Gemma Aguilera/El Temps | Actualitzat el 28/10/2011 a les 17:00h

Ramon Tremosa: «Si no es fa el corredor, serà culpa dels catalans»

Ramon Tremosa considera que el corredor mediterrani depèn del 20-N Foto: El Temps

Ramon Tremosa i Balcells (Barcelona, 1965) és eurodiputat de CiU i membre de la comissió de Transports del Parlament Europeu. També és ponent del grup liberal en la directiva de liberalització ferroviària europea.

— És una gran victòria, la inclusió del corredor mediterrani com a eix prioritari de la xarxa bàsica transeuropea de transports?

— El 2003, l’estat espanyol va marcar clarament una prioritat, la travessia central dels Pirineus, i ho va fer quan una espanyola era comissària de Transports i vice-presidenta de la Comissió Europea, Loyola de Palacios. Ho va fer amb un govern espanyol del PP amb majoria absoluta. Per tant, té un gran valor que a les portes d’una altra majoria absoluta del PP, Europa intervingui, entre cometes, la política d’infrastructures només radial del govern espanyol.

— Es manté també com a prioritari l’eix atlàntic. I respecte a la travessia central dels Pirineus, es descarta el túnel de Canfranc, però es manté la prioritat de connexió amb Madrid, i s’hi afegeix que Saragossa ha de connectar amb l’eix atlàntic i el mediterrani. Tantes coses poden ser prioritàries alhora?

— Europa no és un estat federal com els EUA, no recapta impostos ni fa infrastructures. Obama pot fer un tren d’interès americà, de punta a punta, de la costa oest a la costa est, però la Comissió Europea només cofinança. Ara, ho ha fet a través d’un reglament, que és de compliment obligat. La CE ha dit públicament que vol condicionar fons de cohesió futurs a un país i fons estructurals futurs a la construcció efectiva de la xarxa bàsica de transports d’interès europeu.

— És a dir, que si l’estat espanyol vol fer estacions de TGV en pobles de pocs habitants, que ho pagui de la seva butxaca, però no amb diners europeus.

— Exacte. Com ha dit sobre el túnel de Canfranc de la travessia central dels Pirineus. Si Madrid vol fer aquest túnel el pot fer, però a càrrec seu, no de les ajudes europees. La CE vol condicionar les inversions i, en el context actual, és molt important que Europa hagi actuat per a intervenir en la política d’infrastructures radial espanyola.

— En qualsevol cas, Madrid no hi està pas obligat, a executar el corredor mediterrani. És una qüestió d’estricta voluntat política?

— Europa ens dóna l’impuls moral i financer perquè els catalans tinguem més força i reivindiquem les inversions al govern espanyol que ens pertoquen. La feina no s’ha acabat. És una victòria moral i, a partir d’aquí, cal fer molt de camí. Catalunya envia 47 diputats a Madrid cada quatre anys.

— Més de la meitat d’aquests 47 diputats voten el que vota el PSOE.

— És cert, però el suport al pressupost espanyol ha de restar condicionat al fet que les obres del corredor mediterrani es facin d’una manera efectiva. I si no es fa el corredor, serà culpa dels catalans, perquè, tot i l’aval financer d’Europa i la força moral que ens ha donat, ens ho haurem
deixat perdre.

— Voleu dir dels polítics catalans que ens representen a Madrid...

— Dels polítics catalans i dels ciutadans que votin polítics que no defensen els interessos de Catalunya a Madrid. Quan votem, som responsables d’allò que votem.

— És a dir, que la pilota no és només a la teulada del futur executiu espanyol?

— No, ara mateix és a mans dels catalans que votem el 20-N i de com gestionem el suport que necessiti Madrid. Cada país és responsable de la seva situació fiscal, dels trens que construeix, de la seva situació econòmica, etc. I, per tant, els catalans ara tenim una victòria moral molt gran. A més a més, l’estat espanyol es troba en una posició d’extrema debilitat, que podem aprofitar. Està molt malament econòmicament i té davant molts anys de crisi econòmica; és al límit de la intervenció.

Entrevista completa a El Temps

Referències a Internet

corredor mediterrani

COMENTARIS

+0
-0
Morty Viu
Gat quantic, 02/11/2011 a les 14:17

La majoria dels comentaris son suïcides des de qualsevol perspectiva . El corredor de ferrocarril ens posa al mon de l'economia Europea. No tenir-lo és marginació i cap mena futur per Catalunya: bé que el volen ells i fan perquè no el tinguem nosaltres!
No entenc la vostra mala llet suïcida. L'odi a Convergència està per sobre dels interessos del país.
Vull aclarir que soc independentista, però la vostra actitud no més s'entendria d' algú manipulat pels serveis d'estat espanyols..
+0
-0
I si Catalunya avui és una colònia Castellana també és culpa dels catalans
Anònim, 31/10/2011 a les 11:26
I si Catalunya avui és una colònia Castellana també és culpa dels catalans
+0
-0
el corredor mediterrani
Anònim, 31/10/2011 a les 08:48
Aquest projecte per a que serveix?
Per poder rebre producció asiàtica i transportar-la
d'una manera ràpida, económica i eficient cap a Europa?
Si es així ho considero, cosa de miserables.
Veig que el meu país s'està poblant de polígons industrials,
que l'unic que fan aportar miseria.
Un pais amb alegria, ha de ser productiu.
On son la gent amb idees?
Veniu que us trobo a faltar
+0
-0
el corredor mediterrani
Anònim, 31/10/2011 a les 08:46
Aquest projecte per a que serveix?
Per poder rebre producció asiàtica i transportar-la
d'una manera ràpida, económica i eficient cap a Europa?
Si es així ho considero, cosa de miserables.
Veig que el meu país s'està poblant de polígons industrials,
que l'unic que fan aportar miseria.
Un pais amb alegria, ha de ser productiu.
On son la gent amb idees?
Veniu que us trobo a faltar
+5
-2
un friki amb corbata
Cairo, 29/10/2011 a les 12:36
En TREMOSA es un "friki" amb corbata i convergent. Ja estem tips i farts de gent com ell. Cairo
+8
-0
Va molt despistat
Anònim, 29/10/2011 a les 12:16
Un consell al Sr. Tremosa, que sembla que no s´entera gaire de qué va la cosa: els catalans no tindrem les estructures que necessitem fins que tinguem país propi. Una bona part del país ja ho ha vist. Per qué els polítics no recullen el sentir popular i segueixen fent-nos perdre el temps amb jocs autonomistes que ja sabem que no porten a res?
+9
-0
ai caram
Anònim, 29/10/2011 a les 11:17
Que maco el discurs del catalanista esclau i mesell. La culpa és nostra que no ens sabem explicar. A Espanya es foten uns farts de riure quan senten els convergents amb aquests discurs.

Muntem una altra exposició itinerant per tota Espanya per explicar-los que sóm molt bons i molt Espanyols, tal i com ens tenia acostumats en Pujol?
+7
-0
Quina vergonya
Anònim, 29/10/2011 a les 01:15
+14
-0
fart d'aquests arguments
Anònim, 29/10/2011 a les 01:10
Mira tio, primer la la independència, el corredor ja ens el farem nosaltres.
+14
-0
Efectivament
Lluís C., 29/10/2011 a les 00:08
Efectivament..., no "si no es fa".., sinó "si encara no tenim el corredor mediterrani", és culpa dels catalans.

Efectivament, si encara no tenim un Estat propi, és culpa nostra, dels catalans.

Efectivament, si patim l'espoli fiscal espanyol i, doncs, la DOBLE i TRIPLE crisi econòmica que patim, és culpa nostra, dels catalans.

Si no tenim majors índex de benestar i qualitat de vida, és culpa nostra, dels catalans.

Tot això passa perquè els catalans votem de manera majoritària als 2 principals partits de la Catalunya autonòmica, que són 2 partits UNIONISTES amb Espanya, com C. i U. i P.sc.OE.

Efectivament, si votem CiU i als altres, la culpa dels nostres patiments és exclusivament nostra.

Davant d'això, potser que comencem a votar independentista, i no pas CiU o sociata, no?
+14
-2
Els 25 paràsits de Catalunya que voten espanyol
Anònim, 28/10/2011 a les 20:50
Els 25 paràsits socialistes el que han fet i el que diu José Montilla contra Catalunya més enllà de l'Ebre,

El nom dels 25 diputats del PSc fins ara al Congrés què
NO defensen l'Estatut
NO defensen els interessos de Catalunya

-voten NO al Fons de competitivitat per Catalunya
-voten NO a l'Oficialitat del català a Europa
-voten SI a la Reforma Constitucional junt amb PSOE i PP

CARME CHACON, Sixte Moral,
DANIEL FERNANDEZ, Montserrat Colldeforns,
MANEL MAS, Isabel López,
JOAN CANONGIA, José Vicente,
Francesc Vallès, Antoni Ferré,
Teresa Cunillera, Román Ruiz,
Meritxell Cabezón, Meritxell Batet,
Jordi Pedret, Joan Carles Corcuera,
Dolors Puig, Joan Ruiz,
Montserrat Palma, Àlex Sáez,
Juli Fernández, Fèlix Larrosa,
Esperança Esteve, Lourdes Muños i Lluïsa Lizarraga.

-A finals del 2010, el dèficit del país era de 8.352 milions d’euros (el 4,2% del PIB català, quatre dècimes més del que havia informat el tripartit).

-Amb pagaments ajornats de 54.199 milions d’euros amb terminis que arriben fins el 2017.

-Amb factures ajornades del 2010 pel 2011 per valor de 1.766 milions d’euros (principalment de sanitat).

-El deute de la Generalitat es situa en els 31.740 milions d’euros.

-Per l’any 2012 s’hauran de pagar un interessos en concepte de finançament del deute de 766 milions.

-L'expert Montilla a Madrid parla contra el Pacte Fiscal, en contra dels interessos de tothom què viu i treballa a Catalunya.

Que heu fet per Catalunya aquests darrers 4 anys?
+4
-4
PIULADA
Jaumetria, 28/10/2011 a les 20:12
I què hi ha que no hagi estat culpa dels catalans del 1980 fins avui?
@elJaumetria
+16
-2
Corredor
Josep Fourier, 28/10/2011 a les 19:56
Els catalans no volem un corredor decidit i gestionat per Espanya. El que volem és decidir si ens interessa o no un corredor, per on volem que passi i gestionar-lo nosaltres. Tu ens dius que ens donaràs la primera alternativa a base de renunciar a la segona. Campanya mentidera, perquè a Madrid no podreu decidir res de res, campanya bleda de sotmetiment a Espanya, campanya de CiU.
+14
-1
ERC-CATALUNYA,SI.
Miquel del Fai, 28/10/2011 a les 19:43
I pensa que aquest saltimbanqui un dia fou considerat una ICONA del independentisme..? ja te pebrots la cosa..!!
+19
-1
Dels catalans no,serà culpa de botiflers com Duran Lleida
independència ja, 28/10/2011 a les 19:22
que es rebaixen a canvi de comissions,prebendes,suites
de luxe y mansions a Begur


http://www.elpais.com/videos/espana/horas/sombra/Duran/elpepuesp/20100715elpepunac_1/Ves/
+17
-0
Els de CiU diuen coses com aquesta.....
..... i es queden tan amples, 28/10/2011 a les 18:49
He llegit aquesta entrevista a Tremosa, i en destaco quan declara textualment :

- - - - - - - - - - - -

(...) "el suport al pressupost espanyol ha de restar condicionat al fet que les obres del corredor mediterrani es facin d’una manera efectiva".

- - - - - - - - - - - -

Ara jo dic: ¿I aquest home -l'entrevistat- és independentista?



Que Déu ens agafi confessats, amb aquestes Convergències cap a Madrid (CDC) i aquestes Unions (UDC) amb Espanya.
+21
-2
300 anys d'espoli
AVE MARIA, 28/10/2011 a les 18:20
El parlament català es una sucursal del de madriz, fan feina administrativa, NO te poder legislatiu, ni pot prendre decisions importants de païs per que son anticontitucionals,es un parlament d'opereta al servei de castella. El corredor no és construirá fins esdevenir estat propi, des de el centre posarán tot i més per NO tirar-lo endavant; temps al temps. Son 300 anys d'espoli.
+2
-16
SECTOR
CONE, 28/10/2011 a les 18:17
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-1
El corredor una obra local
Anònim, 28/10/2011 a les 18:08
Si tinguessim els diners el corredor ens el fariem nosaltre mateixos. Com és que no s'ha tingut en compte fins ara? Tenim Ferrocarrils de la Generalitat molt concentrats a Bcn, podien haver tirat una linia cap al Pertús.
+23
-3
Quin sentit té un "corredor"
Anònim, 28/10/2011 a les 17:57
Corredor, correm-hi tots!
Per qui treballes tremosa? per les multinacionals?
Catalunya és una area d'autopista?

Quin desenvolupament en xarxa proposem?
Quin es el model d'economia catalana?

Foteu riure, no anem a 25 km/h amb les catenàries locals i el pla inundacions.cat ...
Voleu que descarrili un tren de cartó-pedra hispaniol a 310 km/h?

Feu un Túnel a Toses, home, que així podreu anar a esquiar "A FRANÇA"

Quillos gamarusos de la diagonal de Bar$alona
+15
-1
serà culà dels catalans que no hauran sortit d'espanya per poder-ho fer
Anònim, 28/10/2011 a les 17:52
+20
-1
serà culpa dels catalans que no hi hagi estat
Anònim, 28/10/2011 a les 17:49
Exacte.
+29
-2
En Tremosa ens aconsella que no votem al seu partit
petrus, 28/10/2011 a les 17:41
Encara que en Tremosa representi CiU només està dient que depèn que els catalans votem massivament partits que vulguin la independència. El 20-N només ERC. A les properes autonòmiques ja ho veurem.
Amb CiU tenim la garantia que seguiran fent el possible per mantenir-nos a Espanya fent veure que son sobiranistes. Per por, principalment.
+41
-4
Sr. Tremosa
Joker, 28/10/2011 a les 17:20
Especialment dels que voten CIU, permeten a aquesta coalició la seva ambigüitat en aspectes de Païs. Si fossim independents ja estaria en marxa el corredor i si no som es en gran part per la seva poca valentia en moments crucials per Catalunya, posant davant el patrimoni particular que la pàtria de tots.
Posant un cap de llista unionista com en Duran Lleida, CiU fa costat als espanyols que no volen el corredor.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: