Gemma Aguilera | Actualitzat el 21/09/2011 a les 17:30h

ERC ja ha trucat a Solidaritat

Les dues formacions concretaran en les properes hores una primera trobada, que podria ser com a molt tard dilluns, per explorar un possible acord de coalició per al 20-N

Alfred Bosch i Uriel Bertran enraonen el passat 10A a Barcelona. Foto: Adrià Costa/ND.

La direcció d’ERC ha fet un primer pas per acostar posicions amb Solidaritat Catalana per la Independència. SI havia enviat un correu electrònic el 31 d’agost a Joan Puigcercós, Joan Ridao, Oriol Junqueras i Alfred Bosch, proposant-los de sumar esforços en una coalició per a la independència al Congrés espanyol, això sí, amb nou condicions. Però els republicans no havien respirat. De fet, només l’aleshores encara candidat a encapçalar les llistes espanyoles havia respost el correu indicant a SI que traslladaria la proposta a la direcció. Fins que aquest matí, la direcció ara encapçalada per Junqueras ha despenjat el telèfon per a trucar Toni Strubell. Després de diverses trucades, ambdues formacions han acordat tornar-se a posar en contacte en les properes hores per fixar dia i hora de la primera trobada. A la reunió hi assistiran els màxims representants d’ERC i SI.

Molt probablement, el primer contacte es produirà com a molt tard dilluns vinent, dia 26, perquè de dimarts a divendres hi ha sessió plenària al Parlament, matí i tarda. El termini per a formalitzar coalicions electorals per al 20-N finalitza el proper 7 d’octubre, és a dir, que encara hi ha marge per a més d’una reunió. Sigui com sigui, Solidaritat ja ha manifestat que les nou condicions que va posar en aquell correu electrònic no són inamovibles, com tampoc no és prioritari el nombre de llocs que hipotèticament li corresponguessin a la llista conjunta.

El rival de Bosch a les primàries, Joan Ridao, ja havia manifestat en més d’una ocasió que rebutjava una coalició amb SI. Ara, però, caldrà veure com l’exsecretari general gestiona el 30% de suports que encara té entre la militància del partit, i fins a quin punt aquest front podria dificultar un acord amb SI i RCat. Pel que fa a SI, el 55% dels militants estan a favor d’una coalició amb ERC, mentre que el 35% considera que Solidaritat no ha de concórrer a unes eleccions espanyoles en cap circumstància.

Navega per les etiquetes

ERCSolidaritat

COMENTARIS

+0
-0
MANUEL GILA
Anònim, 22/09/2011 a les 13:32
IGA! ES EL ENEMIGO. . . .
+2
-0
Legal i legítim
Araki, 22/09/2011 a les 11:53
Anònim, 22/09/2011 a les 11:33, tens tota la raó. És inherent a la mentalitat de colonitzat, això de no avenir-se de la possibilitat de trobar legitimitat i fins i tot legalitat fora de la legalitat del colonitzador. És com si les lleis espanyoles fossin una mena de cosa mística i sobrenatural, impossible de contradir, quan no són res més que un simple acte de voluntat que pot ser igualment anul·lat per un altre acte de voluntat.

Vull dir que és ben senzill anul·lar la legalitat espanyola (article 152.2 inclòs) i, a més, negar-li tota legitimitat i substituir l'una i l'altra per una nova legalitat i una altra legitimitat: només cal que les institucions representatives catalanes, que ja són votades de forma democràtica i per tant tenen una legitimitat igual o superior a les espanyoles, diguin que la llei espanyola ja no és vigent a Catalunya.

Davant d'aquest acte tan senzill, que podria ser dut a terme demà mateix al Parlament, Espanya només té dues sortides: o bé negar al seu torn la legitimitat i la legalitat catalana fent recurs de la violència, que és l'arrel última de la seva autoritat-legalitat-legitimitat; o bé acceptar la situació creada i asseure's a negociar els serrells de la separació pacíficament.

Evidentment, la primera opció podria funcionar per a Espanya en el sentit d'imposar físicament la seva voluntat i la continuació de la vigència de la seva legalitat. Però sembla clar que davant del món i, sobre tot, davant dels catalans, perdria tota legitimitat ja que amb tota seguretat el recurs a la violència també implicaria una suspensió de les formes democràtiques a Catalunya. I són precisament les formes democràtiques l'única font de legitimitat política acceptada a Occident ara mateix (per als afers interns).

Igualment clar, la segona opció significaria la independència automàtica, pacífica i sense grans problemes.

Així doncs, qui hi surt perdent, amb una declaració unilateral d'independència? Només se m'acut una resposta: aquells que troben el seu modus vivendi en la situació actual d'incomoditat permanent, d'abús consentit i, sobre tot, de queixa i lobby constants.

Una pista: la resposta comença per "Conver" i acaba en "gència i Unió".
+2
-0
Ironia
Anònim, 22/09/2011 a les 11:38
Crec que la constitució també diu que l'accés a la vivenda és un dret que ha de garantir l'estat. Podriem exigir aquest abans del referèndum...
+3
-0
També és legal
Anònim, 22/09/2011 a les 11:33
Jaume, per molt legal que sigui una cosa, cal voluntat per fer-la. Espanya no te ni la més remota intenció de fer un referèndum d'autodeterminació de Catalunya a Catalunya. Hi estan tots d'acord, tots. Des d'aquí podem dir missa (l'especialitat de CiU)...
La única via és la declaració unilateral i si s'escau, després, referèndum. Per seguir aquesta via només cal la voluntat dels catalans. I també és legal.
+1
-0
ERC I SI TENEN LA POSSIBILITAT DE FER HISTÒRIA AQUEST 20N
Jaumetria, 22/09/2011 a les 11:07
ERC I SI TENEN LA POSSIBILITAT DE FER HISTÒRIA AQUEST 20N


http://www.directe.cat/noticia/172662/el-suport-al-proces-d-independencia-d-escocia-uneix-erc-i-si


Només han de fer que --en coherència amb aquest suport al procés escocès que volen traslladar al Parlament-- convidar tots els altres partits catalans a anar junts al 20N exigint el referèndum sobre el nostre estatus polític que Catalunya, d’una manera absolutament injustificable, ha deixat de tenir després de 30 anys

L’electorat de Catalunya farà tota la resta

Jaumetria
+1
-0
2014
Independentista, 22/09/2011 a les 11:03
anirà bé. Endavant companys!
+7
-1
canviar CiU
Anònim, 22/09/2011 a les 10:33
Sense CiU no hi haurà independència. Mentre els independentistes votin CiU, a CiU no li caldrà declarar-se independentista.
Independentistes que voteu CiU, si voleu una CiU independentista, deixeu de votar-la. Doneu-li un motiu per sortir de l'armari. Des de dins no la canviareu.
+4
-1
dilema a ERC
Anònim, 22/09/2011 a les 10:22
ERC s'ho juga tot aquesta tardor. Ha de triar entre CiU (pressupostos) i coalició independentista (20-N). Té a tothom tan ben predisposat que pot caure en la temptació de fer ambdues coses. Podria ser que de moment se'n sortís però cauria en una contradicció tal que la lluita intena acabaria tornant a esclatar.
No es pot ser independentista i salvar els mobles a qui te captius els teus votants.
+7
-1
Val la pena.
independentista, 22/09/2011 a les 10:10
Jaume i Roser.
No hi haurà referèndum d'Espanya estant.
Espanya ho té molt clar.
CiU ho sap i per això ni tan sols el reclama.
L'independentisme ha d'aglutinar tots els vots independentistes, inclosos els que són a CiU.
De fet, a mi, la unió dels independentistes em sembla superflua. Els unionistes no van junts i malgrat tot guanyen. CiU, amb tot el recolzament mediàtic de que disposa, ha convençut la societat que l'independentisme no trionfarà si no s'uneix. Ells no tenen cap intenció d'unir-s'hi, però.
Doncs haurem de pagar el peatge, unim-nos i desmuntem la falàcia per la via dels fets. Llavors no quedarà excusa per que cap independentista voti CiU o s'abstingui.
Això no és prendre vots, això és guanyar-se'ls amb sacrifici.
+6
-0
Sí que en calen
Araki, 22/09/2011 a les 09:17
Anònim, 21/09/2011 a les 19:07: tu ho dius, per a la independència ens hi caldran molts dels que ara voten CiU. Dit d'una altra manera: mentre votin CiU no hi haurà independència. Per això cal que els partits demòcrates s'uneixin en una coalició electoral mereixedora d'aquests vots i els de tots els demòcrates catalans.
+2
-3
ROSER
Jaumetria, 22/09/2011 a les 00:41
Tu què t’estimes més, prendre-li vots a CiU o que hi hagi referèndum?
+2
-4
PETITESA
Anònim, 21/09/2011 a les 22:58
Roser, encara no has entés que CiU ha de ser el teu aliat enfront de l' enemic comú? On vols anar amb aquesta retòrica de ressentiment i de curta volada? Després de sentir la magnifica conferència de Jim Mather que ha programat el CCN, fa molta pena veure el petits que som, pensant només en prendre vots a CiU. No et sembla que és al Psoe del Noreste que els hauries de prendre?, dic jo, vaja.
+1
-0
Si no...
Montserrat, 21/09/2011 a les 22:51
Si no s'aconsegueix la unitat de tots els partits independentistes ja si...en realitat no volen la independencia
+2
-0
repensant el vot
Anònim, 21/09/2011 a les 21:57
si fan coalició vote ERC a València i no un Compromís descafeïnat amb Iniciativa amb ganes de marxar a Equo i un programa ben clar d'encaix en Espanya
+1
-1
NO HI SOBRA NINGÚ
Jaumetria, 21/09/2011 a les 21:46
NO HI SOBRA NINGÚ

A tots els partits a qui s’adreça el manifest (CUP incloses), i també als que no, s’ha de convidar a la candidatura unitària pel referèndum

Deixant de banda independentisme i unionisme (legítims tots dos), democràticament i constitucionalment ningú pot anar contra el referèndum de l’article 152.2 CE, exercit a Catalunya durant més de 30 anys

I qui li vulgui negar aquest referèndum a l’electorat de Catalunya haurà d’afrontar les conseqüències que se’n derivin a les urnes

Jaumetria
+1
-2
CiU PRIMER
Jaumetria, 21/09/2011 a les 21:38
CiU PRIMER

Si volem referèndum i és veritat que ERC i SI acaben posant-se d’acord, primer de tot han de parlar amb CiU, que és qui té més escons

No hi ha exercici més genuïnament democràtic que un referèndum, i a Catalunya, a més, és una obligació constitucional per determinar de quin estatus polític es vol dotar l’electorat (una obligació que precisament en aquests moments s’incompleix)

Si no hi ha cap partit (independentista o no) que, per democràcia i per constitucionalitat, s’hi pugui negar, sempre toca parlar primer amb qui ha obtingut més vots i per tant més representació

Jaumetria
+2
-0
VIA FORA, TOTHOM ALHORA
vinga tots plegats, 21/09/2011 a les 21:17
ke anem cap A LA SOBIRANIA NACIONAL.


VIA FORA, INDEPENDÈNCIA, KE HO TENIM A TOCAR, CATALANS!!!
+2
-0
Endavant!!!
Anònim, 21/09/2011 a les 20:36
Ara seria el moment d'anar tots plegats i deixar-nos de romansos de dretes i esquerres, que aquest no és el joc. Ara seria bo treure 10 o 15 diputats i que plantessin cara als espanyols. Seria un començament per a les properes al Parlament català per fer el pas cap a la independència. N'estem farts de ser cornuts i pagar el beure.
Endavant les forces unides.
+0
-5
Punto por punto
Eduardo González Palomar (Manlleu), 21/09/2011 a les 20:34
Líderes independentistas, cuya única habilidad consiste en buscar la confrontación con el resto del Estado, pasan por alto que muchas de sus jeremiadas políticas sobre España podrían esgrimirse también por bastantes ciudadanos catalanes, y con muchísima más razón, en contra de quienes nos gobiernan desde la Generalitat y numerosos de los consistorios de Catalunya.
+2
-0
...i les CUP ???
Anònim, 21/09/2011 a les 20:20
Tothom s'està omplint la boca de que cal anar units per assolir la Independència i que, aconseguida, ja ens veurem les cares. Hi estic d'acord però també se li hauria de demanar a les CUP amb la mateixa intensitat i jo diria que virulència que se li ha demanat a ERC. Cal unió? Pues fem que les CUP si adhereixin. Faig una crida a tothom que vulgui aquesta "unió" que demani a les CUP que si afegeixin a aquest projecte.
+0
-0
ip FLOTANTE
Anònim, 21/09/2011 a les 19:38
A CONSEGUIR LA IP FLOTANTE O DINAMICA
+1
-0
siusplau que vagi bé
Anònim, 21/09/2011 a les 19:28
Creuo els dits, companys. Em fan mal de tant creuar-los. Això és un assaig crucial pel 2014. Si ens surt bé aquest any............ ja la toquem amb els dits!!!!!!
+52
-2
Coalició
Roser, 21/09/2011 a les 19:09
Si és pogues formar una coalició estic segura què pendriem molts votants a CIU, perque sé què hi ha molta gent què si no hi ha cap altra opció votarà a en Duran amb el nas tapat.

Si s'aconsegueix una coalició podrem votar amb el nas destapat.
+11
-32
A VER SI JUNTOS: : :
Anònim, 21/09/2011 a les 19:09
Aquest comentari ha estat amagat pels lectors. Fes clic per veure el comentari.
+22
-2
En calen més
Anònim, 21/09/2011 a les 19:07
Per a tots aquells que us feu il·lusions precipitades, heu/hem de tenir clar tots plegats que per fer una majoria social en què guanyi la independència ens cal comptar amb molts votants de CDC i també d'UDC. Ens agradi o no, no farem res sense comptar amb molts dels qui voten CiU.
Això és així...
+33
-2
Unió
Anònim, 21/09/2011 a les 19:04
Seria fantàstic que les CUP també fessin pinya però no crec que sigui així. El seu projecte sobiranista no té res a veure amb la resta de partits (SI, ERC, Reagrupament...).

De totes maneres, jo crec que ARA és el moment d'unir-se i deixar-se de fronts esquerra/dreta (sense renunciar mai a les respectives sigles i els seus programes, és clar). El primer pas que hem de fer és treure'ns el nostre gran llast de sobre: Espanya. Llavors serà quan toqui parlar d'Estat social, neoliberal o vés a saber què.

El poble ho agrairà. N'estic segur.
+33
-2
Sabia que en Junqueras i en Bosch se'n sortirien!
Anònim, 21/09/2011 a les 19:01
Després de molts errors, ERC ha trobat el camí adequat que portarà el partit a renéixer i el país a la llibertat. Ja veig feta una coalició d'ERC, RCat i SI per al 20-N i, de cara a les properes eleccions al Parlament, a CiU ja ens haurem desfet d'en Duran i Lleida i també ens hi podrem sumar, juntament amb DCat d'en Joan Laporta (això si no ens hem independitzat abans, cosa que també podria ésser perfectament).

Hi som molt a prop, amics //*//
+9
-2
O CAIXA O FAIXA
Jaumetria, 21/09/2011 a les 19:00
O CAIXA O FAIXA

Una eventual entesa catalana a les eleccions del 20N per exigir el referèndum obligatori i vinculant de l’article 152.2 CE (i que Catalunya ha exercit, i tots els poders públics de la Corona han respectat, del 1979 al 2010) deixaria fora de la democràcia i la constitucionalitat els partits que no hi volguessin participar i recuperaria l’esperit unitari (de país) del 10J

Jaumetria
+11
-18
ERC, sempre.
Anònim, 21/09/2011 a les 19:00
ERC+RCAT+SI = ESQUERRA REPUBLICANA DE CATALUNYA..!! es i sempre ha estat així.
+7
-3
UNA POSSIBILITAT
Jaumetria, 21/09/2011 a les 18:45
UNA POSSIBILITAT


http://www.directe.cat/noticia/172662/el-suport-al-proces-d-independencia-d-escocia-uneix-erc-i-si


Si el diputat López Tena (SI) veu “poc probable” que CiU se sumi a la iniciativa, per què ERC i SI no proposen a la federació, i als altres partits, exigir el referèndum de l’article 152.2 constitucional que Catalunya ha exercit del 1979 al 2010?


http://www.naciodigital.cat/post/35363


CiU s’hi podria negar? Se li ha d’acceptar a la federació que no sigui independentista. Però... També se li hauria d’acceptar que no fos demòcrata i constitucionalista? No va anar CiU a la gran manifestació del 10J?

Jaumetria
+28
-2
Només hi ha dues opcions
Anònim, 21/09/2011 a les 18:43
Units o derrotats.
+29
-1
Molt bé!
Avalon, 21/09/2011 a les 18:35
Felicitats pel coratge i la decisió presa.
Es pot anar unit en la diferència.
+28
-2
Endavant
Català, 21/09/2011 a les 18:26
La Unió Sobiraniste es el que toca i volem molts catalans . Ni dretes, ni centre ni esquerres, ara és l'hora de la defensa de Catalunya. !! Endavant i éxits!!
+44
-2
Ara SI Toca!!
Javier Gonzalez, 21/09/2011 a les 18:21
Be, anem be!!

ERC + SI + Rcat + CUP = llibertat nacional 2014
Visca la terra!!
+33
-3
Ara si !!!!
Emprenyat, 21/09/2011 a les 18:08
Osti, ara si,

Va vinga feu pinya tots plegats i us sorprendra la gent que us fara costat.

Tan sols es questió de renunciar una mica cadascu, per el be comu.

!!! VISCA CATALUNYA INDEPENDENT, ARA MATEIX !! SOM-HI.
+8
-2
Percentatges justets
Anònim, 21/09/2011 a les 17:57
M'ha sorprés saber que tant sols el "55% dels militants estan a favor d’una coalició amb ERC, mentre que el 35% considera que Solidaritat no ha de concórrer a unes eleccions espanyoles en cap circumstància".
+8
-12
i voldria equivocar-me........
alfons de santes creus, 21/09/2011 a les 17:56
A fe de Deu que voldria anar errat, però em jugo un pèsol que no es posaran d'acord....
+32
-3
i si.....
Julio Segarra, 21/09/2011 a les 17:35
Gràcies!!

Potser podem imaginar el futur....

ERC + SI + Rcat + CUP = Llibertat nacional 2014

FEU EL VOSTRE COMENTARI



Nom Títol Comentari Comprovació Escriu l'any actual, amb 4 xifres D'aquesta manera, verifiquem que el teu comentari
no l'envia un robot publicitari.

Bloc de fotos


- Som a Internet des del maig de 1996
- SCG Aquitània SL
- Empresa adherida a l'Internet Quality Agence
- Notícies publicades amb llicència
Amb la col·laboració de: