Quico Sallés/Parlament | Actualitzat el 25/10/2011 a les 19:43h

Concert polifònic i desafinat

Els grups presenten les seves pròpies conclusions de la comissió parlamentària del pacte fiscal que acaba la feina divendres d'aquesta setmana

La comissió del concert, que acaba la feina aquest divendres. Foto: Patri Mateos

Amb la vista posada a divendres vinent, -el dia que la comissió parlamentària del pacte fiscal ha d'aprovar les seves conclusions- els partits ja han presentat les seves pròpies conclusions. I cadascú ho ha fet a la seva manera, interpretant en base els seus objectius els arguments esgrimits pels gairebé 40 ponents que han passat per la comissió del concert.

D'aquesta manera, la polifonia catalana en la qüestió nacional, i més quan s'ha de negociar a Madrid, ha tornat a mostrar que grinyola. De fet, només CiU i ERC comparteixen l'ADN de qualsevol pacte fiscal inspirat en el concert basc, en el fet que la clau de la caixa es manté a Catalunya. El mantra de gestionar, recaptar, liquidar i inspeccionar des d'una Agència Tributària Catalana. Una opció també comparteix Solidaritat Catalana per la Independència, amb la diferència que el subgrup demana una mobilització popular per plantar-se davant de Madrid amb el clam de caixa o faixa: "o independència fiscal o res".

Per la seva banda el PSC, insisteix en els beneficis que ha reportat l'actual sistema de finançament. Però aquest paradigma no és contrari a sol·licitar una millora amb un pacte més federal que reconegui l'actual esforç fiscal de Catalunya sense obviar la solidaritat interterritorial, però lluny del concepte abstracte de concert. "Compartim els objectius, però no el full de ruta", ha insistit la seva portaveu econòmica, Rocío Martínez-Sampere.

En la part més oposada, PP i Ciutadans. Els populars rebutgen en el seu document de conclusions la possibilitat d'assolir un model de concert econòmic com el del País Basc i Navarra perquè no està contemplat a l'Estatut de Catalunya. A més, recorden que el finançament de les autonomies "de règim comú" s'ha de regular a través d'una "llei orgànica" i que són les Corts Generals espanyoles les encarregades de la seva aprovació. El PPC també constata que la solidaritat econòmica de la que participa Catalunya ha d'anar "lligada" a "objectius i finalitats" concretes de les autonomies receptores d'aquests diners. Per part de Ciutadans, consideren la comissió un "frau" que busca recuperar privilegis "carlins".

Ara resten tres dies per intentar transaccionar les conclusions d'una comissió que ha d'enllestir el seu document final divendres. Però ERC ja ha advertit que no baixaran la guàrdia i no permetran que les conclusions "s'aigualeixin en ares del consens".

Navega per les etiquetes

concert

COMENTARIS

+2
-0
Es pren
Català, 26/10/2011 a les 11:43
La independència és pren. La independència NO ES DEMANA. Nacions Unides.
+1
-1
INDEPENDENCIA
Anònim, 26/10/2011 a les 10:20
SI FALLA EL PACTE FISCAL QUE FALLARA, DEL 45% QUE VOTARIAN INDEPENDENCIA PUJARÁ MOLT MÉS, ALESHORES TOTS ELS PARTITS CATALANS SENSE DEPENDENCIA DE ESPAÑNA VOTARAN A FAVOR.
LO QUE FAR CIU NO ES TAN TOLENT, ES UNA BONA TACTICA PER GUANYAR MES ADEPTES A L'INDEPENDENCIA
SEMPRE HO HA DIT MAS, VOL QUE PER ACONSSEGUIR L'INDEPENDENCIA EL POBLE HO DEMANI MAJORITARIAMENT, I AIXI PASSARÁ, AL TEMPS
+1
-1
INDEPENDENCIA
Anònim, 26/10/2011 a les 10:11
INTENTAR EL PACTE FISCAL, ES BÒ,SABEM QUE ES IMPOSSIBLE, PRO ES PER DEMOSTRAR QUE NO HI QUEDARÁ CAP ARGUMENT PER NO DEMANAR L'INDEPENDENCIA
CAP PARTIT QUE PENSI AMB CATALUNYA I LA SEVA GENT NO TINDRÁ CAP RAÓ LOGICA DE NO VOTAR PER UN ESTAT CATALÁ
+5
-1
Test Independentista - Pregunta nº 3
Anònim, 26/10/2011 a les 08:39
A) Vull per a Catalunya la Independència, tota sencera, inclosa la Fiscal.
B) Vull per a Catalunya només la Independència Fiscal (pacte fiscal, concert, etc). Amb la Independència Fiscal en tinc prou.

Si la resposta és A, voteu Positiu
Si la resposta és B, voteu Negatiu
+3
-1
castells missing
Anònim, 26/10/2011 a les 08:20
Quin paperot el PSC, entestats a defensar el desastre que van fer, quan fins i tot quan el conseller que n'era responsable esta en en "paradero desconocido". A qui vols enganyar Rocio?
+5
-2
Prou enganyar catalans
Anònim, 26/10/2011 a les 07:14
El concert és impossible. Peró que no varem aprendre res amb la reforma de l'estatut? La única solució és la independència, i des de la transició sempre hi ha hagut majoria nacionalista al parlament per declarar-la quan volguessim. Em sembla que la història jutjarà molt durament a CiU i a ERC perque enlloc de treballar per la independència distreuen als catalans amb enganys com aquest. Tenen por i els seus dirigents senzillament no donen la talla. A aquests polítics inútils, covards i corruptes cal canviar-los tots. Són el tap al nostre alliberament nacional. Col.laboracionistes dimissió!
+6
-1
I Esquerra?
ciset de ca l'estaca, 26/10/2011 a les 01:40
Esquerra, feu un pensament i traieu el "pseudopacte fiscal no complet i amb limitacions cada cop menys en la línia del concert econòmic" dels objectius de la legislatura? Anem una mica més enllà? Fem com els bascos i escocesos? Això sí, dient que els estimem molt i que els volem de veïns i aquests romanços. Que no ens miressin malament al Congrés.
+6
-1
Millor dit...
Anònim, 26/10/2011 a les 00:15
Millor dit, qui dia passa... i desapareixent. Fins a l'assimilació total.
+5
-2
catalanets hipnotics idiotics
anunnaki, 25/10/2011 a les 23:59
el 'concert' sera la proxima revisio del sistema de financ,ament i us la ficaran doblada babaus!!! doncs com q a catalunya hi ha menys poblacio, menys cale ens retornaran. cyu esta pel GENOCIDI directa i sense manies de catalunya, qui encara no o vegi ja no te cap esperanc,a de salvacio. ja ho diu el nostre imne. tornara a ser rica i plena = independent i no en les brutes mans d'uns col.laboracionistes. ja us podeu fer totes les palles mentals q volgueu, tornar a votar a siu el 20n i esperar i esperar al 2014, el 2018, el 2022, el 2026,... hei! i qui dia passa, any empeny!!! :)))
+3
-1
S'esta canviant de xaqueta?
Anònim, 25/10/2011 a les 23:06
Falta el pronunciament d'en Duran, a veure amb quina perla ens obsequiarà aquesta vegada?
+6
-3
difungueu aixó
Anònim, 25/10/2011 a les 21:42
+15
-1
Qui
Roser F, 25/10/2011 a les 21:12
Qui no treballa per la independència del poble, treballa per la dependència ofegadora i espremedora del poble.
+23
-2
El pacte fiscal és una tàctica diletant
Anònim, 25/10/2011 a les 21:01
Això del pacte fiscal no s'ho creu ningú. Ni els que el proposen ni els que l'haurien de coincidir. I no és un concert. Estan fent com l'Estatut, primer ens l'autorebaixem (ni tots els impostos ni tenir la paella pel mànec), després hi haurà un referèndum que no sabrem qui vota en contra per ser massa poc ambiciós i vota en contra per ser espanyolufo masoquista, després l'acabaran de retallar a Madrid i la resta de comunitats al no ser una negociació bilateral, i si cal el TC l'acabarà d'escabetxinar. Haurem perdut 7 anys més i fot-li gastos. Tot per no tenir els collons de prendre la independència.
+10
-1
Cocert quin concert????
Anònim, 25/10/2011 a les 20:33
Algú ha vist l'enquesta del CEO?????
A CyU hi ha tants votants totalment a favor de la independencia com totalment a favor del pacte fiscal.... un 4% de diferència, i donçs a que estan jugant aquesta gent de CyU. Indepèndencia Ja!!!!
Espero que l'engany de CIU no duro molt i el paguin molt car, no es pot dur a Catalunya cap a una derrota segura, mes val anar direcatment a barraca.
+17
-1
Cocert quin concert????
Anònim, 25/10/2011 a les 19:58
Algú ha vist l'enquesta del CEO?????
A CyU hi ha tants votants totalment a favor de la independencia com totalment a favor del pacte fiscal.... un 4% de diferència, i donçs a que estan jugant aquesta gent de CyU. Indepèndencia Ja!!!!
Espero que l'engany de CIU no duro molt i el paguin molt car, no es pot dur a Catalunya cap a una derrota segura, mes val anar direcatment a barraca.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: