Redacció/ACN | Actualitzat el 11/02/2012 a les 18:22h

«Vivim una situació de repressió com la del 1906»

SI commemora a Girona el 106è. aniversari del naixement de la primera Solidaritat Catalana

L'acte de commemoració de Solidaritat Catalana per la Independència (SI) davant del Teatre Municipal de Girona. Foto: ACN.

Solidaritat Catalana per la Independència (SI) ha commemorat aquest dissabte el 106è. aniversari de la creació de la Solidaritat Catalana a Girona. El partit ha escollit el mateix dia i la mateixa ciutat on es va formar la primera Solidaritat per destacar que Catalunya viu una situació de "repressió i menyspreu semblant a la del 1906", segons el president de la formació Toni Strubell. "Avui en dia la immersió lingüística està en entredit" i la Generalitat viu "una situació de bancarrota", segons Strubell, assegurant que això demostra que hi han "molts paral·lelismes" entre la Catalunya actual i la de fa més de cent anys.

Strubell ha reiterat que potser ara "no envien militars a tancar redaccions, però sí continuen espoliant el territori físcalment". També ha carregat en contra del president de la Generalitat, Artur Mas, pel "maridatge entre CiU i PP" que creu que suposa "l'inici de la fi de les ambaixades i la projecció exterior de Catalunya, de la societat de benestar catalana i l'ambició pel que fa a l'etiquetatge en català i la llei del cinema".

Strubell també ha reiterat que SI "sortirà al carrer" per donar suport a la concentració que es farà davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya a Barcelona per defensar "els 30 anys d'immersió lingüística i el futur de la llengua". Segons Strubell, si no es manté una educació en català, la llengua "no té futur".

"Avui dissabte, a Girona, davant el teatre que va veure néixer la Solidaritat de 1906, els de la Solidaritat de 2012 girem els ulls emocionats cap al passat per prendre les nostres coordenades ideològiques i polítiques", ha sentenciat Strubell.

El secretari general del partit, Uriel Bertran, ha recordat davant del Teatre Municipal de Girona com la primera Solidaritat Catalana va ser un "moviment polític que va significar la fi dels partits dinàstics de finals del segle XIX". Segons Bertran , la Solidaritat Catalana del segle XXI s'uneix "per reclamar un pas més per a la independència política".

COMENTARIS

+2
-0
Història
Palamós, 13/02/2012 a les 18:57
La Solidaritat Catalana del 1906 no te res a veure amb la d'avui. Va ser l'unió dels Carlins, els Nacionalistes i els Republicans. Els d'ara l'únic que fan és dividir l'independentisme. L'any 1908 ja no es van presentar a les eleccions perquè ja s'havien barallat tots, per tant només van durar dos anys. D'aquí a dos anys també celebraràn que fa 106 anys es van dissoldre?
+3
-1
Bartomeu
Anònim, 13/02/2012 a les 11:57
Aquell que se'n fot de que un acte no surti com s'esperaven poca feina deu tenir.
Aix CIU no ho fa, ells son molt millors a ells els voten 3/4 parts del pas malgrat despres se'n penendeixin pero els voten. Fan la ronda de trucades, preparen entrepans i autocars i au! Aixo no t cap merit, a mi em mereixen mes respecte uns diputats currants de debo que es mobilitzen i sense ni cinc ni grans muntatges no desisteixen. No pas autonomistes botiflers!
Ah! L'nic partit que va defensar la nostra llengua a l'escola: SOLIDARITAT CATALANA PER LA INDEPENDNCIA. Noms amb aixo la resta de comentaris sobren. Ja quedeu ben retratats ja convergents! fora SI! A mi m'encanteu, m'apassioneu!
+5
-1
continueu criticant!
Anònim, 13/02/2012 a les 09:03
I pagant 60 millions d'euros cada dia. Alguns els agrada ser pobres i menystinguts. Es diu autoodi.
+5
-0
PD
JoMateix, 12/02/2012 a les 22:56
L'independentisme des de l'atalaia, parlo per tots, no serveix de res. Sense ser presents a nivell social, als barris, a la feina, als sindicats, a les associacions de veïns, associant el problema nacional als problemes socials que té Catalunya i destacant-ne els lligams més obvis no avançarem.
L'espanyolisme ho té clar i actua al respecte. A què esperem nosaltres?
+5
-2
Reflexió conjunta
JoMateix, 12/02/2012 a les 22:49
Podria caure en el joc dels retrets però simplement apuntaré que no atraure gent ni a Girona és com per fer-s'ho mirar. Cal una reflexió profunda del món independentista, tenint en compte l'aliança més ferma que mai de CIU amb el poder espanyol i de cara al futur. No podem malbaratar més esforços ni perdre el temps e discussions inútils ni campionats de puresa sobiranista. O ens comencen a coordinar de forma seriosa o no ens en sortirem.
Recamano la lectura d'aquest article de Quim Torra sobre el tema:

http://www.elsingulardigital.cat/cat/notices/2012/02/compartir_el_projecte_independentista_80690.php
+5
-7
Frikis de SI al servei del CNI
Pepot, 12/02/2012 a les 20:34
Més clar l'aigua, nomes cal mirar la foto

I que collons te a veure la Solidaritat dels principis del sXX amb aquesta, a més de frikis son uns indocumentats.
+6
-16
payasos !
Anònim, 12/02/2012 a les 14:40
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+14
-7
Ciueros
Anònim, 12/02/2012 a les 14:17
Com sortiu per aquí, botiflers de cYu, vergonya haurieu de tindre de dirvos catalans...
N'obstant, aviat els catalan de debo, us ho farem sápigue i llavors no us quedará mes remei que demanar perdo al poble catalá per la vergonya que pasareu. BOTIFLERS!!2012
+11
-19
la Sol
Anònim, 12/02/2012 a les 11:57


Fracàs absolut d'un partit que al 2010 va esclatar com el xampany, bombolles i escuma promogudes pel seu inspirador Joan Laporta, i que després s'ha anat esbravant fins convertir-se en aigua en gas i poca cosa més. L'absurd d'aquest muntatge de SI és que pretén equiparar-se a la Solidaritat de principis del XX, i s'assemblen com un ou a una castanya. Aquella Solidaritat va aconseguir el suport massiu del poble i això d'en Tena i de l'Uriel fa més aviat pessigolles. Vaticino un final proper i ple de retrets i ganivetades a una cosa que més que Solidaritat s'hauria de dir Sol.
+5
-7
Al de les 20:55
Anònim, 12/02/2012 a les 11:07
I tu deus ser una d'elles, oi macota?
+11
-5
From USA
Anònim, 12/02/2012 a les 02:03
Avui, gràcies en tenim dels medis informatius digitals.

Lleguint aquest article, m'ha vingut a la ment el discurs ara immortatlitzat, que va donar al 1774 en Patrick Henry, un polític de la colònia de Virginia, i que ens ha arrivat als nostres dies gràcies als històriadors que anys més tard, el van reconstruir dels testimonis orals dels pocs afortunats que varen assistir.

Segur què el coneixeu, em refereixo al famós: Give me Liberty, or give me Death!.
+16
-15
alerta en fer el ridícul2
Anònim, 11/02/2012 a les 23:06
En cap cas dic que no facin feina els srs. de Solidaritat però si convoques als mitjans i vols organitzar un acte de commemoració o fas les coses bé o l'efecte que es produeix és tot el contrari, ara el responsable d'amagar tots els comentaris, encara que siguin crítiques en constructiu, ja pot començar a votar fins a amagar aquest comentari..."eppur si muove" que diria aquell.
+8
-9
@realista
Anònim, 11/02/2012 a les 22:26
A la taula d'en Bernat, qui no hi és, no hi és comptat
+35
-10
CyU omple els mitings amb putes
El Palanca (Tor), 11/02/2012 a les 20:55
Millor ser els que són, que no fer com la CyU i omplir els mítings de prostitutes eh Sánchez Llibre !!!


http://politica.e-noticies.cat/ciu-va-llogar-prostitutes-per-a-un-miting-segons-salvador-sostres-28069.html


Els crítics d'Unió han tornat a penjar un article al web El Matí del 6 d'abril, després d'una fallida informàtica. Salvador Sostres afirmava que CiU havia llogat prostitutes per un míting per a les eleccions generals del 2004. Sostres explica que "David Madí havia expressat la seva preocupació pel fet que als mítings hi hagués poca presència femenina. Noies joves i que estiguessin bones". "Si són lletges, no compten ni com a noies", apunta Sostres.

"Josep Sánchez Llibre –li diuen Sanchetti, per la cosa italiana, en tots els aspectes – va prendre ràpidament nota tan simpàtic i vivaç com sense dubte l’home és del que només era un comentari informal de Madí". Al cap d’uns dies, Josep Antoni Duran feia un míting a Mataró i “quina fou l’estupefacció del David quan al recinte del míting hi veié entrar una indescriptible col·leció de putots sense excusa ni pretext que s’anaven acomodant en estratègics llocs de la platea a les ordres ufanoses de Sanchetti”.

Sostres revela que Madí, “astorat i incrèdul”, va fer notar Sánchez Llibre que eren “putes” i “a més a més van vestides de putes!”. La resposta de Sánchez Lliure, segons l'escriptor, va ser: “és que perquè em sortís més econòmic les he contractades només per dues hores, i entre que van i vénen, si a sobre s’haguessin hagut de canviar, aleshores m’haurien cobrat segur una hora extra. I són moltes, cony”.

"El clímax vingué quan començà a sonar Els segadors i les donotes no sabien ni com moure els llavis”, apunta el columnista, a més d'admetre que "ningú no m’ha pogut confirmar si les senyoretes foren pagades en B o amb A, o amb algun remanent que encara sobrés dels fons de Treball”, conclou l’article.
+12
-40
De dretes
Catalans, 11/02/2012 a les 20:04
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+45
-16
Gràcies
Anònim, 11/02/2012 a les 20:04
Orgullós d'uns diputats que treballen pel seu poble.
+23
-39
Alerta en fer el ridícul
Anònim, 11/02/2012 a les 19:48
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+17
-38
Al de les 18:56
Anònim, 11/02/2012 a les 19:29
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+52
-10
Vosaltres si que sou patètics
Anònim, 11/02/2012 a les 19:24
A CiU els voten un munt de catalans i per mi i molts altres fan molta més llàstima que aquests senyors. Aquest és el nostre gran problema! Defensem aquells qui col·laboren amb l'Estat espanyol...
+49
-16
Queixar-se i no fer res
Anònim, 11/02/2012 a les 19:18
Si, si, està molt bé criticar i fer conya però quants dels que ho fan tindrien els pebrots d'agafar un micro, plantar-se al mig del carrer i defensar allò en el que es creu ni que sigui davant de 4 gats. Potser L'Uriel o l'Strubell també haurien preferit anar al bar a prendre l'esmorzar.
Què fàcil és criticar escarxofat al sofà sense fotre ni brot...
+21
-43
No puc
Anònim, 11/02/2012 a les 19:15
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+20
-46
Jo m'havia aixecat per anar-hi
Anònim, 11/02/2012 a les 18:56
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+17
-42
Un acte participatiu i de masses
Anònim, 11/02/2012 a les 18:47
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+57
-14
MOLT BE SI
Cop de falç, 11/02/2012 a les 18:46
El pitjor és combatre l'enemic infiltrat, i el tenim a casa nostra, es CyU. Enhorabona a SI l'autèntica VEU CATALANA AL PARLAMENT i els únics pe posen pel davant els interesos de Catalunya al interesos personals i les poltrones.
+24
-44
No van arribar ni a dotze assistents
Realista, 11/02/2012 a les 18:45
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+42
-9
QUE FAN els que governan Catalunya
MONRAS, 11/02/2012 a les 18:44
perque Espanya deixi de robar-nos cada dia 60 milions d ´euros, RES, EL POBLE sencer, els partits qu e defensen l estat propi són els que ho aconseguiran, i aviat cal treure´s el veí de sobra , el que ho aconseguirem serem ferms i incombustibles, res a veure amb els que pacten amb Espanya i volen perpetuar l' esclavatge actual, tos per l independéncia total de CATALUNYA, I DEMÀ TAMBÉ A Barcelona, ferm amb la llengua que volen fer-nos desaparèixer.
+27
-43
QUINA GENTADA!
Pixapins, 11/02/2012 a les 18:43
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+27
-50
no fotem
Anònim, 11/02/2012 a les 18:34
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: