Vista de la plataforma de contenidors del Port de Barcelona Foto: ACN
Les exportacions catalanes de mercaderies han assolit un valor de 36.163 milions d'euros durant els primers vuit mesos de 2011, el que representa un increment del 16,76% en relació a l'any anterior, segons ha informat aquest divendres el ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç. Les importacions també han crescut un 9,38% interanual, fins arribar als 47.595 milions.
El dèficit comercial ha retrocedit un 8,86% respecte 2010, tot i l'alça del 2,16% del dèficit energètic i les exportacions ja representen el 75,98% de les importacions. L'economia catalana exporta més d'una quarta part del total de l'Estat, especialment productes químics, bens d'equipament i automòbils.
Pel que fa a l'agost, les exportacions catalanes han crescut un 19,67% interanual, fins assolir un volum de 3.946 milions, i ja encadenen més de vint mesos amb augments mensuals superiors al 10%. Les importacions han arribat als 5.593 milions, un 16,76% més que l'agost de 2010.
Tots els sectors han augmentat el valor de les seves vendes a l'exterior, especialment el de matèries primeres, que s'han apujat un 49,45%. Les vendes a la UE segueixen representant dos terços del mercat exterior de Catalunya i han registrat un creixement del 23,35% durant l'agost.