B.F. | Actualitzat el 07/02/2012 a les 14:50h

Rigau defensa la utilitat d'una assignatura sobre l'Estatut retallat

Si el govern espanyol implementa l'assignatura Educació Cívica i Constitucional, creu que explicar la retallada de l'Estatut fomentaria "el pensament crític" de l'alumnat català

La consellera Irene Rigau, en una imatge d'arxiu. Foto: ACN

La consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, es manté ferma en la proposta d'implementar una assignatura sobre Educació Estatutària si el govern espanyol persisteix en la idea de promoure'n una sobre Educació Constitucional. I rebutja de ple que, si en aquesta assignatura s'explica la retallada estatutària, això es pugui considerar "adoctrinament": "Si no s'expliquen els processos, llavors sí que pot haver-hi un pensament erroni i un adoctrinament." I insisteix: "No adoctrino si dic que la Constitució va aconseguir un resultat X al País Basc, ni tampoc adoctrino si explico que ja hi va haver un Estatut republicà..."

El ministre espanyol d'Educació, José Ignacio Wert, vol suprimir l'assignatura Educació per a la Ciutadania i reconvertir-la en una assignatura d'Educació Cívica i Constitucional, "lliure de temes controvertits". Segons Wert, els alumnes aprendran que la Constitució espanyola "és la norma suprema que regeix la nostra convivència, la comprensió dels seus valors, de les regles del joc mitjançant les quals es conforma una societat democràtica i pluralista".

Però Rigau assegura que, si aquesta mesura es tira endavant, a Catalunya "nosaltres hi parlarem també de l'Estatut". Concretament, es parlarà "sobre els seus orígens i els motius" que van dur els ciutadans de Catalunya a reclamar-lo durant diversos períodes de la història. Així, explicant com s'ha arribat a la situació actual, es fomentaria "el pensament crític" de l'alumnat.

Navega per les etiquetes

Irene RigauConstitució espanyolaEstatut

COMENTARIS

+5
-0
Cal sortir al carre
Javier Gonzalez, 08/02/2012 a les 09:44
Solidaritat Catalana per la Independència ha informat aquest matí que s'adhereix a la concentració "L'escola en català és de justícia" organitzada per Escola en Català que tindrà lloc el proper diumenge 12 de febrer a les 12h davant del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) Mapa, amb l’objectiu d’aturar les sentències judicials contra la immersió lingüística en català a l’escola.
Us demanem que hi participeu i en feu màxima difusió entre els vostres familiars, amics i coneguts. En aquest enllaç hi trobareu l'esdeveniment de Facebook que anuncia la concentració. Ja s'hi han apuntat prop de 2000 persones... que corri!
+1
-0
Al defensor del lector, 07/02/2012 a les 17:37
Anònim, 08/02/2012 a les 09:12
Llavors que es diguin chulos, con vulgin i no magistrats, tot i a Espanya val se val, pero si un paio te devant seu una llei ha de saber de que va.
+2
-0
Haha
Anònim, 08/02/2012 a les 03:59
Molt bona aquesta
+2
-3
Educación estatutaria.
Anònim, 07/02/2012 a les 23:32
Eso también se podría llamar "corte y confección". Ja!
+10
-0
Síndrome
Anònim, 07/02/2012 a les 21:32
Això que diu d'ensenyar l'estatut enfrontat a la costitució, cal fer-ho o no?
Si cal, crec què si, faci-ho. No ho condicioni al que facin els espanyols. Les competències són nostres. O no?
El problema de cYu és que van a remolc d'Ecspanya. No estan madurs. Però el poble català ja comença a adonar-se'n....
+9
-0
Vivapaña!
Ramon d'Osona, 07/02/2012 a les 18:13
Doncs jo amb els meus setenta i escaig, recordo molt bé la meva època d'estudiant, com vaig haver-me d'aprendre fil per randa, el "Veintiséis puntos de José Antonio y el Fuero del trabajo". Es que volem tornar-hi en aquestes aberracions?.
+7
-0
Formación del espiritu nacional
Anònim, 07/02/2012 a les 17:44
Aquest yio anomenat ministre,´potser és creu que pot imposar "la formación del espiritu nacional" com ho va fer franco als nostres avis i pares?
Au và, que s´en vaigi a fregir esparrecs.(Ho dic així per no dir-ho més clarament)
+0
-1
Per a l'anònim de les 15.28
El defensor del lector, 07/02/2012 a les 17:37
Anònim, els membres del TC no tenen cap obligació de ser jutges. Es diu "tribunal" com es podria "cort", i ja està. Diguem les coses com són.
+15
-0
Això, això!
prosaic, 07/02/2012 a les 17:24
Jo crec que també es pot explicar la constitució espanyola. Per exemple, l'article 8, la que diu que l'exèrcit és qui vetlla per la unidad de Espanya.
Fer un debat amb l'alumnat perquè contrastin si democràcia és la força de l'exèrcit.
PArlar de l'article que diu que el rei no és escollit sinó posat a la força i que debatin si això és democràcia.
Parlar del robatori a Catalunya i veure si la constitució diu que a Catalunya se la ha de robar.
Parlar si Catalunya té dret a decidir i veure que a la constitució es prohibeix tal cosa.
Parlar de l'article que prohibeix que diferents comunitats autònomes (catalunya País Valencià, Balears) es puguin federar...

Hi hi molt suc a debatre d'aquesta merda...
+10
-2
JO ERC
JO ERC, 07/02/2012 a les 17:09
Em sembla bè.

Ara, espero que el primer tema sigui:

LA RETALLADA MAS-ZP traint al Parlament i a canvi de la promesa que el Mas fos president de la Generalitat tot i que això suposes carregar-se la voluntat del nostre poble.

O d´aquesta retallada no en parlaran ??
+14
-0
i més
Anònim, 07/02/2012 a les 17:07
També cal afergir-hi a més dels 20.000 Milions d'euros anuals i de l'expoli aeronàutic, el de les Caixes d'Estalvis catalanes...
+5
-4
Va contra els pilars de la formació personal
membredeSI, 07/02/2012 a les 16:16
Jo m'hi oposo frontalment. A l'escola, l'institut i la universitat s'ha de formar el caràcter crític de l'individu; mai l'adoctrinament polític. Més filosofia política i més ètica; menys ensenyaments dogmàtics sobre constitucions i estatuts.
+4
-0
Volía dir...
Carles Viñals Casado, 07/02/2012 a les 16:15
... els diners són importants.
+9
-0
Els diners són imports...
Carles Viñals Casado, 07/02/2012 a les 16:14
... La dignitat encara ho és més. A bon entenedor...
+16
-1
Cal...
Montserrat, 07/02/2012 a les 16:02
Cal una escola autentica catalana...no tan sols en llengua...ah i també que expliquin com és que amb el tracte que tenim d'Espanya...els de CIU no fan res per independitzar-nos?
+17
-1
endavant
Anònim, 07/02/2012 a les 15:59
Afegim-hi els 20.000ME d'expoli anual i ara tambe l'expoli aeronautic. I no cal que sigui a escola, la pedagogia ens cal a totes les edats.
+1
-8
himne nacional
Anònim, 07/02/2012 a les 15:42
Lo "Cant a la senyera" es + himne nacional que non pas "segadors".
+3
-0
Ensenha l'escambi economic
Anònim, 07/02/2012 a les 15:40
... nos obligarà a esser auto determinats, expulsar la constitucion francesa o hispaniola. Nos ne fotem de l'estatut, que es un regionalisme de "ley organica" hispaniola.
+9
-0
A favor amb reserves
Proudhon, 07/02/2012 a les 15:35
Molt bé perquè plantem cara als españolitos, però tinc por que els de CyU ho aprofitin per adoctrinar a la seva manera. Els catalans hem de ser crítics i pensar més, molt més.
+12
-0
TC amb jutges que no ho son
Anònim, 07/02/2012 a les 15:28
Ensenyar com uns paios que no son jutges, despres de menjar tiberis i anarse'n per ahi i toros desballesten un estatut refrendat pel poble de Catalunya e interpreten a a la seva manera allò que no posa el text. Per exemple en cap lloc de la sacrosanta espanyola diu que l' unica nació es l'espanyola. El bon menjar i el bon beure i anar als toros i espectacles fan veure, quan han passat tres anys, que la sacrosanta diu que l'unic element politic es Espanya . I que el finançament pactat amb el govern espanyol se'l passen per la porta d' Alcalà. Tambè s'ha d'ensenyar igual que per dir-se Borbó es te dret a palaus de franc, sous de la casa reial quan tothom te dret a treballar i guanyar de igual manera . I sobre les autonomies mentres els catalans s'han de cordar i fer uns presopostos restrictius a altres comunitats subsidiades expansius i Viva la Virgen. Això s' ha d' ensenyar !!!
+17
-1
totalment d'acord
Anònim, 07/02/2012 a les 15:23
jo també et dono el meu suport
+23
-1
ESTATUT I SEGADORS
Anònim, 07/02/2012 a les 15:18
AMB SEMBLA BÉ I TAMBÉ QUE APRENGUIN ELS SEGADORS, QUE TOTHOM PUGUI CANTAR EL HIMNE NACIONAL
+23
-1
molt bo
Anònim, 07/02/2012 a les 15:17
ben pensat, com a mare, et dono tot el suport!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: