Jordi Pujol: «L'actitud dels Mossos fa mal al país»

L'expresident recorda als Mossos d'Esquadra que són un símbol que ha d'encaixar amb els valors de la societat a què serveixen. I es pregunta: "Quina mena de país és aquest?"

| 14/01/2012 a les 17:08h
Arxivat a: Política, Jordi Pujol, català, mossos d'esquadra
Aquesta notícia es va publicar originalment el 14/01/2012 i, per tant, la informació que hi apareix fa referència a la data especificada.
Jordi Pujol durant l'Esmorzar Jove d'Òmnium Cultural. Foto: Òmnium.

L'expresident de la Generalitat Jordi Pujol ha assegurat que l'amenaça dels Mossos d'Esquadra de deixar d'utilitzar el català és "una actitud negativa que fa mal al país, a la Generalitat i als mateixos mossos" i l'ha titllat de "penosa i desencertada". "Quina mena de país és aquest, que la seva policia diu que no n'utilitzaran ja no una de les dues llengües oficials sinó la llengua pròpia del país?", es preguntava en unes declaracions recollides per COMRàdio .

El President ha recordat que els Mossos d'Esquadra van ser un objectiu de país: "No solament del meu Govern sinó de Catalunya en el seu conjunt". En aquest sentit ha insistit que la reclamació de la policia pròpia la compartia fins i tot l'oposició. "Els Mossos d'Esquadra són la policia de Catalunya que, per cert, ha sortit bé, la gent no n'està queixosa", ha apuntat en el decurs d'un esmorzar organitzar pels joves d'Òmnium Cultural.

"Tenir una policia dóna caràcter, però ha de ser una bona policia que encaixi amb els valors del país", ha afirmat. Pujol ha destacat el valor simbòlic que tenen els
Mossos d'Esquadra i, si bé ha admès que això a vegades té inconvenients, els ha recordat l'orgull que comporta saber-se un símbol. Pujol ha insistit als Mossos d'Esquadra que "no tothom pot dir que representa una cosa molt particular per a molta gent d'aquest país i això, a més a més, va molt lligat amb la llengua".

 

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

També us pot interessar

 

COMENTARIS

L'ESFORÇ NO HA VALGUT LA PENA
Josep Pedra, 14/01/2012 a les 17:22
+35
-9
Sr. Pujol, tant de lluitar per que els Mossos tornessin a ser els nostres protectors i vigilants de l'ordre per que ara hi hagin uns quants "chulets" que ens vulguin fer mal al cor dels catalans. Avui han cridat "viva españa" contra el Sr. Mas i segueixen amb una prepotència totalment intolerable. Per mi, ja no tenen cap credibilitat i no els tinc cap respecte.
Mossos
Anònim, 14/01/2012 a les 17:24
+22
-6
T´hi imagines que a França protestessin no parlan el francés?
JO ERC
JO ERC, 14/01/2012 a les 17:26
+22
-5
Com és que parla més el Pujol que porat una dècada retirat que el Mas que és el President de Catalunya ?

Intent de desprestigi
Reagrupat, 14/01/2012 a les 17:29
+25
-6
Josep Pedra, és evident que els mossos s'han equivocat escollint els seus representants sindicals, un dels quals és obertament simpatitzant de Ciudadanos. La feina bruta d'aquest senyor és precisament desprestigiar els mossos davant dels catalans..
Davant dels espanyols, ja se n'encarreguen els mitjans de la caverna, però per als catalans, els calia un altre mètode, i és infiltrar aquesta gent al sindicat dels mossos.
Error estratègic
Mamercus, 14/01/2012 a les 17:33
+18
-9
Es l'actitud de la majoria de "mossos", que són castellans (encara es diu així) i no catalans, i no s'han cregut en absolut aixó que és català tot el qui viu i treballa a Catalunya, encara que tingui una excel.lent ocupació "catalanista".

Són bàrbars, els gots, com els que van haver de pagar els romans que ja havien perdut la virilitat en orgies i mariconades.

No us ho han agraït aquesta gran abaixada de pantalons de creure (podríem haver-ho dit i no creure-ho) que els castellans que viuen a Catalunya voldran ser catalans. Tenia raó Vandellòs, l'any 2000 una altra nació ha pres el lloc de l'original. Per confiar en mercenaris com l'estimadíssim Alfons, que són castellans i prou.
kkciu
jkp, 14/01/2012 a les 17:35
+23
-10
Felip puig ets un covart si no fots tota aquestya colla de espanyolistes fora de la policia nostre policia
Hauríem de treballar amb la dada que...
Ainu, 14/01/2012 a les 17:39
+9
-6
... els castellans que viuen a Catalunya, fins i tot que hi han nascut, realment no ens poden veure gaire, en llur gran majoria.

Es un fet. I fatal, molt greu. Rebaixar-nos més, no serviria, menyspreen la fleblesa i respecten i admiren la força, com la majoria dels pobles del món.

Tot sovint algun d'aquests que els pobres il.lusos creuen "seus" els fot algun espant. Ara penso en un notori humorista i "escriptor" que en semiprivat ja ha fet diversos numerets.

I l'aigua que baixa.

Patriotes i mercenaris
Petra Regalada, 14/01/2012 a les 17:46
+11
-8
Han pagat i posat en marxa coses i persones que resulten contraproduents i força, des dels mossos, que sembla que són quasi tots castellanoparlants, a personatges com l'Alfons, el Salva i altres immensos burladors. O l'Andreu. I tot és per la mania de la moderació, de pagar gent perquè faci la feina bruta enlloc de fer-la els que realment se senten patriotes. Ara, si no n'hi ha, no n'hi ha, i que l'últim apagui el llum.
Cinquena columna
Anònim, 14/01/2012 a les 17:48
+28
-7
Catalunya està plena d'enemics de la seva llibertat però s'estan retratant i cada dia són més fàcils d'identificar.
JO ERC
JO ERC, 14/01/2012 a les 18:02
+18
-9
Si això hagues passat amb el tripartit aiaiaiaiaiaia

El Cuní faria programes especials de 6 hores, el Bastè en parlaria durant 2 mesos seguits, els tertulians convergents ja haurien demanat 5 milions de vegades la dimisiò del Saura de torn, a TV3 s´haurien vist les imatges 200 vegades seguides...

Passa en temps de CIU i ni deu en parla tret d´alguns digitals decents com aquest.

Tranquil, Sr Pujol
postfederalista, 14/01/2012 a les 18:10
+9
-7
Tranquil Sr Pujol. tranquils comentaristes, amb el paparàs que fa el Mas, el Duran i la Chacón ,tard o d'hora els grisos tornaràn (la Policia Nacional) i integraràn en el cuerpo a los mozos. Tranquils.
President, el fruit del que vàreu sembrar
Anònim, 14/01/2012 a les 18:11
+14
-9
President aquest país és el que heu creat vós i els vostres durant dècades d'indefinició, metàfores i col·laboració amb els governs espanyols de torn. Ara no ploreu ni us lamenteu. Mentre uns ja són lliures i altres truquen la porta de la llibertat, els catalans ens enfonsem més i més cada dia que passa.
Encaix impossible
català barceloní, 14/01/2012 a les 18:15
+21
-5
La situació demostra un cop més que l'encaix Catalunya-espanya és impossible, son cultures, diferents, son ADN diferents,és un idioma diferent, son sentiments diferents. La voluntat de molts és no integrar-se, en canvi altres estan integran totalment, en definitiva és una questió de voluntat. En aquest país encara a de començar la transsició, encara queden moltíssim franquistes i castellans imperialistes.
dissolució aquest cos JA !!
Guerriller, 14/01/2012 a les 18:15
+15
-9
Triar el nom de MOSSOS D'ESQUADRA per l'actual policia de Catalunya ha estat un immens error que ara paguem tots.
El cos dels mossos va ser creat per Felip Vé per combatre la resta de catalans austriacistes o guerrillers després d'haver perdut la guerra de 1714. capitanejats durant generacions per familias de catalans botiflers fidels als Borbons.
Un simple: COS DE POLICIA NACIONAL DE CATALUNYA, hagués estat suficient.
Potser ara el Sr. Pujol i l'impresentable conseller Puig sabran que hem estat sentint a les nostres carns des de fa mes de 20 anys tots aquells ciutadans que hem patit la prepotència i males maneres, - en castellà sempre per descomptat- dels seus mossos quan ens han aturat per denunciar-nos i moltes vegades sense cap motiu.
Dissolució d'aquest cos de policia borbònica ja!!
pujolet el mesies espanyolista
Anònim, 14/01/2012 a les 18:16
+12
-10
el "gran estadista" (espanyol aixo si) es pregunta quin pais es aquest ? uh ? el q tu vas deixar en herencia. el nom mossos ja te de per si unes connotacions negatives per cat. i per tant el vareu triar amb una visio maligne (espanyolista) a qui et penses q enganyes ? com vendre la FECSA al berlusconi, el pais al PP, TV3 enlloc de TVCat o quelcom aixi... (si ja, es diu tambe tvc pero tu ja m'entens), etc, etc, etc... i no es genys estrany q aquest gran estadista espanyol quant els mosssos li obren el cap a un fotograf, carregen a lo bestia per fer 'neteja' de la plac,a cat., mostrin un despreci absolut als drets d'uns ciutadans q estan declarant al jutjat, mostrant una malicia espanyolista propia de la gestapo, aquest "gran estadista" mantingi la llengua al cul i no digui res...
Covardies i renúncies
Fredi Merdi, 14/01/2012 a les 18:26
+7
-7
Es veritat, voler "mossos" en lloc de "policia" és una renúncia i una covardia equivalent a voler una "convergència" (¿què dimonis és això, i quin partit del món té un nom més ridícul?) enlloc d'un "partit nacionalista". Ah, jo "al negres" els parlo en castellà. Perquè sóc un merda, què passa. Però amb els negres i no com el "senyor president", que és molt valent amb cambrers que parlen en castellà als negres i llepó amb els rics i poderosos, amb qui no vol quedar mai malament. En Mas és el seu deixeble predilecte: una nació i una llengua no han de "molestar" mai ningú ni molt menys "importunar".
ESTAT
Anònim, 14/01/2012 a les 18:28
+21
-4
La resposta: un país que no te estat, ESTAT !
Catalans "sensuals"
Berenguer, 14/01/2012 a les 18:36
+10
-3
Són coses que passen, el senyor Pujol escrivia en els seus bons anys de joventut sobre els "sensuals" que posaven els apetits i interessos per davant de la fe i el patriotisme.

I així passa que grups humans corcats per la molície i el sensualisme cauen abatuts per d'altres que encara saben que la vida és una gran lluita. Els castellans ens han fet fora de molts àmbits una mica "sacrificats" o que suposen l'ús de la força. Ara mateix els xinesos s'estan carregant el petit comerç de sensuals catalanets -i castellanets, també, per cert- que enraonen amb el nas i volen anar a esquiar i tot allò.

La vida segueix i els "sensuals" se'n van al fons.
Las competencias hay que pagarlas
Anònimo, 14/01/2012 a les 18:42
+7
-22
Como dijo uno mas abajo, que vuelva la guardia civil y la policia nacional, por lo menos nos saldrian mas barato pues lo pagaba el estado español, ademas trabajaban mejor y mas que los mozos.

Asumir tantas competencias vale mucho dinero, ¿lo vais notando en vuestro bolsillo?, pues dejarlo abierto que el govern necesita pagar todo esto cada mes, tomad competencias.

Por otra parte el estatut reconoce que el español es idioma oficial, de todos modos cada uno habla el idioma que le parece y meterse en lo personal es de franquistas, por desgracia en Cataluña hay muchos franquistas dictadores.
Que els cardin al carrer
Anònim, 14/01/2012 a les 18:51
+27
-5
Aquesta xusma, aquests sindicalistes vividors, no havien d'haver entrat mai al cos de Mossos: és evident que el seu lloc natural era a la Policia Nacional, la Guardia Civil o Seguritas.

CCOO i UGT, per començar, haurien d'expulsar-los del sindicat per manipuladors, provocadors i creadors de confrontació social. Pels mateixos motius, se'ls hauria d'obrir un expedient des dels Mossos.

No tenen vergonya: fora escòria del país!
Se´ns acaba el temps
Pere B., 14/01/2012 a les 18:57
+35
-5
El president Pujol es pregunta quina mena de país és aquest. La resposta és que tenim un país de fireta, sense sobirania estatal i a mercè de les lleis espanyoles.
O canviem això o aviat no tindrem ni llengua ni país.
transfons
Anonimus, 14/01/2012 a les 19:02
+20
-5
Si Pere, jo encara diria més, un pais modelat pel franquisme fins a la medula, que s'està perpetuant de generació en generació.
Potser ja es hora de demanar responsabilitats a com es va fer la transició.
¡Fuera de quicio!
Eduardo González Palomar (Manlleu), 14/01/2012 a les 19:13
+7
-27

Muchas de las entidades hipersubvencionadas en Catalunya (¡cómo no!), a raíz de la decisión de los “mossos d’esquadra” de utilizar el castellano (lengua oficial en Catalunya) como una más de las medidas de protesta para reivindicar sus legítimas pretensiones profesionales, han salido como una exhalación para acusar al cuerpo de seguridad autonómico poco más o menos de “anticatalanes”. Y claro, parece mentira que así suceda. Sin embargo, luctuosamente, en Catalunya tiene mal cartel que se ponga de manifiesto aquello que se constata asomando la oreja por cualquiera de las plazuelas de nuestra comunidad autónoma. Así que, con decir que la lengua propia de más catalanes (después de tres décadas de imposición lingüística llevadas a cabo desde la Generalitat con gravísimas sangrías pecuniarias de las arcas públicas) es el castellano ya está dicho todo. Ahora bien, como ha quedado demostrado hasta la saciedad que los nacionalistas en Catalunya en asuntos de la “llengua patria” se ponen imposibles no les quepa la menor duda de que trataran de meter en razón a todo “quisque” hasta que vean gigantes donde sólo hay molinos. ¡A tragar quina y aguantar tocan!
I la d'ell?
Anònim, 14/01/2012 a les 19:16
+12
-10
I l'actitud de Pujol durant els seus 20 anys i escaig de govern no va fer mal a CAtalunya? Botifler!
Guerau
Anònim, 14/01/2012 a les 19:26
+22
-5
Escòcia té una unió amb anglaterra, aquesta unió és un contrate, per tant es pot acabar el contracte, Catalunya no està unida a Espanya, està sotmesa i esclavitzada colonialment a Castella, Catalunya (i València i Balears) és de Castella, li pertany com a botí de guerra, és molt i molt diferent... per tant CYU no és unionista (no hi ha la llibertat d'unió o no), és colonialista espanyola que és diferent.
Depuració
Anònim, 14/01/2012 a les 19:33
+26
-6
DEPURACiÓ DE MOSSOS JA, AVUI MATEIX !!!!!!
Ara tot són queixes
Jordi M, 14/01/2012 a les 19:33
+10
-7
S'ha de ser miserable, per recriminar a Jordi Pujol que hi hagi mossos que no tenen cap estima per la nació catalana. S'ha de ser miserable o s'ha de tenir molt poca memòria. On eren, els que ara es queixen, quan la Generalitat intentava que el cupo provinent de cossos espanyols fos el mínim possible mentre que els putos sindicats sucursalistes de merda pretenien just el contrari? Menys confondre's d'enemic per acabar llepant-li el cul al PSC-PSOE i més fer costat al nostre Govern és el que hauria convingut. Però no. Sempre és més còmode no ajudar mai de la vida en res per després poder rebentar-ho tot.
EL PP I CS JA HAN ACONSEGUIT EL QUE VOLIEN!
Anònim, 14/01/2012 a les 19:37
+11
-5
L'ENFRONTAMENT SOCIAL! JA EL TENIM AQUÍ! AQUESTA MALA GENT EN AQUESTS MOMENTS S'HO PASSEN D'ALLÒ MÉS BÉ!!!!!
ERO als mossos
Anònim, 14/01/2012 a les 19:45
+10
-6
Al carrer amb aquests submarins dins els Mossos. Tampoc son tants, però fan soroll, que amplifiquen els canals dels enemics de Catalunya. Ells s'ho han buscat. Al carrer. Amb qualsevol excusa....perquè hi ha massa polis...perquè un dia arriben tard a la feina...perquè no estomaquen prou a les manis...perquè no detenen prou xorissos...perquè es tiren pets a la feina o perquè els hi fa pudor l'aixella. Al carrer. Sense dubtar-ho. Però ben fet, fotem-los bé i no els donem arguments a ells o als altres enemics de Catalunya. Usem el seu mateix mètode: "que surta el efecto sin que se note el cuidado". Perquè som nosaltres o ells. Hem d'aprendre a tenir més mala llet que ells, o serem nosaltres els que acabarem malament. Per tant, al carrer, i marquem-los, i que un cop acomiadats que ningú els contracti, que passin gana. Que per a menjar hagin de demanar caritat al metro, fer de xulos de putes o atracar bancs...en castellà, naturalment. O que se'n vagin al pais que tant els hi agrada. Prou d'anar amb un ciri a la ma. Treguem tota la mala llet nostra, ja!
Farriol sí, Martínez no
Jordi Garriga (Navàs), 14/01/2012 a les 19:56
+9
-7
Els Mossos d'Esquadra han de ser gent patriota. Els maquinistes de Ferrocarrils de la Generalitat han de ser gent patriota. Els metges de l'Institut Català de la Salud han de ser gent patriota. Els forners han de ser gent patriota. El repartidor del butà ha de ser gent patriota. El...
Molta gent viu al país de la fantasia o fuma altres coses que no són tabac; ho dic sense ànim d'ofendre.

Què us penseu? que si algun dia remot -remot a més no poder- aquí es farà una depuració de la raça? de la raça (???) catalana?
Mare de Dèu Senyor! al final tantes independències com persones: una olla de grills= res; la riota pels demès.

Els Mossos d'Esquadra són crec salvant les distàncies treballadors com ho poden ser els de la SEAT. Manifesten les seves reivindicacions laborals, i aquestes manifestacions poden agradar o no i punt; no hi ha res més.
Jo no negaré la major afirmant què no pugui haver-hi cap Mosso, ni cap bomber, ni cap funcionari d'ajuntament, etc, que estigui allà per pur patriotisme, però em sembla que la majoria ho són bàsicament pel lloc de treball; no cal magnificar-ho ni extrapolar-ho a altres contexts.

Un Mosso nascut a Guatemala fa la mateixa feina que el xiquet de cal Ton; i un bomber, i un forner, i el del butà, i...
Lleig que vulguin donar la nota d'aquesta manera? sí, lleig; però res més.
De quin país són? Goril·làndia?
Linda, 14/01/2012 a les 19:58
+16
-8
Però quin és el país d'aquesta xusma?

Imagineu només un segon que la policia, a Amèrica del Nord, diu al ministre del ram que protestarà deixant de parlar l'anglès i posant-se a parlar l'espanyol. Inimaginable!

Suport al conseller Puig. Aquesta ha de ser la resposta. I contundència.
España no paga a TRAIDORES.
Anònim, 14/01/2012 a les 20:17
+5
-19
Putas autonomías, ¡separatístas a la cárcel!
Varen vindré a treballar o a colonitzar?
Anònim, 14/01/2012 a les 20:20
+7
-6
Un pais on un Carnicer Dictador ESP va fer un genocidi amb el poble català. Un pais que va acollir perquè es morien de gana als ESP que l'estat ESP com sempre no donava ni dignitat ni de menjar. Els varen dir que venien al pueblo de al lado. Varen vindré diuen a treballar però en realitat varen vindré a fer bo el gencoidi del Carnicer Dictador que no els va saber donar ni benestar ni cultura ni civisme ni res de res. Mai han respectat aquest pais mai han tingut la més mínima sensibilitat per tot el que va patir. Al contrari varen portar el seu caciquisme que partits com el PSC i ICV i els seus sindicats han enxufat al primo, al hermano, al tio ... Mireu TMB, Ajuntaments com l'Hospitalet o Nou Barris. Diuen que varen vindré a treballar però es comporten com a cafres ESP colonitzadors. No es cert que sigui català tot el que viu i treballa a Catalunya sino el que sent aquest pais o té la suficient sensibilitat i civisme per respectar-lo. CCOO i UGT són sindicats ESP para mayor gloria de ESP. Ni defensen els treballadors d'aquest pais ni els respecten i això ens ho han demostrat moltes vegades!
avui mossos i demà.....
Anònim, 14/01/2012 a les 20:22
+13
-5
Ja no ens sobta rés del que passa; tot el que succeeix es tan natural que Catalunya ho hem d'acceptar i encara gràcies. Ahir la abraçada al PP en el congrés perque ens votin uns pressupostos (vots que no precisem) i per pidolar que ens paguin el que ens deuen. El nostre Govern s'está venent massa i no té perqué. Lo del castellà del nostre cos policial es vergonyós, un escarni a Catalunya i moltes coses pitjors. Hi há altres formes de protestar sense ferir el ser d'un poble. Ja està bè de que tothom s'ens pixi a sobre ! i això només es el començament d'un raguitzer de coses negatives que anirán passant gracies als Srs. Mas, Durán etc., Desitjo que us fotin fora aviat ja que no ens representeu ni teniu dignitat catalana. VISCA CATALUNYA!!!

POLÍTICS SOBIRANISTES
Anònim, 14/01/2012 a les 20:39
+12
-5
ÉS EL MOMENT D’ENSENYAR LES DENTS AL FEIXISME QUE CREIX. VOLEN UN ENFRONTAMENT SOCIAL.

CAL SORTIR AL CARRER I COMENÇAR A ENCETAR EL PROCÈS CAP A LA INDEPENDÈNCIA.

HAN BALCANITZAT CATALUNYA!

NO PERMETEM QUE UNA GENT CORRUPTE ENS DIGUI EL QUE HEM DE FER, JA N’HI HA PROU!

LES CUPS JA ESCALFEN MOTORS, CAL AFEGIR-SE I ANEM A CERCAR ELS NOSTRES DRETS: LA INDEPENDÈNCIA!

CYU NO FARÀ RES, ABSOLUTAMENT RES PEL POBLE CATALÀ, ENS HO HEM DE FER TOT NOSALTRES. RECORDO, QUAN ENCARA ENS DEIEN QUE LA LLEI DE POLÍTICA LINGÜÍSTICA HAVIA FRACASSAT PERQUÈ ELS CATALANS NO PARLAVEM EN CATALÀ O QUE LES DONES NO TENIEN FILLS I LA CONCILIACIÓ LABORAL ERA MISSIÓ IMPOSSIBLE!

SEMPRE HA ESTAT EL MATEIX, ACI TENIM EL PEIX AL COVE!!!

ÉS EL MOMENT, TOTHOM
AL CARRER!
Paraules i fets
Josep-Maria, 14/01/2012 a les 20:53
+6
-5
Si els Mossos són –i ho són sens dubte– una institució tan important, un Govern no pot permetre el que passa amb les armilles antibala, amb el calçat (des de l'època de Saura), amb els vehicles, amb els projectes no consultats de canvis d'uniforme... Potser que els mossos, si en lloc d'agafar-se a això de la llengua haguessin patrullat pels carres descalços, amb armilles de cartró sobre l'uniforme i amb cotxes de pedals, fets a partir de ferralla, hauríen guanyat més simpaties i haurien ensenyat a la ciutadania la importància que els dóna de debò el nostre Govern. Paraules i fets. Pujol hi ha tingut sempre molt bona mà, amb això de les grans paraules.
Diuen que no hi ha diners...Durant la darrera campanya electoral vam poder sentir que els polítics parlaven de suprimir les duplicitats administratives. Fetes les eleccions ho se n'ha sentit a parlar més. Retallen sense pietat als altres; entre ells es tracten amb molta pietat. De duplicitats administratives no solament n'hi ha entre l'Estat i les autonomies; també n'hi ha dintre de les autonomies. I suposos que moltes d'aquestes es podrien resoldre des dels governs autònoms.
Garrulos amb uniforme
Anònim, 14/01/2012 a les 20:54
+12
-6
Amb el que va passar ahir menyspreant el Català no en van tenir prou, i continuen buscant-se la "simpatia" de la gent, aquesta purrialla espanyolista

Quina en faran, demà? Cantar el "Cara al sol"??





Spanish people is idiot
Mosso, emmanilla’ns, dispara’ns, mata’ns
Anònim, 14/01/2012 a les 21:01
+4
-2



"Hem fracassat perquè el teu país és un sindicat i no Catalunya. La teva pàtria una butxaca eterna"
ARTICLE SENSACIONAL
SIUDADANUS
Anònim, 14/01/2012 a les 21:25
+0
-0
Puig, plega. Pel bé del país.
Anònim, 14/01/2012 a les 21:35
+6
-2
Felip Puig dimissió.

Si el máxim representant de la seguretat a Catalunya no sap mantenir l'ordre i la disciplina que li pertoca entre els seus subordinats , que plegui i deixi el lloc a un altre que ho faci bé.

Aquest altre, de ben segur, no s'endurà comissions sota mà per part de l'empresa adjudicatària dels nous uniformes.
Puig, plega. Pel bé del país.
Anònim, 14/01/2012 a les 21:38
+9
-3
Felip Puig dimissió.

Si el máxim representant de la seguretat a Catalunya no sap mantenir l'ordre i la disciplina que li pertoca entre els seus subordinats , que plegui i deixi el lloc a un altre que ho faci bé.

Aquest altre, de ben segur, no s'endurà comissions sota mà per part de l'empresa adjudicatària dels nous uniformes.
¿País?
Anònim, 14/01/2012 a les 22:07
+8
-18
Ese es el problema que Cataluña no es un país es una región autónoma española con competencias de nacionalidad histórica del art.151 de la constitución. El engaño es el que queréis someter a los catalanes diciendo que esto es un país y no lo es. Por tanto, los mozos de Esquadra es una policía autonómica monda y lironda y nada de ser un símbolo que significa todas vuestras paridas nacionalistas. Vamos, que es como mearse en la cubana o estelada y no para nada. Pujol es un mal bicho para tu patria España, ya que así te identifica tu DNI y tu pasaporte.
Pues ya ves que país es este.
Anònim, 14/01/2012 a les 22:57
+10
-16
Que no es un país, que es una región española, como Andalucía o Extremadura. Que en todas partes hay personas que luchan por sus derechos.
Que las pajas mentales son para los politicos que saben venderlas y los garulos que se las creen.
ALTRE TRASPAS FALLIT !!
Anònim, 14/01/2012 a les 23:09
+6
-1

El president Pujol, entre d'altres, va entendre coma exit el traspas de la policia autonomica. Com els de sanitat, educacio, assistencia ...sense pressupostos adjunts.ARA ES L'HORA DE REVISAR-HO TOT i entre això les condicions personals de la policia de Catalunya. Amb examens periodics, es clar, com a moltes professions i activitats!!



Lo que malament comença pitjor acaba.
Josep Ma., 14/01/2012 a les 23:21
+3
-3
‎"Quina mena de país és aquest?"
Doncs, cada dia que passa és més clar que som un una colònia espoliada, maltractada, despreciada i humil.liada per una "monarquia bananera" Si ho fóssim d'un imperi de categoria podriem mantenir un status alt i una dignitat que ara no tenim. Una vergonya pels veritables "catalans" que per desgracia som una minoria molt debilitada.
Podriem dir allò de: "D'aquelles pols, aquests llots"
barretina
pep sig, 15/01/2012 a les 00:54
+5
-9
Si algunos os desatascarais la barretina de la cabeza podriais ver como os han tomado el pelo los politicos catalanes, se quedan con vuestro dinero, Y por si fuera poco todo su derroche lo tenemos que pagar bien caro.

