Q.Sallés/Redacció | Actualitzat el 31/01/2012 a les 19:19h

Homenatge a Fraga al Congrés

ERC troba "ofensiu" l'acte i anima els grups a no secundar-lo

El Congrés retrà homenatge a Fraga.

El president del Congrés dels Diputats, Jesús Posada, ha comunicat aquest dimarts a la Junta de Portaveus la seva intenció de retre homenatge a Manuel Fraga el proper 8 de febrer en la primera sessió plenària ordinària de l'any. Posada vol recordar el fundador del PP i expresident de la Xunta de Galícia i en aquest sentit té previst pronunciar unes paraules en memòria del que va ser un dels pares de la Constitució espanyola i que va morir el passat 15 de gener als 89 anys.

Un dels primers grups a rebutjar l'acte ha estat ERC, que a través d'un comunicat ha  animat la resta de formacions a "demostrar el malestar per la proposta d'homenatge a un ministre franquista en un parlament democràtic i no secundar l'acte". De fet, ERC ha posat el crit al cel en considerar "ofensiu que es vulgui homenatjar Fraga al Congrés". 

En paraules del diputat d'ERC, Alfred Bosch,  "no es pot oblidar que Fraga va estar 40 anys en la política espanyola, també quan el sistema no era democràtic sinó una dictadura" i ha anunciat que "els diputats de la nostra formació no seran còmplices d'aquest homenatge a un ministre de Franco".

En aquest sentit, ha instat la resta de formacions a no donar suport a l'acte i ha considerat "sorpenent que es faci un homenatge excepcional quan altres figures de llarga tradició democràtica no han tingut aquest tipus d'homenatges després de la seva mort".

Navega per les etiquetes

alfred boschercmanuel fraga

COMENTARIS

+0
-1
És molt més greu
anne, 02/02/2012 a les 18:26
La veritat és que és molt més greu tots els anys que se'l va estar aplaudint EN VIDA i i tractant-lo com un polític més... sí, és vergonyós fer-li un homenatge, però si se li ha permès jugar als demòcrates tampoc tens gaire a retreure-li...
+4
-1
Vergonyant, la seva democràcia
Joan Despertaferro, 01/02/2012 a les 14:09
Aquesta és la veritable Espanya, la seva, no en tingueu cap dubte. Encara hi voleu seguir vinculats? doncs, feu-vos-ho mirar!!!
+6
-1
Assassi
Llach, 01/02/2012 a les 12:12
Això no ha passat ni a Xile ni a Argentina. ES ESCANDALÒS amagar la veritable història. Els franquistes poden demanat la beatificació i santificació pels seus miracles a Vitoria on van morir inocents per trets al cel. O es que les victimes volaven?
+2
-2
JA S'HO FARAN
Anònim, 01/02/2012 a les 11:02
A ESPAÑA QUE FOTIN EL QUE VOLGUIN
+5
-1
Hmm
Tomppa, 01/02/2012 a les 10:43
Duran i Lleida amb CiU hi sera a primera fila, plorant que va morir el seu amic que garantia unitat d`estat espanyol.Quasevol pesrona qui no lluita per independencia = amic de Fraga i feixistes espanyols, encara existeix persones que no ho entenen ?
+4
-3
Cadascú
Anònim, 01/02/2012 a les 00:09
Si cadascú homenatja els seus, per què hem de decidir nosaltres qui poden homenatjar els espanyols? Si li volen muntar una corrida benèfica, jo no hi tindré res a dir.
+9
-2
És evident
Nemo, 31/01/2012 a les 23:43
És evident qui continua manant.
Democràcia = un subterfugi per camuflar la dictadura en que ens trobem.
I qui ni no s'ho cregui que s'esforci una mica a rumiar, veurà que continuen manant els mateixos.
Els que quan no es puguin aguantar més ens tornaran a bombardejar.


+5
-6
Homenajes.
Anònim, 31/01/2012 a les 23:25
En cataluña, no es que se haya hecho un homenaje, sino que se repite año tras año, a un personaje que gobernó la región, en un momento de la historia donde hubo más de ocho mil asesinatos, mientras ese señor miraba hacia otro lado.
+6
-1
exacte... Samaranch.... un fatxa català
Anònim, 31/01/2012 a les 22:24
exacte... Samaranch.... un fatxa català, i n'hi ha molt més
+3
-5
No perdem cap oportunitat d'equivocar-nos
Jordi M, 31/01/2012 a les 21:18
Mira si és estúpid, l'independentisme català, que hiperlegitima el PSOE més que el propi PSOE!
+14
-2
campanades a morts
Anònim, 31/01/2012 a les 20:58
+10
-3
Poca memória
Salvador Bonada , 31/01/2012 a les 20:00
Aquí es va fer el mateix per en Samaranch i no va passar res.
Ens hem empassat lo de "transició", lo de "democràtica" i tenen clar que ens ho empassarem tot. Ara ja pensen en fer-nos pagar la vaselina. Potser que ens posem a "retallar-lis" nosaltres alguna cosa
+14
-3
Transisió = reciclatge
Serenor, 31/01/2012 a les 19:59
hahaha!! una altra notícia exportable. D'aquelles que a un alemany o un italià li faría caure la cara de vergonya.

L'Espanya "disfresada" es dedica a fer homenatges i a tractar de personatges il·lústres als ministres franquístes, com el mateix país reciclars en "democrata".

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: