B.Ferrer/Q.Sallés | Actualitzat el 14/01/2012 a les 13:14h

Els Mossos s'empassen la llengua

El sindicat SME-CCOO retira la mesura de parlar en castellà i demana perdó públicament: "Lamentem molt si algú s'ha ofès", afirma el portaveu Toni Castejón, que afegeix: "No volíem ni atacar el català ni fomentar la catalanofòbia"

Els Mossos d'Esquadra fan marxa enrere en la seva intenció d'utilitzar el castellà per pressionar Interior. Foto: Adrià Costa.

Marxa enrere. Els Mossos d'Esquadra renuncien a emprar el castellà com a mesura de pressió contra el departament d'Interior pel que consideren un deteriorament de les seves condicions de treball a causa de les retallades. El portaveu del Sindicat de Mossos d'Esquadra SME-CCOO, Toni Castejón, principal animador de la iniciativa, reconeix l'error de la mesura i demana perdó públic: "Lamentem molt si algú s'ha ofès." En declaracions a Nació Digital, assegura: "Estimem Catalunya i ens juguem la vida per Catalunya. Se'ns està dient de tot, però en cap moment no teníem la intenció d'aixecar aquesta polèmica, ni ens imaginàvem que hi hauria aquesta polseguera. Ara ja tornem a utilitzar el català."

Castejón assegura que el cos de Mossos d'Esquadra "no ataquem el català ni fomentem la catalanofòbia" i circumscriu la decisió de parlar-se entre ells i amb la ciutadania en castellà "era simplement un canvi de protocol, una mesura més de les que hem adoptat. També hauríem pogut decidir comunicar-nos en anglès o en francès, però el ciutadà no ens hagués entès, i alguns mossos tampoc no s'hi haurien sabut expressar".

"S'ha buscat una transcendència política a la mesura, i en cap moment ho preteníem", s'excusa. I es lamenta que "molta gent no ho ha entès". "A mi, personalment, m'han dit racista i tot. I més catalanista que jo...", explica.

"¡Viva España!"

Malgrat l'abandó de la mesura lingüística, "continuem amb les protestes", assegura Castejón, perquè "la seguretat, a Catalunya, està en perill". "En comptes de preocupar-se per la mesura del castellà, la societat s'hauria de preocupar per la situació extrema de la policia", sentencia.

Avui al matí han abandonat la tancada que van iniciar ahir a la comissaria de la plaça d'Espanya de Barcelona i s'han traslladat cap a Lloret de Mar, on Artur Mas hi realitzava un acte oficial, per fer-li més evidents les seves reivindicacions. Segons unes primeres informacions, alguns dels agents fora de servei concentrats a Lloret han tret banderes espanyoles i han cridat «¡Viva España!».

Més efectius, vehicles i armilles

Els representants sindicals dels Mossos es reuniran amb Interior divendres, i serà llavors quan els presentaran el seu "memorial de greuges": més efectius -l'any passat, la promoció inicialment prevista de 800 agents va acabar sent de 600, i enguany possiblement no n'hi haurà-, més vehicles i més armilles.

A banda de la reivindicació lingüística, ja abandonada, agents dels Mossos també n'han adoptat d'altres, com sortir a patrullar amb armilles exteriors d'uns 4,5 quilograms de pes: "Realment, no serveixen per patrullar ni per fer rondes a peu, només els controls carretera. Nosaltres demanem armilles interiors, d'uns 1'2 quilograms, però com que no ens les donen, i com que prioritzem la seguretat, anem amb les armilles exteriors, perdent operativitat però anant protegits. Fins i tot hi ha agents que se l'estan comprant de la seva butxaca, per uns 500 euros."

Castejón també assegura que, sense la renovació del parc automobilístic dels mossos, "hi arribarà un dia en què no arribarem a temps! Això és el que volem que la gent sàpiga!", s'exclama.

Navega per les etiquetes

mossos d'esquadracatalàccoo

COMENTARIS

+4
-0
L'heu cagada!
Anònim, 15/01/2012 a les 17:00
Mossos: us heu cobert de glòria intentant emular a funcionaris espanyols i anticatalans, heu perdut les poques estimes que tenieu en la vostra protesta, així no es va enlloc!
+5
-1
No podeu generalitzar
Mosso, 15/01/2012 a les 15:58
Cal donar-se de baixa massivament dels sindicats responsables. No podem permetre aquest atac al nostre honor
+4
-0
+ retallades
vall, 15/01/2012 a les 15:56
mereixen que el sou se li retallin, fins que cobrin com la seva admirada policia nacional
+4
-0
Governança
Anònim, 15/01/2012 a les 12:42
Espero poder veure molt aviat com sancionen els mossos que han fet aquestes declaracions. No podem consentir, ni un minut més, que els treballadors públics que paguem entre tots es permetin atacar la nostra llengua.
+4
-0
Proposta
Anònim, 15/01/2012 a les 11:04
Hauriem de fer al revés: anar a parlar amb el primer mosso que ens trobem en català, i si ens contesta en castellà, presentar una queixa per no ser atesos en el nostre idioma. Així sabrem qui és qui... I de passada, preguntar què en pensa del que han fet aquests sapastres. Jo ho faré.
+3
-0
Dimissió
Anònim, 15/01/2012 a les 10:56
El Sr. Toni Castejón, de SME-CCOO, hauria de dimitir com a responsable sindical per falta de democràcia interna (quants mossos ara estan enfadadíssims per la seva decisió), i sobretot, per no ser digne d'un sindicat català, si és que ho és...

Ara falta que UGT també demani públicament perdó, però això no serà suficient. Això no pot quedar així.

Si fos mossos d'esquadra, cercaria crear un altre sindicat diferent a aquests que només han fet que molestar i emprenyar a la ciutadania de Catalunya, donant una imatge dels mossos que noe s mereixen.
+1
-0
Covards!!
Funcionaria de Benestar, 15/01/2012 a les 09:36
Perque la opinio de la gent ara us importa,deixeu de parlar en castella?doncs nosaltres tenim un company que parla als superiors de benestar en castella,els tracta de gobierno regional i tot perque ells mateixos,Cleries i companyia i els de esquerra van dir-li que la llengua propia a benestar es el castella!!!!sou uns covards,sindicats!!!!
+10
-0
Seguretat
Anònim, 14/01/2012 a les 23:48
Els mossos diuen que la seguretat dels ciutadans està en perill. Deu ser veritat, perquè amb uns mossos que insulten el seu propi país tots estem en perill.
Vergonya els hauria de fer atacar la llengua pròpia de Catalunya.
A sobre, al cap del mes cobren un bon sou i no estan contents, en volen més. Volen que els ciutadans que cobrem una misèria els pagui encara més. Dos mesos de vacances ....
+9
-0
Procés judicial
Josep Ma., 14/01/2012 a les 23:28
"Lamentem molt si algú s'ha ofès."
Exhibir la bandera d'Espanya, cantar soflames a qui ens te colonitzats, espoliats i maltractats i ofendre greument de paraula al president del país, és mereixedor d'un procés judicial sumaríssim, puix es tracta de les Forces d'Ordre Públic al servei de la Generalitat.
I encara gosen dir si "algú" s'ha ofès? Lo que han fet ha sigut un escarni al país al que han de servir, a les institucions i a la ciutadania "catalana", segurament traïnt un jurament o promesa quan varen ser nomenats "Mossos"
Son indignes del uniforme quie vesteixen i del país al que haurien de servir. Convé una neteja a fons de tot el Còs, per higiene democràtica i institucional.
+4
-0
ALTRE TRASPAS FALLIT !!
Anònim, 14/01/2012 a les 23:15

El president Pujol, entre d'altres, va entendre coma exit el traspas de la policia autonomica. Com els de sanitat, educacio, assistencia ...sense pressupostos adjunts.ARA ES L'HORA DE REVISAR-HO TOT i entre això les condicions personals de la policia de Catalunya. Amb examens periodics, es clar, com a moltes professions i activitats!!



+7
-0
Article 14
Roser F, 14/01/2012 a les 22:23
Decret 107/1987, de 13 de març (DOGC 827, de 10 d'abril),

pel qual es regula l'ús de les llengües oficials per part de
l'Administració de la Generalitat de Catalunya

Article 14
Els funcionaris s’adreçaran als ciutadans en les seves comunicacions orals normalment en català, i respectaran la tria que aquests facin de la llengua en què volen ser atesos.

Qui no compleixi la llei Sr. Puig, despedits o sense paga per un mes.
+7
-0
La conyeta del portaveu
Anònim, 14/01/2012 a les 22:07
A tots ens preocupa la seguretat, però assumim la situació tal com és i ens aguantem. Les conyetes amb la llengua no s'hi valen, i si, si volien protestar haver-ho fet en anglès...o és que només protestaven contra els catalanoparlants?!!
+3
-0
Els sindicats han de ser finançats per els treballadors
Roser F, 14/01/2012 a les 21:54
Els sindicats d'aquest pais fan pena, cobren de l'Estat, i no mossegaran la mà què els hi dona el pà.

Els sindicats s'han de finançar amb les quotes dels afiliats i no amb subvencions gobernamentals. Veuriem com el poder i les decisions les tindrien els treballadors.

Tots els que si han apuntat a aquesta vaga, el Sr. Puig els hauria de despedir o com a mínim treure'ls-hi un mes de paga.
+8
-1
EL PP I CS JA HAN ACONSEGUIT EL QUE VOLIEN!
Anònim, 14/01/2012 a les 19:50
EL PP I CS JA HAN ACONSEGUIT EL QUE VOLIEN!


EL PP I CS JA HAN ACONSEGUIT EL QUE VOLIEN!L'ENFRONTAMENT SOCIAL I ARA S'HO PASSEN D'ALLÒ MÉS BÉ!

+7
-1
Pols ferm
JoMateix, 14/01/2012 a les 19:39
Ara tocar demostrar que no som una colla de passarells que tot s'ho empassen. Està tot perfectament pensat i ja han aconseguti el que volien. Ara cal garantitzar que no haurem de suportar més patotxades com aquesta: Callejon i els seus, al carrer.
Sr.Puig, és ara que s'ha de fer el milhomes i no amb els ciutadans del carrer. Restem atents als seus moviments.
+12
-1
Traidors de la terra
Anònim, 14/01/2012 a les 19:28
Aquesta colla de ineptes que vagin a guarda boscos que es de on an sortt.
+8
-1
MOSOS IA
Anònim, 14/01/2012 a les 19:21
Fins que no tinguem a catalunya MOSOS DE ESCUADRA no ens en surtirem.
+16
-1
Ja no val
r.d., 14/01/2012 a les 19:20
Nois.demanar perdó ara ja és massa tard. L'heu fet grossa i heu perdut la credibilitat i respecta com a col.lectiu guanyat amb tan d'esforç durant tants anys i a més heu fet molt mal al país i a la seva llengua. Heu demostrat que més que Mossos d'Esquadra voleu ser "mozosdecuadra". Llástima!
+15
-1
FEM NETEJA
JB, 14/01/2012 a les 19:05
QUE SE'N TORNIN TOTS ELS EX GRISOS I TRICORNIS A EJPAÑA,SÓN ELS QUE CONTAMINEN DE CASPA EL COS DELS MOSSOS, AQUEST NO HAN DE CANVIAR RES, SEMPRE PARLEN EN CASTELLÀ.
+5
-1
Proposta
Jordi M, 14/01/2012 a les 19:04
No esperem a què ens vinguin ells per qualsevol control. Adrecem-nos-hi. Mosso que ens trobem, mosso que ens hi atansem per demanar-li l'hora que és. O per preguntar-li si sap què ha fet el Nàstic. És igual. Qualsevol excusa. I si respon en castellà, número de placa i a denunciar-lo s'ha dit.
+2
-15
Las competencias hay que pagarlas
Anònimo, 14/01/2012 a les 18:56
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+12
-2
Mossos Fora !
enmica, 14/01/2012 a les 18:47
Aquest cos està fersait de Gardies Civils que per cobrar més van preferir estar als Mossos. Els hi voldria recordar que la nostra llengua té més de 1000 anys i que estem a casa nostra i els paguem amb els nostres impostos i han de servir al poble com a funcionaris públics. La seva missió és la seguretat i no de fer politica. Ara entenc perquè es posen multes per portar el Cat a les matricules, perquè hi ha Guardies Civils i espanyols que els rebenta que parlem el català. La nostra llengua és sagrada !
A partir d'ara dels Mossos ja no m'en sento orgullós sinó que em fan nosa.
Anèu al vostre país els que no estimeu Catalunya i feu el que haurieu de fer que és treballar per aixecar el lloc dón sou origens. Esclar que treballar no us agrada oi ?
+10
-1
Al carrer amb ells
Anònim, 14/01/2012 a les 18:16
Al carrer amb aquests submarins dins els Mossos. Tampoc son tants, però fan soroll, que amplifiquen els canals dels enemics de Catalunya. Ells s'ho han buscat. Al carrer. Amb qualsevol excusa....perquè hi ha massa polis...perquè un dia arriben tard a la feina...perquè no estomaquen prou a les manis...perquè no detenen prou xorissos...perquè es tiren pets a la feina o perquè els hi fa pudor l'aixella. Al carrer. Sense dubtar-ho. Però ben fet, fotem-los bé i no els donem arguments a ells o als altres enemics de Catalunya. Usem el seu mateix mètode: "que surta el efecto sin que se note el cuidado". Perquè som nosaltres o ells. Hem d'aprendre a tenir més mala llet que ells, o serem nosaltres els que acabarem malament. Per tant, al carrer, i marquem-los, i que un cop acomiadats que ningú els contracti, que passin gana. Que per a menjar hagin de demanar caritat al metro, fer de xulos de putes o atracar bancs...en castellà, naturalment. O que se'n vagin al pais que tant els hi agrada. Prou d'anar amb un ciri a la ma. Treguem tota la mala llet nostra, ja!
+14
-2
Es molt greu
Loprena, 14/01/2012 a les 18:13
No n'hi ha prou en excusar-se. Es una ofensa molt greu a Catalunya i als catalans. Recordo quan als anys 40 al col.legi ens castigaven per parlar en català i ens feien cantar el "cara al sol", i ara, aquests desgraciats, fent befa del seu uniforme i escarni de la seva bandera, volen repetir-ho, Sense presses,pero amb fermesa, cal una urgent i progressiva restructuració del cos, i si no son capaços de fer-ho ells mateixos, que sel`s imposi amb discreció. I ara no podem donar la culpa a Madrid---
+11
-1
Al carrer amb ells
Anònim, 14/01/2012 a les 18:08
Al carrer amb aquests submarins dins els Mossos. Tampoc son tants, però fan soroll, que amplifiquen els canals dels enemics de Catalunya. Ells s'ho han buscat. Al carrer. Amb qualsevol excusa....perquè hi ha massa polis...perquè un dia arriben tard a la feina...perquè no estomaquen prou a les manis...perquè no detenen prou xorissos...perquè es tiren pets a la feina o perquè els hi fa pudor l'aixella. Al carrer. Sense dubtar-ho. Però ben fet, fotem-los bé i no els donem arguments a ells o als altres enemics de Catalunya. Usem el seu mateix mètode: "que surta el efecto sin que se note el cuidado". Perquè som nosaltres o ells. Hem d'aprendre a tenir més mala llet que ells, o serem nosaltres els que acabarem malament. Per tant, al carrer, i marquem-los, i que un cop acomiadats que ningú els contracti, que passin gana. Que per a menjar hagin de demanar caritat al metro, fer de xulos de putes o atracar bancs...en castellà, naturalment. O que se'n vagin al pais que tant els hi agrada. Prou d'anar amb un ciri a la ma. Treguem tota la mala llet nostra, ja!
+18
-1
Hi estic d'acord.
Daní, 14/01/2012 a les 17:23
Sempre que llegeixo o sento algú que demana que no es generalitzi no tinc més remei que donar-li la raó. Per tant, estic d'acord amb qui demana que no es generalitzi amb aquesta qüestió. Estic convençut que hi ha molts mossos que no estan d'acord amb aquesta mesura.

De totes maneres, com ja he comentat abans, crec que hi ha una part, prou significativa, d'agents que percep que l'ús del català per part del cos és una imposició que els rebenta.

Crec que farien bé els propis mossos per deixar de banda el corporativisme tradicional de tots el cossos de funcionaris i reconèixer que alguna cosa no rutlla. No és el primer cop que s'utilitza la llengua per part d'alguns mossos com a eina de pressió en les seves reivindicacions. Seria molt saludable pel propi cos si es fes una condemna sense reserves d'aquests fets i la majoria del mossos es desmarqués rotundament d'aquesta postura.
+10
-1
Sorpresa?
Josep-Maria, 14/01/2012 a les 17:09
Alguna cosa deu haver fet malament el conseller Puig –és a dir, Mas– (i, per descomptat, l'exconseller Saura –és a dir, Montilla) quan s'ha arribat a aquest punt. L'equip de Puig, ¿no s'ho ensumava que se'n covava una de grossa?
Ves per on, això de les retallades ha fet que s'evidenciés quina és la baula de l'administració catalana on la identificació amb el catalanisme és més feble. Potser que la institució que forma el futurs mossos doni un cop d'ull a les normes d'ingrés i al pla d'estudis
També caldria veure al servei de qui estan certs sindicats i quina representativitat real tenen.
+19
-1
Qui els aconsella ?
Anònim, 14/01/2012 a les 17:01
Els mossos pagaran carissim aquesta intolerable ficada de pota. S'han guanyat el rebuig total d'una part importantissima del poble de Catalunya. S'han descobert tal com son. Una estupida decisió els ha fet, de sobte i gratuïtament, enemics de la ciutadania catalana.
+13
-1
Ja toca ...
Anònim, 14/01/2012 a les 16:58
Que torni el sometent!
+4
-6
.
Anònim, 14/01/2012 a les 16:55
Mosso d'Esquadra 2012
600 places convocades.Inici de nous cursos intensius presencials. + Inf

Mossos.XeniumFormacion.com
+21
-1
Barruts
Mortadelo, 14/01/2012 a les 16:52
Si volen fer com la Guàrdia Civil que els hi posin sou de Guàrdia Civil, i que enviïn els Mossos a l'Afganistan a entrenar policies tal i com fan amb la Guàrdia Civil, després ja és podran queixar.

Primer és queixen del tripartit i ara de CiU, aquests el que volen és mantenir privilegis mentre la resta de ciutadans s'apreten el cinturó.
+19
-1
No podeu generalitzar
Anònim, 14/01/2012 a les 16:47
Al nostre escut hi surt la senyera i l'orgull que ens fa poder lluir-la no canviara. VISCA CATALUNYA
+18
-4
No als mossos
Anònim, 14/01/2012 a les 16:39
Els catalans estem subvencionant amb els nostres impostos, un cos de policia que no es sent català i que considera la llengua pròpia de Catalunya, com una imposició. És hora de demanar un referèndum per decidir la dissolució dels mossos.
+29
-1
Error gravíssim
Daní, 14/01/2012 a les 16:31
No me'n sé avenir de com una protesta sindical, amb la qual s'hi pot estar a favor o en contra, ha acabat degenerant en una qüestió lingüística. L'error per part dels mossos és gravíssim, imperdonable. Els mossos són funcionaris públics, no els paguem un sou per fer política lingüística de cap mena, ni a favor ni en contra del català. S'han de cenyir a complir les seves obligacions. Evidentment, tenen el dret de protestar si creuen que les seves condicions laborals no són les idònies, tot i que com funcionaris, crec que haurien de tenir una especial cura i respecte cap als ciutadans, que som qui els paga el sou, a l'hora de fer vagues i protestar.

Tota aquesta polèmica em porta a pensar que hi ha una certa tensió dintre del cos per temes lingüístics. Suposo que no descobreixo res si dic que molts antics membres dels cossos de seguretat de l'estat es van reciclar per entrar al cos dels mossos i poder mantenir la feina i la destinació (i a sobre guanyen més que un "picoleto" o un "madero"). Suposo que tampoc descobreixo res a ningú si dic que molts dels funcionaris dels cossos de seguretat de l'estat (policia nacional i guàrdia civil) responen a un perfil d'espanyolisme bastant ranci. Això em porta a pensar que dintre dels mossos d'esquadra hi ha un col·lectiu que percep com a imposició l'ús de la llengua pròpia d'aquest país i que no desaprofita cap oportunitat per reclamar tornar a allò que ells consideren "normal" que no és res més que "como esto es Ejpaña, yo hablo en Ejpañol".
+5
-17
Que torni la Guàrdia Civil
Anònim, 14/01/2012 a les 16:25
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+26
-1
Vergonya Cavallers Vergonya!
Anònim, 14/01/2012 a les 16:22
Algú els hi ha d'explicar que molta gent ha mort a Catalunya per defensar el Català.
+9
-8
Si volen parlae en Catellà poden anar a Olula del Río
Anònim, 14/01/2012 a les 16:07
Hoy os he convocado aquí, en Olula del Río, el pueblo de mi padre, de Baltasar Chacón, de mis abuelos Andrés y Carmen, para comunicaros mi decisión de presentarme a la elección para la secretaría general del PSOE.


Cuando se desciende de personas procedentes de tantos sitios se desconfía de las fronteras. Porque se sabe que nadie es mejor ni peor por haber nacido en uno u otro lugar. Se aprende, muy fácil y muy pronto, que en todas partes hay gente que trabaja por sacar adelante a su familia, gente que lucha por su libertad, por su dignidad; y que también en todas partes hay gente que explota y humilla. Por eso, mi origen tiene que ver con mi causa. Con una causa que no conoce fronteras: la causa del socialismo.
+25
-1
Jo no vull disculpes, vull sancions exemplars
Lluc Armengol, 14/01/2012 a les 15:58
No s'hi valen disculpes. Volem sancions, les que siguin possibles però, sancions. Totes les multes que he pagat al llarg de la meua vida han estat per equivocacions. Sempre pensava que no passaria res però, arribat el cas, no m'han valgut mai raons. Aquests "sindicalistes" són enemics de la nació catalana i per això militen en les files de l'Estat mijantçant els sindicats ccoo i ugt.

Ha sentit ningú a parlar de retallades als partis o sindicats? Oi què no? Aquestes organitzacions socials, anys i panys fa,són elements extructurals del mateix Estat espanyol i tenen el mateix objectiu criminal, l'anorreament de la nació catalana i l'amortiment de les justes reclamacions obreres allà on s'hi puguin donar.

Manegen, si fa no fa, quantitats astronòmiques de diners que el papa Estat els hi abona. Llur patrimoni resulta ésser prou més que considerable i si depenguessin de les aportacions dels seus acòl.lits serien senzillament història.

Les societats humanes funcionen bàsicament gràcies a la responsabilitat inherent de llurs membres, per quan això falla, s'hi han dotat de policia. Així és, cap membre d'aquest organisme, la policia, pot ni li podem permetre cap encantament en formes ni mètodes. Qui la fa la paga i aquests l'han de pagar per què mai més torne a passar. Almenys gratuïtament
+25
-1
Jo no vull disculpes, vull sancions exemplars
Lluc Armengol, 14/01/2012 a les 15:43
No s'hi valen disculpes. Volem sancions, les que siguin possibles però, sancions. Totes les multes que he pagat al llarg de la meua vida han estat per equivocacions. Sempre pensava que no passaria res però, arribat el cas, no m'han valgut mai raons. Aquests "sindicalistes" són enemics de la nació catalana i per això militen en les files de l'Estat mijantçant els sindicats ccoo i ugt.

Ha sentit ningú a parlar de retallades als partis o sindicats? Oi què no? Aquestes organitzacions socials, anys i panys fa,són elements extructurals del mateix Estat espanyol i tenen el mateix objectiu criminal, l'anorreament de la nació catalana i l'amortiment de les justes reclamacions obreres allà on s'hi puguin donar.

Manegen, si fa no fa, quantitats astronòmiques de diners que el papa Estat els hi abona. Llur patrimoni resulta ésser prou més que considerable i si depenguessin de les aportacions dels seus acòl.lits serien senzillament història.

Les societats humanes funcionen bàsicament gràcies a la responsabilitat inherent de llurs membres, per quan això falla, s'hi han dotat de policia. Així és, cap membre d'aquest organisme, la policia, pot ni li podem permetre cap encantament en formes ni mètodes. Qui la fa la paga i aquests l'han de pagar per què mai més torne a passar. Almenys gratuïtament
+30
-1
Jo i molts NO!
Anònim, 14/01/2012 a les 15:41
Els Mossos no, els sindicats dels Mossos s'empasen la llengua, són del pitjor que hi ha d'entre totes les màfies sindicals, que només es preocupen per mantenir el seu status. Ho diu un Mosso que no parla castellà, perquè li ho digui un sindicalista "espavilat"
+10
-9
Espectacular!
Anònim, 14/01/2012 a les 15:33
Espectacular!! que diria el Puigcercós. Encara és hora que ERC demani perdó als catalans per haver fer dos tripartits. Malparits.
+26
-1
Per protestar
Jmr, 14/01/2012 a les 15:24
Sabeu què podrieu fer? Useu el català, com protesta, en les relacions professionals que tingueu amb la guradia civil i la policia nacional. A veure si teniu pebrots de fer el fatxenda amb els xulos de les forces d'ocupació
+9
-2
Tena versus Saldmon
Anònim, 14/01/2012 a les 15:23
Escolteu al Tena fa un any, clava el que està pasant.


http://www.youtube.com/watch?v=KY1F5flg7Pk&feature=related
+26
-1
S'ha de fer net
Anònim, 14/01/2012 a les 15:18
Ha quedat molt clar quin tipus de persones formen aquest cos policial.
Son gent que no respecten ni el seu propi jurament, dons no han dubtat de perjudicar el poble que ban jurar defensar.
+15
-1
Com ha anat la collita dels nº de identificació ?
Anònim, 14/01/2012 a les 15:12
Guardeu a recer els nº de identificació, perquè ben aviat servirà per a imputar-los per col·laboració en la ocupació espanyola de Catalunya.
+32
-1
No ens representen
Anònim, 14/01/2012 a les 15:05
dimissió Valentin Amadós i Antonio Castejón
+17
-1
Per això sí que us haurieu de manifestar
Anònim, 14/01/2012 a les 15:02

http://www.youtube.com/watch?v=DvNuREcY9m8&feature=g-vrec&context=G28a0532RVAAAAAAAAAQ

Acte econòmic sobre l'espoli fiscal a Catalunya, organitzat per el CCN (Cercle Català de Negocis).
+16
-1
Tant de bo, que fomentéssiu la catalanofòbia!
Jordi M, 14/01/2012 a les 14:50
'No volíem fomentar la catalanofòbia', diu el maleït. Però si no l'heu fomentada pas! Abandonant el català per no sé quin cony de protesta sindical no fomenteu la catalanofòbia, al contrari: doneu satisfacció als enemics de Catalunya, doneu satisfacció als que no volien que tinguéssim policia, doneu satisfacció als que sempre us han dit Gossos i als que, covardament, amb vosaltres sí que s'han atrevit a criticar. La catalanofòbia no la fomentareu pas traint Catalunya. La fomentareu en la mesura que serviu a Catalunya. Parlant sempre en català, per exemple. Llavors sí que fomentaríeu la catalanofòbia.
+18
-1
Policia Nacional Catalana
Jordi M, 14/01/2012 a les 14:43
Hem de ser un país normal. I els països normals tenen policia. També tenen bandera i no senyera, ministres i no consellers, festes nacionals i no diades. Però en el cas dels Mossos d'Esquadra sumem eufemisme a escarni, perquè els Mossos d'Esquadra són un cos botifler d'origen.
+24
-1
Doncs és el que has aconseguit, Castejón!
l'últimperiodista, 14/01/2012 a les 14:41
Això, i malmetre tota la imatge del país, donant arguments fàcils a l'adversari. I pels de Lloret, no tinc ni paraules! N'hi ha prou en veure les imatges: en aquests moments, se sap, et surt el que tens de dins, i això els passa a aquests Mossos.
+4
-23
Para el pepet grill
Anònim, 14/01/2012 a les 14:39
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+21
-1
De què ens extranyem?
Anònim, 14/01/2012 a les 14:37
La classe treballadora catalana valdria la pena que recordés o sapigués que hi han sindicats catalans com Intersindical CSC i la COS (coordinadora obera sindical) i que no cal deixar-se "defensar" per aquesta colla de paràsits i sindicats grocs espanyols.
+21
-4
Dossolució dels mossos
Anònim, 14/01/2012 a les 14:27
Els mossos, no tenen ni idea del mal irreversible que s'han fet, amb la utilització política de la llengua castellana contra Catalunya. D'esser un policia volguda i simpàtica, han passat a ser uns indesitjables. No votaré cap partit polític que vulgui mantenir el cos dels mossos.
+15
-1
Dóna la cara per la independència
Anònim, 14/01/2012 a les 14:24

http://www.donalacara.com/

Ara més que mai doneguem la cara pel nostra país
només ens té a nosaltres
+22
-2
castellanisme polític invasor
Anònim, 14/01/2012 a les 14:21
Tots els catalans hauríem de demanar la dissolució del cos dels mossos o tornar-los a la policia nacional. Els mossos no serveixen als ciutadans de Catalunya. Amb aquest fet, han demostrat que no estimen Catalunya (el català és Catalunya) i que estan al servei del castellanisme polític invasor.
+23
-1
Quintacolumna?
Baldomer, 14/01/2012 a les 14:13
Discrepo una mica amb en Pepet Grill quan diu que aquesta gent són una quintacolumna. A mi em dóna la impressió que són el gruix del Cos, perquè no he sentit cap veu discordant dintre del col·lectiu dels mossos.
+24
-0
Colla de fatxes!
Baldomer, 14/01/2012 a les 14:07
Aquest personatge, el portaveu d'UGT, acaba dient que no hi ha cap reivindicació política al darrere quan unes línies més amunt ha dit que "com que sembla que li importa tant a aquest govern nacionalista de CiU la qüestió de la llengua hem pres aquesta mesura", o sigui que reconeix que ho fan per tocar els collons als nacionalistes (als nacionalistes catalans, s'entén, perquè ells són naconalistes fatxes espanyols).

No sé si tot això ho va dir abans o després de fer-se la foto amb el seu cap de files, Alberto Rivera.
+21
-1
Cal destriar...
pepet grill, 14/01/2012 a les 14:01
aquests són elements d la quintacolumna espanyolista dins la Nostra Policia.
Van col·lar-se al Cos amb el vist-i-plau dels llavors caps polítics del tripi. Van obrir les portes a membres d'altres cossos de seguretat, aliens a Catalunya i ara en sabem el resultat.

Potser que el Conseller del ram, en Felip Puig, comenci a reflexionar sobre qui ha de ser membre de la Policia de Catalunya i qui no.

No tothom pot ser apte per al desenvolupament d'una funció tan vital per a una societat democràtica com és la catalana.

No estic demanant cap "cacera de bruixes" ni cap "depuració" del Cos.
Consti en acta.

Però no tothom serveix per a prestar un servei públic i menys de policia.
S'han d'exigir uns mínims al tots aquells candidats que volen accedir a l'Acadèmia -és possible fer-ho mitjançant proves de nivell cultural i psicològiques- i així descartar aquells que no són vàlids per al Cos.

Sé que aquestes proves que estic demanant ja existeixen. S'han d'endurir els criteris, simplement.

Nivell mínim d'estudis per entrar al Cos: Batxillerat aprovat i selectivitat aprovada.
I a partir d'aquí comencem a destriar els candidats per perfil psicològic.

Volem una Policia catalana, democràtica, de qualitat i professional fins a l'extrem.

El mateix es pot aplicar a tots els membres de la funció pública.
Si podem triar, que siguin els millors.

Cal destriar...
+21
-1
lleialtat nacional
Guifré, 14/01/2012 a les 13:59
Ara tot el poble català té una informació útil: els Mossos d'Esquadra no tenen cap sentiment d'adhesió nacional catalana. Són xarnegos reciclats. (Ei, que hi ha xarnegos que s'han convertit en patriotes de pedra picada, jo els dono tota la meva benvinguda). I els seus sentiments de partinença nacional són espanyols. NO PODEM CONFIAR EN LA SEVA LLEIALTAT NACIONAL CATALANA
+15
-1
UGT (PSOE) TRIPARTIT
Anònim, 14/01/2012 a les 13:54

El portaveu del sindicat de mossos SAP-UGT demana a VilaWeb que publiqui les seves declaracions en castellà
Reproduïm la conversa de la redacció amb Valentín Anadón

Tot seguit reproduïm la breu conversa amb el portaveu del sindicat SAP-UGT, Valentín Anadón, que ha demanat que constés que ell parlava en espanyol, malgrat que ha parlat en català:
- Per què deixen de parlar en català?

Sí, i et demanaria que publiquis les meves declaracions en castellà.
- Nosaltres encara que agafem declaracions en castellà o en qualsevol altre idioma, les publiquem en català sempre.
Doncs vull que consti que t'he fet les declaracions en castellà [parlant en català].
- D'acord. Per què heu decidiu fer-ho?
Estem emprenyats perquè les retallades es fan sense cap tipus de negociació, i perquè ens notifiquen que no ho ha diners per a cotxes ni armilles, però en canvi sí que n'hi ha per coses cosmètiques com uniformes nous dels mossos d'esquadra. I com que sembla que prima exclusivament la imatge per sobre de la seguretat.

- La llengua és una qüestió d'imatge?

No, el que diem és que el govern prima la imatge per sobre de la seguretat. I com que estan tan preocupats per la imatge hem pres la decisió de canviar al castellà en les comunicacions amb la premsa, perquè ens empara el fet que hi ha dues llengües cooficials. Som una policia autonòmica i podem fer servir tant el català com el castellà. I com que sembla que li importa tant a aquest govern nacionalista de CiU la qüestió de la llengua hem pres aquesta mesura.

- Si és una qüestió d'imatge, per què utilitzeu justament la llengua, i no una altra cosa? El català és la llengua pròpia de Catalunya.

- La constitució diu que hi ha dues llengües cooficials, i nosaltres estem obligats a treballar amb totes dues. Ara decidim que en farem servir una. És una mesura més, com la ocupació de la comissaria. No hi ha cap reivindicació política al darrere.
+7
-2
molt ofes
Anònim, 14/01/2012 a les 13:54
si si estic molt ofes
+3
-6
grupo balañá
Andaluz, 14/01/2012 a les 13:53
A favor del catalán, sí señor!

GRUPO BALAÑÁ

ARENAS DE BARCELONA MULTICINES
Gran Via, 385 08015 Barcelona
Tel. 902 42 42 43


ARIBAU CLUB 2 SALAS
Gran Vía de les Corts Catalanes, 565-567
Tel. 902 42 42 43

ARIBAU MULTICINES
Aribau 5 y 8-10
Tel. 902 42 42 43

BOSQUE MULTICINES
Rambla de Prat, 16
Tel. 902 42 42 43

CLUB COLISEUM
Rambla Catalunya, 23
Tel. 902 42 42 43

GLORIES MULTICINES
Diagonal, 208 (Ctre Comercial Les Glòries)
Tel. 902 42 42 43

GRAN SARRIA MULTICINES
Ronda General Mitre, 38-44
Tel. 902 42 42 43

PALAU BALAÑA MULTICINES
Carrer de Sant Antoni, 43
Tel. 902 42 42 43

URGEL
Carrer del Comte d'Urgell, 29-33
Tel. 902 42 42 43

CLUB CAPITOL

TEATRE BORRÀS

TEATRE TIVOLÍ

+26
-1
Respecte i decència
Anònim, 14/01/2012 a les 13:51
Fora del cos el mossos que no respectin el país en el qual treballen. Fora del cos els mossos que no respecten els drets dels ciutadans de Catalunya.
+22
-4
Aquesta es la policia que ens ha deixat el tipartit:
Anònim, 14/01/2012 a les 13:47

Mossos concentrats a Lloret treuen banderes espanyoles i criden «¡Viva España!»
+43
-1
I ara, a fer net!
Pere el Gran, 14/01/2012 a les 13:46
Molt bé, ara és quan toca, per tal de rescabalar la imatge, dignitat i decència del cos, fer una neteja a fons de la plantilla. Tots els que han secundat aquesta protesta haurien de donar-se d'alta al SOC i a l'INEM demà mateix.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: