| Actualitzat el 08/10/2011 a les 18:19h

La coalició ERC-Rcat comença a caminar pel 20-N

Junqueras, Carretero i Bosch oficialitzen a l'Ateneu Barcelonès el pacte per "convertir Catalunya en un estat de l'Europa dels pobles"

Joan Carretero, Oriol Junqueras i Alfred Bosch han segellat la coalició amb una encaixada de mans a tres. Foto: Nació Digital.

L'expectació aixecada aquest mig matí quan s'ha anunciat una roda de premsa conjunta entre Oriol Junqueras i Joan Carretero, presidents respectius d'Esquerra i Reagrupament, ha estat satisfeta a dos quarts de cinc de la tarda en l'austera Sala Verdaguer de l'Ateneu Barcelonès, on tots dos, junt amb el candidat Alfred Bosch, ha anunciat la "bona nova": la coalició independentista ja és un fet, registrat a Madrid i reblat avui per tots tres polítics.

De primer, ha parlat Alfred Bosch, l'ara ja candidat de la coalició, que ha destacat la satisfacció que sentia pel que s'havia aconseguit i l'esforç esmerçat, durant "totes les hores hàbils" dels darrers dies perquè algunes persones i forces també s'hi sumessin. "Avui és un gran dia perquè estem invertint el curs de la història pel que fa a tots els qui treballem per la llibertat nacional i la justícia social; és un dia que recordarem durant molt de temps." Bosch, que s'ha remès al seu blog, on explica àmpliament la seva opinió, com a independent, quant al camí ara iniciat, ha manifestat que la paraula "impossible" ja no forma part del vocabulari dels independentistes. "Ara tot és possible, ara podem", ha sentenciat.

El president de Reagrupament, presentat per Junqueras com el "nostre company Carretero", ha mostrat també la seva "satisfacció i orgull per l'esforç comú de sumar il·lusions i esforços perquè aquest país, com a més aviat millor, esdevingui un Estat a l'Europa dels pobles". Per a Joan Carretero està clar que avui s'ha trencat la inèrcia d'uns quants anys de divisions i ha reconegut la força d'Esquerra Republicana quan ha afirmat que "hem decidit fer costat a l'únic partit amb condicions i capacitat per poder anar a Madrid" on caldrà fer pedagogia no "per als espanyols, sinó per als catalans".

El president de RCAT ha advertit a Artur Mas, davant la "decadència aguda, en progressió geomètrica" que pateix Catalunya, que sí que "ha de passar comptes ara" i a Mas-Colell que més que anar als nivells econòmics de 2007 "ens ha enviat directament al neolític". Carretero ha insistit, d'altra banda, que la intenció és sumar sense cap pretensió de buscar "rendibilitats a curt termini de presències proporcionals a cap lloc; el que volem -ha afegit- és que hi hagi la màxima presència d'independentistes a Madrid" perquè a Europa sàpiguen que els independentistes "també tenim representació a les Corts espanyoles".

Oriol Junqueras, que ha tancat la roda de premsa, ha agraït l'esforç fet per tots i ha assenyalat l'hora greu que viu Catalunya, que a partir del 20-N encara serà més greu, "quan hi haurà un govern espanyol una mica més hostil", però per al nou president d'Esquerra el país "ha acumulat noves forces, que fa uns anys no hi eren (del sobiranisme, de l'autonomisme evolucionat, del postfederalisme avançat, etc.), i la nostra obligació és crear les estructures que permetin que aquestes noves forces s'acumulin, treballin juntes i amb els mateixos objectius". Aquesta ha estat la voluntat d'Esquerra "al congrés i amb la nova direcció -ha aclarit-, és la voluntat de Reagrupament, és la voluntat dels independents, com Alfred Bosch des de primera hora, i dels que en els pròxims dies s'aniran sumant de diverses maneres i de tots els qui ara no s'hi han sumat però de ben segur s'hi sumaran en el futur".

Davant la insistència d'alguns periodistes sobre si Joan Carretero encapçalaria la llista al Senat per la coalició, el president de Reagrupament, amb la seva habitual ironia, ha dit que ell no s'hi veu de senador a Espanya, però, com se sol dir, "estic a la disposició del partit i del país", afirmació que tampoc no l'allunya d'encapçalar la llista per Girona al Congrés, un fet que s'aclarirà -el de les llistes- durant els pròxims dos o tres dies, com ha fet saber Oriol Junqueras.

La plataforma ‘Catalunya, sí’ és el vehicle per convidar que personalitats rellevants de la societat civil, així com entitats, s’integrin a la candidatura mantenint la seva independència respecte a l’afiliació a partits polítics.

Segons la nota de premsa conjunta, feta pública després de l'acte de l'Ateneu, la coalició electoral, amb el nom ERC-RiCat-Catalunya SÍ, té "com objectiu aconseguir la independència de Catalunya i la sostenibilitat de l’Estat del Benestar català. Els membres de la candidatura defensaran una Agenda de País amb els temes en què cal que tot el catalanisme vagi unit:

1. Independència fiscal
2. Governar les nostres infraestructures
3. Defensar l’Estat del Benestar
4. Defensar l’economia productiva i l’emprenedoria
5. Fer del català el punt de trobada i el pont entre tots els catalans i catalanes.

ERC i RCat expressen la seva satisfacció per haver aconseguit aglutinar una part significativa de l’independentisme, i treballaran perquè, en el futur, més formacions independentistes puguin sumar per tal d’aconseguir la llibertat del país."

COMENTARIS

+3
-13
coixeja
Anònim, 10/10/2011 a les 09:33
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+2
-8
ELS QUATRE APROFITATS...
Anònim, 10/10/2011 a les 04:30
La nova ERC encara no ha caigut i esperem que no ho fagi,en el "satèl-lit" que es va convertir l'antiga direcció del partit.
Van ser tan "pultrones" i "medicres" els d'en Puigcercós i Ridao que enlloc de plantar els PSC-(PSOE)quan l'estatut va estar 4 anys al Tribunal Constitucional......els van agunatar al poder ....APROFITATS...???? SI!
Van fer fora en Carretero per tenir el valor de dir en veu alta el que la colla de cagats de l'antiga ERC no es van atrevir a dir en en veu alta per POR A PEDRE LA PULTRONA I ELS SEUS PRIVILEGIS.APROFITATS......??? SI!!!!!
+21
-6
Sectaris a sa casa
Angel Fort Gandia, 09/10/2011 a les 21:13
Als pocs sectaris que encara queden a la Tenia Solitaria, tambe anomenats Solitaris, que sàpiguen que BILDU ja no existeix, no esteu informats, BILDU ja ho mort igual que els Solitaris per la Tenia Solitaria ja esteu politicament morts. Ara es AMAIUR a Euskalherria es a dir al Pais BAsc i a Navarra. Ara a CAtalunya esta ERC-RCAT-CATALUNYA SI.
Podeu retornar com Lopez TEna a CIU, o directament afiliarvos a Ciudadanos o a Plataforma per Catalunya, però no feu campanya contra la unica candidatura Independentista Unitaria per la Independencia de Catalunya ERC-RCAT-CATALUNYA SI.
Reagrupament, Independencia, Democracia i Treball. Si voleu informacio podeu mirar www.reagrupament.cat.
Visca Catalunya Lliure
+0
-14
Ja, ja!
Anònim, 09/10/2011 a les 21:00
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+11
-3
No feu cas dels comentaris
Anònim, 09/10/2011 a les 20:28
Tenim penya del Pp i C,s atiant el foc per separar els independentistes. Feu el que vulgueu, però jo no els hi donaria el plaer. Siguem constructius companys, planifiquem el nostre futur, tots a UNA!!!
+22
-9
Pepet
Josep Fourier, 09/10/2011 a les 20:04
SpI ja ha enlairat dos globus sonda, el primer per tantejar el terreny a favor de l'abstenció i el segon pel vot nul, fent servir a més un símbol que tots estimem, lleig. Per tant és lícit imaginar per on anirà el seu posicionament.

Pel que fa a la coalició puc estar d'acord amb tu que no es fàcil, però la política mai no ho és. Tenim tres anys per preparar el 2014 i durant aquest temps hem d'aprendre a treballar plegats. No hi ha alternativa.
+31
-8
Solidaris, sigueu solidaris
Pere de Clariana, 09/10/2011 a les 19:38
Solidaris, si us plau, sigueu solidaris i recolzeu la única opció independentista que es presenta.

GRÀCIES!
+13
-26
FRAU
Anònim, 09/10/2011 a les 19:34
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-25
Fourier..
Pepet el Grill, 09/10/2011 a les 18:46
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+36
-12
Oportunitat
Josep Fourier, 09/10/2011 a les 17:56
Nosaltres us varem donar una oportunitat, varem creure que per una vegada els vostres líders serien capaços de sumar. No ha estat possible, però mentre ha durat el procés de negociació no hem dit res. Quan vosaltres mateixos vareu escampar el resultat negatiu de les negociacions llavors el pacte havia acabat i varem dir la nostra, però no abans.

Ara us demanem que feu el mateix, guardeu silenci i deixeu-nos demostrar que complim les nostres promeses. És evident que per poder fer-ho ens cal presència i per tant vot. Si demaneu l'abstenció és perquè la vostra cúpula en considera l'enemic, saben que ho farem i han d'evitar-ho com sigui.
+43
-9
Escisió al canto!!!!
Anònim, 09/10/2011 a les 17:44
SI es trenca, per una banda militants de SI participaran activa i públicament en la plataforma Catalunya Sí, en coalició a Rcat i ERC, per una altra ja estan preparant un manifest on reclamen a la direcció més mirada política i treballar per una unitat real. També critiquen a la direcció el fet de "reprimir" als que no pensen com ells, així com d'enganyar als adherits en el tema de la negociació amb ERC per la coalició a Madrid. AIXÒ CREMA!!!
+13
-31
L'ALCALDE d'ERC no recorda algunes coses.....
Anònim, 09/10/2011 a les 17:42
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+12
-26
L'ALCALDE d' ERC.....no s'en recorda....
Anònim, 09/10/2011 a les 17:37
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+14
-35
lamentable
fourier, 09/10/2011 a les 17:31
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+6
-32
¡ Ham il·lusió !
La guilla negra, 09/10/2011 a les 17:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+27
-11
Futur
Josep Fourier, 09/10/2011 a les 17:11
Per què ens acuses de fer una cosa que no hem fet ni farem? Reagrupament defensarà sempre el seu programa i això que tu pronostiques amb tanta lleugeresa no passarà.

El gran problema és si tindrem prou presència com per fer servir l'altaveu del 'Parlamento' per escampar el punt de vista dels sobiranistes. No pas cap a Espanya, que no ens ha escoltat mai, però sí cap a Catalunya i el món.

Aquestes eleccions no són desitjables però hi són, necessitem el vot dels catalans per seguir treballant, vosaltres demaneu l'abstenció, les conclusions no són complicades de treure.
+28
-4
un començament per sumar
Anònim, 09/10/2011 a les 17:05
Oriol Junqueras ha parlat de la voluntat de seguir sumant en el futur. Fent una picada d'ull a SI, l'EI i diversos sectors de la societat.



http://www.youtube.com/watch?v=uShLPVQ9m7k



Bosch ha qualificat els temps de poc madurs, per a justificar la impossibilitat d'arribar a un acord amb SI en un temps rècord per aquestes eleccions.



http://www.youtube.com/watch?v=asCXkSGngoM
+39
-6
Resposta a de 2 en 2
Anònim, 09/10/2011 a les 15:53
La Coalició ERC+RCAT és (extret de l'article): la coalició electoral, amb el nom ERC-RiCat-Catalunya SÍ, té "com objectiu aconseguir la independència de Catalunya i la sostenibilitat de l’Estat del Benestar català."
Si això no és voler la independència, que m'ho expliquin... Ah! i pel que fa als raonaments que fas, la meva lectura és:

1. Independència fiscal = només és possible amb estat propi
2. Governar les nostres infraestructures = només és possible amb estat propi
3. Defensar l’Estat del Benestar = només és possible amb estat propi
4. Defensar l’economia productiva i l’emprenedoria = només és possible amb estat propi
5. Fer del català el punt de trobada i el pont entre tots els catalans i catalanes. = només és possible amb estat propi

En resum, com que ja sabem que espanya no ens permetrà ni servir-nos un got d'aigua, tots els punts necessiten un estat propi per fer-los possibles, també la llengua. Així que, felicitats ERC i RCAT per la vostra coalició. Independentisme a Espanya, preparem el terreny per marxar-ne
+12
-29
Prou !
V.M., 09/10/2011 a les 15:45
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+15
-26
Bon dia Fourier..
Pepet el Grill, 09/10/2011 a les 15:27
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+9
-29
De 2 en 2
Anton Tat, 09/10/2011 a les 15:16
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+13
-32
NOVA ERC?
Anònim, 09/10/2011 a les 15:06
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+30
-7
Endavant
Anònim, 09/10/2011 a les 14:55
Va deixem-nos de collonades i anem per feina. De fet, amb el que fa SI mai s'aconseguiran nous independentistes. SI només es preocupa dels ja convençuts.
+17
-12
Bon dia Pepet!
Josep Fourier, 09/10/2011 a les 14:36
Em sap greu que estiguis de mala jeia, jo en canvi avui estic molt content. Sabem que només és el començament, però tota gran travessa comença per un primer pas. No cal ser gaire espavilat per veure que si segueixes a SpI les cabrejades com la d'avui seran el teu pa de cada dia. Ja en saps la solució, les portes de la coalició són obertes de bat a bat per a tots els companys que vulguin venir a treballar per la causa.
+14
-26
Genial..
Pepet el Grill, 09/10/2011 a les 14:03
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+11
-24
Al temps
Anònim, 09/10/2011 a les 13:48
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+37
-8
Una coalició votable
jordidegirona, 09/10/2011 a les 13:43
Sembla ser que per primera vegada podré votar convençut en unes eleccions al congrés i senat espanyol... Endavant Carretero, endavant Junqueras! Aquests són el tipus de líders que necessita el país!
+32
-9
Granollers
JosepS2R, 09/10/2011 a les 13:30
SCI Requiestat In Pace //*//
+1
-18
Barna
Anònim, 09/10/2011 a les 13:23
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+14
-35
COM SEMPRE HAN FET
pasbort, 09/10/2011 a les 12:14
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+36
-11
Independència ja!
Anònim, 09/10/2011 a les 12:06
Benvinguts Solidaris! Tots units serem imparables.
El vostre gest és generós
Salut company solidari!

Aquest matí cursaré baixa

Un solidari des dels inicis, 09/10/2011 a les 12:02
+53
-13
Aquest matí cursaré baixa
Un solidari des dels inicis, 09/10/2011 a les 12:02
Avui enviaré un correu a la meva organització -sóc de SI- per tal que al proper pagament de la quota no me'l facin efectiu i em donin de baixa a tots els efectes. Només espero que d'aqui al 20-N rectifiqui la direcció de Solidaritat la línia de no entesa permanent amb altres forces independentistes. I si no anem a les eleccions, com a mínim deixar fer als que sí hi van i en conseqüència no fer campanyes ni per l'abstenció, ni vots nuls estèrils. I jo proposaria demanar el vot a la coalició que millor ens representa que seria ERC+Rcat+Catalunya Sí. I preparar el terreny per després de les eleccions trobar els punts en comú. No sé si hi ha companys de SI que s'integraran a la coalició d'ERC-Rcat dins la plataforma Catalunya sí. Ho ignoro, sincerament, però no m'estranyaria. I espero que aquells que sí ho facin, es respecti la seva decisió personal. Si volem demostrar que tenim una altra manera de fer politica, més oberta, transparent i flexible, no podem per això obrir expedients o crear ruptures. Des d'aqui si hi ha algun solidari que a titol peronal s'integra a Catalunya sí, el meu suport! Ara bé, com he dit al principi...jo em dono de baixa de Solidaritat. No pot ser que sempre fem bandera de la unitat i a l'hora de la veritat dividim més que no pas sumem.

Nota: no coincideixo amb molts comentaris pressumptament escrits en aquest portal per membres de SI o simpatitzants. La gent de SI, la majoria, no pensem així amb tanta agressivitat i menyspreu cap a altres independentistes....si la nostra raó de ser es la unitat! Ja se sap, arreu hi ha sectaris. Una altra cosa es la discrepància.
+40
-15
Militants de SI a la coalició!!!
Anònim, 09/10/2011 a les 12:02
Ja s'ha confirmat, militants de SI entren a la plataforma Catalunya Sí. Benvinguts companys, teniu les portes obertes a sumar amb la resta de l'independentisme.
+1
-24
NO PRESIDENT MAS NO
atlasac, 09/10/2011 a les 12:01
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+34
-1
COM VA DIR EL MESTRE
Josepa, 09/10/2011 a les 11:58
Independència o decadència that is the question.
+31
-1
enquestes
Anònim, 09/10/2011 a les 11:54
Els espanyols se gasten tot els dies diners en les enquestes que arreglen, quan Compromís va presentar-se a les autonòmiques valencianes fa uns mesos totes les enquestes o el 80% deien que no entraria en el parlament la coalició, i al final va entrar com a tercera força per davant d'una altra. Com no podien demanar vots fora de campanya, encarregaven desenes d'enquestes per desmobilitzar el vot d'algunes opcions polítiques.
+12
-35
LA NOVA ESQUERRA
Anònim, 09/10/2011 a les 11:53
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+31
-4
gravació
Jordi Ferrer, 09/10/2011 a les 11:51
+47
-15
Catalunya, Sí !
Josep Fourier, 09/10/2011 a les 10:55
Hem sembrat la llavor de la unitat, una unitat que el poble de Catalunya fa molt de temps que ens demana.

Catalunya, Sí!
+42
-11
Gran notícia!
Company moltes gràcies!, 09/10/2011 a les 10:53
Company moltes gràcies, és una gran notícia, aquesta és una gran notícia, benvinguda la gent de SI!
ÚLTIMA HORA!!!!

Anònim, 09/10/2011 a les 09:30
SI pot estar a punt de petar, diferents militants de SI, fins i tot alguns amb càrrecs territorials entraran a la plataforma "Catalunya, Sí" en coalició amb Rcat i ERC. És un clar desafiament a la direcció de SI i a la decisió de no sumar amb la resta de l'independentisme.
+11
-7
2011
xirau palau, 09/10/2011 a les 10:25
Aquestas primeras eleccions seran molt dificils, si es pot sacar algun diputat com diuen les enquestas, ja estaria be, lo que cal es tornar a engrescar la gent, sortir de les oficines, fer una base i treballar, endevant les atxes
+38
-5
No l'espifieu amb la llista de Girona
Anònim, 09/10/2011 a les 10:20
Aquesta coalició em sembla un gran pas endavant de l'independentisme. Si aquesta fórmula s'estabilitza, pot servir per a futures eleccions: europees, municipals...

I pel que fa a les del Parlament, seria important sumar amb les CUP i amb el que quedi de Solidaritat d'aquí a tres anys, perquè també hi ha gent de bona fe a SI.

Són passos que s'han de fer amb tranquil·litat i amb voluntat d'entesa sobre una base programàtica, evitant els prejudicis, que sovint ens fan molt de mal..

Ara per ara, però, cal que la nova coalició no ho espatlli tot amb els noms de les llistes. S'ha de girar full a l'etapa del tripartit. No hi pot haver noms en llocs destacats d'aquesta època.

Per exemple, alguns dels noms presentats per ERC a la demarcació de Girona són infumables, gent afí a Ridao, a Puigcercós... persones que han manat i viscut gràcies al tripartit durant anys. Això no pot ser. La regeneració, el canvi de xip, de model i de maneres de fer a Girona passen perquè en aquesta circumscripció el protagonisme el tingui la gent de Reagrupament i, si n'hi ha, els independents.

Algun periodista preguntava ahir a Joan Carretero si es presentaria pel Senat a Barcelona. Jo crec que, perquè tothom es creiés la solidesa de l'acord, Carretero hauria d'encapçalar la llista de Girona al Congrés, i si no és ell, algú altre de Reagrupament o un independent en la línia de l'Alfred Bosch.

Ens hi juguem moltes coes. No decebeu, d'entrada, la gent que vol votar aquesta coalició el 20-N. Fem les coses bé des del començament.
+38
-11
ÚLTIMA HORA!!!!
Anònim, 09/10/2011 a les 09:30
SI pot estar a punt de petar, diferents militants de SI, fins i tot alguns amb càrrecs territorials entraran a la plataforma "Catalunya, Sí" en coalició amb Rcat i ERC. És un clar desafiament a la direcció de SI i a la decisió de no sumar amb la resta de l'independentisme.
+24
-0
Spain
Anònim, 09/10/2011 a les 08:26
+9
-4
Ciudadanos i PP
Anònim, 09/10/2011 a les 05:49






a pica pedra

Tots aquest comentaris pertanyen a Ciudadanos i PP, que volen desestabilitzar el moviment independentista, SABEN ESCRIURE EN CATALÀ, sembla que l'escola catalana ha servit per alguna cosa, jo els ignoraria!


Cardona, 09/10/2011 a les 01:07
us tenim de fer fracasar, perquè no ens digue-ho més que sou el pal de paller, que sou els millors i justificar les vostres imposicions infumables perque teniu una minsa representacio a les institucions, imposant els vostres candidats i rebutxant el que us demana la societat civil.
Per acabar, necesiteu apendre a ser humils i servir a la nació catalana amb lleieltat, no com esteu fent, fent equilibris i enganyant-nos al patriotes per conservar les vostres poltrones.
+27
-6
país de progrès
Anònim, 09/10/2011 a les 02:06
Alfred Bosch: "avui comencem a sumar":


http://www.youtube.com/watch?v=asCXkSGngoM
+20
-33
Tot queda clar
Anònim, 09/10/2011 a les 01:34
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+19
-41
a pica pedra
Cardona, 09/10/2011 a les 01:07
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+25
-8
Per anònim de les 00.26
Albert Vilà, 09/10/2011 a les 00:58
benvolgut company indepe,
dius "demostra que ets capaç de fer allò que demanes, abans de demanar-ho". Jo sols he demostrat que Rcat va utilitzar el disseny "SI" abans que la Soli. No ho he criticat ni he exposat els meus pensaments al respecte, sols he demostrat qui ho va dissenyar primer. No entenc les teves paraules. De totes maneres pels teus comentaris penso que ets proper a la Soli, i per tant ets indepe. En aquest cas, jo com a reagrupat sols vull dir-te una cosa, desitjo que puguem treballar junts aviat, per així aconseguir alliberar-nos d'una vegada. Una molt cordial salutació company. Visca Catalunya lluire //*//
+10
-23
Albert Vilà, 00:14
Anònim, 09/10/2011 a les 00:26
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+31
-4
Europa!
Anònim, 09/10/2011 a les 00:22
Molt bona la definició : "Catalunya un Estat de l'Europa dels Pobles". Estem dient que el nostre projecte de canvi és també un projecte de canvi d'Europa.
El discurs independentista es farà cada dia més europeista.
Això és construir un projecte, i això pot il.lusionar.
+25
-3
Perdoneu, he estat uns dies deconnectat....
Anònim, 09/10/2011 a les 00:22
llavors, ja està feta la coalició entre ERC, SI i Rcat? Què bé, que content que estic!
+19
-42
Bruts
Anònim, 09/10/2011 a les 00:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+48
-13
Les coses molt clares
Albert Vilà, 09/10/2011 a les 00:14
Hi han comentaris respecte al nom Catalunya Sí i la semblança amb les sigles de la Soli. Aquí teniu un detall de qui va dissenyar primer el SÍ (novembre de 2009-SxI no existia).

http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/291340--reagrupament-llanca-una-campanya-pel-si-per-al-13-d-.html

En política no hi ha cap partit perfecte, però avui com a indepe tinc una opció clara per votar. Aquells qui no us agradi (potser per haver quedat fora), si sou indepes de veritat, no ataqueu aquesta coalició, el vostre real enemic és un altre.
+46
-8
al Cardona
Anònim, 09/10/2011 a les 00:06
al llest d'en Cardona. Diu que vol fer un Bildu català i per això ens ha de fer fracassar i fer desaparèixer.......molt bé, intel·ligent, i amb qui faràs el Bildu?. Amb aquest odi que destil·les, més aviat l'acabaràs fent amb UPyD, Ciudadanus i altres fatxes, que els fas molt bé la feina, noi.
+23
-60
no sou dignes de la nostra comfiança
Cardona, 08/10/2011 a les 23:57
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+6
-14
RUMORS
Anònim, 08/10/2011 a les 23:50
Es diu que sobre la taula hi ha la possibilitat d'incloure la candidatura pel Senat d'en Carretero. Ell mateix a la roda/acte de la tarda ha insinuat estar a disposició, malgrat ser reaci en principi.....Hi ha sectors del seu entorn que intentarien convencer-lo i ERC podria estar disposada a acceptar-ho. Crec que seria positiu, serviria per aplegar molts votants, doncs en Carretero arrossega molta més gent, al marge de sigles. A banda que seria un bon puntal per fotre canya a Madrid contra els espanyols i defensaria bé la nostra nació.

Fem campanya per la xarxa demanant a Rcat i ERC que incloguin almenys al Senat a en Carretero.

Com fa anys hagué una candidatura de Xirinacs al senat, exitosa....ara CARRETERO AL SENAT ESPANYOL PER DEFENSAR LA INDEPENDÈNCIA
+66
-11
GRAN NOTÍCIA
Anònim, 08/10/2011 a les 23:46
És una gran notícia, diguin el que diguin alguns. A hores d’ara, discutir si ERC o Reagrupament volen la independència o no és una bajanada, doncs és més que evident que sí que la volen. El que a vegades dubto és d’algun dirigent d’algun altre partit, si prefereix la independència o el seu propi ego. Si no tens ganes de “casar-te”, sempre trobaràs alguna excusa i diràs que has fet tot el possible, però que l’altra no vol.
Per cert, tots aquests independentistes que seguireu consignes dels vostres caps, del tipus: poseu una estelada a la papereta, voteu en blanc, o qualsevol cosa similar, penseu que estareu regalant el vot als partits majoritaris, és a dir PP i PSOE . Pot ser és el que volen alguns, espero que no . . .
+10
-6
Reflexió
Esquirol Despert, 08/10/2011 a les 23:45
Per a mi l'independència no és la finalitat sinó el mitjà per a prosperar com a poble.
I per altra banda, em sembla que ja no hem d'anar a fer res a Espanya, tret que no sigui portar-los la nostra decisió unilatera de deixar de formar part del seu Estat.
+20
-62
Vergonya
Anònim, 08/10/2011 a les 23:41
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+25
-88
Reagrupament de malparits, o colla de fracassats o...
Anònim, 08/10/2011 a les 23:25
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+22
-77
aixo no es el que vare demanar la societat civil
Anònim, 08/10/2011 a les 23:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+17
-26
Que tinguin sort
Raymon T, 08/10/2011 a les 23:18
De totes manares, jo amb pensava que una coalició ,era com la que van fer al país basc,
ajuntar se amb un nom diferent, suposo per poder aglutinar las iniciatives de tots. Aixo
que un partit tingui mes veu que l,altre, no ho acabo de veurà clar.
+68
-9
Per el plasta dels anuncis
Anònim, 08/10/2011 a les 23:16
Que segur que es un friki se SI, panda desinformats que son:-)

Et surten els anuncis en castellà, perque es el idioma que tens configurat al teu ordinador i o navegador!!!!!!!!!!!!!!

jo tinc el navegador en català i el windows també i em surten en català.

Deixa de fer el ridicúl i el plasta friki de SI!!!!
+9
-2
From USA
Anònim, 08/10/2011 a les 23:00
Per ANUNCIS A NACIO DIGITAL,
A mi fa com uns tres díes que veig apareixa anuncis sota del últim comentari penjat.

Però a mi em surten en anglès. Desconec la raó perquè els han de penjar en la secció de comentaris.
+22
-78
Però heu vist...
Pepet el Grill, 08/10/2011 a les 22:49
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+117
-10
Carretero
Republicà, 08/10/2011 a les 21:58
El que s´han triat, han estat les llistes d´ERC que no de la coaliciò.

Per tant, aquestes llistes poden ser modificades i seran modificades per incluir a la gent de Reagrupament i als independents.
+40
-9
INFORMACIÓ!!!!!
Anònim, 08/10/2011 a les 21:55
Per aquells que ho pregunten, s'ha formalitzat una coalició jurídica entre ERC, Rcat, Catalunya Sí. Tots i cadascú d'ells amb el seu espap propi. Catalunya Sí és una plataforma que representarà personalitats independents i entitats socials i sobiranistes, tindrà cos propi i anirà com he dit en coalició amb ERC i Rcat. En el suposit que SI, hagués acceptat sumar-se a la proposta unitària, estaria exactament igual que la resta amb el seu espai propi, és a dir una coalició ERC,SI,Rcat i Catalunya SI. Ara no ha sigut possible, a veure si després de les eleccions seguim treballant per la unitat, de moment tenim una coalició-candidatura unitària independentista que ens representarà als independentistes que l'hem d'ajudar per que tingui la màxima força possíble.
+59
-15
POR QUE
Republicà, 08/10/2011 a les 21:53
Si ERC no és independentista com diuen els de SI, perque van estar negociant per fer una coaliciò ?

Es penòs veure com els de SI no paren de criticar l´única candidatura independentista que es presentarà a les eleccions.
+51
-15
Jo encara diria més.
Anònim, 08/10/2011 a les 21:51
Jo encara diria més, aficionats? inutils? XUSMA i males persones es el que son. Han nascut per fer mal a l'independentisme, han nascut per fer mal a Catalunya, SI és un invent de resentits i dels serveis ecspanyols. I jo que em vaig adherir en el seu moment a SI, sort que em vaig adonar ràpid i no em vaig contagiar. Són igual que una secta destructiva on t'injecten un vírus anti independentista, quin horror, quina Xusma!!
+24
-61
"Catalunya SI, sense SI"
Analista, 08/10/2011 a les 21:51
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+20
-47
Quina barra!
Anònim, 08/10/2011 a les 21:50
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+56
-13
Endavant
Anònim, 08/10/2011 a les 21:49
M'agrada,ànims que hi ha molta feina per fer.

Repenseu-vos el cap de llista per Girona ,Carretero una bona opció !!
+41
-13
WAY TO GO !
Anònim, 08/10/2011 a les 21:48
endavant RCAT+ERC
+36
-17
Jo encara diria més.
Anònim, 08/10/2011 a les 21:48
Jo encara diria més, aficionats? inutils? XUSMA i males persones es el que son. Han nascut per fer mal a l'independentisme, han nascut per fer mal a Catalunya, SI és un invent de resentits i dels serveis ecspanyols.
+42
-14
Aficionats? jo diria inútils.
Anònim, 08/10/2011 a les 21:46
Aquests no són aficionats, són una colla d'inútils. Els aficionats s'ho miren, aprenen i ajuden, aquests de SI, fan tot el contrari.
+42
-10
Anònim 21.38h
Anònim, 08/10/2011 a les 21:43
Molt ben explicat. Aquests de SI, es fan un fart de parlar i no tenen ni puta idea. Van de polítics i no saben diferenciar entre un cotxe i una carretera, es pensen que són el mateix i no saben que són ni perque serveixen cadascuna d'elles. Estic convençut que si els hi demanes que et diguin quina diferència en política hi ha entre tàctica i estratègia o tàctico-estratègic no tenen ni punyetera idea, ara, això sí donar carnets d'independentistes és lo seu, dir que la resta tot ho fa malament també és lo seu i no voler sumar amb la resta de l'independentisme, el seu adn.
+53
-14
SI, colla d'aficionats.
Anònim, 08/10/2011 a les 21:38
Estic veient que per a qui hi ha gent que diu que ERC no és independentista perque no hi ha cap punt d'independència en el seu programa electoral Senyors de SI, com podeu ser tant aficionats? Independència és un objectiu no un punt programàtic. Si la independència fos un punt programàtic quin seria l'objetiu del programa electoral? Els programes electorals i els seus punts programàtics són els que marquen el rumb cap el teu objectiu i cada comtessa electoral marca diferents punts programàtics en el sentit de la institució on et presentes i dels diferents temes que pots tractar i aconseguir. La suma dels diferents programes en les diferents eleccions i institucions, més la suma ideològica i d'objectius estatutàris de cada partit determinen el seu objectiu. En el cas d'ERC queda clar i evident que és la independència de la nació catalana (Països Catalans) i la justícia social definida en el marc de la social democràcia.
+20
-48
Roda al mon i torna al born (Esquerra)
xavier sarrià, 08/10/2011 a les 21:34
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+63
-17
SI = espanyols
Anònim, 08/10/2011 a les 21:26
No cal anar a buscar gaire lluny, ni raons ni proves, tots podeu veure com en dos dies, com nens petits enrabiats no paren d'insultar i sabotejar a qualsevol independentista que no sigui de la seva secta.

Visca Catalunya lliure!!!!

de espanyols i frikis de SI!
+21
-51
al de sota
Anònim, 08/10/2011 a les 21:21
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+24
-54
El cinquè de cavalleria a punt d'anar al segon Little Big Horn...
Analista, 08/10/2011 a les 21:20
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+52
-14
Pesats
Jo ERC, 08/10/2011 a les 21:20
És un pas endavant important.

Jo sóc votant d´ERC però veuria amb molt bons ulls que Carretero fos el diputat escollit per Girona.
+51
-19
Endavant!
Anònim, 08/10/2011 a les 21:07
Mica a mica s'omple la pica. Primera unió de l'independentisme, felicito en Junqueras per prioritzar la independència del país i al Carretero per confiar en que esquerra hagi canviat de veritat. Així es construeix el futur lliure de Catalunya. Avui, l'independentisme està d'enhorabona.
+49
-18
Si sumem tindrem futur.
Un patriota, 08/10/2011 a les 21:06
SI, ara te l'obligació de callar i, si no vol sumar, que tampoc resti. Aquestes són de preparació, les bones són las del 2014, 68 Diputats i proclamem la independència, Tenim poc temps, i la que pot caure pot ser històric. Tothom ha de fer esforços per sumar, i si ni ha pogut ser a la primera, serà a la segona, però no deixem de tendir ponts, Catalunya i el seu futur s'ho val.
+29
-41
Josep Fourier,
Anònim, 08/10/2011 a les 21:06
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+25
-43
Ensopegar 2 (i 3, i 4...) cops en la mateixa pedra
Els que maneguen els fils són els que hi ha darrere, 08/10/2011 a les 20:59
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+29
-47
SI a CATALUNYA
Manel, 08/10/2011 a les 20:46
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+51
-16
INFORMACIÓ!!!!!
Anònim, 08/10/2011 a les 20:45
Per aquells que ho pregunten, s'ha formalitzat una coalició jurídica entre ERC, Rcat, Catalunya Sí. Tots i cadascú d'ells amb el seu espap propi. Catalunya Sí és una plataforma que representarà personalitats independents i entitats socials i sobiranistes, tindrà cos propi i anirà com he dit en coalició amb ERC i Rcat. En el suposit que SI, hagués acceptat sumar-se a la proposta unitària, estaria exactament igual que la resta amb el seu espai propi, és a dir una coalició ERC,SI,Rcat i Catalunya SI. Ara no ha sigut possible, a veure si després de les eleccions seguim treballant per la unitat, de moment tenim una coalició-candidatura unitària independentista que ens representarà als independentistes que l'hem d'ajudar per que tingui la màxima força possíble.
+41
-22
Iluminats
Rural, 08/10/2011 a les 20:39
tenim uns iluminats que la seba feina es desprestigia ERC,tenen tot el dret del mont ,pero lo que demostran que son uns inmadurs politics.
No cal que voteo ERC tenio un bon bentall per fero,o no voteo o voteo nul,amb tot plegat sou la gran esperançe del Independisma Catala.
Salud companys.
+26
-53
Per la renovació d'Esquerra
Anònim, 08/10/2011 a les 20:19
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+52
-41
Casualitat?
Josep Fourier, 08/10/2011 a les 20:07
Com s'assemblen els comentaris dels solitaris i els dels unionistes. No és casualitat, un mateix objectiu els agermana.
+5
-47
¡Gran noticia!
Jon Carasóc Espanyol, 08/10/2011 a les 19:55
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+33
-61
colla de venuts
Anònim, 08/10/2011 a les 19:50
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+50
-1
VISCA L'ESTAT CATALÀ
Anònim, 08/10/2011 a les 19:50
//*//
+38
-57
Ni SI ni Catalalunya
Anònim, 08/10/2011 a les 19:47
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+39
-56
Catalunya SI, ERC no
Anònim, 08/10/2011 a les 19:45
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+93
-23
Temps de canvis
Mireia (M), 08/10/2011 a les 19:43
Molt haguéssim somiat fa anys la conscienciació del país que hi ha avui.
Molt polítics no han estat a l'alçada. La societat civil els hi ha donat lliçons com el 10J.
A aquestes alçades de vida els he votat a tots (CIU, ERC ,SI ,CUP) els he votat a tots convençuda i tots més o menys m'han defraudat.
Ningú pot negar que avui en dia quelcom canvia, el PSC està totalment desorientat i la bipolaritat nacional creix. Els temps de canvis són ara. És ara quan podem guanyar-ho tot o perdre-ho tot. El PP ve a carregar-se literalment les autonomies, somni humit des de fa temps de l'Aznar. I els d'aquí ja saben que amb el concert és inviable, perquè només ens volen per pagar. Els polítics no han estat a l'alçada però els necessitem. I necessitem vots que els legitimin a defensar el país i els nostres diners.
Cert que ERC no s'ha renovat del tot, però les seves 2 cares visibles em transmeten honestedat, sap greu que no hi vingui tothom, i sap greu que no hi anem tots junts.
CiU els veig conscienciats, a Espanya no hi cabem i ho saben. Si no fos per Duran em farien dubtar i tot, però votant ERC assegura's que CiU vegi clarament que la societat catalana ho vol tot, "tot i que" entendré els que votin CiU pensant que és el vot útil

Cal votar, voteu a consciència, però votem. Son temps de canvi i hem de visualitzar la direcció del canvi, votem país. Ens hi juguem molt, ens ho juguem tot.


VISCA CATALUNYA LLIURE!




+32
-31
ANUNCIS A NACIO DIGITAL
Anònim, 08/10/2011 a les 19:20
ANUNCIS EN CASTELLÀ A NACIO DIGITAL, NO!!!! (cada cop que publico aquest comentari surt un anunci de google en castellà, com s'ho faran??
+56
-18
ENDAVANT
Anònim, 08/10/2011 a les 19:16
Endavant la UNIO INDEPENDENTISTA CATALANA!!!! AMAIUR ja no estaran sols a Madrid!




+45
-66
Nació Digital MENTEIX
VENUTS!!!!!, 08/10/2011 a les 19:15
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+28
-58
VOTA SI
Anònim, 08/10/2011 a les 19:09
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+31
-31
No m'aclaro
Anònim, 08/10/2011 a les 19:07
Si es un acord politic entre ERC + Rcat + Catalunya,Sí (on s'inclourien personalitats independents i entitats). O és un acord entre ERC d'una banda i "Catalunya, Sí" de l'altra, en la qual s'integraria, quedaria inclosa, Rcat també. Es ben clar que Catalunya Sí, que ahir es va donar d'alta al Ministeri de l'Interior, és una marca blanca registrada per ERC. Però jurídicamentcentre quins subjectes es conforma la coalició, no és poc important. Una cosa seria un pacte explicit entre ERC i Rcat, d'un costat i un altra bastant diferent es que Rcat es dilueixi dins una plataforma de suport. No queda clar.
+49
-32
ANUNCIS A NACIO DIGITAL
Anònim, 08/10/2011 a les 19:00
ANUNCIS EN CASTELLÀ A NACIO DIGITAL, NO!!!!
+57
-22
ENDAVANT
Anònim, 08/10/2011 a les 18:54
Endavnt la UNIO INDEPENDENTISTA CATALANA!!!! AIMUR ja no estarn sols a Madrid!

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: