Q.S./ACN | Actualitzat el 25/12/2011 a les 11:18h

Homenatge al president Macià

Partits i Govern recorden qui va ser el primer president de la República, en el 78è aniversari de la seva mort

L'homentage a Macià retut l'any passat. Foto: Pere Gendrau

Institucions i partits polítics homenatgen aquest dia de Nadal com ja és tradicional l'aniversari de la mort del president Macià. A les deu del matí s'inicien els actes d'homenatge amb una ofrena floral al cementiri de Montjuïc que comptarà amb la participació de representants de la Mesa del Parlament, del Govern i de la resta de partits polítics. També l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, encapçalarà una delegació de la corporació municipal que farà una ofrena floral en un acte que es clourà amb la interpretació d'El Cant dels Ocells, a càrrec del violoncel·lista Isaac Friedhoff.

Una hora més tard, el Monument a Macià de la plaça de Catalunya acollirà un acte que comptarà amb la presència del president del partit, Oriol Junqueras; el líder republicà a Barcelona, Jordi Portabella i el diputat Oriol Amorós

Amb motiu del 78è aniversari de la mort de 'L'Avi', l'entitat Memòria i Història de Manresa, Memòria.cat, treu a la llum dos documents inèdits que parlen  de la mort de Macià. D'una banda, la pàgina web publica la crònica que Joan Alavedra, secretari personal de Macià, va fer a Ràdio Barcelona dos anys després de la seva mort i de l'altra una carta que Jaume Creus, amic de Macià, va escriure el 1970 al biògraf del cardenal Vidal i Barraquer per aclarir-li alguns detalls de la mort i el funeral del president.

Navega per les etiquetes

president macià

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: