B.F. | Actualitzat el 25/01/2012 a les 10:42h

Rajoy posa les retallades de Portugal com a exemple

Lisboa ha abaratit els acomiadaments, apujat l'IVA i negat la paga extra de Nadal als funcionaris

El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, saluda el primer ministre portuguès, Pedro Passos Coelho. Foto: lamoncloa.es.

El president del govern espanyol, Mariano Rajoy, va viatjar ahir a Lisboa per a reunir-se amb el primer ministre portuguès, Pedro Passos Coelho, i va declarar que a l'Estat hi promourà "alguna cosa similar" a les importants reformes econòmiques que s'han implementat a Portugal, "perquè és necessari fer-ho", va afegir.

Portugal va haver de demanar l'any passat a la UE una ajuda de 78.000 milions d'euros, ha abaratit els acomiadaments -de 30 dies per any treballat a només 12-, ha augmentat l'IVA a la llum i l'aigua -passant del 6% al 23%-, ha retallat els dies de vacances i ha negat la paga extra de Nadal i d'estiu als funcionaris i pensionistes que cobressin més de 1.000 euros mensuals.

Rajoy també va assegurar que l'Estat "complirà els objectius del dèficit que es marquin als programes d'estabilitat; avui és el 4,4% i ho complirem", referint-se a la poca confiança que el Fons Monetari Internacional (FMI) va expressar justament ahir respecte a aquest punt.

Navega per les etiquetes

PortugalMariano Rajoycrisi

COMENTARIS

+0
-0
25 de Març
Anònima, 26/01/2012 a les 00:15
El que fan ara és tan sols un botó. Esperem que passi el 25 de març, després de les eleccions andaluces.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

educaweb.cat
Vés a: Parés Baltà Electio 2009: un blanc com un negre

Parés Baltà Electio 2009: un blanc com un negre

Els blancs de criança són una alternativa amb la complexitat dels negres i, en el cas dels millors, amb més frescor i unes possibilitats de maridatge més àmplies



- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: