Q.Sallés/Parlament | Actualitzat el 17/01/2012 a les 18:43h

«Garzón és nefast per l'independentisme»

Anna Simó ha carregat els neulers contra Baltasar Garzón. Foto: Rafa Garrido/Arxiu ND

La portaveu a la cambra catalana d'ERC, Anna Simó, ha estat més que contundent valorant la trajectòria professional del jutge espanyol, Baltasar Garzón. Aquesta tarda i des dels faristols del Parlament, Simó ha valorat l'obertura del judici oral contra el magistrat per un presumpte delicte de prevaricació, refrescant l'actuació del jutge a Catalunya.

"Garzón és un personatge de nefasta memòria per l'independentisme català", ha sentenciat la veu dels republicans al Parlament. Simó ha recordat "l'Operació Garzón" de l'any 1992, quan una instrucció del jutge va acabar amb disset independentistes a la garjola. Una operació judicial i policíaca que va costar una sentència condemnatòria del Tribunal Europeu de Drets Humans a l'Estat espanyol per tortures als detinguts. 

Navega per les etiquetes

anna simóercbaltasar garzón

COMENTARIS

+6
-0
estic d'acord
esctic d'acord, 18/01/2012 a les 12:54
estic d'acord
+3
-4
Qui és nefast per a què
un indepentista, 18/01/2012 a les 10:51
Això ja ho sabiem i per a Garzón és un elogi. Més greu és constatar la mena de gent que se suposa que ens ha de dur a la independència, amb una preparació que fa riure i unes ànsies d'escalfar la cadira que posen els pels de punta. Nefastos per a l'independentisme ho són molts independentistes, i això és el que hauria de preocupar.
+1
-10
ERC = Falange
Anònim, 18/01/2012 a les 09:50
Mira por donde ERC y Falange estan de acuerdo. . . .
+11
-1
Democràcia espanyola
Anònima, 18/01/2012 a les 07:07
Que els esperpentics srs Fraga i Garzon _responsables directes de morts i tortures_ síguin figures rellevants de la democràcia espanyola diu molt del que és en realitat la democràcia espanyola.
+6
-19
En Fraga un gran home
català......, 18/01/2012 a les 02:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+19
-3
escalfa poltrones
anunnaki, 17/01/2012 a les 20:33
com tota la justica castellana, que te l'origen en la inquisicio i la cirereta en el franquisme nazi/feixista.
+3
-21
Para el anonimo de las 19:04
Anònim, 17/01/2012 a les 20:27
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+32
-4
el que tenen els jutges espanyols estrella
Anònim, 17/01/2012 a les 20:05
va imputar en Pinochet i a militars argentins i no es va atrevir a assessins com en Fraga que tenia més a prop. Són covards, però espanyolistes!
+22
-4
Matisos
Anònim, 17/01/2012 a les 19:18
a la garjola crec que acabaren sent 19 o 20, no ho sé exactament. Es fàcilment comprovable a les hemeroteques. Ara, torturats aquell estiu foren més d'una trentena que almenys presentaren denúncia. D'aquesta trentena 17 engegaren un llarg procés de denúncia contra l'estat espanyol durant 12 anys anant per tribunals (gairebé en solitari!!! que en conec alguns d'ells) fins arribar a Estrasburg aconseguint la condemna a l'Estat espanyol. Ara, després ni l'estat, ni els politics (tampoc els catalans) han fet res per posar fi a la impunitat que va suposar allò. Uns 8l'estat) tenint els instruments , no ha fet res perquè es la seva politica repressora i antidemocràtica. I altres, els politics catalans, calladets durant anys...perquè són uns indignes. Vergonya de tots!
+41
-4
Garzón torturador!!!
Anònim, 17/01/2012 a les 19:07
Garzón va ser el jutge que va detenir més de 45 independentistes l'any 1992, la major part d'ells van patir tortures sota la llei antiterrorista, cinc dies sense dret advocat a les mans de la Guàrdia Civil a Madrid, la major part dels independentistes van denunciar les tortures davant de Garzón i ell no les va reconèixer, millor dit se'n va riure de forma cínica davant mateix dels detinguts mentre declaraven. Finalment Estrasburg va culpabilitzar Garzón i l'Estat Espanyol de no investigar les tortures Garzón no és cap jutge progresista, és un jutge torturador a les ordres de la guàrdia civil espanyola i del seu estat. Un estat ple de clavagueres. Gràcies ERC per fer memòria històrica.
+10
-45
ERC=Falange
Anònim, 17/01/2012 a les 19:04
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: