Afectats pel «corralito» de les preferents, contra La Caixa

| 19/04/2012 a les 14:22h
Arxivat a: Política, estalvis, preferents, Caixabank, La Caixa
Aquesta notícia es va publicar originalment el 19/04/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Uns jubilats afectats per les participacions preferents manifestant la seva indignació a l'entrada de la junta general d'accionsites de CaixaBank. Foto: Esther Romagosa.

Un grup d'afectats de les anomenades participacions preferents han aprofitat la celebració de la junta general d'accionistes de CaixaBank aquest dijous al recinte GranVia de Fira de Barcelona per fer-se sentir. Una setantena de persones, la majoria jubilats, s'han concentrat amb pancartes i caretes de banquers davant l'entrada del pavelló que ha acollit l'esdeveniment, on a crits de "lladres" i "a la presó" han desplegat una gran pancarta per demanar el "retorn dels seus estalvis, ja". Es tracta d'un nou acte de protesta del col·lectiu per denunciar un afer que qualifiquen de "corralito" espanyol, perquè manté bloquejats als bancs bona part dels estalvis de molts dels afectats.

Les plataformes i associacions dels afectats per aquest producte d'inversió calcula que a Catalunya hi ha uns 300.000 afectats per les participacions preferents, dels quals entre el 60% i el 70% són gent gran. Al conjunt de l'Estat, s'estima que hi ha o hi ha hagut prop d'un milió d'afectats amb un volum d'estalvis implicats de 30.000 milions d'euros.

Es calcula que en aquest "corralito" hi ha atrapats gairebé 12.000 milions d’euros.

«Torneu-nos els nostres estalvis, ja», reclamava la pancarta dels afectats. Foto: Esther Romagosa

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SócNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Fainé al cel, i a la terra
Anònim, 19/04/2012 a les 14:52
+13
-3
Fainé,els poderosos podeu fer el que voleu, eatafar i robar al poble, que gràcies al teu Deu dolent, et perdonara i aniras al cel; pero amb tu al cel, val més anar a l'infern, que la gent, segur, segur, que es molt més honrada, justa i cristiana que tu!!! La Caixa mai tornara els diners, per que nomes son una colla de cristians dolents, dolents i dolents
blablabla
Tomppa, 19/04/2012 a les 15:05
+2
-4
Majoria sembla que són aquestes imbècils espanyols venen els seus pisos per preus superiors i després pensava que poden viure amb diners d'especulació dels bancs ... aiaiaia i quina sort que tenen que esquerres més radicals defensa els seus drets ...
No es una empresa catalana !!!
Anònim, 19/04/2012 a les 15:26
+7
-2
Jo trencaré amb tots els compromisos amb La Caja .
Resulta que la sortida de les preferents les van canviar pel 70% a deu anys i el 30 % en opcions sobre accions a 3,862 € avui les accions valen 2,51, un 35 % meins i caient per la gran Borsa de la gran economia europea, negoci rodó, oi sr. Isidro ?.
I tot amb els estalvis de la gent gran que llogicament ha signat sense llegirse el mamotreco de condicions.
Però el seu Gobierno de España no salvarà els estalviadors sino el deute pels fastos inmobiliaris del banc.
Els srs. estalviadors, votin PP-PSOE-Espanya de moment ja donen els seus estalvis per a ells.
pero que educado es el pueblo!
Anònim, 19/04/2012 a les 15:37
+9
-3
y que suerte tienen esta panda de ladrones sinverguenzas que son los banqueros y los politicos. Pero que educado es el pueblo! como nos tienen tan anestesiados? Protestas, pancartas , lamentaciones. Y ya está, pero que suerte tienen algunos!
Mitjana
Anònim, 19/04/2012 a les 15:55
+4
-7
O sigui que a Catalunya tenim 300.000 ciutadans, un 4% de la poblacio, que han invertit uns 40.000 euros cadascun, mes de 6.500.000 de pessetes, sense llegir-se el contracte i escoltant nomes el que li deia el director de l'oficina que, qui ho havia de dir, no mirava pel benefici del client sino per la prima que rebria a final de mes.

Sincerament, com diem en catala "manolete, manolete, si no sabe torea pa que te mete?".
Salomón
Anònim, 19/04/2012 a les 16:06
+6
-9
La gente tiene que saber donde coloca sus dineros y, a pesar de su tentador interés (por eso quedan atrapados), no invertir en esos productos más que lo que crean no van a necesitar. Pues estos productos cotizan en el mercado secundario y, salvo algunas emisiones, estas participaciones -caso de reintegrarlas antes de su vencimiento- pierden capital. La avaricia rompe el saco. Luego ajo y agua.

Yo juego en bolsa y estoy perdiendo un dineral. La culpa no es de La Caixa si no mia. Ajo y agua también para mi.
els que sí us diuc
Anònim, 19/04/2012 a les 16:31
+8
-7
és que la seva llengua NO és la catalana.
Que alguns han xupat fins fa poc de ser alliberats de CCOO.
Que si algun d'ells ha tingut accions preferents, a més de ser podrits capitalistes -segons els seus eslògans conta l'estrella d'en Miró- no saven llegir un contracte.
Que més que yayo-flautes, són yayopijos, amb tota la prafernèlia de megàfons i eslògans dels "indignados" i sense esma per aguantar una pancarta desplegada més de 10 minuts.
Querían hacerse de oro
Anònim, 19/04/2012 a les 16:43
+4
-16
Y no leyeron la letra pequeña y ahora a joderse. Si si a joderse.
Toda la p vida ahorrando pa ná
Anònim, 19/04/2012 a les 16:50
+3
-16
jajajajaja que patadón en los huevos, toda esta panda de mezquinos, ruines y temerosos del futuro y ahora "toma geroma, pastillas de goma"; para que reflexionen en las vueltas que da la vida. Con lo bien que se lo hubiesen pasado teniendo una forma de vida más abierta, más alegre y ala castaña. Ayyyyyyy , pero claro era el negocio del siglo, a su edad y con su saco en vez de debajo del ladrillo a comprar acciones preferentes que cotizaban en bolsa y ahora a meterse el deo en el jopo y sin vaselina.
Una foto vale más que mil palabras
Anònim, 19/04/2012 a les 16:51
+4
-13
Por la boina y sus caretos, éstos eran liberados de CCOO y UGT.
La Caixa dels Fainé, amén, amen, amen
Anònim, 19/04/2012 a les 17:19
+13
-2
Fainé, vols dir que pots esser president de la Caixa? amb un curriculum com el teu, val més que et facis penitents de processó! La Caixa d'alguns espavilats fa pudor de corrupció personal, familiar i dinastica
això no és un corralito
joan33, 19/04/2012 a les 17:39
+11
-11
és com el forum filatèlic, pensaven que guanyarien diners a cabassos sense fer res.

la cobdícia va matar el gat.
La Caixa, Repsol i rescats
Anònim, 19/04/2012 a les 17:40
+12
-3
Els estafadors de la caixa són els que volen que defensem la seva participada Repsol YPF com una cosa nostra?

Nacionalització de la banca ja! O els haurem d'estar rescatant a perpetuïtat com Unnim i Catalunya Caixa?
L'Anabasis de les mosques a la mel
almogaver.cat, 19/04/2012 a les 18:37
+15
-5
A una joiosa mona de mantega i mel,
deu-mil mosques acudiren.
I per gormantes moriren,
amb ses potes a la mel.
preferents
Anònim, 19/04/2012 a les 20:11
+14
-2
Veig que hi ha envega contra la gent que ha estalviat alguna coseta. L'interés que donaven a Bankia, almenys les que jo tinc, era del 3,75% i 4% segons emissió(cap gran cosa), i ens van dir que quan ho necessités es venien internament entre els clients de la pròpia caixa. Aquest mercat intern és el que el Banc Europeu ha dit que no és correcte. Les caixes (al menys el grup Bankia), dergut a aquest requeriment i al fet que les Obligacions subordinades i Preferents ja no es podien comptabilitzar com a core capital han ofert canviar-les: Ens donen el 75% en accions sobrevalorades en un 21%, en total un 42% de pèrdua, si t'ho vols vendre ara, i si no, quedes enganxat a Bolsa fins qui sap quan: Un abús, tenin en compte que la majoria d'aquesta gent mai han volgut jugar a bolsa. Crec que Bankia ha actuat igual o pitjor que La Caixa, però no se'n parla tant.
Gent rara aquestos diguem-ne capitalistes?
Almogaver.cat, 20/04/2012 a les 02:15
+13
-4
Si no fos per-que no te sentit,(al menys aparentment)
Diria que es un muntatge. Aquesta gent, no te aspecte de tenir res mes que l'atur.
Semblen treits de manipulades Casas Regionales i/o d'Ultramar i la Madre Patria.
Però en fi, potser es que les aparences enganyen. O no?
Preferents
Anònim, 20/04/2012 a les 11:19
+4
-8
Et van "dir" un 4% i et van "dir" que era recuperable. Pero que vas "llegir"? Ah no, que no t'ho vas llegir. Be, doncs aleshores no et queixis com jo no em queixo quan vaig a un restaurant pensant-me que menjare be i al final acabo estafat. Oi que no t'he convidat a menjar a la meva taula quan em portaven els plats? Per tant, no t'haig de demanar despres que em paguis la meitat de la nota.
preferentes
Anònim, 21/04/2012 a les 00:12
+5
-4
¿De donde sale esta banda de fachas envidosos que se alegran porque a unos yayos (que podrían ser sus padres)les han robado los ahorros?
Molt poc creible
almogaver.cat, 21/04/2012 a les 01:50
+6
-5
La cobdícia no te edat; la avarícia tampoc.
I els banquers son uns trileros i volen el teu diner
nomes miren el seu pur i dur interes.
I dit sigui de pas; aquestos que es manifesten, es veuen del tot postissos. Realment seble que han sortit o be de estras de Casas Regionales (made in Corbacho)
O de la Cine Citta, d'una pel·lícula de Passolini.
Preferents
Anònim, 21/04/2012 a les 11:26
+2
-8
Doncs mira, als meus pares no els poden estafar els estavis (40.000 euros de mitjana són molts estalvis) perquè mai de la puta vida van poder estalviar. I saps per què? Doncs perquè tot el que guanyaven anava a donar-nos alimentació, estudis i roba als seus fills. Per no poder estalviar no van poder ni comprar-se la casa on vivíem.

Però gràcies a aquests estudis que ens van pagar i als bons consells dels meus pares i avis, sé que abans de signar res i molt més si és una cosa del banc, me l'haig de llegir bé i, si no ho veig clar, puc anar a un advocat que, per una mòdica minuta, m'assessorarà i m'explicarà què estic contractant i quins riscos corro.

I sobretot sobretot sobretot em van ensenyar que ningú regala duros a quatre pessetes.

Ah, i ara vés a dir-li fatxa a la puta que et va parir.
Preferentes
Anònim, 21/04/2012 a les 23:59
+0
-2
Salta a la vista la buena educación que has tenido.
Injusticia pels enganyats
Anònim, 22/04/2012 a les 20:14
+4
-0
La majoria dels comentaris són molt injustos per"les persones que tenen preferents".Es veritat que els van "enganyar" no els hi van dir les condicions generals del producte. Cal dir també que es va signar la compra del producte sense llegir res, La majoria de persones tenien confiança amb l´assessor i gestor que els hi va oferir, el producte.. . "La Caixa " o altres entitats financieres.