb la marxa dels britànics vam establir un estat. Per això recomano poder fer un estat, d'acord amb els seus veïns i entorns, fer un estat negociant amb tots, i aquest no ha estat el nostre exemple. La recomanació és arribar a la independència negociant amb tots els veïns, nosaltres des que ens vam establir busquem la manera de fer-ho, de viure en pau amb els nostres veïns.

- Ha visitat algun call jueu de Catalunya?

-Em falta el de Girona. La presència jueva a Catalunya ha tingut moments tristos i de glòria però és una història comuna per renovar el nostre interès.

- Li agrada el Barça?

-He vist diversos partits aquí, a Israel li encanta al Barça, l'admiren a ell i al Barça. Jo haig d'anar amb compte amb el que dic perquè visc molt aprop del Bernaubeu, (somriu) però reconec que gairebé va ser dia de dol nacional quan Guardiola va anunciar que plegava.

- Que s'emportaria de Barcelona?

- Haig de triar, tot m'agrada! Per cert, vinguin a Israel, paga la pena.

-Moltes gràcies

-A vosaltres
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

Interessant
+72
-7
Adèu Espanya
Avalon, 21/05/2012 a les 00:04
Si Israel ens dona soport, els USA ens donen soport. Kosovo va ser recolzat pels USA, i no va haver Serbia que pogués fer-hi res. Adèu Espanya, fins mai més...
+25
-4
HELP CATALONIA
Anònim, 21/05/2012 a les 00:12

http://www.helpcatalonia.cat/

Help Catalonia is a blog made with the colaboration of many different persons with the objective of spreading the word on the situation of the Catalan nation, sharing objective data about the silent war the Spanish kingdom is waging against this millenary people and hoping to increase the awareness of the international community in this important matter.

Did you know that the Catalans lost independence in 1714 after being conquered? Did you know that they speak a different romanic language and have a distinct and very rich cultural universe that more than 12 milion people share? Did you know that Gaudí, the architect of the Sagrada Família, was beaten because he spoke Catalan, or that the Barcelona FC (Barça) was created to promote the Catalan culture? Did you know that Catalans are forbidden to call a referendum about their own destiny or that they would be one of the richest countries in the world if they just weren’t plundered 10%+ of their annual GDP? If this is news for you, please read our blog, spread the word, and help Catalonia.
+36
-5
anton
Anònim, 21/05/2012 a les 00:14
A veure si d'una vegada entra al cap de l'esquerra d'aquest pais els avantatges que te enmirallar-nos amb Israel enlloc d'estar tot el dia darrere dels penjats palestins.
+47
-4
aliats que convenen
pepet grill, 21/05/2012 a les 00:19
Aquests són els aliats que ens convenen.
Israel = EEUU = reconeixement de la INDEPENDÈNCIA de la NACIÓ CATALANA
+10
-47
Segur?
sionisme de sempre, 21/05/2012 a les 00:56
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+33
-4
Adèu Espanya
Anònim, 21/05/2012 a les 00:59
Visca Catalunya Lliure per sempre més !!
+8
-54

Anònim, 21/05/2012 a les 01:14
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+32
-2
Tornar
Anònim, 21/05/2012 a les 01:47
Jo ja hi he anat, va ser el 1990. Des de llavors que sóc proisraelià al 150%. Espero poder tornar-hi algun dia.
+21
-4
Tota la raó Pepet!
Anònim, 21/05/2012 a les 02:41
En Pepet Grill té tota la raó.

Tenim a Israel donant tocs a la porta, tenim als anglesos contents, tenim els escocesos que ens mirem amb enveja. Marroc també li convé. Així que USA amb aquest panorama dirà que sí de totes totes. Els països escandinaus votaran a favor.

Ja si poden posar fulles els espanyols. Si els parlamentaris Catalans al parlament europeu han de marxar els espanyols també. Per tan no marxaran ni uns ni altres. Per tan seguirem sent europeus.

Espanya té els dies comptats. Tothom els hi té ganes o els importa ben poc. N'estan farts de pagar i que no facin res.

Els espanyols paren la mà i obeeixen. Els catalans farem el mateix. "Si us poseu en contra, no paguem res." Veureu com faran que borden de cara a la galaria, però als despatxos firmaran qualsevol engruna. La truita es girarà. A partir de llavors pagarem però manarem.

S'ha acabat ser els tontos d'Espanya. I sort en tenen de la comprensió i paciència (o estupidesa reiterada) catalana. Encara viuran uns anys com a país del primer món. Llavors ja veurem si espavilen. Que ja són grandets.
+9
-15
Neutralitat entre palestins e israeliàns
Observant, 21/05/2012 a les 04:05
No tenim perque pendre part en el conflicte entre palestins e israeliàns, d'igual forma com l'ambaixador diu no prendreien part entre les tensions espanya-catalunya perque tenen bona relació amb tots dos. Podem ser amics de tot dos.

En els fons són ambdos pobles victimes del conflicte: els palestíns de viure confinats a les seves ciutats sota ocupació d'un territòri palestí fragmentat. I els isràelians de viure confinats en una presó d'alambrades i muralles que s'han fet ells mateixos per ficar-s'hi dins a causa de la seva por constant i crònica de ser agredits i eventuàlment expulsats, altra vegada, de la terra on resideixen.
+35
-8
Israel exemple de nació independent
Mortadelo, 21/05/2012 a les 05:19
Espanya que faci una aliança amb el Marroc i Siria, nosaltres els catalans amb Israel, cadascú al lloc que li correspón.
+23
-3
Hmm
tniemi, 21/05/2012 a les 06:12
Dubto que Israel de debò interessa que diu els veïns encara si tenen raó que seria sempre millor a negociar ... però si algú vol negociar amb Espanya es perquè no han de negociar mai amb Espanya sobre res. Espanya es un dels països més fills de putes ( sense alemanya nazi seria el pitjor ) que ha existit mai a història d'humanitat i més aviat es trenca i destorssa existencia d'un país tant merda com es Espanya, millor per no només a Catalunya sinó humanitat en general.
+33
-3
España es Africa
Anònim, 21/05/2012 a les 06:42
L'aliança amb la gent que mana el mon es importantissima; la independencia no la dona Espanya, amb aquests cafres franquistes del PP-PSOE, sino que les dona USA. o sigui Israel; uns es dediquen a viure del cuento com el PP-PSOE, altres ens agrada treballar i viure bé; dos models, els dels galtes, ganduls i borratxos com el Rajoy-ZP, i un altre basat en el treball i l'enginy; no tenim res en comú, res de res
+5
-11
TENIM UN NOM EL SAP TOTHOM
Anònim, 21/05/2012 a les 08:16
Llemosins d'Europa, Provençals, andorrans, valencians, Mallorquins, algueresos, Rossellonencs, Barçalonins, polacs, jueus, suecs, ...
+9
-38
Inquisidor de Berga
Anònim, 21/05/2012 a les 08:16
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+8
-20
Aquest no ha entès res...
Anònim, 21/05/2012 a les 08:23
I si no som d'hispània (sefarad) què passa?
Els de Perpinyà són també espanyols?
Només entenen el món segons les fronteres d'estat, aquesta gent. Si a més han de manar el món mundial, anem bé.
+12
-45
Pues como para vanagloriarse
Anònim, 21/05/2012 a les 09:12
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+47
-5
El poble d'Israel, un model a seguir.
Anònim, 21/05/2012 a les 09:26
El poble d'Israel, el poble jueu és un model a seguir, si tenen el seu estat tant somiat és exclusivament per no defallir mai, ni en mil·lennis, per tindre la responsabilitat d'estar units en els moments difícils, per tindre clares les prioritats i per intentar evitar dependre de ningú més que d'ells mateixos.

Haurien de ser un exemple a seguir pel poble català, per mi és un orgull que ens comparin amb els jueus, per mi és un orgull que ens comparin amb el poble del Rei David. Els catalans hem de fugir del sentiment antisemita castellà, hem de ser un poble que pugui defensar els drets de les nacions del mon des de la posició de respecte envers tots els pobles que s'han guanyat el dret i el respecte a tindre un estat.

Catalunya i Israel poden ser uns bon aliats i amics en els dos costats del Mediterrani, podem ser un estat com ells i podem créixer de forma similar.

Toda Bar.
+23
-3
CALL, no "call jueu"
Anònim, 21/05/2012 a les 09:29
Quico Sallés,

mira en el diccionari què significa CALL ?

no hi ha cap call que no sigui jueu, o sigui: no diguis "call jueu" !
+14
-6
sionisme de sempre, 21/05/2012 a les 00:56
Anònim, 21/05/2012 a les 09:36
Si noi, estic interessat en la Nakba i va Wikipedia en fa un resum prou acurat i amb referències.

http://es.wikipedia.org/wiki/Nakba
#La_voluntad_de_convivencia_por_parte_de_los_l.C3.ADderes_jud.C3.ADos
I els arabs no hi queden, precisament, gaire bé.
+9
-12
El bo d'Alon
Rubèn, 21/05/2012 a les 09:43
"No tenim prou informació sobre el que passa" hehehe Alon, Alon !!! :)))
+20
-9
És el destí
profeta, 21/05/2012 a les 10:13
Nosaltres els bons catalans, com els jueus, som el poble escollit per Deu. Les passarem putes, com ells, però al final abordarem una "golondrina" i anirem a re-establir-nos a l'Alguer, on serem feliços per sempre.
+32
-6
GERMANS PER SEMPRE
Anònim//*\\, 21/05/2012 a les 10:25
JO i MA FAMILIA ESTIMEM EL ESTAT D'ISRAEL
EL ESTAT D'ISRAEL ESTIMA CATALUNYA
SOM GERMANS HISTORICS
33
+31
-6
Visca Israel
Josep Ma., 21/05/2012 a les 10:52
El "jueus" varen ser expolsats d'Hispania pels castellans.

Potser per això Espanya és una monarquia bananera, analfabeta, cutre, primitiva i tribal amb molta genètica musulmana. Segur que si haguéssin respectat als jueus avui seria Espanya una potència europea.

VISCA ISRAEL.
+21
-6
amic Alon
Anònim, 21/05/2012 a les 11:00
a la teva disposició. Com sempre, al vostre servei.

Naum
זעם האל

Shalom.
+19
-9
espavilem
jordi B, 21/05/2012 a les 11:05
Sr Alon Bar, si us plau, porti ja els seus avions, tenim un terreny que li diem franja de ponent, que te grans extensions per a fer bases militars i també li cedim el castell de Salses, i tot el que vostès necessitin.
Tenim presa, molta.
+10
-9
Anònim de les 11:00
Anònim, 21/05/2012 a les 11:05
Volem ser un estat amic, un aliat seu, no els seus servidors, ni d'ells ni de ningú, i no crec que sigui el que desitgen.

El món ens respectarà si tenim personalitat i coratge, com els respecten a ells pel mateix.

Shalom
+11
-8
Anònim de les 11:00
Anònim, 21/05/2012 a les 11:08
Volem ser un estat amic, un aliat seu, no els seus servidors, ni d'ells ni de ningú, i no crec que sigui el que desitgen.

El món ens respectarà si tenim personalitat i coratge, com els respecten a ells pel mateix.

Shalom
+5
-34
¿Estat espanyol?
CATALONIA IS SPANAIR, 21/05/2012 a les 11:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+8
-26
Quina barra, el Sallés
Anònim, 21/05/2012 a les 11:26
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+2
-4
TORNEN ELS CENSURADORS
Atlasac, 21/05/2012 a les 11:32
No els agrada les veritats que dic FORA!!!
BUFAAAAAA!!! encara és més forta de lo que creïa, NO no son els d´aquesta casa deuen ser ORDRES de més altura...en fí a mi ja tant .......
+2
-15
VIRGUERIES
Anònim, 21/05/2012 a les 11:52
Que he tingut que fer per recuperar aquestes línes...surtiran o dupto----De totes maneres necessitem una cadena de TV. per humanitzar als catalans....que per "ABORREGAR-LOS" en son MASSA...mira que VOTANTS CATALANS VOTANT PARTITS AMICS dels seus ENEMICS!!!! i a PARTITS QUE ES DIUEN D´ESQUERRA FENT FORTES POLITIQUES DE LA DRETA MES DRETA ! ! ! i la gent "abor..." VOTANT-LOS UF QUIN FASTIG...el mateix que els dono jo a ELLS!!!!. i....ara AQUESTS BORREGOS LOGRANT LA CENSURA ALTRA VEGADA!!!! es clar aquestes coses a ELLS no els agrada sentir....ES NATURAL ----FORA OPINADORS QUE DIGUEN LES VERITATS...FAN MAL!!!! SIIII ! ! !

+41
-6
Israel reconeixeria la Catalunya independent
Tània, 21/05/2012 a les 12:17
A veure, anem al gra: d'aquesta entrevista el que més ens interessa és que Israel reconeixeria la Catalunya independent quan fos proclamada. I tot seguit vindrien Estats Units. I Espanya s'aniria quedant sola esbufegant, histèrica, contra "el golpismo inconstitucional catalán, ilegal, insolidario...", mentre la bandera de l'estrella de David ens marcaria el camí. Gràcies, 'Todà', sr. Alon Bar, a la seva entrevista ha quedat tot claríssim.
+9
-38
Ese tipo es idiota
Anònim, 21/05/2012 a les 13:07
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+9
-21
הבחור הזה הוא אידיוט
Anònim, 21/05/2012 a les 13:10
יש לי הערכה רבה לעם היהודי, מדינת ישראל, ספרדים אשכנזים לוס יהודים אתאיסטים והעם היהודי ברחבי העולם ... אבל הבחור הזה בא לי תוכנית חיפושית זבל הוא לא לסבול את זה. מה נראה טוב, כי אתה צריך לעשות הבחנה בין ספרד קטלוניה?. לכו פיראטים.
+17
-12
El que ha escrit en hebreu és el mateix totil de sota.
Anònim, 21/05/2012 a les 13:24
Qui ha escrit en hebreu diu el mateix que posa a sota, això:

"Yo tengo en muy alta estima al pueblo judío, al Estado de Israel, a los Sefarditas, a Los Askenazis y a los judíos ateos y al pueblo hebreo mundial... pero que me venga este tío en plan escarabajo pelotero es que no lo soporto. ¿Qué pasa que para quedar bien tienes que hacer distingos entre España y Cataluña?. Anda y pírate."

Fot el camp tu espanyol fracassat!!!
+20
-6
Amic de les 11:05
Anònim, 21/05/2012 a les 13:53
sóc els de les 11.00 (diga'm Naum) a qui t'has referit. No et confonguis, no estic a la disposició dels amics israelians per servilisme, sinó per patriotisme i respecte a la meua tradició i cultura jueva. Al servei d' una tasca encomiable per la democràcia al Pròxim Orient i per la defensa de l'Estat que els meus avis van establir. Shalom.
+10
-30
Al de las 13,24 h
Anònim, 21/05/2012 a les 14:16
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+11
-30
Al de las 12:17 h
Anònim, 21/05/2012 a les 14:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+24
-4
Tens raó gamarús
Anònim, 21/05/2012 a les 14:26
Tens molta raó gamarús de sota, hem d'aprendre del poble jueu de com fotre fora als opressors, per això m'agrada aquest poble.

És més, en el nostre cas ho tenim més fàcil que ells, ja que els nostres opressors ja s'ha demostrat que reben de tots costats i son incapaços de mantenir cap imperi ni territori, tots ja han fugit d'ells i els que queden volen fugir també, ningú vol Espanya, ningú.

No ens cal tant de sacrifici com l'honorable poble jueu, només amb una mica d'esforç ja ens espolsem de sobre aquesta nosa espanyola.
+22
-5
Zoo espanyolero
Anònim, 21/05/2012 a les 14:49
El nivell lèxic i la histèria dialèctica és el termòmetre que medeix la seva por. Abans ni escribien; després ho fèien amb aquella aparent autosuficiència freda. Ara poc els falta per morir de ràbia davant del teclat.

Bon senyal, doncs. Anem bé, catalans
+14
-4
El Déu dels exercits lluita pels pobles justos.
Anònim, 21/05/2012 a les 15:41
Els espanyols, com es pot veure tenen un concepte de propietat sobre el seu territori, que es recolça en el dret de conquesta.

Lo primer que se li ocurreix dir al espanyolero és "anda y pirate". No soporten que es parli amb llibertat.

Però avuí en dia aquestes concepcions de nació estan molt antiquades.

El territori d'una nació en la actualitat no s'adjudica perque una colla de malparits armats violesin, saquejesin, subjuguesin i assassinessin en aquell territori.

Segons la concepció imperant a nivell internacional, el dret al territori i a la sobirania es guanya per l'exercici de l'autodeterminació. Si, exactament aixó que els NACIONAL-IMPERIALISTES espanyols no volen sentir ni parlar perque prefereixen el dret de conquesta i la herencia del franquisme que la democracia. Encara que es creuen més democrates que ningú, però és per que no tenen ni idea de lo que significa ser democrata.
+23
-3
Visca l'estat d'Israel
Anònim, 21/05/2012 a les 15:48
Ah i jo també hi he anat, el mes passat, i totes aquestes mandangues que ens expliquen a la TV no és res més que manipulació mediàtica. Els àrabs que viuen a Israel que són molts tenen molts més drets que els jueus que viuen a territori palestí, els mal anomenats colons (no se perquè els palestins a israel son ciutadans i els jueus a territoris palestins són colons, si els que no van acceptar la resolució de les Nacions Unides al 1948 van ser els àrabs i per això va començar la guerra, com també la van provocar al 67). Ah i els palestins en diverses ocasions han assessinat jueus a sang freda cosa que els jueus no han fet, en tot cas hi ha hagut morts en incursions militars. Es una vergonya total els telenotícies de TV3 que dia sí i dia també ens expliquen les històries dels "pobrets" palestins, no se quin interès poden tenir en dir tot això. Us ho dic, del que expliquen, cregueu-ne totalment el contrari. A més el dia a dia a Israel és tranquil, amb molts àrabs vivint i treballant a Israel i no passa res, al tema del conflicte li donen molt més rebombori mediàtic del que és en realitat.
+21
-5
Hitler Franco
Miquel S, 21/05/2012 a les 16:34
Si el nazis haguessin guanyat la segona guerra mundial el destí per la majoria del poble català hagués estat la deportació o pitjor. Afortunadament per nosaltres la cosa va quedar en taules.
+8
-7
SI HAGUÉS NASCUT A ISRAEL ...
Gustavo, 21/05/2012 a les 17:53
Qui pot no reconèixer l'holocaust del poble jueu?.
I els crims que, alguns diuen sistemàticament, comet el conjunt de l'estat israelià?. Invenció canallezca.
Pobra gent, que injustícia, com pot ser que centenars de milions de persones al món, tinguin una visió tan equivocada d'aquesta gent meravellosa?
És més, si em donessin a triar per salvar aquest planeta, tots israelians i jueus.
Els millors i els que més investiguen, inverteixen, treballen bé el top del top en tot.
Imagina't el orgullosos que s'han de sentir els catalans, quan algú els crida els jueus d'Espanya. Mai els perdonaré als meus pares no haver nascut a Israel o almenys a Catalunya.
Però bé que hi farem, tot no es pot a la vida, a veure si amb una mica de sort i el favor de superabino aviat podem tenir el consolat a Barcelona així podré reconciliar el son.
+31
-5
Visca ISrael
Anònim, 21/05/2012 a les 18:17
Israel un referent per Catalunya
+19
-4
Que Yahvé no ho vulgui!
Anònim, 21/05/2012 a les 19:00
Espero que quan vingui aquest artista israelià al Festival Grec, els d'ICV i tota la colla pessigolla indignada no li muntin una "performance" saurística.
+0
-19
ARRIBA ESPAÑA
Anònim, 22/05/2012 a les 12:37
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+0
-21
ARRIBA ESPAÑA
Anònim, 22/05/2012 a les 12:45
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+5
-1
INDEPENDÉNCIA
Anònim, 29/08/2012 a les 20:53
JO FARÍA COM ELS ISRAEILIANS, UN MUR DES DEL PIRINEU FINS A LES CASES DEL CANAR Y QUE S´EN VAGIN A LA MERDA ELS ESPANYOLS

JANA
+0
-1
És difícil parla de neutralitat amb qui no és neutral
Anònim, 02/10/2013 a les 17:18

http://www.abc.es/20121018/internacional/abci-embajador-palestino-201210171942.html


DARRERA PREGUNTA DE L'ENTREVISTA

–No obstante, usted sabe que los separatistas vascos y catalanes con frecuencia invocan a su favor la causa palestina.

–Una España unida apoya mejor la causa palestina. Además, ¡ya nos gustaría a nosotros disfrutar de los derechos de los españoles que viven en Cataluña o en el País Vasco!

UN DIPLOMÀTIC MOLT POC DIPLOMÀTIC: "Una España unida apoya mejor la causa palestina", O POTSER ÉS LA POSICIÓ DE L'AUTORITAT NACIONAL PALESTINA?

+0
-0
home
Anònim, 06/11/2013 a les 12:17
-un home afable. No 'un tipus'
-més que la Xina. No 'més que Xina'