B.F./ACN | Actualitzat el 23/01/2012 a les 18:30h

Madrid qualifica ara el referèndum escocès de «procés intern» britànic

García-Margallo ha de desmentir que hagi traslladat cap "preocupació" a Londres. Creu que les situacions constitucionals del Regne Unit i Espanya "no tenen res a veure"

La «Union Jack» britànica onejant al costat del «Saltire» escocès. Foto: Flickr.

Marxa enrere del govern espanyol en la seva intenció d' interferir explícitament en el procés d'independència d'Escòcia. El propi ministre espanyol d'Afers Exteriors i Cooperació, José Manuel García-Margallo, s'ha vist avui obligat a titllar d'"inadmissible" que fonts diplomàtiques de l'Estat espanyol expressessin el seu "malestar" a Londres pel debat sobre la independència d'Escòcia, i avui ha negat oficialment que el govern espanyol hagi expressat el seu "temor" pel referèndum. "En cap cas s'ha trasllat cap malestar", ha dit García-Maragallo en una roda de premsa des de Brussel·les, on ha destacat que la independència escocesa és un "procés intern" britànic. El ministre també ha assegurat que les situacions constitucionals del Regne Unit i Espanya "no tenen res a veure".

"En cap cas s'ha trasllat cap malestar al govern britànic", ha defensat García-Margallo, que tot i això ha evitat precisar si l'Estat espanyol bloquejaria l'entrada d'una Escòcia independent a la Unió Europea, com apuntava l' article de The Independent .

"Són processos completament diferents, entre els quals no s'hi pot establir paral·lelismes. I seria inadmissible que nosaltres traslladéssim un malestar perquè un país decidís resoldre una qüestió purament interna d'acord amb els seus procediments interns", ha afegit.

Segons el cap de la diplomàcia espanyola, el procés per celebrar un referèndum d'independència "és un tema intern que es resoldrà d'acord amb les normes constitucionals britàniques". Amb tot, García-Margallo ha remarcat que el marc constitucional britànic i l'espanyol "no tenen res a veure" i que, per tant, la independència escocesa i qualsevol intent d'autodeterminació de Catalunya o el País Basc "són processos completament diferents en els quals no es poden establir paral·lelismes".

García-Margallo també ha remarcat que "seria inadmissible" que el govern de Madrid es preocupés "perquè un país decidís resoldre una situació purament interna d'acord amb els seus procediments interns". "La notícia és rigorosament falsa", ha acabat assegurant.

Dimecres, dia clau per al procés

Aquest dimecres el govern de l'independentista Alex Salmond presentarà a Edimburg els plans per celebrar un referèndum. Es preveu que el primer ministre escocès es reuneixi amb el britànic, David Cameron, poc després de presentar la seva proposta. Salmond ha defensat que vol celebrar una consulta durant la tardor del 2014 -possiblement, pels volts de Sant Andreu (30 de novembre), diada nacional d'Escòcia-, tot i que els detalls encara no es coneixen, i moltes qüestions -com qui podria votar, quantes preguntes hi hauria i qui controlaria el referèndum- encara no estan clares.

COMENTARIS

+0
-0
Ejpania no existeix
Anònim, 25/01/2012 a les 04:38
Esta clar que els ejpanioletos han de dir ara que els es igual, pero en el fons ells van pressionant. Mort a Ejpania.
+2
-0
Scotland
Shuggy, 24/01/2012 a les 20:12
I live In Scotland, I am not British, I am Scottish.

Saor Alba Gu Brath.

Scotland will be Independent in 2014.
+2
-0
M'en descuidava!
Aniol, 24/01/2012 a les 14:30
Ei, colla, si voleu tenir més informació sobre això que us deia, us recomano

www.elcasdelscatalans.cat

Els espanyolistes que esteu per aquests verals no us ho recomano, us pot agafar un infart, per burros!
+4
-0
L´Europa de les nacions
Anònim, 24/01/2012 a les 14:27
Els espanyols haurien de pensar que si els escocesos s´estimen més ser ells mateixos que no pas ser britànics, que té un prestigi i una consideració arreu del món. Com volen ells que nosaltres anteposem ser espanyols, que només té desprestigi i descrèdit arreu del món, abans de escollir ser nosaltres mateixos?!
+2
-0
Que burros que arriben a ser!
Aniol, 24/01/2012 a les 14:27
Us explicaré uns fets certs del temps d'en Franco. Recordeu que quan tenia problems interns, treien el seu sant cristo gros que no era altre que reclamar Gibraltar. "Gibraltar español", deien. Llavors el franquito enviava en Castiella o el ministre de torn d'"Asnutos Exteriores", a parlar amb l'homònim britànic. Sabeu què passava llavors? Doncs que el ministeri d'assumptes exteriors britànics avisava a en Josep M. Batista i Roca, amic i company del Doctor Trueta, fundadors tots dos entre altres de la "Anglo Catalan Society", que també anés a la reunió. Ho feien de manera que quan arribaba l'ej-panyol, en batista i Roca ja hi era. En preguntar l'ej-panyol que hi feia aquell senyor a la reunió, el ministre Britànic li deia: -oi que vostè ha vingut per negociar el retorn de Gibraltar a Espanya?-Doncs miri, atès que nosaltres ens vam quedar Gibraltar en pactar amb vostès de deixar-lis via lliure per annexionar-se Catalunya, aquest senyor que és el ministres d'affaires exteriors del govern de Catalunya a l'exili, estarà encantat de signar amb vostè la recuperació de la seva sobirania perduda en la guerra de successió i així nosaltres podrem pensar de retornar-lis el penyal. Doncs vet-ho-aquí que tot el què puguin deir els successius governs espanyols sobre Escòcia o qualsevol cosa que tingui a veure amb Gran Bretanya, els hi repantinfla! Fa segles que ja saben com són. Per cert, algú sap on és l'ensenya de l'Armada Invencible després de segles? (hahahahaha)
Que burros que arriben a ser!
+1
-0
Ja els tenen ben catalogats
Anònim, 24/01/2012 a les 13:58
Això de tapar amb mentires, un cop darrere l'altre, les seves cagarades, per més que la seva Història en sigui plena d'elles, per allà de poc els servirà. Els pañoleitors encara no saben on s'han ficat.
+5
-0
Què pensen?
Anònim, 24/01/2012 a les 10:15
"Tenemos miedo... Tenemos miedo... Tenemos miedo... Tenemos mucho miedo... Porque esta puerta, que siempre permaneció cerrada, se está abriendo.

-Govern d'Espanya i tots els seus simpatitzants.
+2
-0
imprescindible
espanya s'enfonsa, 24/01/2012 a les 10:14
+0
-4
ondia
Anònim, 24/01/2012 a les 08:21
Qualifica "ara"?
I quan ho ha qualificat abans?
On ha sentit naciodigital.com això? en una taverna de Sant Fost de Campsentelles?
+2
-0
Spain is constitutionally different
Serenor, 24/01/2012 a les 05:05
"les situacions constitucionals del Regne Unit i Espanya no tenen res a veure"

I tant que no!! simplement veien que a Espanya la democràcia és el fill bastard del franquisme, i on constitucionalment s'amenaçá al dissident "manu militari", la situació constitucionalment és molt més semblant amb el Marroc, o la que podría ser amb Siria.
+2
-0
Infundios y bajezas els teus "penita". Com sempre heu estat d'impresentables
Anònim, 24/01/2012 a les 04:02
Fixa't que el text diu:
"El ministre espanyol d'Afers Exteriors i Cooperació, José Manuel García-Margallo, s'ha vist avui obligat a titllar d'"inadmissible" que fonts diplomàtiques de l'Estat espanyol expressessin el seu "malestar" a Londres pel debat sobre la independència d'Escòcia".
Inadmissible (en la teva llengua, inadmisible), vol dir exactament que no es pot admetre i, efectivament, no es pot admetre entre països civilitzats que, es prou clar, que no és el vostre. Potser els teus ja se'n han adonat o, pel que sembla, els han manat taxativament als teus pepitopañolitos rectificar, la qual cosa no vol dir pas que no ho hagin dit els diplomatiñolitos. Es a dir que allà, per les teves terres, tot apunta que cadascú va per la seva banda i, entre països democràtics, sou més perduts que Fraga en una reunió independentista.
Per cert, i el de Kosovo no és també un procés intern?. Més que res, perquè us ho passeu pel forro. Això darrer, molt espanyol, és clar. "Pues porqué sí y con dos c......s. Aiiiiiiiiii... quantes us en fotran i quantes rectificacions us faran fer després de deixar evidència del que veritablement sou: les restes del franquisme que ningú vol. Apa, siau Espanya!. I no puc dir que me'n alegri d'haver-vos conegut.
+2
-0
Presssupostos per l´Estat propi de si
Anònim, 24/01/2012 a les 01:36
+3
-0
Come tomorrow...
pepet grill, 24/01/2012 a les 00:32
Quan devia planat-se l'ambaixador apañó al 10 de Downing Street, li devien dir: "What? As you say, come tomorrow..."
+16
-0
Long live Scotland and long live FREE CATALONIA
Anònim, 23/01/2012 a les 20:57

http://www.youtube.com/watch?v=ApRzfCRZEIk&feature=channel_video_title

Today, Spain is the only country in Europe in which constitution the menace of military attack against any democratic attempt to create a new state is present, directly contradicting the UN Charter and many international treaties. Referendums of any kind cannot be held in Spain without the explicit approval of the Spanish government.

We need recover our independence
The Catalan people want Catalonia's independence!
HELP CATALONIA
+14
-0
Dictadura
Llautó, 23/01/2012 a les 20:49
Ja s'ha vist prou el llautó, no cal que ho disimulin o enmascarin. Madrid no sap el que és democràcia, viuen amb la herencia franquista dictatorial i imperialista amb Catalunya coma primera colònia.
+18
-1
Espanya no mola
XX, 23/01/2012 a les 20:15
Espanya fa que la UE sigui un indret més pobre i menys democràtic.
+20
-1
Espanya carterista
Anònim, 23/01/2012 a les 20:11
Espanya és una país macarra, i Europa la va cagar acceptant-ne l'íngrés.
+19
-1
Patètics espanyols
Salvador Ferrer-Bonsoms, 23/01/2012 a les 20:09
Els espanyols no han estat capaços ni tan sols de recuperar Gibraltar i es creuen en posició de donar lliçons als anglesos de com no perdre territoris. Es realment patètic.
+22
-3
Que penita me dais. . .
Anònim, 23/01/2012 a les 20:09
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per a veure el comentari del paio pesat que pul·lula per ací.


Ha, ha...
+2
-35
Que penita me dais . . .
Anònim, 23/01/2012 a les 20:06
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+25
-1
"Que no cunda el panico"
un senyor antic, 23/01/2012 a les 19:32
Res de por, España es un tigre de paper, i a aquestes alçades comença a ser de papaer mullat..., el famos i ridicul imperialisme español es un fosil, un pais que va tenir quasi tota America del Sur i Central, mes Antilles, no ha sapigut conservar ni un illot en aquell continent, on encara hi ha la Guayana Holandesa, Francesa, Illes angleses al Carib..., aixo demostra que la patada al cul va ser superba i que la seva força fora minuscula, ara segueix igual, o pitjor, el problema de l'independencia de Catalunya rau a casa nostra.
Que penita me dan.
+26
-1
Totalment d'acord!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 23/01/2012 a les 19:31
Les situacions constitucionals del Regne Unit i Espanya "no tenen res a veure".
Totalment d'acord! Uns són demòcrates i els d'aquí baix, no!

Visca la llibertat!
Visca Catalunya estat!
+20
-1
La democràcia no els fa gràcia
Caganer, 23/01/2012 a les 19:30
Tenen raó aquests espanyolets en destacar la diferència entre els dos països,en aquest càs Anglaterra es comporta com un país civilitzat,i espanya com sempre,per cert,no sabia que hi havien separatistes espanyols,de qui es volen separar,de la seva maruja?
+27
-1
Ens cal fer més feina per la independència i menys parlar
Anònim, 23/01/2012 a les 19:26
Un exemple l'Oleguer Presas. L'exfutbolista del FC Barcelona sempre ha destacat pel seu compromís social, i independentista. Llicenciat en Ciències Econòmiques per la UAB, participa durant uns dies en un curs sobre economia crítica.

I tu què fas per la independència?
+3
-49
Que penita me dais. . . .
Anònim, 23/01/2012 a les 19:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+15
-2
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 23/01/2012 a les 19:19
Veus, ja se l'han hagut d'embeinar. De tota manera, encara que es ridicul, ja te merit el veure com un pais que es una merda punxada en un pal te la cara d'anar donant lliçons als demes. Els passa igual amb el seu idioma, que es pensen que es qui sap que. I ho fan tots, es igual que sigui el PP, el Zapatero, el Franco o qui sigui. Quina colla de fantasmes.
+27
-2
Té raó el ministre espanyol
Anònim, 23/01/2012 a les 19:08
quan afirma: "El ministre també ha assegurat que les situacions constitucionals del Regne Unit i Espanya "no tenen res a veure".

Cert, la Union Act de 1707 que va unificar els parlaments escoès i anglès creant el Regne Unit de Gran Bretanya fou un acte voluntari i pactat de dos Estats (lluites i oposicions internes a aquell procés a part) que seguí uns processos constitucionals.

En canvi les nostres constitucions i institucions d'autogovern foren abolides i el pais incorporat a les lleis i costums de Castella per la força de les armes a través "del Justo derecho de conquista" entre els anys 1707 i 1715 i amb la conseqüent promulgació del Decret de Nova Planta de trista recordança.

Efectivament, són dos situacions que no tenen molt a veure. El nostre cas es de posar fi a una situació de conquesta i posar fi a una opressió nacional d'un Estat imperialista i colonitzador.
+16
-2
Aquests espanyolassos
Anònim, 23/01/2012 a les 18:58
hahahaha....no saben con sortir-se'n i no saben dissimular que aqui tenen un problema que no farà més que crèixer i crèixer.
+19
-2
Futurs Estats d´Europa
Anònim, 23/01/2012 a les 18:56
Creu que les situacions constitucionals del Regne Unit i Espanya "no tenen res a veure"

Aixó ho dirà el García-Margallo ,però jo li dic a aquest senyor, oi tant que tenen a veura, perquè tan Escocia com Catalunya i Pais Basc seran futurs Estats d´Europa per moltes constitucions que hi haigin per entremig.
+4
-4
seny català (covardia catalana)
Anònim, 23/01/2012 a les 18:46
Madrid qualifica ara el referèndum escocès de «procés intern» britànic?... parlem-ne
+51
-1
I...
Anònim, 23/01/2012 a les 18:44
Londres qualifica ara el referèndum català de «procés intern» espanyol.

Menys parlar i més fets, desperteu-vos!

I... independència!
+44
-2
Se'ls hi nota massa
petrus, 23/01/2012 a les 18:39
És evident que sí, que hi posen totes les pressions del món, només que se'ls ha filtrat la intenció i ara diuen això.
Els serveis secrets espanyols, dels quals en gran part paguem els catalans, treballa en un 90% per lluitar per tots els mitjans, contra l'independentisme.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: