COMENTARIS

+
0

-
1
NI UN PAS ENRERE !!!!ALERTA CATALANS !!!, 23/09/2011 a les 17:41
CASTELLANOTS, ANEU A LA CONFLUENCIA DEL PSIQUIATRE, US FA FALTA A TOTS, CATALUNYA NOMES VOL SER ELLA SENSE CASTELLA, ÉS EVIDENT. AQUI HI HA UNA PATRIA PLENA D'ELEMENTS CASTELLANOCENTRICS QUE NO ENCAIXEN A CATALUNYA I S'HAN D'ASSIMILAR, FER IMMERSIÓ Ò INTEGRAR. MENTRE A CATALUNYA ELS PARES PARLIN EN CASTELLA ALS FILLS, AIXO NO S'ARREGLARA NI EN 100 ANYS I ESTAREM SEMPRE IGUAL. ENCARA QUE A L'ESCOLA ES PARLI CATALA, AIXO NO S'ARREGLARA DE CAP MANERA SI NO HI HA UN ESTAT QUE USI COM A UNICA LLENGUA PROPIA I VEHICULAR SOCIALMENT I A L'ESCOLA I A TOT ARREU EN CATALA. MENTRESTANT EL CASTELLA VA DILUINT TOT ALLO QUE TOCA I CADA DIA SOM MENYS CATALANS. QUI NO HO VULGUI VEURE ES CURT, O CAGAT, O COVARD Ò SENZILLAMENT UN POBRE RUC QUE PASSEJA LA SEVA PROPIA IDENTITAT PER LA BARBERIA I LI PRENEN TOT EL PEL. AQUI CAL ATAC !!! JA HO VA DIR EN MARIUS SERRA CATALA A L'ATAC EN TOTES LES VIES I SENTITS O NO HI HA RES A FER.
TINGUEU BEN CLAR QUE PER LA LEGISLACIO ESPANYOLA EL CATALA NO ES MES QUE UNA LLENGUA FOLCLORICA, RES MES. NO US ENGANYEU MES, QUE DE CONFLUENCIA RES DE RES SINO HI HA UN RESULTAT OBJECTIU, CLAR I CATALA. ES PREFERIBLE UN ESTAT PROPI AMB MOLTS DEUTES PER PAGAR, QUE TOTA LA PASTA NOSTRA SENSE ESTAT, SI ELS CATALANS ACCEPTEM QUE ENS COMPRIN AMB ELS NOSTRES PROPIS IMPOSTOS I RENUNCIEM AL NOSTRE ESTAT ES QUE ESTEM DEL TOT MALALTS. AQUI NO HI HA PACTES NI RES DE RES, HEM D'ANAR A LA DECLARACIO UNILATERAL PERQUE ES LA UNICA DE SUPERVIVENCIA POSSIBLE. DE POC SERVEI ANAR PLORANT SINO ES LLUITA A ESPASA BRUTA, DE RES , QUE QUEDI BEN CLAR. NO SERVEIX DE RES !! QUANTS MES CARRETERES FEM, MES IMMIGRANTS VINDRAN I MENYS ELS PODREM CONTROLAR, MES VIRUS ENTRARAN I MENYS FORÇA TINDREM. CATALUNYA ESTA GOBERNADA PER CASTELLA ES VULGUI Ò NO RECONÈIXER I TOTA LA HIPOCRESIA CATALANA NO FA MÉS QUE CONFIRMAR-HO. ESPEREM MASSA, AGUANTEM MASSA, SUPORTEM MASSA I AIXO ENS FA SER MOLT I MOLT COVARDS, TANT QUE HO PERDREM TOT I FINS I TOT PERDREM L'INTERÈS DELS ALTRES PAISOS EN LA NOSTRA PROPIA LLIBERTAT.

+
4

-
2
Cal aprendre a llegir!!!!Joan Despertaferro, 23/09/2011 a les 13:07
Ja em perdonareu, però alguns dels comentaris demostren que hi ha a qui li cal aprendre a llegir i contextualitzar, i sobretot, fer-ho amb objectivitat. En cap cas es nega que el senyor Tardà sigui el segon de la llista en cas d'arribar a un acord de coalició, depèn en quina posició es determini que anirà el número 2 d'ERC!
Això queda molt ben exposat pel comentari "Titular fora de context"
Som-hi ja ||*||, 22/09/2011 a les 12:29, a qui felicito per la seva claredat.

+
8

-
8
SI resta.Anònim, 23/09/2011 a les 12:06

+
10

-
8
Negociació no vol dir imposicióAnònim, 23/09/2011 a les 10:10
Si Junqueras demana discreció, per què no comença ell sent discret en comptes de pregonar qui serà el números dos de la seva llista? Primer negociar, després parlar. Això si té intenció de negociar, és clar.
Sembla que SI té les coses de la democràcia més clares

+
16

-
15
SI ésl'independentisme que no claudicaAnònim, 23/09/2011 a les 02:18
Que no es confonguin els progres menjaflors pseudoindependentistes no nacionalistes proPSOE d'Esquerra. SI és un partit independentista i nacionalista i no acceptarà ordres de progres espanyols d'esquerres fracassats.
Esquerra és un partit de traïdorets que ara necessiten disfressar-se altre cop d'independentistes. SI és l'independentisme ferm que mai traïra Catalunya.

+
23

-
16
DiscrecióAnònim, 23/09/2011 a les 00:04
El Junqueras demana discreció i els de SI el primer que fan és enxegar la discreció a fer punyetes.No saben fer altra cosa que espifiar-ho tot.Sempre fent comentaris per veure que diu la gent i fer bàndols.Crec que deu ser la seva missió: divideix i guanyaràs. Estic intigrat per saber qui els paga, qui hi ha al darrera de SI.

+
9

-
7
Què us recorda?Josep Fourier, 22/09/2011 a les 23:44
Llegint tots aquests comentaris em recorda la campanya al parlament...quins temps...quina sort que aquest cop els reagrupats fem festa!
No us baralleu, coi, que sembleu canalla!!

+
4

-
10
Ayuda Laporta !!Anònim, 22/09/2011 a les 23:39
Tu eres tonto, o eres tonto ?

+
21

-
20
TENA FA EL PENAAnònim, 22/09/2011 a les 23:25
QUE ES RETIRI QUE AIXO DE FER DE TALP NO LI VA!!!
JA TE PROUTA FEINA AMB ELS ESCANDOLS PER CIUDAD DE VACACIONES...

+
15

-
15
TENA ECONOMIA Y JUSTICIA ESPAÑOLAAnònim, 22/09/2011 a les 23:22
TENA LI AGRADA LA ECONOMIA PER AIXO VA ALS PROGRAMES DE "INTERECONOMIA" PQ ES LA SEVA SALSA I LA "CNI" TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTICIA
NO HACE FALTA DECIR NADA MAS!!!

+
12

-
13
TENA ECONOMIA Y JUSTICIA ESPAÑOLAAnònim, 22/09/2011 a les 23:20
TENA LI AGRADA LA ECONOMIA PER AIXO VA ALS PROGRAMES DE "INTERECONOMIA" PQ ES LA SEVA SALSA I LA "CNI" TRIBUNAL SUPERIOR DE JUSTICIA
NO HACE FALTA DECIR NADA MAS!!!

+
17

-
15
TENA LADY CNIAnònim, 22/09/2011 a les 23:14
QUINES BONES ESTONES PASAVA AQUEST DEL TENA AMB EL ZAPLANA!!! TERRA MISTICA PPERA!!!

+
8

-
3
Ja hi som a vencer.Anònim, 22/09/2011 a les 22:38
Les sangoneres perden la veu blasmant contra una unitat que fa perillar les polítiques conformistes dels seus manaires. Però no ho aconseguiran, aquest país ja els ve gran a politiquets quincallaires, que no treballen per Catalunya.
Crideu, crideu i que la vostra veu ressone en les buides closques que que s'amarren als vostres colls i que disfresseu amb barrets i fosques ulleres de sol.

+
5

-
7
No fem demagògiaAnònim, 22/09/2011 a les 22:35
Seguint el criteri del 22:06.
Sense Laporta Portabella estaria a l'atur.

+
5

-
12
Laporta!!!!!Anònim, 22/09/2011 a les 22:10
Vine, posa ordre entre aquests, et necessitem!

+
16

-
13
LaportaAnònim, 22/09/2011 a les 22:06
Sense en Laporta SI no hagués tret cap diputat al Parlament
o sigui que no xulegin, els de Reagrupament pitjor.
No parlem tant de llocs i conyes. Tots a la una, en Junqueras i el seu equip són de fiar.

+
24

-
9
Cal un pacteAnònim, 22/09/2011 a les 21:35
Si no hi ha pacte, Erc continuarà la seva caiguda lliure.

+
15

-
5
rèplicaAnònim, 22/09/2011 a les 21:20
Ara ja t'has retratat, xirau palau. Perquè véns aquí a treure defectes?. No havíem quedat que treballàvem per una coalició independentista?

+
7

-
3
1Roser, 22/09/2011 a les 20:54
A mi ja m'està bé que cada partit escolleixi els seus candidats i desprès quan es formi la coalició que els barregin com vulguin.
No va dir en Duran (el polític més valorat i amb més experiencia) que el número dos de la llista no compta, doncs això.

+
17

-
13
respostaxirau palau, 22/09/2011 a les 20:35
Quan dic que cada vegada que Tena se sembla mes a Carod, en refereixo als seus defectes, ego, soberbia, foc d´encenalls.

+
16

-
23
SI és sempre previsibleAnònim, 22/09/2011 a les 20:28
Previsible, tot previsible amb SI, i ja ho dic des de fa temps. Tena farà el possible, tal com ha fet fins ara, per rebentar no pas Espanya des de dins, sinó l'independentisme des de dins. Ateneu-vos als fets i no a allò que sembla i que diu d'enlluernador en favor de l'independentisme el fins fa quatre dies magistrat del poder judicial espanyol López Tena. El talp López Tena.

+
14

-
13
lògicAlfred, 22/09/2011 a les 19:50
Doncs trobo absolutament lògic que es veti com a número dos d'una llista independentista unitària algú que fa un parell d'anys tancava els mítings al crit de "visca el socialisme".

+
18

-
13
SI, però en positiu.Anònim, 22/09/2011 a les 18:50
L'analogia que fas, xirau palau, de López-Tena amb Carod-Rovira em sembla del tot encertada. Dos polítics compromesos amb Catalunya fins el fons de la seva ànima, valents i ben formats, disposats a sacrificar-ho i arriscar-ho tot. L'ase dels cops dels unonistes i espanyolistes, que en hi ha molts.
El més trist de tot és que intueixo que ets d'ERC. Com goses renegar del millor líder que hem tingut en els darrers 70 anys.

+
16

-
16
La culpa la te SIJoan (Girona), 22/09/2011 a les 18:50
Si teniu tota la raó, la culpa de la divisió del independentisme la te SI, quan Esquerra feia els tripartits emprenyant a bona part del independentistes, la culpa era de SI (no estava formada pro es igual la culpa la tenien ells), quan el senyor Carretero va marxar d'Esquerra (o al van fotre fora qui ho sap?)hi va començar a reclutar descontents d'Esquerra per formar Reagrupament,la culpa era de SI (no estava formada pro es igual la culpa la tenien ells), quan es va intenta agrupar Reagrupament i Solidaritat, van haver dos fets clau pel frascàs, el primer va ser el senyor Laporta que es feia estimar tan per un com per l'altre hi va decidir-se per Solidaritat cosa que va disgustar molt a tota la família agrupada, el segun i mes important contra-vanin el seus estatuts Raagrupament va fer una llista tancada i la va donar a votar a les seves bases, cosa que Solidaritat no acceptava per no considerar la llista legitima, pel que sembla el fet de que Laporta es decantes per Solidaritat i el fet de que Reagrupament contra-vanis el seus estatuts també es culpa de SI, i per fi el senyor Portabella demana fer una coalició de partits per les municipals pro deixant clar que ell era el cap de llista, solidaritat demanava un cap de llista independent consensuat perquè veia el descrèdit que tenia Esquerra aquell moment, total que la culpa va ser de SI com es va poder comprovar, a les eleccions Portabella va arrasar.
Ara tots a posar vots negatius sense parar ni un segon ha pensar sobre lo escrit.

+
10

-
11
unitatAnònim, 22/09/2011 a les 18:45
Casum tot, si no sou capaços d'anar units, seré capaç de votar CiU per primera vegada, coll... Hasta la poll... Que si jo 1º, que si imposes, que si la ruta de la fulla... PROUUUUU . Realment deu ser que no ens mereixem la independència.

+
17

-
22
2011xirau palau, 22/09/2011 a les 18:27
Lopez Tena es el nou Carod, que deixi de fer el tonto, i que es possi a treballar, parlar menys i no fer de vedette per les televisions, jo amb SI amb aquestes condicions no vull pactar i el Urielet que se amagui una mica, que cada vegada que va a Canal Catala fa pena

+
18

-
26
Qué fuma?Anònim, 22/09/2011 a les 18:14
Ahir a Intereconomía li van preguntar al Tena qué fumaba per dir les animalades que diu i el Tena, veient que li plantaven cara, es va aixecar i s'en va anar del plató. És tot un bluff aquest valencianet.

+
5

-
9
PROSTITUTA DE LA CARRETERA DE SABADELLCRISTINA GOMEZ, 22/09/2011 a les 17:44
JA LA CONEC!

+
27

-
29
Renego de SICansada, 22/09/2011 a les 17:24
Quan aquests de SI comencen a remenar la cua, malament. Quina Merda! Son una agonia, tot allò que volen controlar ho descontrolen.
Ai, Tena, fas pena!
Si , renego de si, si i tant que si que renego de SI ! A cagar a la via home! Prou de fer el gilipolles, menys mirar qui va primer i qui va segon i a l'atac! Sense ERC no serán ningú ni ara ni mai. A fer la mà!

+
22

-
16
SI, la rara avis, endavant!Anònim, 22/09/2011 a les 17:18
M'agradaria molt que hi hagués una entesa, però López Tena té raó, cal fer les coses ben fetes i amb respecte. Com que sembla que ara Erc es veu les orelles hi ha el perill de tornar a caure en la supèrbia, allà ells.
Jo ho tinc decidit: si no s'entenen no votaré Erc, per molt que hi hagi Bosch -que m'agrada molt- al davant.

+
9

-
32
¡A dos palabras, tres porradas!Eduardo González Palomar (Manlleu), 22/09/2011 a les 17:09
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
El día menos pensado, desde el ámbito independentista en Catalunya, lo mismo nos sorprenden dejando en evidencia aquel dicho popular que reza que el sentido común es el menos común de los sentidos. Hasta entonces, el sonado ridículo y la incontenible carcajada, quien no comulgue con sus ruedas de molino, los tiene más garantizados que el próximo descalabro electoral el conjunto de formaciones de esta doctrina ultracatalanista. A ojos vista, la superabundancia de egocentrismo en sus líderes juega en todo este despelote un papel de lo más cómico. Y para colmo de males, entre sus dirigentes, acostumbran a echar los títeres a rodar por menos de nada. Así que, en esas idas y venidas posteriores a tan delirantes desmembraciones, impresiona advertir el peripatético escrúpulo de conciencia o el prodigioso barrido de memoria con el que maravillan a quien se lo mira desde la distancia ideológica. Mientras andan al retortero, añade un plus de hilaridad presenciar cómo inquebrantables partidarios, tras los cabecillas, vuelven a enrolarse, con aparente normalidad en aquel bando del que se despidieron blasfemando. Para acabar de arreglar este disparate, quedan los pomposos y doctos inductores de opinión mediáticos de esta cuerda ideológica que van del divertido batacazo al batacazo estrambótico únicamente por anteponer, con clara ceguera, tan inestables figuras políticas a los rudimentos de la reflexión. A todo esto, por mí, en este lance apurado, que no se priven de andar a la greña. ¡Duro que a mí no me duele! Por lo demás… ni media palabra.

+
22

-
9
ATENCIÓAnònim, 22/09/2011 a les 17:01
Després que Solidaritat fes una roda de premsa al parlament denunciant CiU per les males arts usades per "colar" una moratòria a l'aplicació de la llei de consum que va fer el "nefast" tripartit, segons la qual els productes que es distribueixen a Catalunya s'han d'etiquetar també en Català, CiU ha rectificat.
Bona feina Uriel!!!

+
17

-
3
Questió de nomsAnònim, 22/09/2011 a les 16:38
"Comencem la independència pels fonaments" de les 14:26
Tens raó, la coherència comença pel nom del partit o coalició.
Quan sigui l'hora, el moviment ampli i unitari que es formi per a aconseguir la independència ha de tenir un nom coherent, senzill, entenedor i arrelat als Països Catalans.

+
14

-
20
tibaAnònim, 22/09/2011 a les 16:31
Per molt que a ERC hi hagi canvis tot seguirà més o menys igual. Ells es resisteixen a prescindir de les seves sigles i les seves poltrones. Si dedebò volguessin una coalició tipus Bildu ja s'haurien reunit cada dia fins a les tantes de la nit i tindrien la coalició gairebé enllestida.
Llista unitària o les sigles per davant del país?. A Esquerra ho tenen clar, primer les sigle si el seu coi de partidet històric i després el país. Talment igual que CIU, PSC, etc.

+
7

-
19
SetcienciesAnònim, 22/09/2011 a les 16:27
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Buffff !!! Que "cansinos" sou tots plegats !!!

+
8

-
29
unión de izquierdas ?Anònim, 22/09/2011 a les 16:08
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Pero si su única polìtica se resume en crear un país nuevo donde manden a golpe de imposicíones y multas. Rancios, casposos y fachas !

+
13

-
22
El progre aquestAnònim, 22/09/2011 a les 16:06
es deleix per reactivar el Tripartit....no ha escarmentat, es veu que mentre havia el tripartit li va anar bé a la seva economia. Ai els estomacs agraits!

+
14

-
24
Aquest progre fot penetaAnònim, 22/09/2011 a les 16:03
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Quan dius esquerres et refereixes a ICV? al Psc-PsoE? Hahhahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha..... a més espanyolista, el noiet.

+
21

-
23
unió de les esquerres!sóc progressista, 22/09/2011 a les 15:59
potser sóc un pijo-progre o un utòpic però aquest país o és d'esquerres o no serà, la unió de les esquerres és fonamental en aquest moment, el que erc no pot fer és tornar a caure en el nacionalisme essencialista, els progressistes ens em d'unir amb l'objectiu de liderar l'esquerra nacional d'aquest país

+
11

-
2
Bertran no ha desmentit NacióAnònim, 22/09/2011 a les 15:58
Feu el favor de llegir bé, uriel bertran no ha desmentit nació al web d'ERC, o sigui, el directe. Diu el mateix, però aquest del directe citen nació per tocar els ous.

+
18

-
22
Al pijo-progre de sotaAnònim, 22/09/2011 a les 15:55
Ves-te'n a Can Coscu (Coscubiela) i pacta amb el montillisme-corbachero, la Txaconeta i el Zaragoza la teva Entesa dels pebrots. D'això en dius progressisme? La teva Espanya sí que es essencialista.

+
20

-
24
unió de les esquerres!sóc progressista, 22/09/2011 a les 15:45
aquí ningú parla de les esquerres o que?? necessitem que les esquerres vagin unides, veig que erc torna a caure en el nacionalisme essencialista, no es pot deixar de banda la unitat de les esquerres, aquest país és d'esquerres!! necessitem unitat en aquest sentit!!

+
5

-
35
Cristòfol Despuig capita canalla, 22/09/2011 a les 15:32
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
"...la major part dels castellans gossen dir públicament que aquesta nostra província (Catalunya) no és Espanya i que per ço nosaltres no som verdaders espanyols: no mirant, los pecadors benaventurats, quan ignorants són i quan cegos d'enveja i malícia van, que aquesta província no sols és Espanya, mas és la millor d'Espanya.
Cristòfor Despuig. Recogido en el libro coloquis de Tortosa, 1547. Despuig es el máximo exponente de la literatura catalana del siglo XVI.

+
8

-
4
dilema a ERCAnònim, 22/09/2011 a les 15:31
ERC s'ho juga tot aquesta tardor. Ha de triar entre CiU (pressupostos) i coalició independentista (20-N). Té a tothom tan ben predisposat que pot caure en la temptació de fer ambdues coses. Podria ser que de moment se'n sortís però cauria en una contradicció tal que la lluita interna acabaria tornant a esclatar.
No es pot ser independentista i salvar els mobles a qui te captius els teus votants.

+
10

-
22
tot per la pelaMarta Fontal, 22/09/2011 a les 15:30
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
es nota massa que això de la nació catalana res mes que es una agencia de col·locació

+
6

-
7
Joan BasardaAnònim, 22/09/2011 a les 15:26
Quina mena de somni eròtic has tingut? en despertar-te serà un malson.

+
24

-
9
LLegiu amb calma, siusplauERC + SI = Llibertat Nacional, 22/09/2011 a les 15:22
Veig molta desorientació entre els comentaris. L'article és clar si es llegeix amb atenció i us demanaria que ho féssiu:
1) Joan Tardà és número 2 d'ERC per decisió d'ERC.
2) La llista unitària integra la llista d'ERC; s'han de negociar totes les posicions.
3) Alfons López Tena accepta de bon grau que el número 1 a la llista unitària sigui per Alfred Bosch.
4) El número 2 de la llista unitària encara s'ha de pactar. Pot ser d'ERC (aleshores seria en Joan Tardà), de SI o de qualsevol altre dels hipotètics integrants de la candidatura unitària.
5) Ni Alfons López Tena, ni Uriel Bertran, ni Toni Strubell aniran en cap cas en cap posició de la llista; ho prohibeixen estrictament els estatuts de SI (ja ocupen un càrrec públic).

+
10

-
15
No és aixòJosep Fourier, 22/09/2011 a les 15:21
No ens estem barallant pel segon de la llista. El que diem és que ERC està jugant un joc d'ambigüitat calculada que fa mal a la unitat. Els reagrupats no en volem cap de lloc, el que volem és que la coalició arribi a bon port i per aconseguir-ho cal la bona voluntat de totes les parts. Això de fer sortir llistes de candidats a la premsa sense especificar si ho són d'ERC o de la llista unitària és lleig, sembla que busquin el 'fait accompli'. A més la solució és ben senzilla, comunicat de premsa d'ERC afirmant que estan parlant de la seva llista, si tan fàcil és per què no ho fan?
Si seguim amb aquestes estratègies de pa sucat amb oli la cosa se n'anirà al carall en dos dies.

+
12

-
7
Jo també ho crecJoan Mora, 22/09/2011 a les 15:14
Canvi ideològic per poltrones, m'agrada!!
Joaquim Monteagudo, 22/09/2011 a les 14:59
Que intel•ligent es el Tena, crec que tens raó Javier o Xavier.
Javier Gonzalez, 22/09/2011 a les 14:52
Es una negociació ideològica en el cas de SI i de poltrones en el cas de ERC.
Si ERC vol col•locar poltrones en una coalició serà a canvi de full de ruta ideològic.
Paciència i veureu.

+
14

-
15
I què importa el segon de la llistaJoan Basarda, 22/09/2011 a les 15:13
I per què us baralleu pel segon de la llista? Si ERC només traurà un diputadet a Corts. Les enquestes internes diuen a dia d'avui això:
PSC: 15/16
PP:13/14
CIU: 13
ICV: 2
ERC:1
No cal, doncs, que feu tant soroll. L'independentisme sempre serà residual a casa nostra. Ah i victòria del PP a Tarragona, Salou, Castelldefels, Badalona i fregant fregant a Barcelona.

+
8

-
34
No mes circoMortadelo, 22/09/2011 a les 15:08
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Si ens posem a buscar la culpa de l'espectacle, la culpa es del Laporta per crear un grup d"unitat" per tres mesos, i llavors fotre el camp del grup que va crear.
Pero ara es el moment d'oblidar i tirar endavant, jo ho tinc clar, o van junts o hi perdran els dos perque ERC esta cremada com a nom, si no tinguessin una historia de molts anys el logic seria cremar les seves seus i els seus militants unirse a SI o a Regrupament.

+
7

-
37
Jacint Verdaguer. El Bruccapita canalla, 22/09/2011 a les 15:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
“Dalt al bell cim del Pirineu un dia
son vol parava l´àliga francesa,
i girant a l´entorn l´ullada encesa
vegé el lleó d´Espanya que dormia:
-¡Ara és hora (cridá), l´Espanya es mia!-;
i afalconant-la amb pèrfida escomesa,
de sa corona i d´ella i tot feu presa
que de ferro amb ses urpes estrenyia.
Lo ferreny català, que estava alerta,
sa mare pàtria al al contemplar cautiva
exclamà, al coll posant-se lo trabuc:
-Mentre el lleó d´Espanya se desperta,
jo alçant-te el sometent, àgila altiva,
vaig a esperar-te en los turons del Bruc”.

+
30

-
9
Al de les 14:34Anònima, 22/09/2011 a les 15:00
De comentaris de les 14:26 n'hi ha dos, hauries d'ésser més precís a l'hora d'insultar els comentaristes. O millor no insultar i dir la teva.

+
24

-
8
Canvi ideològic per poltrones, m'agrada!!Joaquim Monteagudo, 22/09/2011 a les 14:59
Que intel•ligent es el Tena, crec que tens raó Javier o Xavier.
Javier Gonzalez, 22/09/2011 a les 14:52
Es una negociació ideològica en el cas de SI i de poltrones en el cas de ERC.
Si ERC vol col•locar poltrones en una coalició serà a canvi de full de ruta ideològic.
Paciència i veureu.
ERC + SI + Rcat + Cup + Societat Civil = llibertat nacional 2014

+
19

-
43
Tena ves a cagar! Anònim, 22/09/2011 a les 14:59
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Tena ves a cagar! perdoneu però algú ho havia de dir!

+
19

-
42
Tena sectariAnònim, 22/09/2011 a les 14:56
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Ja imposa el general els collons. Ves a cagar submarí de CiU.

+
14

-
9
UNITATAnònim, 22/09/2011 a les 14:56
SI NO ACONSSEGUIM UNITAT, NO FAREM RÈS, MENYS INTERESSOS PERSONALS I MÉS PENSAR AMB CATALUNYA,

+
9

-
44
jajajajajajajacapita canalla, 22/09/2011 a les 14:56
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
REALITY SHOW
CRISTINA GÓMEZ (Sallent), 22/09/2011 a les 14:50
NO SE PIERDAN EN NUEVO REALITY SHOW DE TELE 5, UN REPRESENTANTE DE CADA GRUPO SEPARATISTA....
Muy bueno Cristina.
jajajajajajaja
Capita canalla martillo de herejes y nazionalistas

+
24

-
18
per... Josep Fourier, 22/09/2011 a les 14:48Javier Gonzalez, 22/09/2011 a les 14:52
Es una negociació ideologica en el cas de SI i de poltrones en el cas de ERC.
Si ERC vol colocar poltrones en una coalició serà a canvi de full de ruta ideologic.
Paciencia i veureu.
ERC + SI + Rcat + Cup + Societat Civil = llibertat nacional 2014

+
8

-
35
REALITY SHOWCRISTINA GÓMEZ (Sallent), 22/09/2011 a les 14:50
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
NO SE PIERDAN EN NUEVO REALITY SHOW DE TELE 5, UN REPRESENTANTE DE CADA GRUPO SEPARATISTA ENCERRADO EN UNA CASA. SE LLAMARA LA COLLA D ELA PESIGOLLA.
EL QUE QUEDE POR ULTIMO, GANARA UN ESCAÑO EN EL CONGRESO DE LOS DIPUTADOS, SI HAY MUCHA SUERTE. . . .

+
5

-
11
@MembredeSIJosep Fourier, 22/09/2011 a les 14:48
Si el que dius és veritat per què en LT afirma que "Per tant, SI, sense haver iniciat negociacions, no acceptarem la imposició de Tardà de número dos per Barcelona, ni de Tardà ni de cap altra persona."? Suposo que ho diu perquè no està clar, si estigués clar aquestes declaracions serien una provocació.

+
15

-
22
ho sabiaAnònim, 22/09/2011 a les 14:43
ho vaig dir fa dies a una colla d'amics meus. Aquests de SI són incapaços de seure's i negociar de manera sensata. No hi haurà coalició, em temo. Un pacte limitat ERC-Rcat, ho sento però no suma, es insuficient. Aquests de SI són uns sectaris de merda.

+
20

-
22
Colla de sectaris.Anònim, 22/09/2011 a les 14:41
Aquests de SI son una colla de sectaris, no volen la unitat, només protagonisme i poltrona.

+
5

-
40
OnanismeAnònim, 22/09/2011 a les 14:34
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Al geni de les 14:26. Et faria res fer-te les palles mentals com et fas les altres, tot sol?

+
18

-
28
penso igual...Javier Gonzalez, 22/09/2011 a les 14:34
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
un de la soli
Anònim, 22/09/2011 a les 13:55
Enlloc de començar una batalla dialèctica torneua llegir lesdeclaracions de l?alfons Lopez Tena, i veureu el que diu
"si bé SI va acceptar sense condicions que Alfred Bosch encapçalés la llista, ara considera que 'sense haver iniciat negociacions, no acceptarem la imposició de Tardà de número dos per Barcelona, ni de Tardà ni de cap altra persona. Només ratifiquem Alfred Bosch com a cap de llista a la capital. Sigui com sigui, la llista que ara confecciona ERC no serà ni de bon tros la llista de la coalició"
Amb això el jurista no ha volgut descartar rotundament la possibilitat que el fins ara diputat al Congrés sigui el número dos, només ha deixat clar que l'ordre haurà d'estar consensuat per tots els membres de la hipotètica coalició.
Un acte de generositat avans de començar qualsevol negociació.
No ens carreguem una possible coalició doncs si volem assolir la independència només hi ha un camí, ANAR JUNTS.
------------------------
Catalans i catalanes de primera generació, fills i filles de famílies vingudes de fora de Catalunya....
Cada generació ha tingut la seva pròpia lluita, els seus motius per enfrontar-se a determinades realitats. Sembla que la globalització ha adormit els instints d'indignació. Abans era fàcil saber qui eren els enemics: la distinció entre bons i dolents era molt més precisa. Avui, aquesta distinció ja no és tan clara. Molt sovint hi ha aspectes que ens indignen, però ens costa canalitzar la nostra lluita cap a persones, ideals o institucions concretes. Podríem dir que els dolents han aprofitat la globalització per difuminar-se. Per sort, nosaltres encara sabem a qui hem de dirigir la nostra indignació.
Els nostres avis van defensar la República, els nostres pares clamaren per la Transició a la democràcia, ara ens toca a nosaltres demostrar que volem la Independència. Sabem on ens dirigim, i sabem perquè ho fem. Ara l'únic que ens cal és combatre la indiferència dels nostres conciutadans, amb bones raons. Amb la millor manera de resistència no violenta: apel•lant a la democràcia. A la capacitat lliure i sobirana del poble de Catalunya de decidir el seu futur. La millor manera de fer progressar el nostre projecte és fent córrer la indignació. Aquesta és la nostra raó de ser.
Catalans, apel•lem a la indignació!

+
15

-
10
Pals a les rodesAniol , 22/09/2011 a les 14:33
Igual que van fer a les eleccions catalanes, agafar les idees dels altres i apropiar-se-les.
Mi jugo un pèsol a que no faran coalició per imposicions de SI

+
24

-
8
LLegiu amb calma, siusplaumembredeSI, 22/09/2011 a les 14:31
Veig molta desorientació entre els comentaris. L'article és clar si es llegeix amb atenció i us demanaria que ho féssiu:
1) Joan Tardà és número 2 d'ERC per decisió d'ERC.
2) La llista unitària integra la llista d'ERC; s'han de negociar totes les posicions.
3) Alfons López Tena accepta de bon grau que el número 1 a la llista unitària sigui per Alfred Bosch.
4) El número 2 de la llista unitària encara s'ha de pactar. Pot ser d'ERC (aleshores seria en Joan Tardà), de SI o de qualsevol altre dels hipotètics integrants de la candidatura unitària.
5) Ni Alfons López Tena, ni Uriel Bertran, ni Toni Strubell aniran en cap cas en cap posició de la llista; ho prohibeixen estrictament els estatuts de SI (ja ocupen un càrrec públic).

+
55

-
17
Comencem la independència pels fonamentsAnònim, 22/09/2011 a les 14:26
Els darrers anys han aparegut dos grups independentistes, els noms d'ambdós m'han cridat l'atenció des de bon començament.
Reagrupament per la independència, si agrupament vol dir l'acció d'agrupar o agrupar-se, reagrupament vol dir agrupar-se de nou, una altra vegada. Aleshores qui es va reagrupar en aquest partit? Antics militants d'Erc? Al meu parer penso que si el formen persones provinents de diferents col·lectius el que fan, no és pas agrupar-se de bell nou, en tot cas per primera vegada, ço és fan un Agrupament. És a dir el nom no identifica bé el contingut del partit, no anem bé...
Solidaritat per la independència, és l'altre, suposo que el nom deu venir de la Solidaritat Catalana de l'any 1906, la qual va ésser el primer gran moviment unitari català. Aquest moviment va unir, momentàniament, diversos grups polítics nacionalistes catalans, carlins i republicans, que tenien en comú el seu catalanisme.
Els partits que formaven la Solidaritat, però, es van separar, i a les eleccions provincials de 1909 es van tornar a presentar per separat.
Aleshores si Solidaritat per la independència pretenia unir grups i partits independènctistes, hauria d'haver esperat un temps per a fer una "Solidaritat" ben àmplia i sobretot unitària, amb grups polítics consolidats que tinguèssin en comú l'independentisme. La realitat és que l'actual es va formar amb grups nous i vells, però, molt minoritaris i deixant fora amplis grups independentistes, a més a més SI sencera no ha durat ni una legislatura. Tampoc anem bé.
Hauríem de reflexionar tot fent congressos de debò, grans debats, per a posar fil a l'agulla al camí vers la independència, en comptes de discutir foteses tothora i de tants personalismes individualistes.

+
11

-
24
penso igual...Javier Gonzalez, 22/09/2011 a les 14:26
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
un de la soli
Anònim, 22/09/2011 a les 13:55
Enlloc de començar una batalla dialèctica torneua llegir lesdeclaracions de l?alfons Lopez Tena, i veureu el que diu
"si bé SI va acceptar sense condicions que Alfred Bosch encapçalés la llista, ara considera que 'sense haver iniciat negociacions, no acceptarem la imposició de Tardà de número dos per Barcelona, ni de Tardà ni de cap altra persona. Només ratifiquem Alfred Bosch com a cap de llista a la capital. Sigui com sigui, la llista que ara confecciona ERC no serà ni de bon tros la llista de la coalició"
Amb això el jurista no ha volgut descartar rotundament la possibilitat que el fins ara diputat al Congrés sigui el número dos, només ha deixat clar que l'ordre haurà d'estar consensuat per tots els membres de la hipotètica coalició.
Un acte de generositat avans de començar qualsevol negociació.
No ens carreguem una possible coalició doncs si volem assolir la independència només hi ha un camí, ANAR JUNTS.
------------------------
Catalans i catalanes de primera generació, fills i filles de famílies vingudes de fora de Catalunya....
Cada generació ha tingut la seva pròpia lluita, els seus motius per enfrontar-se a determinades realitats. Sembla que la globalització ha adormit els instints d'indignació. Abans era fàcil saber qui eren els enemics: la distinció entre bons i dolents era molt més precisa. Avui, aquesta distinció ja no és tan clara. Molt sovint hi ha aspectes que ens indignen, però ens costa canalitzar la nostra lluita cap a persones, ideals o institucions concretes. Podríem dir que els dolents han aprofitat la globalització per difuminar-se. Per sort, nosaltres encara sabem a qui hem de dirigir la nostra indignació.
Els nostres avis van defensar la República, els nostres pares clamaren per la Transició a la democràcia, ara ens toca a nosaltres demostrar que volem la Independència. Sabem on ens dirigim, i sabem perquè ho fem. Ara l'únic que ens cal és combatre la indiferència dels nostres conciutadans, amb bones raons. Amb la millor manera de resistència no violenta: apel•lant a la democràcia. A la capacitat lliure i sobirana del poble de Catalunya de decidir el seu futur. La millor manera de fer progressar el nostre projecte és fent córrer la indignació. Aquesta és la nostra raó de ser.
Catalans, apel•lem a la indignació!

+
8

-
12
RESPECTEAnònim, 22/09/2011 a les 14:25
Si una cosa té clara en Tena és que s'ha de respectar tothom. Ell i en Tardà inclosos. Ho demostra tothora i arreu.
Que jo sàpiga, només han sortit noms des de les files d'ERC, i això em sembla una falta de respecte envers els que suposadament volen atreure (SI) i per als propis anomenats que són llençats a l'arena sense cap escrúpol.

+
3

-
4
Comentaris politiquerosAnònim, 22/09/2011 a les 14:24
Perquè quasi tots els comentaris es centren en la politiqueria?. Potser pel titular?. Potser perquè l'entrada correspón a la típica mandanga de "llocs a les llistes"? El que resta del nostre Poble, no està per això. Si es tracta de fer Foc Nou, el fonamental es que els que encapçalin la llista, estiguin disposats a no fer política de partit, sino un altra cosa molt més endurida i difícil, que els tradicionals "llocs a la llista" politiqueros, mai han tingut en compte. Primer es això, el que ha de quedar clar, i no el numero tal o el numero qual.

+
8

-
29
Mucha vedette para tan poco escenario.Anònim, 22/09/2011 a les 14:22
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

+
9

-
9
Article tendenciósAnònim, 22/09/2011 a les 14:20
Aquest article és totalment tendenciós. El que ha dit en López-Tena es que han de pactar els llocs a les llistes. I si ERC té l'1 i el 2, a la llista de la coalició aniran en Bosch i en Tardà. Però si el pacte és 1 i 3 per ERC i 2 per Soli, en Tardà anirà de número 3. Però res està fet i tot s'ha de negociar i ja es veurà com acaba.

+
22

-
6
Prou !!!Jo ERC !!!, 22/09/2011 a les 14:18
Com a votant d´ERC demanaria a la nova direcciò que vagi per feina.
O hi ha pacte ja o adeu. No podem estar tota la precampanya amb batalletes que fan perdre vots.

+
16

-
12
millor que m'equivoquiAnònim, 22/09/2011 a les 14:17
Amb SI no es pot arribar enlloc.
El seu ADN és anorrear aquells que li són més afins.
I això no té aturador mentre a la bona gent de SI, que n'hi ha molta i que és la mateixa de MxI, plataformes, ex-reagrupats, no els hi caigui la bena dels ulls.
Paciència encara manquen uns quats mesos, allò que no ens destrueix ens fa més forts,...

+
15

-
18
NI DE CONYAAnònim, 22/09/2011 a les 14:17
Ni tots els esquerrans junts, arribarien a la sola de la sabata del Tena, en quant a pebrots per defenssar Catalunya sense mossegar-se la llengua.

+
14

-
6
NEGOCIEUNEGOCIEU, 22/09/2011 a les 14:10
Les negociacions s'han de dur en secret. Si es van dient coses així als mitjans, sorgeixen dubtes sobre si realment es busca la unitat.
SI i ERC: feu l'esforç de mantenir la boca tancada mentre negocieu, cagomlòstia!! Sembleu nens de 7 anys.

+
6

-
20
unitat?Anònim, 22/09/2011 a les 14:06
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
a l'hora de repartir les menjadores les bones intencions queden en no res

+
6

-
22
unitat?Anònim, 22/09/2011 a les 14:04
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
a l'hora de repartir les menjadores les bones intencions queden en no res

+
20

-
9
un de la soliAnònim, 22/09/2011 a les 13:55
Enlloc de començar una batalla dialèctica torneua llegir lesdeclaracions de l?alfons Lopez Tena, i veureu el que diu
"si bé SI va acceptar sense condicions que Alfred Bosch encapçalés la llista, ara considera que 'sense haver iniciat negociacions, no acceptarem la imposició de Tardà de número dos per Barcelona, ni de Tardà ni de cap altra persona. Només ratifiquem Alfred Bosch com a cap de llista a la capital. Sigui com sigui, la llista que ara confecciona ERC no serà ni de bon tros la llista de la coalició"
Amb això el jurista no ha volgut descartar rotundament la possibilitat que el fins ara diputat al Congrés sigui el número dos, només ha deixat clar que l'ordre haurà d'estar consensuat per tots els membres de la hipotètica coalició.
Un acte de generositat avans de començar qualsevol negociació.
No ens carreguem una possible coalició doncs si volem assolir la independència només hi ha un camí, ANAR JUNTS.

+
14

-
25
Ha,ha,haAnònim, 22/09/2011 a les 13:52
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Senyors de SI, ja no sou creibles!!!

+
20

-
11
Lamentable!!Anònim, 22/09/2011 a les 13:51
I ara a qui ens hem de creure? al Tena o al sr. Uriel que és qui ha fet publicar al Directe la rectificació? Està clar SI anirà donant voltes a tot, posant problemes a tot, i al final diran que no hi son per culpa dels altres.

+
20

-
12
Article tendenciósAnònim, 22/09/2011 a les 13:48
Aquest article és totalment tendenciós. El que ha dit en López-Tena es que han de pactar els llocs a les llistes. I si ERC té l'1 i el 2, a la llista de la coalició aniran en Bosch i en Tardà. Però si el pacte és 1 i 3 per ERC i 2 per Soli, en Tardà anirà de número 3. Però res està fet i tot s'ha de negociar i ja es veurà com acaba.

+
12

-
13
PauPrevisible, més que previsible..., 22/09/2011 a les 13:47
Bé, un cop més en Tena busca un pretext per evitar la unió independentista i petar qualsevol iniciativa del moviment. I una vegada més els hooligans de SI són enganyats i no volen veure l'evidència. Ja vaig dir-ho en comentaris anteriors, en què m'intrigava quins serien aquesta vegada els pals a les rodes que posaria en Tena per evitar cap progrés independentista. I per cert, aquest idiota (perquè no se'l pot anomenar d'altra manera) que es pensa que Rcat no va treure diputats "perquè ho va fer malament", es veu que encara no ha copsat l'evidència, que és que a SI li va anar millor perquè "va fer" una cosa, efectivament, ben feta: comptar amb en Laporta. I això no sembla un mèrit, sinó més aviat una elecció del personatge, oi? I errònia, com s'ha demostrat.

+
14

-
16
PauPrevisible, més que previsible..., 22/09/2011 a les 13:40
Bé, un cop més en Tena busca un pretext per evitar la unió independentista i petar qualsevol iniciativa del moviment. I una vegada més els hooligans de SI són enganyats i no volen veure l'evidència. Ja vaig dir-ho en comentaris anteriors, en què m'intrigava quins serien aquesta vegada els pals a les rodes que posaria en Tena per evitar cap progrés independentista. I per cert, aquest idiota (perquè no se'l pot anomenar d'altra manera) que es pensa que Rcat no va treure diputats "perquè ho va fer malament", es veu que encara no ha copsat l'evidència, que és que a SI li va anar millor perquè "va fer" una cosa, efectivament, ben feta: comptar amb en Laporta. I això no sembla un mèrit, sinó més aviat una elecció del personatge, oi? I errònia, com s'ha demostrat.

+
10

-
14
que no siAnònim, 22/09/2011 a les 13:39
semple posan pal a les rodes us penseu que sou un partit per la gracia de deu us penseu que teniu tota la rao, SI cada vagada us esmbru mes a una secta

+
6

-
40
QUE CIRCOCRISTINA GÓMEZ (Sallent), 22/09/2011 a les 13:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
ESTOS SEPARATAS SON TODO UN ESPACTACULO, EL TARDA HA SIDO LA HOSTIA PERO EL LOPEZ (TENA) ESE CREO QUE VA A DAR MUCHO MAS JUEGO.
TELE 5 VA A HACER UN REALITY EN UNA MASIA, LOS VA A JUNTAR A TODOS (PSAN,RCaT,SI,ERC,CUP) Y VA A SER RECORD DE AUDIENCIA. SE LLAMARA LA COLLA DE LA PESIGOLLA

+
15

-
22
Ens hi juguem un pèsol?Emma, 22/09/2011 a les 13:34
M'hi jugo un pèsol que Solidaritat serà incapaç d'arribar a acords unitaris.
Ja ens coneixem!!!

+
7

-
5
pER QUE ENS ENTENGUEMAnònim, 22/09/2011 a les 13:30
Enyorem en Quico Sallés.
Qui signa aquesta notícia, na Gemma Aguilera hauria de fer un curset de redacció.
En Quico és un provocador però es fa entendre. Aquesta redactora embolica la troca simplement per incapacitat. Es pot parlar de llocs a les llistes o de noms propis i s'ha de tenir en compte que parlar de noms propis pot ferir.
No vull creure que ND vulgui dinamitar l'entesa de l'independentisme.
Però és un fet que la notícia podia titular-se de manera positiva: UN PAS MÉS CAP A L'ENTESA.
"Solidaritat no exigirà ocupar en número dos per Barcelona"
Son paraules extretes de la pròpia notícia.

+
6

-
6
@13:16Josep Fourier, 22/09/2011 a les 13:29
Jo sóc reagrupat. Llegeix els meus missatges i fes el favor de no tornar a dir rucades.

+
27

-
6
Som la hòstia!Anònim, 22/09/2011 a les 13:17
Apa, ara toca discutir entre independentistes pel motiu de les llistes a presentar a les eleccions espanyoles. Alguns semblen molt infantívols, aquest no aquest tampoc... quan ens cal tothom.
Així no anirem mai enlloc, a Madrid a més a més no hi hem d'anar a fer res de res, per la qual cosa tant hi fot qui ens representi.
La independència l'hem d'aconseguir des del nostre país i sempre amb seny, intel·ligència i per damunt de tot sense fer el ridícul, però, malauradament no en sabem prou, altrament ja faria temps que seriem un país independent i lliure.
Hi ha alguns personatges independentistes de les darreres fornades que semblen cinquenacolumnistes, perdoneu, però, s'ha de dir.
Independència, però, no de qualsevol manera, ni a qualsevol preu, ens cal un full de ruta intel·ligent i ben fet.
I també és molt important mentrestant saber esquivar, i no caure, en els paranys que ens paren i ens pararan els espanyols fins que no siguen un nació lliure.

+
17

-
36
Reagrupament kkAnònim, 22/09/2011 a les 13:16
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Totalment d'acord amb el de les 13:12.
El Nació digital és un diari molt pro-Reagrupament. Com que els reagrupis no poden veure als de la soli, a treure les coses de lloc i a dir mitjes veritats. És molt trist. Són com nens petits. No van treure cap diputat pq ho van fer molt malament (no complien ni els seus propis estatuts i després defensaven la "regeneració democràtica) i li foten la culpa als altres

+
5

-
35
POCOS Y MAL AVENIDOSAnònim, 22/09/2011 a les 13:15
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.

+
25

-
25
TROIAAnònim, 22/09/2011 a les 13:13
Ja fa temps que és clar que en Tena és el cavall de Troia dels espanyols contra l'independentisme. La pel.licola actual ja l'hem vist diverses vegades. La seva primera feina, vaser rebentar Reagrupament. La segona, el CCN. La següent parada és destruïr Esquerra i l'objectiu final, Convergència. Obriu els ulls, que ens l'estan fotent als nassos. Solidaritat és el càncer de l'independentisme.

+
25

-
6
Article tendenciósAnònim, 22/09/2011 a les 13:12
Aquest article és totalment tendenciós. El que ha dit en López-Tena es que han de pactar els llocs a les llistes. I si ERC té l'1 i el 2, a la llista de la coalició aniran en Bosch i en Tardà. Però si el pacte és 1 i 3 per ERC i 2 per Soli, en Tardà anirà de número 3. Però res està fet i tot s'ha de negociar i ja es veurà com acaba

+
20

-
34
Tena botifler!!Anònim, 22/09/2011 a les 13:09
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Aquests de SI (dirigents) son una colla de botiflers, han perdut tota la credibilitat, no s'estimen el país, només estan en la política per tenir càrrecs i sous. Males persones!!!!

+
25

-
35
SI traïdors!!Anònim, 22/09/2011 a les 13:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Senyors jefes de SI, sou una colla de traïdors, a la vostra gent i al vostre país. Torneu a fer mal, a trencar la unitat, a buscar el vostre protagonisme, senyors de SI, no deieu que el primer era el país?

+
28

-
22
Ja estem!!Anònim, 22/09/2011 a les 13:00
Ja estem, com era d'esperar SI trencarà la unitat com ha fet fins ara. Ja volen imposar noms i números a la llista. Amb aquest típus de gent cada dia entenc més el que diu en Junqueras, cal aconseguir una majoria social independentista que treballin junts per la independència i això no vol dir sumar amb tots els independentistes. Ànims Junqueras i Bosch, vaig votar a les autonòmiques a SI enganyat, però no els tornaré a votar, el meu vot és per ERC.

+
32

-
23
mals auguris!!!!....... alfons de santes creus, 22/09/2011 a les 12:50
"Tena no accepta la imposició de Tardà com a número dos en una llista conjunta ERC-SI pel 20N".......
Ja comença la "CRÓNICA DE UNA MUERTE ANUNCIADA"???..... ara demanaran la lluna, i després diran que la culpa de no poder pactar es dels altres. Aquesta "peli" ja la em vist!!!

+
24

-
7
Ja i som !Salvador Bonada Font, 22/09/2011 a les 12:49
Quant hi ha una oportunitat de fer les coses i d'entendre's ja surten els de sempre a esmicolar-ho tot i fer-ne bocins.A veure si ens entenem, ERC està fent la seva llista, si s'aconsegueix fer una coalició ( que SEMPRE les fan partits, amb les seves llistes ja fetes o embastades) ja pactaran els interessats les condicions, les llistes, I EL QUE ES MÉS IMPORTANT el programa i/o els objectius comuns. Si no son capaços d'entendre una cosa tan elemental, com pretenen defensar els interessos d'aquells que pretenen representar. O potser només es representen a ells. O potser no es bo saber a qui representen . Només es una reflexió, o no.

+
17

-
17
Guanyareu per un cantó, però en perdreu per un altreJo també tinc vot, no ho oblideu, 22/09/2011 a les 12:45
Tot té els seus riscos... potser serem una bona colla els qui deixem de votar la llista si Joan Tardà es veu desplaçat per algun impresentable (sigui quin sigui).

+
18

-
36
2011Anònim, 22/09/2011 a les 12:38
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Peus de plom, recordeu com en Tena i l'Uriel utilitzaren mediàticament al Laporta i després s'en desferen.

+
16

-
10
HmmTomppa, 22/09/2011 a les 12:38
Tardà es un bon número 2 ... si us plau SI! Espero que demaneu vot de militats que volen, dubto que es important qui aniré a Madrid en cap manera fins quan serà seriosament defensar els drets ...

+
23

-
17
Qui és l'infiltratAnònim, 22/09/2011 a les 12:36
Fixeu- vos que el de les 12:30 signa com a infiltrat del CSID.
Atacar López Tena sense cap mena d'argument és molt propi d'aquesta gentussa.

+
20

-
35
Al loro!!!!!! Sobirans, 22/09/2011 a les 12:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
L'ALT és un submarí de CiU per reventar la coalició unitària. Futeu-los fora aquests de SI, resten més que sumen.

+
23

-
34
lopez tena es el talp!!!!Anònim, 22/09/2011 a les 12:35
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
quin españolas esta fet entrevistes a intereconomia. au que set veu el lleuto!!!!

+
31

-
13
Si, si ... peròJosep Fourier, 22/09/2011 a les 12:34
Crec que el primer que hauria de fer ERC és dir públicament si en Tardà és el #2 de la seva llista o si bé exigeixen que ho sigui de la unitària. Aquesta calculada ambigüitat amb la que es mouen fa mal al projecte.

+
30

-
42
LÓPEZ TENAInfiltrat del CSID.?, 22/09/2011 a les 12:30
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
No cal fer tans escarafalls. La qüestió de fons es que els "tres tenors" no volen ni han volgut mai fer cap mena d'acord amb cap altra força en la que ells no siguin ells siguin les úniques "vedettes".
Fa temps que es va repetint per la xarxa, que en López Tena es un "talp" introduït pel CSID espanyol per a destruir l'independentisme català. Crec que cal començar a agafar-se molt seriosament aquesta "afirmació" per part de tots els que volem una Catalunya independent.

+
62

-
10
Titular fora de contextSom-hi ja ||*||, 22/09/2011 a les 12:29
Crec que el títol de l'article és demagògic i buscar el titular. Llegint l'article es veu clarament que el que diu en Tena té llògica, i que no té res en contra d'en Tardà i que fins i tot admet com a possibilitat que acabin anat de número dos! En Tena el que explica es que si finalment tenim èxit fent la colaició ja s'acabarà de veure com quedaran les llsites definitives i en que a part de representants d'ERC n'hi haurà d'haver de SI també.
Per la majoria de comentaris (a part de la caverna colonitzadora fatxa massoca que prefereixen ser més pobres i més incultes, però ejpañols i millor ni perdre el temps llegint-los), a la resta els hi diria que no ens hem de deixar engatussar per aquets tipus de titular i no entrar a discutir a veure qui és millor i començar a descualificar a altres indpendentistes. Així no anem enlloc ni farem la pinya necessària per treure'ns la paparra/sangonera d'ejpaña de sobre. hem de canviar de xip, sumar esforços per gunayar que TENIM MOLTA PRESSA ||*||

+
37

-
7
Aquest article va amb mala lletCarles Quintana, 22/09/2011 a les 12:27
El primer que hauria d'haver aparegut a l'article és la denúncia de la suspensió de l'etiquetatge en català per part del govern de Convergencia.
Això és el realment important, i no el de les llistes, que si et mires atentament l'article, trobo que és molt confús.

+
14

-
4
Prioritats Observador, 22/09/2011 a les 12:26
Quan la llibertat de Catalunya esdevé finalment més important que la posició dels individus en la llista electoral és quan serem realment a prop d'aquesta llibertat tant anhelada.
Fins aleshores, l'espectacle electoral serà justament això que és avui, només un espectacle trist de cadires, sense substància ni cap transcedència.

+
27

-
22
SI siAnònim, 22/09/2011 a les 12:24
Ja estan bordant els Esquerrociuencs... SI està essent coherent amb allò que va dir i aquesta notícia no té més importància que la que li vol donar ND i alguns de vosaltres.

+
32

-
5
Aquest article va amb mala lletCarles Quintana, 22/09/2011 a les 12:23
El primer que hauria d'haver aparegut a l'article és la denúncia de la suspensió de l'etiquetatge en català per part del govern de Convergencia.
Això és el realment important, i no el de les llistes, que si et mires atentament l'article, trobo que és molt confús.

+
17

-
32
SarsuelaAnònim, 22/09/2011 a les 12:18
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Farlópez Tena i els Exabruptes. Podria ser ben bé un grup de punkis antisistema.

+
35

-
36
López callaHerme, 22/09/2011 a les 12:18
Aquesta colla de Solidaritat són informals i impresentables. Abans de reunir-se ja estan esbombant-ho tot, i rebentant el procés de diàleg. Es veu d'una hora lluny que només volen notorietat, i fer mal a la candidatura unitària de l'independentisme. Feu via ERC, ReCat i qui vulgui sumar-shi, i no espereu res d'aquesta colla.

+
13

-
5
@ricard AJosep Fourier, 22/09/2011 a les 12:14
Em sembla que ens hem enredat una mica, en aquesta notícia es diu que:
"L'odre dels candidats que determini ERC, que a dia d’avui només ha col·locat Alfred Bosch i Joan Tardà com a número u i dos per Barcelona, no serà, en cas que es formalitzi un acord amb Solidaritat, la llista amb què concorrin en coalició."
Sembla clar que estan dient que en Bosch i en Tardà seran els #1 i #2 de la llista unitària i jo creia que en Tardà era el #2 de la llista d'ERC, el seu lloc a la llista unitària dependrà de com es reparteixin els llocs entre els diferents membres de la coalició. El que tu i jo diem, vaja.
Quan parlava de redacció ambigua era referint-me a la notícia anterior.
http://www.naciodigital.cat/noticia/35328/joan/tarda/accepta/ser/numero/bosch

+
15

-
40
CATetoAnònim, 22/09/2011 a les 12:02
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
Mucha vedette para tan poco escenario.

+
33

-
40
Uriel i Tena no són resSirvent, 22/09/2011 a les 11:59
SI és un hematoma que va sortir després de les moltes entrebancades d'ERC. L'Hematoma va sortir gràcies al percutor d'en Laporta i s'hi van afegir aquestes coses del Notario Fallero i el Nen Conspirador. Ara, ERC es va recuperant i mostra bon to, fins i tot jo m'estic pensant de votar-los, vist el panorama. El percutor Laporta es dedica a altres coses i ha deixat per impossibles els altres dos. Que garlin, deixeu parlar el Notario Fallero que ja veureu quin pa que hi donen. SI acabarà com els partits de l'Hortalà i d'en Colom: a CiU i s'ha acabat. Sempre els reservaran algun càrrec a Marroc o a la Borsa per aquests dos indocumentats. Per la política, està vist que no serveixen.

+
11

-
11
NO FOTEMAnònim, 22/09/2011 a les 11:55
Si el que estimen i volen, intègrissen a e. r. c. i NO ENGANYEN AL PERSONAL!!! de MENTIDERS estem fins el MONYO!!!.

+
41

-
23
Ja hi tornem a serEmprenyat, 22/09/2011 a les 11:54
Osti, ja l´hem parida altre cop.
Encara no s´han reunit i ja tenen motius per el desacord, es que son l´ostia.
Potser si que al final em creure que SI, esta on es, per a trencar, dividir i ensorrar l Índependentisme.
Va vinga, si us plau, feu un esforç tots, cediu una mica tots i no deixeu passar una altre ocasió tan important.
Al final la gent es desencisara, per culpa vostre.
!!CATALUNYA INDEPENDENT, AZRA MATEIX !!!

+
35

-
1
per a josepricard A, 22/09/2011 a les 11:52
home, queda clar que Tardà és el número 2 d'ERC, no de la coalició, penso que ho has entès al revés. Torna a llegir-ho, que s'entén clar, home!

+
38

-
54
Lopez TenaAnònim, 22/09/2011 a les 11:52
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
A mi en Lopez Tena em cansa. És un mal educat i un prepotent. Si ells es presentés a les eleccions, crec que res de de res treuria.

+
28

-
6
Segur?Josep Fourier, 22/09/2011 a les 11:48
Això de que ERC ha col·locat Tardà com a número 2 de la llista unitària, és segur? El que jo vaig creure llegir és que Tardà era el segon de la llista *d'ERC*, és a dir que el segon lloc d'ERC dins la llista unitària l'ocuparà en Tardà, el que no és exactament el mateix.
De tota manera la redacció és ambígüa i no n'estic segur, algú en té més dades?