ACN | Actualitzat el 28/11/2011 a les 17:41h

La crisi fa estralls a la tele i la ràdio de L'Hospitalet

L'oposició desaprova el tancament dels mitjans municipals

Edifici que allotja els mitjans municipals de l'Hospitalet de Llobregat, al barri de Santa Eulàlia, en una imatge d'arxiu. Foto: ACN

L'oposició de l'Hospitalet desaprova el tancament de la televisió i la ràdio municipals. El consell d'administració de la Farga té sobre la taula una proposta de supressió dels dos mitjans que ha de votar aquesta tarda, però que ja ha estat desaprovada pel PP, CiU i Plataforma per Catalunya. Els populars consideren que no es poden deixar els treballadors dels dos mitjans al carrer. Per la seva banda, CiU s'ha mostrat "sorprès" per la mesura ja que assegura que no ha rebut cap confirmació oficial, però en cap cas entén ni aprova, subratlla, el tancament de la televisió i la ràdio.

El portaveu del PP, Juan Carlos del Río, ha criticat que es tanquin la televisió i la ràdio i, en canvi, el diari no. Del Río ha defensat la professionalitat i pluralitat que demostren, ha dit, els dos mitjans, i ha advertit que no es poden deixar els treballadors al carrer. El cap de l'oposició ha lamentat que l'Hospitalet "es quedi a les fosques informativament parlant" i considera que "s'ha d'estalviar d'una altra forma". En la reunió d'aquesta tarda del consell d'administració de la Farga, els populars s'abstindran sobre la proposta de tancament dels dos mitjans a l'espera d'analitzar els documents que en detallen els motius.

Per la seva banda, CiU s'ha mostrat "sorprès i contrariat" pel tancament dels dos mitjans públics i assegura que divendres passat va rebre el pla de sanejament dels mitjans de comunicació on no es feia constar aquesta mesura. La portaveu de la federació nacionalista, Meritxell Borràs, ha volgut fer constar que hi ha "una reunió pendent" amb la segona tinent d'alcalde i presidenta de la Farga, Mercè Perea, "però per parlar del pla de sanejament, i en cap cas, del tancament".

"Volem fer constar la contrarietat d'haver passat d'un pla de sanejament, que no s'ha arribat ni a aplicar, al tancament dels mitjans", ha assenyalat Borràs, que ha explicat que "sí que enteníem que es dugués a terme un pla d'estalvi i, fins i tot, acceptàvem que aquest comportés una reducció dels llocs de feina però, en cap cas, entenem ni aprovem aquest tancament". CiU considera que els mitjans públics de l'Hospitalet "fan una funció social retransmetent la realitat de la ciutat".

Finalment, el tercer grup de l'oposició, Plataforma per Catalunya, també ha rebutjat el tancament dels dos mitjans i ha reclamat que les mesures s'han de negociar. Un dels seus dos regidors, Alberto Sánchez, ha criticat que abans de tirar gent al carrer s'han d'estalviar despeses com són les assignacions a partits i la cooperació internacional. "Si s'haguessin de fer retallades s'haurien de negociar i no fer-ho de la manera com s'ha fet", ha sentenciat.

COMENTARIS

+1
-0
On sou els becaris del tripartit?.
Guillem de Varòic, 29/11/2011 a les 08:16
I aquestes "retallades" no es critiquen?.

Becaris i trolls del tripartit, que s'us veu el llautó!!.
+0
-1
PD
JoMateix, 29/11/2011 a les 02:20
Em plantejo què acabarà passant amb els terrenys on està situada la tv si l'acaben tancant. Tenint en compte la seva situació propera a la Ciutat de la Injustícia i el Centre Gran Via i l'especulació a que s'ha vist sotmesa la zona tinc les meves sospites del que podria haver-hi realment darrera d'aquesta notícia. Ho seguirem i ho comprovarem pròximament.
+0
-1
Espectador espectant
JoMateix, 29/11/2011 a les 02:17
Hauríem de ser capaços de separar els debats per no perdre el cap ni la perspectiva. L'espoli espanyol és clamorós, evident i ens està escanyant. Cal un pla ambiciós i específic per a combatre'ls.
Dit això cal parlar també del que farem nosaltres mentrestant o fins i tot després d'aconseguir frenar el susdit espoli. La pregunta, en aquest cas, seria: Cal tancar L'H TV? La meva opinió és que no, precisament de totes les tv locals existents aquesta és de les poques que té sentit. Caldria, això sí, una remodelació, un replantejament no només econòmic sinó també de continguts.
+4
-2
TVE
Anònim, 28/11/2011 a les 19:37
Sí tu, TV L'Hospitalet, TV3, i ja veurem què més caurà, però TVE estan a tutti pleni amb els nostres diners !!!(pero claro como hablan en Ejpañol, a estos no se les toca)

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: