Quico Sallés | Actualitzat el 15/12/2011 a les 23:58h

Carme Chacón va vetar Marina Geli com a ministra de Sanitat

Trinidad Jiménez va proposar-la a Zapatero, que no va poder convèncer la cap de files del PSC a Madrid d'incorporar una altra catalana a l'executiu espanyol

Chacón i Geli en la passada campanya electoral. Foto: PSC.

Carme Chacón volia l'exclusivitat de la representació del PSC a l'executiu de José Luis Rodríguez Zapatero. Així ho apunten a Nació Digital diverses fonts de l'actual direcció dels socialistes catalans que asseguren que l'encara ministra de Defensa espanyola hauria vetat l'entrada al govern espanyol de l'exconsellera de Salut de la Generalitat, Marina Geli.

Segons asseguren diverses fonts, quan a l'agost de 2010 l'aleshores ministra de Sanitat espanyola, Trinidad Jiménez, va decidir deixar el càrrec per presentar-se a les primàries per a la candidatura del PSOE a la Comunitat de Madrid, va proposar Marina Geli a  Zapatero per tal de substituir-la. De fet, el president espanyol confiava a "ulls clucs" en el nom que Jiménez hagués posat sobre la taula ja que formava part del seu "nucli dur" des dels temps que es va articular el corrent Nueva Via que va portar Zapatero a la secretaria general del PSOE l'any 2000.

Segons fonts de l'entorn més immediat de l'exconsellera de Salut, Geli va saber que havia estat proposada per la mateixa ministra de Sanitat, amb qui mantenia una magnífica relació. Amb el seu nom dins el sobre, Zapatero va exposar al seu nucli dur i a l'executiva del partit que el primer lloc per substituir la "Trini" era per la política gironina. Una idea que no va fer gens el pes a la ministra de Defensa i alhora líder del PSC a Madrid, Carme Chacón, que s'hi va oposar frontalment.

De fet, es va fer córrer la brama dins del pinyol de Zapatero que Geli representava el sector més catalanista del PSC i que això podia enterbolir encara més les relacions entre els dos partits així com el nivell de confrontació entre les dues administracions-en aquells moments la Generalitat estava en mans del tripartit-. Finalment Zapatero va optar per Leire Pajín en el càrrec, nom que va obtenir més conformitat.
 

Navega per les etiquetes

psccarme chacónmarina geli

COMENTARIS

+1
-0
Ministre Geli
Fermin Tarres, 17/12/2011 a les 01:15

Quina llàstima que la Geli no haguera estat Ministre.
La conec i es molt competent més que la Chacón i en Montilla

Fermin
+0
-2
tal para cual
boy boy, 16/12/2011 a les 22:10

De puta a puta, va el resto.
+2
-0
Es que es aixì...
Anònim, 16/12/2011 a les 20:44
La Chacon treballa contra Catalunya.Evidentment!!Una falsa!!,jo desde sempre ho he vist així.No falla.
+2
-1
Con su habitual falta de educación y del sentido de la oportunidad.
ARAGÓN ANTICATALANISTA, 16/12/2011 a les 20:12
.
22/01/2009. Las tensas relaciones políticas que mantienen desde hace tres años los Ejecutivos autonómicos de Aragón y Cataluña quedaron ayer todavía más patentes después de que trascendiera que la Generalitat ha emitido una circular en la que la Consejería de Salud de la Generalitat indica a los médicos de Lérida que no envíen enfermos muy graves de Aragón a Barcelona a la vez que reclama una deuda de 10 millones de euros por la atención sanitaria prestada a ciudadanos aragoneses.
.
23/01/2009. Mediante un comunicado conjunto del Gobierno de Aragón con la Generalitat de Cataluña, la consejera catalana de Salud, Marina Geli quiso suavizar sus declaraciones acerca de los 10 millones de euros que considera que adeuda anualmente el Gobierno de Aragón, un comunicado en el que aseguran que “mantienen en todos sus términos” el acuerdo marco de colaboración para la asistencia sanitaria de la población residente en sus comarcas limítrofes, firmado en abril de 2005.
.
.

http://aragonanticatalanista.wordpress.com/

.
.
+2
-6
ya puestos
Kazatkin, 16/12/2011 a les 16:58
ya puestos, prefiero a la Pajín que a esta pija-progre-paleta de la Geli,

que ya es decir¡¡¡¡¡
+6
-0
Leire era millor
Antonics, 16/12/2011 a les 14:30
"Finalment Zapatero va optar per Leire Pajín en el càrrec, nom que va obtenir més conformitat"
El final de l'article apoteòsic. Que consti que la Sra Geli no és santa de la meva devoció, però que la Sra Pajín susciti més consens per elegir-la, demostra la colla de cràpules que hi ha a can PSOE, inclosa Vtè Sra Geli.
+8
-5
geli
pep sala, 16/12/2011 a les 12:29
La Geli hauria estat millor Ministre que la Chacon i per això la van vetar. Es una llàstima
+17
-0
carronyaires
un senyor antic, 16/12/2011 a les 11:23
Son comportaments tipics dels carronayres, es barallen per les despulles d'un estat putrefacte com es l'espanyol.
+9
-0
QUINA PENURIA
FORA JA AQUESTA , 16/12/2011 a les 11:10
I QUE CARAI ENS IMPORTA LES DESTROSSES QUE AQUESTA TIA HA FET. FORA JA DE LA VISTA, QUE MARXI ON VULGUI PERO FORA JA.... A VIURE DEL CUENTO A UN ALTRA BANDA I A SORTIR ALS DIARIS A XUPAR CAMARA. FORA JA ........
+20
-2
Botiflera
Foca, 16/12/2011 a les 10:30
La Chacon es catalana per accident, moltes persones han nascut a Catalunya per que la seva mare en el moment del part estava a Catalunya. Sols son catalans els que sentim i defensem la nostra terra, idioma i cultura hagem nascut o no a Catalunya, es a dir, és un sentiment tant natural com el que sent un japonès al Japò sigui nascut allà o sigui nouvingut. Els antinaturals i traidors son el que diem en català BOTIFLERS.
+27
-1
Botiflera i trepa son sinonims
Johan, 16/12/2011 a les 09:39
Pel comentari anònim de les 9:14.
Na Chacón NO "sembla" que treballi contra Catalunya sinó que TREBALLA contra Catalunya. A més a més amb aquesta acció se li nota que és ella qui volia el protagonisme i no suportava que vingués una altra dona catalana, però això ja s`ho faran entre ells que son uns trepes i una colla de botiflers. Roma no paga traidors, i Catalunya tampoc
+17
-3
Qué bonic tot
Ex votant d'ERC, 16/12/2011 a les 09:33
Quin èxit!!...com es va "sobiranitzar" el P$C gràcies al tripartit!!.

Qué bonic tot, oi ERC?.
+22
-0
cau de serps
Anònim, 16/12/2011 a les 09:22
HA-HA-HA, queda clar que es el PSC. Un cau de trepes on nomes es sobreviu a cop de colze i sent mes malparit que els altres. Chacon , Montilla, Kabracho....
+12
-0
Menys mal
Anònim, 16/12/2011 a les 09:22
Sàvia decissió de la Chacón: un català/na menys a augmentar el desprestigi de Catalunya fora de Catalunya.
+22
-1
Chacon
Anònim, 16/12/2011 a les 09:14
La Chacon cada dia em fa més fàstic!!! Sembla que treballi contra Catalunya.
+15
-0
sort
Anònim, 16/12/2011 a les 09:12
Qina gran sort que els socialistes no escullexen mai a dit, si no en debats i primèries internes, aixó que li van fer a Marina Geli, si no es a dit, que es?
+15
-1
Quina mala p... !
Anònim, 16/12/2011 a les 08:49
La Chacón i viva ejpaña!
+16
-0
Ministres contra Catalunya
petrus, 16/12/2011 a les 08:48
El què ve a demostrar que és pitjor tenir ministres catalans a Madrid que no tenir-los.
Els ministres catalans, per fer-se perdonar pel fet de ser catalans, han d'anar encara més rabiosament que els altres ministres, en contra de Catalunya.
S'ha demostrat històricament i no ha canviat mai.

Necessitem estat propi com l'aire que respirem.
+25
-1
La monja alfères
Caganer, 16/12/2011 a les 08:27
Una altra catalana a madrid?que jo sàpiga la chacon és espanyola,no té rès de catalana.
+25
-0
Indignes llepaculs
Alexia, 16/12/2011 a les 07:57
Si els Maragall, Tura, Ros, Castells, Nadal, la mateixa Geli i altres del sector catalanista del PSc romaneu un minut més al si d'aquest partit és que sou uns indignes llepaculs.
+22
-0
Niu de rates
Jordi Torras, 16/12/2011 a les 07:54
Quin niu de rates el PSC , sort que el vaixell s'enfons i la majoria s'ofegaran, excepte els que se n'han anat al senat o al congres, que són a Espanya i ja és prou pena
+23
-0
La Señora: el culebrot
Serenor, 16/12/2011 a les 07:39
Aqui la "nena" que volía ser l'única "Vedette" catalana que pasegés per Madrid. Així s'atribuïa les victòries a Catalunya i entrava amb arguments a cadidata per liderar el PSOE. Però ves per on que li van retirar el sòl sota els peus i ara pot aspirar a ser una mindundi exiliada i traidora del PP-PSOE.
+11
-1
ESPAÑISTAN
Vicenç Ramoneda i Ullar, 16/12/2011 a les 07:24
+26
-0
impresentable
impresentable, 16/12/2011 a les 07:23
Sociates aneu fent cas a la chacón que amb les seves dèries us acabarà d'enviar a la merda destrossant el PSOE.
+25
-1
No tenen dignitat
Indigeta, 16/12/2011 a les 07:09
Cada dia que passa i es va veient qué és el P$C, és una escupìnada a les "estratègies tripartites" d'ERC.

Volia acabar preguntatnt al mal anomenat "sector catalanista" del P$C si és que no tenen dignitat, però no cal, és evident que no.
+26
-0
A terra que venen els meus!
JoMateix, 16/12/2011 a les 01:59
En què se suposa que pot afavorir els interessos catalans tenir una ministra espanyola d'orígen català en un ministeri amb les competències traspassades? En el millor dels casos, es veuria obligada a trepitjar les de Catalunya, o sigui que no ho veig per enlloc. És una simple dísputa d'egos típica dels partits.
Si volen afavorir els interessos de Catalunya, que tanquin el ministeri i tot això que ens estalviaríem.
+38
-1
el PSC, sempre a favor de Catalunya.
gat escaldat., 16/12/2011 a les 00:52
Veieu la manera com els PSC afavoreix els interessos catalans.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: