Redacció | Actualitzat el 01/10/2011 a les 19:00h

Reagrupament acorda no imposar noms en les negociacions amb ERC

Opta per prioritzar que la coalició es basi "en acords programàtics" independentistes

Reunió de la junta directiva de Reagrupament amb els coordinadors territorials, a Vic. Foto: RCat.

La junta directiva nacional de Reagrupament Independentista s'ha reunit avui a Vic i ha decidit continuar endavant amb les negociacions iniciades amb Esquerra Republicana de Catalunya per mirar de bastir una coalició electoral de cara a les eleccions del 20 de novembre.

Però Reagrupament ha decidit que no mirarà d'imposar els seus propis candidats a les llistes, sinó que les negociacions "es basaran en acords programàtics que garanteixin la presència dels postulats de Reagrupament al Congrés espanyol".

L'acord de la junta ha estat ratificat, a la tarda, pels coordinadors territorials.

Navega per les etiquetes

Reagrupamenteleccions20-NERC

COMENTARIS

+3
-5
Així, Esquerra no engrescarà a la gent
Anònim, 03/10/2011 a les 00:33
Si això és veritat, em sembla que a Erc la votarà son pare:


http://www.lavanguardia.com/local/barcelona/20110930/54223559863/rovira-erc-enfria-las-expectativas-de-una-coalicion-con-si-y-reagrupament.html


No m'estranyaria que fos cert, ja que Rovira és de la corda de Puigcercós, i no crec que estiguin precisament entusiasmats d'anar de la mà de SI i Reagrupament.

Per a que des de darrere el teló continuïn bellugant els fils els tripartidistes i montillistes de sempre, per a votar l'Esquerra dels últims anys, això no engresca per anar-la a votar.

Però si els dirigents d'Esquerra volen de debò fer una coalició amb cara i ulls, que posin en les llistes, a més de gent d'ERC, també a candidats de SI i Reagrupament en llocs on puguessin sortir membres dels 3 (tres) partits.

Nota: Una possibilitat que suggereixo seria:
Cap de llista per Barcelona: Alfred Bosch (que ve proposat per ERC). Núm. 2 per BCN: algú de SI. Núm. 3 per BCN: algú d'ERC. Cap de llista per Lleida: algú d'ERC. Cap de llista per Girona: Carretero. Cap de llista per Tarragona: algú de ERC.
+0
-11
Quan la guineu no les pot haver, diu que son verdes
Anònim, 02/10/2011 a les 17:06
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+6
-2
¿ D'això ja se n'encarrega E ??
Interrogant, 02/10/2011 a les 16:24
La notícia diu que: "Reagrupament acorda no imposar noms en les negociacions amb ERC".

¿ Percebo, doncs, que d'això (del fet de "imposar noms") ja se n'encarrega l'altra part de la coalició: Esquerra ??

A veure si Esquerra em dóna una lliçó i em demostra, amb fets, que m'he equivocat, essent (ells, E) generosos i posant a algú de Reagrupament com a cap de llista encara que sigui en una circumscripció petita com Girona. A veure si Esquerra desmenteix els meus 2 primers paràgrafs i demostra que estan confeccionant una coalició real, autèntica, visualitzable i comprovable, i no pas una marca blanca per amagar el nom d'E (Esquerra).

Els d'E, amb el que anunciïn els propers dies, ¿desmentiran o confirmaran les meves preocupacions??
+6
-0
ni ERC, ni SI, ni Rcat el que necessitem es la suma de tots ells
Pont de Vilomara, 02/10/2011 a les 16:00
si els altres fan el mateix, que ho dubto, fabulos

Ja tenim nom per la coalicio independentiste ?????
No s'anomenara pas ERC ??????
Cal buscar a la coalicio unes sigles noves, engrascadores i que deixin com a residuals els odis existents entre ERC, SI, Rcat.
Per sumar cal deixar enrera las diciplines d'aquests partits minoritaris que no van enlloc.
+9
-0
2014
Anònim, 02/10/2011 a les 14:02
teniu raó, el que importa és donar una pas cap a la unió, no els noms. La unió ha de ser programàtica i clarivident
+3
-0
Elector de base
Anònim, 02/10/2011 a les 13:53
Totalment d'acord amb el teu raonament,

jo fare el mateix!
+5
-1
Un candidat o altre, ho canvia tot
Elector de base, 02/10/2011 a les 12:34
Josep (11.23 h.), no crec que sigui propi de "llepafils" la decisió ciutadana de no votar candidats espanyolistes (pro-PSOE), es diguin Ridao o Canet, però en canvi, voler votar a candidats que sabem que poden fer un molt bon paper a Madrid, com Carretero, Alfred Bosch o Espot, per posar uns exemples.

Els partits poden fer el que creguin convenient.

I després els electors, en funció d'allò que hagin fet els partits, prendran una opció o altra (diferent) de vot.

Així és la democràcia.

No cec que sigui propi de "llepafils" el distingir entre tripartit i independència... A les paraules, cal saber donar-li el sentit que té cada una.
+19
-1
No siguem llepafils
Josep Fourier, 02/10/2011 a les 11:23
Aquestes eleccions no tenen gaire importància. Entre els que diuen que a Espanya no hi hem de fer res i qui les considera importants, jo dic que cal aprofitar-les per començar a treballar plegats i poca cosa més. Falten quatre dies, no ens he de preocupar gaire per la composició de les llistes ni pels resultats, si ens comencem a barallar se'ns covarà l'arròs. Ragrupament ha fet un gest de generositat renunciant als seus llocs, esperem els gestos de generositat de la resta.
+4
-44
Reagrupaque?
Anònim, 02/10/2011 a les 11:18
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+16
-1
Des de fa molt temps soc associat de Rcat
J.Ll.C.C., 02/10/2011 a les 11:09
La coalició amb ERC sí és un primer pas per impulsar una unió d’independentistes a formar una gran coalició que tingui dins Espanya la força necessària per fer valer els nostres drets, per fer-los veure que no pensem seguir sotmesos a les seves decisions autoritàries ni deixarem que Catalunya segueixi sent la seva colònia, ans al contrari que lluitarem per alçar-la a Estat.
Però per això no tan sols cal una gran coalició, també és imprescindible dotar-la de grans líders, i aquí de moment fallem.
Atès al programa coherent, ambiciós, engrescador, encisador i seriós que pregonem els de Reagrupament Independentista, si no col•loquem gent nostra, engrescadora i de pes als primers llocs de les llistes serem tan sols un plat a la taula del servei.
+20
-4
Els d'Erc que facin el que vulguin. Jo, ciutadà, també faré
ELECTOR DE BASE, VOTANT, CIUTADÀ, 02/10/2011 a les 03:25
Doncs en les eleccions, com a català i com a simple votant, jo precisament votaré (o no) a aquesta coalició, en funció de QUINS candidats vagin en els primers llocs (ja que els únics amb possibilitats de sortir elegits són els que vagin en els primers llocs).

Un exemple, donat que sóc de Girona, si posen a Francesc Canet o a en Joan Puig de núm. 1, jo NO votaré pas aquesta llista.

Ara bé, si posen de núm. 1 a Joan Carretero (garantia seriosa d'independentisme a Madrid), evidentment que sí que votaré aquesta coalició.

I és que, per Girona, crec que com a molt, obtindrà 1 diputat, ja que no està fàcil. Per això, si hi hagués 1 dioputat, el vull nítidament independentista, no pas "esquerranós" (de la corda de Puigcercós o Ridao) com Canet o Puig, els quals han abonat i justificat el 2n tripartit Montilla-Zaragoza-JoanFerranDeLaCrosta-Bolaño.
+21
-3
nois, una setmana
Anònim, 02/10/2011 a les 03:11
Carretero per Girona al parlament espanyol:



http://www.youtube.com/watch?v=tLrTeEoae30
+6
-31
no mirarà d'imposar els seus propis candidats...
Anònim, 02/10/2011 a les 01:13
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+28
-3
Rcat és l'opció de veritat
Anònim, 02/10/2011 a les 00:19
Al final les coses es posen al seu lloc. Amb perseverança, coherència i honestedat patriòtica Rcat demostra ser una associació ferma i seriosa. Llàstima que no tingui més força per manca d'altaveus i el silenciament dels mitjans.
+34
-5
LE FUTUR ÉS NOSTRE
Manel de Sant Antoni, 01/10/2011 a les 23:18
Reagrupament Independentista és l´opció, atès el seu programa, la més seriosa i encisadora, i a mig termini, la que te més futur.
+9
-5
massa tard
Joan Antoni P., 01/10/2011 a les 23:17
Nois, em sap greu perquè crec que Carretero i la gent que el recolza, entre els que em compto,és mereix tornar a figurar de forma capdavantera en política, però teniu en compte que Marta Rovira ja ha declarat que donat els plaços per fer coalicions s'acaba d'aquí una setmana, no tenen temps ni de fer cap coalició amb ningú ni per descomptat tampoc volen incloure ningú fora d'Esquerra a les seves llistes.
Ara, si els hi voleu ajudar a enganxar cartells, ells ben contents.
+35
-4
Coratge
Reagrupa't, 01/10/2011 a les 22:12
L'esforç d'anar més enllà , ja és una victòria doncs malgrat tot Reagrupament ha sobreviscut.

"viurem l'esperança
dels qui lluiten cada dia
com mil punys units per un embat
i omplirem carrers
amb les riuades d'alegria
d'on naix el coratge
de guanyar
la nostra llibertat"
+38
-5
m'agrada ERC
Anònim, 01/10/2011 a les 21:04
Nois aquest gir d'ERC m'agrada i m'agrada aquest gir de Rcat, estic ilusionat, i carregant les piles i el coratge per si cal aguantar una fugida final de SI, m'agrada tenir esperança, m'agrada creure en el meu pais i en la meva gent.
+32
-1
VISCA LA REPÚBLICA CATALANA
Anònim, 01/10/2011 a les 20:35
//*//
+61
-8
Elque hem pactat
Reagrupat, 01/10/2011 a les 19:36
Sempre hem avantposat acords programàtics als noms i les cadires. Amb transversalitat evident. No és novetat !.

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: