ACN | Actualitzat el 07/11/2011 a les 09:08h

Catalunya suporta «cada any» un cop econòmic «com el del Japó amb el tsunami»

El cap de llista de CiU per Girona a les eleccions del 20 de novembre, Jordi Xuclà, en una imatge d'arxiu. Foto: Lourdes Casademont / ACN.

El cap de llista de CiU al Congrés per Girona, Jordi Xuclà, va equiparar ahir el "drenatge fiscal" del 8% del PIB que sofreix cada any Catalunya amb el que va patir l'economia japonesa a causa del tsunami del març passat, que també va ser del 8% del PIB. "Això ja no és sostenible per més temps", va afegir Xuclà en un acte electoral a Banyoles, en què també va participar la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau.

Xuclà va reclamar el pacte fiscal per a Catalunya i digué que per aconseguir-lo cal que CiU tingui uns bons resultats: "Cal enviar a Madrid un exèrcit pacífic i democràtic de diputats i senadors de CiU per acabar amb aquesta solidaritat forçada contínua, que com que és forçada ja no és solidaritat".

De la seva banda, la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau, va dir que amb pacte fiscal no hauria calgut retallar i ha recordat que Catalunya paga diàriament 4.000 milions d'euros en interessos, que l'any vinent seran 6.000.

I va afegir: "Nosaltres ens hem de privar de coses de les quals altres territoris de l'Estat que reben l'ajuda catalana no se n'estan i això ja no és solidaritat, és un abús". Rigau ha reclamat "posar fi a aquest greuge" i ha criticat PP i PSOE per no fer-ho. A més ha dit: "Un estat que deixa que s'empobreixi el seu motor econòmic és un estat poc intel·ligent".

COMENTARIS

+1
-3
venga tío
Anònim, 07/11/2011 a les 23:27
A llorar a tu madre.
+4
-0
Visca el seny
Anònim, 07/11/2011 a les 19:48
Gran comentari Miquelet , tens tota la raó , menys barallar-nos entre nosaltres ,perque als nostres adversaris els costa poc unir-se cuan es tracta de donar-nos pel ...
+5
-0
Malament!!
Miquelet, 07/11/2011 a les 19:16
Anem malament, ho tenim fotut, qui estigui net que tiri la primera pedra. Tots ens hem equivocat alguna vegada a la nostra vida, CiU , ERC ,etc. Ja esta be de criticarnos a nosaltres mateixos, quan els verdaders enemics son els del PP i els caragirats del PSC-PSOE.

Tant si votem ERC, CiU, RCat, hem de fer pinya , doncs els esponyolistes , si conve ho faran.

La meva mare deia, on te vulguin, ves-hi poc i on te vulguin poc no hi vaigis gens.

Visca Catalunya lliure.
+3
-2
frikis de SI, al serveidel CNI
Anònim, 07/11/2011 a les 18:45
No es presenten a les eleccions,però no paren d'embrutar totes les noticies amb comentaris toxics, es fan pasar per membres de ERC, RCat i fins i tot les CUP, penjant videos falsos, webs injurioses i escampant mentides i mitges veritats.

El espanyols no ho farien millor.
+4
-0
Donc continuem!
Anònim, 07/11/2011 a les 18:41
Què esperan, al Parlament de Barcelona?
+4
-3
Ho sabem
Anònim, 07/11/2011 a les 16:51
L'expoli fiscal és tan cert com que CiU no farà res d'efectiu per evitar-ho. Si algú en té cap dubte pot repassar la història. Sobre ERC l'expectativa no és gaire millor. Aquesta és la dura realitat nacional. Potser algun dia serà diferent. De moment és el que tenim.
+4
-0
ostres!
Anònim, 07/11/2011 a les 14:56
HO SABEN! HO SABEN! Per alguna cosa es comença home!
la solució? I, Inda...
Per si no la saben...
+6
-2
no és això, Josep Ma
petrus, 07/11/2011 a les 13:25
Josep Ma, tu entens un xic de política?
En Laporta te molts defectes, i quan el van fitxar per SI ja ho sabien. Però el defecte de sectari és un dels que menys es pot qualificar en Laporta. Més aviat al contrari. Un sectari és un que està ficat sempre en un partit i no veu més enllà d'aquest partit. He, he.. no és precissament el defecte d'en Laporta!
Te defectes i virtuts. Ha fet el millor Barça de la història.

Però no sé perquè esmentes en Laporta. Ell no és lider real de cap formació, apart de la diminuta "Democràcia Catalana". Ell era el cap visible de Solidaritat però no era qui manava.
Ell és imatge visible de ERC-Rcat, però no és qui mana.

Potser és que no saps veure qui mana als partits.
+4
-5
Sectari?
Josep Ma., 07/11/2011 a les 11:56
petrus, 07/11/2011 a les 11:01:
Mira qui parla de sectarisme; més sectaris que els seguidors del bruixot i vividor Laporta? Més tribals que els seguidors del bruixot ídol amb peus de fang? El temps acaba qualificant a la gent i posant-los al seu lloc.
+14
-2
Massa tard
Anònim, 07/11/2011 a les 11:25
Al menys fa 20 anys que CIU sap que ens estan espoliant, i ara quan tenim eleccions s'en recorden.

La meva avia sempre en deia:

El ric crida al pobre a la l'hora de anar a votar ...
+11
-3
l´hora d´ERC
Anònim, 07/11/2011 a les 11:21
Ja m´està bé que CiU reconegui el que diuen els independentistes des de fa tant de temps.
Espero que molts votants decideixen passar dels intermediaris de CiU i votar l´original: independència sense excuses.
A veure si la tribu aquesta impronunciable d´ERC, Si.. donen la campanada!!
+5
-7
sectari
petrus, 07/11/2011 a les 11:01
Josep Ma:
La junta del CCN dels 10 o 12 membres només n'hi havia 2 o 3 de Rcat. Els altres, alguns es van manifestar propers a SI i altres independents.

Però és igual, aquests 2 o 3 es van tornar bojos i van mig destruir el CCN.

El tema de l'espoli dels 22.000 milions era molt anterior al CCN. El què va fer CCN amb encert (abans que aquests 2 o 3 sectaris comencessin la seva bogeria), és divulgar-ho molt.

Ara encara hi ha CCN (A requeriment de l'assemblea, ara han de ser imparcials, però... el cuc el tenen a dins i això és difícil) segueix treballant en aquest sentit. Que tingui èxit, encara que s'hagi quedat amb la meitat de la gent!
La resta va anar a l'entitat Fundació Catalunya Estat. On hi ha gent de tots els partits catalans.
+8
-5
CCN
Josep Ma., 07/11/2011 a les 10:00
Mussol, 07/11/2011 a les 09:28:
Ajusta't a la veritat i no eroguis als "aprofitats" de Solidaritat uns mèrits que no els corresponen.
Qui en realitat va donar a conèixer l'estudi vers les dades de l'espoli fiscal amb detall va ser el Centre Català de Negocis (CCN) i precisament aquests a qui feien costat polític era a Reagrupament, abans que es constituís el grup Solidaritat.
"A Déu lo que és de Déu i al Cèsar lo que és del Cèsar"
+14
-0
No ho entenc
Josep Ma., 07/11/2011 a les 09:59
Si els de CiU estan d'acord amb les dades de l'espoli fiscal que pateix Catalunya, veient l'alt % de ciutadans del nostre país que encara voten partits espanyolistes, per què no es posen d'acord en aquest aspecte amb els altres partits "catalans" per fer una campanya intensa i continuada de divulgació per tots els mitjans possibles d'aquest greuge que afecta negativament a TOTS els ciutadans de Catalunya, siguin independentistes, sobiranistes, autonomistes, unionistes o directament espanyolistes?
Els interessos dels ciutadans comencen per sí mateixos abans que pel col.lectiu social, per tant, estic segur que si la gent s'assabentés del perjudici que ens produeix Espanya i especialment a la pròpia butxaca, un altíssim percentatge faria costat a les reivindicacions inclús a les urnes.
Doncs, quins interessos camuflats i maquiavèlics ho impedeixen? Es que potser en el fons a alguns partits no els interessa que el poble obri els ulls?
No ho puc entendre, quan als que ho sabem ens bull la sang i engegaríem Espanya a la merda fotent el camp millor demà que demà passat. No creieu que un agran part de la societat de Catalunya, també es decantaría per aquesta via? A ningú li agrada ser "cornut i pagar el beure" Només la bena de la ignorància impedeix obrir els ulls i veure-hi clar.
+10
-3
CCN
Josep Ma., 07/11/2011 a les 09:47
Mussol, 07/11/2011 a les 09:28:
Ajusta't a la veritat i no eroguis als "aprofitats" de Solidaritat uns mèrits que no els corresponen.
Qui en realitat va donar a conèixer l'estudi vers les dades de l'espoli fiscal amb detall va ser el Centre Català de Negocis (CCN) i precisament aquests a qui feien costat polític era a Reagrupament, abans que es constituís el grup Solidaritat.
"A Déu lo que és de Déu i al Cèsar lo que és del Cèsar"
+9
-8
Caragirats
Mussol, 07/11/2011 a les 09:28
Ara començan a repetir el que ha dit Solidaritat per la Independència des de fa més d'un any. Per que miraven cap un altres costat? Quins arguments tenen CyU per anar contra l'independència?
+20
-3
Llàstima
Anònim, 07/11/2011 a les 09:14
Llàstima que d'això no n'informés en Pujol quan era hora.Es veu que després no tocava, i ara ja és massa tard.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: