ACN | Actualitzat el 23/11/2011 a les 15:29h

La MAT serà la línia soterrada amb més tensió del món

Ningú podrà entrar al túnel que creuarà els Pirineus un cop entri en servei

Una de les torres de la MAT a la zona de Vilanna (Bescanó) Foto: Tania Tapia / Arxiu ACN

La interconnexió elèctrica amb França serà la línia soterrada en corrent continu amb més tensió del món. Actualment, a tot el globus, l'enllaç de major volum instal·lat amb aquesta tecnologia es troba als Estats Units. Va entrar en servei l'any passat i creua la badia de San Francisco amb una tensió de 220 kV.

D'aquí a tres anys, però, quan s'acabi la interconnexió, la MAT creuarà els Pirineus amb una tensió de 320 kV i superarà amb escreix la potència de la línia americana. Una de les obres estrella de la interconnexió amb França serà el túnel de 8,5 quilòmetres que creuarà els Pirineus en paral·lel al TAV. Quan entri en servei, però, ningú hi podrà entrar i el manteniment serà totalment mecanitzat.

Navega per les etiquetes

MAT

COMENTARIS

+0
-0
matatot
Edison, 24/11/2011 a les 06:48
de Baixàs a Bescano, la linia és de corrent continu, amb una estació de conversió d'alternatiu a continu a Baixàs i una estació ce conversió inversa a Bescano,amb totes les perdues i els danys ( 2X dezenes d'hectares ). La terra i les aigues seran malmeses sus de més de 100 km
+2
-0
Tocar d'oïda
Jan, 24/11/2011 a les 00:09
No se qui ha redactat aquest article però, en tot cas, necessita una mica de reciclatge: En primer lloc no es tracta d’una línia de corrent continu sinó de corrent altern. Segon, la tensió de la MAT és de 400kV i no de 320 i tercer, no sabem si la MAT superarà la potència de la línia americana ja que la potència no depèn tan sols de la tensió sinó també de la intensitat, dada que en l’article no s’esmenta.
+2
-0
Si la toques MATa
Anònim, 23/11/2011 a les 21:55
L'alta tensió emet uns camps electromagnètics i electroestàtics importants, a més de la humitat del tunel que pasa per sota muntanya. Acostar-s'hi massa pot comportar desarregues d'alta tensió. Un perill vaja!
+4
-1
Després diuen que,...
Anònim, 23/11/2011 a les 20:31
"Quan entri en servei, però, ningú hi podrà entrar i el manteniment serà totalment mecanitzat. "

Després diuen que la MAT ni mata ni perjudica la salut!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: