Revolta fiscal a Siurana

| 24/01/2012 a les 16:55h
Especial: Concert econòmic
Arxivat a: Política, siurana, insubmissió fiscal, revolta fiscal, concert


Una parella d'empresaris de la menuda població del Priorat, es referma en fer "insubmissió fiscal" pagant l'IVA a la Generalitat

Aquesta notícia es va publicar originalment el 24/01/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
L'Andreu Bartolomé i Maria Casademunt són una parella de Siurana, propietària d'un restaurant, que fa dos mesos va decidir que faria "insubmissió fiscal" i deixar de pagar els seus impostos a l'Estat. La iniciativa, que ha rebut el suport de diferents entitats, ha estat el punt de partida d'una campanya que sota el nom 'Diem prou' informa i convida els catalans a pagar tots els impostos a la Generalitat.

De moment, l'Andreu i la Maria han rebut l'acollida de més de 200 persones que s`han aplegat aquest matí a la seu del Col.legi de Periodistes de Barcelona, per escoltar la gosadia de la parella de Siurana. Tècnicament,  el primer pas serà deixar de pagar l'IVA corresponent al mes d'abril i fer el pagament de l'impost a un compte de l'Agència Tributària de Catalunya. I com que qui avisa, no és traïdor, l'Andreu i Maria ja van adreçar-se, per carta, al president de la Generalitat, Artur Mas, per informar-li de la seva decisió i demanar-li el suport del Govern.

De moment, el protaveu del Govern, Francesc Homs, si bé no ha donat suport a la decisió ha dit "entendre" la conducta de l'Andreu i la Maria per les condicions fiscals de Catalunya.

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

Clar i català
Anònim, 24/01/2012 a les 17:27
+9
-23
La voz del campo...
hmm
Tomppa, 24/01/2012 a les 17:38
+10
-10
Enviar diners a CiU es com enviar diners a PP ... no val la pena. Primer cal que a generalitat mana catalans i no pas esclaus o espanyols.
Aviat en parlarem
No pago a Espanya, 24/01/2012 a les 17:38
+25
-4
Hi ha una escletxa legal que permet fer-ho.
Serà la fi dels deutes estatals amb Generalitat i Ajuntaments. Properament més noticies...
Els diners a Madrid
Cartanya, 24/01/2012 a les 17:41
+11
-2
És molt lloable aquet acta, però jo diria que una mica inutil, mentre la Generalitat no decideixi fer el mateix. Els pagaments efectuats a la Generalitat, Madrid els cobrara igualment, però abans habran passat per la Generalitat, ni mes ni menys.
Massa d'hora
Sawyer, 24/01/2012 a les 17:54
+6
-9
Això és el que s'ha de fer, però ara és massa d'hora. El moment serà quan fracassi el pacte fiscal. Serà el moment de màxima motivació.
Iberos
Anònim, 24/01/2012 a les 17:59
+7
-21
Estos catalanes son unos íberos, aquí cada uno es su Caudillo y se monta la guerra por su parte. El Canella (10 mil Cat), el Mora i el Bosch (Referéndum), Joel Joan, el Vila de Aabadal, el Espot y suma y sigue y los que vendrán.
#Espanyaensroba i ens empobreix
Anònim, 24/01/2012 a les 18:19
+14
-3
"El fet innegable que Catalunya, com altres països ibèrics, siguin una colònia d´Espanya, ocasiona una conseqüència gravíssima: no és l´explotació d´una classe social per una altra classe. És l´explotació d´un poble per un altre poble". (Josep Armengou)










Prou de mantenir lladres
ELS diners del Catalans per als Catalans
FREEDOM FOR CATALONIA
Serà el govern de CiU digne de Catalunya?
Anònim, 24/01/2012 a les 18:22
+11
-2
Mentres el 20,4% de la població catalana viu sota el llindar pobresa, el Govern de CiU sols perd el cul per retallar a Catalunya prestacions socials per tenir diners per pagar a espanya.









CiU ja no us enrecordeu del concert econòmic?
Per a en Sawyer: el pacte fiscal no fracassarà
Anònim, 24/01/2012 a les 18:24
+12
-2
Sawyer: el pacte fiscal no "fracassarà" com no va "fracassar" l'Estatut. Recordes la foto d'en Mas i en ZP a la Moncloa, donant carta blanca perquè l'Alfonso Guerra passés el ribot a l'Estatut? I l'endemà en Quico Homs publicant un article amb el títol "TENIM LA GALLINA"? I, dos anys més tard, el meravellós acord de finançament que van signar en Puigcercós i Esquerra? LA POLÍTICA CATALANA ÉS PURA COMÈDIA.
Ara mateix t'ho dic: CiU estirarà el xiclet del "pacte fiscal" dos anys més, fins abans de les eleccions del 2014. Aleshores aconseguirà quatre engrunetes i (amb l'ajut de La Vanguardia, d'El PSOEriódico i de TV3) ens les vendrà com "un gran triomf". Un triomf per adormir els catalans dos anyets més, i quan ens adonem (novament!) que continuem espoliats, tranquil que els nostres polítics donaran una nova oportunitat a Espanya. CAL ACTUAR ARA.
Ja no ens alimenten molles, ja volem el pa sencer.
Anònim, 24/01/2012 a les 18:49
+13
-1
"El cas de Catalunya és una injustícia social col·lectiva. No és l´explotació d'una classe social per una altra classe: és l´explotació d´un poble per un altre poble. L´obrer català és doblement explotat: ho és per l´amo d´ací i ho és per l´amo d´allà, l´estat espanyol que, a Catalunya, explota conjuntament obrers i amos. Així com hi ha classes explotadores i classes explotades, també hi ha pobles explotadors i pobles explotats". (Josep Armengou)










Els diners dels catalans per als catalans
Dóna la cara
Anònim, 24/01/2012 a les 19:17
+8
-1






Dóna la cara per la independència de Catalunya
7468 persones ja han donat la cara!
Per a Anònim 18:24
Sawyer, 24/01/2012 a les 19:32
+7
-2
Però m'estàs parlant dels polítics i jo em referia a la societat. Quan surtin els de CiU venent un nou acord dintre de la LOFCA, tothom sabrà que ha fracassat, començant per les basses de CiU. Per a que tinguin èxit aquestes accions, en que es cometen il·legalitats, cal que s'hi sumin moltes persones. Jo crec que ara és d'hora. Després del fracàs caldrà pressionar, no nomès a Espanya, també a CiU i ERC a fer alguna cosa. Tinc clar que l'objecció fiscal és el següent pas.
I els treballadors com ho fem?
Anònim, 24/01/2012 a les 19:48
+11
-2
Doncs cal començar a informar-se. Com podem ser insubmisos fiscals els treballadors (els que encaraen tenim avui de feina però no sabem si en tindrem demà). Hi ha alguna manera de fer insubmissió fiscal? Hi ha alguna proposta? Ja va sent hora de començar a fer alguna cosa. Menys queixar-se per les retallades i més queixa-se contra l'espoli fiscal. Sense espoli no caldrien retallades !
Serà el govern de CiU digne de Catalunya?
Anònim, 24/01/2012 a les 19:58
+16
-3
el govern català els hauria de donar suport en aquesta iniciativa, i convidar a tots els empresaris a fer el mateix.
Es fàcil
Anònim, 24/01/2012 a les 20:27
+11
-2
Als que tingueu dubtes de com fer-ho podeu adreçar-vos a la oficina més propera de la Agència Tributaria Catalana. Allà us han d'informar. No es massa complicat i jo estic a mig pas de fer-ho... Només vull veure fermesa en el meu Govern. Quan la vegi, ho faré.
Que espavilados que son
Anònim, 24/01/2012 a les 20:35
+9
-21
Propongo a Nació Digital, que realmente sigan esta noticia y que en abril verifiquen que este par de "espavilados" no ha ingresado el IVA en su delegacíón de hacienda.

Pq seguramente tendrán que ingresar más dinero que nunca, ya que naturalmente van a tener lleno su restaurante una buena temporada.

¡MENUDA PROPAGANDA SE HACEN PARA QUE ACUDAN TODOS LOS NACIONALISTAS EN PROCESION (como si fuera Montserrat) A COMER EN SU RESTURANTE!

Y no me vale que alguien diga que no ponen el nombre del restaurante, pq Siurana no es precisamente Barcelona como para no encontrarlo en caso de que hayan varios en el pueblo.

Me gustaría ver si en vez de tener un restaurante, tuvieran una carpintería por ejemplo, hubiesen montado ésta campaña, no creo que esperasen que todos los independentistas de Catalunya les vinieran a encargar los muebles, jeje.

No!
Anònim, 24/01/2012 a les 20:47
+5
-1
No!El Govern no serà digne de Catalunya!
Així tots
Torrecollons, 24/01/2012 a les 22:49
+10
-2
Així ho hauriem de fer tots els catalans. Estic fart de pagar com un pási de 1a i rebre serveis d'un país de 3a. S'ha de dir i fer.
per pep sig
Anònim, 25/01/2012 a les 01:08
+0
-3
Sí, comencem.
actualitzar
Anònim, 25/01/2012 a les 01:10
+8
-1
on és el video de l'acte d'avui? m'interessa molt saber què diu l'Andreu i escoltar com ho explica
Govern dels millors
JoMateix, 25/01/2012 a les 02:16
+6
-0
El govern diu que els "entén". Per una banda resulta que la societat no és prou madura per avançar. Quan la societat pren la iniciativa xiulen i truquen a l'Alícia en el País de la Nación Única per preguntar-li què han de fer.
Me parece bien
anonimo, 25/01/2012 a les 02:52
+2
-4
Estupendo, que nadie pague asi tampoco cobran los politicos ladrones y sus enchufados, tampoco habria dinero para tanta empresa publica, tv3, ni para pagar todas las competencias ASUMIDAS POR LA GENERALITAT PERO QUE PAGAMOS SOLO LOS CATALANES CUANDO ANTES LO PAGABA EL ESTADO ESPAÑOL.

Me parece bien, yo tampoco pago nada y que desaparezca todo
Me la das tú la penita, pòtul.
Veí de Siurana de Prades, 25/01/2012 a les 03:03
+15
-1
Dubto molt que ho faci per omplir el restaurant, i et diré perquè. Primer perquè és l'únic restaurant del poble,(també hi ha un bar, que fan entrepans i un restaurant-hotel petit, pels amants del vi del Priorat, dirigit a l'alt standing, o sigui caret. Segon, sempre ha estat ple des d'abans que el regentés ell, abans ja era de la família. Tercer, el poble és petit però és el paradís de l'escalada i un gran centre de l'excursionisme de Catalunya i part de l'estranger, hi ha un càmping que sempre està ple i ple d'escaladors d'arreu del món. Quart; La carn és del seu ramat i el vi de les seves vinyes. Per tant em sembla a mi que tot això li són punts a favor, a favor per la seva iniciativa i a favor per la iniciativa emprenadora que té ell i la seva dona. Ah i si vas al restaurant només entrar ja veus penjat al vidre aquesta iniciativa, i el suro del poble també. Tot el meu suport per ell, un bon amic.
Para el veí de siurana.
Anònim, 25/01/2012 a les 09:18
+0
-4
¿Seguro que es usted es un veí de Siurana y no el mismo Sr. Andreu Bartomeu? jejeje

Sr. Alberto Rivera de Siudadanus
Anònim, 25/01/2012 a les 10:02
+3
-0
Jo estaria molt preocupat, perquè el seu quillamen no sap escriure l'espanyol! I quines faltes d'ortografia, quin horrorrrrrr!
Sra. Alisia QUEMACHO
Anònim, 25/01/2012 a les 10:04
+2
-0
Jo estaria molt preocupada, perquè el seu quillamen no sap escriure l'espanyol! I quines faltes d'ortografia, quin horrorrrrrr!
Prou, prou i prou!!!
Vicenç Marquès i Sanmiquel - SABADELL (Vallès Occidental) CATALUNYA., 25/01/2012 a les 10:26
+9
-1
En casos com aquest, jo sempre recordo l’1 de març del 1951, dia en que va començar el que se'n va dir "vaga de tramvies" a Barcelona, que no va ser una vaga de tramvies en el sentit que els tramviaires s'haguessin declarat en vaga, sinó en el sentit que van ser els collonuts barcelonins i les collonudes barcelonines, els/les qui es van declarar en vaga (quan aquesta estava rigorosament prohibida pel Règim franquista) de pujar als tramvies. Motiu? l'augment desorbitat del preu del bitllet, amb l'agreujant que a Madrid, els preus dels bitllets dels tramvies no varen apujar-se o varen apujar-se molt poc, en comparació amb l'abús comès a Barcelona.
Crec que la cosa va durar dues setmanes; van haver-hi morts, molts ferits i molts detinguts; però el Governador Civil Eduardo Baeza y Alegría i l'Alcalde Josep Maria Albert i Despujol, varen ser cessats fulminantment i els preus dels bitllets no es van tocar.
Si tots a una emulem als nostres coratjosos avantpassats barcelonins a l'hora de deixar de pagar els impostos a l'Estat espanyol i els paguem al nostre país, Catalunya, l'Estat contra nosaltres, res podrà.
Perquè aquí del què es tracta, és de no negar-se a pagar els impostos, sinó a fer-los efectius a l'Agència Tributaria Catalana perquè siguin ven administrats i poder llevar-nos aquest dogal econòmic que no deixa desenvolupar-nos com una normal nació amb Estat propi.

VISCA CATALUNYA LLIURE!!!
Vale, que desaparezca todo
Anònim, 25/01/2012 a les 16:28
+0
-6
Estupendo, que nadie pague asi tampoco cobran los politicos ladrones y sus enchufados, tampoco habria dinero para tanta empresa publica, tv3, ni para pagar todas las competencias ASUMIDAS POR LA GENERALITAT PERO QUE PAGAMOS SOLO LOS CATALANES CUANDO ANTES LO PAGABA EL ESTADO ESPAÑOL.
A favor de?
Insubmissió, 25/01/2012 a les 16:33
+5
-0
El proper pagament corresponent al IVA del primer trimestre del 2012 sera el proper mes d'abril. Tenim temps per informar-nos i que el "govern" ens aconselli, esperem que encara que per una vegada vagi a favor de Catalunya.
Nosaltres paguem
Roser F, 25/01/2012 a les 21:23
+2
-0
Per anònim a les 16:28,2:52,

quan abans ho pagaba tot l'estat espanyol???

I d'on creus que treu els diners l'estat espanyol? De nosaltres, nosaltres els contribuients, els treballadors que paguem impostos.
L'estat espanyol no paga res. Ho paguem nosaltres, ara, abans i després. L'estat sense nosaltres no té diners.
L'estat espanyol si de cas distribuieix i de mala manera amb deficit per Catalunya, els Nostres diners.
Nosaltres paguem, no l'Estat!