Ús de cookies
Nació Digital utilitza cookies pròpies i de tercers per millorar l'experiència d'usuari, mostrar publicitat adaptada als vostres interessos i recollir dades amb l'objectiu d'analitzar l'audiència amb eines genèriques. Si continueu navegant pel web, entendrem que accepteu la nostra política de cookies
Notícia en PDF
Notícia en PDF

Quan La Trinca feia conya amb Fraga a TV3

Vídeo a l'interior

| Actualitzat el 16/01/2012 a les 00:08h
De tant en tant, la videoteca regala alguna sorpresa. Com a mostra, la participació de Manuel Fraga al programa setmanal del grup La Trinca que s'emetia cada divendres a partir de 1987 per TV3. Josep Maria Mainat, Toni Cruz i Miquel Àngel Pascual convidaven cada setmana un personatge popular o famós i el sotmetien a diferents bromes durant l'hora i escaig que s'allargava el programa.

En un dels capítols el convidat fou Manuel Fraga, a qui els tres de Canet havien dedicat un pas doble. De fet, durant el programa li van cantar, l'exministre feixista va ballar el pasdoble amb la periodista Mònica Huguet i va preparar una "queimada". La memòria, sovint, és més que un gran cementiri.

Notícia en PDF
Notícia en PDF

COMENTARIS

+10
-8
JO ERC
Jo ERC, 16/01/2012 a les 00:25
Tan que van criticar els Convergents la TV3 del tripartit jejejejeje

I ells resulta que feien festa amb un mistre de Franco.

+19
-4
la Trinca sempre trinca
Anònim, 16/01/2012 a les 01:45
La Trinca sempre han estat del costat de la pasta
+17
-7
país d'imbècils
Anònim, 16/01/2012 a les 02:27
recordo aquest programa, el vaig trobar francament repugnant

és com si una televisió israeliana dels 80 convidés a Rudolf Hess a fer conyeta.
+13
-5
S'ha de ser burro però burro amb moltes, moltes erres
Jordi M, 16/01/2012 a les 02:57
N'hi ha per fotre el barret al foc: atacar Convergència pel fet que La Trinca tingués un programa a TV3! No Passa Res va deixar entranyable Fraga igual que també va deixar entranyables Lola Flores i el sociata mallorquí aquell que presidia el Congrés espanyol mentre que va deixar com el cul Josep Maria Cullell. La Trinca són uns lacais dels sociates i en aquell moment la consigna sociata era fer-li la gara-gara a Fraga.
+13
-4
Trincar i fel·lar
Anònim, 16/01/2012 a les 10:34
Jo era molt jovenet, però recordo aquell programa i el vaig trobar patètic. En aquell moment vaig començar a perdre la simpatia que encara sentia per la Trinca. Em va semblar que convidant aquell feixista, i rient-li totes les gràcies, rebaixaven la crueltat del personatge. Després ja es van posar a cantar en castellà, i vinga, a cobrar, i a cobrar... i així han acabat.
+6
-11
Vosaltres no vau viure a la transició
PepGrill, 16/01/2012 a les 11:05
Trobo que escriuen comentaris els pipiolos que no van coneixer què era viure als 80.
La Trinca va trencar molts esquemes sobre com denunciar conductes espanyolistes amb humor. La societat catalana i els que vam viure en l'epoca de la transició (dela dictadura a la democràcia) els hi debem molt. I vosaltres pipiolos o jovenalla, escriviu demostrant ignorancia.
+4
-9
ni sabeu que diu la lletra...
PepGrill, 16/01/2012 a les 11:09
La trinca ha dedicat dues cançons a Fraga, Sabeu quines son? US heu molestat a llegir la lletra de “Alça Manolo” abans de criticar-la? Sabeu lo que es llegir entre linies o la ironia?
Colla de Pipiolos.... estic indignat.
+11
-2
Cues de pansa
Jordi M, 16/01/2012 a les 11:20
Contra la poca memòria es pot lluitar però contra l'estupidesa, no. Tot i així, intentem-ho. La Trinca va fer-li la gara-gara a Fraga quan els sociates, maquiavèlicament -suposo que idea d'Alfonso Guerra-, van adonar-se que, atès que la circumscripció electoral provincial duu a un bipartidisme imperfecte, amb Fraga de cap de l'oposició ells tenien garantida una llarguíssima estada a la Moncloa com així va ser. El PSOE va primar Fraga, càrrec inventat, oficina i cotxe oficial pel càrrec i consigna a la palanganeria mediàtica de deixar-lo com un rondinaire simpàtic que li cap l'estat sencer al magí. Després quan cada quatre anys vinguessin els dies de campanya ja recordarien que va ser ministre de Franco i tràmit electoral resolt. Però l'idil·li va tenir exemplificacions a dojo. El PSOE va vendre la victòria d'Alianza Popular a Galícia com una premonició del famós 'cambio': els gallecs ja havien votat canvi! Els sociates tenien molt clar, sempre l'han tingut, quin era el seu enemic real a batre. Un enemic que en aquell moment era Suárez a nivell estatal. I un enemic que ben aviat ja va ser Jordi Pujol a nivell català. Un Pujol al que, només arribar al poder, van voler empresonar i que Felipe González va admetre que era -no ell, sinó la mena de nacionalisme-, molt més perillós que ETA. Però aquí a Catalunya aquella col·locació de Pujol en el punt de mira sociata va tenir ràpida acceptació en els nostres progres. En realitat els nostres progres van fer una substitució mecànica de Franco per Pujol per repetir exactament els mateixos mecanismes sectaris, dialèctics i, en el fons, psiquiàtrics. Contra Pujol també tot s'hi valia i bastant en els mateixos termes. Fins el punt que era comú, comú perquè era doctrina de Nicaragua, sentir-los defensar que Fraga havia fet 'moltíssim més' per l'autonomia gallega que Pujol per la catalana. És en aquell context, que la Trinca, lacais dels sociates ahir, avui i sempre, van fer-li aquell massatge a Fraga en la televisió teòricament en mans d'una Convergència tòtila com ella sola ahir, avui i sempre.
+2
-5
Don Manuel
Anònim, 16/01/2012 a les 13:59
Una prueba mas de la inteligencia, sentido del humor y espiritu democrata de Don Manuel. Requiescat in pace.
+2
-5
¿havien dedicat un pas doble?
Anònim, 16/01/2012 a les 16:09
Lo del Quico Sellés ya es para alucinar.

¿Que quiere decir con eso de que le habian dedicado un paso doble? ¿Que estaba La Trinca de acuerdo con loq ue hizo Fraga y le homenajeaban con el pasdoble?

¿PERO USTED HA ESCUCHADO LA LETRA?

¿O es que sencillamente usted aprovecha que "el pisuerga pasa por Valladolid" para atacar a La Trinca por considerarlos traidores por haber cantado en castellano?

Por cierto: ¿CONTRA LA MONICA HUGET NADIE DICE NADA POR HABER BAYLADO EL PASODOBLE Y DARLE DOS BESOS AL FRAGA?

Y para el Jordi M. de las 11:20

A poco hace usted una teoría conspiratoria montada por el PSOE, mejor que la de Jimenez Los Santos con los atentados del 11M.

¿No sería más fácil pensar que en los años 80 todo el mundo estaba por olvidar el pasado, perdonar y no radicalizar posturas? ¿Y que manera mejor de hacerlo que con un programa de humor como el de La Trinca?

A veces pienso que las nuevas tecnologías solo han servido para que los mas radicales y fascistas tengan su forma de promocionarse y buscar adeptos. Ejemplos:

Con la TDT: Intereconomia, Veo 7, etc.

En Internet: Libertad Digital, Grupo Intereconomía,
NACIO DIGITAL, etc.

Y es que "LOS EXTREMOS SE TOCAN ¿NO?"