El PP amenaça amb les pensions si Mas insisteix en l'agenda separatista

Advertència d'Alícia Sánchez-Camacho al President: "Qui pagarà les pensions si organitza una hisenda pròpia?"

| 09/05/2012 a les 12:36h
Especial: Concert econòmic
Arxivat a: Política, CIU, Concert, ppc
Aquesta notícia es va publicar originalment el 09/05/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Alicia Sánchez-Camacho. Foto: Maria Pujol.

Un PPC cansat de la "cantarella que la culpa sempre la té Madrid" ha ensenyat les dents. La cap de filles popular, Alícia Sánchez Camacho, ha brandat amb l'impagament de les pensions si el Govern continua amb el que considera "l'agenda separatista". Amb elegància però amb prou mala llet com per fer-se entendre, durant la sessió de control d'aquest matí al Parlament, Camacho ha preguntat al president de la Generalitat, Artur Mas, "qui pagarà les pensions si fa una hisenda pròpia?". Un flanc que preocupa, i molt, a les filles del Govern, que temen represàlies d'aquesta estil informa si es decideixen per fer un acte de sobirania.

La pregunta era fresca ja que feia pocs minuts Mas havia picat l'ull al líder dels republicans a la cambra, Joan Puigcercós, que ha esperonat al Govern per tal que animi als ciutadans a pagar a la hisenda catalana els seus impostos. Una proposta a la que Mas ha parat l'orella amb vistosa complicitat. Mas, però, no s' ha arronsat i manifestament sorprès per les amaenaces, ha replicat a Camacho recordant que les pensions no depenen dels impostos sinó de les cotitzacions.

"Mentre els diners de les cotitzacions les administri Madrid que pagui Madrid, nosaltres volem els impostos, però si ens volen donar les cotitzacions ho farem, recordi que aquest és un país que es vol governar per ell mateix"' ha sentenciat Mas. Tota una declaració d'intencions que accentua la confrontació dialèctica entre les dues formacions que aparentment es viu les darreres setmanes.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

pp=lladres, nazis i feixistes
Anònim, 09/05/2012 a les 13:04
+39
-4
pp=lladres, nazis i feixistes
#Escanya ens roba
Anònim, 09/05/2012 a les 13:06
+33
-3
#Escanya ens roba
#Escanya ens roba
#Escanya ens roba
#Escanya ens roba
#Escanya ens roba
Però....
Anònim, 09/05/2012 a les 13:06
+33
-3
si d'Hisenda catalana ja existeix. L'Agència Tributària Catalana ATC, el que passa que a can CiU (com abans el trispartit) no li dóna la gana de posar-la en marxa. Ja podem parlar d'hisenda catalana. Aquest govern d'autonomistes i sobiranistes de cap de setmana li tenen més por a la independència que Espanya mateixa.
I a la pepera equus, no amenacis tant que sortirem els catalans al carrer a defensar la ruptura amb Espanya com sigui i contra qui sigui. Les amenaces te les fiques ..per allà on t'imagines.
la mona
Anònim, 09/05/2012 a les 13:08
Interessant
+57
-5
A aquesta dona la tindrien que tancar a la gàbia dels monos.
Segur que trobaria una bona parella que la tranquilitçès.
NO HI HA RES A FER
Anònim, 09/05/2012 a les 13:12
+26
-2
MOLT BÉ SR. MAS, NO AFLUIXI, CATALUNYA TE TOT EL DRET DE ADMINISTRARSE, COM POT VEURA AMB ESPAÑA NO HI HA RES A FER, CADA VEGADA ELS CATALANS ES DONAN CONTA QUE LA UNICA SOL.LUCIÓ ES L'INDEPENDENCIA
LA CAMACHO PARLA I SAP LA MITAT DE LA MITAT
TENEM QUE AGAFAR LA DIRECTA, ALLARGAR AQUESTA SITUACIÓ NOMES COMPORTA DISCREPANCIES I CONFRONTACIONS ENTRE POBLES, NO ES BÓ
qui podrà seguir cobrant a Espanya la pensió per sobre del que ha cotitzat?
Anònim, 09/05/2012 a les 13:14
+31
-4
- Del fons de pensions de l'estat espanyol, al futur estat català li correspon la part proporcional a la seva aportació, i no precisament en deute pública espanyola "escombraria" i que és il·legalment a on han invertit els nostres estalvis.
- Però és que a més els treballadors catalans cotitzen més que el que estan rebent, i que després es reparteix sense tenir en compte que el cost de la vida a Catalunya no és el mateix que a la mitja d'Espanya.
- Perquè si no, no han volgut mai parlar de caixes de la Seguretat Social separades?
Gràcies senyora Sanchez per aclarir-nos el futur lliure!
Els nostres pensionistes viuran més bé i amb més dignitat!
Agenda separatista?
rcde1900, 09/05/2012 a les 13:14
+34
-4
Però com gosa aquesta dona-caball de titllar CiU de partit independentista?
Ecspañola!
´k-tut, 09/05/2012 a les 13:15
+26
-3
Collons. les pagarem nosaltres, com ara. O et`penses que algun español ens les paga? Si son una colla de barruts i penques!!!!!
Té raò
RPerez, 09/05/2012 a les 13:16
+26
-3
Qui pagarà les pensions i les subvencions als espanyols si els catalans ens quedem el que ens pertoca?
S'haurien de posar a treballar tots aquests vividors; porten massa temps vivint del que espolien.
Per les pensions catalanes no hi ha problema, ja gestionaríem bé on van a parar tots els milions que ara es quedarien a casa.
Mare meva
Anònim, 09/05/2012 a les 13:18
+29
-5
que l ignorancia la incultura i la demagogia ppera arribi aquests extrems es certament entre preocupant i intolerable. Que te a veure hisenda amb les pensions? Les pensions les paga la seguretat social de les cotitzacions socials que es paguen, no dels impostos i que jo sapiga en mas no ha parlat de tenir un sistema de seguretat social propi. Ara que ben mirat en mas li hauria de dir que cap problema per pagar les pensions si tambe recaptem i gestionem la totalitat de les cotitzacions de seguretat social que es paguen a catalunya, hi sortiriem guanyant i
Molt
M.H el poble català us fa costat!
Anònim, 09/05/2012 a les 13:19
+15
-8
Endavant M.H!
Gràcies Sr. Mas, necessitem sortir ja d'Escanya!
Anònim, 09/05/2012 a les 13:20
+25
-4
Gràcies Sr. Mas, necessitem sortir ja d'Escanya!
No m'importa ser més pobre durant un temps
Anònim, 09/05/2012 a les 13:21
+24
-4
i mantenir els meus pares, però vull la llibertat del meus país! Independència, ja!
13.19
Anònim, 09/05/2012 a les 13:23
+18
-5
No caiguis en el parany. Les politiques i propostes de CiU són radicalment oposades entre allò que diuen i fan. Els catalans ens en sortirem enfrontant-nos a les politiques agressives de l'espanyolisme -per suposat- i per això ens unirem com una pinya i combatent alhora la tebior, covardia i en el fons traïció convergent. Que no pretenen anar més enllà que en defensa dels seus privilegis i interessos, no els dels catalans. No et confonguis.
ignorant irresponsable
Anònim, 09/05/2012 a les 13:32
+19
-3
Les pensions són un altres espoli de Catalunya ja que les cotitzacions que paguen els Catalans superen per 3.500 milions d'euros les jubilacions que reben els nostres jubilats!

Ja sé que us farà mal de panxa però val la pena veure la entrevista d'aquesta dona d'ahir, perquè RECONEIX QUE NO SAP RES D'ECONOMIA!!!





amenaçes
un senyor antic, 09/05/2012 a les 13:34
+28
-4
La separacio de Catalunya de l'Estat espanyol s'haura de fer sota supervisio de l'UE i l'ONU, per tant com que a ningu l'interessa un "desenllaç balcanic" sino Escandinau, caldra possar tots els temes damunt la taula, i aquest es un d'ells important, que no amenaçin els del PP perque no toca, aci ens savem defendre i si cal "tocar a arrebato", les coses caldra fer-les inteligentment i cadasqu s'haura d'empassar el que li toqui , pero no mes, supervisio internacional contra l'agressivitat i amenaçes espanyoles.
"Volem els impostos"
The Patriot, 09/05/2012 a les 13:38
+9
-3
La Generalitat no és la gent que viu a Catalunya.

La Generalitat "són ells", i els impostos que "ells" volen són els que pensen cobrar de "nosaltres".

Són els que porten anys gaudint de casinos, lotos, cursos de formació, inspeccions tècniques, peatges i tota classe de modalitats creatives per esquilar la gent.

Això de la hisenda pròpia caldria explicar-ho més bé.

¿Vol dir que els ho paguem a ells, com a desobediència a la hisenda espanyola?

Quina perspectiva i quina iniciativa més magra, trista i descoratjadora.
Alicia 2012
Anònim, 09/05/2012 a les 13:44
+3
-18
¡Qué guapa que es la futura presidenta de Cataluña!
no ens enganyem...
Anònim, 09/05/2012 a les 13:46
+13
-4
tots aquests politics que tant braman a favor de catella, quan vegin l'independencia que entra per la porta, corraràn com deseperats per tenir el millor lloc a la foto i ni s'en recordaràn de castella. perquè, qui vol ser segon o tercer o potser at foten la patada els castellans per que ets català i no pots arribar enlloc del teu partit castellà, quan pots a ser lider del teu propi partit al teu país i a sobre prosper? voleu dir que son tant rucs aquests politics?
Imagines com? Fàcil, fàcil, fàcil.
pepet grill, 09/05/2012 a les 13:47
+24
-5
L'Estat de Catalunya recaptaria els impostos (tots) i les cotitzacions socials.
Els empresaris l'únic que haurien de fer és canviar el número de compte corrent a l'hora de fer l'ingrés...
Els pensionistes només haurien de dirigir-se a la Hisenda catalana a dir on volen que se'ls aboni la pensió. I si pot ser amb un augment, millor ue millor. Catalunya no pot tenir pensionistes pobres de consolació.
Per tant:
Paga de la INDEPENDÈNCIA: 2.500 eurets per habitant amb passaport català.
Abaixar els impostos sobre el treball.
Augmentar l'impost sobre el capital.
Introduir l'impost de successions i donacions per a les fortunes (1 M o més d'euros).
Bonificació de l'impost a de successions a la classe mitjana (fins a 75.000 euros/any).
Establiment d'un salari mínim de 1.500 euros/mes (x14 pagues).
Reducció dels sous públics (diputats i alts càrrecs) amb un topall màxim.
Fixació de topalls salarials al funcionariat (alts càrrecs).
Prohibició d'indemnitzacions a alts càrrecs polítics.
Control i transparència del pressupost públic.
Control i transparència dels concursos públics i en adjudicació d'obra pública (compliment dels terminis fixats o penalització).
Lluita contra la corrupció (retorn del diner, pena de presó i inhabilitació permament no revisable).
Regeneració política: fixament de mandats per a tot càrrec polític.
Eleccions amb llistes obertes d'alcaldes, regidors i diputats al Parlament.
Prohibició de planificació i execució d'obra pública no rendible.
Abaixar les cotitzacions socials.
Retirar els 5 cèntims sanitaris de la benzina.
Retirar l'euro per visita al metge i per recepta.
Rebaixa de les tarifes de transport públic.
Potenciació de la cobertura de les comunicacions terrestres i de ferrocaril públiques (amb horaris rigorosos i puntualitat).
Nacionalització de les vies de comunicació i pagament anual com a Suïssa (autopistes).
Nacionalització de tota la RENFE (vies, estacions, trens) a Catalunya.
Nacionalització de ports i aeroports.
Introduir la taxa turística per estança a Catalunya.
Pla de lloguer social de pisos desocupats per (amb fixament de responsabilitats civils i penals per al llogater i per al propietari).

I altres mesures.

Fàcil, fàcil, fàcil.
Més explicacions
Anònim, 09/05/2012 a les 13:55
+13
-3
No s'estan de romanços, res de independències, pàtries, etc.

Ells volen els calés, i prou. Que suem la cancelada com ara, però per ells.

Caldrien més explicacions. ¿Una hisenda pròpia a què paguem els impostos, en plan rebelió pacífica?

Primer, aquesta gent no són gens de fiar. Segon, la Hisenda espanyola si no li paguem, ho seguirà reclamant.

N'hi ha que tenen els collons com un toro, però per a segons què. Si això no s'explica més bé, sembla que ens carregaran el mort a nosaltres, a la gent, i tindrem la hisenda espanyola i la de la Generalitat exigint la mateixa collita.

Com els antics recaptadors del senyor comte, que els penjaven si ja havien pagat al comte rival i veí durant una incursió.
AMENAÇAR ALS IAIOS AMB LA PENSIO, EL COLMO
CAMACHO LES AMENACES TE LES FOTS PEL CUL, , 09/05/2012 a les 13:55
+29
-5
PERO QUE CARAI S'HA CREGUT AQUESTA XULA DE LA PÒLITICA PER AMENAÇAR DES D'UN PARTIDET QUE AQUI CASI NO TE CAP VOT , AMB LES PENSIONS DE LA GENT. QUI ES AQUESTA POCASOLTA PER INSULTAR ELS ESTALVIS DE LA SEGURETAT SOCIAL DE TOTS ELS CATALANS ?? QUI ES AQUESTA IRRESPONSABLE PER AMENAÇAR A LA GENT QUE ES QUEDARA SENSE PENSIO. A VEURE SI ET QUEDES SENSE ESCÓ QUE TE'L PAGUEM ENTRE TOTS, POCAVERGONYA. ON S'HA VISTA TANT MALA I PODRIDA EDUCACIO ??
UCD
Anònim, 09/05/2012 a les 13:57
+3
-2
Això sembla un discurs propi d'UCD i Adolfo Suarez.
NOSALTRES
Anònim, 09/05/2012 a les 13:58
+29
-4
Les pagarem nosaltres,el problema dels espanyols es qui pagará les seves pensions sense els 60 mil-lions d´euros diaris que ens roban?
QUÈ VOL DIR AIXÒ?
Anònim, 09/05/2012 a les 13:58
+28
-5
La senyora(per dir-ne alguna cosa) Camacho está insinuant que es quedarient tots els calés de la SS que els catalans hem anat pagant al llarg de les nostres vides? Es pot ser més lladre encara? Espanya país de lladres,expoliadors, i colonitzadors.
novullpagar
Anònim, 09/05/2012 a les 14:00
+23
-5
Fem amb els cabrons del govern el mateix que amb els lladres cabrons de les autopistes: NOVULLPAGAR,ESPANYA ENS ROBA
Peporra ad hoc franquisme
Anònim, 09/05/2012 a les 14:12
+17
-4
De quines pensions parla aquesta bandarra?. De les engrunes que els paguen als pensionistes els d'Espanya per a malviure?. Amb la Independència, ja hi ha estudis que demostren que, a Catalunya, cada pensionista arribaria a cobrar un 25% més del que rep ara.
Apa peporros, quedeu-vos amb la vostra Espanya i amb la vostra corrupció, desgraciats!. Això si, amb la Independència, la Camacho aquesta haurà d'anar-se'n a treballar a l'altra banda, perquè aquí poc sentit tindrà que es quedi. Ja podrà anar parlant llavors!.
Quina ignorant, la Sánchez Camacho
Anònim, 09/05/2012 a les 14:13
+26
-4
La Camacho no sap que les cotitzacions de la Seguretat Social no les gestiona l'AEAT???? Caram, sí que està ben informada. No entenc com es creu amb el dret d'esbroncar i alliçonar tothom quan ella demostra ser una perfecta ignorant.
VEndria a sa mare per poder
Anònim, 09/05/2012 a les 14:14
+21
-5
La seva mare viu a Catalunya. Iés pensionista. Deixaria fins i tot sa mare sense pensió, si fos el cas? Això demostra quina mena de valors té aquesta donota.
Via
Anònim, 09/05/2012 a les 14:16
+19
-5
No, no es que tingui pressa. Es que la Sanches, amenaça amb la força i els diners recaptats de tots el "ciudadanos", siguin residents a Lugo, Teruel, Madrid o Barcelona, recaptats per l'Estat, en no pagar les pensions als residents a Catalunya. Mira que es fort això. Xantatge, Amenaça, Burla, Despreci, apropiació indeguda,..... I la Cara de Cavall, amb un rostre que no cal que se'l trepitgi perquè ho fa a tot hora, com a cap de un partit (!) parlant de fons Estatals i utilitzant-los politicament pel seu programa!. Fins ací podiem arribar!. Així entenen la democràcia.... I els nostres Botiflers? Endevina, endevinalla. I els nostrats polítics? Disposats a fer de minyona "respondona" i més perduts que un Tuareg al Pol Nord, "amenaçant" amb eleccions anticipades per fer què?. Apa, que em petarà la vena i per aquesta escòria, no val la pena. Mira que ho deia el meu avi: els catalans no som espanyols. Doncs a veure si paren de demostrarnos-ho, i ho fem nosaltres!
VISCA L'ESTAT CATALÀ
Anònim, 09/05/2012 a les 14:16
+18
-4
//*//
ens amenacen a casa
Anònim, 09/05/2012 a les 14:18
+25
-4
Ja s'ha pronunciat la veu de l'Imperi espanyol. Nosaltres no els volem, i amb tó amenaçador menys encara. No s'amagan de dir el que pensen i el que són. Anem prenent nota per quan vinguin les properes eleccions i quan abans ens els treiem del damunt millor. No es mereixen l'escó que tenen al Parlament de Catalunya no ens honoren.
QUE NO SAP COM FUNCIONA AL PAIS
Anònim, 09/05/2012 a les 14:20
+28
-4
La Sra. Alicia que no sap que la Seguretat Social es una caixa comuna i no te res a veure amb l' hisenda i que les cotitzacions socials es un impost que es pagar sobre la nomina, una part l' empresari i l' altre l' obrera i que va una caixa comuna que es pagan a tots els pensionistes, els que tenen una invalidessa i a els que tenen una pensio no contributiva, que per cert l' Estat se en te de fer carrec pero com que no te diners nomes a l' any 2010 va fer una aportacio de poc mes del 30% del total, per tan sra Alicia no insulti l' intel.ligencia fent aquesta pressumpte extorsió, que contribuint tots els que treballem al sosteniment del sistema (No falseixi la realitat)
¡ Volem els impostos del catalans !
Anònim, 09/05/2012 a les 14:37
+15
-3
Haurien de fer una manifestació monstre, amb presència del Jordi sr. i jr., l'Artur, el Quico, el Lluís, el Macià i tots els altres oprimits i afligits exigint els impostos dels catalans:

-¡Els volem cobrar nosaltres, i prou!
SER ESPANYOL ÉS UNA DESGRÀCIA
Anònim, 09/05/2012 a les 14:51
+28
-5
VOLEM PASSAPORT CATALÀ!!!!!!!!
Rajoy fa que Alicia perdi els papers
Josep-Maria, 09/05/2012 a les 15:00
+25
-4
Crec que Sànchez Camacho s'adona, accepta, que l'únic argument que té per fer que acceptem continuant sent part d'Espanya és FER-NOS SENTIR POR; un argument negatiu, penós i miserable.
¿No ens pot oferir res més que AMENACES?
Probablement Rajoy li ha dit que allò que ella i Millo van dir fa uns quants dies sobre canvis en el finançament no pot ser de cap manera. I ara, ella, obedient –Espanya és un ídol al qual cal sacrificar-ho tot– , actua en conseqüència: amenanaça amb les pensions.
Farsant!!!
Josep Ma., 09/05/2012 a les 15:07
+22
-6
Quina mala puta!!!
I els meus 40 anys de cotització a la Seg. Social espanyola, on han anat a parar? Es que no m'ho deu Espanya?
A més, si es fés números, Catalunya seria altament acreedora en el fons de pensions, puix ha sigut i és una C.A. productiva empresarialment, per tant hem de tenir un excedent favorable altíssim. Qui segurament no tindría saldo positiu en cas d'arbitratge per part de la UE seria Espanya, que segur que és deficitària, puix hi ha una relació directe amb el diferencial fiscal, en el que Catalunya aporta moltíssim més de lo que rep.
separatisme on?
membredeSI, 09/05/2012 a les 15:11
+17
-3
De separatista res. Segueixen volent sobirania fiscal i prou. Nosaltres la volem TOTA.
Tranquil.litat
Toni Arregui, 09/05/2012 a les 15:14
+20
-4
En els tractats internacionals, ja deu estar ben estipulades les negociacions en cas de secessió. Sent a més les pensions tema de primera necessitat, és el primer que s'arregla en dites negociacions. Així que, avis i àvies, tranquil.litat. A més, jo diria que més val pobresa amb dignitat que no quatre duros amb -o sense- vaselina.
Quins Coll...o..n...s
Ramon A., 09/05/2012 a les 15:16
+22
-4
I els meus 30 any de cotitzacio, on son aquets diners?
erepublik
Anònim, 09/05/2012 a les 15:16
+5
-5
Catalans catalanes, erepublik és un joc de simulació ECONÒMICA, POLÍTICA I MILITAR TOTALMENT GRATUIT, els catalans, ens estem organitzant per a fer una revulució i enderrocar la nació espanyola. Cada cop som més, però encara no som prous. Si t'agraden els jocs online i vols ajudar a la teva nació:


VISCA CATALUNYA LLIURE!!!
INTELIGÈNCIA
FALCILLA, 09/05/2012 a les 15:22
+25
-4
AQUESTA DONA FA EL SEU PAPER, CONEIX MILLOR QUE NINGÚ LES NOSTRES FEBLESES, QUE ÉS LA PRINCIPAL ARMA DELS TRAIDORS.
NO SORPREN A NINGÚ, CAL TENIR RESPOSTA A TOTS ELS INTERROGANTS, ANAR UNIT I NO DONAR RES PER SUPOSAT, COM FAN ALGUNS COMENTARIS.
Dolenta, més que dolenta!
Anònim, 09/05/2012 a les 15:25
+11
-3
Dolenta, més que dolenta!
T'acarnisses amb el més febles!
A la merda!!!
Montserrat, 09/05/2012 a les 15:34
+25
-6
A sobre que ens roben i insulten dia sí i dia també...ara venen amb amanaces??????
A la merda!!!! Aquesta gentota no es mereix res... Cagar-se en la terra que els ha donat de menjar...A la merda!!!!
ridícula i ignorant
Anònim, 09/05/2012 a les 15:57
+22
-5
l'alicia al país de les maravelles no ha calculat que Catalunya també pateix un espoli fiscal en el camp de la seguretat social; espanya entre el que recauda per seguretat social a Catalunya i el que paga en concepte de prestacions d'atur i de pensions també a Catalunya (superior als 3.000 mil.lions d'euros) des del primer dia que tinguem una hisenda pròpia tindrem superàvit, així que no pateixi per les pensions, en cas de continuar dins d'espanya si que ha de patir per les pensions, doncs no estan assegurades, ja ho diu el mateix informe de toledo (de la ss espanyola)
Agressions
segador, 09/05/2012 a les 16:02
+12
-5
Els catalans cada cop som més valents, i ho sarem més per cada retallada i per cada primera necesitat que ens falti. La necesitat obliga a envalentir-nos i a plantar la cara davant les agressions, espoliacions i maltractaments dels imperialistes esPPanyols.
...
Anònim, 09/05/2012 a les 16:04
+6
-3
Miri aquesta imatge, Alícia:





La tinc ben guardadeta des de que se que això de la independència és seriós. Un argument clàssic dels unionistes per fer por, rebatut.
Pensions
martípol, 09/05/2012 a les 16:07
+17
-5
Però Kamacho , qui et penses que paga les pensions de too l'epaÑole cada mes ? La caja de Extremadura , que està plena de "cojones " , més que res, ho dic pel seu " president" que m'hi imagino que sabrà el volum de la seva collonada.
Euskadi
Anònim, 09/05/2012 a les 16:08
+19
-4
Per què el PP recolza amb ungles i dents la hisenda pròpia a Euskadi i a Catalunya la rebutja amb l'espantall de la por?
quines?
Anònim, 09/05/2012 a les 16:13
+9
-3
Les d'Espanya et refereixes?
Espanya, la lladre que ens eclavitza per la força
Anònim, 09/05/2012 a les 16:14
+17
-5
Per començar, els diners de les pensions dels catalans són els nostres diners que hem pagat en el nostre rebut de salari juntament amb el que ha pagat la nostra empresa per nosaltres. Aquests diners han entrat a la caja de la lladre Espanya, per retornar-nos'els quan arribem a la jubilació. Per tant, que no amenaci la del Planeta de los Simios, SON NOSTRES !!
JA N'HI HA PROU DE ROBAR-NOS, ELS CATALANS NO SOM UNS IGNORANTS !!!!
MENYS AMENACES !!!! als bascos no els dirieu ni farieu el mateix, per què?? jo ja ho sé!!
Que s'ha cregut la simio i els seus complices espanyols??? ???
Anònim, 09/05/2012 a les 16:21
+15
-4
Segur que amb els nostres diners de les pensions, espanya haurà pagat a tots els seus vividors del cuento, que en són una bona colla, així com s'haurà pagat també, tots els luxes que en gaudeixen a la capital (autopistes gratuites, aeroports passats de mida i inoperatius, AVEs, Archivos de Salamanca, ejercito opresor, rei per la gràcia del seu pare polític (F.Franco) , etc, etc. PROU !!! ja n'estem farts que ens robin i a sobre ens insultin !!!!!!!!!!
Mariano, vete ya, inmundicia española
Anònim, 09/05/2012 a les 16:31
+19
-5
L'incompetent Mariano el Gurtel, ha de dimitir; crear la Caixa del PP-Bankia-Gurtel en qualsevol pais democratic compportaqri l'empresonament inmediat del Mariano i de la Esperanza Arriba España; España, es la riota del mon, amb un Partit de Pocavergonyes, lladres i neozanis que es la vergonyada nazional.es
PP partit de ladrones españoles, ARRIBA ESPAÑA!!!
Anònim, 09/05/2012 a les 16:35
+14
-3
Paguem impostos, ens roben la sanitat, l'educació i el PP-LLADRES s'ho gasta tot i més en un Ministeri de Defensa que nomes serveix per forrar a un dels seus-peperos i per salvar la Caixa del PP_ladrones-españoles; realment la credibilitat del Mariano Rajoy es infima, per que tots els dies demostra que es un estafador, un lladre com bon espanyol!!! PP, il.legalització i a la presó!!!
La veritat
Anònim, 09/05/2012 a les 16:36
+24
-4
Les pensions no es paguen amb l'acumulat que s'ha pagat al llarg de la vida, sinó amb les cotitzacions que els actius fan cada any. La pensió que cobrarà l'avi el 2012 es finançarà amb la contribució que fa el seu fill el 2012 (amb un cert desfassament naturalment).Per tant,l'amenaça de la Camacho és un "farol". Si Catalunya marxa d'Espanya, el problema el tindran els jubilats espanyols el 2013, no pas els catalans que sí que cobraran. Ull que això si que fa tremolar i encendre les alarmes a Madrid.
Que penita me dais. . . .
CATALONIA IS SPANAIR, 09/05/2012 a les 16:37
+6
-24
¿DONDE ESTA LA AMENAZA, CHALADOS?

SOLO OS HA RECORDAD QUE "ABANS DE FER VOLAR COLOMS" HAY QUE PENSAR BIEN LAS COSAS
Es cert !!!
Anònim, 09/05/2012 a les 16:39
+19
-6
Disculpeu pero és cert, les pensions amb una hisenda pròpia catalana perillen. Les millonaries de Rato, Zapatero, Rajoy, Zaplana... i la de la resta d'España !!!
BANKIA-la fregona de la Esperanza Aguirre i a Robar España
Anònim, 09/05/2012 a les 16:41
+16
-7
ESPAÑA pais demencial, de borratxos, tejeros, rajoys, i pocavergonyes; voler esser espanyol es voler esser una caca de gos sec i burriquero; realment el nivell de cagat i mentider del Rajoy supera al Zapatero embustero; m'encanta veure com el PP NO ES RES MES QUE LA FREGONA ANALFABETA
Agenda?
Anònim, 09/05/2012 a les 16:53
+8
-4
Agenda separatista, Covardia i Unió? Ha ha ha ha ha ha...!!
FILLA ...
FELIU, 09/05/2012 a les 17:05
+1
-1
Això de Catalunya Estat Lliure deu anar en serio
Anònim, 09/05/2012 a les 17:10
+18
-6
Han intentat provocar enfrontament lingüístic, han posat en marxa l'ofegament econòmic, l'amenaça als pensionistes, el destacament de més de 4.000 policies i guàrdies civils aprofitant excuses.
Van de fracàs en fracàs.
Els seus "voceras" estan cada cop més nerviosos i més ridículs, tal com podem comprovar en alguns dels seus polítics, en els seus mitjans de comunicació i també en alguns del propis comentaristes d'aquest diari.
Es va complint un full de ruta previsible.
cap problema
Albert M, 09/05/2012 a les 17:14
+14
-7
les pensions es paguen amb la cotització dels pensionistes d'aquell mes, no hi ha cap tipus de fons de pensions i en aquest cas una hisenda pròpia beneficiaria a CAtalunya. La qüestió seria, qui pagaria les pensions dels espanyols?
Prou tarats!!!
Ferran d'Antequera, 09/05/2012 a les 17:26
+3
-4
CATALONIA IS SPANAIR. Realment a cada comentari demostres ser un complet ignorant, a banda de greus deficiències de comprensió lectora. L'amenaça és clara, tu solet la pots trobar a la notícia (fes l'esforç, ximplet). I no fan volar coloms, les pensions depenen del que cotitzes, si vas a un altre estat a treballar rebràs la pensió corresponent d'aquell estat. O esteu insinuant que España és saltarà les lleis internacionals i alhora proposant l'expulsió d'España de la UE?
A la merda!
Anònim, 09/05/2012 a les 17:29
+11
-6
Cornuts i pagar el beure!Senyora Camacho, enfront les seves amenaces només se m'acut una expressió: vagi-se'n a la merda!
Prou tarats!!!
Ferran d'Antequera, 09/05/2012 a les 17:29
+5
-5
CATALONIA IS SPANAIR. Realment a cada comentari demostres ser un complet ignorant, a banda de greus deficiències de comprensió lectora. L'amenaça és clara, tu solet la pots trobar a la notícia (fes l'esforç, ximplet). I no fan volar coloms, les pensions depenen del que cotitzes, si vas a un altre estat a treballar rebràs la pensió corresponent d'aquell estat. O esteu insinuant que España és saltarà les lleis internacionals i alhora proposant l'expulsió d'España de la UE?
Salomón
Anònim, 09/05/2012 a les 17:38
+7
-22
Catalunya esta más quebrada que España y de ahí el freno de Artur Mas a la independencia. Con la que esta cayendo, ya solo nos faltaria esto.

Parece que no os dáis cuenta de la situación real por la que estamos atravesando los catalanes y los españoles.

Una minoria de la población catalana, que se dedica a insultar groseramente, haciendo gala de un machismo sin límite, cree todavia que nuestra región es la más productiva de España, Catalunya la Grande, ignorando que los malos gestores que hemos tenido durante la democracia la han convertido en Cacaluña. En serio, ya no somos nada. Y lo que fuimos fue gracias a España y los españoles.

La insumisión fiscal solo puede ser llevada a cabo por un cabrero, un comerciante o un tabernero para hacer ruido y provincianismo nada más. Pero nunca por la mayoria de las empresas nacionales, multinacionales y públicas. Pues esto llevaria a una situación conflictiva y caótica y a unos perjuicios incalculables para nosotros durante ese breve tiempo. Y, lo que es peor, a una posible guerra civil limitada a Cataluña y entre catalanes.

En cuanto a la Seguridad Social, ni siquiera en eso contribuimos a pagar las pensiones del resto de los españoles. Pues actualmente tenemos déficit y nuestras cotizaciones no son suficientes para pagar a nuestros jubilados catalanes. Y menos lo seria si España dejara de comprarnos 50 mil millones de euros al año, pues tendriamos 500 mil parados más.. ¿Os es que no os habéis enterado todavia que estamos entre las regiones españolas con más paro y más inmigrantes?

Os aconsejo que vayáis al campo, os tumbéis debajo de un árbol y reflexioneis un poquito los pros y los contras de vuestra locura independentista. Y, sobretodo, valorad las cifras macroeconómicas (balanzas comerciales con España y el resto del mundo, población activa, desempleo, inmigración, etc., etc..).

NaZionalismo = decadencia. Asi lo predije hace más de veinte años y asi esta siendo.

El problema se resolverá cuando la población vote gestores y no políticos provincianos o independentistas.

¡Por una Catalunya libre de fascistas!

Sinceramente.
SALOMON Y LA REINA DE SABA
Anònim, 09/05/2012 a les 17:48
+1
-6
¿El de la reina de Saba, catalán?.
Que penita me dais. . . .
CATALONIA IS SPANAIR, 09/05/2012 a les 18:11
+1
-16
¿DONDE ESTA LA AMENAZA, CHALADOS?

SOLO OS HA RECORDAD QUE "ABANS DE FER VOLAR COLOMS" HAY QUE PENSAR BIEN LAS COSAS
pensions
martípol, 09/05/2012 a les 18:17
+9
-2
Kamacho , ara que teniu tant bones relacions amb l'Argentina i Bolivia , que et sembla si fas un viatget ( pagant tu es clar ) els hi expliques el problema que tens amb les pensions EpaÑolas , per les catalanes , no et preocupis , ja tenim la solució , però per la teva i la dels teus "compinches " igual a la Cristina i el Evo et foten un donatiu elèctric a baix interés
Salomón
Anònim, 09/05/2012 a les 18:18
+3
-10
Ya que mencionáis al Salomón bíblico, os recomiendo la lectura del Eclesiastés. Este es un libro de la Biblia que se le atribuye a este monarca preferido por Yahveh Dios.

De seguro que veriáis las cosas totalmente diferentes a como las véis hoy.

Saludos a todos.
#shaacabatelbròquil
Anònim, 09/05/2012 a les 18:36
+7
-2
Qui diu separatista, diu UNIONISTA! #shaacabatelbròquil #putaespanya
Mirall, mirallet
Salomó, 09/05/2012 a les 18:44
+7
-2
El Salomon aquest d'aqui baix és d'espectacle de circ freak.

Parla d'aturats i d'immigrants, que és exactament allò que és ell. Aturat, inadaptat, espanyol.
Es tècnica de Treball i Seguretat Social
Pepe, 09/05/2012 a les 18:55
+0
-5
Aquesta és la seva professió funcionarial fins dedicar-se en exclusiva a la política.

Sap ben bé què fa i per què ho fa, i a aquestes feres polítiques que en presenta l'adversari, els oposem tontets acabats i sense esma.
Sobirania total
Astruch, 09/05/2012 a les 19:09
+13
-2
Més que un "acte parcial" de sobirania (pacte fiscal), crec que s'haurà de fer un "acte global" de sobirania (declaració unilateral de la independència).
Salomón
Anònim, 09/05/2012 a les 19:19
+4
-10
Para el de las 18:44.

Escribes: "Parla d'aturats i d'immigrants, que és exactament allò que és ell. Aturat, inadaptat, espanyol."

Solo tienes razón en una cosa: soy español porque soy catalán.

¿Inadaptado? bueno, depende. Si viviera en esa Catalunya fascista e inculta que vosotros queréis, seria un inadaptado. Pues me seria imposible adaptarme a vivir en una comunidad tan fascista y tan inculta.

¿Aturat? nunca he estado parado y no me afecta la crisis actual. Además, como buen catalán, siempre he sido muy previsor. Pues nadie esta seguro.

En lugar de insultar, dedícate a rebatir con argumentos lo que yo he escrito. Pues el insulto es el recurso de los simples.




Independència
Un patriota, 09/05/2012 a les 19:34
+13
-3
Sr. President, el PP no necessita de CiU al Parlament espanyol, són majoria absoluta i si no tenen els espanyols del PSOE, ens voldria vos explicar que collons feu anant de la ma amb l'impresentable de la Camacho, que té els morros d'amenaçar dia si i d'altre també amb retirar el suport que li dona al seu govern. Faciu i aviat si no ja és pot calçar a les properes eleccions, i per començar 14 membres de la meva familia ja han dit la seva; Si el 31 de Desembre d'aquest anys no tenim Concert economic, ho proposa el pas definitiu o el votarà en Duran i prou.
Murruda
Rural, 09/05/2012 a les 19:39
+22
-5
Soc pensionista i no tin gota de po.
A la falta d'argumens amb aquesta no te mes argumens que fer po.
No ets mes fatxa perque no t'entrenes.
SPAIN IS BANKIA!!!!!
Anònim, 09/05/2012 a les 19:58
+16
-4
//*//
No ens fan por
Anònim, 09/05/2012 a les 20:00
+17
-5
Com més a prop estiguem de la Independència més amenaçaran. Això ja ho sabem, i hi hem de comptar.
Treuran tots els "papus" i faran tota la pressió possible per espantar la gent.
No hi ha cap problema amb les pensions, això està més que estudiat.
No hem de tenir por de res... No hi ha res que pugui aturar tot un poble quan hagi decidit trencar i fer el seu camí. Potser al principi ens haurem d' estrènyer el cinturó, com ja fem ara, però amb els nostres recursos aviat sortirem d' aquest malson. L' energia que dediquen a rebatre els atacs constants de Madrid la podrem dirigir positivament a crear un país que ens il.lusioni a tots.

D' altra banda, la Camacho que vagi amenaçant... així es va veient la seva verdadera naturalesa depredadora.
@ Anònim, 09/05/2012 a les 20:00
Anònim, 09/05/2012 a les 20:55
+5
-6
"No hi ha cap problema amb les pensions, això està més que estudiat."

¿No tienes miedo?. Será por ignorancia. Cataluña, y otras 11 Comunidades, desde el 2010, están en déficit, no pueden pagar solas a sus pensionistas. Madrid, Murcia, Navarra y las Baleares ponen la diferencia.




Interessant
Astruch, 09/05/2012 a les 21:14
+7
-4
Interessant debat aquest de les pensions, crec que hi hauriem d'aprofundir:
reiterar l'enllaç aportat per d'altres comentaristes:


@ Astruch, 09/05/2012 a les 21:14
Anònim, 09/05/2012 a les 21:38
+7
-10
Interesantísimo ejercicio de demagogia en el 2011. Ahora faltarían los datos a partir del 2007...Incluidos los del "peso" de la economía catalana que hoy debe andar por el 18.7% (sigue bajando...).

Aviat guanyarem!
Anònim, 09/05/2012 a les 23:47
+14
-2
"De primer, ens ignoren. Després, se’ns en riuen. Després, ens ataquen. Després, guanyem".
Aquests dropos han ignorat les nostres reclamacions envers l'espoli que patim, durant anys i panys. N'han rigut de nosaltres, atacant-nos i rampinyat quan han pogut (competències, llengua, infraestructures, pactes...)i ara donen un pas enrera amb l'amenaça. Doncs mireu peporros, amb vosaltres si que no tenim clar de veure mai cap pensió donat que us gasteu l'hagut i el per haver amb les vostres ridícules pretensions desmesurades. Apa, bruixa! que si el que vols és espantar, només has de mostrar la teva carota que se't despenja per dies. Potser és que se't cau de vergonya!.
Anònim, 09/05/2012, a les 21:38
Astruch, 10/05/2012 a les 01:21
+6
-5
Cert, ara ens falten les dades a partir de l'any 2007, però amb els resultats del periode 2004-2007 (13.097 M€), ja podriem haver creat un "Fons Català de Reserva de Pensions", que ens haguès permès no tan sols de fer front a possibles resultats negatius d'exercicis posteriors (segons Expansión 296 M€ l'any 2010?)sino a més a més incrementar les pensions que cobren els nostres pensionistes.
Segueixo creient que és un debat necessari i molt interessant que igual ens far veure també la necessitat d'exercir la sobirania fiscal i, alhora, la de la seguretat social.
Quina pena
Anònim, 10/05/2012 a les 05:21
+10
-1
Soy espanyol porqué soy catalán????? quan llegeixo aquestes frases solemnes dels espanyolistes, sempre arribo a la conclusió que la lògica espanyola és única i molt diferent a la que existeix a Catalunya, i a la resta d'Europa i del mòn democràtic. Que segueixin així que l'imperi se'ls va fent cada vegada més petit. A l'Amèrica Llatina no els poden ni veure, i això que parlen espanyol com ells; i a Europa quan es parla d'Espanya tothom fa cara de pòker; el problema econòmic espanyol té unes dimensions que el de Grècia sembla de joquina.
@ Astruch, 10/05/2012 a les 01:21
Anònim, 10/05/2012 a les 06:22
+3
-5
Creo que no va a haber debate. Desde luego no basado en ese vídeo. También me faltarían las referencias de los estudios publicados por la Elisenda y el Tena, ya que de ellos vienen esos datos (las dos diapos que te hacen soñar con el "si"...). Ya sabes, en publicaciones serias de economía y no en esa escisión(FCE) del CCN. Pero solo para seguir riéndome una vez identificado el tejemaneje semántico-estadístico-matemático y, eso sí, agradecértelo. Es que mira, esa peli victimista-soberbia-cuentolalechera solo para abducidos de que 7.500.000 catalanes ponen en el fondo de reserva 13.097 m€ y el resto de España 4.500 m€ en el período 2004-2007 con lo que los catalanes les pagan las pensiones a España y de paso son expoliados y si entonces hubieran podido hacer con eso esto y lo otro y ponerse un chalet en Andorra la Vella y un estanco con estelada y etc, etc, es una parida que de ridícula no llega ni a solemne. ¿Por qué?. Muy sencillo, por los datos, que no hace falta ser economista ni plasmarlos en un video en color para entenderlos a la primera. Hablando de aportaciones a la caja única de la SS (pensiones), y buscando esos 13.097 y los 4.500 m€, no los encuentro. Lo público (y percátate de que solo citaré a dos comunidades, hay más que aportan (o han aportado)y no andan con déficit)es que solo en el 2005 el superávit de Madrid fue de 5.041 m€ y el de Cataluña de 2.775 m€. Las aportaciones en términos absolutos en el período 2002-2008 fueron: Madrid con 30.000 m€ y Cataluña de 10.632 m€. En términos relativos Madrid aportó per cápita 4.624,8 € y 1.423,3 € Cataluña. Y del 79% del superávit que registró la Seguridad Social en 2009 (8.501 millones) proceden de Madrid 5.069 millones de euros y de Cataluña 1.656 millones. En el 2010...ya sabes, Cataluña entra en déficit.

Si Anònim, 09/05/2012 a les 14:12 encuentra esos estudios que cita, se lo agradeceré también :-))))))).
A l'anònim de les 06:22
Trinxaire, 10/05/2012 a les 07:05
+4
-4
Como muy bien dices, no hace falta ser un economista para darnos cuenta de las cifras reales.Yo, personalmente, desconozco en este preciso instante las cifras però sí quiero decir que en el hipotético caso que tuvieras razón, tranquilo, vosotros quedaros con vuestra incomparable aportación a las arcas de la SS.Desde aquí ya nos espabilaremos, no queremos ser ninguna carga para nadie ni que os sintais obligados a nada
Botifarra de pagès
Anònim, 10/05/2012 a les 07:07
+24
-2

Si ens independitzem, la pensió mínimes a Catalunya seria de 3.000 euros i el salari mínim de 4.000 e.

Ja no dic el que cobraria un aturat, perquè l'atur no existiria a Catalunya.

Vinga, catalans, hem de lluitar pel nostre poble, per la nostra independència.

Per un país ric i ple!














Camacho, fas pena!
Anònim, 10/05/2012 a les 07:15
+18
-8
Això que diu la Camacho és fer terrorisme. Aquesta tros de dona, que es creu la reina de mambo, fa més fàstic que res.
Algú hauria d'explicar que les pensions serien més altes, si fóssim independents, i que no hi hauria atur ni dèficits. I sobretot, no hauríem d'aguantar l'espoli endèmic ni la submissió dels espanyols.

Camacho, com a dona, un zero i com a persona, fas pena.
El Gran Dia que avança
Anònim, 10/05/2012 a les 14:17
+16
-0
Anem molt i molt bé, nois. Com més gros sigui el papu que treguin els espanyols més bé vol dir que anem. Què més senyora Camacho?
Hores extres
Anònim, 11/05/2012 a les 00:51
+3
-0
Els del CNI han hagut de fer hores extres
Fets Històrics
Anònim, 11/05/2012 a les 22:57
+1
-1
Els indis d'Amèrica del Sud, farts dels espoliadors espanyols, van decidir calmar-los la sed d'or de la següent manera...





Quines amenaces són més creïbles?
Josep Romeu, 12/05/2012 a les 07:31
+0
-0
Qyuines amenaces són més creïbles ? les de Mas o les del PP?


Molt bona observació
Anònim, 12/05/2012 a les 08:47
+0
-0
Això que el PPC "ensenya les dents", ha estat genial.
Las pensions segons CCN
Anònim, 12/05/2012 a les 10:53
+0
-0
Hem de recordar l'article d'ahir on es diu que es pitxor quedar-se junt amb Espanya perque aquí sí que perillen les pensions, mireu:



FES EL TEU COMENTARI

D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.
Jordi Cuixart i Jordi Sànchez, durant la manifestació davant de la conselleria d'Economia | Adrià Costa
Oriol March | 1 comentari
01/01/1970
El Govern assegura que la decisió de l'Audiència Nacional "estripa les cartes" del diàleg i Puigdemont prendrà mesures en les properes hores | Trapero esquiva la presó per un presumpte delicte de sedició però ha d'entregar el passaport davant la jutge Lamela
01/01/1970
Totes les notícies de NacióDigital relacionades amb el referèndum
 09:46 El ministre de l'Interior, Juan Ignacio Zoido, va ordenar lliurar la medalla al mèrit policial a la jutgessa de l'Audiència Nacional, Carmen Lamela, uns dies abans que es fes càrrec de la investigació per sedició del  president de l'ANC, Jordi Sànchez, i el president d'Òmnium Cultural, Jordi Cuixart.
 09:41 L'Ajuntament de Barcelona suspèn la Comissió de Drets Socials que havia de començar a les 09.30 h en resposta a l'empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. El consistori celebrarà una Junta de Portaveus per decidir sobre les altres tres comissions previstes entre aquest dimarts i dimecres.
 09:36 Enric Millo adverteix a Carles Puigdemont que, si desaprofita la darrera oportunitat per comunicar que no ha declarat la independència, "efectivament el govern d'Espanya no tindrà cap altre remei" que activar l'article 155 de la Constitució. Millo assegura que les mesures que s'adoptin a partir de llavors "tindran com a objectiu garantir la vigència de l'autogovern de Catalunya".
 09:29 Enric Millo considera que Carles Puigdemont no va contestar el requeriment de Mariano Rajoy. Segons Millo, "si el contesta, canvia tot", i és que si diu que ha declarat la independència "queda oberta la porta al diàleg".
 09:25 Enric Millo afirma que "no sap ningú" si Catalunya és independent. "No creu que tenim dret a saber si som una comunitat autonòma o una república independent?", es pregunta.
 09:25 Enric Millo afirma que està treballant "per tots els canals" perquè Carles Puigdemont comuniqui a Mariano Rajoy que el 10 d'octubre no es va proclamar la independència de Catalunya.
 09:20 Enric Millo responsabilitza Carles Puigdemont dels incidents del diumenge del referèndum per mobilitzar persones malgrat que la votació "no es podia portar a terme".
 09:20 Enric Millo reitera que l'actuació de la policia espanyola l'1-O va ser "proporcionada", i afirma que es van produir 30 incidències en els 2.300 col·legis electorals.
 09:14 Enric Millo afirma que ha demanat el llistat de ferits durant l'1-O però el Departament de Salut no li ha facilitat.
 09:08 Enric Millo insisteix que l'1 d'octubre "no hi va haver referèndum". Segons el delegat del govern espanyol a Catalunya, "no es donava cap dels requisits necessaris per anomenar referèndum el que va passar el dia 1".
 09:01 Enric Millo considera que l'empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart "ni ajuda ni deixa d'ajudar" al clima de diàleg, i demana "separar una cosa de l'altra".
 09:01 Enric Millo considera que Jordi Sànchez i Jordi Cuixart van mobilitzar persones "amb l'objectiu que la policia judicial faci la seva feina", i aquest fet està tipificat com a delicte de sedició, remarca.
 08:58 Enric Millo assegura que "els tempos polítics i judicials no van acompassats", i afegeix: "Si algú es pensa que els jutges actuen per ordres polítiques s'equivoca molt".
 08:52 Enric Millo afirma que "no es pot qualificar d'actuació pacífica i cívica" el fet que el 20 de setembre davant el Departament d'Economia quedessin tres cotxes de la Guàrdia Civil "absolutament destrossats".
 08:50 El delegat del govern espanyol a Catalunya, Enric Millo, afirma que Jordi Sànchez i Jordi Cuixart no són presos polítics, i que estan en presó provisional "no per les seves idees, sinó pels seus actes", afirma en declaracions a El Matí de Catalunya Ràdio.
 08:36 L'ANC convoca concentracions a l'exterior:
- A les 17 hores, a Berlin davant de la comissió europea
- A Budapest a les 18:30 davant de l'ambaixada espanyola
- A Londres a les 19.00 davant de l'ambaixada de l'Estat espanyol
- A Brussel·les a les 12:30 a la plaça de Luxemburg
 08:42 Pastas Gallo trasllada la seu social de Granollers (Vallès Oriental) a El Carpio (Còrdova), on té la fàbrica més gran.
 08:33 El vicepresident de l'ANC, Agustí Alcoberro, assegura que s'ha de tenir en compte la possibilitat que les entitats independentistes siguin "il·legalitzades"
 08:33 El president en funció d''Omnium Cultural, Marcel Mauri, demana al Govern que apliqui el "mandat democràtic" de l'1-O
 08:21 El Govern es reunirà a partir de les 9 del matí per decidir què farà arran de l'empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart
 08:17 El conseller de la Presidència, Jordi Turull, assegura que l'Estat espanyol ha "dinamitat" el diàleg i que a partir d'ara prendran decisions 
 08:26 
 08:16 Jordi Turull assegura que no hi ha relacions "oficials" amb l'Estat espanyol
 08:05 L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) i Òmnium Cultural han convocat per avui una sèrie de mobilitzacions per exigir la llibertat dels seus presidents, Jordi Sànchez i Jordi Cuixart, respectivament. A banda de les cassolades que ja s'han escoltat aquesta nit, per aquest dimarts a les dotze del migdia hi ha convocada una aturada davant dels llocs de feina.
A més, a les vuit del vespre, les entitats han convocat una concentració amb espelmes a Passeig de Gràcia amb Diagonal, a Barcelona, per reclamar la llibertat dels presos polític. D'aquesta manera, han cancel·lat les concentracions davant de les delegacions del govern espanyol.
 07:37 La líder de Ciutadans a Lleida justifica la presó per Cuixart i Sánchez perquè no és política, informa Àlvar Llobet. Ángeles Ribes assegura que a Espanya hi ha separació de poders i acusa l'independentisme de voler fer un relat èpic.
 07:36 PORTADES La premsa espanyola aplaudeix la detenció dels «Jordis». Els incendis a Galícia i Portugal comparteixen portades amb l'empresonament de Cuixart i Sànchez, als diaris de paper catalans i espanyols.
 07:29 CRÒNICA L'empresonament de Sànchez i Cuixart retorna el procés al carrer i accelera la declaració d'independència; per Oriol March. El Govern assegura que la decisió de l'Audiència Nacional "estripa les cartes" del diàleg i Puigdemont prendrà mesures en les properes hores. Trapero esquiva la presó per un presumpte delicte de sedició però ha d'entregar el passaport davant la jutge Lamela.
 07:12 EL DESPERTADOR de Ferran Casas. 17 d'octubre: no faltar al carrer, no fallar als presos. "A Espanya l'estat de dret es defensa escanyant l'estat de dret. L'empresonament de Sànchez i Cuixart per sedició implicarà més mobilitzacions, més pressió a Puigdemont i més legitimitat internacional", assenyala el subdirector de NacióDigital. Avui també són protagonistes les espelmes, Cospedal, Junqueras, Iglesias, l'acció exterior i els Jocs del 92
 07:11 La reacció del periodista Jordi Évole a la detenció de Cuixart i Sànchez: “D'error en error fins al desastre final”.
 01:36 Més de 4.000 persones surten al carrer a Girona contra els empresonaments. La batllessa Marta Madrenas ha anunciat la presentació d'una denúncia contra l'Estat espanyol.
 01:12 Julian Assange, sobre els empresonaments: «Espanya acaba de fer els primers presos polítics per l'1-O». L'activista condemna la decisió de la justícia espanyola amb els dirigents sobiranistes.
 01:00 CANVI Les entitats convoquen una concentració amb espelmes dimarts a les vuit del vespre i anul·len les mobilitzacions davant la delegació del govern espanyol a Catalunya. 
 00:57 VÍDEO Òmnium demana «ajuda» al món davant dels empresonaments de Sànchez i Cuixart.
 00:31 La irònica reacció del Festival de Cinema de Sitges: "Pensàvem que el festival s'acabava ahir"
 00:03 Íñigo Errejón, diputat de Podem al Congrés, lamenta els empresonaments de Sànchez i Cuixart: "Judicialitzar el conflicte només ens porta a una carreró sense sortida. La solució avui és més lluny i la democràcia més ferida".
 23:58 Carles Mundó condemna la decisió de l'Audiència Nacional: "Empresonar per sedició a Jordi Sánchez i a Jordi Cuixart és una aberració jurídica i un escàndol polític. És un greu error".
 23:56 Artur Mas, expresident de la Generalitat, assegura en una entrevista a Catalunya Ràdio: "Si a protestar per detencions li diuen sedició, això no és democràcia, i és un motiu més per marxar".
 23:53 "Viure a Espanya és irrespirable", destaca l'Associació Catalana de Municipis (ACM) en un comunicat.
 23:38 Els advocats de Cuixart i Sànchez: "Van a presó amb el cap ben alt perquè no han fet res dolent".
 23:36 Els polítics tarragonins condemnen l'empresonament de Sànchez i Cuixart. L'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, considera que és una mesura desproporcionada i que no ajuda a la convivència.
 23:37 "Hem de fer un pas més perquè el que està en joc són els nostres drets humans i fonamentals i la nostra capacitat d'iniciativa política", assegura en un comunicat la secretària general d'ERC i portaveu del grup parlamentari de Junts pel Sí, Marta Rovira.
 23:34 VÍDEO Les sirenes de Bombers i ambulàncies sonen a Lleida en contra de les detencions de Cuixart i Sànchez.
 23:28 Carles Campuzano, portaveu del PDECat al Congrés: "Avui la causa de la independència posa en evidència la feblesa democràtica de l'Estat".
 23:26 Carles Campuzano, portaveu del PDECat al Congrés, parla a TV3: "En lloc de crear condicions per al diàleg, fan el contrari".
 23:25 VÍDEOS Més de 2.000 persones surten al carrer a Girona contra els empresonaments de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. La batllessa Marta Madrenas ha anunciat la presentació d'una denúncia contra l'estat espanyol.
 23:17 Eulàlia Reguant, des de la concentració a Plaça de Sant Jaume: "Jordi Sànchez i Jordi Sànchez són hostatges d'un procés democràtic". L'exdiputada de la CUP ha assegurat que els tribunals són "hereus del tribunal d'ordre públic" i ha fet una crida a la mobilització i l'aplicació de la llei de transitorietat. 
 23:17 VÍDEO Sonora cassolada al Baix Montseny en protesta per l’empresonament de Sànchez i Cuixart.
 23:16 

Concentració a Plaça Sant Jaume Foto: Sara González


Desenes de persones es concentren a Sant Jaume. Fan un passadís davant de la porta de la Generalitat. A les 23h s'ha convocat una concentració com a rebuig a l'empresonament de Sànchez i Cuixart. 
 23:15 El PDECat considera "vergonyosa" la persecució judicial de persones per les seves idees polítiques i lloa la tasca "exemplar, cívica i pacífica" de Sànchez i Cuixart al capdavant de les seves entitats, segons apunta la formació en un comunicat.
 23:14 Sànchez i Cuixart ja han arribat a Soto del Real. Una furgoneta de la Guàrdia Civil els ha traslladat des de l'Audiència Nacional.
Entrades anteriors »
01/01/1970
La noia està acusada de captació, reclutament i enviament de jihadistes a zones de conflicte
El major dels Mossos d'Esquadra, Josep Lluís Trapero | ACN
Isaac Meler | 1 comentari
01/01/1970
El major dels Mossos s'enfronta a una investigació per sedició a l'Audiència Nacional espanyola | Es va convertir en el màxim dirigent de la policia catalana l'abril passat i es va consagrar amb la gestió dels atemptats
Joan Vintró | Adrià Costa
Pep Martí | 8 comentaris
01/01/1970
El catedràtic de Dret Constitucional i membre del Col·lectiu Praga creu que "la dissolució del Parlament pel govern espanyol seria inconstitucional" | Es mostra convençut que "si es pretén desactivar el sentiment independentista amb una boirosa reforma constitucional, l'Estat s'equivocarà"
Rafael Vallbona, autor de «La casa de la frontera» | ACN
Esteve Plantada
01/01/1970
L'escriptor publica "La casa de la frontera", darrera novel·la guanyadora del Premi BBVA Sant Joan | "L'organització d'aquest país s'ha fet a partir d'un pacte entre la burgesia emprenedora i la classe obrera organitzada", explica l'autor en aquesta entrevista amb NacióDigital
Víctor Falguera | Adria Costa
Laura Pinyol
01/01/1970
«És enginyer agrònom i una sèrie de títols llarguíssims que no cabrien en una targeta de visita ni en una signatura de correu»