Q.S./Redacció | Actualitzat el 24/12/2011 a les 21:29h

El rei espanyol avisa Urdangarín: «La justícia és igual per a tothom»

El monarca titlla la taxa d'atur de "moralment inassumible" i "d'inacceptable", i vaticina que la crisi modificarà "hàbits i comportaments", en el seu discurs nadalenc

El rei espanyol en el missatge nadalenc. Foto: Casa Real/Borja Fotografos

"Qualsevol actuació censurable haurà de ser jutjada i sancionada d'acord amb la llei. La justícia és igual per a tothom". Així ha parlat el rei espanyol, Joan Carles de Borbó, en el seu missatge de Nadal sobre les sospites despertades per les actuacions del seu gendre, Iñaki Urdangarin per la seva pressumpta implicació en casos de corrupció.

El cap de l'Estat espanyol, no ha parlat del cas de forma explícita, però tampoc no ha fet falta. S'ha mostrat "enormement" preocupat per la "desconfiança" que s'estén sobre "el prestigi d'algunes de les nostres institucions" i ha exigit "un comportament exemplar".

"Necessitem rigor, serietat i exemplaritat en tots els sentits", ha exhortat en un moment en què la Fiscalia Anticorrupció investiga el presumpte desviament de fons públics a la Fundació Nóos, vinculada al Duc de Palma i marit de la infanta Cristina. "Tots, sobre tot les persones amb responsabilitats públiques, tenim el deure d'observar un comportament adequat, un comportament exemplar", ha etzibat el monarca en un discurs transmès per pràcticament totes les televisions generalistes estatals.

Amb tot, el monarca no ha fet referència en cap moment al cas que afecta Urdangarin. Sí que ha parlat de "la immensa majoria de servidors públics, i també d'empresaris o treballadors del sector privat, que desenvolupen la seva feina de forma exemplar i honesta". I, a banda de demanar-los exemplaritat, també ha advertit que "generalitzar" les sospites per uns "comportaments individuals" reprobables seria "una gran injustícia". Si no "es podria causar un greu dany a institucions i organitzacions que són necessàries per a la vertebració de la nostra societat", ha assenyalat.

La lluita contra l'atur, "màxima prioritat"

A banda d'aquesta crida a l'honestedat dels servidors públics, la crisi ha estat un any més l'altra gran preocupació de Joan Carles en el seu discurs nadalenc. Ha titllat d'"inacceptable" l'actual xifra d'atur a l'Estat espanyol, que ja se situa pels volts dels cinc milions de persones, i ha assenyalat com a "màxima prioritat" i "objectiu últim i cert" la lluita contra aquesta xacra.

El monarca, però, ha emmarcat aquest atur en una crisi àmplia que "està cridada segurament a modificar hàbits i comportaments econòmics i socials". I no ha estalviat una crítica: "Hem de saber reconèixer amb humilitat quins han estat els comportaments en els que com a individus i com a grup haguem pogut equivocar-nos", ha dit.

El Príncep, encertat

El monarca espanyol també ha recordat que la monarquia va ben encaminada malgrat Urdangarín, recordant el "el rigor i encert" que considera que té el seu fill, el Príncep d'Astúries, com a hereu de la Corona.

Navega per les etiquetes

rei espanyolreiiñaki urdangarin

COMENTARIS

+0
-0
Justícia igual per a tothom?
Anònim, 25/12/2011 a les 23:38
Dacord. Fora la immunitat pel rei d'Espanya!!!
La justícia igual per a tothom, rei inclòs.
+4
-0
ja ja !!! i ja
Anònim, 25/12/2011 a les 17:14
La justícia tindria de ser igual per a tothom però ting els meus dubtes. Hi ha molta gent privada de llibertat,i no entenc com el Sr. Millet i els que l'han cobejat els ultims 20 anys no els passi res. Tots tranquils sempre pagem els mateixos
+5
-0
Si home, senyor rei
Anònim, 25/12/2011 a les 15:13
I ara va i nosaltres que ens ho creiem. Per començar, s'hauria d'investigar les comissions que cobra el "campechano" per cada tona de petroli que arriba dels països àrabs cap Espanya i que si no es respecta la comissió estipulada, no n'arriba amb el que el preu puja per manca de carburant. "Igual per a tothom"?. Ha!.

Aquí hi ha un video de fatxendes on, un d'ells, el Roberto Centeno (ex-conseller delegat del monopoli CAMPSA) explica el "problemilla" que va tenir en l'any 78-79 amb un tal Manolo Prado (Manuel Prado y Colón de Carvajal, ex-amic del "campechano" i, com d'altres, empresonat) per trepitjar-li el negoci (llegir comissions) al amic "reial" per un carregament de 100 mil tones de petroli. Si no n'hi ha, s'apuja el preu i... llestos. El Manolo Prado content, el rei més content i el poble ho paga, contents com a tòtils.


http://www.youtube.com/watch?v=KiiKUmYmrsA&feature=relmfu


(a partir del minut 21:00)
+4
-0
Igual?
Pepot, 25/12/2011 a les 11:42
Cinc anys fa ja que "la Casa Real" coneix el patís. Que han fet fins avui? Aportar dades al sumari? No, el que han fet és intentar tapar l'afaire,com sempre han fet amb els "asuntos reales". el que passa és que avui existeix una cosa que es diu INTERNET. Ves quins collons!
+3
-1
La faixa i Olé!
Anònim, 25/12/2011 a les 09:25
La faixa

El "corsé" no està de moda,
la cotilla va de baixa,
per això els fabricants de faixes
de la indústria nacional
convoquen per la tablilla
el gremi de la cotilla,
dimecres, a dos quarts d'onze:
assemblea general.

La faixa està de rebaixa,
no se'ls veu gaire opt imistes
aquells fabricants de faixes,
altrament dits: faixistes.

S'inaugurà la reunió
i és tan gran l'esverament
que per calmar l'assemblea
així parla el president:
"Clients de tota la vida
ara ens estan fent el salt;
no s'exporta cap cotilla
ni a Grècia ni a Portugal.

Que tant acostar-se a Europa!
que tant canviar de "jaquetes"!
Si no vetllem pel negoci,
anirem a fer punyetes.
Doncs, fent números, he vist,
que si segueix anant de baixa
caldrà tornar a dir al país:
0 faixa... o caixa

Continuant la reunió
es llegeix una "octavilla"
que, en contra de la cotilla,
ha llançat l'oposició,
on hi ha escrit: "Companys, la faixa
ens oprimeix i ens domina,
cal cremar totes les faixes
i els faixistes de propina"

Deu cauen sota la taula
víctimes d'un cobriment,
mig histèrics els que queden
canten exaltadament:
"Tres días hay en el año
que relucen más que el sol:
Jueves Santo, Corpus Christi
y el día de la Ascensión".

Faixistes, no busqueu més solucions,
sabeu de fonts fidedignes
que la culpa és dels massons
i dels jueus malignes.

Faixistes, sou del món occidental,
reserva espiritual,
sota el mantell protector
de la Santa Inquisició.

Olé!


+8
-4
Felicitats Eduard VF...
Anònim, 25/12/2011 a les 01:49
... pel teu comentari.
Si senyor. Així era Catalunya quan els catalans n'erem els amos i abans no hi creixessin per la nostra Terra botiflers com a bolets. Cal que despertem de la letargia, obrim bé els ulls i tenir més cura envers a qui votem.
+21
-5
NO!
Eduard VF, 25/12/2011 a les 00:59
El meu missatge de Nadal a aquest senyor seria que retornés als títols reials catalans de Comte de Barcelona, d’Urgell, de Besalú i de Cerdanya al Parlament de Catalunya. El mateix hauria de fer amb els de Príncep de Viana i de Girona, Duc de Montblanc, Comte de Cervera i Senyor de Balaguer que ostenta el seu fill gran i hereu.

Segles enrere les Corts Catalanes deien al que volia ser el nostre rei... “Nós que valem tant com vós, jurem davant vós que no sou millor que nós, que junts valem més que vós, i que us acceptem com rei i sobirà sempre i quan respecteu nostres llibertats i lleis, però si no, NO.” Doncs NO!
+12
-5
cara dura
jo, 24/12/2011 a les 23:22
s'ha de tenir morro per dir les bestieses que ha dit. Potser es pensa que la gent es mama el dit i no sap el que costa mantenir i pagar aquesta colla de lladres dels Borbons que no serveixen per a res més que augmentar el seu patrimoni i procrear. Espero que el món s'acabi l'any que ve com diuen les prediccions ...
+2
-3
Discurs reial
Anònim, 24/12/2011 a les 23:21
Avui he fet un article especial per a tots els espanyols també
Avui, especial de Nochebuena. El rey pronuncia un discurso alternativo #República
http://superviventcatala.blogspot.com/2011/12/aburrido-de-repetir-cada-ano-lo-mimo-el.html
RT! #Viscalarepublicacatalana
+4
-2
corrupcio
Al- Meria, 24/12/2011 a les 23:15
Es refería al exalcalde de Calldetenes
+9
-3
Paraules
Anònim, 24/12/2011 a les 23:00
Bla, bla, bla... paraules de Borbó...
+10
-8
ecs
Ecs, 24/12/2011 a les 22:37


Així es morissin tots els castelladres i els franquistes assassins i terroristes qui els manen.

Només odi durant desembre i durant els altres onze mesos de l'any hem de tindre vers els castelladres.

Només serem lliures quan tots hauran desaparegut. Car quin fàstic sempitern tindre'ls a la vora, vós!
+4
-4
També ha parlat de tu Quico
Anònim, 24/12/2011 a les 22:32
O sigui, sense nomenarte explícitament, Quico, ha parlat de gent deshonesta. És a dir, tot i que no ha fet referència directa, parlava de tú. A bons entenidors....
+9
-2
Ai, la justícia
Pepet, 24/12/2011 a les 22:21
En aquest país, la justícia ve a ser com el sol: surt per a tothom, però no escalfa pas igual per a tothom.
+2
-0
Però per a uns és més igual que per a altres
Anònim, 24/12/2011 a les 21:38

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: