COMENTARIS

+
1

-
0
Si però...olodelbages, 20/10/2011 a les 15:41
D'acord amb ...
Tim, 20/10/2011 a les 11:23
Però això és molt car... entre en contradicció amb el que s'està buscant, que és la reducció de costos... ja costarà ja...

+
2

-
0
D'acord amb ...Tim, 20/10/2011 a les 11:23
D'acord amb el comentari de ...
Encara hi afegiria, s'ha descuidat les notícies locals, les més properes i interessants no es busquen i, en canvi, tot déu està allà a la redacció tirant de teletips.
Si el punt es vol diferenciar i ser un diari amb identitat diferenciada i, per tant, amb futur, ha de treure els periodistes al carrer i no donar tanta agència.

+
3

-
1
El Punt/Avui: una fuguda endavantJa no el compro (passo), 20/10/2011 a les 00:43
1) L'únic que ha donat diners (molts diners) ha estat l'edició gironina d'El Punt. En comptes d'agraiment, els lectors d'aquella edició han estat reiteradament maltractats, rebent a canvi un producte cada vegada més pobre i devaluat (compareu, si en teniu ocasió, un exemplar de fa 15 anys amb un de fa 1 o 2 anys, veureu a simple vista la involució: cada vegada més a pitjor).
2) La política de creació d'altres edicions (Tarragona, Barcelonès Nord, Vallès, Penedès, Barcelona..., ha estat un complet desastre: eren molt dolentes i no han tingut cap mena d'èxit a les seves demarcacions. L'única que podria haver arribat a ser mínimament autosuficient era la del Maresme (potser també el Penedès) i se la van carregar sense deixar-la consolidar.
3) L'estratègia de la propietat i dels seus executius ha consistit des de fa anys en la de la fugida endavant: crear un seguit de blufs successius (inaguració d'edicions territorials una rera l'altra, una rotativa sobredimensionada, Presència, El 9 esportiu, les pàgines web, una publicació en anglès, comprar l'Avui, etc, etc) per a cobrar les subvencions públiques corresponents. La crisi ha fet totalment inviable aquest model.
4) Després de tants anys de dedicar-se a cremar-ho tot, i amb l'arribada d'internet, ja no queda cap solució màgica.
5) L'únic que es pot fer ara és perdre llast i intentar blindar l'edició gironina (si encara estan a temps) i alguna altra cosa que pugui ser autosuficient econòmicament; de la resta, deslliurar-se.
6) Vall i cia. han estat uns megalòmans, però uns encantadors de serps extraordinaris, especilitzats en aconseguir fer brollar abundant diner públic. Però el balanç és desconsolador: El Punt era molt millor (en comparació a l'època) a la dècada dels 90 que no ara. Moltes gràcies, patriotes !!!

+
7

-
0
...Anònim, 19/10/2011 a les 17:19
L'Avui-Punt necessita centrar-se.
Primer de tot, escollir un sol nom. O l'Avui o El Punt o 9Notícies. El que sigui. Però això de voler deixar a tothom content amb duplicitat de capçaleres és un desastre des del punt de vista del màrqueting i la identitat corporativa.
Segon, refer de dalt a baix el disseny gràfic tan de l'edició digital com la de paper. Es veu antic.
Tercer, adonar-se'n que el que és important és l'edició digital. La de paper és accessòria i desapareixerà aviat. Per tant, han de fer aplicacions per dispositius mòbils de qualitat com a mínim per Apple IOS i Android. La gent en pocs anys (un o dos) llegira majoritàriament via tablet. No tothom però sí la gent que importa des de un punt de vista publicitari: homes i dones de 18 a 45 anys amb un poder adquisitiu mig/alt.
Quart, adonar-se'n que els diaris digitals s'estan convertint en comunitats. Son tan importants els comentaris com la notícia. Cal facilitar el fet de posar comentaris i moderar-los primant la qualitat. Aquí cal fer com l'Ara i no com el Nació. Un diari digital és un lloc on la gent que pensa de manera similar (o completament oposada) es reuneix per debatre, desfogar-se o insultar-se els uns als altres.
Cinquè: el 9esportiu és totalment de pagament a l'edició digital. Amb el Mundo i el Sport gratis, no te res a pelar. No ofereix res substancial que porti els lectors a pagar els 36€/any que demanen. Hi ha milers de blogs o altres maneres d'obtenir informació esportiva. En el mon esportiu és encara més important la comunitat: parlar de futbol és més divertit que veure el partit en si.
Però tot i així, l'espai comunicatiu català és anòmal i molts diaris hauran de tancar. Estan tots subvencionats i no hi ha diners per tots. A Catalunya hi viuen 6.5 o 7 milions de persones. Això fa que hi hagi uns 4 o 5 milions de lectors potencials.
Aquests lectors poden escollir entre:
- L'Avui
- l'Ara
- La Vanguardia (en castellà o en català)
- El Mundo
- El Periódico (en castellà o en català)
- l'ABC
- El Público
- El Punt
- 20minutos
- El País
- El Mundo Deportivo
- Sport
- El 9
Massa oferta per tan poca demanda. I no conto els diaris digitals com ara el Nació, el Singular, Vilaweb, e-notícies, Tribuna, etc.
El temps de lectura és el que és.

+
17

-
2
El Punt digital és molt fluixAnònim, 19/10/2011 a les 15:50
Era molt millor l'AVUI DIGITAL on er fàcil trobar les noticies i es podia fer comentaris

+
7

-
9
Una gran persona i bon directorAnònim, 19/10/2011 a les 15:23
En Vall Clara ha estat sempre un bon director, i a més una persona d'una gran humanitat. Li desitjo el millor en aquesta nova etapa. Malgrat tot, s'ha de tenir en compte que en Vall és un dels màxims accionistes i també està en el consell administratiu del grup.

+
10

-
1
No podem triarPere B., 19/10/2011 a les 15:16
Jo visc a les comarques de Girona i em veig obligat a comprar l'edició gironina d'El Punt Avui. L'edició nacional no arriba.
El Punt Avui exclou a tots els gironins que no ens interessa un diari centrat en la informació local. El mínim que podrien fer és portar al quiosc les dues edicions (local de Girona i nacional) i que la gent esculli la que vulgui.

+
9

-
3
Em sap greu!Anònim, 19/10/2011 a les 15:15
Sort companys del Punt! Molta sort!

+
9

-
5
Han de millorarMortadelo, 19/10/2011 a les 13:59
Ja fa anys que no compro diaris de paper, no penso pagar un euro quan ho puc llegir gratis a Internet,a més ara hi ha La Vanguardia i El Periódico en català que també els hi haurà fet mal.
Si jo fos l'Avui, el primer que faria és desmarcarme dels espanyolistes de El Periódico i La Vanguardia i anar per al sector nacionalista dels catalans, cosa que els altres dos no poden fer.
També han de millorar els comentaris a la seva web perquè ningú en fa, és massa complicat i a sobre et demanen el nom autèntic, un sistema de fletxes com el de ND és el millor, tot i que han de millorarlo perquè és pot manipular fàcilment.

+
11

-
4
És evidentAnònim, 19/10/2011 a les 13:13
Pel que fa a l'edició digital és evident que la causa és que no es pugui fer comentaris sense posar el nom. Jo abans en feia i ara no en faig cap. No m'agrada posar el meu nom. Abans hi havia molts insults i no es podia dialogar. Això es podia haver solucionat censurant els comentaris que continguessin insults, no calia obligar a posar el nom.

+
7

-
2
Jo no llegeixo paper, no soc de cap diaripostfederalista, 19/10/2011 a les 13:09
Jo cada dia "esquio" diaris digitals: Primer NACIO DIGITAL, despres ARA, LAVANGUARDIA, ELPERIODICO, VILAWEB,ELTRIANGLE, ELCONFIDENCIAL,AVUI i ELPAIS.

+
11

-
5
VERITAS !a veure si preneu nota !, 19/10/2011 a les 13:01
AIXO ELS PASSA PER ANAR CENSURANT ELS QUE VOLEN OPINAR I DONAR LLIÇONS DE MORAL A TOTHOM. EL DIARI ÉS DELS LECTORS I SINO HA DE TANCAR. UN DIARI ES UN INSTRUMENT ON ES POT VEURE, ELS TROLLS, ELS OPINADORS SENSATS , ELS GILIPUERTES, ELS LLESTOS, ELS OPORTUNISTES, ELS MAKARRES, ELS DOBERMANS, ELS MALPARITS, ELS DELICATS, I TOTS AQUESTS PAPERS HAN DE SER ADMESOS FINS I TOT QUAN ARRIBEN A L'ISTRIONISME PERQUE AIXO ES EL QUE FA QUE UN DIARI SIGUI POTENT ON TOTHOM S'HI POT DESCARREGAR I SURTEN TOTES LES "ESSENCIES I ELS FLUIDS" MES CAVERNOSOS DEL QUE PENSA LA GENT, EL RACIONAL I L'IRRACIONAL I AIXÒ HO FA DIVERTIT I TERRIBLE, PER AIXO TRIOMFA ! SINO, ES QUEDA EN UNA MERDOSA CAPELLETA DELS OUS QUE NO FA AVANÇAR A NINGU, SI UN DIARI PRETEN "EDUCAR", ESTA TOCAT DE MORT !!! son idiotes, mai haurien d'haver CANVIAT LA MARCA "AVUI" tot plegat és una GIRONALLADA !!

+
22

-
6
Per mi està molt bé...olodelbages, 19/10/2011 a les 13:01
A mi m'agrada aquest diari... sempre el compro i el prefereixo per davant de l'Ara (em mareja... no sé a on mirar) i per descomptat per davant dels espanyolistes La Vanguardia, El Periódico, El País, ... i tota la resta.
Veure el què passa al món des de un prisma netament català és impagable...
Visca El Punt Avui i visca la Catalunya Lliure!!

+
20

-
8
BéAnònim, 19/10/2011 a les 12:47
EL punt avui ha millorat. És un bon producte que té una línia catalanista impecable, la més coherent.

+
10

-
13
sociovergència informativaPoldo, 19/10/2011 a les 12:42
Es nota la ma del unionisme convergent amb Espanya en la pressa d'aquesta decisió. Necessiten tenir totes les capçaleres de diaris catalans al seu servei d'aquí al 20-Novembre. El diari EL PUNT-AVUI, era el que fins avui els hi posava mes difícil. Peró les penúries econòmiques i els poders "fàctics" empresarials els hi han acabat de fer.los fer el pas. Ara la federació conservadora unionista i convergent amb Espanya i el seus líders Artur MAS i DURAN LLEIDA poden encarar les properes eleccions amb MAJORIA ABSOLUTA a tot el mon mediàtic català. Un cop posat i passat per l'adreçador el diari ARA, ara toca acabar amb EL PUNT.

+
20

-
6
comentaris lliuresAnònim, 19/10/2011 a les 12:29
El problema és que no admet comentaris lliures (s'ha d'estar registrat), com per exemple nacióDigital, i això fa que no sigui molt atractiu (mew referesc a les edicions digitals)

+
5

-
40
Prensa mala de verdadAnònim, 19/10/2011 a les 12:29
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

+
18

-
7
Versió PUNT/AVUIAnònim, 19/10/2011 a les 12:23
A mi si que m'agrada el PUNT/AVUI, dóna informació diferents a altres diaris, territorial i general. Crec que ha millorat molt.

+
7

-
7
S`ha de millorar, i es pot.Cartanya, 19/10/2011 a les 11:54
Amb l`intenció de ajudar, dir que crec que el diari de paper, o te molt malament. Ara tinc un convenciment que el PUNT-AVUI, esta mal enfocat, El PUNT es un diari genuïnament gironí, com el Avui era clarament barceloní, però la suma dels dos, no esta enfocada a informar a la part que te mes població, i llavors per mol dret que tinguin en fer conèixer el que passa a Girona, Barcelona vol saber que passa a Barcelona Espanya i en el mon. En el 9nou, passa una mica el mateix, per molt, alliçonador que sigui, informar del Girona, i de tots els deports que es practiquen a Catalunya, la majoria volen llegí coses del Barça, que per això te 180.000 socis i mols mes simpatitza’ns. Ja se que ni uns ni els altres, no son majoritàriament catalano-lectors, però encara ni a menys, catalano.lectors, que els interessi que a fet el Llagostera o el Granollers (espero que s`entengui que no es res personal amb aquets equips, si no que es una manera de dir), llavors no entenc, que la aposta del Grup Hermer, estigui tan lluny de la realitat lectora de la població a Catalunya. Sort!!!!