COMENTARIS

+
0

-
0
CUP, solidària amb Corea del Nord ...... abans que amb veïns catalans independentistes, 04/11/2011 a les 10:34
Per aquí algú ha dit que la CUP es comporta com si fos espanyola. No és cert.
Es comporta com si fos (a mig camí entre) nord-coreana/palestina.
Per això fa campanya explícita perquè no votem partits catalans.
O és que els ciutadans de Pyongyang (ciutat capital de Corea del Nord) poden votar en aquestes eleccions del 20 de novembre ?
Els coreans i palestins, residents a milers de kms. d'aquí, tampoc no voten partits indepedentistes catalans en aquestes eleccions, com fan i promouen les CUP.

+
3

-
1
LamentableGerardPacs, 04/11/2011 a les 10:06
Em sembla lamentable que, no presentar-se signifiqui fer campanya per l'abstenció. "si jo no em presento, tu no votis..". Els militants i la gent ja són prou grandets per saber què han de fer. Això val per la CUP com per la resta de partits que fan el mateix.

+
2

-
5
la CUP Es faxa y espanolaAnònim, 04/11/2011 a les 02:51
NOLOS VOTEU MAY A LOS DE LAS CUP.jO tinc un vehi que es de CUp y penxa la bandera española al balcoq uan gana la roja. SOn espanols in filtats!!

+
3

-
4
paciènciaAmb treball, tot arribarà, 04/11/2011 a les 01:02
És normal que la gent de la CUP no es presenti i a més demani l'abstenció.
Presentar-se a les eleccions generals sense un projecte arrelat al principat (o PPCC) de l'esquerra independentista no té sentit.
Per mi, les CUP, és com un nen que acaba de néixer. El que cal fer ara és treballar cadascú desde el seu poble i anar avançant.
Si volem fer un projecte seriós, hem d'esperar 4 o 8 anys a presentar-se en unes eleccions al Parlament o a les Generals.
Per tant el que hem de tenir és paciència, treballar, persistir i tot arribarà.
A mig-llarg termini només tindran èxit aquells projectes que estiguin arrelats, on existeixi una militància activa.
Jo el 20N no aniré a votar!
El que faré és posar-me a treballar perque a les pròximes eleccions municipals al meu poble hi hagi una CUP.
Independència i Socialisme!
Avancem cap al rupturisme democràtic!

+
2

-
5
sense sentitAnònim, 03/11/2011 a les 22:30
És la desició més estúpida que podien haver pres. No té cap sentit, però, en canvi, podrem votar a la PxC, que, almenys, treballa per la nostra seguretat.

+
4

-
4
jo votaré anticapitalisteslluís sala, 03/11/2011 a les 21:32
poc coherent però respectable. Si els d'euskadi van a les eleccions no entenc per què aquells tenen raó i aqui no hi ha arguments, vist això votaré anticapitalistes i no m'agrada massa aquest argument de la CUP, i a més, a tots els pobles no tots els cupàires pensen igual.

+
5

-
2
Coherència ???Joanot, 03/11/2011 a les 20:59
Amb tots els respectes, em sembla una posició un pèl hipòcrita. Tots aquests que defensen l'abstenció o el vot nul dient que a Espanya no se'ns hi ha perdut res, ja estarien ben contents si poguessin treure 4 o 5 diputats. Aleshores segur que s'hi presentarien. Per cert, és que Amaiur o el BNG troben que a Espanya no s'hi ha d'anar a fer res ?

+
2

-
6
Participà o noJan, 03/11/2011 a les 20:14
No combrego ham la CUP - darrerament a les eleccions espanyoles no mes voto a la cambra de Diputats,i normalment ERC, pro tal com es presenten els partits catalans, la seva representació es anar a perdre el temps, per això lo mes probable es que no participi a les eleccions de la Corte i Reino -

+
7

-
5
InutilsRural, 03/11/2011 a les 20:09
Els de la CUP sou uns inutils (amb clau politica).
Putse que madureo,que ja os combe.

+
6

-
3
Condició sine qua nonPere el Gran, 03/11/2011 a les 18:10
Mentre no surti ningú a la CUP que, pública i notòriament, desautoritzi les vergonyoses i menyspreables paraules que va dedicar Xavier Monge (cap de llista per Barcelona) a Heribert Barrera l'endemà de la seva mort, no penso tenir en consideració cap mena d'indicació que sorgeixi de les seves files.
Sento vergonya aliena, ja va essent hora que alguns madurin.

+
11

-
5
Jo votaré ERCAra sí!, 03/11/2011 a les 15:55
Jo votaré ERC, que és l'independentisme seriós que es presenta quan les coses van bé i també quan van malament. Han renovat el partit sense fer soroll ni trencadissa, n'han après i jo els penso donar una oportunitat. Sempre hi són, i aquesta vegada compartiran grup parlamentari amb AMAIUR, o sigui, que es preparin a Madrid perquè la cosa pinta molt bé!
PD: si les enquestes li donessin representació la CUP es presentaria, i tant! Igual que l'Urielet.

+
5

-
6
QUE TREURÀ CATALUNYAAnònim, 03/11/2011 a les 15:26
D'aquestes elecions: si CIU treu deu o dotge diputats conseguiran el de sempre: res. Encara que ERC amb l'ajuda d'algún sant que no estigui controlat per la Conferencia Episcopal, tregui, posem per cas cinc diputats, que farán per Catalunya. El primer que faran ( no han dit el contrari ) es parlar castellà lo que per a mí personalment es humitllan, després aniran tiran de beta, faran el gracioset als programes de televisió espanyols ( Veure Ridau al Intermedio )
y aniran gestionan el mentrestan sense probocar cap polémica que ajudi a internacionalitzar el problema. Sempre han fet el mateix. Per tant la millor opció es NO VOTAR

+
10

-
5
Jo votaré ERCAra sí!, 03/11/2011 a les 14:54
Jo votaré ERC, que és l'independentisme seriós que es presenta quan les coses van bé i també quan van malament. Han renovat el partit sense fer soroll ni trencadissa, n'han après i jo els penso donar una oportunitat. Sempre hi són, i aquesta vegada compartiran grup parlamentari amb AMAIUR, o sigui, que es preparin a Madrid perquè la cosa pinta molt bé!
PD: si les enquestes li donessin representació la CUP es presentaria, i tant! Igual que l'Urielet.

+
6

-
1
Tot continuarà igualAnònim, 03/11/2011 a les 13:47
Dels 25 diputats que té el PSC, 7 o 8 són manllevats del PP i de CiU. Per tant, encara que hi hagi un empat entre ells tres, la suma de vot espanyolista serà el mateix de sempre. No sé de què s'estranya la gent. L'statu quo perpetu, és culpa de CiU i els partits independentistes. CiU ja no se sap si és independentista o peperu i els independentistes estan barallats i dividits per multipartició permanent. Les forces catalanistes augmenten a les autonòmiques i a les generals molts es queden a casa o es passen als partits espanyolistes. Només cal mirar i comparar les xifres de les successives eleccions. Sisplau, deixem de donar la culpa als espanyols, ells fan el que han de fer, som nosaltres els que fem el calet com en Sísif.

+
6

-
8
Solitaris nulsAnònim, 03/11/2011 a les 13:43
Els solitaris es volen apuntar el vot nul, no caigueu a la seva trampa.

+
9

-
12
Bona feinaAnastasi el roig, 03/11/2011 a les 13:42
Felicitar la CUP per la decisió presa. Altra volta, demostren que ningú no ens podrà alliberar d.Espanya...Ho haurem de fer solets. A Espanya no hi hem d.anar a fotre res. Felicitats per la decisió...Continueu sent un referent.
Empenta i abstenció

+
6

-
9
abstenció!un, 03/11/2011 a les 13:37
voteu el que us vingui en gana, ningú us ho impedirà. Però la CUP fa campanya per l'abstenció a les eleccions espanyoles pq no són les nostres.
I la majoria de comentaris votant bilis sobre la CUP mostra la por que tenen alguns...

+
6

-
3
Abtencio ??? Millor vot nulAnònim, 03/11/2011 a les 13:36
Ei, tenia entès que l'abstenció feia joc als partits majoritaris, REALMENT esteu jugant d'aquesta manera al seu joc, no seria millor vot nul?????

+
11

-
5
hipocrasiaAnònim, 03/11/2011 a les 13:28
De veritat us creieu que si la CUP com Amaiur pogués tenir 4 o 5 diputats per ella mateixa no es presentaria al Congrés de Diputats!!! I el Sr. Uriel? Doncs el mateix, no ens enganyem! Uns, abstenció, altres, vots nuls, congratulations companys! Això sí, de lliçonetes sobre independentisme als altres cada dia que n en faltin, i de contra campanyes submarines amb molt mala llet també. Res de nou!
Apa i ara sobretot, comenceu a escopir de nou contra els qui estem convençuts que a Madrid se'ns ha perdut ABSOLUTAMENT TOT, i per tant cal anar-hi!

+
12

-
5
Una merda tot plegatAnònim, 03/11/2011 a les 13:23
Abstenció = PP. Gràcies CUP, tindrem una Catalunya encara més sotmesa i més espanyolitzada. Almenys podieu haver proposat el vot nul. Quina merda tot plegat, quan aprendrem dels bascos?

