Quico Sallés/Barcelona | Actualitzat el 25/10/2011 a les 12:34h

L'independentisme és cada cop una opció més majoritària

El baròmetre del CEO indica que un 45% dels catalans que votarien "sí" a la independència dos punts i el "no" baixaria un 3,5%. Per primera vegada els catalans consideren "més importants les eleccions al Parlament que les espanyoles"

Una papereta a favor del Sí a la independència, que també podria ser majoritària si el referèndum fos oficial atesos els números del CEO. Foto: Adrià Costa

Segons el Centre d'Estudis d'Opinió l'augment trimestral d'independentistes a Catalunya és d'un 2%. Així ho indica l'històric d'enquestes en base les respostes a la pregunta "si demà es fes un referèndum per decidir la independència de Catalunya vostè que faria?", el 45% votaria a favor; el 24,7% votaria en contra, 3,5% menys que el passat mes de juny; un 23,8% s'abstindria i un 4,6% no ho sap.

Una pregunta "clara", segons la descripció del director del CEO, Jordi Argelaguet, qui treu ferro a l'augment de la independència malgrat l'augment de diferencial. "Han passat moltes coses, entre elles, la sentència contra la immersió a l'escola, i d'això la gent se'n sent", ha assegurat el director del CEO. "De tota manera és l'augment del 'sí' i la davallada del 'no' és una dada per apuntar", ha insistit Argelaguet. 
 
Els arguments del "sí"
 
Segons els enquestats que aposten per votar a favor de la independència ho fan majoritàriament per: capacitat i desig d'autogestió econòmica (32,2%)-una raó que ha baixat 4 punts respecte el mes de juny; sentiment d'incomprensió (9,9%); la percepció que Catalunya milloraria (13,7%) i per raons identitàries (21,9%).
 
Els arguments del "no"... i de l'abstenció
 
Per altra banda, les raons que argüeixen els que votarien en contra són inequívocament identitaris fins al punt que un 50% dels "No" justifiquen el seu vot per "preservar la unitat d'Espanya" i per "sentiment identitari". Curiosament, aquests arguments també són utilitzats dels abstencionistes, dels quals el 19,6% asseguren que no anirien a votar per "preservar la unitat d'Espanya".
 
La independència, als partits
 
El mateix Baròmetre d'actualitat política creua els enquestats amb els seus vots a les passades eleccions al Parlament. Una formulació que regala alguna sorpresa com és el fet que el 8% dels votants del PP estarien a favor de la independència, i en canvi cap dels votants de C's votaria a favor de la plena sobirania.
 
Pel que fa CiU, més de la meitat dels seus votants, estaria a favor de la independència. De fet en tres mesos els sobiranistes de CiU guanyen adeptes passant del 54,9% al 56,4% i un 18,3% en contra. Per part del PSC, més de la quarta part del seu sac de vots -un 27,6%- estaria a favor de l'autodeterminació política, i un 40,4% en contra. ICV-EUiA té una nítida majoria independentista entre la seva parròquia, un 48,1% mentre que el 18,7% hi està en contra. Per part dels partits clarament independentistes, cap sorpresa, llevat d'ERC ja que el 1,8% dels seus votants no votarien a favor de la independència. De tota manera, el 94,5% dels votants d'Esquerra hi votarien a favor així com el 95,1% de Solidaritat, tenint present que d'aquesta formació ningú votaria en contra.

Navega per les etiquetes

ceoindependència

COMENTARIS

+2
-0
%%%%%%%%
Anònim, 26/10/2011 a les 21:08
Això vol dir que en cas d'un referéndum ara mateix sobre l'independència donaría els següents resultats:
Participació: 70% altíssima en relació amb les derreres consultes electorals.
Vots a favor de l'independència: 67%

A què espera Sr. Mas?

Ni en Macià ni en Companys varen tindre mai condicions més favorables. Sigui digne del país que representa. Declari l'independència.
+0
-2
Qué pasada
Eduardo González Palomar (Manlleu), 26/10/2011 a les 17:11
¡El CEO, en la línea de flotación de TV3, emerge con aportaciones públicas para torpedear la pública realidad!
+1
-1
HONORABLE?
Josepa, 26/10/2011 a les 13:54
El nostre President hauria de renunciar al titol de "molt honorable" mentre no tinguem el dret a decidir el nostre futur. Perquè un poble sense llibertat és un poble sense dignitat.
+7
-1
A les urnes!!
olodelbages, 26/10/2011 a les 12:22
Tots els espanyolots que fan befes del suposat independentisme que no es veu a les urnes TENEN TOTA LA RAÓ DEL MON.

Missatge: tu, independentista, si realment vols una Catalunya independent i sobirana a Europa, has de començar votant PARTITS CLARAMENT INDEPENDENTISTES el 20N. Els que s'hi presenten son ERC+RCAT... les CUP i SI que jo sàpiga, no s'hi presenten... i CONFIAR QUE AQUESTS SABRAN GESTIONAR BE ELS NOSTRES VOTS... més ja no hi podem fer... i el que no pots fer és no anar a votar-los ni votar tonteries a dins del sobre. TOQUEU DE PEUS A TERRA COLLONS!!! per molt que ens emprenyi a tots, de moment la política a Catalunya encara es fa des de Madrid!!

Salut i Independència!!!
+0
-1
Participa en la consulta
Independència, 26/10/2011 a les 12:00
Participeu en la consulta sobre l'opció que preferiu per a Catalunya.

http://www.facebook.com/?sk=question&id=2649646804074&post_id=2650511865700&qa_ref=qd
+1
-1
INTENDÈNCIA
Anònim, 26/10/2011 a les 11:50
Volem més donuts!!!!
+2
-2
INDEPENDÈNCIA
INDEPENDÈNCIA, 26/10/2011 a les 11:01
Ara podem argumentar, que aquesta enquesta no es real, que ha estat manipulada, que es partidista, que... bla,bla....

Dons es molt fàcil, volem un referendum vinculant per la independència, on tothom tingui dret a votar.... Sr, Mas, vosté diu que no vol fractura social,... que no la tenim aquí, castellà - català, espanyol o no espanyol, immigrant o nacional........ REFERENDUM i INDEPENDÈNCIA.
+3
-3
Però els nostres polítics encara tenen por
Anònim, 26/10/2011 a les 07:21
I parlo de CiU i ERC, que encara enganyen els catalans amb això del concert impossible. Molt probablement perque no es parli d'un procés d'independència que els fa tremolar les cames.
+1
-1
@Jordi_gi
Josep Fourier, 26/10/2011 a les 00:34
Estàs equivocat, i comprenc que ho facis amb bona voluntat, però t'equivoques. Tu seràs qui un dia no massa llunyà obrirà els ulls i et sabrà greu haver fet el que ara fas. Que no veus que us estan enganyant com a xinesos? Que no veus tota la gent que està marxant de SpI? Creus que és casualitat que els millors ja siguin fora? Company, calma't un instant i pensa fredament, oblida les consignes, els prejudicis i intenta per un moment no sentir altres colors que els de Catalunya. Quan ho hagis fet respon-me i en parlarem. Salut.
+7
-6
Pineda de Mar
Jordi_gi, 25/10/2011 a les 20:13
Catalunya Si
Martínez, 25/10/2011 a les 15:48
Es pot ser mes botifler o curt de gambals, els de catalunya si ,este-ho dividint l'independentisme, com que no heu pogut absorvir Solidaritat Catalana ara heu inventat el catalunya si , A QUI VOLEU ENGANYAR , SOLIDARITAT CATALANA NO ES PRESENTA, ERC BAIXEU DE LA FIGUERA PER QUE VOLEU ELS VOTS PER ESCALFAR LA CADIRA A MADRID, COM TENIU LA CARA D'APROPIAR-VOS DEL NOM "SI" SI NO HI HA HAGUT PACTA ES PERQUE ERC NO TE INTENCIO D'ANAR A MADRID DE LA MA DE CYU A PERDRE EL TEMPS AMB EL PACTE FISCAL, TOTHOM SAP QUE ES MENTIDA!! A CUANS ENGANYARE-HO !! ERC SON ELS MATEIXOS AMB DIFERENTA CADIRAM, L'UNIC PARTIT QUE DIU LES COSES PEL SEU NOM ES SOLIDARITAT CATALANA , OBRIU ELS ULLS D'UNA VEGADA.
+5
-10
Només un 45%
Pancho Parreño Catañol, 25/10/2011 a les 18:34
És una llàstima que a sobre que els de CIU i ERC et paguem l'enquesta el becari de torn que ets només digui que el 45% dels catalans és partidari de la independència. No sé com has cuinat les teves dades però el resultat real, el que et vam dir que posessis era que el 101% dels catalans volen la independència.

Noi Arguelaguet hauràs de tornar a escola -si és hi has anat- perquè només un 45% és una ofensa als bons catalans que et paguem.

Has complert més bé en els pronòstics per a les Generals:
CIU 21
PSC 12
PP 7
ERC 5
ICV 2

Cal dissimular una mica i donar-hi peixet als colons de PSC i PP.
+10
-1
votem
Anònim, 25/10/2011 a les 17:01
Crec que l'abstenció a Catalunya serà alarmant el 20-N. Molts independentistes i catalanistes no votaran, per desgràcia!
+12
-3
55% i llestos
Anònim, 25/10/2011 a les 16:58
45%...el dia que arribem al 55% ja estarem llestos per ser lliures. Costarà molt, sobretot per la gran onada d'immigrants que hem rebut els últims 30 anys i que no volen ni tenen intenció d'integrar-se (espanyols inclosos).
+33
-4
sóc mig xarnego
Mig Xarnego, 25/10/2011 a les 16:24
Hola, sóc mig xarnego (la branca paterna em ve de les espanyes) i independentista convençut. Volia manifestar la meva convicció de que la Catalunya integradora i que tolera el castellà sense por de declarar-lo llengua oficial (sabedora de que el podrà regular a voluntat: ni falta que fa que sigui llengua vehicular a les escoles o a l'administració o a la justícia...) i que tolera els nouvinguts amb bona voluntat (sabedora de que sent un estat l'esforç per a integrar-se serà major del que es fa fins ara) SERÀ i que la Catalunya rància que mira de portes cap endins NO SERÀ pas. Així doncs, treballem per un independentisme transversal (dretes i esquerres) i integrador (Pujols i Jiménezs). Visca Catalunya lliure!!
+7
-16
menos lobos caperucita
Anònim, 25/10/2011 a les 16:23
jijiji pero dónde están los votos si luego no vota casi nadie a partidos independentistas y eso que la última vez en las autonómicas había tres donde elegir!
+20
-1
ojalá!!!
gorka, 25/10/2011 a les 16:11

A ver si es verdad...!!!

Salut i Visca Catalunya Lliure!!
+3
-4
El CEO no mostra la realitat
Marc---, 25/10/2011 a les 15:52
Repeteixo, l'independentisme puja, però extrapolant les dades del CEO en quant al vot a partits a les reals mantenint el % de partidaris del SI de cada partit, els favorables al SI i del NO deuen estar en un empat tècnic al voltant del 35% però alguns a priori abstencionistes que es basen en que s'abstendrien per 'preservar la unitat d'Espanya' podrien decantar la balança cap al NO. Però ja dic, mai hem estat tan a prop de que el SI passi per damunt del NO.
+10
-10
Catalunya Si
Martínez, 25/10/2011 a les 15:48
Estic d'acord que Catalunya Si és la millor opció -no sóc ciberactivista-, m'he adonat que al xiringuito del Tena hi ha una colla de farsants i provocadors que malmeten gent que sí que va amb bona fe. S'acabarà com el rosari de l'aurora, però ja hauran fet el mal que volien.

+2
-2
Menys victimisme
Martínez, 25/10/2011 a les 15:44
Per cert, un "policía armada" difícilment hauria estat qualificat de "xarnego", era una figura d'autoritat i d'un cos franquista (a la república no existia aquests cos).

Diguem que un "policia armada" era, com a mínim, un professional d'una funció imprescindible a qualsevol estat. I en el pitjor dels casos, i segons quin departament, un repressor del règimen.

Però tots sabem que els "xarnegos" no eren senyors amb pistola i gorra de plat, sinó obrers que venien a treballar amb una maleta de cartró.
+11
-5
Catalunya Si.
Un Patriota, 25/10/2011 a les 15:40
Vols la independència, vota Catalunya Si, vols Catalunya Estat, vota Catalunya Si, vols posa fi a l'espóli, vota Catalunya Si, vols ser lliure, vota Catalunya Si, ara tu decideixes, fem cami pel 2014, el dia de la declaració de la independència, vota Catalunya Si.
+5
-3
Tinc un problema: no sóc mig "xarnego"
Martínez, 25/10/2011 a les 15:37
Jo hi estic d'acord, que el castellà haurà de ser oficial a la Catalunya independent, però també és cert que no ho és a Andorra, que també té més castellanoparlants que catalans.

El que en fot molt és aquests ressentiment, aquest recel que tenen molts que segons l'expressió de Quintana se senten "mig xarnegos".

Saben molt bé que difícilment es trobarà cap altre poble al món que hagi arribat a definir d'una manera tan oberta i integradora la qualitat de membre allò de "qui viu i treballa". Però que a més, els catalans ho senten així i ho demostren.

I de tota manera, sense que ningú els hagi dit res, hi ha tot aquests "background" de gent ressentida, que fins i tot es mou en el catalanisme, però que "se senten estranys".

Em fan sentir malament, per les generacions que conec no sóc "mig xarnego", i em sembla molt lògic i humà que els catalans vulguin el mateix per la seva llengua al seu país que els castellans o els portuguesos a les seves.

I quan penses que estem d'acord i tots som iguals, et surten amb aquests descosits, que si el pare era policia armada, tot això, com volent fer-te mala consciència. Al final potser sí que ens acabarem creient que som nazis, talibans, racistas, apartheids, etc.
+1
-1
societat o politics
ANTON, 25/10/2011 a les 15:36
Be, una cosa es votar un referendum d´independencia i altre uns partits politics, aixo vol dir que la societat catalana vol aquesta independencia pero no confia amb els seus politics, no vol dir res que guany un partit o altre, segur que d´aci dos anys cuant no ens donin el "concert" pujara un altre 5% els que volen l´independencia.
+5
-8
El CEO no mostra la realitat
Marc---, 25/10/2011 a les 15:29
Bé companys, abans de res vull dir que sóc independentista, però els resultats del CEO són del tot menys fiables ja que estàn totalment desvirtuades (sempre) cap al catalanime respecte la realitat. Us ho explicaré.

Al CEO surt que el 55% dels enquestats acostuma a veure el telenotícies per TV3 quan l'índex d'audiència real és al voltant del 20%, els enquestats del CEO indiquen que a les darreres autonòmiques una part més gran va votar ERC que no pas al PP, quan aquest va treure pràcticament el doble de vots! I el percentatge dels mateixos enquestats que diu que en unes hipotètiques autonòmiques celebrades ara mateix és inferior en CiU i ERC per tant baixarien. També un 78% dels enquestats afirmen haver anat a votar a les darreres autonòmiques quan la participació crec que va ser del 59%! I així un munt de dades que són abrumadorament diferents a la realitat en favor dels partits/mitjans de comunicació més catalanistes. No sé a que es deurà, potser el ciutadà de tall espanyolista generalment és més reticent a atendre aquest tipus d'enquesta... La conclusió que trec és que per lògica, si CiU, ERC, TV3 etc. estàn sobredimensionats en la enquesta (i PP infradimensionat) també ho està l'independentisme que es reflecteix a l'enquesta, i per molt.
+1
-1
VOTACIONS
Anònim, 25/10/2011 a les 15:28
LA RAÒ QUE ES QUE LA GENT PROVINENT DE ESPANYA VOTA MENYS LAS AUTONOMIQUES
+8
-3
RE: NO ES EL MATEIX
Anònim, 25/10/2011 a les 15:27
Està clar que no és el mateix, però molt possible vot independentista no es sent identificat amb cap formació de les que es presenten (jo mateix). I molts independentistes voten CiU pensant ves a saber què. Cal desemmascarar CiU i no fer-li el joc perdent anys en pactes fiscals impossibles.
+3
-1
VOTACIONS
Anònim, 25/10/2011 a les 15:17
ON ES L'ENGANY? 13:44
CADA VEGADA ES MES IMPORTANT VOTAR A CATALUNYA , LA RAÓ DE QUE ES VOTI MÉS A LES ESTATALS ES QUE LA GENT PROVINENT D'ESPANYA NO VOTA MENYS VITACIONS LAS AUTONOMIQUES, PRO A ELS CATALANS ENS SENTIM MES REPRESENTATS PER LAS CATALANES
+3
-3
NO ES EL MATEIX
Anònim, 25/10/2011 a les 15:10
ENS HO HEM DE FER MIRAR 14:05
NO ES EL MATEIX VOTAR PARLAMENTARIS QUE VOTAR INDEPENDENCIA JA QUE HI HAN VOTANTS INCLÒS DEL PP QUE VOTARIAN INDEPENDENCIA
+6
-2
INDEPENDENCIA
Anònim, 25/10/2011 a les 15:02
INDEP. DE LA LLUNA 14:34
PODEM SER INDEPENDENTS, HI HAURAN DOS O TRES LLENGÜAS OFICIALS, CATALÁ, CASTELLÁ, I ANGLÉS, CAP PROBLEMA,
EL CATALÁ ES PARLA DEPEN DE QUINA ZONA SI AGAFES EL METRO LINEA 1 MOLT POC, PERQUE L'AGAFA L'INMIGRACIÓ, PRO ALTRES LLOCS CATALUNYA CENTRAL BARRIS DE BARCELONA COMARQUES SI, ADEMÉS TOTHOM L'ENTEN.
ENDEVANT CATALANS NO ESPEREM QUE HO FACIN ELS POLITICS, PORTEM EL TIMOR I ELLS TINDRAN QUE SEGUIR
+1
-7
Carai, no s'hi posa per poc el Quintana...
Impositor que fa por, 25/10/2011 a les 14:54
El 25/01/2010 va declarar a El Mundo:

“La de Rock català fue una etiqueta desafortunada, porque amputaba una parte de lo que se hacía en Cataluña, sólo porque no era en catalán. (...) Nosotros éramos diferentes de otras bandas, como Els Pets, cuya prioridad más que la música era hacer país. Nosotros cantábamos un rock más soñador. En aquel concierto del Sant Jordi nos sentimos traicionados: íbamos a hacernos una foto promocional con el resto de grupos que participaban, pero nos enteramos de que los que posaban eran los políticos (...) Nuestro disco en castellano Mundo infierno fue el reflejo de aquel momento. El castellano es también la lengua de mi padre, aquí todos somos medio charnegos.[...] La imposición [de cuotas lingüísticas] siempre se recibe como agresión, aunque pueda tener una justificación. Siempre es más efectivo seducir.

Es el discurs íntegre generat per FJL i assumit plenament pel PP, Ciudadanos i UPyD. Podria ser un bon candidat de consens.
+7
-5
Explicació de les dades del CEO
Anònim, 25/10/2011 a les 14:52
Qui paga mana.
+3
-11
Les famílies Quintana i Dexeus, les primeres
La independència de la lluna, 25/10/2011 a les 14:34
M'ho crec. N'hi ha molts, d'independentistes.

Però no a les urnes ni al carrer, on ja ni es nota que això hagi estat alguna vegada un país de llengua catalana.

Al tuiter són tots els independentistes.

I segons hem vist gràcies al dels texanets de TV3, això del català va molt endavant. Ell, de fills no en té: les famílies Quintana i Dexeus són castellanoparlants. Segur que són molt independentistes, oi?

Com se faria? L'altre per casualitat vaig sentir una presentadora molt maca de TV3, casada amb un noi molt ric, i que els parlava també en castellà.

Estem ben arreglats. I això de l'independentisme massiu, m'ho crec, sí.
+21
-10
Catalunya-Sí!
Llorenç, 25/10/2011 a les 14:21
Doncs tothom a votar la candidatura de Catalunya-Sí!!!! Va, vinga, traslladem aquest 45% a les urnes!
+7
-2
algú s'ho pot creure?
Anònim, 25/10/2011 a les 14:18
Curiosament, aquests arguments també són utilitzats dels abstencionistes, dels quals el 19,6% asseguren que no anirien a votar per "preservar la unitat d'Espanya".

Aquesta frase és impagable..
+8
-4
Defalult català!
Anònim, 25/10/2011 a les 14:16
Hem d'actuar ràpid, perquè sinó ja no quedarà un país sinó només runa.

Catalunya està en defalult! No pot pagar nòmines, no pot pagar el que deu a residències, hospitals, farmàcies... I l'ACCA és el pitjor de tot. I ara, inflem l'estafa piramidals dels bons patriòtics!!

http://vaderiure.blogspot.com/2011/10/deliris-piramidals-i-el-default-de-la.html
+12
-2
Ens ho hem de fer mirar
Anònim, 25/10/2011 a les 14:05
45% votaria a favor de la independència, i l'únic partit que es presenta a les generals autoproclamant-se independentista (de prometre a complir hi ha molt a dir), Esquerra, només té un 5%.
Això no ens fa meditar una mica??? A veure si el 2014 realment podem bastir una coalició que englobi al màxim d'independentistes.
+8
-23
PP 180-200 DIPUTADOS
Anònim, 25/10/2011 a les 13:55
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+18
-2
botar a fabor
Anònim, 25/10/2011 a les 13:52
SI A la indepenncia
+5
-24
20-N
Anònim, 25/10/2011 a les 13:49
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+4
-4
barómetre oportunista?
Anònim, 25/10/2011 a les 13:49
Aquest resultats surten ara per animar a la participació al vot. Temen que la abstenció a les eleccions al "Congreso" perjudiqui als partits de missatge politic "ambiguo".
+6
-1
on es l'engany?
Anònim, 25/10/2011 a les 13:44
és ben curiós que l'estudi digui que els catalans consideren més important les elecciones catalanes per desprès anar a votar 600.000 persones més a les estatals...
algú té una explicació?
+23
-4
us deixeu una dada important, senyors de Naciódigital
alfons de santes creus, 25/10/2011 a les 13:44
Bona noticia per ERC-RCat-CatalunyaSí: Segons el CEO, una dada rellevant és l’increment de vot del 3’2% al 5% de cara al 20 de novembre. I encara falta un mes.... i tota la campanya!!!!... no afluixem!!... cal aixecar-se ben d'hora, ben d'hora, ben d'horaaaaa!!!!!!
+13
-6
No us en fieu del CEO
Anònim, 25/10/2011 a les 13:39
El CEO és un instrument en mans dels polítics professionals, que mai desmuntaran la parada de la Caixa i els seus negocis de milers i milers de milions. Mantenen la il.lusió que estan treballant pel sobiranisme, exemple: pacte fiscal, perquè res no es mogui i per mantenir immòbil el fastigueig creixent de la massa i dels sectors més actius socialment. La independència vindrà des d'abaix o no vindrà mai. Què en fan de tota l'energia demostrada en manifestacions multitudinàries o consultes modèliques? Res. Conduir la massa a un pou mort on s'hi dissipi la seva força. Ara ens entretindran deu anys més amb el tema del pacte fiscal, i després d'això ja buscaran alguna altra llaminadura per distreure'ns. I quan no sigui CiU, serà el PSC in saecula saeculorum, si no hi fem res.
+27
-1
qui ho enten?
Anònim, 25/10/2011 a les 13:39
A Catalunya l'independentisme augmenta, en canvi CiU presenta al calbo botifler com a candidat.
+6
-6
Algú menteix
Anònim, 25/10/2011 a les 13:38
21 N: majoria absoluta del PP
+19
-3
Catalunya, votarà UNIÓ
Olgeta, 25/10/2011 a les 13:21
Tenim polítics unionistes ploricons i mesells es per que els votem sempre i per a sempre als de sempre.
+16
-3
No servirà de res que l'independentisme sigui majoritari
s'hi està molt bé plorant i fontent les culpes als altres, 25/10/2011 a les 13:17
I...???? Catalunya no es mourà ni un mil·límetre d'on és. Els nostres polítics s'estimen més seguir fent el ploricó, que tan bons resultats els dóna, i seguir cobrant una bona pasta, com si fossin estadistes, amb les responsabilitats que comporten les administracions regionals, és a dir, mínima.
+13
-2
País contradictori
Anònim, 25/10/2011 a les 13:15
Com s'explica doncs que a les autonòmiques baixi la participació? Com s'explica que els partits clarament unionistes, PP/PSC, s'emportin de llarg, el 50% dels vots? Com s'explica que estiguem perdent el temps amb enquestes i costellades en comptes de fer passos ferms cap a l'emancipació d'una puta vegada?
+23
-4
Inteligents
Maresme, 25/10/2011 a les 13:13
Les persones amb dos dits de front, inteligents que busquen un futur millor per ells mateixos i els seus fills han d'estar a favor de la independència, siguin nascuts a Catalunya o siguin nou vinguts. Cada cop te més importància l'economia i Catalunya està ofegada per l'espoli a que està sotmesa. Aquest increment anirà augmentant, temps al temps; serà imparable en un futur molt proper. !!Visca Catalunya!!
+34
-8
CyU = Presa de pèl absoluta
Analista, 25/10/2011 a les 12:45
FORA CONVERGÈNCIA SI NO VOL/TREBALLA PER LA INDEPENDÈNCIA!!*!!
+36
-4
ESPANYA NO ES LA NOSTRA PATRIA
CATALANS, INTERESSATS EN EL MON, 25/10/2011 a les 12:42
ALS CATALANS ESPANYA NO ENS INTERESSA, ENS INTERESSA EL MON SENCER.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: