ACN | Actualitzat el 22/02/2012 a les 08:57h

«La independència és difícil perquè Espanya no voldrà»

Jordi Pujol explica que aquest és l'"únic argument" que li queda en contra dels independentistes

Membres de l'Assemblea Nacional Catalana expliquen a l'expresident Pujol la polèmica de les banderes de Sant Pol de Mar. Foto: Jordi Pujolar.

L'expresident de la Generalitat Jordi Pujol afirma que l'"únic argument" que li queda en contra dels independentistes és que el procés d'independència seria "molt difícil" perquè "Espanya no vol i Europa no ho desitja". La independència, diu, és "viable" econòmicament i assegura que "l'única Catalunya que és inviable és la que vol imposar Espanya, perquè ens ofega econòmicament". L'expresident ho ha explicat durant una conferència organitzada per l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) a Arenys de Mar (Maresme) on ha mostrat la seva "simpatia" per aquest moviment independentista.

"Una Catalunya independent és viable", afirma Pujol, però hi posa alguns però , acompanyats, això sí, d'arguments pro-independentistes. "L'adaptació no seria fàcil perquè potser perdríem alguns mercats", diu, "però Europa està plena de països molt menys potents econòmicament i que tiren endavant".

Hi ha, en canvi, una "inviabilitat" més clara, la política. "Espanya no voldrà i això complica les coses perquè és un país important". I Europa, afegeix, "tampoc desitja que no hi hagi noves independències perquè ja està prou atabalada amb una pila d'estats per sortir de la crisi".

Un argument a favor de la independència és "la Catalunya que ens volen imposar des d'Espanya". L'expresident assegura que les pretensions del govern del PP i, en major o menor mesura també del PSOE, és l'"asfixia econòmica" de Catalunya.

Pujol centra les seves tesis independentistes en l'aspecte econòmic i afirma que sense diners no es podrà mantenir l'estat del benestar i, per tant, tampoc unes condicions òptimes de convivència. En aquest context "només ens podrà mantenir units la Guardia Civil", ha etzibat.

L'expresident, doncs, veu la independència "difícil", però no impossible. L'altra opció, afirma és ser "residuals" a Espanya. "Això de cap manera", exclama. El camí del mig, explica, és tornar a la relació entre Catalunya i Espanya que existia abans de l'atiament de l'anticatalanisme a finals de segle XX.

"Aquesta és la línia del president Mas, a través del pacte fiscal", recorda. Pujol dóna un vot de confiança a l'actual política del Govern, però tem que aquesta negociació pugui acabar en un "cul de sac" si es tanquen les portes del pacte fiscal.

Pujol i l'ANC

L'expresident de la Generalitat ha pronunciat la conferència organitzada per l'ANC 'Quan els ponts es trenquen' -subtítol del seu darrer llibre, 'Residuals o Independents?', que es presentarà dijous a Barcelona. Abans de l'acte, membres de l'ANC han aprofitat per explicar a Pujol la polèmica dels darrers dies amb la retirada de la bandera espanyola del balcó de l'Ajuntament de la població veïna de Sant Pol de Mar.

Pujol ha volgut restar importància als fets i diu que "la relació entre Catalunya i Espanya no depèn de la bandera de Sant Pol". Al marge d'aquest fet, l'expresident ha expressat la seva "simpatia" per l'Assemblea Nacional Catalana i ha encoratjat els seus integrants a cercar la "majoria social" necessària per poder començar a plantejar la independència de Catalunya.

COMENTARIS

+3
-0
Pedir?
Anònim, 23/02/2012 a les 17:04
Señor PUJOL,desde cuando la independencia se tiene que pedir ???
+2
-1
no sr. pujol, no la volem
catala emprenyat, 22/02/2012 a les 22:23

AQUEST EN pUJOL ES UN PALLASO, ARA DIU QUE ES INDEPENDENTISTA, PERO QUN ELL MANAVA (24 ANYS) NO VA FER RES PER SER INDEPENDENT, MES AVIAT AL CONTRARI, LIAGRDABA DONAR-SE EL BEC AMB EN FELIPE GONZALEZ I L'AZNAR.

EL PROBLEMA NO ES QUE ESPANYA VULGUI, EL KIT ES QUE ELS CATALASN VOLGUEM, JO AMB EL TRIPARTIT I AMB ELS PUJOL, NO BORACHO VIU SER INDEPENDENT, CAURIA EN LA SEVA DICTADURA, JA N'ESTIC CANSAT, SI VULL NO SER ESPANYOL, M'EN VAIG A QUALSEVOL PAIS DEL MON I SI VULL M'EN VAIG A NAVARRA, QUE ALLA SI TENEN EL CAP CLAR.

PUJOL NO PIJEU CADA DIA FORA DE TEST
+2
-1
"Too small to fail"
Anònim, 22/02/2012 a les 22:14
Europa no té opinió, la seva màxima és el "too big to fall". Una europa d'estats petits pot costar més de gestionar però és més fàcil de controlar econòmicament.
+5
-0
SR PUJOL, Sr. Pujol, sr. pujol.......
saldes@mesvilaweb.cat, 22/02/2012 a les 21:47
Sr.Pujol vaig-hi per davant, que sempre li he tingut molt de respecte, i li considerat i reconegut com el President, que ha estat,del meu pais.

Durant els vint-i-tres anys que ha estat President, he volgut saber mitjançant les seves paraules, entre d'altres, si vostè era o no era independentista, jo creia, o volia creure que sí, pero fins que no ho va dir clarament em resultaba extrany que no ho fora. Als anys ajuden a fer-nos savis, d'altres potser que ja ho eran abans, però jo no podia entendre, com ara tampoc puc, com una persona catalana que es defineix nacionalista pot voler la seva nació sense estat propi, dons hauria de ser una aspiració irrenunciable!!!. En canvi vostè amb els anys a demostrat ser un cas atìpic, un gran autonomista que no tenia cap necessitat de ser d'una nació reconeguda legalment,legalment som una autonomia com es La Rioja, per exemple, però si que s'omplert el pap dient que son una nació aquí, i quan anem a fora del estat espanyol dient que son una regió, dons sempre ha jugat "al sí però no... depent", oi que m'enten, d'altres en diuent al joc " de la puta i la Ramoneta".

Havia defensat que la seva idea del encaix amb Espanya era possible, no deia probable no, deia possible. Darrerament ha manifestat haver fracasat amb el seu intent, dient que es impossible l'encaix amb Espanya. El temps ens fa savis, pero també ens dona o treu la rao. Un cop retirat de la politica activa, ha fet manifestacions al mitjans, en el manifestaba que no tenia arguments en contra de l'independencia, fins vostè voldria l'independencia encara que no es el moment,....., aixi com d'altres, no gaires, però del mateix estil. Quan sento aquestes paraules, penso que poden ser molt profitoses, dons moltes persones que han estat seguidors de vostè els hi podria aclarir els seus dubtes. Vostè es un personatge que ho pot fer, dons es hàbil i inteligent.

Ara, avui vet aquí, en lloc de fer el que molts esperaven de vostè, no ho farà, dons en aquest escrit d'avui ara hi trova inconvenients, "la independencia és difícil perquè Espanya no voldrà", carai, per no dir collons!! el que també m'equivocat soc jo !!! ara resulta que aquest és "l'unic argument" que li queda en contra dels independentistes, Vostè creu que existeix algú que creu el contrari, no ho hem cregut mai, ningú, ni sent uns marrecs, cap persona en senderi s'ho pot creure aixó.

La llibertat no es demana, es pren!!!!.

Sr. Pujol s'està desmarcant. Sr. Pujol on diu vostè la veritat?, seguix creient en l'encaix amb Espanya?, jo el que crec que vostè està fent es el joc al Sr Mas que diu, primer el concert, després el pacte, ara amenaces velades del que podem fer si ens tracten malament,i vostè dient que sí a ser indepedents pero no...depent. Jo crec també, que voste juga "a la puta i la Ramoneta", com sempre ha jugat, amenaço per aquí, dic casí el contrari per un altre lloc," al peix al cova".

Sr. Pujol deixi de fer el botiguer antic, aquesta actitud no ens porta a ser el que cal, siguem seriosos. Cal ser independents,tenir un estat propi i treballar força per el futur dels ciutadans de Catalunya.

Sr. Pujol, jo no he votat mai al seu partit, encara que vostè ha estat per mi el meu President, li he de dir, desprès de les seves darreras paraules, que em sento molt decepcionat de vostè.

Visca Catalunya!! Visca l'Estat propi!!

+6
-0
la INDEPENDÈNCIA no es demana, President!!!
alfons de santes creus, 22/02/2012 a les 21:21
Vostè sap millor que ningú que la independència no es demana ni es pidola (pidolar, sap que vol dir, oi??).

La INDEPENDÈNCIA ES DECLARA sobiranament al Parlament

El que ens manca als catalans son "pimientos" per declarar-la!!!
+2
-5
Som així....
Anònim, 22/02/2012 a les 18:13
EL problema que tenim en aquest país és que enlloc de celebrar que un senyor que tota la vida ha defensat l'encaix de Catalunya a Espanya ara se n'adoni que el millor pas és la independència, nosaltres el lapidem directament per traïdor i no se quantes coses més.
Al que fa la llista ... de tots en trobaries, de coses discutibles.
Encara que nop s'estigui d'acord amb el què ha fet en Pujol, crec que es mereix una mica més de respecte. Al cap i a la fi, crec que, de llarg, ha estat el millor president que hem tingut després de la dictadura.
+6
-1
Patètic !!!
Carles Viñals Casado, 22/02/2012 a les 16:20
Tant, que no mereix resposta. L'únic que el podría redimir als ulls dels vertaders catalans sería:

1.- Demanar-los perdó per haver-la errat -ell sabrà si de bona fe o a plena consciència, perquè en aquest cas ja no sería error sinó traïció pura i dura- durant trenta llarguíssims anys.

2.- Declarar-se obertament independentista, encoratjar els catalans encara dubtosos a fer el mateix com a necessitat vital, instar CiU a liderar el procés d'independència i, si no ho volen fer, abandonar aquesta formació i demanar l'ingrés al partit de Carretero o al de López Tena.

D'altra banda i parlant de Carretero, recordar a tothom que el problema no és Jordi Pujol, ni Artur Mas, ni Duran Lleida, ni la Sra. Gispert, ni la Sra. Bozal, ni la Sra, Ortega, ni CiU, sinó els catalans (?) que l'han votat i que molt probablement seguiràn votant-la.

Per a més informació escolteu l'entrevista a Joan Carretero per RAC1 a la pàgina de Reagrupament.cat.
+4
-3
Ja cansa.
Anònim, 22/02/2012 a les 16:09
Prou, feu callar aquest home. Cada dia la mateix comèdia, anar fent bullir l'olla i tocar els pebrots als independentistes.
+1
-0
CiU, el lideratge que ens cal
Querol, 22/02/2012 a les 16:06
Jo encara diria més. Portaria aquest lideratge al Barça mateix.
Cada dia, en començar a entrenar els diria:
"Sí, això de guanyar la lliga estaria bé, no hi tinc arguments en contra. Però és que és molt difícil. Espanya no voldrà"
"I saps què? Per què anar a buscar problemes. Si callem i no els fem empipar no ens pot anar gaire malament"
Crec que no sóc l'únic a qui se li està desfent la poca credibilitat d'en Pujol i de CiU com a eines per la sobirania catalana de Catalunya.
Gràcies al del primer comentari, per cert.
+1
-1
CiU, el lideratge que ens cal
Querol, 22/02/2012 a les 15:50
Jo encara diria més. Portaria aquest lideratge al Barça mateix.
Cada dia, en començar a entrenar els diria:
"Sí, això de guanyar la lliga estaria bé, no hi tinc arguments en contra. Però és que és molt difícil. Espanya no voldrà"
"I saps què? Per què anar a buscar problemes. Si callem i no els fem empipar no ens pot anar gaire malament"
Crec que no sóc l'únic a qui se li està desfent la poca credibilitat d'en Pujol i de CiU com a eines per la sobirania catalana de Catalunya.
Gràcies al del primer comentari, per cert.
+8
-0
I l'encaix?
Josep Montmany, 22/02/2012 a les 13:36
Si “La independència és difícil per que espanya no voldrà” l’encaix és impossible per que espanya no vol.
+5
-0
al revés
El Pelut, 22/02/2012 a les 13:18
Un dels drames d'aquest país nostre és que anem al revés en moltes coses. En primer lloc, normalment els joves són més radicals i amb el temps s'acaben moderant; doncs aquí els polítics quan tenen responsabilitats són uns llepaculs dels espanyols i quan ho deixen es tornen radicals independentistes. És el cas de Pujol, Maragall i d'altres. Però ara contemplo astorat que el Pujol ha tornat enrere i a aquest home ja no hi ha qui l'entengui. Des de quan (i quan en el futur) els espanyols han acceptat o acceptaran voluntàriament la nostra independència? És que potser ens pren per nens de pit? Ens l'hem d'agafar nosaltres i no hi ha moments més o menys oportuns sinó la nostra voluntat inequívoca.
+7
-0
Al comentarista de les 11:16 i 12:00
Anònim, 22/02/2012 a les 13:17
No sé que vols dir, ni què pretens amb els teus comentaris, però, a qualsevol país independent hi ha ciutadans de totes les ideologies. Per això hi ha unes organitzacions que es diuen partits i es celebren eleccions parlamentaries, municipals...

El que passa és que sempre els sectors més progressistes són els que s'avancen a la història, i per això fa pocs anys, quan la policia espanyola durant una "mani" veia una pancarta amb el mot "independència" detenia als que la portaven i no solien ésser pas d'ideologia dretana o conservadora.

Ara la ideologia dels independentistes s'ha estès cap a ambients més conservadors, ara és transversal en diuen alguns, benvinguts, però, observa com els més dretans encara són porucs i hi veuen entrebancs per tot arreu, com el cas de la notícia que comentem.

El dia que entitats del tipus "el circulo de economia", "el circulo equestre"... o com s'anomenin, optin per la indepència, aleshores la tindrem més a prop, o en cas contrari s'hauran d'adaptar al que voti la majoria de catalans conscients de la situació del seu país: l'estat propi, si és el cas.

Els teus comentaris dempostren que els catalans som una mica estranys, no m'imagino un danès, un espanyol, un francès... fent comentaris com el teu.

En el cas "proper" d'Espanya la ideologia de la majoria dels seus habitants gira principalment a l'entorn de dos partits: Psoe i Pp i entre tots dos abracen el ventall d'ideologies polítiques entre les quals les que tu esmentes, i això no els priva del seu nacionalisme espanyol n ide tenir un estat!

Posats a fer podries escriure millor i més clarament els teus comentaris, potser aleshores t'entendriem millor.
+9
-2
Pujol del passat
Anònim, 22/02/2012 a les 12:59
Pujol, abans em queies be, ara ja no me'n fas gens de gracia. Ets un pallasso.

Sembles aquests joves pobrets que no es volen rebelar conyra els pares, perque els pares s'enfadaran. El que et dic, ets un pallasso.
+6
-0
La pòlvora !!!
Anònim, 22/02/2012 a les 12:51
Hòstia !!! Quin gran descobriment !!!
Si de cas a la propera conferència que faci l'ANC que em convidin a mi, o a qualsevol independentista convençut del pais, perquè per arribar a tan patètiques conclusions no cal convidar a personatges com aquest.
Estem preparats per les dificultats, Sr. Pujol, tranquil. Més que res el petit detall de que portem més de 300 anys SOBREVIVINT. Llàstima que se li ha passat aquest petit detall per alt. No utilitzi la dificultat de l'empresa per minar la nostra moral de victòria, perquè de dificultats en sabem bastant, i a més deixi aquesta tasca pels espanyols, que són ells els que ho han de fer. Això en temps de guerra fregaria l'alta traïció. Així que vigili, Sr. President.
+11
-0
Prou d'embolicar la troca
Anònim, 22/02/2012 a les 12:45
"Espanya no vol i Europa no ho desitja" (Sic).

Si Espanya no vol s'hi haurà d'acostumar, han intentat durant 300 anys anihilar-nos com a nació i anul·lar la nostra llengua i cultura, però, tot i tocats, fotuts i refotuts encara hi som!

És per això que hem d'aconseguir la independència, encara que solament siga per a homanetjar a tots els qui han deixat la pell, sofert, s'han hagut d'exiliar o senzillament han fet quelcom per a mantenir viva la nostra nació durant els darrers 300 anys, per tot plegat ja val la pena.

Pel que fa a "Europa" a qui es refereix? Dins de la Unió Europea hi ha estats que no eren pas independents fa uns anys.

D'ací a pocs anys les fronteres interiors de la Unió Europea no seran pas les mateixes que ara, i el nostre estat propi dibuixarà part de les noves fronteres interiors europees, no en dubteu pas.
+2
-0
Fora el malgovern!
Anònim, 22/02/2012 a les 12:43
Segons Jordi Pujol, que Espanya no vulgui la independència de Catalunya és un argument contra els independentistes


http://www.directe.cat/noticia/188290/segons-jordi-pujol-que-espanya-no-vulgui-la-independencia-de-catalunya-es-un-argument-cont

+8
-0
ras i curt.....
no tinc nom, 22/02/2012 a les 12:43
..... però valem nosaltres Sr. Pujol, comprèn? no són els espanyols qui l'han de voler, som nosaltres, i el seu partit no hi ajuda gaire.

Què fan els independentistes que voten CiU?, segueix el misteri......
+4
-0
Un senyor antic
el timbaler del jarama, 22/02/2012 a les 12:23
LLIBERTAT NO ES DEMANA,ES PROCLAMA!!!
QUANT HEU VIST UN SEGRESTAT DEMANANT L'ALLIBERAMENT AL SEU SEGRESTADOR!.
LA PROCLAMACIO ES FA AL PARLAMENT,QUE HA ALGUNA LLEI DE L'OPRESOR QUE ENS PERMETI UNA ALTRA MANERA?
VISCA CATALUNYA LLIURE!
+4
-0
Un senyor antic
el timbaler del jarama, 22/02/2012 a les 12:21
LLIBERTAT NO ES DEMANA,ES PROCLAMA!!!
QUANT HEU VIST UN SEGRESTAT DEMANANT L'ALLIBERAMENT AL SEU SEGRESTADOR!.
LA PROCLAMACIO ES FA AL PARLAMENT,QUE HA ALGUNA LLEI DE L'OPRESOR QUE ENS PERMETI UNA ALTRA MANERA?
VISCA CATALUNYA LLIURE!
+5
-0
Un senyor antic
el timbaler del jarama, 22/02/2012 a les 12:19
LLIBERTAT NO ES DEMANA,ES PROCLAMA!!!
QUANT HEU VIST UN SEGRESTAT DEMANANT L'ALLIBERAMENT AL SEU SEGRESTADOR!.
LA PROCLAMACIO ES FA AL PARLAMENT,QUE HA ALGUNA LLEI DE L'OPRESOR QUE ENS PERMETI UNA ALTRA MANERA?
VISCA CATALUNYA LLIURE!
+2
-1
els de ciu
Anònim, 22/02/2012 a les 12:10
ja poden anar despedin-se de tornar a sortir en unes altres eleccions, la gent està que trina amb ells. no sé quins extranys pactes tenen amb els del pp, però si no donen fruit aviat per catalunya i tot és receció com fins ara, és fotaran uns ostia pitxor que els d'esquerra, no els votarà ni sa mare.i encara que no tinguem a qui votar (partits independentistes) hem de fer com a Euskadi, que sortint partits espanyols pp/pscseo i que'ls acabi el negociet amb els de ciu.
+0
-9
Herrare umanum est
Jordi M, 22/02/2012 a les 12:00
M'he votat negativament el meu propi comentari de les 11.16 perquè no està bé. En realitat la nostra situació és més demencial encara: els independentistes de tota quanta autodeterminació s'insinuï al món mundial TAMBÉ solen ser progres antisistema que simpatitzen amb qualsevol satrapia antioccidental.
+1
-0
El coitus interruptus
Galilean, 22/02/2012 a les 11:47
Amb aquesta moral mai no anirem enlloc. Es clar que Espanya no ho vol i s'hi oposarà, totes les nacions han hagut d'enfrontar-se amb la metròpoli en alguna mesura, fins i tot les més aparentment còmodes.

Els catalans segueixen votant els epígons de Pujol, cosa que vol dir que no s'ho creuen gens ni mica que Catalunya sigui nació i que sigui la seva pàtria. Només juguen, fan una mica la comèdia, "construeixen" a mitges.

I així, res. Al qui es conforma amb poc, fins i tot el poc que té li arrabassaran, ho diu una important i antiga autoritat.
+5
-0
Grandiós
Anna P., 22/02/2012 a les 11:44
Gran conclusió d'aquest gran estadista: "Serà difícil" Sí senyor des de Churchill que no es feia una afirmació tan gloriosa
+10
-0
CYU=partit nacionalista espanyol
Anònim, 22/02/2012 a les 11:44
"La independència és impossible per que CYU no voldrà". per als ingenus que encara pensen que CYU és un partit catalanista, ha de tenir clar que CYU és un partit ple de franquistes, conservadors, porucs, oportunistes que només miren els diners que en treuran, traïdors, covards i col.laboraconistes, mai un partit autoanomenat nacionalista català han estat tan contrari a allò que diu ser... tan és així que CYU és un perfecte partit nacionalista espanyol.. útil a madrid i al seu programa d'eliminació de Catalunya a la que CYU s'apunta amb entusiasme...
+3
-10
Quan siguem com els danesos potser tindrem el que tenen els danesos
Jordi M, 22/02/2012 a les 11:16
Europa no ho desitja. I és lògic. Ningú amb seny desitja un estat com el que s'intueix que seria el català. Mentre siguem un parc temàtic progre amb mitja població hooligan de quantes més autodeterminacions, millor, i l'altra mitja antisistema i solidària amb tota quanta satrapia antioccidental aparegui, no trobarem cap simpatia vers la nostra independència. No ja a Europa. Enlloc.
+18
-0
Estat propi
Empordà, 22/02/2012 a les 10:51
L'independència no és demana, és pren. "Tots els pobles tenen el dret a l'autodeterminació" Nacions Unides. Ja sabem que l'imperi castellà no ho vol. Tampoc volia la URSS perdre territoris conquerits, ni espanya perdre Cuba, Guinea i tota sudamèrica. Catalunya necessita L'ESTAT PROPI.
+10
-0
INDEPENDENCIA
Anònim, 22/02/2012 a les 10:48
NOSALTRES A SEGUIR EL NOSTRE CAMÍ, NO TENIM QUE ESPERAR RÉS DE NINGÚ,ESPAÑA NO ELS INTERESSARÁ MAI, NO VOLDRAN PERDRE LA MAMELLA, PRO NOSALTRES NO PODEM AGUANTAR AQUESTA SITUACIÓ, LA LLASTIMA QUE CADA DIA QUE PASSA SOM MÉS POBRES, CUAN MES AVIAT TINGUEM L'INDEPENDENCIA MILLOR PER CATALUNYA I ELS CATALANS
+9
-0
Doncs...
Montserrat, 22/02/2012 a les 10:40
Doncs...au va...què proposa? Ja assimilar-nos totalment amb España???
I...dificil???? els nostres avantpassats van patir repressions i guerres per defensar la nació catalana...i ara que ho podem fer democraticament i en pau...ens diu que és dificil????
COVARDS
+15
-0
...I què que Espanya no vulgui?
Vicenç Marquès i Sanmiquel - SABADELL (Vallès Occidental) CATALUNYA, 22/02/2012 a les 10:33
Senyor Pujol, la independència no es demana, es pren. Així que deixis d'elucubracions estranyes i no afirmi tan rotundament que Espanya no voldrà concedir-nos la independència, I què,que Espanya no ho vulgui? Catalunya a de proclamar unilateralment la seva independència com més aviat millor i deixar-se d'històries si Espanya vol o no vol. Si Catalunya s'ha de refiar de si Espanya vol o no vol, Catalunya ho te fotut perquè Espanya no voldrà mai. En treu molts diners, millor dit: ens roba molts diners i mentre ragi la mamella no faran cap pas a favor de la nostra independència.
El que si que hauria d'explicar, Sr. Pujol, és quin és el tipus de por que té Catalunya per no declarar la independència. O expliqui, vostè que sap tant, quines conseqüències poden derivar del fet de declarar la independència per les bones. Pensi que el Govern central, per moltes ganes que en tingués, no podria envair Catalunya com va fer el gener del 1939 i sotmetre-la durant 40 anys més. Els cops d'estat militars o la invasió d'un territori per desobediència civil d'aquest, han passat a la història. A més, la Comunitat Europea no ho permetria i la Comunitat Mundial encara menys.
Així doncs, a què s'espera per proclamar la independència? Si es perd el temps, el Govern central acabarà amb els pocs recursos econòmics propis que encara li queden a Catalunya, i ens deixaran amb el cul a l'aire sense cap possibilitat de què Catalunya es pugui refer econòmicament.
A més, Sr. Pujol, d'on li ve a vostè ara la fal·lera independentista quan a estat 23 anys al Govern català i ha sigut incapaç de proclamar la independència tan a mà que, aparentment, ho tenia?
Recordi: la independència no es demana; es pren!
+10
-0
Avui si que toca
Anònim, 22/02/2012 a les 10:26
Avui sí que ha suat aquest home per fer aquesta afirmació. Mira s'ho ha currat.
+6
-0
NI FRANÇA HOC VOLDRÀ. & QUÈ?
Anònim, 22/02/2012 a les 10:23
Donc, renonciam?

Aquest homenot es un astut ancian. Ha viscut del país durant 30 ans, ab + o - "elegància" que ha transformat en cert "prestigi" en loc de declarar que lo poder a casa & de la gent catalana deu esser una realitat.

Abans d'hier autonomista, ara sobiranista, hier independentista, deman nacionalista, hui collaboracionista.
+10
-3
Egocèntric mentider
Araki, 22/02/2012 a les 10:22
El principal defecte de Pujol és el seu egocentrisme, el seu aire de patriarca, que forçosament s'ha encomanat al seu partit: només ell saben què és bo per als pobres estúpids dels catalans. Una versió light d'un típic partit únic de dictadura bananera.

En aquesta nova homilia torna a demostrar que només pensa en ell, que només ell és la mesura de totes les coses, perquè només ell té la raó i només ell és important. I si cal inventar-se la història per a justificar les seves accions vergonyoses i anticatalanes durant trenta anys, doncs avall que fot baixada!

Com pot dir que l'anticatalanisme es va "atiar a finals del segle XX"? Quevedo, al segle XVII, ja deixa que els catalans eren "ladrones de cuatro manos" i ens equiparava amb els jueus (des del seu punt de vista judeofòbic, és clar: res de bo). En la mateixa època, els "benevolents" Habsburgs castellano-austriacs van intentar imposar-nos el Conde-Duque de Olivares, causant la revolta dels Segadors i finalment trossejant Catalunya com a moneda de canvi amb França, cedint-li sense permís de les Corts Catalanes, o sigui, il·legalment, les comarques del Nord de Catalunya. El següent segle, el XVIII, ja sabem tots com va començar: amb el cop d'estat borbònic, l'ocupació militar de Catalunya i el seu anorreament total políticament, social i econòmica. La principal preocupació dels primers constitucionalistes espanyols, l'any 1812, al segle XIX, doncs, va ser seguir trossejant Catalunya, aquest cop en províncies i escapçant-ne tant territori com van poder, i garantir que l'estat espanyol fos ben unitari. A tot això, la llengua i institucions catalanes seguien sent il·legals, cosa que si l'anticatalanisme no hagués existit ja aleshores no hauria passat. Dels cops d'estat, dictadures i repúbliques de la primera meitat del segle XX cal parlar-ne?

L'única explicació per les invencions de Pujol és que li faci moltíssima vergonya tot el que ha fet, i sobre tot el que no ha fet, durant trenta anys i que per a intentar cobrir-se i intentar que la Història no el tracti com el que és de debò, ara que diu que és independentista ens vol venir a dir que ARA SÍ, perquè ara ell sí que ho és ja que ARA els espanyols de cop i volta s'han tornat anticatalans, no com "abans de finals del segle XX", vol dir, que pel que es veu no ho eren i, per tant, qui era independentista aleshores era imbècil, no com ell que no era perquè ell SEMPRE TÉ RAÓ.
+20
-0
El poble és qui ha de decidir en democràcia
Anònim, 22/02/2012 a les 09:31
No ho ha de voler Espanya, ho hem de voler els catalans. Per dir això, millor que vagi a jugar a la petanca.
+10
-0
El pa que a voltes s'hi dóna
Reagrupat, 22/02/2012 a les 09:27
Dieu-ho clar, potser en Duran va fer un pacte amb Espanya per retornar a la Generalitat, en el que hi anava inclòs desarticular l'independentisme ?. Ho semblaria si tenim en compte què fa el Govern de CIU amb el CONCERT _ que ja es només pacte petit -, va posar Ortega, Bozal - i diplomàtics espanyols de carrera - i pacte amb el PP contra representacions a l'extranger, mentre ells no donen un "duro" i es volen carregar la identitat del país...

Però el poble és tossut i pot passar factura. Recordeu si no el PSC i Esquerra que els ha passat...
+39
-0
com????
Anònim, 22/02/2012 a les 09:21
Espanya no vol?
hi ha nosaltres que cony ens importa el que vulgui o no Espanya???
La independència no es demana s'agafa i punt!!

CATALUNYA LLIURE!!!
+13
-0
aquest
Anònim, 22/02/2012 a les 09:17
home sempre surt amb la mateixa cançoneta, si però no, no és pot està a tots dos costats, a l'últim, t'has de decidir per un bàndol. ja ho sabem que els castellans no volen la nostra independencia, (volen la nostra aniquilació) però el que compte és que la volguem nosaltres i no es demana, sino que es proclamar. per els europeus, tampoc tenen cap veu, si un poble vol la seva llibertat qui és qui per negar-l'hi?
+14
-0
...
Anònim, 22/02/2012 a les 09:16
Home això ja ho sabíem, o esperava que vingués Espanya i digues “vinga va, feu el que vulgueu”
+27
-1
Ai dò!
Anònim, 22/02/2012 a les 09:12
Doncs miri Sr. Pujol. No els demani l'autorització per escrit, amb les còpies corresponents.
CAP PAÍS DEL MÓN ha demanat permís al colonitzador per independitzar-se i TOTES les colònies espanyoles s'han independitzat sense permís.
Deixeu d'entavanar al personal. CiU NO VOL LA INDEPENDÈNCIA.
ELS FETS SON BEN TOSSUTS!

30/11/2010: Felip Puig veu "inviable" el concert basc i aposta pel model alemany
7/12/2010: CiU dóna suport al PSOE per evitar una compareixença de Zapatero sobre el Sàhara
12/12/2010: Duran condiciona una ofensiva pel concert a poder-lo aconseguir
15/12/2010: Un tripijoc al Senat permet a CiU i al PSOE subvencionar les autopistes madrilenyes
15/12/2010: CiU salva l'extensió del decret de militarització dels aeroports
16/12/2010: CiU dóna la primera secretaria de la mesa del Parlament al PP
17/12/2010: De Gispert (CiU) anuncia una reforma de la llei del Parlament per desfer la preminència de Solidaritat respecte Ciudadanos al grup mixt
21/12/2010: Mas rebutja fer un referèndum per evitar "una ruptura interna"
22/12/2010: El magistrat del TS proposat per CiU va donar suport a la sentència contra la immersió lingüística
26/12/2010: CiU pacta la investidura amb el PSOE a canvi de consensuar els afers relatius a l'autogovern i als mitjans de comunicació públics
27/12/2010: El socialista Mascarell, que va exigir escriptors en espanyol a Frankfurt, és nomenat conseller de Cultura
27/12/2010: Mas nomena consellera de Justícia una advocada de l'Estat que va demanar prohibir la consulta d'Arenys
27/12/2010: Boi Ruiz, nou conseller de Salut, era col·laborador de la Fundación FAES
30/12/2010: Joana Ortega considera que el Govern no ha d'ajudar les consultes sobre la independència
4/1/2011: Mas descarta una consulta sobiranista per no centrar-se "en allò que genera divisió"
13/1/2011: L'alcalde de Tortosa (CiU) reitera la seva negativa a retirar el monument franquista
22/1/2011: CiU renuncia a implantar les vegueries
25/1/2011: CiU dóna suport al pla de bancarització de les caixes catalanes
31/1/2011: El govern català acata les retallades pressupostàries que li imposa el govern espanyol
2/2/2011: El govern avisa a les comunitats catalanes a l'exterior que ja no comptin amb les seves subvencions
6/2/2011: La vicepresidenta Joana Ortega vol evitar "la confrontació" amb Espanya i aposta per "l'entesa"
7/2/2011: Francesc Homs, portaveu del govern: "Hem d'anar a fer tant peix al cove com puguem"
8/2/2011: CiU no donarà suport a la llei d'independència perquè limita el dret de decidir a fiscalitat i a infraestructures
16/2/2011: CiU recol·loca al Govern col·laboradors del PP
18/2/2011: Juan Prat, delegat del govern català a la UE: "Jo no faria batalla per parlar català al Parlament Europeu"
19/2/2011: La retallada en els ajuts a les escoles catalanes de la Catalunya del Nord fa perillar la seva continuïtat
21/2/2011: Duran i Lleida no vol votar a la consulta de Barcelona: ni el 10 d'abril ni per anticipat
28/2/2011: Bozal, consellera de Justícia: "Si el català no avança més en la justícia és perquè els ciutadans no ho demanen"
10/3/2011: Els treballadors del Consorci per a la Normalització Lingüística en denuncien la retallada dels recursos
16/3/2011: El Govern posa fi al foment del català a l'hostaleria amb l'eliminació del programa Profit
16/3/2011: Duran: "Tinc l'autoritat per dir que Europa no reconeixeria la independència"
22/3/2011: Mas confirma que no convocarà cap referèndum d'autodeterminació
25/3/2011: Duran: "La il·legalització de Sortu s'ha de respectar"
28/3/2011: CiU rebaixa la idea del concert
3/4/2011: Núria de Gispert rebutja votar a la consulta sobiranista de Barcelona
7/4/2010: El delegat de la Generalitat a Madrid diu que la consulta sobiranista de Barcelona és "poc seriosa"
13/4/2011: L'abstenció de CiU evita que la independència es pugui debatre al Parlament
15/4/2011: El govern tanca el Catalan Center de Nova York
28/4/2011: La consellera Bozal defuig de reunir-se amb l'Associació de Juristes en Defensa de la Llengua Pròpia
3/5/2011: CiU tomba a la Mesa del Parlament una ILP per fer un referèndum d'autodeterminació
25/5/2011: CiU s'absté en la votació per a permetre als esportistes catalans renunciar a la selecció espanyola
26/5/2001: L'Agència Catalana de Notícies tanca les delegacions de Nova York, París i Berlín
2/6/2011: CiU demana més presència de la Guàrdia Civil i de la policia espanyola a Catalunya
5/6/2011: Els ajuts als casals catalans a l'estranger pateixen una retallada de més del 40%
10/6/2011: CiU i PP governaran plegats la Diputació de Barcelona
10/6/2011: CiU s'oposa al Parlament a impulsar mesures per la defensa del català a la Justícia
16/6/2011: CiU i el PP pacten governar el Consell Comarcal del Gironès
22/6/2011: CiU impedeix a a una regidora de la Vall d'en Bas (Garrotxa) prendre possessió per haver promès per la independència
22/6/2011: Pacte CiU-PP al Consell Comarcal del Maresme
8/7/2011: Pacte CiU-PP pels pressupostos 2011: la política exterior catalana es redueix i es supedita a l'espanyola
8/7/2011: L'Ajuntament de Trias prohibeix instal·lar l'escenari de la manifestació independentista del 9 de juliol
12/7/2011: El govern Mas descarta la insubmissió fiscal
13/7/2011: CiU salva un cop més el govern espanyol
13/7/2011: Mas-Colell, dies després de la negativa del govern espanyol al fons de competitivitat: ara cal "passar pàgina" i "fer pinya"
13/7/2011: Xavier Trias desitja que Madrid sigui olímpica el 2020
16/7/2011: CiU lliura al PP l'àrea de cultura de la Diputació de Barcelona
18/7/2011: Mas diu que Catalunya ha de donar exemple per ajudar Espanya a sortir de la crisi
20/7/2011: CiU, PP i PSOE tanquen la porta a jutjar els crims del franquisme
20/7/2011: Mas considera "un frau" fer pedagogia per la independència des del Govern
26/7/2011: Espanya exigeix a Catalunya el pagament de 2.500 milions i el govern català demana "més temps" per pagar-ho
28/7/2011: El govern català retira la subvenció al Cor i l'Orquestra de Joves Intèrprets dels Països Catalans
5/8/2011: Núria de Gispert (CiU) rebutja dur el CAT al cotxe oficial
8/8/2011: Duran insisteix que el "catalanisme polític" ha d'entrar al govern espanyol
8/8/2011: Duran es compromet a no demanar al PP l'autodeterminació
9/8/2011: Felip Puig rebutja dur el CAT al cotxe oficial
9/8/2011: La Guàrdia Urbana de Barcelona multa un conductor per portar l'adhesiu CAT a la matrícula
15/8/2011: Duran avisa els sobiranistes de CiU que l'estratègia a Madrid no canviarà
22/8/2011: Joana Ortega lamenta que el govern català no hagi estat convidat als actes del Papa a Madrid
25/8/2011: Felip Puig s'oposa a introduir el dret d'autodeterminació en la Constitució Espanyola
29/8/2011: Els Mossos d'Esquadra retiren l'estelada del fèretre d'Heribert Barrera
3/9/2011: Duran descarta la insubmissió a l'ultimàtum contra la immersió lingüística
5/9/2011: Rigau demana als professors que no facin insubmissió
12/9/2011: CiU pacta amb el PP a Castelldefels
12/9/2011: L'Ajuntament de Premià de Dalt (CiU-PP) retira estelades perquè va contra l'ordenança
13/9/2011: Ferran Falcó (CiU) rebaixa el to i assegura que no veu motius per presentar una moció de censura a Garcia Albiol
14/9/2011: La Diputació de Girona (CiU) no descarta modificar el reglament d'ús del català
14/9/2011: La Conselleria d'Interior ajudarà a identificar els autors de la crema de banderes espanyoles
16/9/2011: L'alcalde d'Alfés (CiU) incomplirà l'acord municipal que instava a retirar la imatge del rei espanyol
20/9/2011: CiU, PSOE i PP rebutgen la tramitació de la ILP "Salvem l'escola en català"
26/9/2011: El conseller Mascarell anuncia un acord amb les 'majors' prescindint de la quota del 50%
30/9/2011: CiU vota contra el CAT a les matrícules
5/10/2011: Boi Ruiz, primer conseller que fa servir l'espanyol al Parlament
11/10/2011: Una regidora de CiU de Castelldefels convida a celebrar la Hispanitat
13/10/2011: CiU participa als actes del Dia de la Hispanitat a Manresa
19/10/2011: CiU hissa la bandera espanyola a Sitges pel 12-O
19/10/2011: CiU rebutja portar al Congrés espanyol la modificació dels límits provincials per aplicar les vegueries
20/10/2011: Felip Puig autoritza la concentració falangista contra Òmnium Cultural
27/10/2011: Mas avisa del perill de divisió si planteja la independència
28/10/2011: CiU i el PP van de la mà a Barcelona
28/10/2011: CiU de Barcelona rebutja adherir-se a l'Associació de Municipis per la Independència
28/10/2011: CiU no aplicarà l'obligatorietat d'etiquetar també en català
31/10/2011: De Gispert (CiU) creu que el Parlament ha de callar davant les paraules de Peces-Barba
10/11/2011: Duran no descarta aparcar el pacte fiscal i un govern de concentració a Espanya si continua la crisi
15/11/2011: El govern de CiU, a favor d'una acadèmia militar espanyola a Talarn (Pallars Jussà)
21/11/2011: Duran: "Si no aconseguim el pacte fiscal no serà cap fracàs"
24/11/2011: CiU tanca un pacte de govern amb el PP a Cardedeu
25/11/2011: CiU fa cas al PP i redueix el número de canals de la CCMA
30/11/2011: Núria de Gispert prohibeix dir al Parlament "espoliació fiscal" i "Espanya ens roba"
1/12/2011: CiU fa marxa enrerer a les Borges Blanques i mantindrà la plaça de "la Constitució"
7/12/2011: L'abstenció de CiU tomba una moció que demanava penjar l'estelada a l'Ametlla del Vallès
8/12/2011: El govern cedeix a les pressions del PP i destitueix el delegat a Berlín
13/12/2011: Trias i el PP pacten retornar part del museu militar a Montjuïc
16/12/2011: La revista infantil Tretzevents tanca per manca de suport institucional
16/12/2011: El govern català descarta la insubmissió fiscal
24/12/2011: TV3 emet el discurs de Nadal del rei espanyol
25/12/2011: Mas considera oportú i valent el discurs del rei espanyol
27/12/2011: El govern resta pes polític a les delegacions a l'exterior
28/12/2011: El govern només farà la consulta si el PSC se suma al pacte fiscal
30/12/2011: Mas vincula el pacte fiscal a l'enfortiment dels ponts amb Espanya per sumar-hi PSC i PP
2/1/2012: El PP i CiU porten la Vuelta a España a Barcelona
3/1/2012: Mas no veu "com una alternativa" la independència
9/1/2012: Felip Puig penja la bandera espanyola a instàncies d'Impulso Ciudadano
10/1/2012: CiU diu ara que permetria que l'Estat espanyol exercís un "control tècnic" dels pressupostos
11/1/2012: CiU vota a Madrid a favor de les mesures que, segons Mas-Colell, "asfixien" Catalunya
13/1/2012: La Generalitat retalla en un 32% les ajudes al català a les Universitats
15/1/2012: Duran destaca el "paper clau" de Fraga en la transició espanyola
16/1/2012: El Govern expressa el condol per la mort de Manuel Fraga sense retrets
16/1/2012: El Govern retarda l'obligatorietat d'etiquetar en català prevista a la llei
16/1/2012: Sánchez-Camacho admet que CiU ha rebaixat l'accent polític de les ambaixades
17/1/2012: El pacte fiscal no tindrà un paper central en la primera reunió entre Mas i Rajoy
19/1/2012: Joana Ortega creu que Catalunya no està prou madura per a un referèndum com el d'Escòcia
19/1/2012: PP i CiU aproven una moció per buidar de contingut polític les delegacions catalanes a l'estranger
21/1/2012: L'Institut Ramon Llull tria un grup de flamenc en espanyol per a representar la cultura catalana
24/1/2012: El govern admet que el castellà també és llengua vehicular a Catalunya
24/1/2012: El Govern entén però no secunda la campanya "Diem prou"
14/2/2012: Dia de los enamorados. El Govern pacta els pressupostos amb el PP.
16/2/2012: La consellera Rigau titlla de traïdor el diputat Toni Strubell per defensar el català com a única llengua vehicular a l’escola.


FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: