COMENTARIS

+
8

-
0
botiflersAnònim, 09/05/2012 a les 13:58
Aquests botiflers unionistes convergents estan deixant el nostre país a les urpes de l'enemic. El que s'ha de fer per aconseguir una mamada de la Camacho.

+
1

-
8
VICTORIA.Anònim, 09/05/2012 a les 13:46
Meteros el inútil catalán por el ojete.

+
5

-
1
A canvi dels peatgesAnònim, 09/05/2012 a les 09:51
Quin és el preu que posarà el PP a Ciu per canviar la llei que els permeti multar als #novullpagar i, de la ma d'Avertis, continuar xuclant de la menjadora?.
Es la llengua nois, és la llengua! se la vendran per un plat de llenties i sinó...al temps.

+
8

-
0
votans del bloc espanyolista continueu mamant-la.Anònim, 09/05/2012 a les 02:51
nois al parlamentutxu aquest de la ciutadella nomes hi ha dos grups que fan politica. un el pp amb el beneplacit dels seus esclaus palanganers de cyu del "si a todo", politica feixista i genocida no cal dir-ho i l'altre es SI, solidaritat catalana per la independencia. la resta una merda punxada en un basto. no votar en aquests moments a SI, like or don't like, es votar espanya amb totes les seves funestes consequencies.
Oskorri i Albert Pla Euskal Herrian euskaraz
http://www.youtube.com/watch?v=Gfe2mIj0TbE

+
6

-
16
ALEGRÍA, CATALUÑA AHORA ES LIBRE Y LEAL.Anònim, 08/05/2012 a les 22:49
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
¡¡¡RENDICIÓN!!!
¡¡¡RENDICIÓN!!!
¡¡¡A CAÍDO EL RÉGINEN NACIONAL-CATALNÍSTA!!!
¡¡¡HAN CLAUDICADO!!!

+
8

-
21
JA JA JA JA JAAnònim, 08/05/2012 a les 21:31
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Merteros la mierda del catalán por el culo, payeses, que ya no se lo vaís a imponer a NADIE.
JODEROS.
PRÓXIMA PARADA: Anulación del "Codi de Comerç".
JA JA JA JA JA JA.
PERDEDORES. Vaís de superiores, y en el fondo soís unos mierdas residuales.

+
15

-
2
Per posar-se a plorarsoc jo, 08/05/2012 a les 20:52
La mesa del parlament te aturats una pila de propostes de llei perquè li surt dels nassos fen servi la majoria de CiU a la mesa.
Perquè no la fa servir ara amb aquest projecte?, quins tractes té amb el PPC que és capaç de posar amb risc la immersió.
Tot plegat és per posar-se a plorar, com pot un català que estima la seva llengua, votar aquesta gent.

+
13

-
2
UNA COSA ESTÀ CLARA…Anònim, 08/05/2012 a les 20:21
…CIU ÉS PP

+
8

-
5
Tranquil·litatAnònim, 08/05/2012 a les 18:49
A veure si us llegiu les coses bé.
Si una proposta s'ajusta a llei i té l'apodi del nombre de diputats suficient, s'ha d'acceptar com s'han acceptat totes les que s'han presentat.
Una altra cosa és el que passi a partir d'ara, qui diu què i qui fa què.

+
10

-
7
No entenc resAnònim, 08/05/2012 a les 18:48
Tothom o quasi s'ha posat en contra de CiU. Però és el PP qui ho proposa! El PP com qualsevol altre partit del Parlament pot proposar el que els surti dels coll... i els altres partits no hi tenen cap culpa. Molt diferent és que la proposta surti com a llei, ja que si és una llei contra de Catalunya els culpables són els que l'hagin votada.
Ara si només es tracta d'atacar CiU per què sí, llavors es pot dir que ho feu bastant bé.

+
5

-
7
No entenc resAnònim, 08/05/2012 a les 18:40
Tothom o quasi s'ha posat en contra de CiU. Però és el PP qui ho proposa! El PP com qualsevol altre partit del Parlament pot proposar el que els surti dels coll... i els altres partits no hi tenen cap culpa. Molt diferent és que la proposta surti com a llei, ja que si és una llei contra de Catalunya els culpables són els que l'hagin votada.
Ara si només es tracta d'atacar CiU per què sí, llavors es pot dir que ho feu bastant bé.

+
23

-
0
Burros catalansCatalà (en perill d'extinció), 08/05/2012 a les 18:39
1714 : Els castellans matant catalans introdueixen i oficialitzen el castellà a Catalunya
1938 : Bombardejant catalunya el govern espanyol oficialitza el castellà
2012 : Els catalans introduïm el castellà a les aules
La dignitat o l'orgull català existeix?
l'única esperança és Solidaritat Catalana... són els ÚNICS que ara mateix em representen.

+
12

-
0
Llibertat és independència.Un patriota, 08/05/2012 a les 18:37
És tan senzill, a les eleccions només cal votar aquells que vulguin DECLARAR UNILATERALMENT LA INDEPENDÈNCIA DE CATALUNYA, votar els de CiU és com votar al PP espanyol, tú, nosaltres decidim.

+
12

-
1
transició? uargh!pepet grill, 08/05/2012 a les 18:03
La transició de'n Mas... fets.
La culpa dels actes del govern és del mateix govern i dels votants que els han atorgat la confiança a les urnes.

+
9

-
2
kkciujkp, 08/05/2012 a les 17:58
Com poden ser tan fills de la gran p els de covargencia i unio

+
16

-
1
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº36a Anònim, 08/05/2012 a les 17:41
Vist els resultats del primer any de govern d'en Mas, i els seus "millors", me'n adono que:
A) El Govern català col·labora en la ocupació espanyola de Catalunya.
B) El Govern català s'enfronta a la ocupació espanyola de Catalunya.
Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell

+
15

-
2
Immigrants "per sempre"Anònim, 08/05/2012 a les 17:38
Els immigrants que no volen aprendre ni parlar la llengua del país que els acull esdevenen, per pròpia voluntat, immigrants per sempre.

+
8

-
0
Útil vs profitósAraki, 08/05/2012 a les 16:07
Anònim, 08/05/2012 a les 15:55
Evidentment, si parlo quatre idiomes estrangers correctament i dic amb confiança que em defenso en qualsevol llengua romànica és perquè he trobat interès i profit a aprendre llengües. De fet, ara mateix estudio rus (pel meu compte).
Estic d'acord que aprendre llengües és profitós intel·lectualment i estimulant. Però no crec necessàriament que sigui enriquidor culturalment. Viatjar sí que ho és. Però per això no cal parlar tagalo o vietnamès o khmer o fula. Ni tan sols suec o francès. Amb un bon anglès que et permeti comunicar-te allà on vagis aprendràs més del Vietnam o de Grenlàndia. El procés d'aprendre i de estar en contacte amb gent d'altres llocs sí, però altre cop, això ho pots fer viatjant i paga més la pena fer-ho en anglès ben fet.
De totes maneres, al meu missatge parlava d'utilitat econòmica i sostinc que el punt òptim de plliglotisme en aquest sentit és exactament el que deia: la llengua pròpia més l'anglès.
Has d'entendre que per molt de gust que ens doni a tu i a mi aprendre idiomes, per molt que ens estimuli, hi haurà altra gent que aconsegueixi el mateix estímul i efecte dedicant-se als escacs (i jugant amb gent de tot el món per internet, per exemple) o a resoldre problemes matemàtics. No crec que sigui desitjable ni realista intentar forçar tota la població, amb tota la gran disparitat de personalitats i capacitats a parlar més de dos idiomes correctament. Dit a l'inrevés, sí que crec possible i desitjable que tothom en parli exactament dos.
(Sí, ja sé que a Suïssa en parlen tres i que a l'Àfrica és normal parlar-ne quatre o més).

+
6

-
26
AnonimAnònim, 08/05/2012 a les 16:06
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Todo el que se quiera sentimentalmente hablando, pero lo que no puede ser es que entorpezca la posición dominante internacional que tiene el Inglés, el castellano y el alemán y más lejanamente el francés. Por favor, seamos serios, el catalán tiene un valor residual en el propio aeropuerto del Prat y no digamos a nivel internacional. Y me da lo mismo que el español se hable menos que el inglés y alemán en Europa, pero en todo el continente americano el español es imprescindible. Y lo que digo para nada es Genocidio cultural, ya que desde el advenimiento de la democracia, el catalán es la lengua más protegida y más vital de las lenguas sin estado de toda Europa. NI el galés, ni el bretón, ni el corso, ni el sardo están tan bien. Por otra parte, ¿queremos hacer que la gente pobre de Cataluña solo sepa hablar el catalán al ir a escuelas públicas y la gente pija sea la que domine el catalán y el castellano?. Cuanto cinismo, la escuela privada es bilingüe, precisamente donde van los hijos de nuestros dirigent

+
25

-
2
És el que volíeu.Carles Viñals Casado, 08/05/2012 a les 16:00
No m'adreço a CiU i a la seva colla de traïdors, que ja sé que és perdre el temps. M'adreço als centenars de milers que els heu votat. Era això el que volíeu? Sí? Doncs no heu pogut votar millor, llevat que votéssiu directamt pel PP. No? Doncs pemeteu-me que us digui -és ja per a mí una necessitat imperiosa- que, en paraules del Dr. Carretero, -sí, sí, aquest al qui titlleu de "friki", "eixelebrat" i "somnia truites"- que sou els campions planetaris de la idiòcia.
En qualsevol dels dos casos el resultat és el mateix. Si no sou capaços d'aturar-vos un moment i reconsiderar el vostre capteniment, el "Finis Cataloniae" és a tocar, i no pas per obra i gràcia dels polítics. Apa nois, seguiu embolicant-vos amb la senyera i cantant "Els Segadors" en la intimitat i amb sordina.
I no defalliu: Sempre és possible devallar un graó més en l'escala de la degeneració.

+
10

-
0
Per a l'Araki, 08/05/2012 a les 15:24Anònim, 08/05/2012 a les 15:55
Un discurs magnífic: estic d'acord amb tot el que has dit menys amb el final, quan dius el següent:
"(...)cada cop tinc més clar que només amb la meva llengua pròpia i un nivell d'anglès veritablement bo (no com l'anglès vergonyós que t'"ensenyen" a Catalunya, sinó bo de debò), n'hi ha més que de sobres per anar a qualsevol lloc del món -- on paga la pena anar(...)"
No hi estic d'acord per la senzilla raó que aprendre molts idiomes em sembla absolutament útil en gairebé qualsevol context a part que és molt enriquidor a nivell cultural i intel·lectual. Opino que no és cert que n'hi hagi prou amb el català i l'anglès; avui dia, molta gent preparada a Catalunya ja parla, no només català, castellà i anglès, sinó també una quarta o, fins i tot, una cinquena llengua. Jo mateix, parlant de català, castellà i anglès (totes tres amb molta fluïdesa) ara estic fent un gran esforç per aprendre alemany, i ho faig amb l'esperança i la certesa que em serà molt útil i profitós en molts aspectes.
Salut.

+
18

-
2
el PPCJoana, 08/05/2012 a les 15:47
El PP Caragirat primer s´acarregat el català al País Valencià i a les Illes i ara ens tocarà el rebre a nosaltres. Però, el més vergonyós de tot és que compti amb la complicitat de CiU.

+
6

-
7
Molt feixista tot plegatAnònim, 08/05/2012 a les 15:45
Trobo molt correcte que quan hi ha comentaris contra Catalunya, i en castellà, siguin votats negativament fins a quedar ocults.
Per contra, em sembla molt malament que siguin votats positivament comentaris que no aporten arguments, de contingut molt poc democràtic i clarament insultants o amenaçadors, encara que escrits en català.
Als comentaris d'aquesta notícia n'hi ha bastants que l'únic argument que aporten és qualificar de "fill de puta" als adversaris i teòricament reben l'aprovació d'altres lectors.
Crec que els comentaris insultants, encara que siguin escrits en català, també haurien de ser votats negativament i ocultats. De fet, els hauria d'eliminar el moderador, si és que n'hi ha.

+
10

-
2
sin que se note el cuidadoAnònim, 08/05/2012 a les 15:41
Passet a passet van erosionant, i quan estigui a punt de caure, una empenteta i liquidat.

+
15

-
3
Eleccions, jaAnònim, 08/05/2012 a les 15:38
CyU, plegueu ja, inútils. VOLEM ELECCIONS.

+
6

-
2
Poliglotes si però la llengua comuna dels catalans és la catalana, no cap altre.Charly Brown, 08/05/2012 a les 15:36
Ara que tenim al PP enganxat en les seves propies paraules podem fer una éscola moderna. Una éscola moderna és una éscola en la que s'ensenyen varies llengües internacionals, a més de literatura, plàstica, ciencies i tecnologia. Anglés, francés i castellà son tres llengües molt importants a les quals els catalans tenim accés fàcil. Convé introduir-les en el nostre sistema educatiu.
Les proporcions de 40% en catala, 25% en anglés, 25% en castellà i 10% en francés podien ser adequades per contentar a tothom i oblidar ja aquesta discusió sobre les llengües a l'escola.
És evident que el 40% en català és el mínim (mai menys) que s'ha de fer per contrarestar la obligació constitucional que tenim de saber tots castellà doncs la mateixa constitució obliga a protegir el català a Catalunya del desplaçament que representaria la obligació de tots de saber castellà i a més és la voluntat majoritaria dels catalans mantenir com a propia de Catalunya la llengua catalana.
Potser el català no és la llengua més important del mon. Això ja ho sabem i no ens cal que ens ho diguin, però si és la més important a Catalunya perque és la llengua propia del país.

+
16

-
2
Se m'acaba la paciènciaIgnasi_Vic, 08/05/2012 a les 15:29
Si de veritat es fa el que volen fer aquests malparits del PP i la tota la baixúrria ecspanyolista sortiré a matar. Ara si. Fins als collons estic!

+
13

-
1
TrampósAraki, 08/05/2012 a les 15:24
Anònim, 08/05/2012 a les 15:05
El teu discurs és totalment trampós i fals.
Primer de tot, pel que fa a ara mateix: els pobres són castellanoparlants. Si de cas, el monolingüisme castellà a Catalunya està associat a un nivell socioeconòmic inferior. No a la inversa.
També existeix una correlació entre català a casa i als fills i nivell d'estudis, en sentit que als nacionalistes espanyols com tu us fa venir angúnia: gent d'extracció humil, originalment monolingüe castellana que quan avança socialment opta per transmetre el català als seus fills.
No ho oblidis mai, això: hi ha més gent que parla català als fills que gent a la qual els seus pares els parlaven castellà, i està correlat amb l'avenç social i econòmic.
Per altra banda, quan serem independents, per què hauríem de condemnar-nos a tractar amb països com l'Argentina i Bolívia, si ja no dependrem d'Espanya? I per a les relacions amb Espanya, per què ha de ser l'espanyol, la llengua de relació? Tu fas gaires negocis internacionals? Els alemanys, els noruecs, els xinesos, que fan ngocis amb Espanya, parlen espanyol? O parlen anglès? Fins i tot, si tens un mínim d'experiència i saps de què parles, veuràs que cada cop més, a mesura que la gent jove va agafant llocs de responsabilitat a les empreses, italians i francesos també opten per l'anglès per a fer negocis amb Espanya.
Per tant, per què hauria de ser l'espanyol la primera llengua estrangera dels futurs monolingües catalans?
Fins i tot entenent que hi haurà una part nombrosa, segur que minvant constantment, però inicialment significativa, de gent que insisteixi a transmetre el castellà als fills, per què caldria obligar-los o fomentar que estudiïn una llengua que ja sabran? No és millor per ells, més avantatjós, que n'estudiïn una altra, i així tindran un suposat avanatge sobre la resta?
La realitat de les coses és que jo parlo quatre idiomes estrangers, fluïdament i també per escrit, dos d'ells de considerats "molt difícils", i que em defenso força bé en qualsevol llengua romànica majoritària (excepte el romanès), però saps què? cada cop tinc més clar que només amb la meva llengua pròpia i un nivell d'anglès veritablement bo (no com l'anglès vergonyós que t'"ensenyen" a Catalunya, sinó bo de debò), n'hi ha més que de sobres per anar a qualsevol lloc del món -- on paga la pena anar. Per tant, el que caldrà fer quan serem independents, i podríem ençar ara, és assegurar que l'anglès es domina a la perfecció, com la llengua nacional, i no perdre temps amb l'espanyol.

+
15

-
2
Per a en Pol (el de les 15.12)J. Xavier, 08/05/2012 a les 15:24
Exterminar el català perquè Espanya sigui culturalment uniforme, això és el que volen. I res més.

+
15

-
4
Algú en dubtavaAnònim, 08/05/2012 a les 15:22
dir-se o creure's independentista i votar o ser de CiU es d'idiotes. No, si quan es diu aquesta frase...es per alguna cosa.

+
9

-
3
El dia de la independènciaAnònim, 08/05/2012 a les 15:20
els farem empassar als mesells autonomistes tota aquesta genuflexió i als espanyolistes els donarem una lliçó que se'n recordaran de per vida.

+
6

-
2
incompfb, 08/05/2012 a les 15:18
I tampoc es incompatible saber el català, el castellà i l'anglès. Amb el sistema actual els estudiants coneixen les dues primeres llèngües bé, la 3a falla una mica encara. El sistema que vol imposar el PP descarta aquest resultat, i segur que el següent pas que voldrien fer seria eliminar l'assignatura de Català.

+
14

-
1
quina maniaPol, 08/05/2012 a les 15:12
Però si tothom que ha estudiat a l'escola pública sap les dues llengües perfectament, pq s'ha de canviar? és que no ho puc entendre. Ja sóm bilingües amb la immersió. A més ja està bé més presencia del català a l'escola, perquè fora d'ella casi tot és amb castellà (teles, llibres, productes,..) Si ja sortim de l'ensenyament obligatori sabent les dues llengües perquè ho volen canviar, què volen acosnseguir?

+
11

-
1
catfb, 08/05/2012 a les 15:09
"la gran mayoria de los catalanes estamos..." es curiós doncs, així com és que aquesta "gran mayoria" no va votar ciutadans o el PP, que són els partits que proposaven aquesta mesura?
Per altra banda davant la llei el Català és qui treballa/viu a Catalunya. Com el Valencià, l'Andalús, l'Aragonès són qui treballen/viuen al lloc. Però èticament qualsevol d'ells hauria de ser qui viu i respecta (ja no dic estima) la cultura, llèngua, costums del lloc on viu.

+
2

-
13
Jódete y bailaAnònim, 08/05/2012 a les 15:07
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

+
5

-
26
¿Qué valor tiene el catalán?Anònim, 08/05/2012 a les 15:05
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Todo el que se quiera sentimentalmente hablando, pero lo que no puede ser es que entorpezca la posición dominante internacional que tiene el Inglés, el castellano y el alemán y más lejanamente el francés. Por favor, seamos serios, el catalán tiene un valor residual en el propio aeropuerto del Prat y no digamos a nivel internacional. Y me da lo mismo que el español se hable menos que el inglés y alemán en Europa, pero en todo el continente americano el español es imprescindible. Y lo que digo para nada es Genocidio cultural, ya que desde el advenimiento de la democracia, el catalán es la lengua más protegida y más vital de las lenguas sin estado de toda Europa. NI el galés, ni el bretón, ni el corso, ni el sardo están tan bien. Por otra parte, ¿queremos hacer que la gente pobre de Cataluña solo sepa hablar el catalán al ir a escuelas públicas y la gente pija sea la que domine el catalán y el castellano?. Cuanto cinismo, la escuela privada es bilingüe, precisamente donde van los hijos de nuestros dirigentes.

+
15

-
2
ni un pas enrrere!!!!un lluitador disposat!!!!, 08/05/2012 a les 15:00
En el just moment, que ens tallin la llengua, haur arribat el moment de comença a talla caps!!!! Ni un pas enrere abans tancat 25 anys, que permetre que 4 txitxrelos fills dels franquistes, erradiquin la meva llengua i la meva cultura. Si volen guerra la tindran.
//*//

+
21

-
3
ELS DE CIU SOU UNS FILLS DE PUTA!!!!!!Anònim, 08/05/2012 a les 14:58
//*//

+
3

-
8
Proporcions adequades a les necessitats del nostre país.Anònim, 08/05/2012 a les 14:56
Jo, particularment, no admetria més d'un 25% en castellà. Exactament igual que en anglés, un altre 25%.
Quedaría 40% en català i un 10% en francés.
Caldria no oblidar el francés.
En una escola així els nens creixerien en un ambient poliglota que seria molt beneficiòs per tots.
Així quedaria garantida la formació en castellà tal com obliga la Constitució Espanyola i el domini per part de tots els nens catalans de català, anglés, castellà i francés.

+
18

-
2
I els tornaràn a votarrcde1900, 08/05/2012 a les 14:50
Moltes gràcies CiU pel desmembrament de Catalunya. Gràcies per anar de la mà de l'extrema dreta rancia, casposa i antacatalanista i permetre-li entrar a les nostres institucions, els nostres mitjans, la nostra escola, el nostre autogovern.
Però el pitjor de tot és que després de totes aquestes gamberrades anticatalanistes, els tornaràn a votar.
Disfruteu de lo votat.

+
3

-
26
basta yaAnònim, 08/05/2012 a les 14:46
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
basta ya de fascismo catalanista estamos hasta los...

+
4

-
15
¿Mojito o Rebujito?Anònim, 08/05/2012 a les 14:33
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

+
4

-
27
Law ist LawAnònim, 08/05/2012 a les 14:32
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
La Ley es la Ley. Un principio de aplicación de la Ley en todos los países civilizados. En consecuencia como la gran mayoría de catalanes estamos en contra de la imposición obligatoria y el acuerdo del Parlamento respecto de la inmersión fue una maniobra de partidos y no de los ciudadanos, pues toca cambiar la situación. Máxime cuando no es una situación de mayorías o minorías cuando se ha pronunciado el T Constitucional. Así que señores radicales y de la caverna impositiva vayan a la Feria de Abril como hace el Presidente Mas y relájense bebiendo rebujitos. Saludos.

+
6

-
2
fem-ho llavors en totIgnasi, 08/05/2012 a les 14:32
Si tira endavant cal que els polític ho facin extensiu a tots els altres àmbits: oci, comerç, restauració, ....

+
24

-
3
Bilingüisme.Vicenç Ramoneda i Ullar, 08/05/2012 a les 14:16
"Quan algú invoca al bilingüisme sempre ho fa perquè un altre canviï de llengua".
Els espanyols s'atreveixen amb tot perquè saben que no tenim govern que ens defengui! Amb il·lusió, però!
No som el que podríem ser perquè no som com hauríem de ser!
//catalunyadiuprou.cat/
La llibertat no es pels covards!
Visca la llibertat!
Visca Catalunya estat!

+
41

-
3
Tallem-los el cap!!!!Joan Sala i Serrallonga, 08/05/2012 a les 14:13
Haurem de penjar en una gàbia el cap d'en Mas i la Fada Gispert durant 12 anys al mig de Plaça Sant Jaume, quin filldeputerisme!!!