16.409 milions que marxen cap Espanya per a no tornar

El Govern certifica un augment del 0,5% del dèficit fiscal en quatre anys. Un 40% dels impostos pagats a Catalunya no retornen

| 12/03/2012 a les 17:55h
Especial: Concert econòmic
Arxivat a: Política, concert, andreu mas-colell, balances fiscals
Aquesta notícia es va publicar originalment el 12/03/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Mas-Colell, aquesta tarda durant la roda de presentació de les balances fiscals 2006-2009. Foto: Q.S./ND

Durant el 2009, el 8,4% de la riquesa que es va generar a Catalunya va marxar cap Espanya i no va retornar. És a dir, 16.409 milions d'euros de dèficit fiscal. Una xifra que ha augmentat des del 2006 al 2009 un 0,5% en termes de PIB català i que suposa aproximadament que el 40% dels impostos retrets a Catalunya marxen cap Espanya i no tornen. Un dèficit fiscal del 8% de mitjana en el decenni 1999-2009. Comptat i debatut, el dèficit fiscal per català i any el proppassat 2009 ha estat de 2.251 euros.

Així ho indiquen els números presentats aquesta tarda pel conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, durant l'explicació de l'informe de les Balances Fiscals entre Catalunya i Espanya en el període 2006-2009. Una comptabilitat que ha donat compliment al mandat del Parlament d'ara fa un any que reclamava la publicació dels fluxos econòmics entre el sector públic de Catalunya i el d'Espanya.

Segons ha explicat Mas-Colell, aquests números calculats en base el flux monetari -dada que mesura l'impacte del sector públic en la situació macroeconòmica del territori- suposen un "xoc contraccionari continu" a causa del dèficit fiscal territorial. "Ës insostenible", ha reblat el conseller. El dèficit es redueix al 5,8% si es calcula mitjançant el flux benefici- fórmula que mesura l'impacte del sector públic en el benestar dels residents en un territori qu, és a dir, un mètode complementari.

Amb l'estudi presentat per la conselleria Catalunya aporta el 19,73% dels ingressos de l'Administració central i rep un 11,17% de la despesa que fa l'administració central. Això és, de cada euro recaptat en impostos a Catalunya, 43 cèntims s'inverteixen o es gasten a Espanya. L'informe serà enviat al govern espanyol i "traduït al castellà", com ha ironitzat Mas-Colell. Un informe que servirà com a document de treball de cara negociar un nou tractament fiscal per a Catalunya. Segons el conseller si es reduís aquest dèficit es podrien invertir a Catalunya o bé per rebaixar la pressió fiscal, una manera tàcita de desvincular retallades a espoli fiscal. De fet, Mas-Colell ha assegurat que mantenint les mateixes despeses de l'actual exercici sense dèficit fiscal, la caixa de la Generalitat no tindria dèficit.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

toquem el dos!
Anònim, 12/03/2012 a les 18:09
+39
-2
Anem-nos-en ja.Espanya s'enfonsa i encara ens arrossegara...
que es quedin amb seu reieto,els toros i la seva llengua barroca.Bon vent i barca nova!
ja n'hi ha prou!
Anònim, 12/03/2012 a les 18:10
+48
-2
el què pago d'impostos, vull que es quedi a Catalunya!!!

i si vull col·laborar amb una ONG, ja triaré jo a qui li dono els MEUS DINERS!!!
La pregunta és...
Vadó, 12/03/2012 a les 18:13
+25
-1
Ciu hi FARÀ res, després de plànyer-se'n?
CiU inútils
Tian, 12/03/2012 a les 18:14
+26
-1
CiU és el gestor que explica que ens estan robant, però és tan inútil que no atura el robatori. La seva solució és... demanar al lladre que ens robi una mica menys.
En Masell i el Gran Botifler, ve't-ho aquí...
Toni Arregui, 12/03/2012 a les 18:24
+18
-1
Els màxims responsables del tema... Què, nois i noies, tornareu a fer el préssec tornant-los a votar, op posareu seny???
falta la burra
Anònim, 12/03/2012 a les 18:27
+23
-2
Ara falta que surti la burra de la Sempere a dir que les balances fiscals es poden calcular de moltes maneres.
Unitat Nacional
Ferran d'Antequera, 12/03/2012 a les 18:31
+8
-2
Sort que quan les va publicar ERC, al 2007, vam acabar sent un estat independent....
el talp venjador
Anònim, 12/03/2012 a les 18:31
+18
-1
i com el govern dels millors és tan inútil i covard, diuen això, es queden tan amples i ens volen apujar els impostos de tot, fer pagar per qualsevol servei públic i reduir encara mes, el sou dels funcionaris mil.leuristes
Exili
Anònim, 12/03/2012 a les 18:31
+25
-2
Aviat marxaré de Catalunya perque no trobo feina. Seré un exiliat econòmic. Espero que els que quedeu sapigueu trobar el camí a la llibertat. Visca Catalunya Lliure!!!
Negociar que?
Jordi Torras, 12/03/2012 a les 18:33
+21
-1
Hem d'anar a negociar que ens robin la meitat del que ens han estat robant? I ho haurem de celebrar com un gran exit? és increible , ho expliques a algú que no sigui català i no ho entén en la vida, si la base de la negociació fos en quants anys ens retornarien el que ens han robat els darrers 30 i com ens rescabalarien linguistica cultural i socialment després de 40 anys de dictadura i 30 anys de continuitat en democràcia, aleshores, ens interessaria asseuren's a negociar , no abans , i sinó , bon vent.....
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº40
Anònim, 12/03/2012 a les 18:35
+23
-1
A) Els polítics que no fan res per aturar l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya, l'amaguen, l'encobreixen o el consenten, en són Còmplices.
B) Els polítics que no fan res per aturar l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya, l'amaguen, l'encobreixen o el consenten, no en són Còmplices.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
CiU no atura el robatori
Guilllem, 12/03/2012 a les 18:37
+27
-1
CiU és com aquell policia al qual encarreguen la vigilància d'un quadre. L'endemà explica tot cofoi: "El quadre l'han robat, però puc explicar amb tot luxe de detalls com ho van fer".
16, 16, 16 i 16 en total
Anònim, 12/03/2012 a les 18:40
+24
-1
Tot i així no es pren cap decissió..., quina vergonya! any darrera any i l'expoli continua...16 mes 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i 16 i en total 320.000 mil millons de € quina vergona i l'expoli contina. Per quan toca la independència...No ho sé, però els catalans tots plegats molt burros,molt ases, rucs i caparruts.
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº41
Anònim, 12/03/2012 a les 18:41
+27
-1
Just després de la Independència:

A) Als Còmplices de l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya caldrà inculpar-los, jutjar i condemnar.
B ) Als Còmplices de l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya caldrà perdonar-los.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
Amb els amics del PSOE el deficit fiscal augmentava
Anònim, 12/03/2012 a les 18:51
+14
-1
Tant criticar al PP i evitar criticar al PSOE i a la seva filial catalana i ara resulta que amb els amics Zapatero i Chacon el deficit fiscal anava augmentant . Pero clar s´ha de criticar nomes a PP i naturalment a Ciu . Els del PSOE son els nostres amics i els del PSC-PSOE son els companys catalanistes d´E . Quina hipocresia . A veure si entenem d´una puta vegada que mes enlla d´una certa retorica el PP i el PSOE , el PPC i el PSC-PSOE son la mateixa merda i el mateix enemic
Unitat Nacional
Ferran d'Antequera, 12/03/2012 a les 18:57
+13
-2
Del 2006 al 2009 governava el Trispartit. Per sort, ERC en detectar aquest dèficit fiscal (2007), desconegut fins aleshores, va proclamar la independència ipso facto de Catalunya. Els d'ERC criticant a CiU, i els de CiU podrien dir el mateix dels ERC. I així que dia passa,any empeny. Els castellans es deuen rebentar de riure com ens critiquem els independentistes uns a altres.
correcio.
Anònim, 12/03/2012 a les 19:02
+18
-1
Cal afegir a aquesta quantitat el % d'obra no executada. En algunes comunitats s'executa el 120% del pressupostat, aqui, tenim com exemples com els de la RENFE on no arriva ni al 10% (300ME sobre 5000)
flux monetari vs càrrega - benefici
membredeSI, 12/03/2012 a les 19:06
+11
-2
Us enganxo un comentari que he trobar al fòrum d'un altre diari sobre per què aquests diners són relatius al tipus de càlcul i com, segons un altre tipus de càlcul el dèficit és en realitat superior:

"En Mas-Collell ha fet servir el métode de càlcul de les balances fiscals que dóna un dèficit fiscal més baix.
El métode empleat de flux del benefici és diferent del més apropiat del flux monetari que va presentar hisenda i la Fundació Irla al 2007.
Any 2005 métode del flux benefici Gobierno 6,38% 13064M€. Métode del flux monetari Gobierno 8,69% 17759M€, Generalitat 9,8% 20000M€ i F.Irla 10,2% 20800M€.
Ara en Mas Collell calcula un en càrrega-benefici 8,2% que en flux monetari seria del 11,1% aproximat o per un PIB de 210000M€, faria 23310M€ de mitjana."
214.000 milions
Anònim, 12/03/2012 a les 19:14
+28
-1
Ens han robat 214.000 milions els ultims 24 anys ( per cert 16 del PSOE i nomes 8 del PP ) , es increible !!! , increible que no hagi un clam de tota la poblacio per independitzar-nos JA !!
Endavant Compromís
Anònim, 12/03/2012 a les 19:15
+19
-1
a les nacions de l'estat: euskal herria, catalunya, galicia i la nació valenciana ens tracten com esclaus, ja n'hi ha prou!
que curios....
Anònim, 12/03/2012 a les 19:27
+13
-3
A aquesta noticia no entra cap orc espanyol a tirar merda com sempre? Es clar, perque contra els freds numeros, no hi ha res a dir, ni a manipular. Per aixo guanyarem, perque la raó, la veritat, està de la nostra banda, per molts que els pesi als espanyols i als col·laboracionistes.
La gent no pot ser tan estupida com per no adonar-se compte que dins d'espanya, no tenim futur.
Per cert, Solidaritat fa mes d'un any que explica això cada dia i els medis no fan res més que ignorar-los i silenciar-los.
En Mas Colell informa del deficit, en Lopez Tena exigiria que ens tornessin els diners o els engegaria a pastar, perque els té ben posats.
A veure si a les properes eleccions obriu els ulls tots els que no vau votar a Solidaritat!
A treballar
Anònim, 12/03/2012 a les 19:54
+15
-0
Fliparieu de saber que hi ha pel capbaix un 30% de catalans que no tenen ni idea d'aquests números. El més preocupant potser és que encara no s'hagi engegat en tots aquests anys cap campanya per explicar aquesta situació al conjunt del país. I aquí tots en tenim la culpa. Indepentistes inclosos.
VISCA LA LLIBERTAT DEL POBLE CATALÀ
Anònim, 12/03/2012 a les 19:57
+16
-0
//*//
A treballar
Anònim, 12/03/2012 a les 19:58
+10
-2
Quants avis es pensen que deixarien de cobrar la pensió en compte de saber que els milloraria. Qui s'ha molestat mai a explicar-ho?
Una mierda de cálculos
Anònim, 12/03/2012 a les 19:59
+5
-20
Cuando se ajustan para que den el resultado que se quiere.

Emprar el «criteri de càrrega» per imputar territorialment els ingressos públics.

Emprar el «criteri del flux monetari» per imputar territorialment les despeses.
ELS POLÍTICS I PERIODISTES NO TENIU ENTRANYES!!!!!
Anònim, 12/03/2012 a les 20:04
+13
-3
I QUE COLLONS PENSEU FER LA COLLA DE MALPARITS POLÍTICS I PERIODISTES!!!!!!!!!!!!! AIXO NO ES POT NEGOCIAR COLLONS!!!!!!!!!!!!!!!!
COM PODEU PERMETRE ENTRE TOTS AQUEST ESCANDOL!!!!!!!!! I DEIXAR QUE LA GENT DEL POBLE PASSI PENES, NO TENIU FETGE O QUE COLLONS!!!!!!!!!!!!
VOLTEU PER LES ESPANYES.....
Anònim, 12/03/2012 a les 20:19
+13
-0
D´ALGUN LLOC TREUEN ELS CALERS...
no teneis ni puta idea
cherpa, 12/03/2012 a les 20:56
+3
-18
Esos millones son un cálculo tendencioso....

como se imputa el Iva? sabeis que el iva lo paga el destinatario de la factura y no el que lo ingresa? como se sabe el porecentaje de impuesto de sociedades de cada socio...empresas residentes en Catalunya con socios de fuera...Que us penseu que els mossos els mestres els politicis i els fumetes amb estelada esteu produint la riquesa? doncs no aquests caler els paga gent que no saben ni que existeix el català i si m'apures ni parlar castellà...bocamolls amb estelada vivint del pressupost capitalitzant els diner dels demés que es varen posar pel mar i la frontera i pel costos laborals dels anys 60, que eren molt baixos comparativament..els números son freds diu no tens ni puta idea...
Canya, canya!
Anònim, 12/03/2012 a les 21:02
+11
-1
Canya, canya! Canya contra Espanya! I fa temps que els hi debem canya, canya , canya!
ni puta idea
cherpa, 12/03/2012 a les 21:02
+0
-8
Espanya s'enfonsa diu...ens arrossegarà?


que passa que tenemos la BMW i la VOlkwagen de capital català de socarrel...doncs no tenim la SEAT d'alemanys com la REanult dels francessos a Valladolid i la Citroen A Vigo i la Ford al Almussafes...una merda de sector públic carregat i les facultats de ciencies buides, joves aspirants a mosso o a mestres per viure del pressupost....deixeu de levitar i baixeu al terra en ves de dir tonteries i insultar als demés...està tot fet un fàstic i punt....Per tenir mar i frontera no ets més que els demès...
al ja n'hi prou
cherpa, 12/03/2012 a les 21:05
+1
-8
els impostos que es quedin a casa meva....no falta que treballi jo 12 hores per pagar mossos de baixa ni Omnim cultural si vull pagar ONG de ganduls i llepaculs politics ja las pagaré si em surt del collons...
Autonomía de alquiler y en bancarrota.
Anònim, 12/03/2012 a les 21:06
+4
-17
Demagogia pura y dura, para mobilizar a los minoritarios radicales para que griten entre la marea, griten y no se hable de la desmantelación de las autonomías que se está llevando a cabo; por ejemplo, en Valencia están vendiendo coches oficiales, y en Cataluña los inmuebles de las consejerías.

Good bye autonomías, fúe bonito mientras duró.
Nada que hacer, españolito.
Anònim, 12/03/2012 a les 21:37
+11
-5
Anónimo, no digas que fue bonito mientras duró. Si no pudisteis terminar con Catalunya a partir de 1939, cuando asesinabais a la gente por las cunetas, cóno lo vais a poder hacer ahora, que en democracia no sois nada?

Sin pistolas no sois nada, mientras que Catalunya, con democracia, lo es y lo será todo, incluso un futuro Estado libre.

La darrera colonia
Anònim, 12/03/2012 a les 21:49
+6
-0
Espanya ens roba? si només fossing aquest diners encara!. El procés de genocidi i aniquilació es més profunt i metòdic. Per ells som la darrera colònia de seu luctuós imperi. Hauria de fer temps que ens en haguéssim desempallegat d'aquesta sarna verinosa.
VISCA L'ESTAT CATALÀ
Anònim, 12/03/2012 a les 22:23
+6
-1
//*//
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº36
Anònim, 12/03/2012 a les 23:11
+5
-1
Vist els resultats del primer any de govern d'en Mas, i els seus "millors", me'n adono que:

A) El Govern català només gestiona la ocupació espanyola de Catalunya.
B) El Govern català s'enfronta a la ocupació espanyola de Catalunya.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
mentirosos parásitos
Anònim, 12/03/2012 a les 23:50
+2
-2
CAda euro recaptat? pero qui el paga? ahhh ahi està la clave del asunto...
@ membredeSI, 12/03/2012 a les 19:06
Anònim, 13/03/2012 a les 00:32
+5
-4
Ni tu ni en el foro de donde has copiado eso tienen la más mínima idea de lo que cuentan.

Hacienda emitió dos tipos de informe. Uno basado en Flujo monetario y el otro el de carga-beneficio.

Y la fundación Irla se decantó por un método mixto, que consideraba los dos. Uno para los ingresos y otro para las inversiones. Curiosísimo...

Y ese 8,2% de Colell es de flujo monetario. En el mismo artículo se cita el de 5,8% que se correspondería precisamente con el de carga-beneficio.

Que "mas apropiado" sea el de flujo monetario...eso es evidentemente cierto, si lo que se quiere es inflar el supuesto "expolio".






Postdata
Anònim, 13/03/2012 a les 00:41
+4
-3
En las balanzas fiscales del 2008 se extraen las siguientes conclusiones:

- Madrid LIDERA el déficit en 4 de los seis estudios. Lidera los 4 de carga-beneficio. Baleares le sigue. Y el tercero es Cataluña.

. Baleares LIDERA el déficit en 2 de los seis estudios. Lidera los 2 de flujo monetario. Le sigue Cataluña. Y el tercero es Madrid.

. Cataluña no lidera ningún déficit en ninguna de las dos metodologías.

CB1A CB1B CB2A CB2B FM1 FM2

Madrid -9.13% -8.92% -9.08% -8.87% -5.57% -5.99%

Baleares -7.47% -8.23% -7.80% -8.56% -14.20% -13.96%

Cataluña -6.55% -6.38% -6.69% -6.53% -8.70% -8.69%
#00:41 El dèficit de Madrid és fictici
Anònim, 13/03/2012 a les 00:53
+2
-5
Aquí hi ha l'explicació del per què el dèficit de Madrid és fictici...

Ho veieu perquè estic tan emprenyat??
olodelbages, 13/03/2012 a les 08:48
+5
-1
Per una banda aquesta noticia i per l'altre que els convers tot just ara surten de l'armari... ah! i el seu expresident Pujol que diu que ara ja no cal buscar cap més encaix amb Espanya... que ara ja está molt clar que només ens pot salvar la independència... sabeu quan fa que ens estan espoliant amb quantitats similars?? 27 anys!! això son pel cap baix... 400.000.000.000€... no us imagineu on estaríem com a país amb aquests calers??

Què és que som curtets o retardats mentals o que ens l'han de fotre enmig del cap per adonar-nos quan hi ha un perill??

Hauria de fer anys que el país hauria d'estar lluitant per obtenir la seva independència d'aquest estat espanyol espoliador i on estem?? ploriquejant com sempre que ningú no ens enten... en fi, penso que tenim el que ens mereixem.

Salut i Independència!!
CATALUNYA ESTAT D'EUROPA
Anònim, 13/03/2012 a les 11:05
+4
-0
CATALUNYA, HA DE DIR PROU, LA SITUACIÓ ES INSOSTENIBLE, NO PODEM SEGUIR AIXÍ, L'IMPORTANT ES EXPLICAR A TOTS ELS CATALANS LA SITUACIÓ, L'UNICA SOL.LUCIÓ ES L'INDEPENDENCIA. 16000 MILIONS D'EUROS 3 BILLIONS DE PTES S'EN VAN I NO TORNEN,
A ESPAÑA NO CAL EXPLICAR RÉS NO ESTAN DISPOSAT A FER RES, AMB ELLS AQUESTA SITUACIÓ HI HA ELS S'HI VA BÉ
TOTHOM QUE VIU A CATALUNYA ENTENDRÁ LA SITUACIÓ PER MOLT ESPANYOL QUE SIGUI
Talibà ignorant!
Anònim, 13/03/2012 a les 11:23
+3
-6
Postdata
Anònim, 13/03/2012 a les 00:41
En las balanzas fiscales del 2008 se extraen las siguientes conclusiones:

PP= NAZIS, FEIXISTES I LLADRES!
Anònim, 13/03/2012 a les 00:53
Anònim, 13/03/2012 a les 12:07
+6
-9
Hay que ser simplones y pensar que alguien que no ande colgado de una teta se va a tragar la explicación en naranjito. Burda manipulación para justificar que no es Madrid sino Cataluña la que lidera el déficit a pesar de que las frías cifras que da CCN muestran que es Madrid. A ver, listillos del CCN, ¿¿¿el déficit de Madrid es ficticio por que se reparte entre todos el coste del Teatro Real, por ejemplo?. Pues eso precisamente es el método carga-beneficio y aplicando el mismo método, como no podía dejar de ser, el de Cataluña también es ficticio, y además 3 puntos menor que el de Madrid según las balanzas fiscales del Estado, las de Colell de CB y el engendro de Irla, y en 4.600 m€ según los datos del propio CCN. ¿Por que Madrid tiene muchos funcionarios eso genera un déficit ficticio?. Jajajajajaja. ¿400.000?. Pues no, son 470.000. Y 410.000 en Cataluña. Pero entre funcionarios del Estado y empleados públicos, que no es lo mismo. Y en la práctica, en la del coste que es la que cuenta, la importancia de la administración catalana sobre el PIB en los presupuestos de 2010 era de más del 20% y la madrileña sólo se "comía" el 10%, porque en Cataluña aunque sean menos COBRAN MAS (coste 6.600 m€ en Madrid y 10.100 m€ en Cataluña). Y aplicando el mismo método carga-beneficio el coste de los funcionarios catalanes sale por lo que sale, y Madrid lidera el déficit. ¿Por que Madrid tiene muchas empresas de fuera ahí radicadas???. Jajajajajajaja. ¿No hay muchas empresas fuera de Cataluña que pagan en Cataluña?. Jajajajajajaja. ¿Como Abertis?. Jajajajaja. Venga, CCN, buscaos otros argumentos...
El respecte comença per un mateix
Anònim, 13/03/2012 a les 12:37
+6
-0
El problema no és Espanya. El problema som els mateixos catalans, que som una colla de rucs. En lloc de queixar-nos tant (ningú ens escolta ni ens respecta) hauríem de passar a l'acció i no enviar ni un cèntim més a la metròpoli. Això és l'únic que entendrien, els espanyols i els europeus. Mentre mantinguem posicions tan covardes i indignes, no espereu respecte de ningú. I ben pensat, tampoc no ens el mereixem.
Forat negre
Anònim, 13/03/2012 a les 13:30
+5
-0
No tan sols n'és la morterada de calés que ens foten any rere any de fa 27 anys en nom de la seva tramposa "solidaridazzz" als catalans. També n'és les empreses que ens foten una rere l'altra. Recordeu els intents per activa i per passiva que van provar de fer amb "Ossa" o "Cacaolat" per tal de fotren's-els?. Jo treballo en l'àmbit de la publicitat i en una sola setmana, m'han escrit dues agències catalanes que n'han traslladat la seva central a Madrizzz. Per llei, tota empresa que facturi un cert elevat import, ha de tenir la seu central a Madrizzz i allà a més, pagant menys impostos. Aquesta n'és la seva llei. Recordeu que en Lluis Llach ja va haver d'anar a Madrizzz a donar d'alta la seva ONG perquè allà li sortia més económic?. D'això es tracta. D'anar desmantellant Catalunya i fer gran la seva capital a costa dels diners i l'esforç català. Tal com deia n'Unamuno: que inventen ellos!. Ens van fotre la passarel·la Gaudí en veure la grandaria que agafà a casa nostra i en fer-se-la seva, passaren a dir-li passarela... Cibeles (ells no tenen un Gaudí). Catalunya pionera en aviació, ferrocarril (primera línia a la Península, Barcelona-Mataró), ràdio (primera emissora a la Península, Ràdio Barcelona). Fins en la televisió, Catalunya va fer-ne els primers intents abans que en sabessin res ells. Per no parlar del nostre Barça.
Com ja deia la meva àvia: "bruts, són bruts aquella gent". Ens ho foten tot, però, els ximplets no tenen en compte que, igual que un riu sempre acaba retrobant el seu curs, en quan fotem el camp de la seva presó, se'ls quedarà tot en un no res, com era abans. Fotem el camp, Catalunya Estat, ja! ||*||
Sembla que tampoc ara anirem massa lluny
Anònim, 13/03/2012 a les 22:35
+0
-0
No és un problema d´indignació.Ni tampoc si som els més perjudicats.Es un problema de justicia,de respecte,de soberania a la fí.I això s´ha de fer fredament,pacientment,constantment.Amb rabietes no anirem enlloc.Ens fan falta homes intelligents,murris,no guerrillers