El que quiera asumir todos estos gastos para creerse diferente y muy catalan que lo pague, pero los que tenemos claro que somos catalanes nos sobran todo este dispendio de gastos, florituras y competencias.
Que pleguin
Anònim, 15/01/2012 a les 00:59
+7
-3
El cos de Mossos d'Esquadra, en la versió moderna, es va crear per la voluntat nacional de tenir una força de seguretat catalana, si no estan contents que pleguin i no insultin als catalans que vam avalar això. El consellers no els ha de rebre fins que no demanin perdó per insultar-nos. Ja estàvem bé amb la guàrdia civil i la policia nacional, i a sobre ens haurien sortit més barats. Armilles antibales i cotxes patrulla? A peu amb espardenya i el mosquetó penjat a l'esquena, impresentables¡¡
HAHAHA
Anònim, 15/01/2012 a les 03:43
+2
-3
Em pixu veure queixar-se als espanyolots. hahahha
Que a més no tenen ni puta idea d'escriure bé en la seva pròpia llengua.
Aneu a fer la mà garrulos!
Qué pone en mi DNI?
Que tu madre no es una santa y tu padre un jodío lame-culos franquista.
I l'altre amb "España no paga TRAIDORES"... el que no hauria de pagar és a imbècils com tú, pesao! A veure si et foten a la presó o t'extraditen a Guantànamo.
Si vols troç de merda en potes, pots començar a practicar mamant-me-la de quatre potes mentre cantes el teu Cara el Sol i em corro en la teva gola, fill de la gran santíssima trinitat. Que amb tanta boca que sembles tenir darrera del PC la deus mamar de collons.
Algú havia d'haver tingut més mala llet
Giacomo, 15/01/2012 a les 09:50
+3
-1
La II República va crear el Cuerpo de Seguridad y Asalto: tots eren republicans i d'esquerres. I un cos de Carrabiners que eren com una altra policia, i tots antifeixistes.

I en Franco no en va deixar ni un, de guàrdia civil, que fos una mica sospitós de desafecció al règim, si no els van matar per "rojos" els van fotre fora, com al pare d'en Carod. I la Policía Armada eren falengistes provats.

Nosaltres, però, ens mamem el dit i ens pensem que gent que tot i haver nascut aquí no són catalans ens ho faran tot mentre nosaltres cantem havaneres i empastifem tot el món amb el turisme solidari (o no tant). No us feu il.lusions aquests anticatalans són nascuts aquí i tenen 30 anys.
Un sector anòmal de la policia de Catalunya.
jo mateix, 15/01/2012 a les 10:39
+4
-1
Ja fa molts anys que es sap que hi ha molts membres del cos de Mossos d'Esquadra provinents de la Guardia Civil. Tampoc és extrany que hi hagi alguns mossos o mosses com els promotors del Viva España i la collonada de parlar en castellà que van entrar al cos dient amen Jesús al que se'ls demanava per a ingressar-hi, és a dir, a tenir un mínim nivell de competència lingüística en català i poca cosa més pel que fa al sentiment de catalanitat. Evidentment hi ha d'haver mossos i mosses que voten el PP i altres opcions espanyolistes i als que se'ls en fot la catalanitat del cos de Mossos, i això és absolutament legítim. Ara bé, el que no es pot permetre és que continuin fent de policies a Catalunya persones que no volen complir les lleis de normalització lingüística i el reglament del Cos de Mossos d'Esquadra, que és molt clar pel que fa als usos lingüístics. És més, el Conseller d'Interior hauria d'expedientar immediatament amb totes les conseqüències que se'n puguin derivar aquest sector anòmal dels Mossos. I si no, que no juguin a passar-se pel folre les lleis que ells mateixos es van comprometre a fer respectar com a policies de Catalunya, perquè això és una actuació inadmissible per a la majoria de ciutadanes i ciutadans de Catalunya que volem una policia responsable i catalana.
Té tota la raó d'exclamar-se el Sr. Jordi Pujol de l'actitut d'aquest sector anòmal dels Mossos, perquè a ell que tant va treballar des de la presidència de la Generalitat per a que el país tingués una policia catalana li ha de doldre profundament aquest lamentable espectacle d'uns quants policies que protesten amb consignes espanyolistes i en castellà. En tot cas cal pensar que aquest sector anòmal no és el majoritari en el cos de Mossos d'Esquadra, i que malgrat el soroll mediàtic que fan hi ha molts més mossos i mosses responsables i respectuosos amb les lleis del país al que donen servei.
Si es cierto
Anònim, 15/01/2012 a les 14:19
+0
-3
Esto es España,pero algunos no nos sentiremos nunca orgullosos ni leales a una Madre Patria que no reconoce a las diferencias,que sólo piensa en uniformizar y privilegios para los incompetentes.Toma como modelos a los ultra-nacionalistas y los jalea contra las regiones con conciencia de país.Vosotros sois los traidores de la España plural,la única viable
No anem bé
Anònim, 15/01/2012 a les 14:58
+3
-1
Si la majoria de catalans no fossin pujolistes ja seríem independents. Independència vol dir risc i audàcia, acció i paciència. Arriscar-se a no cobrar la pensió, a boicots que poden portar a la fallida o perjudicar empreses i treballadors catalans durant un temps incert, circulació de camions i mercaderies barrades a punts de carreteres espanyoles. Declaracions contràries a la independència provinents de França i algun altre país europeu. Possible bloqueig de mercaderies estratègiques amb destí a Catalunya en alguns ports espanyols, multinacionals que amenacen d'anar-se'n de Catalunya si es proclama la independència, milers (pot ser milions)de jubilats desesperats si no cobren la pensió amb excuses de mal pagador donades pel govern espanyol, línies d'alta tensió procedents d'Espanya que misteriosament peten,amenaces d'inteervenció militar, etc...Jo mai em rendiré. Tinc possibilitats de resistir això i molt més, tinc 56 anys i he somiat amb la independència cada dia de la meva vida, però mai es parla de la situació terible (tant de bo comencés demà mateix)si no es traça un full de ruta seriós per assolir la independència i aguantar l'embestida dels espanyols, que d'altra banda podem suportar si no anem amb rauxes i improvisacions.Per què no es traça mai un full de ruta? Algú par la mai de com pensa suportar un boicot d'uns quants mesos, boicot que pot dur a molts a la claudicació i el ridícul? Recordeu que en Companys va proclamar un dia l'Estat Català i no el va seguir ningú. No es pot vociferar en un diari digital sense preveure com suportaràs un boicot de dos a tres mesos.
No anem bé
Anònim, 15/01/2012 a les 15:37
+3
-1
Si la majoria de catalans no fossin pujolistes ja seríem independents. Independència vol dir risc i audàcia, acció i paciència. Arriscar-se a no cobrar la pensió, a boicots que poden portar a la fallida o perjudicar empreses i treballadors catalans durant un temps incert, circulació de camions i mercaderies barrades a punts de carreteres espanyoles. Declaracions contràries a la independència provinents de França i algun altre país europeu. Possible bloqueig de mercaderies estratègiques amb destí a Catalunya en alguns ports espanyols, multinacionals que amenacen d'anar-se'n de Catalunya si es proclama la independència, milers (pot ser milions)de jubilats desesperats si no cobren la pensió amb excuses de mal pagador donades pel govern espanyol, línies d'alta tensió procedents d'Espanya que misteriosament peten,amenaces d'inteervenció militar, etc...Jo mai em rendiré. Tinc possibilitats de resistir això i molt més, tinc 56 anys i he somiat amb la independència cada dia de la meva vida, però mai es parla de la situació terible (tant de bo comencés demà mateix)si no es traça un full de ruta seriós per assolir la independència i aguantar l'embestida dels espanyols, que d'altra banda podem suportar si no anem amb rauxes i improvisacions.Per què no es traça mai un full de ruta? Algú par la mai de com pensa suportar un boicot d'uns quants mesos, boicot que pot dur a molts a la claudicació i el ridícul? Recordeu que en Companys va proclamar un dia l'Estat Català i no el va seguir ningú. No es pot vociferar en un diari digital sense preveure com suportaràs un boicot de dos a tres mesos.
Si anem bé
Anònim, 15/01/2012 a les 16:27
+1
-2
No anem bé

Anònim, 15/01/2012 a les 15:37

Si tu fas pedagogia a la població ho acabarà d'entendre. Tots portem a l'ADN el feixisme, perquè els besavis, avis o pares o varem passar malament.

Però, si tu creus, que aquesta situació és normal??????

Tens un clar exemple d'assetjament, total!

Una burgesia que té interessos a Espanya i no vol perdre els seus privilegis.

Qui pateix tot això, el poble català! La gent jove no té futur per culpa d'Escanya i la gent està pendent la feina, tu creus, que això és qualitat de vida.

Si el govern, en lloc de censurar TV3 tingués un parell de collons, ja hauria començar a fer alguna cosa, però en lloc d'estar governats pels millors, estem governats pels covards.

Jo el que temo és un enfrontament civil, això és el que temo, ara està sortint la catalanofòbia del PP i Ciudadanos.

Sempre s'ha conviscut tranquil.lament i volen trencar aquesta harmònia, el poble català no és budista!!!

Ha estat un poble acollidor, tolerant, però la paciència té un límit. La colla de feixistes que tenim al govern intenten jugar amb la por, però cada cop, hi ha més catalans desacomplexats i valents, o sia que, si, anem bé!
dignitat
Anònim, 15/01/2012 a les 18:18
+3
-0
Sr. puig actui siusplau
Mentider
Hospitalenc, 15/01/2012 a les 20:58
+6
-0
Pujol i la resta d'elit catalana que han estat venent el pais per a mantenir el status son el pitjor de la nació.
Ara s'indignen de les conseqüencies dels seus actes, i demà mateix, posat's a triar entre anihilar Catalunya o guanyar 5 centims, tornarien a fer el mateix.
El politic més nefast de Catalunya que va aconseguir l'aval de tot un poble per a llençar-lo a la clavaguera.
Estratega de botiga i home sense patria ni honor.
catalunya francessa
Anònim, 21/01/2012 a les 09:53
+0
-0
Per l'anònim de 14/01/2012 a les 17:24.
T´hi imagines que a la catalunya del sud de França, la gendarmeria parles en català?