Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Adéu, senyors dels mòbils

| Actualitzat el 29/02/2012 a les 23:59h
Arxivat a: Nació.cot
Avui marxen. Són milers i han vingut a Barcelona a participar en el Mobile World Congress, una fira de mòbils com se'n fan d'altres al món però que, al final, ha acabat convertida en el símbol de la pulsió autodestructiva que està començant a aflorar al si de la societat catalana.

El Mobile World Congress s'ha convertit en l'antítesi històrica dels Jocs del 92, els dels amics per sempre. Els estrangers ja no és segur que siguin benvinguts a Barcelona i és contra ells que s'han concentrat totes les forces del nihilisme social que recorre l'Europa del sud. Venien, només, a comprar i vendre mòbils i han acabat assenyalats, primer, pels comitès d'empresa del transport públic i, ahir, per uns centenars de joves estudiants que els escridassaven a les portes de la Fira. "Go home!", cridaven. "Quant pitjor, millor!", deia Lenin. Amb la diferència que Lenin sabia el que vindria després.

Adéu, senyors dels mòbils. Marxin com puguin i no ens ho tinguin gaire en compte, si pot ser. Pensin que, en el fons, ni tan sols sabem què ens ha passat ni per què fem el que fem.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+16
-0
Que no m'esperin
Anònim, 29/02/2012 a les 21:28
Som un país ben desgraciat. I així i tot, és sorprenent on hem arribat. Ara, si aquesta gent prepara una altra catarsi com la del 36, que no m'esperin. Preferesc viure sota un pont a Grenoble o a Vienna que no defensar estupideses en una trinxera.
+40
-3
Posant seny
Spiderman, 01/03/2012 a les 00:17
Sr. Cot, ens caldrien més artícles com aquest per posar seny. Completament d'acord amb tot!
+23
-3
aixó s'ha d'acabar.
Anònim, 01/03/2012 a les 00:31

No pot ser que en unes dates com aquest Congrés, hi haigi ximples que amarguin l'estancia d'aquets executius que venen a vendre ,a comprar o a veure i que deixen una pasta a Barcelona i a Catalunya en general.
Quina pandilla d'imbecils, desde els sindicalistes amb amenaçes de vaga, als estudiants dient GO HOME.

Realmewnt tenim la crisis que ens mereixem , jo demano que vingui més crisis, al menys posarà la gent al seu lloc.

Lamentable però cert.
+18
-3
quina pena...
Anònim, 01/03/2012 a les 00:38
precisament això mateix li comentava fa una estona a la meva parella, la imatge que donem és lamentable, però aquest és el país que tenim nois, quina pena, per cert, tot això es va començar a desmadrar amb el tripartit, convé recordar-ho, abans no passaven aquestes coses...(fa 10-15 anys vull dir)...
+15
-2
es el que hi ha
Anònim, 01/03/2012 a les 00:40
us ben asseguro que si aquest congrés es fes a madrid (o a paris, londres, frankfurt, milà o nova york) no passarien aquestes coses...
+13
-2
vergonya
Anònim, 01/03/2012 a les 00:46
Es una autentica vergonya. No hauria de posar els peus a Barcelona mai mes un turista, congressista o el que sigui i tots aquestos del "go home" que es morin de gana, jo ja vindre a rematar-los.
+28
-3
que tornin els sindicats lliures!
Anònim, 01/03/2012 a les 00:50
Avui fins i tot els inutils dels estudiants escridassant als de la fira. Barcelona esta plena de xurma, entre sindicalistes, lerrouxistes, socialistes, altermundistes, carteristes, traficants, meuques i okupes.
+5
-32
Hola??
Anònim, 01/03/2012 a les 00:55
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+10
-9
No exagerem...
Anònim, 01/03/2012 a les 01:10
Tampoc hi ha per tant... No crec que als del congrés això que passava al carrer els importés massa i cosses com aquestes passen arreu del món. Jo n'he viscut en persona a Holanda, Bèlgica i Alemanya i no per això en tinc mal concepte.
La gent tampoc és tant figaflor com la pinteu.
Els japonesos són els únics que de vegades s'esveren una mica...
+27
-2
hi ha gent que viu en un altre món
Anònim, 01/03/2012 a les 01:24
per al de hola??:
1- els hotels, restaurants, taxis, comerços de l'aeroport i demés serveis t'asseguro que n'han vist molta de pasta durant aquesta setmana
2- és un pols d'atracció d'inversions en el sector de les TIC, i la consequent generació de llocs de feina
3- s'incrementa la recaudació d'impostos
4- dóna prestigi internacional a BCN
en vols més capsigrany??
+2
-32
al.lucinatn
laura , 01/03/2012 a les 01:24
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+19
-1
arreplegats
Anònim, 01/03/2012 a les 01:33
al comentari al.lucinant: ets un arreplegat que viu als móns de yuppi, segur que ets un perroflauta o un pijoprogre de 30 anys que encara viu amb els pares...
+16
-17
El mòbil, una addicció més. I és agressiu.
Anònim, 01/03/2012 a les 01:43
Jo, francament, considero que el mòbil fa més nosa que no pas servei. Fa realment servei en ocasions molt puntuals: en casos d'accident o d'urgència. En general, és, n'estic convençut, una fotesa, una imbecil.litat, una estupidesa que ens imbecil.litza a tots i ens estupiditza a tots. En realitat, tot el que es pugui dir per mòbil és pot dir des de la feina o des de casa i sense destorbar la gent al carrer. El carrer i els serveis públics són.... això, públics. I, per tant, de tothom. No s'hi val a molestar els vianants que es té al voltant -carrer, metro, autobús- amb xerrameca que a tot estirar pertany a la vida privada de cadascú. És una eina molt agressiva quant a la convivència pública. Al carrer ens hem de comportar com a ciutadans i mirar de no agredir els circumstants. Així com s'ha legislat sobre el tabac en espais públics, també s'ha de fer el mateix amb els mòbils.
+14
-7
Debat social sobre els mòbils
Anònim, 01/03/2012 a les 01:49
Cal obrir un debat seriós sobre les molèsties que provoquen els mòbils. Ara bé, això no treu que una colla d'eixelebrats o maleducats molestin uns congressistes estrangers.
+14
-4
Si tota pedra fa paret, tots els sub-Mons fan única a Barcelona
almogaver.cat, 01/03/2012 a les 05:40
En Giusepe de Lampesusa en Il Gattopardo, un Príncep Sicilià, diu a uns oficials de marina britànics, que li pregunten com es possible que en un paisatge tam Preciós, s'abandona un munt de deixalla que trenca el panorama? El Príncep els respon que:
" Una cosa es conseqüència de l'altra" (encara que es diu que dubte que l'entenguin)
Doncs lo mateix aquí.
Barcelona es tant i t mes especial, que inclús amb els que la odien, com aquells esperpèntics "treballadors de obediència no a cap Sindicat, Peró a Corbacheras Casas Regionales (de regionalijmo bieng entendio)" Que inclús tot plegat, es part del riquíssim escenari Barceloní.

Es sols una demostració mes , de la vitalitat mil·lenària, que es una ciutat viva, plena de Sub-Mons, gents de pastiche ni artificiositat de cap mena i amb tota mena de sers humans, i (criatures varies).
No es aixo companys, també lo que fa a/ i de/ Barcelona tan estimada per uns i tan odiada per castellans, i ses terres assimilades, que de la Capital de la Nació Catalana sa Ciutat Condal la fa única al Mon?
+8
-9
Tot plegat fa fàstic.
Pirineus, 01/03/2012 a les 09:00
Els aldarulls a la manifestació d'estudiants són impotència i l'augment dels "serveis" de prostitució durant el famós congrés són violència.

Au, a pastar fang.
+19
-1
La gent a quin món viu?
Adam, 01/03/2012 a les 09:38
Molts demanes on es la pasta que deixa el congrés de mòbils, que ells no l'han vista. De veritat som tant curts de mires? Tant sols pels impostos recaptats ja val la pena, futurs llocs de treball, ... I diem que ens es igual que tornin o no? A quin món vivim? Deixeu l'estupidesa fàcil, no cal que tornin! tenim altres problemes! Perfecte, i llavors l'Estat del Benestar, qui el paga? Per cert bon article, ara bé, el dret a manifestar-se l'entenc, i el dret a no manifestar-se i poder circular per la ciutat, sense carrers tallats, ... On es aquest dret?
+18
-2
protesta twiteijada
Salvador Bonada , 01/03/2012 a les 09:45
Es espectacular , aquests "estudiants" que protestaven i escridassaven al MWC son els mateixos que amb els seus iphone, smartfones i blackberrys twiteijaven tota la protesta, la comenten al Facebook, penjan els vídeos al Youtube, fant denuncies als seus blogs, i es comuniquen amb SMS o whatsapp
La voluntat és canviar el mon , aconseguir beneficis corporatius immediats, o simplement sortir per la tele, com si d'un Gran hermano 23+5, o d'un altre programa telebasura es tractès.
Només m'ho pregunto, i em fa por la resposta
+6
-8
El mobil idiotitza,
Anònim, 01/03/2012 a les 11:26
no fa pensar i et converteix en un o una no-res pendent de rucades i amb encefalograma pla, un homus APM postmodern i irracional....

I per acabar-ho d'arreglar tindrem la merda d' Eurovegas....
+16
-0
oi tant que sí
Anònim, 01/03/2012 a les 11:49
Doncs a mi sí que m'ha suposat ingressos, ja que sóc músic i he treballat fent concerts per la gent del congrés!
+8
-1
I el PSC com es que no en diu ningu res.
Cartanya, 01/03/2012 a les 12:13
Perdoneu que no mi pugui estar de dir que mentre que a dia de avui, La Generalitat, es troba de sobta i sense demanar-lo ballant amb tot el que comporta aquesta, dansa de les retallades, tenim a un element que esta a la seva residencia, assegut al sofà, amb la panxeta i la cartera ven plena, i amb els ulls plorosos de tat riure, per que deixan el que a deixat, ell no surt en cap pancarta, ni se li munta cap manifestació davant de casa seva, o del seu partit, culpables i ben culpables de la situació en que actualment esta Catalunya. Amb dona la sensació que les classes subordinades del PSC, estan ben entrenades de com sa de dirigir un ramat.
+3
-17
2012
Anònim, 01/03/2012 a les 12:46
El proximo congreso lo haran ya en Madrid.

Ah, y para los que se la cogen con papel de fumar, esta gente ha hecho que los puticlubs de BCN hayan facturado a tope este fin de semana.
+6
-1
Positiu per a Barcelona
Anònim, 01/03/2012 a les 13:17
En resum molt positiu per a Barcelona , per a Catalunya i pel conjunt dels treballadors i funcionaris de la nostra comunitat .
Torneu aviat .
I agraïts als mitjans de comunicació en les seves funcions pròpies i en les afegides com a cicerones de l'esdeveniment .
+3
-1
Aprofitar les oportunitats
Dani, 01/03/2012 a les 13:38
Molt d'acord amb l'opinió. Us convido al meu blog, amb una entrada semblant... Salutacions!


https://las6ws.wordpress.com/2012/03/01/aprovechar-las-oportunidades-2a-parte/
+8
-7
Ordre
Anònim, 01/03/2012 a les 13:52
No hauríem de presumir de moderns sense ser-ho. Ser estudiant a Catalunya, si ho ets pels propis mitjans, et fa tastar la pobresa. T'exclou de la societat de consum, t'exclou del sistema de beques (paradoxalment, sí!), t'obliga a fer feines de merda, fins al punt que hi ha moltes, moltes noies que acaben exercint de prostitutes per pagar-se els estudis i la subsistència. Amb aquest caldo de cultiu, el que és estrany és que no tinguem encara un grup terrorista amb tots els ets i uts. Som un país de fireta, amb universtats i institucions-menjadora, mal gestionades, amb un sistema legal fonamentat de facto en la indefensió. Si volem ser prou moderns i seriosos per acollir un esdeveniment com aquest, hauríem de posar molt d'ordre a casa i mirar de no començar la casa per la teulada.
+4
-22
Pitoniso de Pitonia
Anònim, 01/03/2012 a les 14:19
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+5
-2
Sí, el mòbil idiotitza. Cal un debat general sobre el mòbil.
Anònim, 01/03/2012 a les 16:08
Per a Anònim, 01/03/2012 a les 11:26. Sí, jo també n'estic segur. El mòbil idiotitza, ens estressa, ens fa addictes, molesta i perjudica la convivència. En l'indret menys impensat surt la musiqueta del mòbil i el senyoret o senyoreta o senyor o senyora es posa a parlar en mig d'uns circumstants que hem d'aguantar molt sovint els crits i la mala educació del qui telefona i converses que són íntimes. Vas al cinema i sents el sorollet o a la biblioteca pública o al teatre o al restaurant. És de molt mala educació que el teu company de taula es posi a parlar pel mòbil essent-t'hi hom present. No podem degradar més l'espai convivencial comú. Cal un debat a gran escala sobre l'ús dels mòbils. A què treu nas que un marrec de 12, 13 o 14 anys ja tingui mòbil i el dugui a escola i li soni i destorbi el funcionament de la sessió classe? I el mateix dic a la universitat o en qualsevol acte públic. El mòbil desconcentra distreu i fa distreure a tothom. I de beneficis reals, més aviat poquíssims.
En canvi, la xarxa i internet, penso que, tot i ser també molt addicctius, si més no s'usen des d'una certa privacitat. I no molesten. En tot cas, molesten molt menys. Cal un debat generalitzat sobe l'ús del mòbil en espai públic.
+5
-2
stop mòbil
Joan de Malniu, 01/03/2012 a les 16:48
Estic molt d'acord que caldria obrir el debat sobre el mòbil. De fet, s'hauria de començar a legislar: a Austria i a Dinamarca, per exemple, hi ha vagons de tren silenciosos en els quals no es pot tenir el mòbil connectat. A més de molestar, el mòbil no fa altra cosa que apropar-nos als que són lluny i allunyanr-nos dels que tenim a prop. No sé què hi guanyem. Jo diria que hi perdem
+4
-3
A alguns els cal ben poc per idiotitzar-se
Anònim, 01/03/2012 a les 16:55
Els dos de sota diuen que el movil els idiotitza, jo crec que serien els dos serien igual d'idiotes si enlloc de movil tinguessin un cordill de sabata.
+2
-3
Llegeix
Joan de Malniu, 01/03/2012 a les 17:13
A l'anònim 16:15. Si llegeixes veuràs que en cap moment dic que el mòbil "idiotitzi". Parlo d'una altra cosa. Naturalment ets dels que no paren atenció. Debies estar enviant un msm mentre llegies.
+3
-1
Cal un debat general sobre l'ús del mòbil a la premsa i a la TV
Anònim, 01/03/2012 a les 17:43
Anònim, 01/03/2012 a les 16:55, jo tinc cordills a les dues sabates i amb ells sé fer-hi el llaç que cal. En tot cas, no camino per la vida amb ua sola sabata... Potser sí que hi ha idiotitzats que ho fan.... Es clar, caminen per la vida amb una sola sabata i tenen un braç artrític i l'orella sorda a causa del mòbil. I com diu molt bé en Joan de Malniu estan abduïts pel que tenen lluny i impermeables pel que tenen als peus: una sola sabata. Potser són uns sabatots. I ves, així caminant per la vida. Repeteixo que cal fer un debat seriós sobre l'ús del mòbil. Ja ho veus, 16:55, com molt bé diu en Joan de Malniu, als països més avançats que el nostre ja comencen a legislar sobre l'ús de l'aparell carallot. I és que són països en què es preocupen pel bé públic. Ens hi hem d'assemblar. Sobretot quan siguem independents.
+10
-2
Lenin
Joan Peris, 01/03/2012 a les 18:21

Excel.lent Cot. Ple de raó com sempre.

Lenin estaria de les orelles els nens de casa bona que juguen a passar l'estona i fer malbé una mobilització legítima.
+4
-0
Per l'Anònim de les 12:46
Anònim, 01/03/2012 a les 21:36
Com ho saps això dels puticlubs? T'ho han comentat els companys a la comissaria o directament t'ho ha explicat la teva mare?
+2
-1
Lenin
Anònim, 01/03/2012 a les 23:08
Ell era un xicot de casa bona, el seu germà gran, estudiant, per haver conspirat contra la vida del tsar, va morir executat.

I un colló que hagués estirat les orelles a aquests. Els bolxevics van recórrer a tot, des de l'atracament als bancs fins a la falsificació de moneda, passant per la violència personal.

Lenin sabia molt bé què volia i ho volia a qualsevol preu, per això va reeixir, superant fins i tot el fet que la meitat de les seves files eren policies infiltrats. Us sona?
+0
-1
Lenin, que torni un nou Lenin
Democràcia i Justícia, 02/03/2012 a les 14:20
Lenin va portar a Rússia i les repúbliques nacionals drets i justícia com l'emancipació de la dona, la cultura, la sanitat i les 8 hores per a milions de persones esclavitzades.

I és clar que provenia d'una cultura burgesa, on es va formar i va adquirir consciència de la vergonya de l'explotació inhumana (com Bakunin, com molts altres).

Però trencar aparadors no té res de revolucionari, i com apunta Cot és més aviat un entreteniment de nen de papá que té el futur assegurat i que durant el dia no fot brot per transformar i destruir la injustícia imperant.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



NomTítol Comentari ComprovacióEscriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

A la portada de Nació Digital
El Madrid no aconsegueix aturar la simbologia feixista al Bernabéu
Bufandes amb simbologia feixista al Bernabéu/X.V.

El Madrid no aconsegueix aturar la simbologia feixista al Bernabéu

Les parades i quioscs dels voltants de l'estadi van plenes de banderes i bufandes amb insígnies feixistes com 'l'àguila de San Juan'

C's vol eleccions per «guanyar el nacionalisme a les urnes»

Carlos Carrizosa ha criticat que Mas vulgui construir un país nou «destrossant un altre»

Cospedal demana a Mas que deixi de «crear problemes» als ciutadans

La secretària general del PP ha recalcat que la llei "és una garantia per a tots" perquè "protegeix a tots"


Carregant les notícies...
Grup Nació Digital
Des de maig de 1996
Editorial: SCG Aquitània SL
Tecnologia: Sobrevia.net
Llicència: CC BY-NC-ND
Nació Digital
Adreça: Passeig de Gràcia, 26, 4rt. 08007 Barcelona
Publicitat: 934464215
Redacció: naciodigital@naciodigital.cat
Amb la col·laboració de: