COMENTARIS

+
1

-
0
jo el coneixiaAnònim, 16/02/2012 a les 16:53
Es del meu poble jo el coneixia :( baig asistir a dos bodes del seu fill al hotel que flipes la pasta que si ba dixar es mol bon home sempre el veia al parque i buf no m'ho puc creure la seva familia... i a sobre te una filla de 3r o 4t de primaria que nose com ho estara pasant

+
4

-
9
Catalans a l'atur, estrangers a fer feinaMortadelo, 12/02/2012 a les 22:17
Aquesta és la Catalunya on vívim, els de fora amb feina i els d'aquí a l'atur, ara a pagar una bona indemnització. Quant un català aturat és mati en un accident no cobrarà res.

+
3

-
0
Errors de concepte-precisióAnònim, 12/02/2012 a les 19:57
L'edició del meu comentari anterior s'ha menjat els símbols "major que" i "menor que". On diu "impossibilitar l'establiment dels nivells habituals d'oxigen (2%)." jo hi havia posat "impossibilitar l'establiment dels nivells habituals d'oxigen (menor del 3%) i de CO2 (major del 2%)."

+
7

-
0
Errors de concepteAnònim, 12/02/2012 a les 19:53
Les cambres frigorífiques de conservació de fruita dolça, abundants al pla de Lleida, són o bé de fred normal (FN; =2=21%, CO2=0,035%) o d'atmosfera controlada (concentracions baixes o molt baixes d'oxigen, valors de CO2 més elevats que a l'atmosfera). En ambdós casos la seva pressió és similar a l'atmosfèrica; altrament es crearien greus problemes estructurals que podrien trencar les parets, perjudicar l'eficiència energètica i, en el cas d'AC, impossibilitar l'establiment dels nivells habituals d'oxigen (2%). No hi ha, en fruita, cambres (que no "càmeres") hiperbàriques ni hipobàriques.
La mort d'aquest ciutadà de ben segur que no ha estat per congelació, atès que la cambra no devia estar per sota dels 0ºC si era de poma, o de -1ºC si era de pera. Poc fred per congelar fins a la mort una persona. Sí que és mortal, tanmateix, la manca d'oxigen: per sota del 15% ja apareixen mareigs (equivalent al "mal d'altura"), i el 3% és mortal de necessitat, si es respira unes poques vegades. Cal entrar a les cambres amb un equip adequat de respiració (no menys segur que els que fan servir els bussos), i mai fer-ho sense algun company a les proximitats. Qualsevol d'aquestes dues mancances (o totes dues) podrien explicar la mort d'aquesta persona. Afegirem que l'accés a les cambres d'AC es fa per obertures reduïdes, per evitar que es trenqui el control de l'atmosfera (cosa que succeeix ràpidament si es manté una porta oberta, i que té com a conseqüència una minva notable de la conservació de la fruita), i això dificulta encara més l'accés i l'escapatòria; per això cal redoblar les precaucions.
Dit això, el meu condol a la família d'aquest pobre home.

+
5

-
2
una mort cruelinnisfree, 12/02/2012 a les 13:04
Una mort cruel. No es pot inventar algun mecanisme per evitar coses com aquesta? Sembla mentida!
...
Doncs a mi, anònim de les 04.02, el que m'estranya és això de la "càmara/càmera".
Ves que no hagin volgut dir "cambra".
DIEC2
cambra
3 9 [LC] [IMI] [FIF] cambra frigorífica Cambra amb instal·lació frigorífica, d’ús industrial o comercial.

+
5

-
1
Que es?Anònim, 12/02/2012 a les 04:02
En primer lloc el meu condol pels familiars de la persona morta.
I en segon, que es una camàra frigorifica hiperbàrica?
Frigorifica ho se. Hiperbàrica també, però les dos alhora no, algu m´ho pot explicar?