+
4

-
3
TippexAnònim, 03/11/2011 a les 13:12
No els "hi" seguim el joc. Escrit així és una paraula amb dos complements indirectes i està mal escrita. Sobretot, no fem el calet.
Per altra banda, no em preocupa que el PP tregui molts escons, perquè si és així, els treurà del PSC i el resultat final serà el mateix que hi ha ara. El que em preocupa és el corral de baralles que hi ha entre independentistes i la pagesa de CiU atiant-les. Això sí que és lamentable. I trist.

+
7

-
3
Apendre d'altres errorsAnònim, 03/11/2011 a les 12:50
L’independentisme basc fa uns anys també demanava l’abstenció, vistós els pocs resultats que ha aportat, la política és allò de la fas o t’he l’ha fan, han vist l’important que és, encara, per les nostres vides el que s’aprova al congrés espanyol, i ara tots junts i a votar.

+
5

-
5
MatísAnònim, 03/11/2011 a les 12:47
Al Senat, realment, el Dr. Broggi no es presenta a la pràctica. Ell mateix ha advertit que no pensa ocupar l'escó cas de ser elegit. Llavors, la suplent Carme Beltran es la que estareu votant. I qui és? Es una mala jugada aquesta. No, realment el 20-N no ens juguem realment res que ens hagi de fer perdre el nord. El 2014 es l'important. Llegiu l'article d'avui d'en Santiago Vilanova a ElPunt/Avui.

+
5

-
4
@12:22Josep Fourier, 03/11/2011 a les 12:32
De quin "Dr. Broggi" parles? Del fill, oi? I per què no ho dius clar i t'amagues rere les mitges veritats? Aquesta campanya us està mostrant com el que realment sou, criatures sectàries.

+
6

-
7
20NAnònim, 03/11/2011 a les 12:30
Perfecte, a votar tots a la PxC, que en treurem molt de profit.

+
7

-
16
Abstenció !Anònim, 03/11/2011 a les 12:22
Com molt bé diu el Dr. Broggi "ERC no és independentista". No votaré fins que ERC no es renovi. Junqueras i Bosch dimissió!

+
9

-
12
adeu EsquerraAnònim, 03/11/2011 a les 11:57
No trobo gaire bé aquesta acció de la CUP però és que l'independentisme no es mereix que només hi hagi Esquerra a les eleccions. Tothom ha treballat i intentat que hi hagi una coalició amb cara i ulls a les eleccions i com sempre Esquerra ho ha fotut tot enlaire posant per davant el seu cull**s de sigles. I ara es pensen que els independentistes, després de totes les mentides d'aquests anys, correrem a votar Esquerra perquè enlloc de presentar-ho com un triomf de l'independentisme ho presentin com una victòria del seu put* partidet/secta?.
La gran nosa per a l'independentisme avui en dia és Esquerra.

+
11

-
8
joantusell@telefonica.netPitu, 03/11/2011 a les 11:54
Cal donar el suport a ERC. Cal que els votem massivament. La postura de les CUPs és una pérdua de vots inutilment. Amb aquets extremismes no arribarem mai a la Independència. Jo i els del meu entorn independentiste, que no hem votat mai a ERC, aquesta vegada ho tenim clar.

+
8

-
9
Bon cop de CUP!!!Marx, 03/11/2011 a les 11:53
Em fan gràcia aquests de les cups, parlen d'esquerra i ni ells saben definir què volen dir per "socialisme". Estan ancorats en models del segle passat, així no es va enlloc.
Què vol dir "d'esquerres"? Propietat estatal o privada dels mitjans de producció? Estat del benestar construït a base d'impostos? Què vol dir "classes populars" si queden pocs obrers i la majoria o bé són autònoms o professionals?
No saben on van. Es una llàstima.

+
9

-
16
COMPANYSManel Conill, 03/11/2011 a les 11:44
A España no hi hem de fer res!! Que n'aprenguin tots aquests autoanomenats independentistes: ERC i còmplices, que només busquen poltrones per després cagar-s'hi al mig i regalar els seus vots als sociates españolistes. Ni un vot català a les institucions españoles! La CUP, com sempre única alternativa digne i coherent de l'independentisme.

+
14

-
6
de resres, 03/11/2011 a les 11:30
Al final aquesta abstenció sumara a tto al'abstenció i des de madrid serà gent que no ha anat a votar, i no gent que vol la independència. Mireu bildu i veureu que primer de tot s'ha de sumar amb qui vol el mateix. Un vot independentista a Madrid potent a ERC es millor que pot passar. ERc pot haver fet equivocacions però a Madrid es veuen com un partit independientista i republicà i ho és.

+
15

-
6
Aprenem d’altres errorsAnònim, 03/11/2011 a les 11:29
L’independentisme basc fa uns anys també demanava l’abstenció, vistós els pocs resultats que ha aportat, la política és allò de la fas o t’he l’ha fan, han vist l’important que és, encara, per les nostres vides el que s’aprova al congrés espanyol, i ara tots junts i a votar.

+
9

-
2
Què trist tot plegatAnònim, 03/11/2011 a les 11:16
Si poguéssim tirar enrere unes setmanes penseu que de Esquerra faria alguna cosa diferent per integrar-se realment en una coalició independentista? Ja ho dic de fa temps. Cal que les CUP, Solidaritat, Reagrupament, Esquerra i fins i tot Dcat vagin a una. Veure si es pot afegir ICV i si CiU va tombant cap a l'independentisme. I per això cal cedir uns i altres. Esquerra amb la plataforma de RCat i demés no és una coalició. A veure si aprenem pel 2014

+
11

-
4
Poca intel•ligènciaAnònim, 03/11/2011 a les 11:14
Doncs deu ser millor que tots els diputats de Catalunya vagin a parar al PP i PSOE. I totes les lleis que encara ens afecten les decideixin ells solets. I si anem pel món demanat que siguem independents, i vegin els resultats dels partits espanyols a Catalunya es faran un fart de riure.

+
11

-
4
Raons d'eficàciaJosep Fourier, 03/11/2011 a les 11:10
Quatre motius:
- Aconseguir visibilitat internacional pel projecte independentista.
- Fer palès que en som molts i de passada aturar una victòria aclaparadora del PP a Catalunya.
- Demostrar que sabem treballar plegats.
- Burxar Espanya per demostrar als catalans que la via autonomista està esgotada i que l'única alternativa és la independència.
Parlem-ne si vols.

+
4

-
2
Llibertat de vot?Joan Despertaferro, 03/11/2011 a les 11:04
A veure si ho entenem d'una vegada:
Tots els partits "dónen" llibertat de vot, des del moment en que no poden obligar ningú a votar d'una manera determinada... No és el mateix que en un Congreso o un Parlament, on els diputats "es deuen a l'obediència" als seus partits.
Per tant, cadascú pot votar segons la seva consciència. Una altra cosa és que cada partit faci la campanya que més li convingui i recomani el vot en una direcció, o bé l'abstenció, com en aquest cas.
Tot i així, una reflexió: abstenir-se disminueix els vots totals, cosa que afavoreix als grans (PP, PSOE) i als petits amb un electorat molt compromès i militant, i no distingeix l’abstenció activista de l’abstenció indiferent. mentre que votar en blanc afecta poc als grans, dificulta als petits que tenen que vencer la barrera del 3% dels vots emesos a la seva circunscripció, peró envía un senyal als majoritaris.
Cal sopesar doncs si es vol afavorir algún petit indirectament, passant per enze que no participa, o bé si es vol ensenyar als qui manaran que no estem contents… Votar una candidatura sense esperança de sortir s’equival a votar en blanc.

+
17

-
9
CUP=SectaMortadelo, 03/11/2011 a les 10:59
Les CUP no és presenta perquè no treurien res, és perfectament factible presentarse a un país estranger, com feia Batasuna i el Sinn Fein, i deixar la cadira buida.
Ara bé, les CUP no latenen aquesta possibilitat perquè no treurien cap diputat, per tal de no fer el rídicul ara fan la pallassada aquesta tot i que sigui dolenta per Catalunya.

+
7

-
6
Sí, es cert!!!Per a Paquito el Xocolater, 03/11/2011 a les 10:58
Malauradament el que diu Paquito el Xocolater és cert. Sóc militant de Convergència i vaig veure aquests resultats. No me'ls podia pas creure. El PP irromp a Catalunya de manera massa forta. No sé si estarem preparats per entomar aquests resultats.
Una abraçada a tot el jovent nacionalista català!!!

+
8

-
14
Veient tanta intransigencia anti CUPpostfederalista, 03/11/2011 a les 10:54
Vient tanta intransigencia democratica antiCUP m'estic pensant de no anar a votar.Doneu-me raons d'eficacia i no d'etica beata per anar votar (per exemple si no votes despres no et queixis)

+
7

-
5
El 20N un avís sonat del PPPaquito el Xocolater, 03/11/2011 a les 10:51
Mentre els de la CUP i la resta de la tropa independentista fa coses de mal dir, el PP s'emportarà un bon tros del pastís el 20N. El vespre del 20N alguns independentistes es socarrimaran mirant els resultats.
Atenció perquè les enquestes internes que tenen tots els partits, inclòs ERC, dibuixen de manera unànime un resultat espectacular del PP a Catalunya. A més a més, la gran majoria absoluta dels Populars s'afaiçonarà gràcies als resultats al Principat.
Atenció a les dades:
A Barcelona el PP hi frega els 10 diputats (en tenia 6) i és molt a prop del PSC. Els populars podrien treure percentatges superiors al 30% a Barcelona, Badalona, Esplugues, Castelldefels, Gavà, Cerdanyola, Viladecans, Santa Coloma, Hospitalet, Cornellà,Sant Adrià, Pineda de Mar, El Prat, Barberà, Sitges o Rubí...)
A Tarragona, PP i PSC hi són frec a frec per ser el partit més votat. En Principi PP, PSC i CIU es repartiran 2 diputats però a hores d'ara no es descarta que si hi ha un creixement d'algunes dècimes, el PP se n'emporti 3. Els populars seràn el partit més votat a Tarragona ciutat i fregarà el 30% a Reus.
A Lleida, el PP hi pot ser segon i obtenir un senador d'alecció directa. A La capital pot ser el partit vencedor.
A Girona, el PP hi té garantit un diputat i algunes enquestes el situen a prop del segon i pujant 10 punts respecte a les eleccions del 2008. Resultats molt bons a Figueres, Lloret, Castelló d'Empúries, Roses, Blanes, Salt o la capital.
Atenció, doncs, perquè uns sacsegen l'arbre i altres recullen les nous. El 20N ja ho veurem però em fa que algú s'haurà de replantejar un munt de coses i discursos.

+
1

-
2
A l'Anònim, 03/11/2011 a les 10:13La Catalunya perduda, 03/11/2011 a les 10:48
Doncs la teva Catalunya perduda som 6 dels 7 milions i mig d'habitants que té el Principat i el motor econòmic del país. Així que ja pots anar parlant...

+
5

-
4
no t'ho creus ni tuJ. de Girona, 03/11/2011 a les 10:47
ànonim de les 10:32, que més voldries... l'esquerra abertzale té ben clar (més enllà dels gestos de bon rotllo) qui és el seu referent. Té ben clar qui són els seus i que fer en cada moment concret. Els gestos de cara la galeria són qüestions merament tàctiques, les relacions entre l'esquerra independentista basca i la catalana són de caràcter estratègic, a llarg termini. Som el referent en tant que som el mateix a cada país com a projecte (no així en correlació de forces).
I suposo que es deu olorar qui escombrarà ERC del mapa en les properes municipals, lo d'aquest 2011 només ha estat un tastet.
I mira, doblo l'aposta: en el camí futur a mig termini, sectors de SI s'acostaran i enfortiran a la CUP (quan les contradiccions entre els que volen fer-ne una força d'esquerres i els que la volen "transversal" siguin inaguantables),i també sectors d'ERC. I fins i tot no descarto alguna sorpresa aviat...

+
9

-
10
quan de cagadubtes que hi ha per aquí...J. de Girona, 03/11/2011 a les 10:42
Quanta por,es nota que tothom percep el creixement de la influència de la CUP. Quanta gent deia a Girona d'on sóc que la CUP era un minipartit radical i que no entraria a l'Ajuntament? i ja ho veieu: 3 regidors i ERC fora de l'Ajuntament.
A casa fa molt que tots fem el que diu la CUP (i jo sóc l'únic militant), el referent independentista. Perquè?per què tots els altres HAN FALLAT, han incomplert el que deien. La CUP té el benefici del dubte, així que a casa meva tots farem abstenció el 20-N.
PS: ERC hauria d'estar menys nerviosa per la CUP i preocupar-se dels centenars de milers de suports que ha perdut d'eçà el 2004.

+
8

-
9
La CUP sense referentAnònim, 03/11/2011 a les 10:32
Fins fa poc la CUP tenia com a referent l'esquerra abertzale, eren els seus cosins germans a Euskalherria, ara però un cop Amaiur ha donat suport a ERC i faran grup propi conjunt al congrés espanyol i a més negociat i pactat directament entre ERC i l'esquerra abertzale (part d'Amaiur), la CUP es queda sense referent i el fet de no donar suport a la única candidatura independentista que es presenta els allunya encara més dels posicionaments polítics de l'esquerra abertzale i als aboca a la marginació política.

+
17

-
4
Jo votareGaldric, 03/11/2011 a les 10:24
Puc entendre la posició de la cup, però no ho puc compartir, les eleccions son un marc com qualsevol altre on lluitar per la sobirania i la justicia social. Prou que ho tenen clar a d'altres indrets del món. El nostre (com a nació) problema és que molts cops tenim la mirada molt curta, immediatista, prioritzem molt, massa el petit grup (organització,...), ens manca una visió estratègica de llarg abast. Per tot això, jo votare a l'opció que sintonitzi més amb els plantejaments de sobirania nacional i justicia social.

+
8

-
9
quant de nerviosismeJoan P., 03/11/2011 a les 10:23
Està molt bé el nerviosisme que desprenen molts comentaris, senyal de que s'avança pel bon camí quan que se li presumeix tant poder d'influència a la CUP XD
A part, també està molt bé aquesta "valentia" virtual de molts que contrasta amb la covardia al món real. Només la gent de la CUP i el seu entorn planta cara al feixisme al carrer, el 12 d'octubre, als pobles, etc. Però clar, per internet i des de l'anonimat és molt fàcil insultar.
Seguiu insultant, seguiu, que mentrestant l'esquerra independentista camina en el món real a fer-se més hegemònica en el sí de l'independentisme al carrer. El que es veu. El que ofereix combat.
Amunt la CUP i visca la terra!

+
14

-
8
Jo votaréAnònim, 03/11/2011 a les 10:21
Cap independentista votarà Ikurriña a EuskaHerria o es quedarà a casa. El vot indepe als PPCC és Bosch. Visca Catalunya lliure i republicana

+
5

-
12
ja ji jaAnònim, 03/11/2011 a les 10:18
¿quieren apropiarse de todos los abstencionistas para poder seguir con el camelo de "cómo crece el independentismo" mientras no los vota casi nadie en catañuña?

+
7

-
13
quant de nerviosismeJoan P., 03/11/2011 a les 10:15
Està molt bé el nerviosisme que desprenen molts comentaris, senyal de que s'avança pel bon camí quan que se li presumeix tant poder d'influència a la CUP XD
A part, també està molt bé aquesta "valentia" virtual de molts que contrasta amb la covardia al món real. Només la gent de la CUP i el seu entorn planta cara al feixisme al carrer, el 12 d'octubre, als pobles, etc. Però clar, per internet i des de l'anonimat és molt fàcil insultar.
Seguiu insultant, seguiu, que mentrestant l'esquerra independentista camina en el món real a fer-se més hegemònica en el sí de l'independentisme al carrer. El que es veu. El que ofereix combat.
Amunt la CUP i visca la terra!

+
4

-
7
dia a diaAnònim, 03/11/2011 a les 10:13
A els que practiquem l'indipendentisme dia a dia, tant
ens fa el que passi a terres forànees.
Desde l'area Metropolitana pot ser es veu diferent, pero a la resta del territori ho tenim bastant clar.
Jo a L'area Metropolitana n'hi dic la Catalunya perduda

+
14

-
6
Uff!Anònim, 03/11/2011 a les 10:07
Quan el PP tregui majoria absoluta i es carregui la immersió lingüística, després tampoc els hi seguim el joc... i si els partits espanyols són els més votats a Catalunya després anem a reclamar al riu, perquè a un altre lloc...

+
14

-
6
La CUP, s'apropa al totalitarismeJulianico Carmonil, 03/11/2011 a les 10:00
La CUP s'apropa amb aquests discursos a l'extrema dreta. Com no m'agraden les eleccions espanyoles i com no tinc cap opció de treure res doncs em dedico blasmar-les tot desacreditant-les. No oblidéssim, senyores i senyoretes de les CUP, que són les eleccions on més gent hi participa.
Amb aquest independentisme eixorc la suposada causa independèntista cada cop restarà socialment més aïllada. Ho veurem el 20N on el PP traurà més de 800.000 vots a ERC (1 milió a 200.000, així ho diuen totes les enquestes).
Gràcies i disculpeu les molèsties.

+
17

-
8
Quin desastre!Anònim, 03/11/2011 a les 09:59
Per una banda la banda de l'Uriel promou el vot nul, el vot estalada, i per l'altra la CUP l'abstenció. Anem bé, mentrestant tota la gent del PP anirà de manera disciplinada a votar, i per tant, com ja va passar a les municipals, la seva representació institucional es veurà inflada de nou! Això és un autèntic desastre!

+
14

-
6
això no es fasometent, 03/11/2011 a les 09:53
CUP's si no us voleu presentar calleu-vos la boqueta sino us presentaeu i els resultats que tregueu, deixeu cadires en blanc!!
però NO TOQUEU ELS COLLONS!!

+
12

-
8
Els de la CUP tenen l'EGB?Astorat, 03/11/2011 a les 09:50
Si han superat l'EGB haurien de saber, com diu en Pronom Feble al seu comentari, que la construcció "El 20N abstenció, no els hi seguim el joc" és totalment incorrecte. El pronom feble "hi" hi sobra.
El que em sembla més trist de tot plegat és que, en teoria, la CUP es presenta com a expressió més pròpia de les nostres arrels. I encara més: com podien haver-hi desenes de persones a la presentació, i ningú va posar el crit al cel amb aquest lema?
I aquests ens volen governar? Com a molt, poden aspirar a ser una entitat subcontractada dedicada a fer propaganda i agitació (axiò sí, l'ortografia els l'haurà de revisar una altra entitat!).
Patètic

+
20

-
8
Infantilisme de les CUPmarc-cerdanyola, 03/11/2011 a les 09:48
Ei nois de les CUP tb criticareu q l'esquerra abetzale es presenti a les generals? Amaiur es presenta i tindrà uns grans resultats...reflexioneu una mica....a mi no m'enganyareu i sí que votaré per la sobirania catalana el 20 N!!!

+
9

-
6
Per a "Anònim, 03/11/2011 a les 09:30"Anònim, 03/11/2011 a les 09:39
Gràcies, mentre encara hi hagi gent que es preocupa per aquestes coses mantinc l'esperança que el català pot sobreviure.

+
11

-
7
Pronom febleAnònim, 03/11/2011 a les 09:30
Si us plau, que hi revisin l'ortografia: no n'hi ha prou amb el corrector del 'word', aquí NO hi ha d'anar pronom feble: "no els seguim el joc". Tst.

+
13

-
6
Em quedo meravellatAnònim, 03/11/2011 a les 09:21
També penso que es d'una gran riquesa , l'ampli ventall de
pensament politic que integra l'independetisme.
Okupes,anti-democràtics,prostitutes,anarquistes,conservadors,esquerrans..........
Tant sols ens falta un pas mes, entendre que per la independència hem de anr-hi tots junts, agafats braç a braç.

+
16

-
9
Poca intel•ligènciaAnònim, 03/11/2011 a les 09:18
Doncs millor que tots els diputats de Catalunya vagin a parar al PP i PSOE. I totes les lleis que encara ens afecten les decideixin ells solets. I si anem pel món demanat que siguem independents, i vegin els resultats dels partits espanyols a Catalunya es faran un fart de riure.

+
10

-
9
...Anònim, 03/11/2011 a les 09:17
Em sembla bastant llastimós per la CUP que, si no es presenten a les eleccions, facin campanya per l'abstenció i la presentin a bombo i plateret. Si volen recomanar l'abstenció als seus 4 seguidors que ho facin però que no gastin els diners en campanyes xorres.
Mira que sóc dels que no anirà a votar, però em fot coindicidir amb aquesta gent. Que no s'oblidin que els seus grans resultats són a nivell local, però a nivell nacional no tenen ni la meitat de suports.

+
14

-
12
oKUPes i fills de papa ricatxosAnònim, 03/11/2011 a les 09:08
Aquest xicots, xicotets, okupes i fills de papa i mama rica de les CUPs cada dia son més marginals, friquis i pallassos; viure del cuento del papa i la mama, i fer.se okupa es el més facil del mon; POBRES NENS I NENES, amb el gos deslligat son els maniquis de la nostra ciutat

+
3

-
7
perdonaAnònim, 03/11/2011 a les 08:55
Perdona pero soc anti-democràtic

+
17

-
5
No votar és deixar que altres decideixin per tutu sabràs si estàs verd o madur per fer-ho, 03/11/2011 a les 08:53
A veure, "D'acord" als teus 58 anys, i amb la teva (vostra) actitud, no votaràs mai, ni en eleccions estrangeres, ni en eleccions nacionals. Te n'aniràs d'aquest món sense haver passat mai per les urnes. La nació s'ha de defensar des de tots els fronts. I el Congrés és un magnífic altaveu per donar-nos a conèixer al món. Només provocant els espanyols parlant en català sempre al seu parlament ja faria més mal que la teva (vostra) abstenció.

+
15

-
6
idependencia jaAnònim, 03/11/2011 a les 08:51
Ja hi ha molta gent que pensa tirar pel dret i començar
a proclamar l'independencia en petits nuclis locals.
Som molta gent que no aguantem més el veure en que s'està convertint el nostre pais, sense que ningú fagi res.
No creiem amb el politics amanerats.
Els actes d'independència començaran a partir de gestes individuals i petits col- lectius.
Necessitem politics més radicals

+
23

-
11
No votar patriotes catalansés donar el triomf al nacionalisme ofensiu espanyol, 03/11/2011 a les 08:49
La CUP està fent el joc al nacionalisme espanyol. Si són immadurs, que no s'hi presentin ells, però que deixin llibertat de vot als catalans nacionalment lliures. Mentre els temes que ens afecten directament es decideixin a Espanya, hi ha d'haver sobirnistes catalans (i no dic regionalistes amb ànims de fer negocis) al parlament dels espanyols, encara que sigui només per fer el corcó. A veure si es cansen d'una vegada de nosaltres. No votar per opcions patriòtiques catalanes és donar el triomf al nacionalisme espanyol a Catalunya. I ja sabeu com l'utilitzaran. O, després de tants segles de dominació, encara no us imagineu quins són els seus plans per al nostre país????

+
35

-
15
Estrangeres?Josep Fourier, 03/11/2011 a les 08:40
Quan no paguis impostos a Espanya podràs dir que són estrangeres. Quan no estiguis obligat a dur un document a sobre que diu que ets espanyol podràs dir que són estrangeres. Quan les coses que t'afecten no es decideixin a Madrid podràs dir que són estrangeres.
Mentre passin totes aquestes coses no votar independentisme és fer el joc als nostres invasors.

+
16

-
26
D'acordAnònim, 03/11/2011 a les 08:32
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Estic totalment d'acord amb La Cup , jo no soc votant de CUP,
pero si independentista i com a tal penso que aquesta decisió
es correcta.
Em sembla un acte patètic el fet de participar en unes eleccións estrangeres.
Jo pert la meva part mai he participat en unes eleccións espanyoles (i tinc 58 anys)

+
16

-
12
Joc netJosep Fourier, 03/11/2011 a les 08:28
L'abstenció de les CUP és la conseqüència lògica de que un partit no pot recomanar el vot a una coalició on no han volgut entrar (en aquest cas i segons les CUP per diferències en el marc d'actuació). Però ho fan amb elegància, juguen net i no tenen voluntat de fer mal. Estic segur que molts cupaires votaran independència aquestes properes eleccions i que als seus dirigents no els semblarà gens malament.
Aprofito per demanar a la cúpula de Solidaritat que deixi de gastar diners en banners demanant el vot nul amb estelada i enviï els diners a una ONG.

+
10

-
16
orgull del pobleAnònim, 03/11/2011 a les 08:27
Si tant sols tinguessim una mica d'orgull, dignitat i autoestima, no ens plantejariam d'anar a votar.
Hem de mirar cap a endins

+
21

-
9
...Anònim, 03/11/2011 a les 08:27
Lamentable. Tenen tot el dret a no presentar-se, però el que no poden fer llavors és boicotejar els que sí s'hi presenten. A veure quan, d'una punyetera vegada, l'independentisme arriba a la majoria d'edat. De moment no passen d'adolescents/amateurs

+
20

-
6
Poca intel•ligènciaAnònim, 03/11/2011 a les 08:26
Doncs millor que tots els diputats de Catalunya vagin a parar al PP i PSOE. I totes les lleis que encara ens afecten les decideixin ells solets. I si anem pel món demanat que siguem independents, i vegin els resultats dels partits espanyols a Catalunya es faran un fart de riure.

+
13

-
26
D'acordAnònim, 03/11/2011 a les 08:24
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Estic totalment d'acord amb La Cup , jo no soc votant de CUP,
pero si independentista i com a tal penso que aquesta decisió
es correcta.
Em sembla un acte patètic el fet de participar en unes eleccións estrangeres.
Jo pert la meva part mai he participat en unes eleccións espanyoles (i tinc 58 anys)

+
14

-
22
jo tampoc votaréAnònim, 03/11/2011 a les 08:17
jo no voto les CUP, però faré com ells, no votaré.
Si volem la independència el que hem de fer és declarar-la ja des dels ajuntamnets des del parlament, des de les associacions, i passar d'espanya, de l'autonomisme i de les crisis que ens han portat a casa.
prou d'espolis fiscals,d'espolis culturals, aturem la destrucció del nostre país.

+
28

-
13
2011Anònim, 03/11/2011 a les 08:16
Patètic independentisme el de la CUP

+
35

-
15
LlàstimaLaura, 03/11/2011 a les 08:11
Aquests de la CUP fan el joc al PP i al PSOE.

+
38

-
12
Déu meuAnònim, 03/11/2011 a les 08:09
Quan el PP tregui majoria absoluta i es carregui la immersió lingüística, després tampoc els hi seguim el joc... i si els partits espanyols són els més votats a Catalunya després anem a reclamar al riu, perquè a un altre lloc...

+
34

-
13
tristAnònim, 03/11/2011 a les 08:02
que trist, sisplau!