Quico Sallés/Palau de la Generalitat | Actualitzat el 04/01/2012 a les 00:24h

Com ser un estat sobirà europeu sense ser independent, segons Mas

El president de la Generalitat assegura que amb l'assoliment del pacte fiscal Catalunya ja tindria els quatre pilars fonamentals per obtenir la plena "sobirania" en l'àmbit de la construcció europea

Mas,en roda de premsa de Govern, des d'on ha explicat la importància del pacte fiscal per assolir una cota de sobirania plenament europea. Foto: Patri Mateos

Els objectius de l'actual govern de la Generalitat es poden definir en tres: reactivació econòmica, retorn a un nivell l'estat del benestar bàsic i fer passes endavant en la sobirania de Catalunya. Tres elements indestriables un de l'altre. Així ho va sentenciar aquest dimarts el president de la Generalitat durant la presentació del balanç d'un any de Govern. Aclarits, més o menys, els punts més tangibles d'aquesta terna d'objectius, Mas va voler descriure el concepte genèric de "fer passes endavant en la sobirania de Catalunya" a través del que s'entén com estat en l'actual context europeu.

Així Mas va desenvolupar una teoria intrèpida de la fonamentació política i jurídica dels estats que volen construir una Europa més, basada en una interpretació extensiva del principi que tot estat es basa en el monopoli de la força. Pel President el "gran pas" i el "salt endavant" és el pacte fiscal, ja que aconseguir-lo suposaria assolir un dels quatre principals pilars que requereixen els països que construeixen Europa i l'únic que no té Catalunya: ostentar el poder de la hisenda i la recaptació d'impostos.

Els quatre pilars

Pel president català, la construcció europea s'anirà fonamentant en la cessió de sobirania dels països, cosa que redueix a quatre els pilars o condicions que han de tenir els estats per integrar-s'hi. En primer terme, les polítiques properes als ciutadans, que a criteri de Mas, ja fa anys que es practiquen a Catalunya. En segon lloc, les polítiques de seguretat interior, que segons el president " que   Catalunya té ne gran part". En tercer terme, les relacions exteriors que Catalunya treballa "sobretot en l'àmbit cultural i econòmic" tenint present que les relacions exteriors seran cada cop "més europees i menys catalanes, italianes o alemanyes. I en quart terme la capacitat per recaptar impostos, tenir la hisenda, que és el pilar que Catalunya ha d'assolir a través del pacte fiscal o la "fórmula catalana del concert". "És la que no tenim, la tenen els bascos i els navarresos i Espanya no s'ha trencat", ha recordat Mas.

D'aquesta manera, Mas conclou que "descomptat l'exèrcit, les grans ambaixades i cos diplomàtic -que no aspirem a tenir-los-, si tenim la hisenda no serem un país independent, tampoc no tindrem estat propi però estarem molt aprop d'una sobirania gran en termes europeus, que tampoc no vol dir que sigui l'estació final de trajecte en la transició nacional". "El pacte fiscal no és un tema de diners, sinó de sobirania, poder i capacitat de decisió i d'anar-nos inserint en un context europeu", ha reblat Mas per arrodonir la seva teoria sobre com ser un estat sobirà europeu sense ser independents.

Navega per les etiquetes

artur masindependènciaconcert

COMENTARIS

+3
-0
30 anys de fum
Anònim, 06/01/2012 a les 18:28
El sr. MAS i les seves pallas mentals.
o s´es mascle o s´es famella
el mascle va a sobre i la famella a sota, sr. MAS
L´altre especie son els TRILEROS que potser es la seva sr. mas
+3
-0
Ep?Houston?
Anònim, 06/01/2012 a les 11:18
Tenim un problema, necessitaríem un polític de veritat. Ahir hauríem d'haver demanat als Reis de l'Orient que ens portessin un polític competent i honest. Pot ser és que no fem gaire bondat.
+3
-0
N'em bé per nà a Sants?
Anònim, 06/01/2012 a les 11:15
Tots aquests circumloquis i malabarismes lingüïstics d'en Mas,són paraules de trilers per amagar l'ou i no moure res (ai, ves, quina feina!)
+5
-0
D'on surt la covardia dels catalans? s'hauria d'investigar...
Anònim, 05/01/2012 a les 22:55
D'on surt la covardia dels catalans? s'hauria d'investigar...
+7
-0
Burro i Covard
Anònim, 05/01/2012 a les 19:14
Mas, plega!; per burro i covard!
+2
-1
Voler la independència
Anònim, 05/01/2012 a les 19:13
i votar o ser de Convergència és, simplement, d'una idiotesa irremediable. Es pot ser més subnormal? Sí, insistir-hi. Quina colla!
+5
-0
MAS, NO SIGUIS COVARD!!!
qvic, 05/01/2012 a les 09:23
Boniques paraules les del Mas. Paraules amb "seny", mesurades, que pretenen el consens...PERÒ INVIABLES!!! Espanya s'ha construint comptant l'espoli fiscal català com un pilar del seu model d'estat i MAI permetrà aquesta utopia d'en Mas: que seguim sent espanyols però amb una relació fiscal justa. Entre altres coses perquè això representaria un altre model d'estat espanyol que ni s'ha donat mai en la història ni es donarà. Aquest és el problema, com ens han demostrat prou fefaentment al llarg de la història i ara. Per tant, la nostra supervivència com a poble només te una alternativa possible: la INDEPENDÈNCIA REAL I PLENA, AMB UN ESTAT PROPI. Mas, no siguis covard ni ens vulguis vendre fum per anar tirant!!! Estem tocant fons!!!
+11
-0
INDEPENDÈNCIA
INDEPENDÈNCIA, 05/01/2012 a les 08:30
Sr. Mas, com podem tenir independència Fiscal si:

a) Espanya ens roba.
b) A partir del Març Espanya podrà vetar els pressupostos ( o sigui, tindrà el control).

Una suggerència = INDEPENDÈNCIA
+11
-0
INDEPENDÈNCIA TOTAL!
Anònim, 04/01/2012 a les 20:52
Jo vull una Catalunya plenament lliure, vull que el meu país sigui un país normal dins d'Europa, vull un estat català 100% independent i vull que el meu passaport deixi de dir mentides atorgant-me nacionalitats que no tinc i que no tindré mai. INDEPENDÈNCIA ÉS FUTUR, tot lo altre collonades de la classe botiflera catalana!
+4
-0
...y no estar loco
Anònim, 04/01/2012 a les 20:31
Du-dua, du-dua !!!
+16
-0
Trist president
Anònim, 04/01/2012 a les 20:06
I per què no podem d'aspirar a tenir un exèrcit, grans ambaixades i un cos diplomàtic com Déu mana? Ja cansa l'absurda idea que som una gent especial que fa de tot sense tenir les eines. Algú hauria d'explicar a aquest trist president que no som diferents de les altres societats dels món, així que si aquestes s'organitzen com a estats i tenen determinades coses doncs nosaltres també. I I que si us plau algú faci el favor d'explicar-li que el món es composa d'estats, no de regions, ni autonomies ni vegueries ni províncies, i que no cal ser un militarista per voler un exèrcit que vagi a favor nostre i ens no suposi una amenaça (que ja seria hora) i que no necessitem intermediaris (que tenen el curiós costum de fotre'ns contínuament) per relacionar-los amb la resta del món. Quina pena de país que no pot pagar ni els seus funcionaris amb un dèficit fiscal anual de més de 20000 milions de euros i quina pena de president que sembla que o no ho veu o és covard o és estúpid.
+9
-0
Mas l'escanya pobres
Desvalls, 04/01/2012 a les 19:28
Mas , ets un calces cagades....covard....em recordes a en Rodriguez Zapatero....dien mentides...¡¡ BOTIFLER !!
+5
-0
Amb Ferran Adrià?
JoMateix, 04/01/2012 a les 19:13
Com no sigui fitxant l'Adrià com a conseller d'exteriors especialitzat en deconstrucció d'estat, gelats calents i d'altres miracles conceptuals ho tenen fotut.
+15
-1
La sopa d'all
Pitu, 04/01/2012 a les 18:24
L'Artur acava d'inventar la sopa d'all. Enhorabona a tots els independentistes votans de CiU!! Patètic !! Quanta raó tenia en Carretero !!!
+8
-2
Per Antoni trenchs i Ruiz -Mataró
Anònima, 04/01/2012 a les 18:17
Aqui tots som anònims/es.
El teu nóm pot ser un àlias i les opinions són el que compte.
+13
-1
REGIONALISMO SANO BIEN ENTENDIDO
Jaume Pitarch, 04/01/2012 a les 18:03
El que vol dir mas és el REGIONALISMO SANO BIEN ENTENDIDO de tota la vida amb altres paraules...
+17
-1
La burgesia catalana és així d'inútil...sempre des de 1412
Anònim, 04/01/2012 a les 17:39
La burgesia catalana és així d'inútil...sempre des de 1412. mai un país havia malbarat tanta energia com Catalunya... posant-se molt per darrere d'Albània.
+21
-1
Idiotes? Doncs sí.
Carles Viñals Casado, 04/01/2012 a les 17:12
Alguns comentaristes pregunten si el Sr. Mas ens pren per idiotes. Pregunta sobrera. El Sr. Mas es guardarà molt bé de dir-vos-ho, però li consta que, efectivament, som idiotes. Parlo, és clar, de tots els qui volent la independència de Catalunya li han donat el seu vot. El Dr. Carretero ja ho va dir, i jo hi estic d'acord. "Voler la independència i votar CiU és d'idiotes." O d'hipòcrites, que no sé què es pitjor.







+4
-9
Estats Units d'Europa
ulldepolls, 04/01/2012 a les 15:28
Home, no és una tonteria el que diu. En realitat ens dirigim a uns Estats Units d'Europa, amb la qual cosa el més segur és que els estats actuals amb més població (Espanya, França, Alemanya, Italia, etc...) se subdivideixin en estats de mida més petita, com passa als EEUU (300 milions d'habitants, 50 estats; Unió Europea= 500 milions d'habitants, 27 estats). Si quan es produeixi la oportunitat a ser un estat federat d'Europa ja disposem de concert econòmic, serà tot molt més fàcil. La qüestió és si a Catalunya podem esperar tant de temps, ja que aquesta situació, en cas de produir-se, no seria fins d'aquí a 10 o 15 anys com a poc.
+4
-6
hipocresia
Antoni trenchs i Ruiz -Mataró, 04/01/2012 a les 15:21
Tot aquest apartat de cartes es de allò mes important i son judicis sensats.
Llàstima que tot el que es diu, es per anar a la brossa.
El dia que es signin totes les cartes, pensaré quer algun moment poden tenir valor.
El que no si val, i demostra el poc que valen la gent que escriu, es quan signen am,b anònim. Això es ser apocrifa.
El 90% son anònimes.
+26
-1
Sou una vergonya i una deshonra
Anònim, 04/01/2012 a les 15:17
SI ser un Estat Sobirà Europeu sense ser Independent fos una cosa tan bona
ja ho haguessin fet tots els altres Estats.
Això és tornar a vendre'ns una altra autonomia però disfrasada d'una altra cosa.
Ja no volem més els vostres nous i estèrils invents. Vostès ja ho sabeu molt bé el que volem, i és simplement el que ja existeix i tothom té:
un Estat INDEPENDENT, lliure i sobirà.

Deixeu de fer temps i de temptejar al poble per a veure per on i com ens podeu seguir enganyant, i comenceu ja a actuar com a catalans.
+13
-1
Bona!
Anònim, 04/01/2012 a les 14:47
M'ha agradat la frase "A l’àmbit estrictament independentista, aquesta xerrameca és innòcua, si bé és cert que corca la paciència." del Supervivent Català
http://superviventcatala.blogspot.com/2012/01/contra-lautonomisme-immobilista.html.
Me n'acabo de fer seguidor, parlar clar!
+25
-1
Una altre entabanada com el pacte fiscal
postfederalista, 04/01/2012 a les 14:31
Com es pot ser tant cinic , votants de CIU . Vosaltres sou els responsables que es comporti tant cinicament.
+2
-18
Que pesado
Anònim, 04/01/2012 a les 14:16
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+26
-1
Independents ?
Anònim, 04/01/2012 a les 14:08
Sense sobirania politica no hi ha sobirania econòmica.
La llibertat no és negociable
+14
-1
De valent
Pere Sanchez (Desocupat de Terrassa), 04/01/2012 a les 14:01
Ens hem d’enfeinar de valent per a tornar a ser territoris autònoms i recuperar no tan sols la dignitat sinó , almenys també una part del que ens han espoliat .
+21
-2
Trist
Anònim, 04/01/2012 a les 13:58
Un tio de Madrid em va dir fa 20 anys: 'pero perque voleu ser independents si ara la tendencia al mon es la contraria?' Ja hem vist com esta acabant la UE, quants estats han aparegut nous des d'aleshores a Europa. En Mas pensa com el meu amic de Madrid fa 20 anys. Trist.
+14
-2
Poc que ens el donaran
Toni Arregui, 04/01/2012 a les 13:44
el tal pacte fiscal. Ens donaran un concert econòmic en la línia del Polònia, i en Mesell encara voldrà que aplaudim...
+24
-1
vas confús
no tinc nom, 04/01/2012 a les 13:29
A veure Sr. Mas....... jo no diré, deu m'en guard, que vostè sigui tontodelcul, no-no, m'inclino a pensar que vostè creu que som nosaltes els tontosdelcul i clar, Sr. Mas, així no anem bé...... li ho repetiré per si de cas fos certa la primera asseveració, que reitero queda lluny del meu pensament, nosaltres no volem ser espanyols, amb pilars o sense pilars, comprén? li ho repeteixo? ho faré només in extremis en el cas que és confirmés el primer adjectiu que el qualifica
+22
-3
Del Cul
Anton Tat, 04/01/2012 a les 13:12
Aquest tio és tonto i ens vol fer creure que els demés també ho som, Ves a la merda, Mas!!!
+29
-1
Mas , defineixte ja!
independent emprenyat, 04/01/2012 a les 13:03
Estat sobirà europeu sense ser independents.

Com és menja aixó?
+15
-1
Cal lideratge i coratge.
Anònim, 04/01/2012 a les 12:55
Un país sobirà és un país lliure, que no depèn de tercers. O sigui que no es pot ser sobirà depenent de la voluntat o les lleis d'un altre país. Per què costa tant d'entendre? Ibarretxe ja va proposar la idea del país lliure associat com a solució per Euskadi, i el resultat tothom sap quin va ser. Ibarretxe va rebre el mateix tracte que Maragall quan va tractar de vendre que Catalunya és una nació. A veure si ho entenem: Espanya no vol ser diversa ni plurinacional ni plurilingüe, el seu full de ruta és un altre, no hi ha més nació que Espanya, segons els espanyols. El conflicte és l'única solució viable. I conflicte no vol dir necessàriament violència, vol dir, simplement, canviar les regles del joc a través d'un fet polític contundent, que pot ser una declaració unilateral d'independència o bé un tancament de caixes organitzat que en poques hores provocaria la intervenció de la UE perquè l'euro cauria en picat, ja que Catalunya representa el 20% del PIB espanyol. La segona solució és més factible que la primera, però cal tenir coratge per aplicar-la; cal tenir els pebrots d'un líder històric com Macià. Jo no sé si Mas vol passar a la història com un veritable líder o simplement com un president de la Generalitat més.
+15
-1
...
Anònim, 04/01/2012 a les 12:46
Això és com quan una parella desavinguda vol separar-se però no vol fer-ho de manera evident perquè hi ha interessos pel mig. És quan entren en joc eufemismes del tipus "som una parella oberta", "cadascú té el seu espai", "tenim els nostres propis amics", "no volem interferir en la vida de l'altre", etc, etc...La quantitat de tonteries que es poden arribar a dir o a fer quan una persona no vol viure amb l'altra perquè se n'ha cansat, perquè s'ha enamorart d'una altra o simplement perquè vol tenir sexe variat i divers sense estar sotmès en exclusiva a la parella, són tan variats com els arguments de pa sucat amb oli que actualment tracta de vendre Catalunya per no agafar el toro per les banyes i reconèixer que la parella no funciona i que cal anar a la separació o al divorci. Maragall ja va proposar una forma d'arreglar-ho no tan traumàtica com el divorci, una mena de saparació amistosa que tenia forma de nou Estatut. La resposta d'Espanya va ser contundent i tothom la coneix, no en va un munt de gent vam anar a protestar al centre de Barcelona el 10 de juliol del 2010. Aquell sentiment es manté i jo diria que la majoria de catalans va oferir el seu suport a Mas perquè materialitzés l'esperit del 10J per la via política. Si no és capaç de fer aquesta feina o no se sent capaç, el millor que pot fer és deixar que un altre provi de liderar el procés. El que no pot fer és prendre per imbècils als catalans, perquè qui més qui menys té un cert nivell d'estudis i una mica de criteri.
+1
-21
En suport del President Mas
Anònim, 04/01/2012 a les 12:27
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+23
-1
Cagarrufes convergents
Anònim, 04/01/2012 a les 12:22
amb tal de no afrontar la situació de cara i sense subterfugis. Independència com tot país normal i amb Estat propi, ...la resta collonades de covards, mesells que no fan més que mantenir-nos ofegats en el fang innecessàriament. Tirem pel dret d'una punyetera vegada!
+24
-1
duros a quatre pessetes
Santandreu, 04/01/2012 a les 12:13
Aquesta Catalunya sobirana però sense independència podrà, per exemple, aconseguir el reconeixement oficial del Català a la Unió Europea? o podrà disposar de seleccions esportives que competeixin a nivell internacional? podrem rebre documents d'identitat que explicitin la nostra nacionalitat catalana?
+22
-1
Prou ja!
Anònim, 04/01/2012 a les 12:12
I com sempre, l'equilibri autonomista de CiU, blablablablabla...
http://superviventcatala.blogspot.com/2012/01/contra-lautonomisme-immobilista.html
+24
-1
joan
Anònim, 04/01/2012 a les 11:48
El bellotari d'extremadura va dir que no volia ser menys que Catalunya. Nosaltres hauriem de dir que no volem ser menys que Kosovo.
+5
-19
ser espanyola me mola
Marta Fontal, 04/01/2012 a les 11:43
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+27
-1
Era només això?
Anònim, 04/01/2012 a les 11:18
Caldria preguntar-li al nostre President si això és tot el que el seu govern s'atreveix a fer. Si és tot el que el seu partit gosa desitjar per al nostre país.
+31
-1
Misèria
Montserrat, 04/01/2012 a les 11:17
Quina tristesa per als catalans que el seu president ens prengui per idiotes.
Sr. Mas..."La llibertat suposa responsabilitat. Per això la major part dels homes li tenen tanta por"
COVARDS
+32
-3
no té nassos
Anònim, 04/01/2012 a les 11:05
Sr. Mas si no té nassos de dirigir Catalunya al moment on som, que reconec que no és fàcil, faci el favor de marxar i deixar pas algú que els tingui més ben posats
+31
-1
Quin desastre
Anònim, 04/01/2012 a les 11:00
Mare de Déu Senyor, a on anirem a parar?. En Mas ha lograt la quadrature del cercle, aixó sí que es un president...d'escala.
+31
-2
Ara i sempre independència.
Un patriota, 04/01/2012 a les 10:48
Nosaltres en som culpables de ser on som. En Madi ho va tenir clar, després de la "gran manifestació" CiU, ho és posaba al devant del independentisme o perdria les eleccions, això sí, calia fer-ho com ara, enganyan i confonent. Dret ha decidir, Concert econónim, canvi de rumb, ilusió, govern dels millors. El resultat, no decidim res, ni Concert ni pacte fiscal, el canvi de rumb de moment és desconegut, potser l'actual és per anar al Sàhara, ilusió deu ser la que tenen els més de 600.000 aturats o els emprenedors a casa nostre,ha i per últim el govern dels millors, un govern que menteix, un govern que fa pagar el deficit als treballadors públics, un govern que retalla igual als aturats, als que treballan i als jubilats, un govern que PACTA AMB ELS MALTRACTADORS, al govern, a l'Ajuntament de Barcelona, a la Diputació de Barcelona, un Govern que no liquida les Diputacions simbol de l'ocupació borbonica, un govern que ara no te cap capacitat de negociació amb l'Estat espanyol, un govern incapàs de preveure que Catalunya serà aviat la responssable de la crisis a Espanya, un Govern que mareja la perdiu i no fa D'UNA VEGADA UN GOVERN ESTABLE NACIONALISTA I AMB UN FULL DE RUTA CLAR PER LA INDEPENDENCIA, cosa que si posaria al govern espanyol amb la perspectiva clara de negociar-ho tot. Sr. Mas, si no te res ha dir diferent del que ja va dir durant la campanya electoral, el meu consell és que calli, parlar per no dir res, i tractar als catalans d'idiotes no és el millor camí. Voste potser un bon lider, tot i que el temps i les seves declaracions ho fan difícil, només cal que voste decideixi, o una Catalunya lliure, democratica i independent, o continuar com fins ara o pitjor, sen una Comunidad Autónoma de régimen común. Voste te la paraula.
+33
-1
No, President, no.
Convergent, 04/01/2012 a les 10:45
L'única manera de fer efectiva la sobirania de Catalunya és crear un Estat català independent en el sí de la Unió Europea. Per molta "sobirania" que guanyem, els espanyols sempre intentaran fer-nos retrocedir d'una manera o d'una altra. A més, aquest argument, benvolgut President, és buit de contingut, atès que tots sabem que el Pacte Fiscal NO ENS EL DONARAN PAS. Tanmateix és cert que les persones que volen aquesta mena de discurs perquè no veuen clara la via independentista cridaran "INDEPENDÈNCIA!" al final de la present legislatura.
+23
-1
...
Anònim, 04/01/2012 a les 10:42
Cap pacte, "arreglo", negociació o cessió d'Espanya tenen cap seguretat jurídica mentre hi continuem dins.

Les engrunes que et donen avui te les trauran demà. Per això són ells els que fan les lleis, els reglaments i controlen la justícia que les aplica.

Això ens porta al conflicte etern, a la queixa eterna i a la derrota permanent.

Marxi a casa, president. No està a l'alçada del que les circumstàncies demanen.
+35
-1
Lider
Raimat, 04/01/2012 a les 10:11
Catalunya necessita un Jerry Adams o Salmond per guiar al poble, un lider com Carretero o López Tena. Ara CyU s'ha desenmascarat d'una vegada per totes, CyU es castellana imperialista, unionista i pwer això pacta i pactarà amb el PP. Catalans hem d'enfortir el Sobiranisme i ho farem des de la societat civil, no tenim cap altre camí. FREEDOM FOR CATALONIA.
+30
-1
Jo mateix
Anònim, 04/01/2012 a les 10:05
On queden ara tots aquests que van proclamant que s'ha d'estirar CiU cap a l'independentisme? Aquests que fan prevaldre el concepte "unitat" sense cap full de ruta?
Aquells que llegeixen entre línies els discursos convergents? Aquells que crítiquen els discursos clars i contundents?
Només hi ha el camí del discurs independentista ferm, compromés i coherent. Pas a pas, aconseguir que la ciutadania comprengui l'única solució pel país és crear estructures d'Estat pròpies.
+30
-1
Mas il castratti
Anònim, 04/01/2012 a les 09:53
I pensar que una merda de pais com Kosovo es independent i te cadira a la ONU i la EU com un pais normal, en canvi aqui venga empescar-nos caboria rera caboria que nomes denoten covardia i impotencia. Com deuen riure els govern espanyol veient les burrades que s'ha d'empescar Mas per no dir que es un covard i que no pinta res.
+42
-1
el pitjor que pot fer un president és ser deshonest amb el seu poble
En Cesc, 04/01/2012 a les 09:48
En Mas podria ser un bon president, també president d'una Catalunya independent.
Però està fent una cosa que mai pot fer un polític honest i és dir mentides en temes d'estat o de país.
Ens està dient que l'Euskadi d'en Lòpez és un país sobirà?
¿No sap que el pacte fiscal ja és el que tenim i es renova cada 4 anys i així ens va?
Està rebaixant el federalisme (fals també) d'en Maragall i en Montilla a un autonomisme que ens ha portat a la fallida?
"Mas, no estàs guanyant temps sinó perdent credibilitat"
+23
-2
Criminals
Anònim, 04/01/2012 a les 09:47
Aquest Mas i la seva CiU (i resta de partits actuals al parlament) farien riure sinó fos perquè són criminals del poble. D'un poble que s'enfonsa mentre ells continuen enriquint-se i entabanant tot mirant cap a una altra banda. Caldria tallar colls. Literalment. A França es va acabar la tonteria tallant colls. És l'unica manera d'eliminar aquesta xusma criminal encorbatada. L'única manera d'acabar amb aquest narcòtic letal del nostre poble.
+27
-1
Enganyarse a un mateix
Antoni Trenchs Ruiz, 04/01/2012 a les 09:23
Senyor Artur Mas
Dol que en uns moments tan propicis, per avançar el nostre pais, vosté s'enganyi a si mateix, sense adonar-se que el pais va perdent un llençol cada dia.
La delegazda del Gobierno a Catalunya, es una altre victòria de la castellanització de Catalunya, gracis a la inductora Sanches Camacho, que es la persona que el vol portar a vosté a la presó, per no respectar l'estatut en la immerció lingüistica, segons l'ultima aprobació del Constitucional
Entretenir a tot el pais amb el pacte fisacal es tan barroer com el que fan els del PSC que no tenen mes remei que seguir la veu del PSOE que com han dit, ha de ser única a tot Espanya.
Nadal, Iceta,Montilla, Zaragoza etc. etc. pensen que poden salvar el pais economicament. Santa inocència, bon exemple han deixat a nivell de Espanya i de Catalunya, i encara creuen que poden ser vàlids.
+32
-2
Mas dimissió i menys genuflexió
Ivan.N, 04/01/2012 a les 09:20
Senyor Mas, es hora de plegar, vostè no esta capacitat per dirigir Catalunya, ni com a país, ni tan sols com una regió qualsevol d'Espanya, que es a on vostè ens aboca. El poble parla de democràcia, parla de estat propi (que vol dir tocar el dos, no pas pidolar mes a Espanya), parla de plantar cara i dir prou, però vostè i el seu partit (els dos) l'únic que fan es fer volar coloms mentre el poble passa gana, i es veu dia si dia també robat, insultat, humiliat, i molts mots mes acabats en at.
No entén vostè que no volem estratègies, que no volem plans amagats, que no volem rutes que sabem molt be que no condueixen en lloc? El que volem es posar els punts sobre les is, i marxar d'aquí d'una vegada per totes, girar cua i no mirar enrere, que el camí de la separació es ple de somnis i esperances, i sabem de sobres que es la millor opció de totes, però vostès estan entestats en un camí que ja fa no nomes 30 anys que no porta en lloc, ja fa 300 anys que ens perjudica i molt.

A veure senyor Mas i companyia si maduren un mica, i fan el que cal fer, i deixis ja de robar-nos mentre ens explica contes de fades sobre pactes fiscals que tots sabem que tenen pactat ja amb el PP per donar-nos una vergonya de pacte fiscal i aixi vendre-ho com el negoci del segle (em recorda una cosa del tripartit) i aixi rebaixar l'independentisme.
+25
-1
Perdiu marejada
Anònima, 04/01/2012 a les 09:16
No hi ha llei, estatut, concert, pacte, arreclo qualsevol, capaç de contenir la cobdícia, l'enveja autodestructiva, el parassitisme atàvic, d'aquest malson de la Història que és Espanya.
+23
-1
Jo mateix
Anònim, 04/01/2012 a les 09:09
On queden ara tots aquests que van proclamant que s'ha d'estirar CiU cap a l'independentisme? Aquests que fan prevaldre el concepte "unitat" sense cap full de ruta?
Aquells que llegeixen entre línies els discursos convergents? Aquells que crítiquen els discursos clars i contundents?
Només hi ha el camí del discurs independentista ferm, compromés i coherent. Pas a pas, aconseguir que la ciutadania comprengui l'única solució pel país és crear estructures d'Estat pròpies.
+37
-1
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº33
Anònim, 04/01/2012 a les 09:09
A) Vull per a Catalunya la Independència, tota sencera, inclosa la Fiscal.
B) Vull per a Catalunya només la Independència Fiscal (pacte fiscal, concert, etc). Amb la Independència Fiscal en tinc prou.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
+33
-1
Que vagi dient
Pepet, 04/01/2012 a les 09:08
El senyor Mas que vagi dient. Tot són paraules. L'estat central acaba d'injectar graciosament 129 milions d'euros al govern del País Valencià, mentre que aquí ens en deu 729 i tot són excuses de mal pagador. És a dir, que no els paga. Una cosa semblant ja va passar amb els famosos "fons de competitivitat" a l'època socialista, amb la diferència que aleshores el calé se'n va anar cap a Andalusia. Els nostres polítics van dient, van dient, però el govern de Madrid fa la seva..., des de fa tres-cents anys.
+27
-1
No maregeu més els catalans, si us plau
Anònim, 04/01/2012 a les 09:05
Déu meu, quin mareig. Senyor pesident, ja està tot inventat, no ens vingui amb sopars de duro. Tot el que diu de cessió de poder a isntàncies superiors europees, encara que cert, es fa des dels estats. I NO EN SOM. El camí dels catalans és el mateix que ens han marcat abans els croats, els estonians o els alemanys i se'n diu autodeterminació i estat propi si així ho expressa la voluntat del poble. Un cop en la línia de sortida, en igualtat de condicions amb la resta de pobles lliures d'Europa, ja cedirem el que calgui cedir.
+26
-1
Mentiders
Cardenal Ateu, 04/01/2012 a les 08:57
Com es va demostrant cada dia més, es incapaç d'adressar el rumb de Catalunya en les actuals époques de crisis económiques. Recordar que a en Montilla li deia cada dia que no en sabia, que el "tripartit" no en sabia de arranjar la situació. Semblava que per ell sería fàcil i ràpid. Després, la veritat s'imposa, i la incapacitat mes evident la visquem dia rera dia, amb les seves ocurrències, que demostren que no té res clar, y deixant clar QUE NO SE'N SURT.
+26
-1
S'ha begut l'enteniment
Toni Arregui, 04/01/2012 a les 08:45
L'Artur el Mesell, a sobre, s'ha acabat bevent l'enteniment i ja diu tals bajanades... És potser la desesperació de saber què cal fer i no gosar fer-ho???
+31
-1
No pot pas ser!
Vicenç Ramoneda i Ullar, 04/01/2012 a les 08:41
Com ser un estat sobirà europeu sense ser independent"

Impossible!
+31
-1
enbaucadors de poca volada
Anònim, 04/01/2012 a les 08:31
Sr Mas:

Per mi la plena sobirania vol dir, tenir ve i vot a les Nacions Unides i poder estar present algun dia en el Consell de Seguretat de la ONU.
Per i tenir plena sobiranioa vol dir no haver d'estar pleitejant per defensar el Català coma llengua oficial del meu país; poder parlar en català i ser contestat amb la meva llengua quan reclami justícia contra els poderosos d'aquest país; poder parlar amb acatalà en les intitucions del meu país; poder parlar amb catala a les intitucions europees.
Per mi tenir plena sobirania vol dir ser un estat més i membre de ple dret a la UE.
Per mi tenir plena sobirania vol dir poder disposar de capacitat normativa, de capacitat executiva i de capacitat de control.
Per mi tenir plena sobirania vol dir que no he d'anar a pactar res amb ningú, igual que no pacto amb burkina faso la meva capacitat de disposar del fruit del treball del conjunt dels ciutadans de Catalunya, tampoc pactaré amb espanya la meva capacitat financera.
Per mi la plena sobirania és la INDEPENDENCIA; la resta de coses són subtefugis que el que volen és expresar la incapacitat de fer front a l'únic repte que tenim al nostre país, alliberar-nos del jou que ens ofega culturalment, políticament i financerament.
+18
-1
Mas talla
Anònim, 04/01/2012 a les 08:29
+19
-2
Ens roben
Anònim, 04/01/2012 a les 08:23
+19
-1
Hmm
Tomppa, 04/01/2012 a les 07:43
Catalans seran independents quan els catalans deixa a parlar en castellà, comprar en castellà, pensar en castellà, mirar TV en castellà, llegir en castellà, obsessionar amb Madrid etc.
+21
-1
la llibertat que vull és absoluta
Reagrupat, 04/01/2012 a les 07:30
Per què posar una finestra a la llibertat ?. Només em serveix d'estratègia !
+3
-19
JAJJAJAJAJAJAJ
Anònim, 04/01/2012 a les 04:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+33
-3
Pallassos convenients
Anònim, 04/01/2012 a les 02:59
Ja no teniu gaires cartes a la mà, oi convergents? S'acaba el joc? Marcareu farol? No pas! Sou massa covards com per tirar un farol. Abandonareu doncs?

Sereu víctimes de la vostra ambigüitat. Al poble se l'enganya un cop, dos i fins i tot 3. Però al final us fotrà fora.
+36
-1
Mes rao que un sant
Anònim, 04/01/2012 a les 02:26
Es clar que si Mas, amb el pacte fiscal jo ja puc anar pel mon dient que soc CATALA HAHAHA. Que es aixo, el club de la comedia?
+39
-1
Ja ho dius be ja
Anònim, 04/01/2012 a les 02:24
Definitivament, ens pren per idiotes.
+40
-1
Què diu que què?
Anònim, 04/01/2012 a les 02:03
Jo em pensava que sent un estat sobirà europeu un era automàticament independent. L'Estatut ja va intentar una via intermitja declarant Catalunya nació integrant de l'estat espanyol, i la resposta va ser molt clara: NO.
+44
-2
Pacte rectal
Feliu, 04/01/2012 a les 01:30
L'únic pacte que ens té preparat CiU és el PACTE RECTAL: 300 anys més de dominació espanyola i ells remenant les cireres a la Generalitat.
+38
-2
Els vigilants del ramat
Ernest3, 04/01/2012 a les 01:28
A CiU són els vigilants del ramat. De vegades parlen al ramat de llibertat per engalipar-lo, però si el ramat fos lliure, ells (que cobren bons sous per mantenir-lo captiu) de què viurien? L'amo espanyol és intel·ligent i ha fet que la tasca de vigilant del ramat estigui ben remunerada: només cal veure la "valentia" que han demostrat CiU i Esquerra quan han estat al poder.
+33
-1
Ni rioja ni oli andalus
Anònim, 04/01/2012 a les 01:25
Aquest tio ens pren per idiotes.
+40
-1
Pocapena
Daniel1, 04/01/2012 a les 01:22
Aquest pocapena d'en Mas és qui, en l'entrevista amb la Terribas, va dir que "Ara Espanya no té diners per al pacte fiscal". A banda d'un autogol com una casa de pagès (regalar arguments al rival abans d'enfrontar-s'hi) això és mentida: Espanya té ELS NOSTRES diners.
+29
-1
From USA
Anònim, 04/01/2012 a les 01:21
Sr. Mas els bascs tenen el Concert Econòmic (que no Pacte) i encara volen la Independència.

No sigui ingenu. Que el cafe per tots no funciona i hi ha molta enveja.
+27
-1
Brainstorming
Anònim, 04/01/2012 a les 01:15
Ja m'imagino les reunions a CiU (i anteriorment també al PSOE de Catalunya, o a Esquerra): empesquem-nos una tempesta d'idees per justificar el fer que no ens plantem reclamant el que és nostre. Idees afortunades que algú s'empassi perquè nosaltres continuem instal·lats a la poltrona, tot gestionant les engrunes d'aquesta Catalunya espoliada, invisibilitzada internacionalment i amb la llengua en constant perill. Ep, per la nòmina, perdó, per Catalunya!
+30
-1
La puta i la ramoneta eternes
Miqueldd, 04/01/2012 a les 01:06
Ja comencem a veure què és CiU. Però què dic: sempre han estat això, la puta i la Ramoneta eternes. Ara ens diuen que aconseguirem la independència sense que els espanyols no se n'adonin. De traca, vaja.
+32
-1
Jo encara diria més: en Mas ens explicará com fer una truita sense trencar l'ou
Pol12, 04/01/2012 a les 01:01
El pànic d'aquesta gent al conflicte (democràtic) i a la llibertat és bestial. Són com la dona maltractada que cada dia és atonyinada però immediatament frisa per donar una nova oportunitat al marit: el fet de guillar de casa li fa una por terrible.
+40
-1
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº32
Anònim, 04/01/2012 a les 00:59
A) Els polítics que no fan res per aturar l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya, l'amaguen, l'encobreixen o el consenten, en són Còmplices.
B) Els polítics que no fan res per aturar l'Espoli Fiscal espanyol contra Catalunya, l'amaguen, l'encobreixen o el consenten, no en són Còmplices.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
+41
-1
...a bones hores ho diu.
Jordi Garriga, 04/01/2012 a les 00:58
A aquest home el càrrec li ve gran.
Aquest home no és un estadista, és un provincià; atemorit.
+29
-6
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº31
Anònim, 04/01/2012 a les 00:57
Just després de la Independència:

A) Als Col·laboracionistes de la ocupació espanyola de Catalunya caldrà inculpar-los, jutjar i condemnar.
B ) Als Col·laboracionistes de la ocupació espanyola de Catalunya caldrà perdonar-los.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
+44
-1
Test d'Auto-avaluació - Pregunta nº30
Anònim, 04/01/2012 a les 00:54
Veient els resultats del primer any de govern d'en Mas i els seus "millors", me'n adono que:

A) El Govern català només gestiona la ocupació espanyola de Catalunya.
B) El Govern català s'enfronta a la ocupació espanyola de Catalunya.

Si la resposta és A, premeu Verd
Si la resposta és B, premeu Vermell
+31
-1
Ja tens raó, Vadó, ja
Anònim, 04/01/2012 a les 00:54
El portaveu Homs és qui després del pacte Mas-ZP a la Moncloa (gener del 2006) va escriure un article que portava per títol "TENIM LA GALLINA!". Ja ho hem vist, ja. El que tenien era la promesa (finalment falsa) de tornar a la Generalitat. El "megafinançament" d'aleshores (avalat després per Esquerra i per en Castells) és el que estem patint ara. Vergonya.
+36
-1
Fora Mas!!
Anònim, 04/01/2012 a les 00:47
Ja era hora!!! Per fi convergència es treu la màscara... els pobres diables de les estelades a les victòries de CyU ja poden començar a plorar. Amb en Mas tindrem la independència qua l'infern es glaci... i no entén que el que Espanya otorga Espanya t'ho pot prendre quan li vingui de gust. Fora botiflers!!! Govern d'unitat independentista ja!!!!!
+38
-2
CyU botiflers
Anònim, 04/01/2012 a les 00:46
Quina poca credibilitat que te aquest home, quin perfil tan baix i quina manca de lideratge. No calia que el PP ens envies la delegada del govern, en Mas ja fa la feina bruta.
+43
-1
CiU és això
Vadó, 04/01/2012 a les 00:46
Avui l'Oriol Pujol ha dit que el "Made in Spain" no ven. Aposto que si Solidaritat porta una moció al Parlament perquè el govern català animi les empreses a abandonar-lo i fer servir el "MADE IN CATALONIA" CiU es cagarà de por i no hi votarà a favor. Us sona, oi? Va ser el cas del portaveu Homs, que ens demanava que ens poséssim el CAT a la matrícula... però que va amagar el cap sota l'ala quan Solidaritat va demanar-li que el posés als cotxes oficials. CiU és això: el victimisme i la inacció contínues, la puta i la Ramoneta eternes... i apa, que passin els anys sense qüestionar ni un bri la legalitat espanyola.
+32
-1
Surrealisme
David, 04/01/2012 a les 00:42
Cada dia la diu més grossa aquest home.
Que algú el desperti del seu somni, perque mai habia escoltat una bestiesa tant gran, aixó ja es el no va mas.

Aquest provincià tracta al poble com si fosim invecils

PROU BOTIFLERS A CATALUNYA
+40
-1
Surrealisme
David, 04/01/2012 a les 00:40
Cada dia la diu més grossa aquest home.
Que algú el desperti del seu somni, perque mai habia escoltat una bestiesa tant gran, aixó ja es el no va mas.

Aquest provincià tracta al poble com si fosim invecils

PROU BOTIFLERS A CATALUNYA
+69
-2
Mas, pobre diable
Vadó, 04/01/2012 a les 00:40
Mare de Déu, quant de fum. Quant de bromur i quant de narcòtic per apagar l'independentisme. Aleshores, Mas, si amb finançament ja tenim sobirania, els bascos d'Amaiur (ells que ja el tenen, no com el "pacte rectal" que tu t'has empescat) què volen? Que potser tenen seleccions basques? I les infraestructures i els aeroports qui els controla? Espanya, oi? Doncs per això volen ser independents, vet-ho aquí. Quin analfabet, aquest Mas. Un pobre home que somia en què Espanya ens lliuri 4 engrunes per poder vendre-les (un cop més!) com un gran botí, encaixar-nos definitivament i gestionar pels segles dels segles l'autonomia. Un país de cartró-pedra basat en el "sentiment", el "cor"... mentre els nostres calés i prestigi (medalles olímpiques i mundials de futbol) se'ls emporta Espanya.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: