Bernat Ferrer | Actualitzat el 03/02/2012 a les 10:38h

Artur Mas demana un any més

Es fixa aquest 2012 per passar de "l'abús" fiscal actual a la "solidaritat", reduint de 17.000 a 8.500 els milions d'euros que cada any se'n van cap a Madrid i mai no tornen

Artur Mas aplaudint en el darrer consell nacional de la formació. Foto: Alexi Moldes.

El què i el quan. El president de la Generalitat, Artur Mas, ha concertat avui què entén per "pacte fiscal" i quant de temps demana per a aconseguir-lo. Reduir a la meitat el dèficit fiscal actual de Catalunya -de més del 8% del PIB, uns 17.000 milions d'euros- i pactar-lo amb Mariano Rajoy en el termini d'un any. Segons Mas, l'objectiu del pacte fiscal per a Catalunya serà el de "reconduir l'abús fiscal actual cap a la solidaritat", perquè "ara ens trobem en una situació d'abús". Però avisa: "No tenim paciència eterna", paciència que s'esgotarà l'1 de gener del 2013.

Emulant les faules de l'expresident Jordi Pujol, ha explicat: "Jo, en aquests moments, faig de pagès. I què fa el pagès? Prepara la terra, la llaura i la sembra. I després rega, si té aigua. Si no, espera que caigui del cel. Doncs bé, ara estem sembrant i, quan sembres, no saps si recolliràs: potser poden haver-hi glaçades molt fortes... Però el bon pagès no deixa de sembrar per la por que hi hagi glaçades."

Ara bé, aquest pagès assegura que ha fet "una inversió a curt termini", condicionada "a veure si durant aquest 2012 els deutes es paguen, si es fan inversions raonables...". Si això no passa, no ha aclarit si optarà per tornar a sembrar un altre cop, si canviarà de conreu o bé si es vendrà les terres per fer-hi pisos. "No té sentit explicar-ho, perquè el pagès espera que la collita li vagi bé", ha assegurat en una entrevista amb Catalunya Ràdio.

A final del 2012, Mas haurà arribat a l'equador de la seva legislatura. Preguntat sobre si podria convocar una consulta popular o bé forçar la convocatòria d'eleccions, ha explicat: "Se'n poden fer molts, de moviments. Ja veurem com ho fem quan tinguem el No."

Reduir l'espoli fiscal a 8.500 MEUR

El conseller d'Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell, va xifrar el dèficit fiscal català en el 8,4% del PIB, uns 17.000 milions d'euros anuals que se'n van cap a Madrid i no tornen. Segons Mas, aquesta situació és un "abús, que patim des de fa molts anys", i creu que "hem de reconduir l'abús cap a la solidaritat".

Concretament, proposa reduir l'espoli fiscal "a la meitat del que tenim ara. Serem responsables dels ingressos i, per tant, dels impostos. I, a més, ens entendríem amb l'Estat per pagar-lo pels serveis i uns diners perquè puguin ajudar les comunitats menys evolucionades".

"Si tinguéssim el pacte fiscal resolt i no ens costés tant la factura de la solidaritat, moltes coses les hauríem pogut fer diferent", assegura en referència a les retallades.

Mas també està convençut que el pacte fiscal "és més una solució per a ells que no pas un problema", i justifica aquest any de coll perquè el govern Rajoy acaba d'arribar i encara s'està situant.

Navega per les etiquetes

Artur Masespoli fiscalpacte fiscal

COMENTARIS

+0
-0
1 Any més = 22.000 MEUR Menys
Anònim, 05/02/2012 a les 00:08
Sembla que a en Mas li interessa fer-nos perdre el temps i els diners.
Adéu Espanya, adéu espoli, adéu CyU !
+3
-0
Opinions encertades
Anònim, 04/02/2012 a les 12:10
Fa goig de veure els comentaris a aquest article. Gràcies als diaris digitals tenim la possibilitat d' opinar i de que aquestes opinions es difonguin.
Així és molt més difícil que els discursos com els de CyU s' aguantin...ara, ens venen que hauriem d' estar contents de reduïr l' espoli a la meitat...

M' agrada constatar que els catalans sabem de què parlem, que no ens deixem enganyar, i que això, un dia o altre, d' aquí a molt poc, farà que finalment la INDEPENDÈNCIA la tinguem guanyada, malgrat aquests polítics covards i traïdors.
+2
-1
Catalunya el que necessita es un estat català propi
Anònim, 04/02/2012 a les 01:01
Fracàs anunciat del autonomisme regionalista... no cal ser un vident ni un il·luminat per entendre que Catalunya el que necessita es un estat català propi i de ningú més.
+3
-1
Mas se solidaritza amb Espanya pe què és el seu país del co
Anònim, 04/02/2012 a les 00:57
Mas se solidaritza amb Espanya pe què és el seu país del cor, Nosaltres els catalans sense complexos ens solidaritzame amb Catalunya perquè és el nostre pais al cor..
+3
-1
que què diu que què?
Anònim, 04/02/2012 a les 00:02
Que què diu que què?

L'any 2009 s'havia d'assolir el "Concert econòmic" el 10,
el 10 s'havia d'assolir el "pacte fiscal" l'11,
l'11 s'havia d'assolir el "paquet d'ingressos" el 12,
Ara que sóm al 12, què queda per al 13?
+7
-1
el preu del peix
adria, 03/02/2012 a les 23:51
Quan el senyor Pujol va accedir a la presidència de la Generalitat tenia un propòsit clar i explícit: la reconstrucció Nacional de Catalunya seguint les regles que marcava la ‘Constitución Española’, acceptant que a més a més de catalans som espanyols, i que per tant aquella Constitució és també nostra. Va defensar-ne el vot a favor al referèndum confiant en que Espanya hauria après la lliçó del franquisme. Malgrat que alguns articles fossin clarament rèmores d’aquell règim, creia que era una Constitució prou oberta com per poder-la interpretar, modular i adaptar a la realitat espanyola que ell contribuiria a construir. Una Espanya que es reconeixeria plurinacional i tractaria les seves Nacions en peu d’igualtat i amb justícia històrica. La seva tasca, doncs, era assentar la consciència Nacional Catalana. A Catalunya fomentant la cohesió social, i a Espanya, enfortint i prestigiant les institucions catalanes de manera que Espanya ens pogués reconèixer com a Subjecte Nacional.

Amb una paciència infinita va saber aprofitar les conjuntures polítiques per avançar molt lentament però amb claredat cap aquest objectiu. Va haver d’empassar-se molts gripaus i va viure períodes sense obtenir resultats, però tenia un horitzó clar que li va permetre no defallir en l’aplicació del seu mètode: el famós “peix al cove” consistent en aquella època en comprar identitat amb diners. De fet, la pròpia Constitución Española ja va ser el resultat de l’aplicació d’aquest mètode que després hem identificat amb el senyor Pujol. Vàrem renunciar al concert econòmic a canvi de la Generalitat i un difús reconeixement de la nacionalitat catalana. Potser els catalans no n’érem conscients, però els espanyols estaven al cas de l’intercanvi.

No podem negar que el mètode es va aplicar amb tenacitat i va produir els fruits desitjats (recuperació d’identitat) malgrat ens requi el preu que n’hem pagat, siguin insuficients i actualment estiguin en entredit. La cohesió social va créixer amb la immersió lingüística i les competències i institucions catalanes es van consolidar i prestigiar. El desencís que va posar fi a la era Pujol va arribar en adonar-nos que el reconeixement de la identitat catalana per part dels espanyols tenia un preu econòmic. Primer amb la renúncia inicial al concert, i després en els successius pactes fiscals -que sempre vam valorar erròniament com als millors de la història mentre els fets demostraven que a cada bugada hi perdíem un llençol- passant per l’acceptació de competències amb dotacions pressupostàries insuficients.

El fracàs del mètode “peix al cove” va esdevenir evident -no ens quedaven diners per a seguir comprant identitat -i vam decidir canviar de govern. Maragall, empès per Carod-Rovira, va arrossegar CiU a fer un Estatut nou que pretenia posar al mateix sac identitat i diners. Dir a Espanya que tenim dret a ambdues coses simultàniament, que no són intercanviables, que l’una sense l’altra o l’altra sense l’una no tenen sentit ni ens satisfan, que el marc de les negociacions entre Catalunya i Espanya -el mercat del peix- que havíem assumit ingènuament a la sortida del franquisme havia esdevingut inacceptable. Els fèiem una proposta d’esmena a la totalitat, de canvi de marc, amb la legitimitat de qui ha respectat amb lleialtat l’anterior, i de sobte, s’adona que no funciona. No ens hauria de sorprendre que s’hi neguessin rotundament. A ells, aquell marc els satisfà plenament i saben que no és un marc creat durant la transició, sinó que ja s’aplicava durant el franquisme. Al mercat del peix hi ha una equivalència d’intercanvi establerta entre identitat i diners. Franco la va aplicar en el sentit contrari al de la transició tapant el genocidi cultural que va perpetrar amb desenvolupament econòmic.

Ja no val a seguir autoenganyant-se , l’espoliació econòmica que perpetra l’Estat espanyol sobre Catalunya, a part dels beneficis econòmics que els reporta, té l’objectiu final d’anorrear-nos com a poble, exactament igual que feia Franco per la via del genocidi cultural. Si Espanya cregués en la solidaritat com afirma creure-hi, en la situació econòmica actual hauria de ser solidaria amb Catalunya. Res més lluny de la realitat. El PP es deleix per mostrar-nos l’altra cara de la moneda del pacte del Majèstic que no és altra que cedir quatre quartos a canvi de la nostra identitat, es a dir, franquisme pur i dur.
I el pitjor de tot és que estem atrapats perquè, ara que tenen les armes desactivades, resulta que tenen els nostres diners. Hauríem d’adonar-nos que la situació que es crearà amb la negociació del pacte fiscal és anàloga a la dels pactes de la Moncloa que van donar pas a la transició. Hauríem de ser conscients de que amb la transició només es va canviar el sentit del flux diners-identitat igual que passarà ara amb el pacte fiscal. Cada canvi de sentit del flux identitat-diners, diners-identitat, comporta l’assentament de l’estatus assolit per l’anterior cicle. Per tant, podem considerar que els canvis de cicle representen els moments històrics de reculada nacional.

Des d’aquesta perspectiva podem afirmar que proposar un pacte fiscal a Espanya és una temeritat absoluta que en cas “d’èxit”, ens durà irremeiablement a l’extinció com a poble per la via de perdre la identitat. I en cas de “fracàs”, a la ruïna econòmica, que ve a ser el mateix. Queda clar que hem de canviar de mercat abans que es consumi un pas més en l’assimilació de Catalunya per part d’Espanya.
+4
-1
Pacte fiscal?
Anònim, 03/02/2012 a les 20:34
L'acte a favor del pacte fiscal celebrat el passat dimarts a l'Ateneu Barcelonès ha dut a la CUP a emetre les següents consideracions:

En primer lloc considerem que aquest acte respon a la voluntat de construir un consens social al voltant d'una reivindicació, la del pacte fiscal, que marca una clara línia de continuïtat amb l'estratègia autonomista compartida per un cert catalanisme durant les darreres dècades. Així, aquestes manifestacions coincideixen en el temps amb les declaracions de l'Artur Mas en un diari alemany, on explicitava que la seva proposta "sobiranista" no anava més enllà de nous lligams federals amb Espanya. Aquesta estratègia s'ha vist impugnada pel fracàs del procés de reforma estatutària, que ha demostrat que l'estat espanyol no té intenció de respectar la voluntat popular; i també per les consultes independentistes, que han demostrat que amplis sectors del nostre poble estan disposats a mobilitzar-se per decidir sobre el futur d'aquest país.

En segon lloc, creiem que el contingut de l'acte de dimarts passat no reflecteix les aspiracions del poble català. Unes aspiracions de les que els representants de les associacions patronals, sindicats i partits presents van apropiar-se indegudament. Creiem que les mobilitzacions dels darrers anys en defensa del dret de decidir, i també les dels darrers mesos en resposta a les retallades impulsades pel govern espanyol i pels diferents governs autonòmics dels Països Catalans, no només van molt més enllà dels continguts exposats en l'acte de l'Ateneu Barcelonès, sinó que sovint han representat interessos antagònics.

Finalment, volem denunciar l'ús interessat que el catalanisme conservador està fent de l'injust tractament fiscal que l'estat espanyol reserva a les autonomies catalanes. Amb aquest argument, es justifica una política neoliberal basada en retallades i en privatitzacions de serveis públics que només pretén afavorir els interessos de les elits econòmiques en detriment de la majoria de les classes populars.

Per tot això, emplacem a partits, sindicats i moviments populars a rebutjar les crides al consens que pretenen malgastar esforços en reivindicar el pacte fiscal. Aquestes crides considerem que són una cortina de fum per justificar polítiques que van clarament en contra del poble català. Estem davant de l'intent de reeditar la política del peix al cove. Una política que ens ha conduït a la situació actual.

Fem una crida a dedicar aquests esforços a denunciar un marc constitucional espanyol que ens nega el dret a decidir, que nega la possibilitat de vertebració de la nostra nació i que impossibilita la nostra sobirania econòmica. Convidem a lluitar per un procés de construcció nacional i transformació social per al país sencer, els Països Catalans.
+2
-2
El President no ha de fer cas
Anònim, 03/02/2012 a les 20:15
a ningú.Només faltaria això.Cap polític ho fa.Ells es marquen un full de ruta amb l´ajuda dels seus assessors i decideixen.I es poden equivocar o no.Sempre ha sigut així,generalment.La decisió de fotre el camp d´Espanya l´ha de decidir el poble,no l´ha de decidir ni en Mas ni en Duran,ni en Jonqueras,ni en Beltran.I s´ha de decidir amb consciència de que és el que s´ha de fer.Si en sortirem guanyant en quan a diners hauria de ser secundari.Fins les cases més bones s´en van a la ruina per mala administració
+4
-2
Govern
Anònim, 03/02/2012 a les 20:10
Govern català = vergonya dels catalans.

(Se suposa que els que els vareu votar debeu estar ben contents, oi?)
+7
-1
I el sou anul de president és de...
Anònim, 03/02/2012 a les 18:28
Qui no fa bé la seva feina, NO COBRA !
+11
-1
Ara
Anònim, 03/02/2012 a les 16:35
Abans que els diners, la dignitat. Independència.
+7
-13
@ ccm1714, 03/02/2012 a les 15:59
Anònim, 03/02/2012 a les 16:10
Mas, el labriego, sabe más que tu. El primer año de una Cataluña soberana tu déficit sería del 25%. Y la deuda soberana del 100%...del PIB. Lo mires como lo mires.
+13
-1
Els temps que vénen
Anònim, 03/02/2012 a les 16:07
Tonto del tot no ets Artur.
Saps prou bé que els nervis estan a flor de pell. Que això començarà a ser ingovernable. Quan acabi l'estiu i torni a pujar el paro a l'octubre. Quan aquest arribi a 750.000 catalans (o 800.000). Podràs aguantar un mes, fins novembre. Llavors la paciència acabarà.

Jo no sé si els Mayes tindran raó o no. Però tot indica ser que sí, que un canvi arribarà. Quan la gent es cansi d'estar així, quan no tinguin ni per passar en nadal, quan els botiguers no venguin, no contractin, no paguin les pagues extres, quan els funcionaris no cobrin i no hi hagi res més que prediccions de nova davallada econòmica i presentis els nous presupostos i retallades, a la vegada que no avances en el Pacte Fiscal ni en el Dret a Decidir. Quan l'estructura d'Estat de Catalunya es debiliti i Espanya sigui intervinguda i de retruc nosaltres.

Llavors per salvar el cul i la cadira convocaràs eleccions i t'hauràs de posicionar. Perquè si no és així, ho perdreu tot.
Ho esteu allargant massa. Potser et sembla una bona estratègia, potser ho és això de retallar i fer veure als ciutadans que ho heu provat tot amb Espanya i no us en sortiu. Potser sí. Que tots els nacionalistes espanyols s'en donguin compte que el seu país és una merda. Però els catalans n'estem FARTS.

Vigila perquè potser som els propis catalans de peu qui prenguem la iniciativa. Ara això provocarà disturbis, morts, linxaments a ambdós cantons i divisió. La teva por de divisió pot acabar eixint.

No ho teniu fàcil, no, però també ho esteu empitjorant.

La independència arribarà vulgueu o no. No serà fàcil però arribarà. De vosaltres depèn tot. Teniu majoria i això és la vostra sort però també pot ser la vostra perdició.
No distjo ser un mesies, però com tantes altres vegades, el temps m'acabarà donant la raó. I molts cops he desitjat equivocar-me, però no ha estat així.
Vigileu perquè podem pendre mal tots plegats.

Convivència, igualtat, pau i prosperitat vindran junts amb la independència.
I els que ara no ho veuen clar, d'aquí una dècada ho veuran. Evidentment que alguns no ho acceptaran mai, per sentiment espanyol, però seran una minoria i en el fons sabran que és veritat, que sortint d'Espanya hauran guanyat.

Després d'una forta tempesta caldrà una barca nova, per navegar per les aigües tranquiles del nou oceà. I quan més aviat ens posem a construir-la més ràpid podrem sortir a treballar.

Ànims catalans!
+12
-1
No ho entén
ccm1714, 03/02/2012 a les 15:59
Crec que el senyor Mas no ho acaba d'entendre.
Particularment, no vull que si ara em peguen i m'insulten només deixin de pagar-me per continuar insultant-me.

No vull un dèficit del 4% el vull entre 0 i 0.0%

Crec que no costa tan
+12
-1
perqué
Anònim, 03/02/2012 a les 15:07
Sr. Mas demanar un any més perqué, per seguir igual
+4
-4
ALERTA ELS
Anònim, 03/02/2012 a les 14:32
FEIXISTES DEL PP CERQUEN AQUEST CAMÍ


http://www.vilaweb.cat/www/diariescola/noticia?id=3975165


MOLTA CURA, MIREI QUE HA PASSAT A HONGRIA, REVOLTA, UNITAT INDEPENDETISTES CATALANS I REVOLTA!!!! JA N'HI HA PROU!!!
+4
-1
Fe de erratas
Anònim, 03/02/2012 a les 14:07
En mi anterior 03/02/2012 a les 14:03, donde dice "Ni ese "10%"...tampoco", debe leerse "Y ese "10%"...tampoco".
+5
-3
@ Anònim, 03/02/2012 a les 13:26
Anònim, 03/02/2012 a les 14:03
Ni con uno ni con el otro. Esa cifra no es más que humo. Sencillamente porque aunque tengas el dato del PIB anual (¿2011?), te faltan AMBOS estudios.

En cualquier caso, ese 8%, y como "aproximación al voleo", tiene toda la pinta de corresponderse con el deducido del método "flujo monetario". El de "carga-beneficio" es (mínimo)dos puntos inferior. Y ambos referidos a los ÚNICOS conocidos, del 2005, publicados en el 2008.

Tus "20.000 millones" no tienen ninguna base. Ni ese "10%"...tampoco.
+16
-2
El lema del Mas
Anònim, 03/02/2012 a les 13:56
Qui any pasa, legislació empeny !!!

Això és el lema del Mas.
+10
-6
Expoli fiscal
Anònim, 03/02/2012 a les 13:26
Aquests 17.000 mil.lions de dèficit fiscal o el 8% del nostre PIB, dels que parlen a can CDC, com ho ham contat amb sistema de "Fluxe monetari" o amb el de "Fluxe de benefici", perquè amb el primer sistema, que és l'emprat pels paisos seriosos (Alemanya, EEUU, etc), surt un dèficit (en el nostre cas, expoli) de 20.000 mil.lions i un 10% del PIB...
+16
-5
´no anem bé
Anònim, 03/02/2012 a les 13:22
Sr Mas el que vostè proposa és que l'espoli fiscal que fain cada any a cada català quedi instaurat en 1.200 € (anuals).
Així a casa meva que sóm cinc persones al llarg de la nostra vida haurem pagat 450.000 €, que seria pagar dues hipoteques més.
Sr Mas oper favor faci que deixin de robar.nos, o no voldrem ni ser catalans al final.
+17
-5
Podríem tenir...
Carles Viñals Casado, 03/02/2012 a les 13:13
...a hores d'ara un president que es digués Alfons LópezTena o Joan Carretero, o podríem si més no tenir-los a tots dos al Parlament, envoltats de 30 ó 40 diputats, però hem preferit tenir un Sr. que es diu Artur Mas.

Fa uns díes vaig recomanar el vídeo "La independencia no la portarà un sol partit." a Vilaweb, a càrrec del Sr. Tena. Ningú que l'hagi vist haurà quedat decebut. Ara recomano l'entrevista al Sr. Carretero a TV Girona, a la pàgina de Reagrupament .cat, a veure si algú té arguments per rebatre'l.

Però tenim el Sr. Mas...
+17
-4
No m'agrada que em prenguin per ximple
Anònim, 03/02/2012 a les 13:12
He sentit al Sr. Mas a Catalunya Ràdio i he de dir que, d'entrada, em comença a cansar ja tanta metàfora marinera i imatge del pagès que llaura el seu tros.

Apart de ser ofensiu pels pagesos, la majoria dels quals estan perfectament mecanitzats i empren una racionalitat i professionalitat a la seva feina que ultrapassa amb escreix l'habilitat dels nostres covards polítics, n'estic tip que em prenguin per imbècil: que expliquin les coses sense ambigüitats, circumloquis i "tu ja m'entens", que els ciutadans ja fa temps que no ens mamem el dit.

A més de tot això, potser que es comencin a plantejar una sèrie de coses:

1. Moltíssimes sentències de diferents tribunals i en diferents èpoques han establert que la biletaralitat (llevat de amb els bascos) és impossible a Espanya. Fem el que fem, haurà de ser d'acord amb la resta de l'Estat.

2. Ningú vol perdre vots allí on és i, si a un ciutadà de Múrcia li dius que ha de deixar de tenir una prestació sanitària perquè un català tingui una llista d'espera més curta (per exemple), o pugui veure TV3, el polític que ho faci té assegurat perdre les següents eleccions. Això tant si l'oposició són els uns com els altres.

3. El PP o el PSOE amb majoria absoluta fan el que volen, i posar al seu lloc els catalans sempre rendeix. Per tant, d'acord o de pacte res: faran el que vulguin i ens empassarem els toros, pla hidrològic, la fi de la immersió o el que calgui. Ah, i gràcies al jacobinisme del PSOE i a l'estupidesa d'ERC, Conveniència està abocada a governar amb el PP a Catalunya, cosa que encara amplifica el problema (perquè a més de no necessitar-los els tenen agafats per allò que no sona).

Per tant, si es tractés d'un partit valent i tinguéssim polítics del tremp de Prat de la Riba, Macià, el Dr. Robert o el General Moragas (o Alex Salmond, Vaclav Havel, Xabier Arzaluz o Vitautas Landsbergis) el camí està ben clar: declaració unilateral d'independència en sessió solemne del parlament, que passaria de ser el Parlament de la Srta. Pepis a servir per alguna cosa. I a veure si tenen nassos d'enviar-nos els tancs...

Però com que no és així, i com que la societat civil catalana és covarda i curulla d'interessos aliens (o sinó fixeu-vos en tots demanant l'aeroport i xiulant cap a un altre cop quan algú va intentar fer alguna cosa amb Spanair), doncs molt em temo que farem la fi del pollet. Això sí, amb un munt de manifestacions que no serveixen per res pel mig (o va servir d'alguna cosa la fantàstica manifestació de l'estatut ?) i que contribueixen a desenganyar-nos més.

Almenys que el Sr. Mas deixi de fer el titella i digui les coses clares. S'agrairia...
+9
-2
...Mas el pagès
sometent, 03/02/2012 a les 13:09
Sí, Sí, d'acrod estás fent de pagès, però de pagès REMENÇA!!!

Mas, ets més burro que una sola de sabata!!!

Desperta i alçat en armes contre els abusos del TEU (que no meu) "Pare"

+14
-2
...Mas el pagès
sometent, 03/02/2012 a les 13:07
Sí, Sí, d'acrod estás fent de pagès, però de pagès REMENÇA!!!

Mas, ets més burro que una sola de sabata!!!

Desperta i alçat en armes contre els abusos del TEU (que no meu) "Pare"

+15
-2
res???
Julio Segarra, 03/02/2012 a les 13:00
Escoltat ara mateix a un tertulià radiofònic:
"...cal que el president de la Generalitat faci un viatge a Madrid per tornar sense res? absolutament res???"
Realment fot pena, risa i fàstic!
+18
-3
Botifler
Anònim, 03/02/2012 a les 13:00
Botifler.
+10
-2
Anem fent...
gat pentinador, 03/02/2012 a les 12:52
I qui dies passa, anys empeny... I així anem fent, sumant anys i panys...

I a les properes eleccions tornarem a patir, tornarem a guanyar, però no veig pas que haguem de tornar a vèncer, si és que mai no hem vençut res.
+11
-2
Heus ací
Gerard Vives (Munic), 03/02/2012 a les 12:51
Que no s'enganyi ningú: certament, el federalisme, ben aplicat (no el que faria el PP+PSOE, que seria una còpia del cafè per a tothom), fa que cada territori obtingui més d'allò que genera. Però tot i això hi ha una part important de diners que s'endú l'estat. Aquí a Alemanya, la Baviera i el Baden-Württemberg (els forts, econòmicament parlant) paguem entre un 4 i un 6% del PIB a l'estat. Quan l'estat va amenacar el 2011 d'apujar aquest import, per a compensar els ineptes del nord i de l'est d'Alemanya, la Baviera i el Ba-Wü van amenacar amb denunciar al constitucional alemany aquesta mesura. Per contra, ells del nord i l'Est van amenacar amb denunciar els del sur per "manca de respecte al govern i manca de solidaritat".
La diferència és que el constitucional alemany no el fixa el govern de torn (com a Espanya), sinó que els jutges passen unes proves i són elegits democràticament, assegurant la independència política del constitucional.
+10
-9
Es ben curios això
Raimon-Mataró, 03/02/2012 a les 12:43
A la vista dels comentaris que es fan aquí, sembla que el cent per cent de la societat catalana voldria una altre proclama des del balcó de la Generalitat.
Però a la vista dels resultats en les eleccions, resulta que els partidaris d'aquesta opció son quatre gats.
No se pas jo a qui hauria de fer cas el President, si al cent per cent dels comentaristes, que en vots son quatre gats, o a la majoria que te altre feina que escriure comentaris però que en les eleccions li fa confiança.
No ho se..., no ho se...
+13
-2
ESTAFA
LLuís_lesfranqueses, 03/02/2012 a les 12:43
Espanya mai ens donarà el concert econòmic....seria insostenible per a la resta de l'Estat que viu de nosaltres....lluitaran a mort per això...la unica sol·Lució és la INDEPENDENCIA....llàstima que CiU és cobarda i ens vendrà qualsevol acord acom una gran cosa.
+16
-2
Reunió Mas & Moncloa
Javier Gonzalez, 03/02/2012 a les 12:42
Hola amic Rajoy, vinc a pidolar... perdo a exigir només ens foteu 30.000.000€ al dia en lloc de 60.000.000€.
Bueno amigo Arthur, estoy muy ocupado con lo de destruir la inmersión en Catalufo, en des localizar vuestras empresas y hundir vuestras infraestructuras, a demás tenemos que comernos vuestras caixas, uff ya sabes… si te parece lo podemos dejar para el año que viene... eso si pórtate bien y escucha lo que te pide Alicia i Fernandez Diaz en el ayuntamiento eh!!
Si claro, claro Mariano, yo confío siempre en vosotros, para mi sois dioses i por el déficit no te preocupes que recortaremos el gasto de forma brutal i de TV3 ni te digo.
Bien Arthur, te dejo que tengo que hablar con mi amiga Espe..
Si penseu que en un any ens deixaran de robar la meitat i que això ja esta prou be premeu roig.
Si penseu que cal retornar-nos la dignitat premeu verd i lluiteu a mort per l'estat propi, i voteu en conseqüència.
www.espanyaensroba.cat
www.escolaencatala.cat
+18
-2
aclariment
un senyor antic, 03/02/2012 a les 12:41
Vol dir que pagar els insults, vexacions, trabanquetes de tota mena, meynspreu de España contra Catalunya ens costara
"nomes 8500milions euros", quina presa de pel, ens tindrian que indemnitzar per totes les marranades que ens han fet.
Insultar te beneficis!
+22
-2
NO VOLEM EL PACTE FISCAL, VOLE LA INDEPENDÈNCIA
Som-hi ja ||*||, 03/02/2012 a les 12:39
Sr. Mas, a veure si s'entera d'una vegada, no volem el seu pacte pidolaire amb 0 opcions d'èxit perquè suposadament ens deixin de robar la meitat de la cartera. N'estem farts d'ejpaña i del seu odi envers tot el que és català, el que volem els catalans segons el CEO és la indpendència i deixar de fer genuflexions i de suplicar pel que és nostre davant Zapateros i Rajoys de torn, i no tenir que aguantar la corrupció de la monarquia i de madriz.
+13
-2
hohoho
Anònim, 03/02/2012 a les 12:39
pacte fiscal en la linia del concert Basc hohohoho. Els catalans haurem de fer rodar caps, i ho dic en el sentit literal
+13
-2
EEl que toca es treure el pus
Anònim, 03/02/2012 a les 12:39
"Més val prevenir que curar, ja tenim experiència d'haver de fer cures" Això ho ha dit el President Mas I jo pregunto: La prevenció de que ?Cures? El que toca es treure el pus que no hem sabut prevenir i escapar-nos abans de prendre més mal. INDEPENDÈNCIA!!!!!!!!
+14
-2
COM DEIA AQUELL...
Miquel del Fai (Vic), 03/02/2012 a les 12:38
Decididament enganyar a la bona gent es de POCA SOLTA..!! mentre tant la ruïna econòmica i social es va apoderant de la nació catalana.
CiU un cop mes i ara amb MAS al capdavant, es el gran càncer unionista que s'escampa per arreu de Catalunya.
+17
-2
La veu del seu amo
petrus, 03/02/2012 a les 12:35
Quin desastre! es conformen en tenir un espoli del 5% en lloc del 10%!

Si als USA no permeten que sigui per sobre del 2,5% i al lloc on el dèficit és més alt d'Europa (exceptuant Espanya) és el 4%!.

Si es conforma amb el 5%, en les negociacions convindran amb el 6 o 7% i ja tenim en Mas fent publicitat de les bondats del pacte fiscal i del molt que ens estima Espanya.

I així seguirem adormits mentre cada any tornaran a augmentar el robatori.
+15
-2
COMPROMIS
Anònim, 03/02/2012 a les 12:33
COMPROMETIS SR. MAS SI' L'ANY QUE VE NO HI HA PACTE FISCAL
PROCLAMACIÓ DE L'INDEPENDENCIA I REFERENDUM
AQUEST 2012 ES DECISIU PER CATALUNYA,
+18
-2
A FER PUNYETES
Anònim, 03/02/2012 a les 12:30
SR MAS, LES FAMILIES, QUE HAN PERDUT LA CASA, LA FEINA I LA SEVA SITUACIÓ ÉS PRECARIA NO DISPOSEN D'UN ANY, PERQUÈ VOSTÉ FACI EL BRETOL.

SÓC CONSCIENT QUE A VOSTÉ L'ATUR I TOT PLEGAT COM NO L'ESQUITXA, NO HI HA CAP PROBLEMA.

COVARD, DEIXI DE TOCAR EL LLOM A L'INDEPENDISME!
+16
-2
INDPENDENCIA
Anònim, 03/02/2012 a les 12:29
NO ES TÉ QUE NEGOCIAR LA DEUTA, LA TENEN QUE PAGAR, AMB ELS LLADRES NO ES NEGOCÍA, TORNAN ELS DINERS I SI ES EL CAS A LA PRESÓ, CUAN PASSI L'ANY VINDRAN ALTRES EXCUSES I A SEGUIR PERDEN EL TEMPS I CATALUNYA CADA VEGADA MES A LA MISERIA,
AMB ELS ESPANYOLS NO S'HI POT ANAR DE BONA FE, PERQUE SI NO TE L'ACABEN FOTEN, O NO HO SABEM SR. MAS
L'UNICA SOL.LUCIO L'INDPENDENCIA
+15
-2
?
Anònim, 03/02/2012 a les 12:28
Quin país, tu! Ja s'acosta el millor finançament de la història, senyors!!

Anem a veure... Repassem, perquè això em sona... Els primers dos anys, com sempre, són els anys en que els governs col·laboradors de Catalunya menyspreen tot allò que estigui relacionat amb la independència de Catalunya degut a la llunyania de les eleccions. El tercer any, en que les eleccions ja comencen a veure's mes a prop, començaran a fer el paperot del millor finançament de la història (recordeu que vam començar parlant del concert econòmic abans de les eleccions) i ens el donaran després d'unes negociacions duríssimes en que el MH President de la Generalitat arribarà a Catalunya amb un somriure d'orella a orella. Ens vendran la moto de com d'important era aquest finançament immillorable (recordeu que molts catalans van caure de quatre potes amb el darrer millor finançament de la història gràcies a la feina feta pels mitjans de comunicació), que n'hem d'estar tots ben satisfets. El quart any serà el de la CiU més sobiranista que mai (amb els seus "tot i que", és clar) perquè sap que el poble català té una memòria molt justeta i tornem a començar, 4 anys més!

La meva pregunta i la de molts altres és: quants anys més necessita el poble català per reaccionar?
+16
-2
Prou de Cyu
Jo si estimo CAT, 03/02/2012 a les 12:28
Ni tripipartits de dretes ni tripipartits d'esquerres. Ara Catalunya independent.
+18
-3
Mai més
Anònim, 03/02/2012 a les 12:14
NO, NO i NO, Sr.Mas. No serà mai més amb el meu vot que vostè ajudarà a destruir Catalunya per els seus interessos particulars i els del seu partit. No sé encara a qui donaré el meu vot però, el que tinc clar, es que abans de tornar a votar CIU, em quedo a casa. I parli clar i sense entabanar a la població. Menys faules, metàfores, auques, rodolins o versets per a governar-nos com si fóssim menors d'edat i demostri que és el President que els catalans volem que ens governi. Un President valent, que planta cara i li diu al pa, pa i al vi, vi. Com en Lopez Tena, per exemple.
+24
-2
El millor burro català
Anònim, 03/02/2012 a les 12:08
Mas,tant et costa dir prou d'una vegada? Perquè un any més? Ara si, ara toca! D'aqui un any ja haurem fet salat, aeroport, caixes , llengua... Francament, la defensa de CIU ens està abocant al fracas.Necessitem gent valenta , decidida, aquests és el govern del millor caganer i del millor burro català.
El caganer pel pessebre! El burro català ja ha fet la seva feina de llaurar durant 300 anys. Prou de cagar-la i prou de fer més el Burro!
+22
-2
Un any?
Carles Viñals Casado, 03/02/2012 a les 12:06
Si depengués de mí, no us donaría ni un día. Un any per negociar, -què estic dient?- per suplicar, pidolar, implorar a un govern hostil -HOSTIL, Sr. Mas !!!-que ens faci la caritat de robar-nos una mica menys? I totes aquelles coses que no es poden mesurar en diners, Sr.Mas, com ser vexat, humiliat, detingut, maltractat i a sobre jutjat i multat pel "delicte" de parlar català a un guàrdia civil? On és la vostra reacció al respecte?

Ja sé que no em fareu cap cas, ni a mí, ni a un milió de catalans que us ho diguin, però sapigueu que la meva paciència es va acabar fa molt temps, juntament amb la meva fe en homes com vós. No vull negociar amb els manaies espanyols la llargària de la cadena que em lliga; vul senzillament TALLAR-LA.

Vulgui Déu donar als catalans la fam de dignitat, la claredat mental i el coratge necessari per lluitar pel seu futur i el dels seus fills, sota el guiatge d'homes patriotes i valents, dels que fins ara no heu donat mostres de formar-ne part.
+19
-3
dame "argo" por favor
Anònim, 03/02/2012 a les 11:56
Nosaltres sempre demanant caritat, amb aquests politics tan covards no aixequem el país ni en 20 anys.
+7
-7
Que astuto...
Anònim, 03/02/2012 a les 11:50
Parece que ya le han contado que son 8.500 y que nunca fueron los que circulan por la red...
+6
-23
I l' expoli q patim dels subvencionats i poltronaires?
Càssius, 03/02/2012 a les 11:36
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+23
-5
fes el que has de fer
Anònim, 03/02/2012 a les 11:35
Mas,tingues una miqueta de vergonya i DIMITEIX !!! ets un cancer per Catalunya i els catalans.
+40
-3
Reunió Mas a la Moncloa
JAVIER GONZALEZ, 03/02/2012 a les 11:21
Hola amic Rajoy, vinc a pidolar... perdo a exigir només ens foteu 30.000.000€ al dia en lloc de 60.000.000€.
Bueno amigo Arthur, estoy muy ocupado con lo de destruir la inmersión en Catalufo, en des localizar vuestras empresas y hundir vuestras infraestructuras, a demás tenemos que comernos vuestras caixas, uff ya sabes… si te parece lo podemos dejar para el año que viene... eso si pórtate bien y escucha lo que te pide Alicia i Fernandez Diaz en el ayuntamiento eh!!
Si claro, claro Mariano, yo confío siempre en vosotros, para mi sois dioses i por el déficit no te preocupes que recortaremos el gasto de forma brutal i de TV3 ni te digo.
Bien Arthur, te dejo que tengo que hablar con mi amiga Espe..
Si penseu que en un any ens deixaran de robar la meitat i que això ja esta prou be premeu roig.
Si penseu que cal retornar-nos la dignitat premeu verd i lluiteu a mort per l'estat propi, i voteu en conseqüència.
+17
-3
Ok i d, aqui a 1 any...
Angel de Catalunya, 03/02/2012 a les 11:20
Ok i d, aqui a un any tornem al peix al cove? Tornem a l, Ara no toca?. Llegim informacions i sempre ara no toca, toca tocar poder i tocar cuixa, arreplegar les molles del mini mini poder provincial català.

http://ves.cat/aUih
+19
-3
Què diriem si "Espanya demana un any més" ?
Anònim, 03/02/2012 a les 11:20
Espanya està construint el "seu" estat amb diners catalans.
Adéu Espanya, adéu Espoli, adéu CyU !
+9
-19
Quedarse en cruz y cuadro
Eduardo González Palomar (Manlleu), 03/02/2012 a les 11:16
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+19
-3
NO
Anònim, 03/02/2012 a les 11:16
No, No, No,.....ja hi tornam a ser ....dilación i rebaixes....ESTAFA
+19
-3
Paciència, misèria i compayia
JoMateix, 03/02/2012 a les 11:14
Si com a mínim fossin bons negociadors... El bon negociador no parteix mai de l'objectiu que vol aconseguir. És a dir, si es vol reduir el dèficit en un 50% s'ha de dir qu es vol reduir en nu 80% com a mínim. Si partim d'aquesta premisa, en el millor dels casos (personalment penso que ni això) aconseguirem reduir un parell de punts l'expoli. I fins el proper "millor finançament d ela història". També considero un (auto)engany afirmar que tot es redueix al tma fiscal i que si se soluciona hi haurà "encaix" definitiu. No senyors: Falta el respecte a la sobirania del poble català, la llengua, les competències, relacions exteriors, etc, etc.
+20
-3
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº5b
Anònim, 03/02/2012 a les 11:14
A) Vull per a Catalunya la Independència, tota sencera, inclosa la Fiscal.
B) Vull per a Catalunya només la Independència Fiscal (Pacte Fiscal, Concert, Paquet d'Ingressos, etc). Amb la Independència Fiscal en tinc prou.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
+20
-4
ESTAFADA
Capdemunt, 03/02/2012 a les 11:12
Això és una estafa, Catalunya mai podra parlar de tu a tu ni dialogar en les mateixes condicions, som una nació ocupada per castella per tant tindrem totes les de perdre. NO ENS CONFORMEN amb cap pacta estafador. VOLEM l'autodeterminació d'acord amb la carta de les Nacions Unides. VOLEM el PROPI ESTAT en el marc Europeu.Qualsevol pacta o acord será un enganyifa i una ESTAFADA
+21
-4
I d, aqui a 1 any de qui es la collita?
Angel de Catalunya, 03/02/2012 a les 11:04
Molt be, esperem un any mes perdent 18.000 milions d, euros. Entorn de 2.400 euros per ciutada de Catalunya. ok.
D, aqui a 1 any.......de qui es el camp i de qui es la collita?. Evidentment de l, Estat , es a dir del Govern de Madrit es el camp, i la collita de l, any vinent.
Ok donem que intelectualment aceptem la idea.
Esta ben clar que la reduccio del 50% de l, espoli fiscal no l, acceptarà Madrit, l, Estat Espantol perque en 111 anys mai ho ha acceptat.
No ho va acceptar la monarquia a les Bases de Manresa, ni a la LLiga Regionalista, la Republica va enganyar a ERC i no ho va acceptar, Franco logicament ni aigua, UCD res de res, PSOE ni parlar-ne, PSOE Felipe Gonzalez solidaritat total amb Andalucia, PP Aznar España una i no 51, PSOE ZaPatero, si si si pero NO. Rajoy dirà que bueno.......pero NO. la Carmen Chacon luchara por el No con uñas y dientes con todo el PSC i el PSOE.
OK en Madrit diran que NO, com sempre en 300 anys.
Que farà voste Sr. Artur Mas, que fara CIU, que fara CDC que fara UDC.
Diran un any mes, i despres un any mes, ara mare, demà, demà demà com sempre? Ara no toca¿ Ara toca esperar un govern amb minoria¿
Si Felipe Gonzalez tenia minoria, Aznar va tenir minoria, ZP tenia minoria i depenia de CIU i no va donar res de res
+22
-4
El pobre pagès
Toni Arregui, 03/02/2012 a les 11:03
La imbecil·litat del pagès, però, no li permet de saber que ja estem al segle XXI i que d'entrada els instruments ja diuen que el tros a sembrar és un ermot on difícilment hi creixerà alguna cosa més que liquens, i ni se n'adona de que no és que hagi de gelar, és que a l'estiu ja hi fa 40 sota zero...

Mas, comença a cantar les virtuts de l'estat propi o dimiteix.
+25
-4
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº40c
Anònim, 03/02/2012 a les 10:53
A) Els polítics que no fan res per aturar l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya, l'amaguen, l'encobreixen, el consenten o l'allarguen, en són Còmplices.
B) Els polítics que no fan res per aturar l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya, l'amaguen, l'encobreixen, el consenten o l'allarguen, no en són Còmplices.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
+26
-4
Vol reduir, què?
Vicenç Ramoneda i Ullar, 03/02/2012 a les 10:49
". . . . reduint de 17.000 a 8.500 els milions d'euros que cada any se'n van a Madrid i no tornen".

En comptes de reduir-lo a zero, es conforma amb això? Cal reduir els 23.000.000.000 d'euros que ens roben a zero sent un estat!

Visca la llibertat!
Visca Catalunya estat!
+18
-4
1 Any = 22.000 MEUR d'Espoli
Anònim, 03/02/2012 a les 10:47
Per entendre la magnitud de l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya...

http://ves.cat/aUih


FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: