Bernat Ferrer | Actualitzat el 07/02/2012 a les 09:22h

L'Estatut de Catalunya, un problema real de la gent

Un 0,6% dels espanyols l'assenyalen com un dels principals problemes de l'Estat, segons el CIS

L'Estatut, un problema per al 0,6% dels espanyols.

"Quin és, al seu parer, el principal problema que existeix actualment a Espanya?" Aquesta és una de les preguntes que va formular durant el mes de gener el Centre d'Investigacions Sociològiques espanyol (CIS), i que ahir va fer públic (baròmetre de gener, en PDF). Al costat de "l'atur" (83,3%), els "problemes d'àmbit econòmic" (53,7%), la "classe política" (17,8%) i d'altres, en aquesta pregunta de resposta espontània, un 0,6% dels enquestats assenyalen "el Estatuto de Cataluña".

Desglossat per partits, aquest percentatge de preocupació puja fins al 3,7% entre els votants d'UPyD i fins l'1,6% entre els de CiU, presumiblement per raons antitètiques. Un 0,8% dels votants del PP també identifiquen l'Estatut com un problema per a l'Estat, mentre que al PSOE el percentatge baixa fins al 0,4%.

A aquest 0,6% total, un 0,2% més dels enquestats també identifica "els nacionalismes" com un problema.

ETA tan sols preocupa a l'1,2% dels enquestats; la sanitat, al 8,1%; l'habitatge, el 5,6%; la immigració, al 7,5%...

Navega per les etiquetes

Estatutenquestaopiniórecentralització

COMENTARIS

+3
-0
Etatut?
Jordi Sabi, 08/02/2012 a les 15:27
I N D E P E N D E N C I A....//*//
+7
-0
que diu que?
ton, 07/02/2012 a les 18:47
a aquets senyors del (CIS),no sels hi ha passat pel cap de preguntar pels privilegis de vascos i navarresos amb els diners de tots els espanyolitos? o es que no es pot preguntar aixó, per si de cas...
+11
-0
ADEU
Anònim, 07/02/2012 a les 17:20
ADEU ESPAÑA
+8
-1
A l'Anònim de les 12:56
Anònim, 07/02/2012 a les 17:10
Vejam, la notícia fa referència a que l'enquesta fa una pregunta concreta i d'un elenc de respostes se n'ha de senyalar una.

Al final de l'elenc hi ha un apartat on diu "altres" en blanc, i s'hi pot afegir un "problema" nou a parer de l'enquestat si hom no hi troba el seu principal "problema".

Això és el què vol destacar la notícia, hauries de llegir-la millor.

+0
-8
Para el mahmoud de las 10:26
Anònim, 07/02/2012 a les 14:46
¿No será el problema entre politicos españoles y entre políticos catalanes?
+3
-24
CATALONIA IS SPANAIR
Anònim, 07/02/2012 a les 12:59
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+4
-6
seriositat
Anònim, 07/02/2012 a les 12:56
Un 0.6% us dóna per fer una notícia? Ja us val....
+30
-1
A l'anònim de les 11:03
Anònim, 07/02/2012 a les 11:18
Marit? Dona? I qui els va casar?

Un marit i una dona tenen un tractament d'igual a igual, no és el cas de països sotmesos i ocupats respecte a l'ocupant.

És una mala comparança, tant vos costa a alguns dir país ocupant i país ocupat?

És com els que diuen a vegades l'expressió " més enllà de l'Ebre" quan més allà de l'Ebre també hi ha molts catalans.

Cal dir les coses pel seu nom sempre i ben clar!

Volem l'alliberament nacional del nostre país!
+29
-1
Anem per feina!
Anònim, 07/02/2012 a les 11:09
Algú sap com es pot fer per a matricular un vehicle a Andorra, encara que sigui amb placa turística, i així no haver de portar unes plaques de matrícula espanyola, mentre no assolim la independència.

Gràcies.
+14
-8
ESPAÑA VIOLENCIA DE SEXE
Anònim, 07/02/2012 a les 11:03
ESPAÑA ES EL MARIT I CATALUNYA LA DONA, ESPAÑA ENS MAL TRACTE ENS INSULTA, CATALUNYA ES VOL SEPARAR, EUROPA (EL JUTGE) TINDRIA QUE IMPOSAR EL ALLUNYAMENT, CADA UN A CASA SEVA REPARTIRSE ELS BENS I FER LA VIDA PER SEPARAT, DIVORCI, POTSER AIXI PODRIEM ARRIBAR A SER AMICS, ES LO MILLOR PER ELS DOS
ADEU ESPAÑA
+13
-0
MATRIMONI DE CONVENIENCIA
Anònim, 07/02/2012 a les 10:52
EL PROBLEMA PER NOSALTRES ES ESPAÑA, SI NO POT SER CADA UN CASA SEVA ESPAÑA PEUNA BANDE I CATALUNYA PER L'ALTRE, I TOTS FELIÇOS, O NO PER QUE HI HAURAN MOLTS ESPANYOLS QUE PERDERIAN ELS AJUTS, PER AIXÓ NOMÉS ENS VOLEN, PELS DINERS, ES COM UN MATRIMONI DE CONEVIENCIA LA PARELLA AGUANTA NOMÉS PELS DINERS
+28
-0
separació amistosa
Gàbia, 07/02/2012 a les 10:34
El problema és que l'imperi castellà NO VOL ALLIBERAR CATALUNYA,no vol referendum per por a perdre la colònia, i posará tota la maquinaria del estat per mantenir els catalans dins la gàbia, voldrán seguir negociant les dimensions de la gàbia, el pitjor és que el "govern" de la generalitat segueixi volguén negociar, per que ara el poble no aceptará més peix al cova. LA SOLUCIO PER AMBDUES PARTS. "ESTAT PROPI" es a dir, separació amistosa.
+15
-1
I que?
Mahmoud, 07/02/2012 a les 10:26
I quanta persones són aquest 0,6%? 283000 persones? D'una població de gairebé 48 mil.lions? Va home va!! El problema entre Catalunya i Espanya no és entre els seus ciutadans, sinó entre Catalunya i els polítics espanyols!
+20
-0
El que ens permeten.
gat escaldat, 07/02/2012 a les 10:16
Aquest estatut és el que es permeten, el que vàrem votar era un altre.
+64
-0
?
Anònim, 07/02/2012 a les 10:04
On dieu "gent" voleu dir espanyols?

No comprenc la notícia, la preocupació dels espanyols és que els costa massa d'assimilar i espanyolitzar els catalans, tot tenint en compte que ja porten 300 anys intentant-ho?

Ja té pebrots que la "gent" estiga "preocupada" per un territori "rebel", més aviat hauríem d'estar preocupats els catalans que no ens en sortim per eixir d'Espanya.
+37
-0
solucio
Anònim, 07/02/2012 a les 10:01
I-N-D-E-P-E-N-D-E-N-C-I-A
+42
-1
Espanya un problema real pel 53% dels catalans...
Anònim, 07/02/2012 a les 10:01
Espanya un problema real pel 53% dels catalans. guanyem...
+27
-1
si....
Anònim, 07/02/2012 a les 09:57
per nosaltres també és un problema, que sols és pot resoldre amb el retorn de la nostra independencia. i tots contents!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: