Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

SI es prepara per al «fracàs del pacte fiscal»

Solidaritat Catalana presentarà aquesta legislatura una llei de transició a la independència

| Actualitzat el 18/02/2012 a les 09:38h
El diputat de SI, Alfons López Tena Foto: ACN

Solidaritat Catalana per la Independència fixarà aquest diumenge, en el marc de la seva assemblea nacional, l'objectiu polític de presentar al Parlament una llei de transició a la independència. El portaveu parlamentari de SI, Alfons López Tena, ha manifestat que el moment adequat per presentar la norma és quan "fracassi el pacte fiscal" que el president de la Generalitat, Artur Mas, posarà sobre la taula del govern espanyol. Segons López Tena, la llei demostrarà "que hi ha esperança" per a Catalunya i ha instat CiU, ERC i ICV-EUiA a sumar-s'hi, tot recordant que en altres ocasions ja han votat a favor del dret a l'autodeterminació.
 
La ponència política que aquest diumenge aprovarà SI inclou una Llei de Transició Nacional a la Independència com la gran proposta política pels pròxims dos anys. Una norma que, segons el text de la ponència, estableix les diferents fases del procés. En primer lloc habilita el Govern per negociar la independència de Catalunya amb la comunitat internacional i l'insta a crear els ministeris d'Exteriors, Seguretat, Energia, Hisenda i Seguretat Social mentre durin les negociacions. Paral·lelament, també estableix que el Govern impulsi una campanya per explicar "les avantatges de l'Estat propi". El final del procés d'independència es planteja amb dues alternatives vives: la convocatòria d'un referèndum o la proclamació de la independència.
 
"La subordinació a Espanya ha conduït el país a una situació límit. Som en una cruïlla: o assolim la independència en els propers anys, o els pilars sobre els quals s'ha construït la nació catalana durant segles poden desaparèixer". Aquest és un dels fragments que s'extreu del text que el proper diumenge hauran de votar els delegats solidaris a la seva assemblea nacional. Per a Alfons López Tena, és evident que els projectes autonomistes han fracassat un rere l'altre des de la transició democràtica. L'últim exemple és, segons ell, el pacte fiscal que lidera CiU i el president Mas.
 
En relació a les darreres reflexions del president del Govern en una entrevista al diari francès Le Monde , en la qual afirmava que Catalunya "podria ser perfectament un Estat dins de la Unió Europea", López Tena ha opinat que si bé les declaracions reflecteixen una evidència, les actuacions del Govern que lidera Mas només proposen tenir més autogovern dins de l'estat espanyol. Segons el portaveu de Solidaritat, les paraules de Mas podrien voler dir el següent: "Catalunya podria ser un estat dins la UE, i jo faré tot el possible per impedir-ho".
 
Independentisme sociològic
Solidaritat valorarà aquest diumenge el contrast que existeix entre la menor presència de partits obertament independentistes al Parlament, i el creixement que mostren les enquestes del nombre de persones que es declaren partidàries d'un estat propi. Segons el text de la ponència política la principal responsabilitat la tenen els partits 'tradicionals' com CiU i ERC, que plantegen l'autodeterminació de Catalunya a llarg termini, i no pas com una prioritat a dia d'avui. Especialment en el cas dels republicans, Alfons López Tena creu que accions com la de sumar-se als partits que propugnaven un nou Estatut o formar part dels governs tripartits ha desencantat el seu electorat. "Aquestes accions suposen passes per unes estacions que no porten a la independència, sinó a la continuïtat de l'estat espanyol", ha afirmat.
 
Per corregir aquesta desviació i fer que la representació de l'independentisme al parlament sigui fidel a la radiografia sociològica, López Tena planteja dues opcions: el vot als partits que reclamen iniciar el camí cap a l'autodeterminació de manera immediata, és a dir, "Solidaritat o les CUP", o que els partits tradicionals, com CiU i ERC, canviïn les seves prioritats.
 
"Oriol Junqueras no s'ha reunit mai amb nosaltres" 
La ponència també reclama aglutinar forces independentistes per presentar una candidatura conjunta a les properes eleccions al Parlament. Un objectiu que, ara per ara, no té candidats definits. "Amb les CUP compartim l'objectiu de la independència, però arribar a un acord és complicat", ha explicat López Tena. En el cas d'ERC, amb qui van mantenir negociacions per acudir conjuntament a les passades eleccions generals, el portaveu parlamentari de SI encara troba més reticències. "No ens hem tornat a reunir des d'aleshores", ha afirmat.
 
Malgrat que el president d'ERC, Oriol Junqueras, està mantenint una ronda de trobades amb tots els líders polítics i amb representants dels principals agents econòmics i socials del país, López Tena ha indicat que no s'ha reunit amb membres de Solidaritat en cap ocasió. "Ni de manera oficial, ni oficiosa, ni de manera pública ni privada. Amb el senyor Junqueras no ens hem reunit mai. Ens sorprèn, ens crida l'atenció però, si no vol parlar amb nosaltres, no hi podem fer res", ha lamentat el portaveu solidari.
Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+55
-7
Endevant
Anton Tat, 18/02/2012 a les 11:00
A SI són els ùnics que van per feina. Esquerra només es reuneix i pacte amb el PSOE i CiU
+44
-6
A SI no hi ha delegats
Anònim, 18/02/2012 a les 11:00
Companys de Nació Digital, a l'article parleu dels Delegats de SI a l'Assemblea. A SI no hi ha Delegats a diferència dels grans partits. Aquí TOTA la militància té el dret i el deure de participar de l'Assemblea.
+15
-0
eRepublik
CatalunyaLLiure, 18/02/2012 a les 11:10
SIMULADOR DE POLITICA, MILITAR, ECONOMICO.
Necessitem l'ajuda de tots catalans, estem apunt de conseguir la independència de catalunya. Però demoment elscreadors del joc l'unic incovenient que fiquen esque som pocs els jugadors que ens conectem des de catalunya. Necessitem ser més catalans que demanin la indepedènca dins d'aquest joc. Et necessitem!!

http://www.erepublik.com/en/referrer/fourfantastic
Interessant
+63
-7
SI
Anònim, 18/02/2012 a les 11:13
Cada vegada ho veig més clar cal que Solidaritat tregui molts diputats, ells són els únics al Parlament que treballen realment per la Independència de Catalunya.

http://www.youtube.com/watch?v=muTMLuGWrp8

Endavant. Teniu tot un poble darrere vostra
FREEDOM FOR CATALONIA
+54
-5
Ja era hora
Anònim, 18/02/2012 a les 11:19
Si amb tres diputats fan tota la feina que fan, ni m'imagino la feinada que farien amb el diputats que va tenir ERC.Però els hi posaran moltes trabes a que creixin perquè aquests van de debó.
+8
-2
eRepublik
Un Català, 18/02/2012 a les 11:56
Necessitem catalans! vine a jugar al joc per internet sobre política, economia i guerra més complet de tots:
eRepublik

Juga a favor de Catalunya, ajuda'ns a aconseguir la independència de Catalunya!

Per començar en el joc seguiu l'enllaç:


http://www.erepublik.com/en/referrer/Naboal


Us hi esperem!
+46
-4
prou
Anònim, 18/02/2012 a les 11:59
el pacte fiscal no es res mes que fum
cyu l'utilitza per justificar-se per estar al govern

l'unic pacte valid amb espanya es un pacte de veinatge
+44
-5
No he votat mai (encara) a SI
Anònim, 18/02/2012 a les 12:00
i reconec que no són de la meva "corda" en sentir-me més proper cap a altres opcions sobiranistes. Però,....el que exposa la noticia amb l'exposició i argumentari de la llei que diuen que proposaran hi coincideixo 100% en esperit i lletra. Senyors de SI segueixin el camí que tracen.
+44
-5
SI es va obrint presència
Montse, 18/02/2012 a les 12:06
Poc a poc els mitjans s'estan quedant sense arguments per a) o deixar SI fora de la foto (on els encanta el titella Rivera) o b) embrutir la imatge del partit independentista.
A bots i sotragades, els de SI es van obrint espai per al seu missatge perquè són els únics que parlen i actuen diferent i els únics que tenen posada la directa.
+40
-5
Força SI
raymon T, 18/02/2012 a les 12:11
Ensenyeu , el camí al Gobern dels millors, a veurà si se n´Adonen d´una vegada
+40
-7
No defalliu
Ramon de Sabadell , 18/02/2012 a les 12:26
Jo no vaig votar SI , pel Laporta, però sense dubte els votaré a les properes eleccions.Són els únics q fan un diagnòstic acurat i tenen valentia.No defalliu
+2
-0
eRepublik
Un Català, 18/02/2012 a les 12:44
Necessitem catalans! vine a jugar al joc per internet sobre política, economia i guerra més complet de tots:
eRepublik

Juga a favor de Catalunya, ajuda'ns a aconseguir la independència de Catalunya!

Per començar en el joc seguiu l'enllaç:


http://www.erepublik.com/en/referrer/Naboal


Us hi esperem!
+5
-26
SI, mobilització total!
TENA, T'enamora, 18/02/2012 a les 12:54
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+5
-0
pel d'eRepublik
Roc a Guinarda, 18/02/2012 a les 13:08
col-lega, i quant demana de quin collons de pais som hem de posar Spain????????
+2
-0
eRepublik
Un Català, 18/02/2012 a les 13:15
Necessitem catalans! vine a jugar al joc per internet sobre política, economia i guerra més complet de tots:
eRepublik

Juga a favor de Catalunya, ajuda'ns a aconseguir la independència de Catalunya!

Per començar en el joc seguiu l'enllaç:


http://www.erepublik.com/en/referrer/Naboal


Us hi esperem!
+5
-0
eRepublik
Un Català, 18/02/2012 a les 13:18
Si has de posar Spain perquè encara dins del joc no ens han reconegut com a Estat...però desde dins d'Espanya pots lluitar com a mercenari en contra els interessos espanyols a més existeix una part del joc que es fa fora del mateix en forums per entendre'ns que aqui si que tenim estat...ja aviso que és un joc un pèl complicat però amb paciència.
+4
-0
eRepublik
Un Català, 18/02/2012 a les 13:30
Si has de posar Spain perquè encara dins del joc no ens han reconegut com a Estat...però desde dins d'Espanya pots lluitar com a mercenari en contra els interessos espanyols a més existeix una part del joc que es fa fora del mateix en forums per entendre'ns que aqui si que tenim estat...ja aviso que és un joc un pèl complicat però amb paciència.
+4
-0
eRepublik
Anònim, 18/02/2012 a les 13:34
SIMULADOR DE POLITICA, MILITAR, ECONOMICO.
Necessitem l'ajuda de tots catalans, estem apunt de conseguir la independència de catalunya. Però demoment elscreadors del joc l'unic incovenient que fiquen esque som pocs els jugadors que ens conectem des de catalunya. Necessitem ser més catalans que demanin la indepedènca dins d'aquest joc. Et necessitem!!


http://www.erepublik.com/en/referrer/fourfantastic
+45
-5
Mil gràcies SI !!
Zas, 18/02/2012 a les 13:41
Es per ser com sou que sempre us he votat!!
+10
-29
Anem pel record
Pepot, 18/02/2012 a les 13:58
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+38
-3
GRÀCIES S I
Manel de Sant Antoni, 18/02/2012 a les 14:15
Està ben clar que l’únic partit - o coalició - parlamentari que lluita vertaderament per l’independència de Catalunya és SI. Tots els demés són independentistes de cap de setmana.
+22
-2
pel Pepot...
Un Català, 18/02/2012 a les 14:18
T'has deixat el pessimista de CiU de torn que sempre es mira les coses de manera exageradament negativa des d'un punt de vista col.lectiu...Sindrome d'Estocolm evolucionat jo diria xD
+43
-3
Endevant SI
Anònim, 18/02/2012 a les 14:31
Endevant SI,tot el que feu està ben vist pels meus ulls
+20
-3
La veu catalana
La veu, 18/02/2012 a les 18:13
La veu de Catalunya al parlament, el pensament de Catalunya al parlament, la voluntat del poble català al parlament. En el cas de no existir, s'hauria d'inventar SI, la seva funció és extraordinaria i necessaria. ENHORABONA a els diputats de SI i a tot el sobiranisme català que es molt i que no han votat SI.
!!VISCA CATALUNYA LLIURE!!
+13
-3
pel Pepot...
Un Català, 18/02/2012 a les 18:45
T'has deixat el pessimista de CiU de torn que sempre es mira les coses de manera exageradament negativa des d'un punt de vista col.lectiu...Sindrome d'Estocolm evolucionat jo diria xD
+18
-3
ENDAVANT !!!
Anònim, 18/02/2012 a les 20:49
Endavant SI, no us vaig votar però estic amb vosaltres. No ens decepcioneu com els altres partits.
+5
-0
A europa hi ha hagut dos nacions odiades cataans i polonesos
Anònim, 19/02/2012 a les 12:49
A europa hi ha hagut dos nacions odiades per tota la resta de les nacions europees, polonesos i catalans. la raó radica en que són dues nacions amb tolerància religiosa i pactistes. A ulls de les altres nacions això era contranatura per què feia la nació feble i permeable sobretot a Jueus. de tolerància i pactismes catalunya en sap un munt. per això està com està en la puta misèria colonial.
+0
-4
Póngase a trabajar para España,que es su Nación y su patria,señor López!
Ricardo Saenz De Inastrilla Y Reina de Las mercedes, 19/02/2012 a les 18:36
El señor López Tena es un iluso,vive en otra galaxia,a esto le llamaís politico o hacer politica?señores eso es simplemente ser un ignorante de la cabeza a los pies
+1
-0
CyU i ERC BOTIFLERS I ESPANYOLS
Anònim, 24/06/2012 a les 12:50
Mai he votat a SI però en menys de 2 anys que són al parlament, 3 diputats als quals ni coneixia, m'han demostrat tant, a mi i a tanta gent, que ara no veig cap altra formació possible que ens pugui dur a la plena sobirania. Són 3 veritables patriotes, durs de pelar, impassius, combatius, sense pels a la llengua, sense interessos en treure profit de l'autonomia ni la poltrona. Gent valenta i transparent com pocs, que no fellleixen mai, i maixò és el que necessita el poble de Catalunya si vol donar el cop de puny a la taula i emancipar-se d'una vegada per totes

Ànmims SI cada dia som més els que confiem que el vostre projecte és l'únic camí possible a la independència! La resta de partits "sobiranistes" només volen el vot independentista per a contrarrrestar-lo i adormir-lo.

Visca Catalunya lliure!
+1
-0
con cariño para Inestrillas
Anònim, 25/06/2012 a les 12:32
El Sr. Saenz Inestrillas y ..... és una mierda enganchada en un palo igual que sus ideas. Trabajar para España? Has trabajado tu alguna vez? Hacia tiempo que no sabíamos nada de tí facha pedante, pedazo de carcamal.
Tu sitio está en la corte de los puercos con tus homónimos.
Anda y que te den por donde tanto te gusta.
Te va a salir una llaga de estómago con la INDEPENDENCIA CATALANA, igual que ya la tienes en el cerébro.